Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

**Officiell tråd - Samsung Galaxy S2 i9100***

3171 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 August 2011 - 16:34

rezurt
  • rezurt
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Skrev tidigare om problem med att jag inte hör motparten när jag ringer eller tar emot samtal.
Har idag fått min Telefon tillbaka efter 3 veckor på lagning och redan vid andra samtalet hände det igen :P
Måste nog fått en riktig måndags exemplar då ingen annan verkar ha detta problem.
Men denna gång tänker jag inte gå med på att lämna in telefonen och istället kräver en ny får se hur det går och om 3 kommer att ta emot den.

Inne på lagning så had de självklart uppdaterat mjukvaran och nu verkar det som att jag har tappat alla mina appar, hur kan jag få tillbaka det?

Tacksam för svar

Glömde en fråga? är det någon som vet när det nya Galaxy md NFC kommer att komma? Det skulle ju ingått från början men de sa att det kommer en upphottat version efter sommar.

Postad 26 August 2011 - 19:20

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0
Nja, inte så värst imponerad av Galaxy, visst snabb telefon mm, men HTCs gränssnitt är bättre. Exchange klienten i denna är ett skämt. Jag använder Desire HD iPhone 4 och Galaxy paralellt. Samsungen gillar jag minst, iPhone mest. Och det från en som varit anti Apple.... men fler Apple prylar hittar in i mitt hem numera.

Postad 26 August 2011 - 19:57

Tom666
  • Tom666
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Nja, inte så värst imponerad av Galaxy, visst snabb telefon mm, men HTCs gränssnitt är bättre. Exchange klienten i denna är ett skämt. Jag använder Desire HD iPhone 4 och Galaxy paralellt. Samsungen gillar jag minst, iPhone mest. Och det från en som varit anti Apple.... men fler Apple prylar hittar in i mitt hem numera.

OK ,, du är nog undantaget från alla andra ;-)

Postad 27 August 2011 - 09:27

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0

Samma här beställde åxå,,,Tackar för länken,,,
Installerade green power i går och tog ut batteriet i några minuter som någon skrev här i tråden,,,i morse hade jag 98% kvar efter natten och nu ikväll så har jag fortfarande 58% kvar,
kollade in igen vad som drog kräm och nu är displayen nere på 12-13% och nu e det Android OS som ligger på ca 45%
skall låta telefon ligga under natten utan laddning så skall jag se vad som är kvar i morgon ;-)
tror den gick in i nån night mode efter installationen av green power
installerade även watchdog ,och blir lite nojig, i går hade telefon laddat ner ca 4-5mb underdagen
och i dag ungefär lika,,Vad är det som laddas ner och har för mig det kostar ca 15-20kronor/mb fan det blir ju ca 80 kronor om dagen i nedladdning, eller hur funkar det och vad är det som laddas ner till telefon?
Någon som vet?

precis oxå installerat Green Power.får se om det blir bättre.Igår lyssnade jag på musik i 5 timmar via bluetooth och ett par samtal och har en steg räknar app på samtidigt.rör mig hela tiden på dagen.kollade väldigt lite på Internet..ca 54% batteri kvar när jobbet var slut..då var det 11timmar sen jag laddat batteriet.riktigt bra.så bluetooth musik lyssnande drar väldigt lite batteri.sen på bussen hem kollade jag på nätet via opera mini..på bara en kvart var batteriet nere till 19%.hade skärm ljuset på auto...sen en annan grej..installerade bullguard antivirus program när jag köpte denna och efter ett tag blir mobilen super varm.då jobbar den ca 50% under en lång tid.får känslan av att den bara använder ena kärnan av processorn..stämmer det??...

Postad 27 August 2011 - 16:17

MatsAndersson85
  • MatsAndersson85
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Hej

Har Galaxy o funtar på att byta till Galaxy II eller skall man "vänta" på något nytt runt hörnet.
Tacksam för svar o råd.

