Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
9738 svar till detta ämne
Postad 21 January 2013 - 11:30
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1954 inlägg
Här exempelvis http://www.canaldigi.../?ProductId=164 men samtidigt, en begreppsförvirring eftersom C More play finns i CDs egna Go-tjänst.
Tack, missat att C More Play t o m hade en egen kanallogga i C More paketen, har ju MAX så ska ju enligt hemsidan ha tillgång till C More Play. /Fredrik
Postad 21 January 2013 - 12:13
jimmy ax1
-
jimmy ax1
-
Forumräv
-
-
660 inlägg
Har lite frågor gällande textningen.
Om jag tittar på ett program som är textat på tv4 tex sveriges mäster kock och aktiverer textningen (890) så kommer textning före dom säger något och ibland så släpar den .
Har en TNR-2850ST.
Postad 21 January 2013 - 13:31
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Har lite frågor gällande textningen. Om jag tittar på ett program som är textat på tv4 tex sveriges mäster kock och aktiverer textningen (890) så kommer textning före dom säger något och ibland så släpar den . Har en TNR-2850ST.
Hej jimmy ax1 Vad gäller textningen så hanteras den i första hand av programbolagen i sig men om du upplever att det är ovanligt segt/snabbt kan du ju alltid ringa vår kundservice så kan det kolla om det finns något vi kan göra för att hjälpa dig med den. Du har också en tråd här på forumet som handlar om den boxen där du kan kolla om andra upplevt samma problem. https://www.minhembi...howtopic=297329Vänligen Pauline
Postad 21 January 2013 - 14:56
Unregistered8f84b172
-
Unregistered8f84b172
-
Användare
-
-
173 inlägg
Har lite frågor gällande textningen. Om jag tittar på ett program som är textat på tv4 tex sveriges mäster kock och aktiverer textningen (890) så kommer textning före dom säger något och ibland så släpar den . Har en TNR-2850ST.
Ingen direkt hjälp men fler med liknande problem: http://kontakt.tv4.s...sering-av-text/http://kontakt.tv4.s...xttv-och-tv4hd/
Postad 21 January 2013 - 19:12
curre2
-
curre2
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Nu börjas det igen Har haft problem med den äldre Sagem boxen PVR 101S i flera år. Tillslut så fick jag "erbjudande" att byta ut den till 500Gb boxen som jag nu kört i några månader (tack Pauline på CD! ) Jag är toknöjd med denna box i jämförelse med den gamla. Tänkte använda den gamla i ett annat rum men upptäckte att strömadaptern hade fått fnatt och var brännhet samt ej fungerade längre. Ringe CD och förklarade situationen och fick bara veta att all garanti hade gått ut och jag fick köpa en ny om jag vill ha någon, Försökte förklara vilket strul CD hade försakat mig i flera år och att detta kunde de ställa upp med som godwill!. Men personen i kundsupporten upprepade bara sitt mantra flera gånger och i princip dumförklarade mig hur jag kunde tro att jag skulle kunna få en strömadapter efter garantitiden!. Vad har jag gjort för att förtjäna detta strul med CD igen?
Postad 21 January 2013 - 21:09
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
http://www.svt.se/ny...prishojningarna http://www.svt.se/ny...m-bluffavgifter http://www.svt.se/ny...ypteringsavgift
"Kryperingsavgift" = Bluff och båg till 100%.
/j
Ang krypteringsavgifterna så ärdet ju en del av abbonemangen så om dom ligger separat eller inbakat spelar ingen roll anser jag bara totala priset tydligt visas som det numera gör. Dom skulle möjligen kunna döpas om till administrationsavgift eller liknande däremot. Men avgifterna för tvillingkort är ett problem som måste bort. Det är inte rimligt att man ska betala flera gånger om för att kunna se TV i hela huset utan borde självklart säljas i nån form av egen kortdelare som då kan säkerställa att ingen kan missbruka det då. Skulle kunna ingå om man tecknar 12/24 mån abb också med kanske 1 eller 2 kort då och att man kan lägga till fler kort till engångskostad då. På så sätt skulle man motverka att andra använder korten också då dom bara fungerar inom samma hushåll. Idag är det vanligt att folk skaffar tvillingkort genom vänner och släktingar och får kanalerna nästan gratis då. Det här är nåt som jag riktar till hela branchen och inte bara CD då och det här är en lösning som alla vill ha. I Danmark är det lite bättre iaf för där erbjuder man upp till 4 kort som ingår i priset utan kostnad. Enbart C More som kostar extra då vilket även det borde ingå men åtminstone så är det bättre iaf. http://www.canaldigi...tv-i-flere-rum/
Redigerat av Leatherface, 21 January 2013 - 21:16.
Postad 21 January 2013 - 22:37
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
Vad har jag gjort för att förtjäna detta strul med CD igen?
Ah. well. köp en adapter på Kjell&Co istället. De verkar få gamla sagem att fungera betydligt bättre än original. Kostar inte många kronor. CD tar väl iofs bara 75 kr för en ny.
