Den respektfulla tråden om konkurrensen mellan konsolerna.
Postad 09 November 2013 - 09:37
Postad 09 November 2013 - 09:45
Det gnälls visst över Sony. Jag har gnällt en hel det trots att jag kör PS.
Gnäll kommer finnas kvar men det är trots allt bara 2 val man har vid konsol (sorry Nintendo). När båda valen kör samma krav blir det direkt en "branschstandard".
Annars är det att folk i läger 1 måste bedyra att de aldrig skulle gå med på det som folk i läger 2 måste stå ut med.
Begagnatmarknad är ett minne blott när fysisk media försvinner - så är fallet redan på andra tjänster.
Postad 09 November 2013 - 11:48
Jag tror att merparten inte bryr sig om detta, jag frågade min arbetskamrater som är i min ålder (strax under 40) och yngre hur de resonerade, kring HD. De flesta brydde sig inte, de har ingen blu-ray, har de en är det för att de inte kunde köpa en dvd. "Men den har i varje fall HD" är ett av svaren jag fick. HD är inga siffror, det är ett begrepp.Då har vi olika uppfattning helt enkelt. Jag pekade inte på oss här heller. Att dom allra flesta förstår att 1080 är "bättre" än 720 är min uppfattning iallafall. Zoiler, m fl, vill man inte förstå så går det att argumentera mot mitt resonemang i all oändlighet. Och nej; det står inte 1080 på alla spel idag, på många spel står det native upplösning. Vad sen konsolen kan skala upp till är ju en helt annan sak. Vilket vi här alla vet inte är alls samma sak.
Jag tror att merparten av människor som handlar googlar lite och sedan går ner till Elgiganten och talar med en säljare. Jag tror att vi här inne är en minoritet som projicerar vår kunskap på folk i allmänhet och tror att konsumenter beter sig så.Jag kan inte så mycket om bild/ljud som vissa av er, jag går efter siffror som dom flesta när man köper smart-tv eller en ny ljudanläggning.
Jag skulle aldrig köpa en konsol som klarar 720p dyrare istället för en billigare och kraftfullare konsol som klarar 1080p dessutom MS har fått kritik från olika håll först pga deras policys som nu ändrades "dom ville lyssna på gamers" eller för att ingen bokade deras konsol och i desperation ändrade dom åsikt som ingenting har hänt.
Många människor idag googlar efter en vara innan köp, jämför produkter för att hitta en billigare och bättre....prisjakt är ett bra exempel där jag läser varenda omdömen innan jag köper en vara, jämför produkter i olika kategori och prisklass och när jag har bestämt mig googlar jag ytterligare på engelska för att få en bättre inblick.
Det jag menar är att MS ligger inte bra till just nu oavsett hur mycket dom ändrar eller lovar godis till sina gamers, X1 kommer att sälja men inte lika bra som PS4 för bara folk jag känner minst 20-25 personer går över från xbox till ps.
Postad 09 November 2013 - 13:33
För tidigt. De måste fortfarande fixa kapabelt Internet överallt och om de ska köra digitalt måste de fixa så att begagnatmarknaden inte förstörs annars får de samma svar nästa generation.Nästa generation är fysiskt media borta och då försvinner den möjligheten att sälja vidare lika enkelt som idag, enkel fakta.
Med tanke på hur stora spelen är redan idag (40-50 GB) och lär väl bli ännu större nästa så kommer det inte fungera. Och för den här generationen är det ju bara att glömma, en ytterst, ytterst liten promille av alla kommer att köra enbart digitalt. De har ju knappast planerat för det med sina HDD-krav heller, bara Nintendo som fattar.
Film är en äldre marknad och vi har fortfarande film på BR och DVD.
Du hävdar att om båda gör det så har folk inget val. Men, precis som jag sa inför One/PS4-generationen, varför skulle båda göra det när MS kan försöka göra det nästa gång och Sony inte göra det? Gratis seger igen om inte MS gör en 180 med resultatet att absolut ingen kommer lyssna på dem längre som de redan knappt gör. Enkel fakta.
Postad 09 November 2013 - 13:47
http://www.neogaf.co...ad.php?t=711673
Postad 09 November 2013 - 14:00
Why not, de behöver lite mer dålig PR.
Han hann ge dom lite bra PR först dock, UI:n funkade utan anmärkning och snap var det inga problem med. Nog bästa PR:en dom fått på länge, och då blir det ju ännu dummare att banna han.