Ciao
Matte

Postad 27 August 2011 - 19:01

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0
vad finns det för alternativ att synca foton och video med datorn.Kies måste vara sämsta skit programmet som gjorts.har testat på både xp och win7.bara kraschar så fort man ska göra något..gärna olika alternativ..

Postad 27 August 2011 - 20:19

Akkia
  • Akkia
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jag fick lära mig till min Nokia N97mini att batteriet skulle laddas åtminstone 15 ggr innan det kom upp i sin fulla kapacitet.. Kanske gäller Samsungs också..

Postad 28 August 2011 - 00:22

Unregistered6ddab2ed
  • Unregistered6ddab2ed
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Batteritiden på min S2 har helt klart förbättrats med tiden. Använder man skärmen konstant med relativt hög ljusstyrka, så drar batteriet slut snabbt så är det tyvärr.

Dock så har jag haft telefonen i upp till 4dagar utan att behöva ladda och då har jag använt mobilen utan att tänka på att jag ska snåla på batteri. Vanligtvis laddar jag väl varannan dag, så mycket nöjd med batteriet på det hela!

Postad 28 August 2011 - 10:39

Ruotria
  • Ruotria
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Tyckte jag hade skrivit ett inlägg om det innan men kan inte hitta det inlägget :/

Jo det är så att min S2:a startar om sig själv ibland. Ibland så stänger den av sig bara också. Det började hända efter den senaste uppdateringen. Jag har då original mjukvaran så bör ju inte vara något problem :/,

Någon som har varit med om liknande eller har tips?

Postad 28 August 2011 - 11:05

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

• 511 inlägg
  • 0
Hej!
Funderar på denna lur men undrar hur den lirar med macbook air 2011 eller med Mac överhuvud taget?

Nån som vet?
Eller ska man vänta på ip5?

Postad 28 August 2011 - 11:14

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Hej!
Funderar på denna lur men undrar hur den lirar med macbook air 2011 eller med Mac överhuvud taget?

Nån som vet?
Eller ska man vänta på ip5?

Samsung kies finns väl till mac?
Hursomhelst, vänta. Mycket nytt på G: IP5, ny android Nexus, Nokia n9, Nya dualcore win phone lurar.

Postad 28 August 2011 - 18:06

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0

Hej

Har Galaxy o funtar på att byta till Galaxy II eller skall man "vänta" på något nytt runt hörnet.
Tacksam för svar o råd.

Ciao
Matte

Tjenare Matte!

Skulle råda dig att vänta på någon ny telefon! :unsure: Tekniken går ju framåt i en rasande fart så snart så kommer Galaxy S2 att vara gammal! :unsure:

vad finns det för alternativ att synca foton och video med datorn.Kies måste vara sämsta skit programmet som gjorts.har testat på både xp och win7.bara kraschar så fort man ska göra något..gärna olika alternativ..

Många älskar Wondershare Mobilego! Det skulle jag nog också göra men tyvärr funkar det inte för mig, vet ej varför. Men det ska vara ett toppen-program och det funkar för många andra med win7, xp och Galaxy S2 så hoppas det gör det för dig! Pröva!

Jag fick lära mig till min Nokia N97mini att batteriet skulle laddas åtminstone 15 ggr innan det kom upp i sin fulla kapacitet.. Kanske gäller Samsungs också..

Ja, ca 10 gånger brukar man säga!

Postad 28 August 2011 - 18:30

AudioSmurf
  • AudioSmurf
  • Lärjunge

• 323 inlägg
  • 0

Hej

Tacksam för svar o råd.

Ciao
Matte

Köp nu om du behöver en ny lur. Det kommer alltid finnas bättre lurar runt hörnet men de kommer också kosta mer när de är som nyast.

Postad 28 August 2011 - 20:39

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

• 511 inlägg
  • 0
det blev s2,fattar ingenting med android,kanske att man är van med iphone...

Postad 29 August 2011 - 21:17

Bure719
  • Bure719
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Tyckte jag hade skrivit ett inlägg om det innan men kan inte hitta det inlägget :/

Jo det är så att min S2:a startar om sig själv ibland. Ibland så stänger den av sig bara också. Det började hända efter den senaste uppdateringen. Jag har då original mjukvaran så bör ju inte vara något problem :/,

Någon som har varit med om liknande eller har tips?