Postad 22 January 2013 - 07:26
jimmy ax1
-
jimmy ax1
-
Forumräv
-
-
660 inlägg
Ingen direkt hjälp men fler med liknande problem: http://kontakt.tv4.s...sering-av-text/
http://kontakt.tv4.s...xttv-och-tv4hd/
Det förklarar en del. textningen är bara synkad med standardupplösning inte tex Tv4 HD bara Tv4 sd
Postad 22 January 2013 - 15:59
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Inlägg som lades in felaktig
Vänligen Pauline
Redigerat av Allente Sverige, 22 January 2013 - 16:00.
Postad 22 January 2013 - 18:53
curre2
-
curre2
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Nu börjas det igen Har haft problem med den äldre Sagem boxen PVR 101S i flera år. Tillslut så fick jag "erbjudande" att byta ut den till 500Gb boxen som jag nu kört i några månader (tack Pauline på CD! ) Jag är toknöjd med denna box i jämförelse med den gamla.
Tänkte använda den gamla i ett annat rum men upptäckte att strömadaptern hade fått fnatt och var brännhet samt ej fungerade längre. Ringe CD och förklarade situationen och fick bara veta att all garanti hade gått ut och jag fick köpa en ny om jag vill ha någon, Försökte förklara vilket strul CD hade försakat mig i flera år och att detta kunde de ställa upp med som godwill!. Men personen i kundsupporten upprepade bara sitt mantra flera gånger och i princip dumförklarade mig hur jag kunde tro att jag skulle kunna få en strömadapter efter garantitiden!.
Vad har jag gjort för att förtjäna detta strul med CD igen?
Kom även på en möjlig anledning till att CD får höga kundbetyg i sina undersökningar!!När jag ringde deras kundtjänst så valde jag att deltaga i kundundersökning som man blir tillfrågad om. Samtalet med deras kundtjänst slutade med att jag förklarade att jag var väldigt missnöjd med deras beslut och kundservice. Då inträffar det magiska! eftersom jag ringde från en mobiltelefon så såg jag att efter jag lade på så lyste symbolen med pågående samtal fortfarande och det dröjde ungefär 60 sekunder innan den slocknade. Jag tror att den personen man pratade med "ligger" kvar i samtalet (inte lägger på) för att den automatiska telefontjänsten inte skall lyckas ringa upp mig direkt efteråt. Och på detta vis undviker de att arga kunder skall svärta ner dom i deras undersökning. Detta är ju bara spekulationer förstås men ......testa själva
Postad 22 January 2013 - 21:36
Melmac
-
Melmac
-
Mästare
-
-
3271 inlägg
Canal Digital! Eurosport är fan den sämsta kanalen på att hålla tider i TV'ns historia!
Jag följer alltid Dakar-Rallyt och vill kunna spela in de sena sändningarna (runt 23.00) men det är helt omöjligt:
1. Ingen serieinspelning, får ställa in varje dag.
2. Föregående program (vanligtvis snooker eller dart) drar duktigt över tiden, 10-20 min är inte ovanligt.
3. Flera gånger detta året var det INGET rally över huvud taget fastän EPG'n visade att det skulle vara det.
Jag tror jag såg 5 hela program under de drygt 2 veckor det varade.
Dra dem i örat!
Redigerat av Melmac, 22 January 2013 - 21:37.
Postad 23 January 2013 - 14:32
XINS
-
XINS
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Finns det någon ny status angående Cmore Play? Eller är det fortfarande "tekniska problem"
Redigerat av XINS, 23 January 2013 - 14:32.
Postad 24 January 2013 - 09:05
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Finns det någon ny status angående Cmore Play? Eller är det fortfarande "tekniska problem" 
Hej XINS, Inga nya besked, vi väntar på att allt ska falla på plats precis som dig samt andra. Vi hoppas det sker snart  Med vänlig hälsning Micke
Postad 24 January 2013 - 11:33
Unregistered4eff8a47
-
Unregistered4eff8a47
-
Amatör
-
-
93 inlägg
"Finns det någon ny status angående Cmore Play? Eller är det fortfarande "tekniska problem" "
Hej XINS,
Inga nya besked, vi väntar på att allt ska falla på plats precis som dig samt andra. Vi hoppas det sker snart 
Med vänlig hälsning Micke
Ändå verkar ni inte skämmas för att marknadsföra det på webben: "När du köper något filmpaket från C More får du automatiskt tillgång till C More Play." http://www.canaldigi...ova-c-more-max/Är det så att det enda som hjälper på er är att bli stämda av Konsumentverket. Det är ju inte första gången i skyltar med saker på webben, som faktiskt inte exisiterar (tidigare PL, NHL osv).
Redigerat av Unregistered4eff8a47, 24 January 2013 - 11:34.
Postad 24 January 2013 - 12:03
Unregisteredf23f8b47
-
Unregisteredf23f8b47
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Ändå verkar ni inte skämmas för att marknadsföra det på webben: "När du köper något filmpaket från C More får du automatiskt tillgång till C More Play." http://www.canaldigi...ova-c-more-max/
Är det så att det enda som hjälper på er är att bli stämda av Konsumentverket. Det är ju inte första gången i skyltar med saker på webben, som faktiskt inte exisiterar (tidigare PL, NHL osv).
