* Officiell tråd - HTC Desire *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
2 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
Postad 06 juli 2010 - 06:58
Har en liten fråga som jag undrar om någon annan lyckats lösa. har installerat lock 2.0 för att ha ett smidigt knapp/skärm lås och tycker det fungerar helt oki, det enda som är störande är att den låser alla knappar utom "hem" knappen vilken jag ofta råkar komma åt då den ligger i fickan och resulterar i att den låses upp och börjar gå koko bananas när jag lyssnar på musik tex så byter den o går in i menyer osv till jag märker att låset gått upp, någon som har hittat en lösning på detta eller har ett liknande lås program som fungerar bättre?
Det är inte Lockbot 2.0 du har? I så fall är det bara att uppdatera appen för att den buggen ska bli löst...
Postad 06 juli 2010 - 07:48
Någon som kan tipsa om en bra hörlursfjärrkontroll/handsfree med vilken man kan använda vilka lurar som helst, där kontrollerna fungerar med Desire (som volume, svara, play, stop, byta låt osv)? Helst blutooth.
Man kan ju ha flera google-konton för att synka mail och kontakter, men jag lyckas inte synka fler än en kalender. Man kan välja kalendrar (Kalender/Menu/Mer/Kalendrar) men jag kan bara välja kalendrar från det ena kontot. Någon som lyckats synka kalendrar från fler konton?
Postad 06 juli 2010 - 08:13
1. Finns det nåt sätt att enkelt och snabbt rengöra 3,5mm uttaget? Tops är lite stort.
2. Finns det typ nån liten plugg man kan köpa och sätta där när det inte används?
Verkar få massa damm i det uttaget =\
Inte bara jag som får det alltså.. Lär ju inte vara bra i längden.
Jag brukar blåsa, försvinner en del då.
Postad 06 juli 2010 - 08:17
Någon som kan tipsa om en bra hörlursfjärrkontroll/handsfree med vilken man kan använda vilka lurar som helst, där kontrollerna fungerar med Desire (som volume, svara, play, stop, byta låt osv)? Helst blutooth.
Läs omdömen. Många Desire användare är nöjda med denna. Funderar själv på att köpa den till tjejen.
Postad 06 juli 2010 - 08:42
Ett tips till er som har lagt ner en hel del tid på att arrangera era "skrivbord", lagt appar i mappar, valt bra wallpaper, etc. Glöm inte att spara! Dessa inställningar automatsparas inte och försvinner därför vid en hard reset. Spara gör man med Meny-> Teman. Välj Aktuell (ej sparad) och sätt ett lämpligt namn.
Takk for tipset!

Postad 06 juli 2010 - 09:43
Det är inte Lockbot 2.0 du har? I så fall är det bara att uppdatera appen för att den buggen ska bli löst...
ahh uppdaterade och det löste mitt problem! man tackar, man tackar!!
Postad 06 juli 2010 - 16:23
Kan trots allt rekommendera den jag själv. Inte köpt en till min Desire än men hade den tillsammans med X10an och det tyckte jag fungerade galant. Kändes enormt bättre batteritid än mitt tidigare som var ett SE HBH-DS980 eller något liknande, som blev stulet
Läs omdömen. Många Desire användare är nöjda med denna. Funderar själv på att köpa den till tjejen.

edit: tänkte köpa en till dock, vet inte riktigt när bara

Redigerat av mornn, 06 juli 2010 - 16:24.
Postad 06 juli 2010 - 20:24
Har man checkat xda-devs under dagen vet man kanske att en ny ROM byggd på Android 2.2 Froyo och Sense kommer göras tillgänglig inom kort. Det handlar om en "läckt" HTC-build som uDK (känd från WinMo-scenen) kommit över.
Den innehåller bl.a. 720p video recording, WiFi Hotspot, Flash och andra läckerheter

Håll ett öga på Rom dev-tråden:
http://forum.xda-dev...splay.php?f=628
Postad 07 juli 2010 - 13:48
Bordsladdare
Usb-kontakten sitter inte centrerat, och ser dessutom ut att vara vänd åt fel håll. Eller tänker jag galet?
Redigerat av Spursnisse, 07 juli 2010 - 13:48.
Postad 07 juli 2010 - 14:46
Det verkar inte som vi får se någon FroYo/Sense förrän till jul... :-(
http://www.androidgu...rade-christmas/

Fan vet om jag pallar att vänta så länge, det är nästan bara en sak jag vill ha, app2sd, e så ###### less på att avinstallera appar varje dag så fort man vill testa något nytt.
Hoppas verkligen det fortare eller det är felaktigt info i artikeln...
Postad 07 juli 2010 - 14:47
Är det nån mer än jag som inte får den här bilden att gå ihop?
Bordsladdare
Usb-kontakten sitter inte centrerat, och ser dessutom ut att vara vänd åt fel håll. Eller tänker jag galet?
Nä ser inte rätt ut, dom kanske har fel bild
skulle inte tro att man får en produkt som inte passar.
Postad 07 juli 2010 - 14:54
spelar ingen roll om det är automatisk eller manuell, när man försöker ta närbilder (på t.ex en blomma) så blir det inte bra. man ser när fokus ställer in att objektet i fråga blir skarpt, men sen går det tebax till suddigt igen =/. tycker aldrig jag lyckas speciellt bra med fokus.
Postad 07 juli 2010 - 16:22
Bara klicka i bilden där du vill ha focus. Tycker det funkar smidigt.är det jag som är dum eller hur fungerar det egentligen med fokus när man tar bilder?
spelar ingen roll om det är automatisk eller manuell, när man försöker ta närbilder (på t.ex en blomma) så blir det inte bra. man ser när fokus ställer in att objektet i fråga blir skarpt, men sen går det tebax till suddigt igen =/. tycker aldrig jag lyckas speciellt bra med fokus.
Redigerat av Unregistered7fb84d09, 07 juli 2010 - 16:32.
Postad 07 juli 2010 - 16:44
Bara klicka i bilden där du vill ha focus. Tycker det funkar smidigt.
jo jag gör ju det, men den går ju som sagt förbi och blir suddig igen =/. får la gå ut och fortsätta försöka. kanske finns nån magisk gräns för hur nära man kan vara eller nåt sånt.
Postad 07 juli 2010 - 18:18
Låter som ett måndagsexemplar, jag klarar två dagar utan att ladda, då använder jag medel ljusstyrka, alltid sync via wi-fi eller 3G för mail etc, samt som mp3-spelare.
Jag har samma problem med min Desire den är en strömslukare som fan...i och för sig min håller sig ca 12h-15h
men då brukar jag småsurfar på dagen med den å pilla lite typ nästan jämt å ständigt med den försöker å inte pilla för mycket på jobbet med den men viist gör man det ibland =)
och har fyllt minnet med appar
Postad 07 juli 2010 - 21:00
Ja, en sådan gräns tror jag också det finns. Jag har inte hittat några inställningar för macro men om kameran lyckas få focus (även om bara för en liten stund) så borde den också kunna låsa sig där tycker jag.jo jag gör ju det, men den går ju som sagt förbi och blir suddig igen =/. får la gå ut och fortsätta försöka. kanske finns nån magisk gräns för hur nära man kan vara eller nåt sånt.
Postad 08 juli 2010 - 11:56
Har detta hänt någon annan och var har ni gjort åt problemet?
Postad 08 juli 2010 - 15:57
Jag har fått problem med min desire. I natt när jag la mig då var den fullladdat, men under natten var den urladdad.
Jag reserverar mig för att jag inte har en Desire utan en HD2 men de är släkt hårdvarumässigt och därför ger jag lite tips.
