Sensorbar ingår inte i basic. Den behövs bara om man ska spela Wii-spel som jag fattat det.
Den används väl även annars förutsatt att man använder Wiimote? I t.ex Nintendoland.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
3 relaterade trådar
Postad 03 July 2013 - 00:01
Den används väl även annars förutsatt att man använder Wiimote? I t.ex Nintendoland. Postad 03 July 2013 - 11:03
så om jag ska köpa en extra kontroll så räcker det med pro kontrollen utan sensor bar?
Kommer nästan enbart vara Mariospel och kanske Zelda som ska spelas på Wii U. Super Mario Bros U, Mario Kart, Mario Party om det kommer, och Zelda. Postad 03 July 2013 - 12:18 Ja, ska man använda wiimotes så behöver man en sensorbar. Så om man vill spela multiplayer i t.ex. New Super Mario Bros U med wiimote så behövs den. Vet inte ens om det går att spela NSMBU i nuläget med en pro controller? Ska patchas in, i Japan, står det här. Postad 03 July 2013 - 12:18
Skulle tro att du har större nytta av en wii remote men det varierar från spel tll spel vilka kontrollers man kan använda. Postad 03 July 2013 - 15:14
Jag tog och klippte sladden till min sensorbar och kopplade den till en gammal adapter som låg och bidade sin tid i "bra-att-ha-lådan". Så fantastiskt skönt att slippa jiddra med batterierna till den trådlösa varianten. Varför ser man inte sådana versioner i butik? Jag kan ju inte vara den enda i världen med Wii:et bakom ryggen.
Postad 03 July 2013 - 15:31
Gick igenom min gamla spellåda idag och se på tusan...låg inte där 2st zelda till wii: twilight & skyward (trodde jag skickade med dom när jag sålde wii konolen) så det blev ett direkt köp på senorbar & en wii remote på tradera.
Är det någon som vet om grafiken förbättras när man kör dessa underbara spel i wii u? Postad 03 July 2013 - 15:52 Glöm inte att Zelda Skyward behöver wii motion plus adapter om du nu inte fick med det i kontrollen. Postad 03 July 2013 - 17:12 Det lär de inte göra Postad 03 July 2013 - 17:43
Nej de ser faktiskt lite värre ut då HDMI ger skarpare bild. Postad 03 July 2013 - 17:58
Det var inbyggt. Postad 03 July 2013 - 18:02
Aj då så den skalar inte alls?... men å andra sidan var det just skärpan jag störde mig mest på när jag hade wii men då körde jag visserligen med den medföljande kabeln och inte komponent. Postad 03 July 2013 - 18:09
Nej det skalas inget. Det är exakt samma som att spela på en Wii fast med HDMI. Postad 03 July 2013 - 18:25
Tråkigt värre....de kunde ju haft uppskalning som en liten "u"bonus kan man ju tycka. Postad 03 July 2013 - 19:02 Så du föredrar oskarpare bild som med medfljande komposit kabeln med Wii spel ? Eller fattade jag fel ? Redigerat av Unregistered4bb67943, 03 July 2013 - 19:03. Postad 03 July 2013 - 19:09
vilka spel har jag fördel med wii remote tänkte du? Är det kanske minispelen i mario party? Har verkligen inte bra koll här.. köpte iaf basic och mario bros u idag för 2000 totalt. Postad 03 July 2013 - 19:35
Här är för övrigt trailern till Mario Party 9.
http://www.youtube.c...h?v=71WvYeWcQL4 Man kan se en wiimotesymbol som skakar och knapparna från wiimoten när de klättrar, så wiimotes är nog bäst till det. Postad 03 July 2013 - 21:20
Kör med komponent till min Wii. Den mjukare bilden maskerar bristen på AA helt enkelt. Är väl lite en smaksak. Är såklart bra mycket skarpare med HDMI. Postad 03 July 2013 - 22:30 Haha, mitt nostalgiska SNES-skimmer föll när jag såg Super Metroid på min 46" LCD med HDMI. På den mindre skarpa gamepaden såg det faktiskt bra ut. Postad 03 July 2013 - 23:08 Ok då fattar jag. Man kanske ser mer störande linjer och kanter med HDMI då. Kör själv med komponent 480p på wii. Har dock aldrig sett wii spel på Wii U med HDMI då. Redigerat av Unregistered4bb67943, 03 July 2013 - 23:09. Postad 03 July 2013 - 23:13
Föredrar den skarpare bilden över HDMI, även om det blir lite pixligare. Lite bättre tryck i färgerna också.
