* Officiell Tråd - Nokia N8 *
9135 svar till detta ämne
Postad 07 November 2010 - 15:38
claeswennberg
-
claeswennberg
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Angående videouppspelning har jag hittat denna, http://forums.infrar....php?f=6&t=1620, där man kan konvertera .mkv-filer till mp4. Har testat med en film där ljudet inte fungerade före men efteråt funkade det fint.
Har ingen större lust att köpa programmet.. Nån som har koll på nåt liknande program som man få kostnadsfritt?
Jag tror bestämt att N8:an inte klarar av .mkv större än 2gb. Jag har bara en att testa och den är 2,18gb och fungerar inte... finns det någon som kan bekräfta eller dementera? Det finns ett gratisprogram för att konvertera mkv till mp4: http://handbrake.fr/downloads.phpjag ska prova det nu och se hur det fungerar.
Postad 07 November 2010 - 17:08
daniel.l
-
daniel.l
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
..ja, kontaktwidgeten är underbar - den borde räcka mer än väl för alla som går igång på snygg sidoscrollning! 
Men det verkar ju som om kommande uppdatering av gränsnittet ska innehålla sidoscrollande startskärmar också, för dem som tycker det är vikitgt.
Uppdatering hit och uppdatering dit! Visst är det bra att de förbättrar saker och ting med tiden. Men kan någon snälla snart ta och sälja en mobil som är vettig från grund? Hur som helst, även om det skall vara "segt" i menyerna tycker jag fortfarande det är tråkigt att det är så. Jag blir i alla fall avskräckt!
Postad 07 November 2010 - 17:09
star trek
-
star trek
-
Användare
-
-
143 inlägg
Tack för hjälpen, så enkelt det kan vara
Ni som liksom jag har problem med GMAIL; jag har en lösning som visat sig fungera för mig. Jag hittade den via discussions.europe.nokia.com
"When setting up email by selecting Gmail, at the end of the setup process you should decline their terms and conditions . Doing so will create a direct IMAP connection with Google."
Accepterar man villkoren så skickas mailen via Nokia istället vilket uppenbarligen medför bekymmer för många av oss...
Fast, och det kanske bara drabbar oss telis-nokia-ägare, så kan jag bara skapa ett e-postkonto med exchange for mail. Telefonen gnäller om att jag måste prenumerera på nokia messaging och att jag ska kontakta min operatör.
Postad 07 November 2010 - 17:26
Frasse_Z
-
Frasse_Z
-
Användare
-
-
148 inlägg
Uppdatering hit och uppdatering dit! Visst är det bra att de förbättrar saker och ting med tiden. Men kan någon snälla snart ta och sälja en mobil som är vettig från grund?
N8an ÄR "vettig från grund", som sagt - att växla startskärm genom ett klick funkar klockrent, och är snabbare och smidigare är någon svepande rörelse.
Postad 07 November 2010 - 17:27
claeswennberg
-
claeswennberg
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Hmm, jag har också telia och det är ju inget som drabbat alla så det kan ju ha något med det att göra, . Det brukar ju vara Tele2 som krånglar... Jag raderade mitt befintliga G-mail konto från N8:an och skapade ett nytt igen med den skillnaden att jag inte accepterade villkoren i steget efter att jag angivit mitt användarnamn och lösenord och hittills har det fungerat smärtfritt...
Postad 07 November 2010 - 17:32
star trek
-
star trek
-
Användare
-
-
143 inlägg
Hmm, jag har också telia och det är ju inget som drabbat alla så det kan ju ha något med det att göra, . Det brukar ju vara Tele2 som krånglar... Jag raderade mitt befintliga G-mail konto från N8:an och skapade ett nytt igen med den skillnaden att jag inte accepterade villkoren i steget efter att jag angivit mitt användarnamn och lösenord och hittills har det fungerat smärtfritt...
Jag startade om telefonen och då gick det att installera gmailkontot igen. Och jag avvisade den där grejen. Allt klart. Men synken verkar ej funka nu bara för det!
Redigerat av star trek, 07 November 2010 - 18:13.