Postad 09 November 2013 - 14:02
För tidigt. De måste fortfarande fixa kapabelt Internet överallt och om de ska köra digitalt måste de fixa så att begagnatmarknaden inte förstörs annars får de samma svar nästa generation.
Med tanke på hur stora spelen är redan idag (40-50 GB) och lär väl bli ännu större nästa så kommer det inte fungera. Och för den här generationen är det ju bara att glömma, en ytterst, ytterst liten promille av alla kommer att köra enbart digitalt. De har ju knappast planerat för det med sina HDD-krav heller, bara Nintendo som fattar.
Film är en äldre marknad och vi har fortfarande film på BR och DVD.
Du hävdar att om båda gör det så har folk inget val. Men, precis som jag sa inför One/PS4-generationen, varför skulle båda göra det när MS kan försöka göra det nästa gång och Sony inte göra det? Gratis seger igen om inte MS gör en 180 med resultatet att absolut ingen kommer lyssna på dem längre som de redan knappt gör. Enkel fakta.
För tidigt? Vi pratar 5-7år bort!
Visst film är äldre men den domineras inte av 2 aktörer heller. Där vill man dessutom inte direkt byta då bolagen tappar kontrollen. Där är dessutom de digitala återförsäljarna större än de fysiska redan, så inga promile.
Om du tror att vi pratar promile som går digitalt denna kommande generation så är du nog helt fel ut. Promile var förra generationen, denna kommer vi prata om procent.
De har redan sagt att du inte behöver vänta på 50gb för att få spela utan nerladningen sköts i bakgrunden. Dessutom, alla spel kommer gå att ladda ner samtidigt som att köpa - så glöm "bara promile".
Men som du själv skrev, kravet blir att båda gör det viljet jag tror båda kommer. Västvärlden kommer vara mogen då.
Redigerat av PalmiNio, 09 November 2013 - 14:04.
Postad 09 November 2013 - 14:03
Han hann ge dom lite bra PR först dock, UI:n funkade utan anmärkning och snap var det inga problem med. Nog bästa PR:en dom fått på länge, och då blir det ju ännu dummare att banna han.
antagligen för att MS har exklusiva dealz med IGN och Gametrailers om att få ge first content i utbyte mot positiv PR
dumt men så är det nog
att ha exklusiva publiceringsavtal i dagens värld med social media och internet överallt är bara dumt
Postad 09 November 2013 - 14:05
Troligen time based ban. Får man hoppas iaf. Men bra PR indeed.
Postad 09 November 2013 - 14:06
För tidigt? Vi pratar 5-7år bort!
Visst film är äldre men den domineras inte av 2 aktörer heller. Där vill man dessutom inte direkt byta då bolagen tappar kontrollen. Där är dessutom de digitala återförsäljarna större än de fysiska redan, så inga promile.
Om du tror att vi pratar promile som går digitalt denna kommande generation så är du nog helt fel ut. Promile var förra generationen, denna kommer vi prata om procent.
De har redan sagt att du inte behöver vänta på 50gb för att få spela utan nerladningen sköts i bakgrunden. Dessutom, alla spel kommer gå att ladda ner samtidigt som att köpa - så glöm "bara promile".
Men som du själv skrivet, kravet blir att båda gör det viljet jag tror båda kommer. Västvärlden kommer vara mogen då.
Det går redan idag att ha en sådan lösning som alternativ, bara att välja att köpa allt digitalt om man vill. Problemet var att MS ville tvinga den lösningen på alla (med extremt dåliga DRM-krav också). Sony som (till skillnad från MS) ser hela världen som sin marknad valde att inte gå den vägen tidigt i utvecklingen av PS4.
Postad 09 November 2013 - 14:08
Tjaaa, 1 av 100. Jo det är nog inte omöjligt.Om du tror att vi pratar promile som går digitalt denna kommande generation så är du nog helt fel ut. Promile var förra generationen, denna kommer vi prata om procent.
Men som med resonemanget med upplösningen så är majoriteten casuals.
Postad 09 November 2013 - 14:43
Det går redan idag att ha en sådan lösning som alternativ, bara att välja att köpa allt digitalt om man vill. Problemet var att MS ville tvinga den lösningen på alla (med extremt dåliga DRM-krav också). Sony som (till skillnad från MS) ser hela världen som sin marknad valde att inte gå den vägen tidigt i utvecklingen av PS4.
Du säger ju exalt det jag sa
Men jag är rätt säker att försäljningen digitalt under denna generation kommer vara procent, inte promille.
Sen om båda går 100% digitalt nästa generation så är gnället borta.
Men håller med om att MS tog det för långt.
Postad 09 November 2013 - 14:51
Kommer inte gå 100% digitalt nästa generation, det förutsätter att dom lämnar vissa marknader helt, kommer bli mer och mer digitalt, men 100% digitalt är flera generationer bort.
Postad 09 November 2013 - 15:07
Kommer inte gå 100% digitalt nästa generation, det förutsätter att dom lämnar vissa marknader helt, kommer bli mer och mer digitalt, men 100% digitalt är flera generationer bort.
Vi får se. 5-7 år bort. Att hoppa en del marknader är inga problem (rättare sagt en del kunder, alla marknaderna har en grupp uppkopplade ändå). Då skippar du alla mellanhänder, så "förlusten" kompenseras av högre vinstmarginaler.
Man behöver inte resten för att överleva helt enkelt.
Redigerat av PalmiNio, 09 November 2013 - 15:08.
Postad 09 November 2013 - 15:18
Vi får se. 5-7 år bort. Att hoppa en del marknader är inga problem (rättare sagt en del kunder, alla marknaderna har en grupp uppkopplade ändå). Då skippar du alla mellanhänder, så "förlusten" kompenseras av högre vinstmarginaler.
En vokal minoritet kan göra mycket. Tror inte ens marknader som har hög uppkoppling, säg 90% tillome skulle acceptera en digital only console nästa generation. Och det kommer inte kosta Sony/MS mycket mer egentligen, att ha alla sina spel både digitalt och på disk. Och så länge dom tjänar slantar på disk så kommer det finnas att köpa. räcker att det är 10% av totala inkomsten som kommer från disk, eller tillome 5%, så kommer det finnas kvar.
Postad 09 November 2013 - 15:30
har man inte kundernas förtroende spelar det ingen roll om alla är uppkopplade
Postad 09 November 2013 - 15:46
Det här med att ens rättigheter begränsas för att man inte kan låna ut/sälja spelet etc är en sak men det handlar i grunden om pengar. Steam har inga problem med det eftersom de erbjuder priser som konsolerna inte kommer i närheten av, samtidigt som det även går att köpa på skiva som alternativ.
Men PC är en sekundär marknad, den stora försäljningen kommer ifrån konsolerna, man har inte råd att sänka priserna på samma sätt där och samtidigt öka utvecklingskostnaderna.
Postad 09 November 2013 - 15:48
Men som sagt.. framförallt, varför skulle den ena ge bort ett guldläge till gratisseger. Om MS förslag hade mottagits bra den här generationen så garanterat att Sonys hade sett annorlunda ut. Men folk tycker som de gör och den inställningen kommer inte att ändras på 5-7 år om de inte kommer på ett sätt som gör det attraktivt.
Det här med att ens rättigheter begränsas för att man inte kan låna ut/sälja spelet etc är en sak men det handlar i grunden om pengar. Steam har inga problem med det eftersom de erbjuder priser som konsolerna inte kommer i närheten av, samtidigt som det även går att köpa på skiva som alternativ.
Men PC är en sekundär marknad, den stora försäljningen kommer ifrån konsolerna, man har inte råd att sänka priserna på samma sätt där och samtidigt öka utvecklingskostnaderna.
återigen det där argumentet tillbaks i lite ändrad form....
"Sony kommer ha DRM bara för att MS har det"..
trött på det...
Postad 09 November 2013 - 15:51
Förstår inte, menar du att du tror att Sony hade kört på exakt samma plan även om MS förslag mottagits med öppen famn som det bästa alternativet?
Redigerat av Zoiler, 09 November 2013 - 15:53.
Postad 09 November 2013 - 16:04
Vi har en hybrid-generation framför oss. Ni tror på att hybrid lever nästa också, jag tror det inte. Vem som får rätt ser vi om 5-7 år.
Hur blir steambox? Kommer den tugga skivor?
återigen det där argumentet tillbaks i lite ändrad form....
"Sony kommer ha DRM bara för att MS har det"..
trött på det...
Sony har kopierat allt positivt från Microsoft innan och Microsoft kopierar allt positivt från Sony.
Vad är konstigt med det?
Postad 09 November 2013 - 16:16
Spännande!Vem som får rätt ser vi om 5-7 år.
Postad 09 November 2013 - 21:01
Fast hade Sony gjort samma sak så hade det varit mer ok för då hade inte konsumenten haft något val.
Lite som att det nu helt plötsligt är helt ok att betala för att spela Multiplayer., något många aldrig skulle kunna tänka sig.
Men nu är fallet så för både Xbone o PS4 så nu gnäller ingen.
Att gå helt digitalt är bara en fråga om när, inte en fråga om. Problemet blev att Sony erbjöd mer öppenhet vilket inte MS gjorde men hade båda haft samma hade tongångarna varit andra.
Nästa generation är fysiskt media borta och då försvinner den möjligheten att sälja vidare lika enkelt som idag, enkel fakta.
Dock borde MS inte krävt 24h access och varit mer öppna med offline-läge.
Du borde nog lära dig att läsa.
Det är inte "Att gå helt digitalt" som folk är pissed över (Vissa är det dock) utan det är just DRM delen som är grejen.
De flesta har inga problem med att gå över helt till digitalt, men det skall fungera som nu med icke digitalt gällandes DRM.
Till och med du kan väl se att MS har fuckat upp Xbone totalt och att de inte vet vad den är för något, precis som Foxix skrev på NeoGAF i inlägget som jag klistrade in.
Postad 09 November 2013 - 21:12
Vi har en hybrid-generation framför oss. Ni tror på att hybrid lever nästa också, jag tror det inte. Vem som får rätt ser vi om 5-7 år.
Övertygad om att nästa generation inte kommer att ha optisk läsare. Vi såg/ser motståndet mot det redan idag både hos MS som ville ha sin DRM lösning och Sony som inte vill betala för licenserna för varken BluRay eller CD-skivor.
Spel på 30-40 Gig kommer att optimeras för en sådan plattform. Idag får du ju en 1:1 kopia på skivan. Hade kunnat spara MÅNGA gig på att bara ladda ner ett språk samt komprimera ljud-filerna. PS3 körde ofta med okomprimerat ljud på skivan just för att de hade plats. Helt onödigt.
Postad 09 November 2013 - 21:17
Du borde nog lära dig att läsa.
Det är inte "Att gå helt digitalt" som folk är pissed över (Vissa är det dock) utan det är just DRM delen som är grejen.
De flesta har inga problem med att gå över helt till digitalt, men det skall fungera som nu med icke digitalt gällandes DRM.
Till och med du kan väl se att MS har fuckat upp Xbone totalt och att de inte vet vad den är för något, precis som Foxix skrev på NeoGAF i inlägget som jag klistrade in.
Vänd pä det då. Du borde lära dig läsa, skrev att MS drog det för långt......
Microsoft största misstag var såklart att fortfarande köra fysiska format och behandla det som digitalt.
Redigerat av PalmiNio, 09 November 2013 - 21:19.
Postad 09 November 2013 - 21:57
Övertygad om att nästa generation inte kommer att ha optisk läsare. Vi såg/ser motståndet mot det redan idag både hos MS som ville ha sin DRM lösning och Sony som inte vill betala för licenserna för varken BluRay eller CD-skivor.
Spel på 30-40 Gig kommer att optimeras för en sådan plattform. Idag får du ju en 1:1 kopia på skivan. Hade kunnat spara MÅNGA gig på att bara ladda ner ett språk samt komprimera ljud-filerna. PS3 körde ofta med okomprimerat ljud på skivan just för att de hade plats. Helt onödigt.
Amen brother! Framtiden är ljus för oss
Postad 09 November 2013 - 22:12
Redigerat av New Player, 09 November 2013 - 22:13.
Postad 09 November 2013 - 23:42
Microsoft största misstag var såklart att fortfarande köra fysiska format och behandla det som digitalt.
Detta tyckte jag var en av de bästa sakerna de lyfte fram. Få priskriget som finns i vanliga butiker med fysisk kopia. Men ändå få fördelen av den digitala kopian. Som sagt, tycker det är synd att de ändrade sig.
Tycker fortfarande Henry Ford's citat ändå är bäst och det passar nog in nästan överallt (har varit uppe här tidigare).
"Om jag innan T-Forden hade frågat vad människor ville ha skulle de ha svarat: En snabbare häst."
Redigerat av Bergan, 09 November 2013 - 23:43.
Postad 09 November 2013 - 23:42
Lite onödigt va?
Varför? Han hade tydligen problem med det och jag påpekade det på ett respektfullt vis.
Vänd pä det då. Du borde lära dig läsa, skrev att MS drog det för långt......