Tycker bilden över komponenten på Wii var FÖR mjuk/suddig. Men som sagt, en smaksak Postad 04 July 2013 - 09:37
Vad i helv.. Kände ju igen allt utom 1 "gren" från MP 8 till Wii?! Är annars ganska stor skillnad på MP 7 och 8 imho, det är ju ett skämt om de har exakt samma grenar i 9an som 8an, blä. Har f.ö. själv precis impulsköpt en konsoll från elgiganten, men står i valet och kvalet om vilket spel som skall inhandlas... Nintendoland eller NSMB U? Känns som att nintendoland borde sjunka rätt gott i pris ala Wii Sports så småningom, vilket gör att det känns ovärt att betala fullpris för det nu.. Postad 04 July 2013 - 12:27
Oj, öh, Mario Party 9 är tydligen till Wii och släpptes förra året, ser man hur stor koll man har på de spelen
Har för mig att Mario Party 10 utannonserades på något Nintendo Direct, men hittar inget om det så kanske inte =/. NSMB U! Postad 04 July 2013 - 13:52
PHEW! Hah, menar det, hade ju varit riktigt kaos!
Får nog bli det tror jag ja! Postad 04 July 2013 - 20:22
Fortfarande segt med släpp till Wii U i shoppen.
Vore kul om Game Gear, Game Boy Advance, m.m. även kunde släppas till i Wii U. Vore ju perfekta att spela på gamepaden. Hoppas Nintendo får tummen ur och ger oss rejäla E-shop/Virtual Console uppdateringar varje vecka snart även till Wii U, 1-2 spel är för lite, och vore kul om vi även kunde få info snart om när N64 och Gamecube spelen kommer, samt om även Sega Mega Drive, PC- Engine, Arkadspel, Neo Geo m.m. även dyker upp i shoppen framöver. Mer demo´s skulle inte skada heller, typ de som dom visade upp på Best Buy butikerna i USA t.ex. Postad 04 July 2013 - 21:33 Ännu bättre till 3DS... Postad 04 July 2013 - 21:46
Fattar inte hur ni har tid att köra de gamla spelen som man redan spelat. Är alla retrofanatiker här =P? Jag har fullt upp med de nya.
Postad 04 July 2013 - 23:07
Saken är den, att när man spelat klart det senaste, och det inte finns nåt mer nytt vettigt att spela, så faller man tillbaks på de odödliga klassikerna
Samt att "The Golden Oldies" håller i längden också på ett helt annat sätt än nyare spel. Än idag spelar jag t.ex Super Metroid, men jag tvivlar på att jag kommer att spela t.ex. Black Ops 2 om 20 år Det är riktigt nice att köra ett retrospel som t.ex. "Balloon Fight" i 10-15 minuter, när man inte har tid att sätta sig med "mastodontspelen". Old-school for life! Redigerat av Svante Skoog, 04 July 2013 - 23:22. Postad 04 July 2013 - 23:31
Jag spelar i stort sett aldrig om spel längre, gjorde det när jag var yngre dock. Wind Waker HD blir ett undantag men det är iofs inte samma spel riktigt.
Annars laddar jag batterierna inför den fullspäckade hösten puh Postad 05 July 2013 - 13:17 Det är lättare att spela om spel från Nintendo som Zelda, Mario & Co. Men typ snygga grafiska spel som Crysis, Call of duty mm är inte lika roligt att spela om. Det är väl därför Nintendo är retro kungen av alla spelmaskiner. Postad 05 July 2013 - 13:52 Prioriteringsfråga egentligen. Har roligare med Shadow of the Colossus än Kingdoms of Amalur, så jag spelar Colossus istället. Postad 06 July 2013 - 03:59
Jodå, bilden skalas visst. Postad 06 July 2013 - 16:17
Iwata for the win
http://www.neogaf.co...ad.php?t=614691 Postad 07 July 2013 - 18:39
Kollar Nintendolife regelbundet nuförtiden och tänkte tipsa om dessa nyheter/artiklar:
Mario går tillbaka till single-player efter kommande Super Mario 3d world http://www.nintendol...o_single_player "Brand new types of games" för wii u de kommande månaderna: http://www.nintendol...e_coming_months Är delvis samma nyhet som de kommit med tidigare om att allt inte är utannonserat än. Ska bli kul att se vad de hittar på, men det verkar ju vara casualspelarna de vill åt. Postad 08 July 2013 - 00:09
Tja, 18 dagar kvar till Pikmin + Luigi U (retail) nu iaf. Snart börjar Wii U-torkan försvinna
Postad 08 July 2013 - 06:20
De borde göra om twilight princess till U på samma sätt som ww. Spelet skulle bli sjukt snyggt med bättre grafik...