Jag hade samma problem som dig. Läste någonstans att om det kommer damm i usb-porten så kan telefonen börja spöka. Jag hade alltid telefonen upp och ner i fickan, men efter jag läste det så har jag vänt på telefonen och aldrig haft dom problemen längre :)

Gjorde även en factory reset och la in ett skärmlås (rita mönster) i samma veva, för skärmlåset låstes upp i fickan ibland. Så jag kan inte säga exakt vad som hjälpte, men en factory reset är aldrig fel när telefonen bråkar...

Postad 30 August 2011 - 07:32

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 459 inlägg
  • 0
Jag får varje dag notifiering om att jag har 3 nya facebook meddelanden. Men när jag klickar på den så finn det inga, bara gamla. Och sen så fungerar inte min facebook chat. Jag ser inga meddelande från andra personer fast de chatar med mig. Är det någon som har samma problem?

Postad 30 August 2011 - 09:57

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0
Har nu fått det nya batteriet och nu känns telefonen mycket mer gedigen och snyggare i min mening då baksidan nu är pianolack som resten av telefonen (istället för den matta originala luckan) den nya luckan känns också mer bastant och tålig än originalet.
Tyngden har även ökat såklart men det är i min mening bara positivt då jag tyckte den kändes lite väl plastig och "leksakig" innan.

Nu återstår bara att se hur bra batteriet är.

Postad 30 August 2011 - 10:31

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 459 inlägg
  • 0

Har nu fått det nya batteriet och nu känns telefonen mycket mer gedigen och snyggare i min mening då baksidan nu är pianolack som resten av telefonen (istället för den matta originala luckan) den nya luckan känns också mer bastant och tålig än originalet.
Tyngden har även ökat såklart men det är i min mening bara positivt då jag tyckte den kändes lite väl plastig och "leksakig" innan.

Var köpte du grejerna?
Kan du posta länkar till dom?

Postad 30 August 2011 - 10:48

Tom666
  • Tom666
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Beställde åxå en och den skall enligt mail vara skickad till mig,,, dock funderar jag nu om mitt läderfodral som jag köte till standard varianten funkar med det större bakstycket,, misstänker att så inte är fallet,,och i så fall någon som vet om det finns fodral för den "tjockare" varianten att köpa ?

Postad 30 August 2011 - 11:21

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 459 inlägg
  • 0
Går det på något sätt att ändra snabbt en profil? Vad jag är ute efter är att snabbt ändra tex ring volymen till tyst men inte avstängd.
Jag hade i min gamla SE olika profiler som "UTE", "KONTOR" eller "I BILEN"

Finns detta i G2?

Postad 30 August 2011 - 12:05

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Var köpte du grejerna?
Kan du posta länkar till dom?

Köpte den från ebay från nedan köpare.

http://www.ebay.co.u...ME:L:OU:GB:1123

Nu vet jag inte hur ditt läderfodral ser ut men telefonen blir ca dubbelt så tjock där batteriet sitter.
Jag vet att det finns några skydd och att fler är på G (iaf vad jag har läst).
Finns mer info på xda-developers forum bla annat.

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 30 August 2011 - 12:16.

Postad 30 August 2011 - 12:05

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Går det på något sätt att ändra snabbt en profil? Vad jag är ute efter är att snabbt ändra tex ring volymen till tyst men inte avstängd.

Finns detta i G2?

Tyst men inte avstängd, då duger väl "Silent Mode" ( telefonen vibrerar ).
Håll inne "Power-knappen" och välj sedan "Silent Mode".

Postad 30 August 2011 - 14:10

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 459 inlägg
  • 0

Tyst men inte avstängd, då duger väl "Silent Mode" ( telefonen vibrerar ).
Håll inne "Power-knappen" och välj sedan "Silent Mode".