Nej, Microsoft misstag var att inte ha en aning om vad de ville med deras produkt och släppa en massa konstiga uttalanden om TV, TV, TV och TV samtidigt som de försökte tvinga sig till en helt digital värld där deras DRM enbart är tillgodo för dom utan chans till att sälja vidare ett spel DU köpt, ge bort ett spel DU köpt eller ha några som helst reor.
Folk har inga större problem med DRM om det sköts bra, tex som Steam, med bra priser, reor osv.
Det är precis som killen på NeoGAF skrev, de har ingen som helst koll och det har skitit sig big time för dem nu.
Postad 09 November 2013 - 23:52
Postad 09 November 2013 - 23:53
Varför? Han hade tydligen problem med det och jag påpekade det på ett respektfullt vis.
Nej, Microsoft misstag var att inte ha en aning om vad de ville med deras produkt och släppa en massa konstiga uttalanden om TV, TV, TV och TV samtidigt som de försökte tvinga sig till en helt digital värld där deras DRM enbart är tillgodo för dom utan chans till att sälja vidare ett spel DU köpt, ge bort ett spel DU köpt eller ha några som helst reor.
Folk har inga större problem med DRM om det sköts bra, tex som Steam, med bra priser, reor osv.
Det är precis som killen på NeoGAF skrev, de har ingen som helst koll och det har skitit sig big time för dem nu.
Varför säger du det jag precis säger och säger att jag inte säger det?
Jag skrev precis att deras problem var att de adderade DRM på fysisk media.
Och vad F-A-N fick du in reor i detta? Vad har DRM med rea att göra? deras DRM lösning på fysisk media har absolut noll korrelation med huruvida en återförsäljare kan ha rea eller er. Och hur vet du att det aldrig skulle bli en rea så som på Steam?
Redigerat av PalmiNio, 09 November 2013 - 23:55.
Postad 09 November 2013 - 23:54
MS vill ha tv?
Ta och kolla in Sonys planer innan du säger något mer.
Postad 10 November 2013 - 00:04
Edit: Killen som fick sin Xbox One tidigt blev tydligen bara blockerad fram till lite innan launch, inte bannad.

I en annan tweet säger Marc Whitten att DRM absolut inte kommer tillbaka på Xbox One, men han gör det fatala misstaget att stava fel. Folk skrattar åt honom och menar att det var medvetet för att han ska kunna ändra sig senare, han sa ju ett ord som inte finns.
Redigerat av Zoiler, 10 November 2013 - 00:19.
Postad 10 November 2013 - 00:20
Postad 10 November 2013 - 00:28
När jag tittade idag var det rea på PSN. Heller vad menar du? För övrigt fungerar det inte så när man tänker marknadsekonomiskt. När du har gjort spelet och lagt upp det digitalt är varje krona du får in plus i kassan, merparten av alla kostnader har du redan haft. Så all försäljning är positiv. Och reor behöver inte ge mindre pengar för samma produkt. Steams reor visar att betydligt fler köper spelen under reorna vilket ökar vinsten för bolagen.Varför ska vi anta digitala reor på konsollerna när det hittills varit... ja, noll såna tidigare? Reor ger mindre pengar för samma produkt. Däremot borde allt digitalt vara billigare då det är färre återförsäljare inblandade. Ett ps3-spel kostar ändå 600 spänn.
Postad 10 November 2013 - 01:01
det fanns inga fördelar för konsumenterna med MS DRM-system, bara nackdelar. Fördelarna hamnade bara hos MS och speldistributörernaDetta tyckte jag var en av de bästa sakerna de lyfte fram. Få priskriget som finns i vanliga butiker med fysisk kopia. Men ändå få fördelen av den digitala kopian. Som sagt, tycker det är synd att de ändrade sig.
Tycker fortfarande Henry Ford's citat ändå är bäst och det passar nog in nästan överallt (har varit uppe här tidigare).
"Om jag innan T-Forden hade frågat vad människor ville ha skulle de ha svarat: En snabbare häst."
Postad 10 November 2013 - 01:45
Kolla bara vad Gamestop gjorde; de drog in alla pre-orders på Xbox One tills Microsoft lovade att nerfa sin digitala distribution och återinföra Gamestops dominans på begagnade spel.
Hade det inte funnits några fysiska kopior till att börja med så hade inte Gamestop haft något att slåss mot.
Som sagts tidigare idag; Microsoft stora misstag var inte DRM; det var att de höll kvar vid de fysiska kopiorna och inte fullt genomförde sin vision. Genom att backa från den så framstår de nu som visionslösa.
Hade det varit bra för konsollförsäljningen? Tja, PC är ju fortfarande en marknad och Steam säljer ju en del spel och de har värre DRM än det som MS hade tänkt sig.
Postad 10 November 2013 - 07:04
Postad 10 November 2013 - 08:01
det fanns inga fördelar för konsumenterna med MS DRM-system, bara nackdelar. Fördelarna hamnade bara hos MS och speldistributörerna
Fanns flera fördelar med deras tänkta system.
1. Köpa fysisk kopia och få den digitala möjligheten.
2. Då allt var digitalt kom jag åt allt jag hade oavsett vilken konsol jag loggade in på.
3. Slippa skivan i konsolen.
4. Möjligheten att sälja och låna ut sin digitala kopia (innan alla skriker och säger att detta inte alls var möjligt så gå tillbaka några månader i tiden och läs vad MS berättade då. Det skulle fungera, dock hade man inte alla detaljer klara).
Redigerat av Bergan, 10 November 2013 - 08:02.
Postad 10 November 2013 - 08:04
Postad 10 November 2013 - 08:34
du kan göra allt det nu (2-3) utan att bli bestraffad med 24-timmarskoll (1 timme om du spelar på annan konsoll) om du köper allt digitalt. 4 kommer jag inte ens diskutera då det är så otroligt naivt att tro på det skitsnacket. Fördelarna nu är att du kan köpa och sälja dina fysiska skivor utan att vara hänvisad till en viss butikskedja samt utan att behöva betala straffskatt till utvecklarna för att du försöker sälja något som är din ägodel. OCH alla ungdomar och barn kommer ha råd med spel i framtiden också. Men du tänker ju inte på barnen....Fanns flera fördelar med deras tänkta system.
1. Köpa fysisk kopia och få den digitala möjligheten.
2. Då allt var digitalt kom jag åt allt jag hade oavsett vilken konsol jag loggade in på.
3. Slippa skivan i konsolen.
4. Möjligheten att sälja och låna ut sin digitala kopia (innan alla skriker och säger att detta inte alls var möjligt så gå tillbaka några månader i tiden och läs vad MS berättade då. Det skulle fungera, dock hade man inte alla detaljer klara).
somebody please think of the children
Postad 10 November 2013 - 09:48
Varför ska vi anta digitala reor på konsollerna när det hittills varit... ja, noll såna tidigare? Reor ger mindre pengar för samma produkt. Däremot borde allt digitalt vara billigare då det är färre återförsäljare inblandade. Ett ps3-spel kostar ändå 600 spänn.
Där är digitala reor så har ingen aning vad du pratar om.
Har du sett spelens storlek? Du kommer kunna ha typ 7-8 installerade spel. Själv vill jag nog spara det utrymmet och bara ha ett par lir installerade, speciellt då biblioteket inte får plats utan en eller två extradiskar.
Har du sett storeleken? Vilka är över 50GB?
Postad 10 November 2013 - 12:01
Jasså? Steam summer sale hör man ju talas om, men ps store sale har jag aldrig vsrit med om. Deras reor är skämt. Dom tar fortfarande en 350 för ett gammalt borderlands 2 ex.Där är digitala reor så har ingen aning vad du pratar om.
Har du sett storeleken? Vilka är över 50GB?
Jag har sett cod ghosts och 49gb
Postad 10 November 2013 - 12:20
Jasså? Steam summer sale hör man ju talas om, men ps store sale har jag aldrig vsrit med om. Deras reor är skämt. Dom tar fortfarande en 350 för ett gammalt borderlands 2 ex.
Jag har sett cod ghosts och 49gbhar du annan kännedom om storleken på spel?
Skulle tippa från under 10GB till max 50GB, således mer än 7-8 spel
Postad 10 November 2013 - 12:23
Skulle tippa från under 10GB till max 50GB, således mer än 7-8 spel
Fast detta är ju ifrån spel som är i första fasen, nästa våg lär hamna på Zartoks nivå (med undantag från vissa indietitlar förstås).
Postad 10 November 2013 - 12:44
Fast detta är ju ifrån spel som är i första fasen, nästa våg lär hamna på Zartoks nivå (med undantag från vissa indietitlar förstås).
Varför skulle det de? De blir aldrig över 50GB på grund av BD formatet i sig.
Svårt att se alla samlas mot just 50GB. Snittet lär nog vara mellan 20-30GB.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
86 bilder
1544 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?