Conquest fungerar inte alls för mig nu, bara TDM.
Battlefield 4 (PS4)
(PlayStation 4-spel)
|
3
|
(20)
|
552:- |
Postad 07 February 2014 - 22:37
Conquest fungerar inte alls för mig nu, bara TDM.
Postad 08 February 2014 - 10:52
Postad 08 February 2014 - 10:58
Var inte planen att det skulle vara dubbel xp denna helg? Dubbel xp weekend 8-10 Feb. Lyser dock med sin frånvaro
Har det ens börjat än? Ska väl starta 12 idag om jag fattat det rätt.
Hmm, öppnade en battlepack som skulle ge mig 100% xp boost fast var inget jag märkte av igår. Så gubbar, känner ni er uppskattade denna månaden nu då?
Tryckte du igång boosten? Den startat inte av sig självt
Redigerat av DragonPuffer, 08 February 2014 - 11:02.
Postad 08 February 2014 - 11:09
Tryckte du igång boosten? Den startat inte av sig självt
Haha, nej måste man det? Öppnade bara väskan. Då får jag väl ställa mig i skamvrån för mitt klagande.
Postad 08 February 2014 - 11:13
Haha, nej måste man det? Öppnade bara väskan. Då får jag väl ställa mig i skamvrån för mitt klagande.
Hehe inget ovanligt misstag
Fast det var väl tur att du missade det, för nu har du 100% boost kvar att använda under Double xp som startar snart, då får du 200% boost istället
Redigerat av DragonPuffer, 08 February 2014 - 11:15.
Postad 08 February 2014 - 11:16
/eapea
Postad 08 February 2014 - 11:21
Har det ens börjat än? Ska väl starta 12 idag om jag fattat det rätt.
Gött att någon har koll
Fick för mig att det skulle börjat som inatt.
Då är det bara att veva igång Bf lagom när Os skidorna är klara.
Redigerat av Firre77, 08 February 2014 - 11:21.
Postad 08 February 2014 - 11:57
Jag blev lite nyfiken på det här med Spotting. Kollade ribbons lite snabbt nu och märkte att det helt klart är något som jag samlar lite enkla poäng på. 489 ribbons, 9 medaljer. Hur ser det ut för er?
(ligger i Team-gruppen)
Jorå.. det var det jag använde i början för att få snabba poäng. Man fick ett 20-tal ribbons i en match och nästan varannan match fick man en spotting medal, så nog fick det undan..
Folk undrade hur man kunde vara MVP utan en enda kill eller death.. =)
http://battlelog.med...8272/190909557/
http://battlelog.med...2928/190909557/
Postad 08 February 2014 - 11:57
Jag blev lite nyfiken på det här med Spotting. Kollade ribbons lite snabbt nu och märkte att det helt klart är något som jag samlar lite enkla poäng på. 489 ribbons, 9 medaljer. Hur ser det ut för er?
(ligger i Team-gruppen)
/eapea
Jäklar va du har spottat! Själv har jag 331 ribbons och 6 medaljer.
Du är nära rank hundra nu.
Postad 08 February 2014 - 12:36
(ligger i Team-gruppen)
/eapea
553 ribbons 11 medaljer. Som sagt var lätta poäng, på min ps3 dosa så är select-texten utnött pga all spoting i bc2/bf3
Postad 08 February 2014 - 22:37
Redigerat av Gurra101, 08 February 2014 - 22:38.
Postad 09 February 2014 - 20:22
Okej för att ni utger er för att va tjocka, inge fel med det
Meeen hagel och claymores, kom igen!.
Obs:läses med en stor skopa salt och ironi.
Postad 09 February 2014 - 21:32
Postad 10 February 2014 - 06:37
När man använder bonus samtidigt som double xp så multiplar tydligen bonusarna varandra, så om man använder en 200% vid double xp, så får man 2x gånger 3x, dvs 6x score... eller 1 del normal + 5 delar bonus.
Ser rätt lustigt ut när det räknar poäng i slutändan och t.ex. en medalj kan vara värd 60000 poäng =) Blir ju lite poäng i slutändan då...
Postad 10 February 2014 - 07:05
200% boost e äg när man har double XP... jag vet inte hur dice räknar direkt, men det verkar som att vid double xp så är det j 200% score, dvs de 100% man får plus 100% till. Om man normalt sett använder en 25%, 50%, 100% eller för all del 200% så får man ju motsvarande 125%, 150%, 200% eller 300% av normal score. De motsvarar ju då 2x score vid double xp events, och 1,25x 1,5x 2x och 3x score med bonusarna.
När man använder bonus samtidigt som double xp så multiplar tydligen bonusarna varandra, så om man använder en 200% vid double xp, så får man 2x gånger 3x, dvs 6x score... eller 1 del normal + 5 delar bonus.
Ser rätt lustigt ut när det räknar poäng i slutändan och t.ex. en medalj kan vara värd 60000 poäng =) Blir ju lite poäng i slutändan då...
När man får t.ex 25% när man öppnar battlepacks, "aktiverar" man den när man öppnar battlepacken?
Redigerat av Unregisteredfaa967e4, 10 February 2014 - 07:07.