Tack, men jag vill ha ljud fast inte för högt.
Tydligen så finns inte den funktionen. Om man nu inte hittar någon app för detta.

Postad 30 August 2011 - 18:50

Unregistereda9643921
  • Unregistereda9643921
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Tack, men jag vill ha ljud fast inte för högt.
Tydligen så finns inte den funktionen. Om man nu inte hittar någon app för detta.

Är det inte bara att sänka ringvolymen till önskad nivå när du står på hemskärmen? Gjort på någon sekund. :)

Postad 31 August 2011 - 06:06

Tom666
  • Tom666
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Nya frågor som någon kanske kan svara på,
Är helnöjd med telefonen,förutom då kanske batteritiden om man skall gnälla över något ,även om den blivit bättre
Men batteritiden varierar enormt, ena dagen klarar den inte ens en dag medans nästa gång nästan 2 dagar,och då använder jag den lika mycket,verkar som den tappar/glömmer bort inställningar för energisparläge (med wifi inställningar osv) lite till och från?

Sedan köpte jag ett 32gb minneskort som jag i går fyllde upp med lite talböcker via datorn, ena stunden säger datorn ifrån att den inte kan kopiera filerna nästa gång går det bra,, sedan när jag skall kolla på filerna så hittar jag inte filerna i telefon, dom finns helt enkelt inte, eller rättare sagt några få filer har överförts,,det finns alltså några enstaka filer och när jag försöker radera dom så går det inte, formaterade minneskortet men ändå är minnet använt av dom filer som fanns innan?
Någon som kanske vet hur/var man skall lägga filerna och hur man skall överföra för att dom skall synas?

Postad 31 August 2011 - 06:51

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Nya frågor som någon kanske kan svara på,
Är helnöjd med telefonen,förutom då kanske batteritiden om man skall gnälla över något ,även om den blivit bättre
Men batteritiden varierar enormt, ena dagen klarar den inte ens en dag medans nästa gång nästan 2 dagar,och då använder jag den lika mycket,verkar som den tappar/glömmer bort inställningar för energisparläge (med wifi inställningar osv) lite till och från?

Sedan köpte jag ett 32gb minneskort som jag i går fyllde upp med lite talböcker via datorn, ena stunden säger datorn ifrån att den inte kan kopiera filerna nästa gång går det bra,, sedan när jag skall kolla på filerna så hittar jag inte filerna i telefon, dom finns helt enkelt inte, eller rättare sagt några få filer har överförts,,det finns alltså några enstaka filer och när jag försöker radera dom så går det inte, formaterade minneskortet men ändå är minnet använt av dom filer som fanns innan?
Någon som kanske vet hur/var man skall lägga filerna och hur man skall överföra för att dom skall synas?

Vad använder du för app för att titta på filerna och för att försöka öppna dom?

Känns nästan som att du har nåt glapp/fel i nån USB-port eller i kablen, provat att byta?

Postad 31 August 2011 - 06:58

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 459 inlägg
  • 0

Är det inte bara att sänka ringvolymen till önskad nivå när du står på hemskärmen? Gjort på någon sekund. :)

Ja så kan man också göra :-)

Postad 31 August 2011 - 07:16

Viggen69
  • Viggen69
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Finns detta i G2?

Jag saknade också detta och hittade det i appen "simple sound profile widget".

Postad 31 August 2011 - 08:12

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 459 inlägg
  • 0

Jag saknade också detta och hittade det i appen "simple sound profile widget".

Snyggt, tackar. Den var ju jätte bra.

Postad 31 August 2011 - 09:20

Tom666
  • Tom666
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Vad använder du för app för att titta på filerna och för att försöka öppna dom?

Känns nästan som att du har nåt glapp/fel i nån USB-port eller i kablen, provat att byta?

Har provat både med usb kabel,usb adapter där jag sätter in micro kortet i en liten adapter som sedan pluggas in i usb porten,och även att föra över via kies eller phone explorer men vissa talböcker vill ej synas,,,
Har en del olika filutforskar appar och där kan jag inte se vissa filer (även om jag fört över dom), även om minneskortet säger att dom finns där,
provade att föra över filerna igen till en mapp då sa datorn att dom redan fanns,fast jag inte ser dom i varken datorn utforskare ller mobilens,,,är det så att telefon utforskaren inte klara längre filnamn kanske ,det är vanliga mp3 filer ?

Postad 31 August 2011 - 16:00

Thams
  • Thams
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Tjena MinHemBio forumet!

Jag har i dagsläget en Samsung Wave S8500 (den som använder Bada OS) har haft den knappt i ett år men har varit tvungen att lämna in den fyra gånger pga Kies "brickar" (telefonen hamnar i dödsläge) varje gång jag har försökt uppdatera skitmobilen. Nu ska Telia ge mig ett tillgodokvitto och självfallet ska jag sluta vara experimentell och köpa en Android mobil.

Frågan då, har någon hört eller läst om att GS2:an brickas av Kies? Detta problem var ganska vanligt bland Wave mobiler men existerar detta bland GS2:orna?

Jag sitter på en MacBook Pro med en Windows 7 partition (ingen emulering etc). Någon här som har erfarenhet av att uppdatera på en Apple burk?

Första posten här och jag uppskattar all hjälp jag kan få

Postad 31 August 2011 - 19:42

Tom666
  • Tom666
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Har provat både med usb kabel,usb adapter där jag sätter in micro kortet i en liten adapter som sedan pluggas in i usb porten,och även att föra över via kies eller phone explorer men vissa talböcker vill ej synas,,,
Har en del olika filutforskar appar och där kan jag inte se vissa filer (även om jag fört över dom), även om minneskortet säger att dom finns där,
provade att föra över filerna igen till en mapp då sa datorn att dom redan fanns,fast jag inte ser dom i varken datorn utforskare ller mobilens,,,är det så att telefon utforskaren inte klara längre filnamn kanske ,det är vanliga mp3 filer ?

Har nu testat ett annat SD Micro minne i telefonen och då verkar det funka,Dock ett betydligt mindre minne 4Gb om det kanske betyder nått,
köpte ett 32gb "noname" på tradera för 295:- så kanske det är skit ,brukar ju vara att man får vad man betalar för
därför blir det till att inhandla ett märkesminne nästa gång,men telefon skall väl klara 32Gb SDHC, och det måste kanske vara nån speciell klass på det?

Får nu hela tiden Datafel CRC fel som info varför det inte går att föra över filer
Någon som vet vad det betyder?

Redigerat av Tom666, 31 August 2011 - 19:44.

Postad 01 September 2011 - 08:21

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0
fick det jag beställde ..3500mah batteri..bilhållaren ska nog bli bra,bra vinklings möjligheter.spänner väldigt hårt dock om telefonen.blir att spänna ut fjädern innan man använder den..usb on the go kontakterna fungerade inte..passar inte.vill inte tvinga in dom..hör av mig när jag testat batteriet ett tag..billigt var det.får se om man får vad man betalar för :-)

Postad 01 September 2011 - 08:57

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0
Trevligt beställde du också från ebay?

Jag har iaf bara hunnit kört mitt batteri ca 1 dag är på första laddningen.

Hittills har jag kört 26 timmar med ganska sparsamt användande, display igång ca 1 timme så i princip har jag bara kollat mail och surfat lite market. I övrigt är 3g och bakgrundsdata och autosynk igång hela tiden.

Har just nu 80% kvar av batteriet.
Så det ser ut som det är klart bättre än så länge.

Ska köra ngt stresstest som dom beskriver på xda också för att se hur den klarar sig där, (tror 5 timmar är max i det testet eller ngt).

Postad 01 September 2011 - 20:36

kapiim
  • kapiim
  • Användare

• 223 inlägg
  • 0
Hallå!
Blev ägare idag till en Galaxy S2! Har ni några bra tips på någon form av silikonfodral till telefonen? Eller något slags fodral i samma stuk som man har till iPad, dvs med ett skydd för skärmen som man viker ut när man skall använda den!