Men är det inte så att C more play funkar för alla utom de med satellit abbonemang?
Postad 24 January 2013 - 12:28
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
Ändå verkar ni inte skämmas för att marknadsföra det på webben: "När du köper något filmpaket från C More får du automatiskt tillgång till C More Play." http://www.canaldigi...ova-c-more-max/
Är det så att det enda som hjälper på er är att bli stämda av Konsumentverket. Det är ju inte första gången i skyltar med saker på webben, som faktiskt inte exisiterar (tidigare PL, NHL osv).
som sagt, de har C More play via Go-tjänsten. Har du C More via CD har du även möjlighet att se (en del? det mesta av) det som visas på C More via Go http://go.canaldigit...v/provider?id=6Vill bara säga att det är en viss begreppsförvirring och de är inte direkt tydliga. Tycker också vi borde få tillgång till Cmore play via CMores hemsida. Go-tjänsten är ju lite skakig och inte exakt samma.
Postad 24 January 2013 - 13:45
Unregistered4eff8a47
-
Unregistered4eff8a47
-
Amatör
-
-
93 inlägg
som sagt, de har C More play via Go-tjänsten. Har du C More via CD har du även möjlighet att se (en del? det mesta av) det som visas på C More via Go http://go.canaldigit...v/provider?id=6 Vill bara säga att det är en viss begreppsförvirring och de är inte direkt tydliga.
Tycker också vi borde få tillgång till Cmore play via CMores hemsida. Go-tjänsten är ju lite skakig och inte exakt samma.
Ja, det är precis den typen av bedrägligt beteende som CD fått kritik från KO för tidigare. Hur smart är det på en skala att prata om Cmore Play på sin hemsida, och inte förstå att det får konsumenter att tro att det är Cmore Play som avses, inte en obskyr underdel till CDs egna streamingtjänst (och som konsumenter troligen föga vet existerar).
Postad 24 January 2013 - 14:40
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
och apropå Go, hur är det med uppdateringen där? Det frågade jag för en tid sedan här och idag har jag skickat ett mail till CDs support.
Var är exempelvis True Blood, avsnitt 11 och 12?
Hur länge måste man vänta innan senaste avsnitt av en serie dyker upp. Exempelvis Girls, avsnitt 2
Och vilka av C Mores filmer kan man förvänta sig se på Go? Alla? Det tycks inte som det.
Postad 24 January 2013 - 17:26
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
Ah, se jag fick ett svar Vi har felanmält att det saknas flertalet avsnitt på en del serier och hoppas att problemet ska vara löst inom kort. Alla filmer som visas på C More finns tyvärr inte att tillgå via playtjänsten.
Postad 24 January 2013 - 17:58
Mooshie
-
Mooshie
-
Forumräv
-
-
554 inlägg
Canal Digital! Eurosport är fan den sämsta kanalen på att hålla tider i TV'ns historia!
Jag följer alltid Dakar-Rallyt och vill kunna spela in de sena sändningarna (runt 23.00) men det är helt omöjligt
Dra dem i örat!
Så har eurosport alltid varit, men man uppskattar det när det är på rätt håll så att säga. De avbryter aldrig en direktsändning förrän det är klart, och för mig som till exempel följer alla årets stora cykeltävlingar så är det underbart. Sändningarna börjar på helt olika tider, men slutar aldrig innan de är i mål! Trots att tiderna kan variera kraftigt. Alternativet är väl att de slutar visa direktsänd sport, och det gillar jag inte... :-)
Postad 24 January 2013 - 21:16
Melmac
-
Melmac
-
Mästare
-
-
3271 inlägg
@Moonshine: Jag har inget emot direktsändningar men då får de lösa problemet med att en timad inspelning inte flyttas om föregående program drar ut på tiden. Att det händer enstaka gånger kan jag acceptera, men i år var det fan sinnessjukt! Det var som om man hade satt tablån med tärning.
Postad 24 January 2013 - 21:36
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
Melmac - tänk om EIT, Event Information Table, skulle fungerat som tänkt då hade dina problem kanske varit lösta... Nu gjorde det ju tyvärr inte det, numera går ADB-boxen efter EPG-data (tror jag, den startar inspelningar vid rätt tid). Med EIT skulle boxen i teorin få veta att sändningen är försenad och anpassa inspelningen efter detta.... I teorin, vette tusan om det fungerat i praktiken.
Postad 25 January 2013 - 07:04
Melmac
-
Melmac
-
Mästare
-
-
3271 inlägg
DR använde sig av PDC (eller vad det nu hette) tidigare när vi såg på TV analogt och det fungerade, så jag tror att det handlar om intresse från bolagen. Urdåligt är det oavsett. Mooshie: Sorry för att jag skrev dit nick fel, fick en helt annan innebörd
Redigerat av Melmac, 25 January 2013 - 07:04.