Postad 08 July 2013 - 07:59
Om de gjorde om Zelda- och Metroidspelen som kräver Wii-mote till att fungera med Classic Pro eller åtminstone Wii U kontrollern så köper jag en Wii U på en gång.
Postad 08 July 2013 - 11:47 De provade faktiskt det när de funderade över vilket spel de ville göra en HD-remake av, men de var inte nöjda med resultatet. Postad 08 July 2013 - 12:02
Hej
Ny bliven WII U ägare, Kan ni tippsa om vika spel man ska köpa ? Har NSMB U. Postad 08 July 2013 - 17:12
Verkar som dom inte ville få den realistiska looken på spelet. Typ Tech demon 2011. “We tried converting other console games to Wii U. We actually did this with Twilight Princess and Skyward Sword. And the result of that was, hmm, those are semi-realistic representations of the Zelda world so we weren’t really surprised with what we got. But with Wind Waker, when we converted that to HD we were really surprised at how great it looked.” Redigerat av Unregistered00c263a3, 08 July 2013 - 17:23. Postad 08 July 2013 - 17:38 Jag tror det är mer att de inte tyckte det såg bra ut att göra HD-versioner av dessa iom att de var mer realistiska, då ser det sämre ut automatiskt när upplösningen blir högre. Wind Waker är mycket lättare att göra snyggt iom att det är celshadat. Det de sagt om det andra Zelda de håller på med, det nya, är att det inte har varken en realistisk eller en tecknad stil, så det skulle mycket väl kunna se ut som techdemot som jag tycker ser ut som ett mellanting. Hade varit schysst med ett spel med den grafiken Postad 08 July 2013 - 17:48
Ja ser det ut som tech demot skulle jag med bli skitnöjd.
Postad 08 July 2013 - 17:53
Inget ZombiU 2.
http://www.gamesindu...ce-this-holiday Postad 08 July 2013 - 19:39
Två anledningar. Wii U säljer dåligt samt Zombie U var inget lysande spel direkt.
Postad 08 July 2013 - 20:58
De gjorde Trine 2. Postad 08 July 2013 - 23:22
Inte sett någon köptips-tråd här i Nintendoforumet så jag tipsar här inne, Ninja Gaiden för Wii U är billigt nu: https://www.prisjakt...t.php?p=1292998
Postad 10 July 2013 - 18:31
Ahh störande värre
Äntligen drog man igång skyward sword på wii u med den nyinköpta wii remoten, connectar perfekt....knapparna funkar men inte rörelse funktionen (handen kommer ej upp på tv:n)....pilla o knåpa med sensorbarens sladd o connectar av/på i typ 15min och helt plötsligt hoppar den igång,allt är frid o fröjd och jag körde igenom första templet och avslutade för kvällen....idag blev man ju sugen på nästa utmaning och samma visa igen....rörelse grejen kommer inte ens upp på tv,n....grejar med sladd helv... igen men utan resultat, får för mig att det antagligen är sensorbaren som är kass (billig kina grej) och åker iväg för att köpa en ny fast trådlös....kommer hem och skiten funkar inte ändå Frågan är om någon varit med om något liknande? vet inte om felet ligger hos wii u eller kontrollen. Redigerat av robert293, 10 July 2013 - 19:22. Postad 10 July 2013 - 22:11
Miyamoto jobbar med nytt IP för Wii U! Woho! http://www.mcvuk.com...r-wii-u/0118417
0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |