Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital 4K One Place satellitbox

4272 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital OnePlace (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 29 september 2019 - 13:09

Boxman81
  • Boxman81
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 1

Har denna box med fullt CD abonnemang samt C more och Viasat Sport. Då kommer frågan, varför får jag inte alla Viasat Sportkanalerna? Saknar Viasat Sport UHD.

Viasat sport UHD finns bara hos viasat inte hos cd

Postad 29 september 2019 - 15:46

sonomats
  • sonomats
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Hej! Problem och konstigheter fortsätter att visa sig. Gick in på ”Inställningar” och valde ”Genväg alternativ”... Då frös gränssnittet. Ljud och bild rullade på i bakgrunden, men jag kom ingenstans på nån minut. Den svarade inte på några knapptryck alls. När jag väl kunde börja orientera mig igen (via ”Back”) kom jag förstås till förstasidan.
Vad gör ”Genväg alternativ”? Och varför fryser gränssnittet när man väljer det?

Postad 29 september 2019 - 18:44

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 0

Viasat sport UHD finns bara hos viasat inte hos cd

Jag vet det och det stör mig att inte i en 4K box inte kan se en enda 4K kanal trots att man betalar för den. Priset är ju ändå detsamma. 

Postad 29 september 2019 - 18:47

mhbml
  • mhbml
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0

Hej! Problem och konstigheter fortsätter att visa sig. Gick in på ”Inställningar” och valde ”Genväg alternativ”... Då frös gränssnittet. Ljud och bild rullade på i bakgrunden, men jag kom ingenstans på nån minut. Den svarade inte på några knapptryck alls. När jag väl kunde börja orientera mig igen (via ”Back”) kom jag förstås till förstasidan.

Knappen gör ingenting ännu, den är för en möjligen kommande funktion enligt CD.

Lite halvfärdig då man måste trycka på back för att till normalläge igen.

Redigerat av mhbml, 29 september 2019 - 18:48.

Postad 30 september 2019 - 12:06

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0

Knappen gör ingenting ännu, den är för en möjligen kommande funktion enligt CD.

Lite halvfärdig då man måste trycka på back för att till normalläge igen.

Den enkla förklaringen verkar vara: En påtänkt funktion som ännu inte är aktiverad. Jag upplever inte att den fryser, men den enda knappen som ger något är "back" precis som du beskrivit. Kanske kommer nån funktion i framtiden? eller så tas alternativet bort helt enkelt. 

Redigerat av Nisken, 30 september 2019 - 12:08.

Postad 30 september 2019 - 17:12

mhbml
  • mhbml
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0

Jag fick svaret om knappens bristande funktion i fb-gruppan, av Andreas E har jag för mig.

Postad 01 oktober 2019 - 19:18

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Hej

Om man trycker OKGenväg alternativ så måste man trycka på back-knappen för att ta sig tillbaka till inställningar. Genväg alternativ är en kommande funktion till boxen, mer information kommer att komma senare.

Mvh
Niklas

Postad 01 oktober 2019 - 19:25

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Jag vet det och det stör mig att inte i en 4K box inte kan se en enda 4K kanal trots att man betalar för den. Priset är ju ändå detsamma. 

Hej

Har tyvärr ingen ny information om 4K innehåll. Ska självklart föra dina synpunkter vidare detta och om Viasat Sport UHD som du skrev om tidigare.

Mvh
Niklas

Postad 01 oktober 2019 - 21:09

Unregistered0add459c
  • Unregistered0add459c
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Hej

Vilken upplösning sänds det med idag mha canal digital parabol?

Postad 02 oktober 2019 - 15:56

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0

Hej

Vilken upplösning sänds det med idag mha canal digital parabol?

CD sänder DVB-S och DVB-S2 över Thor 5,6 och 7. Åtminstone DVB-S2 klarar 4kHD (UHDTV-1) och en massa andra spännande saker, men CD sänder inget 4kHD material via dessa idag. Ökad bitrate kräver mer energi och det är dyrt uppe på satelliterna, dessutom behöver de få ut fler av de nya OP-boxarna - som ju krävs för att kunna ta emot materialet. Troligen har man inte fått ut tillräckligt många ännu... Och ökningen av dem hindras naturligtvis av alla tekniska problem man haft. Så förvänta inte att det här kommer snabbt.