Minneskortet bör kollas upp. Hög strömförbrukning på en HTC kan bero på minneskortet och jag har lärt mig the hard way att bl.a HD2 är kinkig med Class 2-kort. När jag använde mina kort av den typen drog den ur batteriet på samma sätt som du beskriver. Med ett snabbare Mobile Ultra-kort på 8 GB har strömförbrukningen sjunkit till normal nivå.
Prova att använda den utan minneskort - drar den inte ur batteriet då är det minneskortet som är boven.
Postad 08 juli 2010 - 19:47
hittar ingenstans vad som ingår i boxen.
Postad 08 juli 2010 - 20:18
Ingår det något minneskort i original kartongen ?
hittar ingenstans vad som ingår i boxen.
Minneskortet sitter i telefonen när den kommer. är på 4GB
det som ingår i boxen är laddare,datakabel, hörlurar
Postad 09 juli 2010 - 00:47
Jag har fått problem med min desire. I natt när jag la mig då var den fullladdat, men under natten var den urladdad.
Har du noterat att Android faktiskt har en riktigt smart funktion som talar om VAD som faktiskt använt batteriet?
Postad 09 juli 2010 - 07:50
Yes det funkar smidigtNågon av er lyckligt lottade som redan fått hem sin.. kanske kan kolla följande:
Para ihop med ett blårands-headset, vilket som helst.. och kör igång Wifi samtidigt - funkar det utan problem?
Postad 09 juli 2010 - 08:23
Har du noterat att Android faktiskt har en riktigt smart funktion som talar om VAD som faktiskt använt batteriet?
Den berättar dock inte hela saningen. Om det nu är en hårdvaru-issue som AVR tipsade om visas det inte i Battery usage.
Ett annat tips är att dra ner "Spare Parts" (finns på Market) som visar betydligt utförligare info om batteri och CPU-användande. Testa det.
Den Froyo/Sense ROM jag tipsade om tidigare här är förresten ute nu på xda-devs:
http://forum.xda-dev...ad.php?t=720294
Postad 09 juli 2010 - 10:24
Om man öppnar tex. ett excel doument från ett mail och vill föra över viss information till kalendern.
Hur görs detta smidigast? Kan man öppna två fönster samtidigt och rulla mellan på något enkelt sätt?
Mvh.
Mike
Postad 09 juli 2010 - 16:50
Hej.
Om man öppnar tex. ett excel doument från ett mail och vill föra över viss information till kalendern.
Hur görs detta smidigast? Kan man öppna två fönster samtidigt och rulla mellan på något enkelt sätt?
Mvh.
Mike
Håll inne Home för att byta mellan program.
Postad 10 juli 2010 - 00:00
..., när man försöker ta närbilder (på t.ex en blomma) så blir det inte bra. man ser när fokus ställer in att objektet i fråga blir skarpt, men sen går det tebax till suddigt igen =/.
Same shit här, sätter fokus manuellt på något macro-nära, och den hittar fokus snabbt - men sen fokus på bakgrunden igen... Uselt.
Postad 10 juli 2010 - 08:04
Same shit här, sätter fokus manuellt på något macro-nära, och den hittar fokus snabbt - men sen fokus på bakgrunden igen... Uselt.
Vet inte hur ni bär er åt för att misslyckas med det.
Iallafall mina macrobilder blir perfekta, med fokus presis där jag vill ha det.
Peka med fingret där du vill ha fokus, håll kvar tills bilden är tagen och då skall det bli bra.
Kolla även så det inte är något skit/fingeravtryck på bakstycket för linsen som stör.
Förövrigt tycker jag den tar ricktigt bra bilder när man lärt sig den, med inställningar osv.
Postad 10 juli 2010 - 22:42
Postad 11 juli 2010 - 09:47
Känner nån till nån affär i Göteborg/nätbutik som har den i lager?
Den verkar vara slut överallt!
Tacksam för svar!