Postad 01 September 2011 - 21:33

Tom666
  • Tom666
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Kolla på Tradera do har en del fynd,,,,

Postad 02 September 2011 - 00:08

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0

Hallå!
Blev ägare idag till en Galaxy S2! Har ni några bra tips på någon form av silikonfodral till telefonen? Eller något slags fodral i samma stuk som man har till iPad, dvs med ett skydd för skärmen som man viker ut när man skall använda den!

http://www.dealextreme.com, och sen söker du på i9100 så får du upp en del! Billigt och bra, dock lång leveranstid (ca 10 arbetsdagar)

Postad 02 September 2011 - 12:25

Tom666
  • Tom666
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Köpte en Samsung galaxy S2 till tjejen åxå :lol: ,,,, men när hon ringer mig så står det hemligt/skyddat nummer i min display,,
Någon som vet var man ändrar det,, hittar det tyvärr inte,,,

Postad 03 September 2011 - 16:23

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0

Köpte en Samsung galaxy S2 till tjejen åxå :lol: ,,,, men när hon ringer mig så står det hemligt/skyddat nummer i min display,,
Någon som vet var man ändrar det,, hittar det tyvärr inte,,,

Hon får gå in på:

Program > Inställningar > Samtal > Extra inställningar > Foto-ID, och välja "Nätverksstandard" eller "visa nummer" :lol:

Postad 03 September 2011 - 20:07

Tom666
  • Tom666
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Tackar,,,,,,,,

Postad 03 September 2011 - 21:25

Tom666
  • Tom666
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Mycket frågor nu,, heheeh
Men min wifi stänger ner hela tiden ,, gissar på att det är nån app som gör det,, när jag är hemma vill jag ju att den skall conecta till mitt wifi automatiskt,, vilket den inte gör för den är avstängd,,
kan det va nån app som stänger er den för att spara batteri, typ green power eller annan?
Finns det nån funktion app so gör att den conectar automatiskt oim det finns en wifi anslutning?

Postad 04 September 2011 - 00:07

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0

Mycket frågor nu,, heheeh
Men min wifi stänger ner hela tiden ,, gissar på att det är nån app som gör det,, när jag är hemma vill jag ju att den skall conecta till mitt wifi automatiskt,, vilket den inte gör för den är avstängd,,
kan det va nån app som stänger er den för att spara batteri, typ green power eller annan?
Finns det nån funktion app so gör att den conectar automatiskt oim det finns en wifi anslutning?

Är din router inlagd i mobilen så ska den connecta automatiskt! :)

Wifi't bör inte stänga av sig såvida du inte dragit ner "rullgardinen" eller liknande och stängt av Wifi't, isåfall är det väl troligtvis som du säger att någon app gör det! :P

Gå in på inställningarna och kolla runt :D

Postad 04 September 2011 - 09:00

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 459 inlägg
  • 0
Den som har köpt "tjocka" batteriet över (3000mA).

Hur är batteritiden? Jag minns att det var någon här som köpt batteri på Ebay. Men hur är den?

Postad 04 September 2011 - 15:32

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0

Hur är batteritiden? Jag minns att det var någon här som köpt batteri på Ebay. Men hur är den?

mitt batteri har jag laddat 2 gånger.verkar lovande tycker jag.får nog vänta minst en vecka till innan man kan säga mer exakt.använder mobilen mycket med surf och skärmen drar mycket men håller över en dag nu,gjorde det inte innan jag bytte batteri

Postad 04 September 2011 - 15:54

Erhnam
  • Erhnam
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Originalbrowser har slutat funka för mig över mobila nätverket.
Programmet startar men ingen sida laddas. Över wifi funkar den.
Andra applikationer funkar över mobila nätverket.

Har testat att nollställa all data. Testat att starta om telefonen.

Någon som har nått tips?
Bästa alternativet till originalbrowsern?

Postad 04 September 2011 - 20:02

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

På min första laddning så körde jag ca 4 dagar med sparsamt användande (kollade mail några ggr per dag, samt lite andra småsaker, autosynk och datatrafik var påslaget) innan jag satte den på laddning så hade jag 22% kvar (så hade klarat ytterligare en dag).

Denna laddning har jag använt den klart mer än sist, just nu har den varit igång 28 timmar varav 1 timme har displayen varit på och just nu ligger batteriet på 67%.

Postad 04 September 2011 - 20:53

ojva
  • ojva
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0

På min första laddning så körde jag ca 4 dagar med sparsamt användande (kollade mail några ggr per dag, samt lite andra småsaker, autosynk och datatrafik var påslaget) innan jag satte den på laddning så hade jag 22% kvar (så hade klarat ytterligare en dag).

Denna laddning har jag använt den klart mer än sist, just nu har den varit igång 28 timmar varav 1 timme har displayen varit på och just nu ligger batteriet på 67%.

Beställt ett sånt batteri från DX, 13.10$. Hur ligger luren i handen med det batteriet? Hur sitter baksidan, glappar, knarrar? Köpte ett två cells batteri på 1800mAh oxå, då klarar man sig med original bakstycket. Batteriet är ju lite kraftigare än original, på pappret iaf. Sen är det ju inte alls omöjligt att kvalle batteri på 1650mAh är bättre än ett kinabatteri på 1800mAh. Så billigt så det är värt att testa iaf :)

Redigerat av ojva, 04 September 2011 - 20:54.

Postad 04 September 2011 - 21:52

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0
Den känns klart skönare att hålla i med det tjockare batteriet.
Baksidan känns även den mer solid än originalet(och sitter kanon utan glapp) samt att den är i blank finish så det matchar resten av telefonen.

Enda nackdelen för tillfället är att det knappt finns några skydd som passar det tjockare batteriet (men det är bara en tidsfråga).
Samsung har ju förövrigt släppt sitt 2000mah batteri nu och även där får man en ny "baklucka" dock ser den exakt ut som originalet och telefonen blir kanske ngn mm tjockare än original (om ngn är intresserad, personligen tycker jag ökningen från 1650 till 2000 inte är värt det).

Postad 04 September 2011 - 22:03

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0

Originalbrowser har slutat funka för mig över mobila nätverket.
Programmet startar men ingen sida laddas. Över wifi funkar den.
Andra applikationer funkar över mobila nätverket.

Har testat att nollställa all data. Testat att starta om telefonen.

Någon som har nått tips?
Bästa alternativet till originalbrowsern?

Jag själv använder "Opera Mobile-webbläsare", tycker att den är suverän och funkar hur bra som helst!

Trivs du inte med den så finns det andra alternativ:

- Dolphin Browser (andra favoriten, använder ej längre dock)
- Firefox (finns Beta-versioner, Aurora-Versioner (tidigare än beta) och Nightly-versioner (ännu tidigare än Aurora)... Sen finns ju även stabila Firefox!

För att fixa ditt problem skulle jag väl pröva att stänga av mobilen och dra ut batteriet i några sekunder (mer än 6 sekunder)...

Sen var det även någon som tidigt i denna tråd skrev detta: (Sparade det som text, minns dock ej namn tyvärr)

Jag hade problem med att den tappade kontakt med allt vad dataöverföring heter, men läste ett tips att man kunde prova att knappa in *#*#9900#*#* och inaktivera 'fast dormancy', vilket löste alla mina bekymmer. Surfningen blev dessutom mycket rappare.

Samsung har ju förövrigt släppt sitt 2000mah batteri nu och även där får man en ny "baklucka" dock ser den exakt ut som originalet och telefonen blir kanske ngn mm tjockare än original (om ngn är intresserad, personligen tycker jag ökningen från 1650 till 2000 inte är värt det).

Skulle någon vilja läsa lite om den finns det på: Gsm-Arena

Postad 05 September 2011 - 06:21

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

• 511 inlägg
  • 0
Vad tycker ni om byggkvalitén på denna lur?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.