Postad 10 February 2014 - 08:39
När man får t.ex 25% när man öppnar battlepacks, "aktiverar" man den när man öppnar battlepacken?
Nej, du måste starta boosten själv. Skrev det lite längre upp här, hur man gör.
Postad 10 February 2014 - 09:13
Nej, du måste starta boosten själv. Skrev det lite längre upp här, hur man gör.
Ok! Dåligt att jag inte kolla längre upp i tråden...då ska jag in å kika...hur länge kör dom "double xp"?
Postad 10 February 2014 - 09:22
Ok! Dåligt att jag inte kolla längre upp i tråden...då ska jag in å kika...hur länge kör dom "double xp"?
Slutar klockan 11:00 idag tror jag. Om 1,5 timme.
Postad 10 February 2014 - 10:07
När jag spelade i fredags hade jag alla min boosts kvar 2 st 25% och ungefär 8st 50% men igår när jag lirade hade alla försvunnit?? Har det hänt något annan?
Postad 10 February 2014 - 10:23
Lirade lite igår kväll och i fredags innan de var jag borta över 2 veckor från BF4.
När jag spelade i fredags hade jag alla min boosts kvar 2 st 25% och ungefär 8st 50% men igår när jag lirade hade alla försvunnit?? Har det hänt något annan?
Hände mig här om dagen! Dock så var de tillbaka dagen efter.
Postad 10 February 2014 - 10:47
Slutar klockan 11:00 idag tror jag. Om 1,5 timme.
Ok va bra att jag hann med ett par rundor då =) Tickar iväg med poängen när jag aktiverade boost´en

Redigerat av Unregisteredfaa967e4, 10 February 2014 - 10:48.
Postad 10 February 2014 - 12:10
Helt sjukt mycke poäng där!.
Nja samlar man så man kan ta många medaljer/servicestars kan man få betydligt mer.
Walkiii drog inte in hälften av hans medaljer men fick 400k, jag fick strax under 800.000 men då var det en del service stars osv
Postad 10 February 2014 - 12:25
Postad 10 February 2014 - 12:30
Ja, tänker man lite "taktiskt" så kan man få en j*vla massa poäng. Men man måste även vara lite skadad i huvet och orka hålla koll på allt. Jag satt och skrev ner exakt hur många kills jag behövde med vapen/granater för att ligga 1 kill ifrån service star. likaså alla klasser spelade jag upp till ca 96%, så jag var nära en service star där också. Sen brände jag på min 200% boost och plockade alla stjärnor.
Det där låter precis som nåt för mig. Älskar statistik
Postad 10 February 2014 - 12:32
Postad 10 February 2014 - 12:45
shiiit!, då förstår man hur vissa kan nå max rank så fortNja samlar man så man kan ta många medaljer/servicestars kan man få betydligt mer.
Walkiii drog inte in hälften av hans medaljer men fick 400k, jag fick strax under 800.000 men då var det en del service stars osvpå en runda.
Postad 10 February 2014 - 12:54
Gillar web gränssnittet bättre http://bf4stats.com/.Det där låter precis som nåt för mig. Älskar statistik
fick 4-5 rundor på rad igår där jag fick 60-70000p när jag lirade Rush med er. Hur vet man när det är stora poäng på gång? Alla stjärnor och så? Jag vet ju knappt vad jag gör när jag får poäng
Better Battle log finns också http://getbblog.com/en/ , plugin till Chrome eller FFox som gör Battlelog roligare , http://battlelog.battlefield.com/bf4/
Postad 10 February 2014 - 12:54
Ladda hem bf4 stats till mobilen. där kan du se i procent hur långt du har kommit till nästa service star.
Vilken app är det du menar? Finns ju flera "bf4 stats" iallafall på google play!
Vart kollar man hur många ribbons "spotting" man tagit? Samma app? Kollade i battlelog appen men där hitta jag det inte.....
Postad 10 February 2014 - 12:56
Vilken app är det du menar? Finns ju flera "bf4 stats" iallafall på google play!
Vart kollar man hur många ribbons "spotting" man tagit? Samma app? Kollade i battlelog appen men där hitta jag det inte.....
Battlefield bf4 stats
Eller så kollar du hemsidan, googla bf4stats
Postad 10 February 2014 - 13:19
Gillar web gränssnittet bättre http://bf4stats.com/.
Better Battle log finns också http://getbblog.com/en/ , plugin till Chrome eller FFox som gör Battlelog roligare , http://battlelog.battlefield.com/bf4/
Ja lite enklare översikt på hemsidan än i appen märkte jag. Tack så mycket. Tack du också walkii. Ser ut som att jag måste sniprar och få till lite headshots ikväll
Postad 10 February 2014 - 22:45
Varför måste Dice "sabba" varje spel med sina så kallade förbättringar?.
Ja jag fick stor stryk,så det fortfarande gör ont i röven.
jag älskar att hata Bf4.
Måste det komma något annat fps-spel snart!.
Postad 12 February 2014 - 00:01
Postad 12 February 2014 - 00:13
Postad 12 February 2014 - 00:52
Postad 12 February 2014 - 05:33
Någon som vet när den där extra double xp helgen för Premium medlemmar skulle vara? Funderar på om det kan vara dags att investera i premium!
24 februari är det dubbel xp för premiummedlemmar. Sen körde en dubbel xp varje månad för premium.
Postad 12 February 2014 - 09:15
Postad 12 February 2014 - 09:37
Är ju mer skill att vara duktig med ett fordon nu. Så tycker det är helt rätt.
Hur menar du med mer skill? Jag tycker snarare att de blir mer slit och släng och att det var mer krig med fordon i bf3. Nu får jag känslan av att det är mer krig man mot man på marken. När jag kör solo så är det aldrig någon som reppar ens fordon t ex. Förr så var man jäkligt rädd om tankarna men tycker inte att det är riktigt samma nu. Men du har ju betydligt mer timmar än mig så du har kanske en annan uppfattning om det hela?
Postad 12 February 2014 - 09:54
Då jag hamnade i en squad som tydligen inte ville samarbeta med mig fick jag göra jobbet själv, tog flaggan närmast våran bas och höll den själv med en tank. Slog ut 3 squads innan de slutligen fick ner mig.
I 4:an tål den rätt ordentligt med stryk men första som far är ju mobility, vilket gör att efter 2 feta träffar kan du inte bara åka runt hörnet, laga upp och komma tebax. Är lite mer taktik och lagspel denna gång.
// Sat
Postad 12 February 2014 - 10:26
btw, vilket är det bästa allround AR vapnet som det är enkelt att låsa upp detta Cayote sikte till???
Postad 12 February 2014 - 10:32
Det första är kombinationen sabot+staff shell med APS. Det är löjligt såfort man kan skifta mellan dom och omladdningstiderna blir i stort sett obefintlig.
Finns tillfällen då jag varit smutsig nog att använda det och flera gånger har det varit 2-3 tanks emot mig som jag tagit ut, det är inte helt balanserat.
Det andra är att det finns mobility hit och veichle disabled, Hade det inte räckt med en utav dom? Inte nog med att dom minskar ammon utan man ska inte kunna backa undan heller. Idiotiskt.
Det hade räckt med veichle disabled och att ammon tar slut kan jag leva med, har inte haft några problem med det.
Och så vill jag lägga till Mbt law, ett av dom smutsigaste vapnen i spelet, Den blir ju inte mindre noobig av att det finns en glitch som gör att den slår igenom APS.
Och till er som kör med reactive armor. När ni repar er/någonannans tank med det, när mätaren når 100% hälsa så kan man få tillbaka reactive armor genom att reppa på gallret runt om tanken, just a pro tip
råkade springa på en video om sikten. alla sikten suger ju typ häströv i detta spel utom ett.. Cayote red dot men hur fan låser man upp det. med något battlepack... vad är det??? sedan läser jag något om att det finns till kinesiska vapen men itne till något annat etc etc... varför ska det vara så himla komplicerat? jag vill bara döda på ett effektivt och simpelt sett
btw, vilket är det bästa allround AR vapnet som det är enkelt att låsa upp detta Cayote sikte till???
Kör M416, aek eller ac23. Coyote kan du ha på alla primaryvapen. Kolla battlelog när du låser upp coyote till respektive vapen:)
Postad 12 February 2014 - 10:34
råkade springa på en video om sikten. alla sikten suger ju typ häströv i detta spel utom ett.. Cayote red dot men hur fan låser man upp det. med något battlepack... vad är det??? sedan läser jag något om att det finns till kinesiska vapen men itne till något annat etc etc... varför ska det vara så himla komplicerat? jag vill bara döda på ett effektivt och simpelt sett
Första battlepacket kommer vid 210 kills, tror det finns totalt 7.
Kolla på http://battlelog.battlefield.com/ så ser du exakt vad som kan komma i battlepack, inte i vilken ordning dock,
Det verkar gå att få till ganska många vapen så jag tycker att det inte är enbart till kinesiska.
Redigerat av K1M, 12 February 2014 - 10:42.
Postad 12 February 2014 - 11:51
Hur menar du med mer skill? Jag tycker snarare att de blir mer slit och släng och att det var mer krig med fordon i bf3. Nu får jag känslan av att det är mer krig man mot man på marken. När jag kör solo så är det aldrig någon som reppar ens fordon t ex. Förr så var man jäkligt rädd om tankarna men tycker inte att det är riktigt samma nu. Men du har ju betydligt mer timmar än mig så du har kanske en annan uppfattning om det hela?
I bf3 var det bara att skjuta som en galning. Nu har du inte den möjligheten utan måste prioritera dina mål. Du kan välja att skjuta på marktrupper med din 120mm kaon, men möter du en annan tank då, så kommer du antagligen förlora den matchen.
jag kör sabot/hmg, så jag kan ta ut marktruper bra också, men offrar då lite mot annan armor. För om man möter en med sabot/staff som solitary skriver så har man inte mycket att säga till om. Men den kombinationen har istället offrat kompetens mot marktrupper.
Postad 12 February 2014 - 11:51
Postad 12 February 2014 - 11:55
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
2 bilder
55 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?