Postad 11 juli 2010 - 11:02
Testa återställa den till fabriksinställningar om det inte funkar skicka in den det är mjukvaran dock brukar det inte bli så om man använder den normalt utan när man har flashat den och något gått fel . Så skicka in den innan det är försentTjejens Desire stänger av sig själv några gånger om dagen. Skärmen börjar "fladdra" och sedan dör den. Någon annan som haft det problemet? Finns det något att göra åt det eller är det bra att reklamera skiten? (1 månad gammal)

Postad 11 juli 2010 - 16:04
Funkade tills nu då den började med detta igen. Vet inte vad som har hänt. Har provat med en fabriksåterställning men det hjälpte inte. Tycker det är skit att behöva lämna in den eftersom jag måste ha en mobil. Vet ju inte alls hur länge de behåller den eller om man får en ny.
Postad 12 juli 2010 - 07:46
Frågan är hur nära och om du det är dagsljus eller dålig belysning?
Närgränsen har jag inga som helst problem med men däremot kräver kameran bra belysning (d.v.s. mörk lokal, krogen t.ex., eller nattfotografering fungerar inget vidare).
Hej!
Känner nån till nån affär i Göteborg/nätbutik som har den i lager?
Den verkar vara slut överallt!
Tacksam för svar!
Kolla i den här tråden istället.
Postad 12 juli 2010 - 10:19
Tycker det blir lite bättre med fokus på nära håll om man stänger av auto-fokus.Frågan är hur nära och om du det är dagsljus eller dålig belysning?
Närgränsen har jag inga som helst problem med men däremot kräver kameran bra belysning (d.v.s. mörk lokal, krogen t.ex., eller nattfotografering fungerar inget vidare).
Kolla i den här tråden istället.
Postad 12 juli 2010 - 13:13
Jag får inte tonval att fungera på min Desire, riktigt surt när man ringer någon support.
Nån som har en lösning? Tack!
Postad 12 juli 2010 - 13:27
Läste precis på Mobil.se (eller nåt...) att Android 2.2 inte kommer förrän strax innan jul.
Men samtidigt läste jag att Android 3.0, vilket var ännu en uppdatering, redan var klart av google.
Kommer dom att bemöda sig med att uppdatera telefonerna med 2.2 eller kommer det avvaktas ännu lite till tills 3.0 är helt brukbart?
Postad 12 juli 2010 - 15:22
Någon som har en idé om vad det är frågan om?
Tacksam för hjälp
Postad 12 juli 2010 - 15:37
Hej!
Läste precis på Mobil.se (eller nåt...) att Android 2.2 inte kommer förrän strax innan jul.
Men samtidigt läste jag att Android 3.0, vilket var ännu en uppdatering, redan var klart av google.
Kommer dom att bemöda sig med att uppdatera telefonerna med 2.2 eller kommer det avvaktas ännu lite till tills 3.0 är helt brukbart?
Froyo (2.2) kommer läggas in först, sen behöver ju inte det betyda att det blir "kring" jul, det kan lika gärna bli nästa vecka

Postad 12 juli 2010 - 21:28
Måste ju ha börjat efter jag uppdaterade den sist, känns ju lite märkligt att något sådant här bara skulle börja av sig själv?
Postad 13 juli 2010 - 14:13
Hallå
Jag får inte tonval att fungera på min Desire, riktigt surt när man ringer någon support.
Nån som har en lösning? Tack!
Inställningar - Ljud och skärm - Knappljud
Tror jag borde hjälpa.
Postad 13 juli 2010 - 15:17
När vi ändå är inne på ljud. Finns det något sätt att få olika signaler på mail/SMS?
Postad 13 juli 2010 - 18:48
Vad menar du med uppdatering i kalendern?
Olika signaler sätter du väl i dom olika apparna.
Edit: fanns visst ingen sån inställning på mailen. Dunno då.
Edit2: ok var visst olika :-P . På gmail går det att ändra, men inte på e-post. Så kör du med widgeten går det inte.
Redigerat av Unregisteredbb649a5e, 13 juli 2010 - 19:14.