Redigerat av Nisken, 02 oktober 2019 - 16:08.

Postad 02 oktober 2019 - 16:07

Unregistered0add459c
  • Unregistered0add459c
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

CD sänder DVB-S och DVB-S2 över Thor 5,6 och 7. Åtminstone DVB-S2 klarar 4kHD (UHDTV-1) och en massa andra spännande saker, men CD sänder inget 4kHD material via dessa idag. Ökad bitrate kräver mer energi och det är dyrt uppe på satelliterna.

Tackar för infon.

Är det 720p, 1080p eller 2K som gäller idag från CD?

Postad 02 oktober 2019 - 16:45

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

• 204 inlägg
  • 0
720p för SVTs kanaler och 1080i för övriga gäller väl fortfarande....

Postad 02 oktober 2019 - 18:56

Unregistered0add459c
  • Unregistered0add459c
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

720p för SVTs kanaler och 1080i för övriga gäller väl fortfarande....

Kanske en dum fråga...vilket är att föredra 720p eller 1080i...interlaced visar varannan rad..lite fusk upplösning...eller?!

Postad 02 oktober 2019 - 19:55

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0
Er det noen der ute som kan si att slettefunksjonen virker som den skal på Oneplace? Snakket mere med CD Norge og fikk ett nytt svar om att det bare var noen tunere eller harddisk som hadde dette problemet. Så nå får jeg en ny harddisk for og se om det er tuner eller harddisk som er feil. Dem kunne heller ikke bruke serienr for og luke ut feilvaren. Regner med att flere enn meg har slettet mange programmer siden Mai og har meninger om dette.

Postad 02 oktober 2019 - 21:15

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0

Kanske en dum fråga...vilket är att föredra 720p eller 1080i...interlaced visar varannan rad..lite fusk upplösning...eller?!

Ingen skillnad mellan p/i när du inte tittar på en TjockTV, fortfarande 25 hela bilder/s. Så 1080 är att föredra, eftersom den har högre upplösning. Men om utsändningen är 720 så blir ju en uppskalning till 1080 (eller högre) inte bättre än originalet.

I - interlaced kom till när bilden ritades punkt för punkt, linje för linje med CRT i en tjock-TV. Man valde 25Hz för att tekniken annars blev för dyr, med för hög bandbredd bla. (komprimering fanns ju inte då) men 25Hz blev flimrigt. Så man körde udda linjer varannan gång och jämna linjer varannan gång och vävde på så sätt ihop en bild som ögat lurades att tro var 50Hz (Interlaced=sammanvävd).

För en digital punktmatrisuppdaterad och komprimerad bild istf en analog linjeuppdaterad okomprimerad, spelar det ingen roll, bilden uppdateras när rörelse hittas mellan bilderna annars inte och då uppdateras hela bilden samtidigt på skärmen (efter att ha byggts upp i ett buffertminne). Så idag kan man ha 0Hz (vid en statisk bild) upp till 25Hz uppdatering vid kraftig rörelse. Dessutom kompliceras det av kompressionstekniken. Som ju ger "jättestora pixlar" i form av kompressionsblock, som ibland blir fullt synliga i bilden.

Redigerat av Nisken, 03 oktober 2019 - 09:21.

Postad 06 oktober 2019 - 16:01

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0

Ingen skillnad mellan p/i när du inte tittar på en TjockTV, fortfarande 25 hela bilder/s. Så 1080 är att föredra, eftersom den har högre upplösning. Men om utsändningen är 720 så blir ju en uppskalning till 1080 (eller högre) inte bättre än originalet.

Skalar man upp 720p till 1080i så förlorar du 50 bilder/s eftersom den konverterar till 1080i med 25 bilder/s i det fallet.

Ska man ska upp så ska det isf ske till 1080p och inget annat.

Bästa är ju att låta boxen välja upplösning efter materialet.

Redigerat av Leatherface, 06 oktober 2019 - 16:03.

Postad 07 oktober 2019 - 07:20

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0

Skalar man upp 720p till 1080i så förlorar du 50 bilder/s eftersom den konverterar till 1080i med 25 bilder/s i det fallet.

Ska man ska upp så ska det isf ske till 1080p och inget annat.

Bästa är ju att låta boxen välja upplösning efter materialet.

Spelar ingen roll om du använder Interlace-material, de visar i alla fall en hel bild i taget. Och den bilden ligger kvar till nästa helbild är klar, flimmer uteblir därmed helt oavsett 25hz eller 50hz eller för all del 0hz (vid en helt statisk bild), vilket nog var själva kärnan i varför Interlace kom till, för att slippa "flimmer" och ändå kunna ha lägre bandbredd och billigare elektronik.

Har man mycket snabba förändringar i bilden är "Progressive"-läge att föredra, då den har dubbelt så hög möjlig uppdateringsfrekvens som "Interlace", Har du långsamma/små förändringar i bilden är Interlace med högre upplösning bättre. 

Men CD sänder ju inte ut flera olika upplösningar samtidigt? Sänder man 720p (vilket jag tror är normalt för SvT t.ex.) så spelar det ju ingen roll om du väljer 1080i, materialet innehåller ju inte mer info för det. Som Leatherface säger är det bästa nog att använda auto-läget, som då ger den bästa möjliga bilden av det utsända materialet. OM man räknar bort vad olika processorer kan göra vid uppskalning och konverteringar, som ibland kan bli riktigt bra och ibland katastrofdåligt!

Postad 07 oktober 2019 - 09:27

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Hej

Natten till fredag så lanserade vi en ny mjukvara till OnePlace

Version
1.7.61

Några av förbättringarna i mjukvaran

- Information om att det är låg batterinivå när det är 25% batteri kvar på fjärrkontrollen eftersom fjärrkontrollen då går över till endast IR. Under Meny / Inställningar / CD Remote 366 kan man se hur många procent batteri som är kvar.
- Förbättringar kring att lägga till/ta bort favoriter.

- Programinformationen kan blinka till/försvinna när man zappar med pil upp/ner är nu löst.

Ber om ursäkt för sen information!

Mvh

Niklas

Postad 07 oktober 2019 - 09:39

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Hej

Natten till fredag så lanserade vi en ny mjukvara till OnePlace

Version
1.7.61

Några av förbättringarna i mjukvaran

- Information om att det är låg batterinivå när det är 25% batteri kvar på fjärrkontrollen eftersom fjärrkontrollen då går över till endast IR. Under Meny / Inställningar / CD Remote 366 kan man se hur många procent batteri som är kvar.
- Förbättringar kring att lägga till/ta bort favoriter.

- Programinformationen kan blinka till/försvinna när man zappar med pil upp/ner är nu löst.

Ber om ursäkt för sen information!

Mvh

Niklas

Toppen, men n kan jag knappt byta kanal, den ligger kvar på den man va men man tror man bytt till en ny...

Postad 07 oktober 2019 - 09:42

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Toppen, men n kan jag knappt byta kanal, den ligger kvar på den man va men man tror man bytt till en ny...

Hej

Byter du kanal via EPGn eller när du tittar linjärt med pil upp/ner?

Mvh

Niklas

Postad 07 oktober 2019 - 09:45

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Hej

Mvh

Niklas

Lite olika, men byter man till exempel från 5an till Sportkanalen och trycker 70, då byter den inte alltid kanal. 5an ligger kvar men det står kanal 70 på infon från boxen. Då måste man ta pil upp ner för att bryta "förbannelsen" för att sedan byta till rätt kanal... 

Postad 07 oktober 2019 - 09:53

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Lite olika, men byter man till exempel från 5an till Sportkanalen och trycker 70, då byter den inte alltid kanal. 5an ligger kvar men det står kanal 70 på infon från boxen. Då måste man ta pil upp ner för att bryta "förbannelsen" för att sedan byta till rätt kanal... 

När startade det här problemet för dig? Vet vi har haft ett liknande problem tidigare.

Mvh

Niklas

Postad 07 oktober 2019 - 10:30

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0

När startade det här problemet för dig? Vet vi har haft ett liknande problem tidigare.

Mvh

Niklas

Jag känner igen problemet sedan tidigare. Under vissa förutsättningar - som jag inte kan återupprepa eftersom det är en räcka av valda händelser via fjärren som är omöjliga att minnas efteråt, typ: spela upp inspelat program, pausa uppspelningen, backa till programtablån, välj TV, byt kanal med fjärren...

För att hitta tillbaka till det krävs nog ett "debug läge, där man kan efteråt kan lista exakt vad man gjort" finns kanske internt för de tyska programmerna? men inte tillgängligt för konsumenten, åtminstone inte vad jag vet?

Postad 07 oktober 2019 - 10:55

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Mvh

Niklas

Det problemet har funnits minst i ett år, vet inte varför det händer och det är inte alltid. Men för ofta för att det ska kännas okej och väldigt frustrerande att det då tar typ 30 sekunder att byta kanal, när man väl upptäckt att den inte har bytt kanal...   (Inne på tredje boxen av OnePlace så det borde ju inte behövas ännu en ny)

Postad 08 oktober 2019 - 09:14

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Det problemet har funnits minst i ett år, vet inte varför det händer och det är inte alltid. Men för ofta för att det ska kännas okej och väldigt frustrerande att det då tar typ 30 sekunder att byta kanal, när man väl upptäckt att den inte har bytt kanal...   (Inne på tredje boxen av OnePlace så det borde ju inte behövas ännu en ny)

Jag ska följa upp detta igen och se om vi har någon ny status. 

Mvh

Niklas

Postad 08 oktober 2019 - 14:48

Anders D
  • Anders D
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Hej

Mvh

Niklas

För mig händer det aldrig när man använder pil upp/ner men om man går via EPGn kan den "haka upp sig".
Pil upp/ner används med fördel för att bryta förbannelsen.

Nya grejor:

Senaste veckan har frekvensen av "ingen info" i EPGn ökat dramatiskt. Tidigare hände detta ibland, kanske en gång i veckan, och den repade sig i regel inom 20-30s.

Nu har det hänt 3-4 dagar i rad och det tar riktigt lång tid (~30min) innan EPGn hittar rätt. Under tiden är man hänvisad att byta kanal med pil upp/ner, EPGn tvärvägrar när den är i detta läget.

Postad 08 oktober 2019 - 16:36

Unregistered0add459c
  • Unregistered0add459c
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 2

VI fick boxen OnePlace plus LnB häromdagen och allt har gått bra MEN jag har tre direkta önskemål till CD som kan implementeras med lätthet tror jag.

Vi har haft ett antal olika boxar från CD de senaste åren och vissa funktioner borde faktiskt få leva kvar. Det är ju dumt att uppfinna hjulet varje gång :D

1. TV-guide skall gå att komma åt med en knapptryckning. Nu måste jag gå in i meny och sedan välja detta.

2. TV-guide borde gå att få utan grafik så man kan se flera kanaler samtidigt tex 13 st i höjd istället för 5 för varje kanal bygger för mkt i höjd. För mkt bläddrande i höjdled. Har en 4k TV så det är inte där som skon klämmer. En avskalad tv-guide som ni hade förr...iaf som alternativ så man snabbt får överblick på vad som går på de andra kanalerna.

3. Kanallistor måste införas på nytt. Favoriter som ni tillämpat lever inte upp till ngt alls i jämförelse. Som vi har en massa kanaler medans vissa tittar vi mer på borde gå att skapa sin egen kanallista som vi kan göra med Smart boxen. 

Tack CD för att ni är aktiva i forumtrådar och har en öppen kunddialog

mvh

Dive

Redigerat av Unregistered0add459c, 08 oktober 2019 - 16:40.

Postad 08 oktober 2019 - 22:32

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

För mig händer det aldrig när man använder pil upp/ner men om man går via EPGn kan den "haka upp sig".

Nya grejor:

Senaste veckan har frekvensen av "ingen info" i EPGn ökat dramatiskt. Tidigare hände detta ibland, kanske en gång i veckan, och den repade sig i regel inom 20-30s.

Nu har det hänt 3-4 dagar i rad och det tar riktigt lång tid (~30min) innan EPGn hittar rätt. Under tiden är man hänvisad att byta kanal med pil upp/ner, EPGn tvärvägrar när den är i detta läget.

Ner och Upp bryter förbannelsen, men lite B när man inte upptäcker att man inte bytt kanal på riktigt, alla jäklar synkar sin reklam med...  :)   

Postad 09 oktober 2019 - 06:52

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0

Efter att jag bytt från "deep sleep" till "light sleep" har jag inte haft några FS-fel på några veckor. Men nu efter fredagens uppdatering - fast om det har med den att göra vet man ju inte... - fick jag ett inspelningsfel igen på en schemalagd inspelning fick jag "Inspelningen misslyckades M024".

NÄR kommer det en FS-kontroll/laga app?? 

Postad 09 oktober 2019 - 07:32

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Efter att jag bytt från "deep sleep" till "light sleep" har jag inte haft några FS-fel på några veckor. Men nu efter fredagens uppdatering - fast om det har med den att göra vet man ju inte... - fick jag ett inspelningsfel igen på en schemalagd inspelning fick jag "Inspelningen misslyckades M024".

NÄR kommer det en FS-kontroll/laga app?? 

Hej

M024 betyder att boxen har startats om under inspelning och/eller android som gör en omstart/krasch under inspelning.

Jag har tagit dina synpunkter vidare om detta tidigare Nisken och har tyvärr inget ny information.

Mvh
Niklas

Postad 09 oktober 2019 - 07:40

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

VI fick boxen OnePlace plus LnB häromdagen och allt har gått bra MEN jag har tre direkta önskemål till CD som kan implementeras med lätthet tror jag.

Vi har haft ett antal olika boxar från CD de senaste åren och vissa funktioner borde faktiskt få leva kvar. Det är ju dumt att uppfinna hjulet varje gång :D

1. TV-guide skall gå att komma åt med en knapptryckning. Nu måste jag gå in i meny och sedan välja detta.

2. TV-guide borde gå att få utan grafik så man kan se flera kanaler samtidigt tex 13 st i höjd istället för 5 för varje kanal bygger för mkt i höjd. För mkt bläddrande i höjdled. Har en 4k TV så det är inte där som skon klämmer. En avskalad tv-guide som ni hade förr...iaf som alternativ så man snabbt får överblick på vad som går på de andra kanalerna.

3. Kanallistor måste införas på nytt. Favoriter som ni tillämpat lever inte upp till ngt alls i jämförelse. Som vi har en massa kanaler medans vissa tittar vi mer på borde gå att skapa sin egen kanallista som vi kan göra med Smart boxen. 

Tack CD för att ni är aktiva i forumtrådar och har en öppen kunddialog

mvh

Dive

Hej

Tack för bra feedback Dive.

Jag har skickat dem vidare till ansvarig på vår produktavdelning. 

Mvh

Niklas

Postad 09 oktober 2019 - 07:45

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Nya grejor:

Hej 

Jag har tagit detta vidare och hoppas ha mer info till er inom kort.

Mvh
Niklas

Postad 09 oktober 2019 - 08:10

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0

Bifogad fil  20191009_085028.jpg   77,48K   2 Antal nerladdningar

Kollade vidare bland andra inspelningar och ser att listan ser knasigare ut än någonsin? Jag har bokat EN säsongsinspelning av Poirot på 7:an, men den dyker upp som TRE inspelningar... överskådligheten blir ju inte så bra.

Postad 09 oktober 2019 - 08:13

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0

Hej

M024 betyder att boxen har startats om under inspelning och/eller android som gör en omstart/krasch under inspelning.

Jag har tagit dina synpunkter vidare om detta tidigare Nisken och har tyvärr inget ny information.

Mvh
Niklas

Tack Niklas!

Skulle vi kunna få en komplett lista över felkoder? Livet skulle bli lite enklare då liksom.

Jag har en UPC och dess logg rapporterar om elnätsavvikelser. Ingen blackout, ingen brownout i natt, som har förklaringsvärde för M024.

Kanske en FS-krasch ... ;) och omstart?

Postad 09 oktober 2019 - 08:40

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 1

Tack Niklas!

Skulle vi kunna få en komplett lista över felkoder? Livet skulle bli lite enklare då liksom.

Jag har en UPC och dess logg rapporterar om elnätsavvikelser. Ingen blackout, ingen brownout i natt, som har förklaringsvärde för M024.

Kanske en FS-krasch ... ;) och omstart?

Hej

Det tycker jag absolut vi ska kunna lösa, återkommer med felkoder/länk när jag sammanställt alla.

Inte säker på att det problemet behöver synas på din UPC, så kan tyvärr inte ge mer information just nu än vad felkoden betyder.

Mvh
Niklas

attachicon.gif20191009_085028.jpg

Kollade vidare bland andra inspelningar och ser att listan ser knasigare ut än någonsin? Jag har bokat EN säsongsinspelning av Poirot på 7:an, men den dyker upp som TRE inspelningar... överskådligheten blir ju inte så bra.

Hej

Jag har lyft detta för några dagar sedan att vi behöver se över detta. Dels skapar det en del missförstånd om att boxen spelar in repriser när den faktiskt inte gör det, och sedan är det precis som du säger kring överskådligheten. 

Tack för feedback!

Mvh

Niklas

Postad 09 oktober 2019 - 10:59

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0

"Inte säker på att det problemet behöver synas på din UPC, så kan tyvärr inte ge mer information just nu än vad felkoden betyder.

Mvh
Niklas"

Jo - om jag har så mycket spänningsfall att PO-boxen bootar om och därmed avbryter en beställd inspelning, så visar UPC´ns logg detta spänningsfall.

Redigerat av Nisken, 09 oktober 2019 - 10:59.

Postad 09 oktober 2019 - 11:13

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0
Kan noen der ute si om deres Oneplace fungerer som den skall vedrørende sletting av innspilte programmer?
Niklas her på tråden mener det ble ordnet i Mai , CD I Norge gav meg først beskjed att det ikke var ordnet men gikk senere tilbake på det og sa att det bare var enkelte tunere eller harddisker som er rammet av dette problemet, har nå 2 harddisker i bruk og må bare konstatere att tuneren greier ikke og slette alt, så etter en stund må jeg formatere harddisken for og få brukt den videre, greit og vite hvordan andre Oneplace tunere oppfører seg.

Postad 09 oktober 2019 - 17:30

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0

Kan noen der ute si om deres Oneplace fungerer som den skall vedrørende sletting av innspilte programmer?
Niklas her på tråden mener det ble ordnet i Mai , CD I Norge gav meg først beskjed att det ikke var ordnet men gikk senere tilbake på det og sa att det bare var enkelte tunere eller harddisker som er rammet av dette problemet, har nå 2 harddisker i bruk og må bare konstatere att tuneren greier ikke og slette alt, så etter en stund må jeg formatere harddisken for og få brukt den videre, greit og vite hvordan andre Oneplace tunere oppfører seg.

En liten oppdatering av mitt innlegg, nå har jeg kun en eppisode av S.V.A.T. på harddisken og bare 50% ledig kapasitet på harddisken, er det slik det skal være Niklas? Kan da konstatere att det må være Oneplace tuneren som er problemet, er likevell veldig intresert i om det bare er meg som har dette problemet.