Postad 25 January 2013 - 22:01
Mooshie
-
Mooshie
-
Forumräv
-
-
554 inlägg
Mooshie: Sorry för att jag skrev dit nick fel, fick en helt annan innebörd 
Jag skulle nog säga att det fick en innebörd, till skillnad från tidigare...
Postad 28 January 2013 - 20:14
kenta2
-
kenta2
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
Hej XINS,
Inga nya besked, vi väntar på att allt ska falla på plats precis som dig samt andra. Vi hoppas det sker snart 
Med vänlig hälsning Micke
Hej kundtjänst, finns det möjlighet att förklara varför ni nämner att vi väntar på C More Play samtidigt som det i erbjudande sägs att tjänsten finns. Om det inte finns ta bort det ur marknadsföringen. Det är direkt oseriöst att påstå att det ingår en tjänst som inte kan tillhandahållas. Hade det istället stått att ett mindre urval ur C More Play finns tillgängligt via Canal Digital Go så hade det kunnat stämma bättre, men det gör det ju inte. Det landar under vilseledande marknadsföring. Utdrag nedan från http://www.canaldigi...ova-c-more-max/C MORE PLAY OCH ON DEMAND När du köper något filmpaket från C More får du automatiskt tillgång till C More Play. Där får du utan extra kostnad tillgång till filmer, serier, barnprogram och dokumentärer när det passar dig. Dessutom får du tillgång till Canal Digitals On Demand-tjänst där du kan se massvis med tv-program och hyra film direkt i din tv.
Postad 28 January 2013 - 23:36
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1711 inlägg
Tycker att allt det här med Cmore play och den nya tjänsten som skulle innebära att man kan se det man spelat in på sina andra boxar, är rena stenåldern.
Om ni nu gör som ni säger, så se till att denna information kommer dit den skall.
Just nu kan väl ingen påstå att Canal Digital leder marknaden precis och om ni vill komma dit igen
så visa då att ni äger era satelliter och har plats.
Börja med att se till så att barnen får alla barnkanalerna i HD och det är ganska lätt, då de redan finns i HD
Sedan kan ni ta ett snack med Viasat och byta lite kanaler så att ni får Tv6 HD samt även berätta för Viasat
att det gör Tv10 till en HD kanal och se till så att ni får den också.
När ni gjort detta så pratar ni med Tv4 gruppen och erbjuder dem att sända exklusivt
sjuan och 11'an i HD då det går en hel del serier och annat där som finns i HD.
Sedan är det bara 9an som också skall komma i HD
Vi vill inte ha några nya skitkanaler, utan koncentrera er på det.
Prata sedan med SVT om att ni lägger in HbbTv i era boxar
( för er som inte vet vad det är är Googla eller om ni har tillgång till Tyska kanaler och har en VU+ box så testa )
Få Svt och övriga att satsa på HbbTv
Nu har ni kommit en bit på vägen.
Resten sköter vi själv med Netflix, HBO och andra tjänster. Men om ni är smarta så fixar ni en ny box
som fungerar som smartbox och som kan ta alla dessa tjänster. Men se till så att det också fungerar
innan ni bestämmer er för hårdvara och annat ..
Vill ni ha hjälp, skicka mig ett PM
Postad 29 January 2013 - 08:20
Unregisteredb71577f7
-
Unregisteredb71577f7
-
Användare
-
-
164 inlägg
Hej kundtjänst, finns det möjlighet att förklara varför ni nämner att vi väntar på C More Play samtidigt som det i erbjudande sägs att tjänsten finns.
Hur mycket av C More Play som ingår i CanalDigital Go vet jag inte, har inte varit intresserad av den tjänsten, men det som CanalDigital bestämt att deras kunder inte förtjänar är tablet/mobil-tjänsten C More Play som C More själva driver. Att de väntar på tjänsten (via tablet/mobil) är nog fel uttryck, tjänsten finns, kunder hos vissa andra operatörer har fått tillgång till den. Jag hoppas verkligen att CD inte sitter och "väntar" på att den skall "dyka upp" hos dem. CD skall se till så att deras C More-kunder får en inloggning till tjänsten, det är allt som behövs. CD kan nog hävda att de har C More Play, men de erbjuder definitivt inte alla tjänster som finns i C More Play. Falsk marknadsföring? tveksamt, vilseledande definitivt. Inte heller svarar CD på frågan om de har någon egen mobil plattform på gång och att detta skulle kunna vara orsaken till att de förnekar sina kunder detta, eller svarar ni på den frågan nu, CanalDigital?
Postad 29 January 2013 - 08:21
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Hej på er!
Om det är någon som missat det så kommer vi att lansera svenskt ljudspår på Eurosport 2!!
http://www.canaldigi...pa-Eurosport-2/
Med vänliga hälsningar
Pauline
Postad 29 January 2013 - 08:46
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Hur mycket av C More Play som ingår i CanalDigital Go vet jag inte, har inte varit intresserad av den tjänsten, men det som CanalDigital bestämt att deras kunder inte förtjänar är tablet/mobil-tjänsten C More Play som C More själva driver. Att de väntar på tjänsten (via tablet/mobil) är nog fel uttryck, tjänsten finns, kunder hos vissa andra operatörer har fått tillgång till den. Jag hoppas verkligen att CD inte sitter och "väntar" på att den skall "dyka upp" hos dem. CD skall se till så att deras C More-kunder får en inloggning till tjänsten, det är allt som behövs.
CD kan nog hävda att de har C More Play, men de erbjuder definitivt inte alla tjänster som finns i C More Play. Falsk marknadsföring? tveksamt, vilseledande definitivt.
Inte heller svarar CD på frågan om de har någon egen mobil plattform på gång och att detta skulle kunna vara orsaken till att de förnekar sina kunder detta, eller svarar ni på den frågan nu, CanalDigital?
Hej Eldebrink Det finns ingen dold agenda som är anledningen till varför Canal Digitals kunder inte ännu har tillgång till tjänsten. Det är några detaljer som återstår som vi förhandlar med C More om och det ligger i allas intresse att tjänsten ska komma på plats så snart som möjligt. Om du med mobil plattform menar att man ska kunna ta del av sitt tv-innehåll via dator, surfplatta och mobil så är det absolut något som kommer på sikt. Det är vad kunderna efterfrågar och det är dit tv-marknaden är på väg. Redan nu finns det flera live-tv-kanaler tillgängliga via webb och fler kommer under året. Med vänliga hälsningar Pauline
Postad 29 January 2013 - 10:04
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2230 inlägg
Det finns ingen dold agenda som är anledningen till varför Canal Digitals kunder inte ännu har tillgång till tjänsten. Det är några detaljer som återstår som vi förhandlar med C More om och det ligger i allas intresse att tjänsten ska komma på plats så snart som möjligt.
Grejen är ju att era konkurrenter kunnat lösa saken, så dold agenda eller inte, CD har uppenbarligen inte skött sina kort rätt, och nu börjar man skönja ett mönster i att ni i alla sammanhang skyller på förhandlingar som drar ut på tiden.
Postad 29 January 2013 - 11:47
Unregistered4eff8a47
-
Unregistered4eff8a47
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Hej Eldebrink
Det finns ingen dold agenda som är anledningen till varför Canal Digitals kunder inte ännu har tillgång till tjänsten. Det är några detaljer som återstår som vi förhandlar med C More om och det ligger i allas intresse att tjänsten ska komma på plats så snart som möjligt. Om du med mobil plattform menar att man ska kunna ta del av sitt tv-innehåll via dator, surfplatta och mobil så är det absolut något som kommer på sikt. Det är vad kunderna efterfrågar och det är dit tv-marknaden är på väg. Redan nu finns det flera live-tv-kanaler tillgängliga via webb och fler kommer under året.
Med vänliga hälsningar Pauline
Det kunde ju vara klädsamt att addressera frågan om vilseledande marknadsföring, eftersom ni på er webb påstår att man får tillgång till det om man tecknar en viss typ av abg. Jag tror att det är mer uppskattat än att vi får veta att ni kommer "att lansera svenskt ljudspår på Eurosport 2!!"...
Postad 29 January 2013 - 12:58
Unregisteredb71577f7
-
Unregisteredb71577f7
-
Användare
-
-
164 inlägg
Hej Eldebrink Det finns ingen dold agenda som är anledningen till varför Canal Digitals kunder inte ännu har tillgång till tjänsten. Det är några detaljer som återstår som vi förhandlar med C More om och det ligger i allas intresse att tjänsten ska komma på plats så snart som möjligt. Om du med mobil plattform menar att man ska kunna ta del av sitt tv-innehåll via dator, surfplatta och mobil så är det absolut något som kommer på sikt. Det är vad kunderna efterfrågar och det är dit tv-marknaden är på väg. Redan nu finns det flera live-tv-kanaler tillgängliga via webb och fler kommer under året. Med vänliga hälsningar Pauline
TV-marknaden är inte på väg dit, den är redan där! Jag kollar t.ex Eursport 2 på mobilen (med svenska kommentatorer!!) sedan mer än ett år sedan och har testat Viaplay hos vänner, SVTplay har varit igång ett bra tag. Ni har ju en nackdel i att ni inte har några "egna" kanaler och därför har ni kanske inte sett detta komma, vilka kanaler skulle ni kunna distibuera i er kommande tjänst? TV4-gruppen har ju oxå sin egen plattform för sina kanaler och de vill nog ha det så...
Postad 29 January 2013 - 22:53
Gundeho
-
Gundeho
-
Lärjunge
-
-
287 inlägg
Tänkte komma med lite input...Som kan vara intressant att reflektera över.
Jag har sedan många år haft CD och lika länge varit mer eller mindre irriterad, nu har jag 4 st boxar varav 2 med 250gb diskarna som är obrukbara. Har nu tecknat Boxer till barnen,vardagsrum, sovrum mm. Kör med cardsharing som funkar utmärkt.
Dock vill jag gärna ha CD för sporteni mitt biorum, vilket inte är så lätt med 4skitboxar. Och lösningarna som erbjuds är samma som vanligt, och med känt resultat, eller hur? Så hur ska man kunna få en ny box utan att behöva punga ut med 2-3000:- som faktiskt funkar. När ska ni stå för era katastrofala beslut och tillgodose era kunder. Jag kräver ny box utan debitering, och att den levereras till min radiohandlare.
Som kuriosa kan jag tala om vad min fru säger(hon är från USA) och tror inte sina ögon när hon ser den tekniska nivån och kvaliteten och kostnaden för vårt CD abb.
I hennes hus i USA har det 5tv apparater med tillhörande DVR (boxar) som simultant kan spela in upp till 4program/dvr, och som man sedan kan titta på VALFRI tv i huset, oavsett vilken dvr det är inspelat på.
200kanaler, internet, allt detta för 119$/mån, 773:-. Inte såå långt ifrån ett CD abb. Alla paket,1box.
Kort sagt så anser jag att CD skall se till att ALLA som tvingats använda 250gb boxen omgående skall uppgraders kostnadsfritt till den nya boxen.
Jag kommer inte förlänga mitt abb. när det är dags om inget fantastiskt erbjudes mig. Som det är nu kan jag inte ens använda.mitt CD abb.
Postad 29 January 2013 - 23:07
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1711 inlägg
Hej på er!
Om det är någon som missat det så kommer vi att lansera svenskt ljudspår på Eurosport 2!!
http://www.canaldigi...pa-Eurosport-2/
Med vänliga hälsningar Pauline
Är det Eurosport 2 HD
Postad 30 January 2013 - 08:36
Unregistered4eff8a47
-
Unregistered4eff8a47
-
Amatör
-
-
93 inlägg
I hennes hus i USA har det 5tv apparater med tillhörande DVR (boxar) som simultant kan spela in upp till 4program/dvr, och som man sedan kan titta på VALFRI tv i huset, oavsett vilken dvr det är inspelat på. 200kanaler, internet, allt detta för 119$/mån, 773:-. Inte såå långt ifrån ett CD abb. Alla paket,1box.
 Ja, i mina ögon är de oblida villkoren på svenska marknaden en produkt av att vi så länge har haft ett oligopol bestående av CD, Viasat, Boxer och Com Hem, som kommit överens om vissa saker. Det fungerar att ha rejält orlimliga avtal, bara alla aktörer på marknaden är lika grisiga. (Som exempel kan man ju se hur teleoperatörerna skriker ljudligt om vissa saker som de konkurrerar om, medan andra saker, mycket märkligt, bara råkar anammas som villkor av dem alla ungefär samtidigt. Det är ju inte en tillfällighet att de alla helt plötsligt tillämpar tre månaders uppsägningstid.) Fenomenet kallas kartellbildning och har plågat många olika svenska marknader väldigt länge. På många punkter har Sverige också en svagare lagstiftning. I Norge och Danmark anses det oskäligt att binda konsumeter 24 månader (27 inkl uppsägningstiden). Men, som jag ser det, är spännande saker i görningen nu. Ändrade användarmönster tillsammans med teknikskifte gör att marknaden förändras. Saker som inte längre kommer att flyga: - Ryan Air-priser (Jaha, ska du titta på kanalerna också. Då blir det "krypteringsavgift". - Långa bindningstider. - Ta betalt om och om igen för samma sak. (Alltså samma utbud till TV #2 etc). - Fluffpaketeringar (d v s 163 kanaler ingen vill se på, för att få tillgång till de 4 intressanta). Vi får se om ett par år hur det blev. Men just nu är det som om Netflix och HBO budat en skyffel till CD, med en liten lapp med texten "Hej CD, Kan ni gräva er egen grav, tack?". Och CD gräver och gräver...
Postad 30 January 2013 - 10:21
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
 Ja, i mina ögon är de oblida villkoren på svenska marknaden en produkt av att vi så länge har haft ett oligopol bestående av CD, Viasat, Boxer och Com Hem, som kommit överens om vissa saker. Det fungerar att ha rejält orlimliga avtal, bara alla aktörer på marknaden är lika grisiga. (Som exempel kan man ju se hur teleoperatörerna skriker ljudligt om vissa saker som de konkurrerar om, medan andra saker, mycket märkligt, bara råkar anammas som villkor av dem alla ungefär samtidigt. Det är ju inte en tillfällighet att de alla helt plötsligt tillämpar tre månaders uppsägningstid.) Fenomenet kallas kartellbildning och har plågat många olika svenska marknader väldigt länge. På många punkter har Sverige också en svagare lagstiftning. I Norge och Danmark anses det oskäligt att binda konsumeter 24 månader (27 inkl uppsägningstiden).
Men, som jag ser det, är spännande saker i görningen nu. Ändrade användarmönster tillsammans med teknikskifte gör att marknaden förändras. Saker som inte längre kommer att flyga: - Ryan Air-priser (Jaha, ska du titta på kanalerna också. Då blir det "krypteringsavgift". - Långa bindningstider. - Ta betalt om och om igen för samma sak. (Alltså samma utbud till TV #2 etc). - Fluffpaketeringar (d v s 163 kanaler ingen vill se på, för att få tillgång till de 4 intressanta).
Vi får se om ett par år hur det blev. Men just nu är det som om Netflix och HBO budat en skyffel till CD, med en liten lapp med texten "Hej CD, Kan ni gräva er egen grav, tack?". Och CD gräver och gräver...
Mycket bra skrivet,du tycker o tänker precis som mig
Postad 30 January 2013 - 11:53
Gundeho
-
Gundeho
-
Lärjunge
-
-
287 inlägg
Mycket bra skrivet,du tycker o tänker precis som mig 
Håller med föregående talare. Mycket bra skrivet! Och dessutom helt sant. De svenska leverantörerna gräver definitivt sina egna gravar, inte bara CD. och inte bara inom TV branschen. Vi konsumenter får mer och mer att välja på, tex. Netflix, HBO. Och apparaterna blir mer och mer internet & WIFI anpassade, så det är en tidsfråga innan CD, VIASAT och BOXER är utmanövrerade, speciellt som det nu går fort med öppen fiber osv. så som sagt. Jag tror dessa företag bör vara väldigt proaktiva nu och verkligen se över sitt affärsätt samt kundvård. Annars kommer de vara ett minne blott.
Postad 30 January 2013 - 12:11
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1954 inlägg
Stämmer det ni skriver i de sista inläggen. Men ni glömmer en sak nämligen sporten.CD och Viasat bakar in sporten i de dyraste abonnemangen och så länge majoritetet av kunderna är sportintresserade så kommer det fortsätta. De alternativ som finns om man är sportintresserad t ex Viaplay , Csports är ju inte direkt jätte billiga. /Fredrik
Postad 30 January 2013 - 12:34
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Stämmer det ni skriver i de sista inläggen. Men ni glömmer en sak nämligen sporten.
CD och Viasat bakar in sporten i de dyraste abonnemangen och så länge majoritetet av kunderna är sportintresserade så kommer det fortsätta. De alternativ som finns om man är sportintresserad t ex Viaplay , Csports är ju inte direkt jätte billiga.
/Fredrik
Så är det,men man kan även där blåsa dom om man vill tex som med NHL. Jag har unblock-us och köpte hela NHL säsongen för 340 kr...live,replays etc alla matcher genom NHL Gamecenter. Right in Viasats face
Postad 30 January 2013 - 13:31
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Har ni inget svar?
Och när kan vi få se lokala nyheter på 4'an ?
Hej Knut Jr. Nu har jag äntligen fått besked angående dina frågor. Idagsläget har vi inget datum när det kommer fungera men vi jobbar för fullt på detta. Så fort vi har ny information så kommer vi lägga ut den åt er. Med vänliga hälsningar Therese
Postad 30 January 2013 - 15:13
Unregisteredb71577f7
-
Unregisteredb71577f7
-
Användare
-
-
164 inlägg
Hej Knut Jr. Nu har jag äntligen fått besked angående dina frågor. Idagsläget har vi inget datum när det kommer fungera men vi jobbar för fullt på detta. Så fort vi har ny information så kommer vi lägga ut den åt er. Med vänliga hälsningar Therese
Ursäkta mig, men vad var beskedet? Att ni jobbar på det (som med allt annat)? Att ni inte vet när det kommer att ordnas (som med allt annat)? förstår inte...
Postad 30 January 2013 - 15:34
Gundeho
-
Gundeho
-
Lärjunge
-
-
287 inlägg
Ursäkta mig, men vad var beskedet? Att ni jobbar på det (som med allt annat)? Att ni inte vet när det kommer att ordnas (som med allt annat)? förstår inte...
Haha. Förvånad!? Inte jag.. Återigen hänvisar jag till min fru från USA, som VARJE dag frågade mig varför jag kollade på stockholmsnyheterna när vi bor i Göteborg. Jag förklarade... Hon suckade! Herregud det är 2013, och vi kan inte se lokalanyheter och HD sändningar "lokalt" Jag funderar på om CD är stolta över produkten de levererar? Men jag ska inte bara klaga. Bilden är ju ganska bra! Även om den tom. Var bättre förr. Lycka till med att försöka få ett klart besked!
Postad 30 January 2013 - 17:10
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Haha. Förvånad!? Inte jag.. Återigen hänvisar jag till min fru från USA, som VARJE dag frågade mig varför jag kollade på stockholmsnyheterna när vi bor i Göteborg. Jag förklarade... Hon suckade! Herregud det är 2013, och vi kan inte se lokalanyheter och HD sändningar "lokalt" Jag funderar på om CD är stolta över produkten de levererar? Men jag ska inte bara klaga. Bilden är ju ganska bra! Även om den tom. Var bättre förr. Lycka till med att försöka få ett klart besked!