Postad 13 juli 2010 - 23:02
Dock kan jag inte logga in på gmail, facebook mm. "The connection has timed out The server at login.facebook.com is taking too long to respond." rätt irriterande och jag vet inte vad som kan vara fel. kan det vara nått i telefonen? det är ju https på dessa sidor. detta skrivs på en annan dator via vnc och funkar ju även om det går segt men ska vara i sommarstugan 3v framöver och då vill man att det ska funka.
kan det vara nått i telefon eller är det datorn som strular? sista är väl mest troligt men löser det inte =/
EDIT: har sökt som en tok innan och sökte lite till nu och hittade detta : http://www.swedroid....m-3g-modem-tips
"...men det fungerar i gratisutförandet blott över port 80. Allt annat än HTTP-trafik kräver att man använder betalversionen, något som i dagsläget inte är möjligt för oss svenskar då Google som bekant inte slagit på något stöd för detta i Sverige ännu." verkar som jag behöver proversionen om jag fattat rätt...kanske går att köpa progget och installera manuellt utan att ha rootat, hoppas 2.2 löser det hela med wifiuppkoppling till datorn.
Redigerat av PiZZaMaN, 13 juli 2010 - 23:08.
Postad 14 juli 2010 - 06:32
Om du inte läser meddelanden så varnar den lite då och då beroende på hur den är inställd. Kan det vara det?
Vad menar du med uppdatering i kalendern?
Olika signaler sätter du väl i dom olika apparna.
Edit: fanns visst ingen sån inställning på mailen. Dunno då.
Edit2: ok var visst olika :-P . På gmail går det att ändra, men inte på e-post. Så kör du med widgeten går det inte.
Vad menar du med uppdatering i kalendern? Min kalender är "öppen" för vissa på jobbet som kan lägga in bokningar mm i denna.
Om du inte läser meddelanden så varnar den lite då och då beroende på hur den är inställd. Har jag aldrig upplevt innan. Var ställer man in detta?
Finns det någon app som gör att man kan ställa in olika ljud för sms/mail?
Postad 14 juli 2010 - 07:53
ah jag förstår. då vet jag tyvärr inte.
Har jag aldrig upplevt innan. Var ställer man in detta?
nä det fanns visst inte på meddelanden. jag är så van vid handcent nu så jag utgår från den

är du säker på att det är meddelandesignal och inget annat ljud? (typ byte av nät eller så).
Postad 14 juli 2010 - 08:40
Jeg bruker bare HTC sync på PC og USB-kabel fra Desire. Ingen problemer da. Hvorfor trenger man Easytether når man likevle bruker kabel?Tjo, är på semester i malmö och har med mig min Desire och en laptop att surfa med. Får det dock inte att funka till 100%. Telefonen är kopplad till datorn med usbkabel och programmet easytether körs på datorn. allt funkar kalas. när jag koppar in sladden kan jag surfa direkt utan att göra någon ändring på datorn eller telefon.
Dock kan jag inte logga in på gmail, facebook mm. "The connection has timed out The server at login.facebook.com is taking too long to respond." rätt irriterande och jag vet inte vad som kan vara fel. kan det vara nått i telefonen? det är ju https på dessa sidor. detta skrivs på en annan dator via vnc och funkar ju även om det går segt men ska vara i sommarstugan 3v framöver och då vill man att det ska funka.
kan det vara nått i telefon eller är det datorn som strular? sista är väl mest troligt men löser det inte =/
Postad 14 juli 2010 - 17:59
Jag hade samma problem. Ringde HTC Support och fick hjälp. Jag kopplade bort nätverkssladden till datorn, stängde av antivirus och brandvägg sedan avinstallerade jag HTC Sync och installerade igen. Sedan fungerade det.Jag har installerat HTC Sync först från minneskortet och sedan från HTCs egen site men när mobilen letar efter HTC Sync hittar det inte det...
Någon som har en idé om vad det är frågan om?
Tacksam för hjälp
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar