Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 30 January 2013 - 21:56
Nej det förstår jag. Överdrev en aning, det är ju hyffsat med tyngd på liten area. Starkt jobbat att få upp 4 våningar hur som helst.Varför då ? Ska man vara orolig när det är fest också ? Ska tre fullvuxna karlar som står bredvid varandra vara rädda för att rasa genom golvet...?
Postad 31 January 2013 - 19:02
att jämföra med
http://www.youtube.c...h?v=qhvUwqRO5-A
För **** jävla skruvkorks****..
Tur man bor i norrland och har kvar alla tetra brik-förpackningar
Postad 31 January 2013 - 19:11
Beräknad ankomsttid den 5e februari.
Postad 31 January 2013 - 19:21
F*** Y**! här öppnar man sitt hjärta och vad får man för detMin korg till min LMS är tydligen redan i Frankrike.
Beräknad ankomsttid den 5e februari.
Postad 31 January 2013 - 19:43
F*** Y**! här öppnar man sitt hjärta och vad får man för det
Du öppnar ditt hjärta och jag öppnar min plånbok.
Postad 31 January 2013 - 20:19
Just nu kom dessa på, vet inte vad man skall säga mer än att han är hyfsat snabb på trummor iaf
http://open.spotify....46RR6m1Hhb11rqY
Postad 31 January 2013 - 20:26
Postad 31 January 2013 - 20:38
Och folk säger att jag lYsnar på massa pling plång och konstiga ljud...
Vill du höra stange saker så sök efter pig squeal, gillar ju iofs growl men detta har jag inte fattat grejen med.
http://www.youtube.com/watch?v=trgJbAtpRXg
Redigerat av Evil Homer, 31 January 2013 - 20:38.
Postad 31 January 2013 - 20:48
http://www.youtube.c...h?v=P0Lx9Aw_lzA
Postad 31 January 2013 - 21:12
Då föredrar jag denna då... Sa vileligen att jag söker ny musik och nya toner men... allt är ju inte ok...fins för visso en del vrickad musik som låter bra men jag klarar inte av det 24/7Hårda killar som bagaren lyssnar på killar som sjunger såhär i kombination med snabba trummor och elguror, vet inte vilket som är värst.
http://www.youtube.com/watch?v=P0Lx9Aw_lzA
Postad 31 January 2013 - 22:13
Postad 31 January 2013 - 22:50
En fråga, på min XTZ w12.16 har jag eq1 och eq2. Är det för hög belastning att köra med båda tillslagna? Är fortfarande färsk så dumförklara mig inte
Beror såklart på hur starkt du spelar, men kör och testa, porten borde överstyra innan elementet.
EQ-switch
EQ 1 Höjer nivån runt 25Hz med 7dB.
EQ 2 Höjer nivån runt 50Hz med 7dB.
Postad 31 January 2013 - 22:51
Vad menas med "porten borde överstyra"?Beror såklart på hur starkt du spelar, men kör och testa, porten borde överstyra innan elementet.
EQ-switch
EQ 1 Höjer nivån runt 25Hz med 7dB.
EQ 2 Höjer nivån runt 50Hz med 7dB.
Postad 31 January 2013 - 23:30
Vad menas med "porten borde överstyra"?
Att den inte kan hantera all luft som vill in och ut.
Redigerat av Bakerman, 31 January 2013 - 23:32.
Postad 31 January 2013 - 23:43
Postad 31 January 2013 - 23:46
Jag har eq-inställningarna avslagna, tyckte det bara lät "bumligt" i mitt v-rum.Är det någon som har en likadan här? Vad kör ni för inställningar?
Postad 31 January 2013 - 23:50
Okej, i mitt kvadratiska rum lät det bättre med båda på, undrar mest om jag pressar sen för hårt genom att ha båda påslagna. Jag maxar inte volymen på något vis, utan tänkte mer på att det kanske kräver lite extra med båda på.Jag har eq-inställningarna avslagna, tyckte det bara lät "bumligt" i mitt v-rum.
Postad 01 February 2013 - 11:02
samma här. har 2st 12.18ICEJag har eq-inställningarna avslagna, tyckte det bara lät "bumligt" i mitt v-rum.
Postad 01 February 2013 - 11:59
Ska testa mig fram, enligt receivern delar den vid 80hz, ska jag då sätta frequenzy på basen till Max?
Postad 01 February 2013 - 14:11
Tydligen har dom inte skrivit att det är en reservdel, och skrivit värdet på försändelsen som fullpris.
Fedex vill ha knappt två tusen i tull och moms för att leverera det.
Jag ska alltså betala 2000 spänn i tull och moms, fast jag bara betalat knappt 2500 i frakt...
Hon på Fedex tyckte att jag skulle ta kontakt med säljaren så att dom kunde skriva en ny faktura där det stod att det enbart var fraktkostnad jag betalat. Tror dock inte att dom är så sugna på det.
Dom känner nog att dom redan varit schyssta genom att bjuda på korgen.
För egen del tycker jag dock inte att 4500 spänn för frakten av 6 kg från USA är skäligt...
Postad 01 February 2013 - 14:23
Kontakta säljaren och be dem skriva ett kvitto där det står garantibyte med värde=0 och så uppvisar du upp originalkvittot för Fedex, borde fungera?
Postad 01 February 2013 - 14:26
Annars är det ju bara att bita i det sura äpplet och hosta upp stålarna..
En erfarenhet rikare. Kommer aldrig mer att beställa från USA.
Det kan kosta lite mer att handla på hemmaplan, men blir det problem är det ju lätt värt det.
Postad 01 February 2013 - 14:48
Postad 01 February 2013 - 14:58
Det funderade jag också på. Finns det ens någon motsvarighet till LMS Ultra 5400 i Sverige?Problemet är väl att vi lider av brist på liknande prestanda element här?
Postad 01 February 2013 - 14:59
Jag ringde till mitt försäkringsbolag och berättade hur det låg till.
Jag kunde lätt ha lurat kärringen, men jag var helt ärlig IFALL dom vill ha papper på det. Berättade att jag enbart behövde betala frakten, fast att det tillkom tull och moms på hela beloppet.
Jag har 15 skadefria år på hemförsäkringen. Hon sa att ALLA säjer det, fast att det aldrig stämde, fast i mitt fall gjorde det det. Hon skulle skicka ett mail där jag fyllde i alla uppgifter, så skulle dom ta det.
Vet inte vad det blir för självrisk, men lär knappast bli 4500 i alla fall.
Det funderade jag också på. Finns det ens någon motsvarighet till LMS Ultra 5400 i Sverige?
Ja. Fyra till sex stycken sämre element.
Postad 01 February 2013 - 15:07
Aa, du tänker såJa. Fyra till sex stycken sämre element.
Hur många LMS Ultra skulle behövas för att få ett bas-system som spelar lika bra som Komoroks?
Postad 01 February 2013 - 15:11
Aa, du tänker så
Hur många LMS Ultra skulle behövas för att få ett bas-system som spelar lika bra som Komoroks?
I ren luftförflyttning är det ungefär sex LMS.
Postad 01 February 2013 - 15:12
Inte fler?! Har inte dom elementen i Komoroks system jäääätteelång slaglängd?I ren luftförflyttning är det ungefär sex LMS.
Postad 01 February 2013 - 15:14
Inte fler?! Har inte dom elementen i Komoroks system jäääätteelång slaglängd?
![]()
![]()
Nä. Ett Xmax på 16,5 mm. Sen är det ju lite skillnad på konarea också.
Postad 01 February 2013 - 15:15
Aha, jag fick för mig att dom hade 5cm slaglängd, men då var jag helt ute och cykladeNä. Ett Xmax på 16,5 mm. Sen är det ju lite skillnad på konarea också.
Postad 01 February 2013 - 15:22
Och se på fan, han var precis så jääääävla duuuuum i huvudet
Postad 01 February 2013 - 15:29
Vad innebär P2P?
Peak to peak.
Även om man räknar med hela den mekaniska slaglängden på det elementet, att den alltså slår utanför sin linjära slaglängd, och räknar på 50 mm så sveper den 2,4 liter per element. Om man räknar den linjära slaglängden så sveper den 1,6 liter.
2,4 x 24 = 57,6 liter.
1,6 x 24 = 38,4 liter.
LMS är felkonstruerade, så den linjära slaglängden är densamma som den mekaniska slaglängden.
En LMS sveper knappt åtta liter.
Fyra skulle således bli runt 32 liter, och sex runt 48 liter.
Komorok tycker att hans element låter bra även om man använder hela den mekaniska slaglängden, och 48 liter är ju ungefär mitt emellan den linjära och mekaniska slaglängden, så sex är nog ungefär samma prestanda.
Med åtta är man i alla fall om.
Jag skulle nog dock behöva 16 st då mitt rum är så kasst...
Postad 01 February 2013 - 15:49
Har använt den på vattenskadad mobiltelefon också utan problem. De är riktigt sjysta.
Postad 01 February 2013 - 15:59
Kan rekommendera IF Stora Hem. Då får man fullvärde på all elektronik, som t.ex. subbarna dina. Använde mig av den då min SVS PB13 gick sönder. De betalade naturligtvis alla omkostnader som frakt och tull från Norge med.
Har använt den på vattenskadad mobiltelefon också utan problem. De är riktigt sjysta.
Det är väl därför dom är i särklass dyrast också..
Dom flesta nyttjar ju aldrig sin försäkring, så på sikt blir det nog ändå billigare att ha en billig försäkring som främst täcker upp stora saker som brand och vattenskador.
Postad 01 February 2013 - 16:04
Postad 01 February 2013 - 16:44
Postad 01 February 2013 - 16:57
Okej, tack för det utförliga svaret!Peak to peak.
Även om man räknar med hela den mekaniska slaglängden på det elementet, att den alltså slår utanför sin linjära slaglängd, och räknar på 50 mm så sveper den 2,4 liter per element. Om man räknar den linjära slaglängden så sveper den 1,6 liter.
2,4 x 24 = 57,6 liter.
1,6 x 24 = 38,4 liter.
LMS är felkonstruerade, så den linjära slaglängden är densamma som den mekaniska slaglängden.
En LMS sveper knappt åtta liter.
Fyra skulle således bli runt 32 liter, och sex runt 48 liter.
Komorok tycker att hans element låter bra även om man använder hela den mekaniska slaglängden, och 48 liter är ju ungefär mitt emellan den linjära och mekaniska slaglängden, så sex är nog ungefär samma prestanda.
Med åtta är man i alla fall om.
Jag skulle nog dock behöva 16 st då mitt rum är så kasst...
Postad 01 February 2013 - 16:58
Har skickat ett mail till dom. Får se vad som händer.
Annars är det ju bara att bita i det sura äpplet och hosta upp stålarna..
En erfarenhet rikare. Kommer aldrig mer att beställa från USA.
Det kan kosta lite mer att handla på hemmaplan, men blir det problem är det ju lätt värt det.
Som jag när jag beställde en projje jag inte kunde ha, var ett jäkla bök att skicka tillbaka den och pengar hit o dit.
Lägger hellre några spänn extra och köper den i närheten så man kan åka dit om det skulle vara nått vajsing.
Postad 01 February 2013 - 17:04
Kan rekommendera IF Stora Hem. Då får man fullvärde på all elektronik, som t.ex. subbarna dina. Använde mig av den då min SVS PB13 gick sönder. De betalade naturligtvis alla omkostnader som frakt och tull från Norge med.
Ja IF verkar väldigt bra. En vän till mig har just den försäkringen och var nyligen i Thailand där han blev väldigt sjuk, han ringde upp IF och berättade vad som hänt och fick till slut ~6000 kr tillbaka utan att behöva skicka in någonting, hans kompis som också blev sjuk men som har något annat bolag (minns inte vilket) fick skicka in papper på precis allt och fick till slut tillbaka 1000kr, hans hans självrisk ligger dock på 1500kr = inte en krona tillbaka.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
64 bilder

369 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?