Postad 09 oktober 2019 - 18:32

Kalleputs
  • Kalleputs
  • Användare

• 108 inlägg
  • 1
Här tragglas det på i vanlig ordning om nåt så avancerat som tv-tittande.Här kan jag försöka byta kanal,men det går inte.Har vart utför nåt helt nytt som boxaset gjorde i Måndags.Vid start fanns ljud dock ingen bild,hoppade runt för att sen låta den stå orörd för att se vad som hände.Gav upp efter 30 min o drog strömmen,det hjälpte.
Hur fasingen tröstar ni på CD?

Postad 10 oktober 2019 - 08:20

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

En liten oppdatering av mitt innlegg, nå har jeg kun en eppisode av S.V.A.T. på harddisken og bare 50% ledig kapasitet på harddisken, er det slik det skal være Niklas? Kan da konstatere att det må være Oneplace tuneren som er problemet, er likevell veldig intresert i om det bare er meg som har dette problemet.

Hej

Jag ska kolla upp detta Alfalfalfa, återkommer.

Mvh

Niklas

Här tragglas det på i vanlig ordning om nåt så avancerat som tv-tittande.Här kan jag försöka byta kanal,men det går inte.Har vart utför nåt helt nytt som boxaset gjorde i Måndags.Vid start fanns ljud dock ingen bild,hoppade runt för att sen låta den stå orörd för att se vad som hände.Gav upp efter 30 min o drog strömmen,det hjälpte.
Hur fasingen tröstar ni på CD?

Hej

Skicka PM med kundnummer så kan jag be någon kontakta dig för felsökning.

Mvh

Niklas

Postad 10 oktober 2019 - 11:53

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Hej

Det kommer en uppdatering som ska lösa problemet med att utrymme inte alltid frigörs. Uppdateringen beräknas komma under 2019 men kan inte ge någon exakt datum just nu. 

Mvh

Niklas

Postad 10 oktober 2019 - 11:57

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0

Hej
Det kommer en uppdatering som ska lösa problemet med att utrymme inte alltid frigörs. Uppdateringen beräknas komma under 2019 men kan inte ge någon exakt datum just nu. 
Mvh
Niklas

Takker for det Niklas.

Postad 10 oktober 2019 - 17:45

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0

Jaha... så var "myrornas krig" tillbaka igen! Startade som vanligt boxen med fjärren, en varmstart, INTE en kallstart, när en box i skärmens fulla bred med sådär 10% av höjden ett svart band ovanför och nedanför öppnas, som är full med vad som bäst ser ut som analog-TV utan programsignal, dvs "myrornas krig". "Kriget" pågar mellan en halv och fem sekunder och sedan är skärmen helt svart i mellan två och tio sekunder för att sedan cyklas om och om igen. Inga knappar på fjärren ger någon reaktion (utom power off).

Avstängning med fjärren hjälper INTE, att dra ur strömmen och kallstarta hjälper däremot.

Det enda jag kan säga är att efter att ha haft "light sleep" fram till uppdateringen i fredags (och om den ändrat till deep sleep vet jag ju inte). Efter problemen häromdagen - beskrivna i tråden ovan - "rensade jag CD-appens data" och valde då "deep sleep" igen efter dess omstart.

Redigerat av Nisken, 11 oktober 2019 - 08:27.

Postad 10 oktober 2019 - 21:38

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0

Jaha... så var "myrornas krig" tillbaka igen! Startade som vanligt boxen med fjärren, en varmstart, INTE en kallstart, när en box i skärmens fulla bred med sådär 10% av höjden ett svart band ovanför och nedanför öppnas som är full med vad som bäst ser ut som analog-TV utan programsignal dvs "myrornas krig". Kriget pågar mellan en halv och fem sekunder och sedan är skärmen helt svart i mellan två och tio sekunder för att sedan cyklas om och om igen.

Avstängning med fjärren hjälper INTE, att dra ur strömmen och kallstarta hjälper däremot.

Det enda jag kan säga är att efter att ha haft "light sleep" fram till uppdateringen i fredags (och om den ändrat till deep sleep vet jag ju inte). Efter problemen häromdagen - beskrivna i tråden ovan - "rensade jag CD-appens data" och valde då "deep sleep" igen efter dess omstart.

Usikker på om det er det samme jeg opplever av og til i svarte partier på min Oneplace, hos meg er det hvite prikker i en slaks rekke på skjermen, ser ut til og være prikker som følger konturene i ett bilde som ligger bak bildet vi ser på.

Postad 12 oktober 2019 - 21:33

xxjojjexx
  • xxjojjexx
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Hej,
Varför spelas repriser in ?
Kan man undvika detta med nån inställning?

Mvh Jojje

Postad 12 oktober 2019 - 22:55

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0

Hej,
Mvh Jojje

Godt spørsmål,, det var noe dem skulle ordne men nå har jeg tatt opp Veep , episode. Oslo. 5-6 ganger. Sletter dem etter hvert, mulig det er derfor den blir spilt inn på nytt, dette hjelder de andre episodene og, men lett og huske det episode navnet. Så en begynner og se på mange episoder og pluttselig ser en att dette har jeg sett før, så er det til og slette igjen.

Postad 13 oktober 2019 - 04:37

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0

I går kväll kom "Hårddisken måste formateras" tillbaka efter att jag sluppit se eländet en tid. Och NU är den riktigt påstridig. Tidigare gånger har jag bara kunnat trycka på "avbryt" och sedan har allt funkat igen. Nu återkommer uppmaningen många gånger i timmen!

NÄR kommer en FS-lagnings APP Niklas, det är inte seriöst att enda fixen för ett sönderfallande FS ska vara att fimpa alla inspelningar man sparat och formatera om disken från början....

Vad säger Tyskland? Klarar de att göra en sådan? och man bara väntar på pengar från CD?

Postad 13 oktober 2019 - 07:20

Unregistered0add459c
  • Unregistered0add459c
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 1

I går kväll kom "Hårddisken måste formateras" tillbaka efter att jag sluppit se eländet en tid. Och NU är den riktigt påstridig. Tidigare gånger har jag bara kunnat trycka på "avbryt" och sedan har allt funkat igen. Nu återkommer uppmaningen många gånger i timmen!

NÄR kommer en FS-lagnings APP Niklas, det är inte seriöst att enda fixen för ett sönderfallande FS ska vara att fimpa alla inspelningar man sparat och formatera om disken från början....

Vad säger Tyskland? Klarar de att göra en sådan? och man bara väntar på pengar från CD?

Ah så det är kännt. Har haft boxen en vecka och formateringsuppmaningen dök upp för ngn dag sedan och jag struntade i den och den har hållit sig borta...hoppades det var en hickup...
Den måste ju bara fixas för följderna för kunden är ju direkt jobbiga om man lyder uppmaningen att formatera.
Mvh
Dive

Ah så det är kännt. Har haft boxen en vecka och formateringsuppmaningen dök upp för ngn dag sedan och jag struntade i den och den har hållit sig borta...hoppades det var en hickup...
Den måste ju bara fixas för följderna för kunden är ju direkt jobbiga om man lyder uppmaningen att formatera.
Mvh
Dive

Postad 13 oktober 2019 - 11:22

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Hej,

Mvh Jojje

Hej

Har boxen spelat in repriser eller ligger repriser programmerade? Boxen programmerar alltid in inspelningar av repriser men kommer inte spela in reprisen om första avsnittet spelas in korrekt.

Mvh

Niklas

Postad 13 oktober 2019 - 11:31

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Hej

Kör boxen i lätt standby tills jag har mer information Nisken, har ingen ny information att komma med.

Diveblaster du kan gärna kontrollera om din box är inställd på djup eller lätt standby och i så fall testa köra den på lätt standby.

Meny / Inställningar / Skärmsläckare / Energisparalternativ / Lätt

Mvh

Niklas

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Bio front med duk på plats
    Globe
    2025-05-22 08:43:45
  • Screen Research FSD på väggen
    Globe
    2025-05-22 08:22:42
  • Screen Research FSD ram
    Globe
    2025-05-22 08:19:07
  • Montering av ram
    Globe
    2025-05-22 08:14:32
  • JBL 708i Surround + Surround Back
    Anton
    2025-05-21 19:42:26
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.