Med comhem har vi tv4 hd lokalt men inte svt...försökt få svar när vi kan tänkas få se lokala svt nyheterna i hd men dom kör på i CD stil,medans åren går. Det handlar ju om att vilja ge sina kunder den service vi så dyrt betalar för men känns som CD/comhem kör tåget åt fel håll,med prishöjningar och uteblivna satsningar i släptåg.
Postad 30 January 2013 - 21:33
Gundeho
-
Gundeho
-
Lärjunge
-
-
287 inlägg
Med comhem har vi tv4 hd lokalt men inte svt...försökt få svar när vi kan tänkas få se lokala svt nyheterna i hd men dom kör på i CD stil,medans åren går. Det handlar ju om att vilja ge sina kunder den service vi så dyrt betalar för men känns som CD/comhem kör tåget åt fel håll,med prishöjningar och uteblivna satsningar i släptåg.
Det gör ju att man börjar undra vad problemet är. Det kan ju INTE vara en teknisk begränsning uten endast ovilja att tillfredsställa sina kunder. Och då är det ju riktigt illa, för det borde dessutom vara en väldigt enkel sak att lösa, både för CD och COMHEM
Postad 30 January 2013 - 22:21
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1867 inlägg
Det gör ju att man börjar undra vad problemet är. Det kan ju INTE vara en teknisk begränsning uten endast ovilja att tillfredsställa sina kunder. Och då är det ju riktigt illa, för det borde dessutom vara en väldigt enkel sak att lösa, både för CD och COMHEM
Kostnad  25st TV4 HD är ju inte helt realistiskt, vilket skulle behövas 5st transpondrar! Att fixa till i SD är ju enklare, att sända i MPEG4 och DVB-S2. Risken är att det kommer bli en mycket sämre bild, då de kommer komprimera hårdare för att få in alla 25 kanalerna på en transponder Bithastigheten hamnar på ca 2.2 Mbit/s använder de en BSS transponder ca 2.6 Mbit/s (MPEG4) Idag sänds TV4 med en medel bithastighet på 5,1 Mbit/s (MPEG2)
Postad 31 January 2013 - 00:46
Gundeho
-
Gundeho
-
Lärjunge
-
-
287 inlägg
Kostnad  25st TV4 HD är ju inte helt realistiskt, vilket skulle behövas 5st transpondrar! Att fixa till i SD är ju enklare, att sända i MPEG4 och DVB-S2. Risken är att det kommer bli en mycket sämre bild, då de kommer komprimera hårdare för att få in alla 25 kanalerna på en transponder
Bithastigheten hamnar på ca 2.2 Mbit/s använder de en BSS transponder ca 2.6 Mbit/s (MPEG4) Idag sänds TV4 med en medel bithastighet på 5,1 Mbit/s (MPEG2)
Hmm, förvisso. MEN vad kostar tappade kunder? 50-60% mindre kunder kostar troligen mer än att investera och vara proaktiva för att ge sina kunder vad de vill ha och betalar för? Den tekniska utvecklingen springer ifrån icke kundorienterade företag och kommer troligen döda de minst proaktiva.
Postad 31 January 2013 - 00:58
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1711 inlägg
Håller med Lindo
Helt orealistiskt att Tv4 HD och SVT HD skulle finna för varje lokal station
SVT finns redan lokalt i SD och det hade varit klädsamt om så även Tv4 fanns lokalt i SD
Det gäller att önska rätt saker, när tomten lyssnar
Postad 31 January 2013 - 07:27
joakim99
-
joakim99
-
Mästare
-
-
3433 inlägg
Hmm, förvisso. MEN vad kostar tappade kunder? 50-60% mindre kunder kostar troligen mer än att investera och vara proaktiva för att ge sina kunder vad de vill ha och betalar för?
Jag tror inte att de tappar så många kunder bara för att man inte kan se de lokala nyheterna i HD.
Postad 31 January 2013 - 07:36
Unregisteredb71577f7
-
Unregisteredb71577f7
-
Användare
-
-
164 inlägg
Håller med Lindo Helt orealistiskt att Tv4 HD och SVT HD skulle finna för varje lokal station SVT finns redan lokalt i SD och det hade varit klädsamt om så även Tv4 fanns lokalt i SD Det gäller att önska rätt saker, när tomten lyssnar 
Absolut, jag bryr mig faktiskt inte om lokalnyheter sänds i HD eller inte, det som jag tycker är så fruktansvärt nonschalant är CD's attityd. CD borde helt enkelt meddela att det blir för dyrt/tar för mycket bandbredd och i a f göra intryck av att veta vad de pratar om, ett konkrekt svar i s f att stolt presentera beskedet att de faktiskt tittar på det... Låtsassvar har länge varit modellen hos CD, undrar om man kan börja betala med låtsaspengar?
Postad 31 January 2013 - 07:41
solhaga
-
solhaga
-
Forumräv
-
-
662 inlägg
De som förlorar mest på detta är väl de lokala annonsörerna som betalar dyrt för att nå lokala kunder och som nu inte gör det om alla tittar på TV4 HD riks.
24 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 24 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|