Postad 07 November 2010 - 18:23
jullan27
-
jullan27
-
Amatör
-
-
79 inlägg
I slutet av oktober fick jag uppdateringen iaf, och jag har köpt min mobil direkt från Nokia
Min är också köpt direkt från Nokia. Men har fortfarande inte någon uppdatering att hämta..
Postad 07 November 2010 - 19:43
BigR
-
BigR
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Ni som köpt N8 via Halebop. Hur ser Halebop-brandingen ut?
Postad 07 November 2010 - 19:57
bag
-
bag
-
Forumräv
-
-
775 inlägg
Ni som köpt N8 via Halebop. Hur ser Halebop-brandingen ut?
den är exakt likadan som en teliabrandad, alltså bara spotify förinstallerat och en länk till telia navigator. det är bara att ta bort dom om du inte vill ha. eller låta det ligga kvar och ta bort genvägarna. det tar ju ändå ingen större plats. grymt pris och bra abonnemang med halebop.
Postad 07 November 2010 - 20:04
BigR
-
BigR
-
Amatör
-
-
93 inlägg
den är exakt likadan som en teliabrandad, alltså bara spotify förinstallerat och en länk till telia navigator. det är bara att ta bort dom om du inte vill ha. eller låta det ligga kvar och ta bort genvägarna. det tar ju ändå ingen större plats. grymt pris och bra abonnemang med halebop.
Bra! Jag beställer en Grön genast!
Postad 07 November 2010 - 20:18
bag
-
bag
-
Forumräv
-
-
775 inlägg
Bra! Jag beställer en Grön genast!
jört.
Postad 07 November 2010 - 21:32
BigR
-
BigR
-
Amatör
-
-
93 inlägg
jört.
jort! En grön från halebop.se. Ska bli kul med en schysst Kompaktkamera som man kan filma HD med, surfa, se film, lyssna musik sända fm till bilstereon. O ja just det videosamtal och ringa går ju också.
Postad 07 November 2010 - 22:00
Jonrad89
-
Jonrad89
-
Användare
-
-
114 inlägg
Har äntligen fått en repa i skärmen.. 
Har inget skydd för mobilen, och har den i byx-fickan på arbetsbyxorna.
Lite damm och grus tar sig alltid ner i fickan, så antagligen nåt skit i fickan som repat den.
som tur är så är det till höger i skärmen, i svarta ramen, men så att folk som använder mobilen inom lite tyngre jobb tänker på det.
Någon som har en skyddsfilm på sin N8 som har några åsikter om skyddfilmen?
Postad 07 November 2010 - 22:54
ballepalle
-
ballepalle
-
Användare
-
-
117 inlägg
bilhåller till denna mobil, vad ska man ha?
...och vad f4n händer med nokias egen cr-122 som tidigare fanns på deras hemsida och nu hittar jag den inte alls? den finns som "kommande" bla på cdon:s hemsida men vad har nokias egen hemsida gjort av den? faaaaaaaak
Postad 07 November 2010 - 23:23
bag
-
bag
-
Forumräv
-
-
775 inlägg
någon som använder skype i n8:an och har tips? verkar inte funka någe bra på min. finns det någon ny version?
såg nu att det inte verkar finnas någon anpassad version till n8:an, laddade ner den jag har nu från ovistore i början men de har nog märkt att den inte funkar bra.
Postad 07 November 2010 - 23:43
daniel.l
-
daniel.l
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
N8an ÄR "vettig från grund", som sagt - att växla startskärm genom ett klick funkar klockrent, och är snabbare och smidigare är någon svepande rörelse.
Jag gillar ju den svepande rörelsen så att inte använda den är något negativt för min del. De kunde ju bara gjort det smidigt och responsivt.
Postad 07 November 2010 - 23:59
Jonrad89
-
Jonrad89
-
Användare
-
-
114 inlägg
Jag gillar ju den svepande rörelsen så att inte använda den är något negativt för min del. De kunde ju bara gjort det smidigt och responsivt.
Men det är ju inte bara byte av startskärmen som använder sig av att man sveper. Finns t.ex en widget som du lägger in favoritkontakterna i, dock syns bara 4st i taget, så man får svepa fram igenom den widgeten.
Postad 08 November 2010 - 00:01
star trek
-
star trek
-
Användare
-
-
143 inlägg
Men det är smidigt och responsivt! Funkar på ingen tid när jag sveper.
Redigerat av star trek, 08 November 2010 - 00:04.
Postad 08 November 2010 - 00:16
daniel.l
-
daniel.l
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
Men det är smidigt och responsivt! Funkar på ingen tid när jag sveper.
Då måste jag ha fått prova två buggiga varianter vid de två tillfällen jag pillat med mobilen.
Postad 08 November 2010 - 00:18
bag
-
bag
-
Forumräv
-
-
775 inlägg
bilhåller till denna mobil, vad ska man ha?
...och vad f4n händer med nokias egen cr-122 som tidigare fanns på deras hemsida och nu hittar jag den inte alls? den finns som "kommande" bla på cdon:s hemsida men vad har nokias egen hemsida gjort av den? faaaaaaaak här är den: http://www.nokia.se/...lhallare-cr-122jag har själv beställt den från cdon. det är ju andra som redan har fått den men jag får vänta ett tag till. Då måste jag ha fått prova två buggiga varianter vid de två tillfällen jag pillat med mobilen.
antingen så var temaeffekterna aktiverade eller så är det att du menar att bilden inte hänger med när du drar utan växlar precis efter att du dragit dock blixtsnabbt om inte effekterna var påslagna.
Postad 08 November 2010 - 00:34
star trek
-
star trek
-
Användare
-
-
143 inlägg
Då måste jag ha fått prova två buggiga varianter vid de två tillfällen jag pillat med mobilen.
Hm ja så verkar det. Min är blixtsnabb när jag sveper för att få en annan startskärm.
Postad 08 November 2010 - 00:40
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
Är så förbaskat trött på denna uttjatade diskussion om hur "seg" starskärmen är, IT'S BY DESIGN. Om det inte skulle vara det skulle det vara lika "segt" att scrolla mellan favoritkontakter vilket det inte är. Telefonen "väntar" helt enkelt med att byta innan du släpper upp fingret från displayen för att vara säker på att det är just att byta sida du vill göra och inte något annat.
Postad 08 November 2010 - 00:47
gneter
-
gneter
-
Lärjunge
-
-
262 inlägg
det finns svensk röst till gå nav. i senaste beta versionen iaf.
det finns svensk röst till gå nav. i senaste beta versionen iaf.
vilken är de svensk gå röst på.. var hittar ja den .. vore trevlig om du ville länka till den MVH Mikael
Postad 08 November 2010 - 00:49
daniel.l
-
daniel.l
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
Är så förbaskat trött på denna uttjatade diskussion om hur "seg" starskärmen är, IT'S BY DESIGN. Om det inte skulle vara det skulle det vara lika "segt" att scrolla mellan favoritkontakter vilket det inte är. Telefonen "väntar" helt enkelt med att byta innan du släpper upp fingret från displayen för att vara säker på att det är just att byta sida du vill göra och inte något annat.
Tycker den allmänna diskussionen om just mobiltelefoner börjar bli uttjatad. Det jag har att säga är i såna fall att; "It's design suck". De får väl "ta bort" widgeten för ens vänner!? Lät ju helt värdelöst, och satsa på "better design" i svepandet. Nästa gång Nokia, nästa gång hoppas vi ni lärt er.
Postad 08 November 2010 - 00:53
bag
-
bag
-
Forumräv
-
-
775 inlägg
Tycker den allmänna diskussionen om just mobiltelefoner börjar bli uttjatad.
Det jag har att säga är i såna fall att; "It's design suck". De får väl "ta bort" widgeten för ens vänner!? Lät ju helt värdelöst, och satsa på "better design" i svepandet. Nästa gång Nokia, nästa gång hoppas vi ni lärt er.
den är INTE värdelös, det är värdelöst att inte kunna ha widgets alls.
Postad 08 November 2010 - 01:07
star trek
-
star trek
-
Användare
-
-
143 inlägg
Men - man sveper och håller INTE fingret kvar när man vill byta startsida. Vips- noll sekunder så har man ny startsida- That´s the design.
Postad 08 November 2010 - 01:10
Gustav E
-
Gustav E
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Inställningar -> profil -> ljudlös -> timed (3:e alternativet).
Man kan ju byta profil från startskärmen också. Där finns dock inte tidsbegränsad med som alternativ, det är lite synd. Försökte råda bot på det genom att lägga en genväg till det där riktiga profilbytet under Inställningar som du hänvisar till, men just Profiler verkar vara det ända man inte kan göra en genväg till. Till och med Teman kan man göra genväg till  En Smartphone står sig ju slätt mot en bärbara dator, så det räcker kanske att köpa en mobil för 200:- som man kan ringa på, sen så bär man med sig kamera och en bärbar dator till den. Beror ju iof på hur stora fickor man har 
Detta kan vara det roligaste svaret i hela denna tråd, som numera består av mer än 2000 svar  Ett som var nästan lika roligt var han vars N8 hängt sig ner den spelade musik ( en låt där de sjöng "fuck you" hela tiden) och han visste inte om att man kunde starta om mobilen genom att hålla in på/av-knappen i 8 sekunder, så han fick sätta en tejpbit över högtalarhålen och skynda till affären. Vet inte om han hann springa till affären eller om han fick svar innan härifrån. Men roligt var det  Sen måste även jag ge mig in i debatten om startskärmsskiftandet. Även jag kan intyga att det går på nolltid, max 0,1 sekunder, absolut ej märkbart i alla fall. Man behöver bara tänka att man vill byta startskärm och kanske snudda till lite med fingret i sidled på skärmen, så är det bytt, 100-tals gånger fram och tillbaka om man så vill, alltid lika blixtsnabb. Har dock inte kontakterna bland widgetarna.
Postad 08 November 2010 - 01:25
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
Det jag har att säga är i såna fall att; "It's design suck". De får väl "ta bort" widgeten för ens vänner!? Lät ju helt värdelöst, och satsa på "better design" i svepandet. Nästa gång Nokia, nästa gång hoppas vi ni lärt er.
Varför ska de ta bort en widget? Jag sa inte någonstans att det du upplever som en paus beror på just favorit-vänner-widgeten. Om skärmen skulle bytas direkt när du nuddar den skulle du tycka det var minst lika irriterade, särskilt om det inte var att byta skärm du ville göra. Om du tycker att det börjar bli tjatigt med mobiltelefonsnack kanske du ska hitta en annan tråd?
Redigerat av trixeo, 08 November 2010 - 01:27.
Postad 08 November 2010 - 01:25
Gustav E
-
Gustav E
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Det verkar diskuteras en hel del om abbonemang. Själv kör jag med en N8 köpt direkt av Nokiashop och Comviq kontant som jag brukar tanka med 195 eller 295 så är det fri surf sen. Här där jag bor i alla fall, har nära 100% av ungdomarna Comviq, så då både ringer, smsar och surfar man helt gratis förutsatt att man lägger ett par hundra i månan. Man är i alla fall garanterad att inte få någon räkning på 150 000 som man läst att folk har fått när mobilen kopplat upp sig på semestern till exempel. Sen måste jag bara fråga: Hur många här är det som har bytt från N82 till N8?Efter alla trådar man läst om N8 (här, mobil.se:s och Nokia bloggs kommentarsfunktion m. fl.) så har man under tiden sen den 27 april läst om väldigt många säger att de har en N82. Detta stämmer även på mig, har inte tyckt att någon mobil innan N8 här varit värd att byta ut N82an för
Postad 08 November 2010 - 01:43
vicster
-
vicster
-
Användare
-
-
108 inlägg
Sen måste jag bara fråga: Hur många här är det som har bytt från N82 till N8?
Efter alla trådar man läst om N8 (här, mobil.se:s och Nokia bloggs kommentarsfunktion m. fl.) så har man under tiden sen den 27 april läst om väldigt många säger att de har en N82. Detta stämmer även på mig, har inte tyckt att någon mobil innan N8 här varit värd att byta ut N82an för 
Ja, det kan man nästan säga. Hade iofs Nokia 5800, Samsung Galaxy Spica och HTC Wildfire emellan men ingen av dem har jag varit så nöjd med sen N82:an, dock ska väl tilläggas att dessa mellanhands lurar var lite billigare. 5800 hade jag iofs ett år, men det var för att mina N82:a krånglade mycket efter ca 2 år så den gick ur tiden tragiskt nog. Är hur som helst jäkligt nöjd med min N8, och kameran är verkligen grym  Saknar inte Android för fem öre, eller jo, lite på app-fronten men där kommer nog Ovi starkt!
Redigerat av vicster, 08 November 2010 - 01:45.
Postad 08 November 2010 - 01:59
star trek
-
star trek
-
Användare
-
-
143 inlägg
WLAN joxet gåt inte att stänga av? Jag tycker inte att mitt batteri räcker så mycket längre än på min Satio som det är nu. Bara liiite längre. Tror inte att jag har tema-effekter på heller. Och självklart så är bluetooth avstängd. Nån som har batterispar tips- alltså vad mer kan man stänga av?(telefonen haha)
Redigerat av star trek, 08 November 2010 - 03:38.
Postad 08 November 2010 - 07:15
teqnet
-
teqnet
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Kolla hur många program som är igång nåsta gång du provar. Min telefon är ganska rapp. Tappade den i backen på stan i fredags. Fick ett märke på vardera hörnet av aluminiumramen runt displayen, men skärmen fick inte en skåma. Det får man ändå kalla byggkvalitet och repfritt på riktigt!
Postad 08 November 2010 - 08:00
Unregistered4a93fc07
-
Unregistered4a93fc07
-
Amatör
-
-
56 inlägg
vilken är de svensk gå röst på.. var hittar ja den ..
vore trevlig om du ville länka till den
MVH Mikael
Du hittar den här: http://betalabs.noki...ps/ovi-maps-306Den svenska rösten laddar du ner i Insällningar/navigering/gångvägledning - Svenska med gatunamn ( i ovi maps 3.06)
Postad 08 November 2010 - 08:15
nextuz
-
nextuz
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Körde bil igår i 3½ timme.
Hade Spotify offline igång och körde med fm-sändaren konstant.
Batteriet var fulladdat när jag körde igång,
OCH den hade inte ens gått ner en plupp i batteriet när jag var framme.
Enda problemet var att jag fick byta sändafrekevens på N8:an några gånger, det beroende på att andra radiosändare kom in o störde.
Hade vart fint med en app där man bara kunde "slajda" på en regel elelr ett hjul vilken frekvens man vill sända på =)
Var nån ovanför i en post som klagade påa tt den "skulle" dra ur batteriet om man körde fm-sändare.
Du kanske ska testa innan du uttalar dej!
Redigerat av nextuz, 08 November 2010 - 08:16.
Postad 08 November 2010 - 10:13
bag
-
bag
-
Forumräv
-
-
775 inlägg
beställde ytterligare ett tillbehör till n8:an igår, det blev en sån här: http://www.optomaeur...i...t&PC=HD600Xdet är med bred marginal det dyraste tillbehöret hitills.
Postad 08 November 2010 - 10:26
Unregistered31511
-
Unregistered31511
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
Ska visst vara ett Symbiankonvent i Amsterdam imorgon och i övermorgon: http://www.see2010.org/Vem vet, kanske det dyker upp några nyheter?
Redigerat av Unregistered31511, 08 November 2010 - 15:35.
Postad 08 November 2010 - 12:36
Serenity
-
Serenity
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Jag tror bestämt att N8:an inte klarar av .mkv större än 2gb. Jag har bara en att testa och den är 2,18gb och fungerar inte... finns det någon som kan bekräfta eller dementera?
Det finns ett gratisprogram för att konvertera mkv till mp4: http://handbrake.fr/downloads.php jag ska prova det nu och se hur det fungerar.
Det är inte en konverterare. Det är ett GUI för att komprimera video-filer. Mkv, liksom mp4, är en "hållare". Med andra ord, den är en fil gjord för att samla video, ljud, undertexter, mm i en enda fil. Och ja, N8 stödjer mkv-formatet. Problemet ligger i videokomprimeringen och vilka inställningar som används där. Det är alltid problem då ingen tillverkare säger de exakta specifikationer som brukar fungera. It's a minefield, så att säga. någon som använder skype i n8:an och har tips? verkar inte funka någe bra på min. finns det någon ny version? såg nu att det inte verkar finnas någon anpassad version till n8:an, laddade ner den jag har nu från ovistore i början men de har nog märkt att den inte funkar bra.
Skype ska tydligen vara inkomptiabelt med N8. Däremot ska en uppdatering komma inom snart. WLAN joxet gåt inte att stänga av? Jag tycker inte att mitt batteri räcker så mycket längre än på min Satio som det är nu. Bara liiite längre. Tror inte att jag har tema-effekter på heller. Och självklart så är bluetooth avstängd. Nån som har batterispar tips- alltså vad mer kan man stänga av?(telefonen haha)
Prova aktivera energisparing. Tryck på strömknappen (håll inte ner den!) och välj att aktivera energibesparing (alternativet längst ner).
Postad 08 November 2010 - 12:51
bag
-
bag
-
Forumräv
-
-
775 inlägg
Det är inte en konverterare. Det är ett GUI för att komprimera video-filer. Mkv, liksom mp4, är en "hållare". Med andra ord, den är en fil gjord för att samla video, ljud, undertexter, mm i en enda fil. Och ja, N8 stödjer mkv-formatet. Problemet ligger i videokomprimeringen och vilka inställningar som används där. Det är alltid problem då ingen tillverkare säger de exakta specifikationer som brukar fungera. It's a minefield, så att säga.
Skype ska tydligen vara inkomptiabelt med N8. Däremot ska en uppdatering komma inom snart.
Prova aktivera energisparing. Tryck på strömknappen (håll inte ner den!) och välj att aktivera energibesparing (alternativet längst ner).
det fungerar faktiskt om än extremt instabilt, skype alltså. angående energispar med w-lan så finns det ju ett alternativ för att spara energi just i inställningarna för w-lan, annars kan man ju lägga uppkopplingen i en separat destination som tidigare tipsat om, att det är just det trådlösa som skapar problem är nog ändå ingen överaskning det är ju faktiskt allmänt struligt.
Redigerat av bag, 08 November 2010 - 12:51.
Postad 08 November 2010 - 15:38
SvenSven
-
SvenSven
-
Amatör
-
-
54 inlägg
Fan vad less man blir på ditt gnäll. Du har HELA tråden tjatat om allt som är fel och har flera gånger påpekat att det är så mycket som saknas. "Det finns typ 10appar av dom 100 jag vill haaaaaa..", "Den är så seg i menyerna.." VI HAR HÖRT DET NU!!
Postad 08 November 2010 - 15:49
vongen
-
vongen
-
Användare
-
-
115 inlägg
Fick min ersättningsmobil idag. Den gamla dog. Verkar vara ganska vanligt problem om man läser i forum.
Ett konstaterande jag gjort med den nya är att den känns bra mycket rappare än den gamla. Särskilt vid byte mellan skärmarna *edit kan vara temaeffekterna också*. Har inte mer än hunnit starta upp den o ladda den dock. Men jag konstaterade också att det var mera appar installerat i denna nya telefon.
Hoppas bara jag slipper nokia döden på denna.
Redigerat av vongen, 08 November 2010 - 15:55.
Postad 08 November 2010 - 15:53
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
... Problemet ligger i videokomprimeringen och vilka inställningar som används där. Det är alltid problem då ingen tillverkare säger de exakta specifikationer som brukar fungera. It's a minefield, så att säga. ...
Fel. Har tipsat om denna sida förut men gör det nu igen: http://www.forum.nok...ications/N8-00/kolla under Multimedia. Vill man sedan veta filinformationen på ens mkv-filer så kan man installera: http://mediainfo.sourceforge.net/sv
Postad 08 November 2010 - 15:58
Serenity
-
Serenity
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Rätt! Även då Nokia har angett visa uppgifter så slår jag vad om att det finns vissa funktioner den inte stödjer, som antingen inte nämns av profilerna/nivåerna, eller helt enkelt inte stöds ändock även trots att det är ett krav av profilerna/nivåerna. Naturligtvis måste ordentliga tester göras.
Men sedan så är det ju så att telefonen skulle inte ha några som helst problem med att spela upp filer med låg upplösning med obegränsad nivå/profil.
Postad 08 November 2010 - 16:02
daniel.l
-
daniel.l
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
Varför ska de ta bort en widget? Jag sa inte någonstans att det du upplever som en paus beror på just favorit-vänner-widgeten. Om skärmen skulle bytas direkt när du nuddar den skulle du tycka det var minst lika irriterade, särskilt om det inte var att byta skärm du ville göra.
Om du tycker att det börjar bli tjatigt med mobiltelefonsnack kanske du ska hitta en annan tråd?
Hitta en annan tråd? Haha, mitt uttalande var ett direkt ironiskt tillbakaslag. Svårt att byta tråd om man tycker mobilsnacket är jobbigt, då det fortsätter genom varenda tråd. Skulle skärmen bytas direkt när jag nuddar den, dvs direkt när jag svajpar den, då skulle jag bli glad. På Galaxy S verkar det funka hur bra som helst. Det är inte någonstans irriterande utan skärmarna fungerar precis "som man vill". Nu har ju Samsung alltid legat långt fram i tekniken vad gäller just skärmar, så man ska ju inte se ner på de andra men tyvärr är det fortfarande ett problem för mig när man pratar om N8. Kolla hur många program som är igång nåsta gång du provar. Min telefon är ganska rapp.
Tappade den i backen på stan i fredags. Fick ett märke på vardera hörnet av aluminiumramen runt displayen, men skärmen fick inte en skåma. Det får man ändå kalla byggkvalitet och repfritt på riktigt!
Telefonen var precis uppstartad så jag antar att inga program är igång överhuvudtaget då? Fan vad less man blir på ditt gnäll. Du har HELA tråden tjatat om allt som är fel och har flera gånger påpekat att det är så mycket som saknas. "Det finns typ 10appar av dom 100 jag vill haaaaaa..", "Den är så seg i menyerna.." VI HAR HÖRT DET NU!!
Oj, någon vaknade på fel sida av sängen imorse? Klarar man inte av att på ett lugnt och diplomatiskt sätt diskutera något på ett forum kanske man inte skall vara här? Eller så undviker man lätt att läsa de inlägg jag gör. Svårare än så är det inte. Att bli upprörd över saker på ett forum i textform låter lite barnsligt kan jag tycka. Har jag gjort något fel, använt svordomar eller varit allmänt jobbig? För det andra så gnäller jag inte, jag påpekar de problem JAG skulle ha med mobilen, för att få hjälp av eventuella användare med hur man kan minimera detta genom uppdateringar, modifieringar eller andra program. Det lättaste vore självklart att vara tyst och välja en annan mobil, men jag lärde mig aldrig jantelagen och fortsätter därför gärna att argumentera för och emot.
Postad 08 November 2010 - 16:40
shamrock
-
shamrock
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Hitta en annan tråd? Haha, mitt uttalande var ett direkt ironiskt tillbakaslag. Svårt att byta tråd om man tycker mobilsnacket är jobbigt, då det fortsätter genom varenda tråd.
Skulle skärmen bytas direkt när jag nuddar den, dvs direkt när jag svajpar den, då skulle jag bli glad. På Galaxy S verkar det funka hur bra som helst. Det är inte någonstans irriterande utan skärmarna fungerar precis "som man vill". Nu har ju Samsung alltid legat långt fram i tekniken vad gäller just skärmar, så man ska ju inte se ner på de andra men tyvärr är det fortfarande ett problem för mig när man pratar om N8.
Telefonen var precis uppstartad så jag antar att inga program är igång överhuvudtaget då?
Oj, någon vaknade på fel sida av sängen imorse? Klarar man inte av att på ett lugnt och diplomatiskt sätt diskutera något på ett forum kanske man inte skall vara här? Eller så undviker man lätt att läsa de inlägg jag gör. Svårare än så är det inte. Att bli upprörd över saker på ett forum i textform låter lite barnsligt kan jag tycka. Har jag gjort något fel, använt svordomar eller varit allmänt jobbig?
För det andra så gnäller jag inte, jag påpekar de problem JAG skulle ha med mobilen, för att få hjälp av eventuella användare med hur man kan minimera detta genom uppdateringar, modifieringar eller andra program. Det lättaste vore självklart att vara tyst och välja en annan mobil, men jag lärde mig aldrig jantelagen och fortsätter därför gärna att argumentera för och emot.
Don´t feed the troll
Postad 08 November 2010 - 17:29
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
Hitta en annan tråd? Haha, mitt uttalande var ett direkt ironiskt tillbakaslag. Svårt att byta tråd om man tycker mobilsnacket är jobbigt, då det fortsätter genom varenda tråd.
Tyvärr förstår jag mig inte på ironi.
Postad 08 November 2010 - 17:35
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
Du hittar den här: http://betalabs.noki...ps/ovi-maps-306
Den svenska rösten laddar du ner i Insällningar/navigering/gångvägledning - Svenska med gatunamn ( i ovi maps 3.06)
Svenska med gatunamn finns för 3.04 också, dock fungerar det dåligt ute på vägarna tycker jag, efter test. Tex sa rösten inte ett ord om två cirkulationsplatser som jag körde igenom, inte vilken avfart jag skulle ta, inte heller att jag skulle köra in i rondellen som den brukar säga. Namnet på gatan sägs lite väl sent också, typ bara 20m innan. Ska prova lite mer.
Postad 08 November 2010 - 17:42
mikko
-
mikko
-
Lärjunge
-
-
359 inlägg
någon som använder skype i n8:an och har tips? verkar inte funka någe bra på min. finns det någon ny version? såg nu att det inte verkar finnas någon anpassad version till n8:an, laddade ner den jag har nu från ovistore i början men de har nog märkt att den inte funkar bra.
Laddade Skype på min, kommer ej ihåg om det var Ovistore eller Skype hemsida.Tror den hette nåt med Skype lite/light eller nåt, osäker, men den har fungerat utan några fel.
Postad 08 November 2010 - 17:43
daniel.l
-
daniel.l
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
Tyvärr förstår jag mig inte på ironi.
Då förstår jag din reaktion  .
Postad 08 November 2010 - 18:14
Zetor
-
Zetor
-
Användare
-
-
165 inlägg
Är fortfarande i valet och kvalet vad gäller att köpa denna mobil. Provade den igår igen och blev tvungen att klocka segheten. 0,7 sekunde innan telefonen märker att man svischar med fingret mellan hemskärmarna. Det är faktiskt inte OK.
Det här är ju kommenterat redan tillräckligt. Men jag provade själv hur många gånger jag hann byta startskärm under 30 sek genom att swischa fingret. Kom upp till 98-99, och begränsningen var mera mitt långsamma finger än skärmen. Det där är ju en teknikgrej. Skärmen byter först när man släpper fingret från skärmen. Swichar man i 3 sek så byter den på 3,2. Swichar man i 0,1sek så byter den på 0,3.. Själv tycker jag det fungerar bra. Några iPhone-användare har direkt klagat på hur seg den är.. men de kan inte tekniken. Man ska inte föra fingret långsamt över hela skärmen.
Postad 08 November 2010 - 18:18
ljung_
-
ljung_
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Precis man behöver inte dra över hela skärmen räcker ju att dra fingret 1cm och sen lyfta det, går blixtsnabbt om man kör utan theme-effects
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|