Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 01 February 2013 - 18:12
Jag ska försöka flytta så snart som möjligt, förjag har en granne som är super känslig mot bas !
10sekunder med något basigt och det plingar på dörren, 10sekunder !
Och då på den hikliga volymen -30 på försteget och ENBART i32s spelandes, ljudnivå typ samtals volym...
Suck... detta har hänt 3 gånger nu, så fort något basigt spelas så är det kört.
10-30 sekunder är det man får sedan plingar det på dörren.
Dom har 0 tolerans och o tålamod alltså, det är kört !
bara att flytta till något nytt igen då...
Och jag som hoppades att jag skulle slippa det på ett tag.
Nu är jag bitter SÅ IN I **** !
och ska kröka mig full som ett jävla svin, ha en bra fredag och grattis ni som har haft tur med erat boende.
Postad 01 February 2013 - 18:24
Personligen så är detta ett så stort problem att det faktiskt nästan är svårt att beskriva med ord...
Postad 01 February 2013 - 18:26
Lås dörren & ös på
Lider med dig..
Jag har ett annat problem nu, sambon lyssnar på "best of idol"..
Hon går snart dock
Postad 01 February 2013 - 18:29
Ska tänka ihop något bra, någon gång...
Ne det har varit mycket jävla skit och mycket huvudbry senaste tiden och detta kommer så jävla olägligt så jag inte har vare sig lust, ork eller energi för sådan häringa trams...
Men vad har man för val, kämpa på så kanske du kommer över ytan någon dag....
Ne, nu ska jag iväg...
Redigerat av DVD-ai, 01 February 2013 - 18:30.
Postad 01 February 2013 - 18:39
Och nu när jag blev själv en stund passar jag på att njuta av Anterior.
Postad 01 February 2013 - 18:45
lyssna på låten "slow death" med the flaming groovies.
nån som kommer att tänka på en annan låt?
Postad 01 February 2013 - 18:46
Som jag när jag beställde en projje jag inte kunde ha, var ett jäkla bök att skicka tillbaka den och pengar hit o dit.
Lägger hellre några spänn extra och köper den i närheten så man kan åka dit om det skulle vara nått vajsing.
Problemet är ju att Parts express är den enda återförsäljaren i hela världen på dom här elementen, och det var ju dom jag ville ha...
Nu verkar det lösa sej i alla fall.
Postad 01 February 2013 - 18:49
Det är nog bara Komorok i hela världen som har såna grannar som han har..
Här blev det en Glenfarclas Herritage.
Jag har inte råd att dricka så dyr dricka som Niklas...
Postad 01 February 2013 - 19:12
Några Bellman, Kung, Gt, Colagrogg.
Och nu när jag blev själv en stund passar jag på att njuta av Anterior.
Va i ****s, då är du ju radar nu!
Postad 01 February 2013 - 19:13
Önskar verkligen att jag inte hade ljudintresset i huvudtaget, varenda gång jag tänker något eller hoppas på något bra som har med ljudet att göra så får jag en stor fot i ansiktet !
Denna konstanta motarbetning är knäckande, och detta är ganska olägligt då jag inte är i fas med mig själv just nu och därför inte har vare sig lust, ork och energi att ta tag i sådana har saker.
Jag försöker hålla mig över vattenytan just nu och någon hängde på en sten på ena foten...
Sedan är ju jag som jag är och har mina upp och mina ner perioder, senaste året har varit övervägande ner, typ konstant...
Och i denna stund då jag börjar känna mig med avslapnad efter skit sedan nyår, så får man även detta på halsen...
Inte så lägligt och jag känner mig väldigt uppgiven just nu.
Funderar på att gå i någon slags terapi för att bli av med ljudintresset så att jag helt kan lägga det åt sidan och bara skita i det.
Tror det vore det bästa för mig... då slipper jag hela problematiken med det, för det är bara problem med ljudintresset.
Som vanligt så måste jag slå i huvudet 45 gånger i väggen innan jag ser den, jävla dum huvud man e!
Redigerat av DVD-ai, 01 February 2013 - 19:21.
Postad 01 February 2013 - 19:14
jösses plagiatvarning deluxe!
lyssna på låten "slow death" med the flaming groovies.
nån som kommer att tänka på en annan låt?
Inget direkt så
Jag brukar annars vara ganska vass på musikquiz och sånt.
Postad 01 February 2013 - 19:16
Att grannarna gnäller nu ?
Postad 01 February 2013 - 19:19
Tror bestämt att det var ett helt gäng som sa åt dej att du skulle avvakta och känna av dina grannar innan du bytte ut dina i6 och började fundera på en fläskig basrigg David..
Det är nog bara Komorok i hela världen som har såna grannar som han har..
Här blev det en Glenfarclas Herritage.
Jag har inte råd att dricka så dyr dricka som Niklas...
Mmm Bowmore 12 är verkligen TOKDYR
Tråkigt att dom bara duger till bio, men du kan få en back med smuggelöl och så hämtar jag dom på plats så kan vi göra upp affären öga mot öga.Ja det är ungefär så jävla trist som det möjligtvis kan bli !
Personligen så är detta ett så stort problem att det faktiskt nästan är svårt att beskriva med ord...
Postad 01 February 2013 - 19:21
va fa.. svenskt band. Sångaren spelar numer jesus i nån pjäs.Inget direkt så
Jag brukar annars vara ganska vass på musikquiz och sånt.
Postad 01 February 2013 - 19:27
Postad 01 February 2013 - 19:31
va fa.. svenskt band. Sångaren spelar numer jesus i nån pjäs.
Vet vilket band som det syftas på, men ringer fortfarande ingen klocka
Det här då? http://open.spotify....HsdF1JFsFOLgfNM (Edison Lighthouse - Love Grows)
Postad 01 February 2013 - 19:36
Mmm Bowmore 12 är verkligen TOKDYR
Tråkigt att dom bara duger till bio, men du kan få en back med smuggelöl och så hämtar jag dom på plats så kan vi göra upp affären öga mot öga.
Vad är det för "konstant motarbetning" du råkat ut för David...?
Att grannarna gnäller nu ?
Nej, att det blir fel i rummet (i16s hos morsan), att morsan klagar, att rummet ställer till det något enormt och nu att grannarna omöjliggör allt vad musikspelande heter utan att behöva bry sig om dom hela tiden..
Jag har inte lust att hålla på och lägga energi på att dom ska klaga, och kan inte koppla av, vilket är allt jag vill...
Känns som att jag inte FÅR utöva min hobby, inte ens när jag ÄR försiktig och INTE vill störa grannarna mer än nödvändigt...
det är fan sjukt...
Redigerat av DVD-ai, 01 February 2013 - 19:36.
Postad 01 February 2013 - 19:42
lyssna på låten "clamour for glamour" med det bandet du tror det är.Vet vilket band som det syftas på, men ringer fortfarande ingen klocka
Det här då? http://open.spotify....HsdF1JFsFOLgfNM (Edison Lighthouse - Love Grows)
Och för att återkoppla till din spotifylänk så.. låter, ärligt talat, refrängen som refrängen ur en annan "känd" låt med samme band
edit: fullsvenska.
skulle inte du iväg?
Nej, att det blir fel i rummet (i16s hos morsan), att morsan klagar, att rummet ställer till det något enormt och nu att grannarna omöjliggör allt vad musikspelande heter utan att behöva bry sig om dom hela tiden..
Jag har inte lust att hålla på och lägga energi på att dom ska klaga, och kan inte koppla av, vilket är allt jag vill...
Känns som att jag inte FÅR utöva min hobby, inte ens när jag ÄR försiktig och INTE vill störa grannarna mer än nödvändigt...
det är fan sjukt...
Redigerat av Unregisteredb27a28b7, 01 February 2013 - 19:42.
Postad 01 February 2013 - 19:54
Även om just det inte är så blodigt....
Redigerat av DVD-ai, 01 February 2013 - 19:55.
Postad 01 February 2013 - 19:57
Är man överkänslig och absolut inte kan acceptera att ens grannar hörs så ska man inte bo i lägenhet, då är det hus långt ute i bushen som gäller..
Klista upp en sån här dekal på dörren så får du nog vara ifred.
Postad 01 February 2013 - 20:04
Ja det är riktigt trist, just detta är väll ingen stor grej, men det är just tajmingen som gör tyngden liksom...
Och att jag faktiskt får jävligt svårt att koppla av och lyssna om jag upplever störmoment
Aja, vi får se det löser sig nog på något bra sätt, det brukar det ju göra !
Postad 01 February 2013 - 21:11
Sen blir det väl film nån gång i veckan med lika högt med MYCKET BAS aldrig hört ett ord men då spelar ju grannarna själv oxå och det skiter man väl i
Postad 01 February 2013 - 21:30
Postad 01 February 2013 - 21:39
http://www.hyresgast...n-lagenhet.aspx
Prova å höra med hyresgästföreningen. Fins en del kul å läsa där. Men jag tycker att det är luddigt, man får lusna på musik, spela instrument mm men man får ej störa... luddigt... Skriv till dom och fråga hur det ligger till.
Redigerat av RobNB, 01 February 2013 - 21:42.
Postad 01 February 2013 - 22:27
http://www.hyresgast...-sovrummet.aspx
http://www.hyresgast...n-lagenhet.aspx
Prova å höra med hyresgästföreningen. Fins en del kul å läsa där. Men jag tycker att det är luddigt, man får lusna på musik, spela instrument mm men man får ej störa... luddigt... Skriv till dom och fråga hur det ligger till.
Nej, det är inte svårt. De skrev det där vad som gäller.. man får aldrig störa, punkt. Om du har nån grinig farbror som tycker du är ett pucko, så kan han säga att du stör (om du låter för mycket, dvs nånting alls), och då kommer du få skit för det och bli tvungen att flytta. Om du råkar tappa en knappnål som han hör klockan 2 på eftermiddagen, ja då stör du...
Så bästa är att komma överens med grannarna.. och se till att den sura gubben dår en rejäl av******* så han blir nöjd. Då kan du väsnas på.. lite...
Edit: För att "översätta" vad som står på HGF's hemsida:
Nej, det finns inga särskilda bestämmelser för hur många timmars övning som är tillåten. Uppskattningsvis någon timme per dag är vad NORMALA människor accepterar. Men huvudregeln är fortfarande att du inte får störa dina grannar, varken på dagen eller på natten.
Om du övar på ett instrument varje dag bör du därför försöka begränsa störningarna från instrumentet så det blir helt tyst. Du bör också undvika att öva på kvällstid i princip helt. Det bästa är att komma överens genom att smöra grymt mycket med grannarna om lämpliga tider att öva d.v.s. aldrig. Tänk också på att ju mer ett instrument bullrar över noll decibell desto mer störande kan det vara och mer kommer du få skit.
Redigerat av novaland, 01 February 2013 - 22:36.
Postad 01 February 2013 - 22:39
Men ha har hållt mig än så länge och hoppas att jag slipper vara nån sur gubbe...
Postad 01 February 2013 - 23:10
Postad 01 February 2013 - 23:20
Sitter och är lagom salongsberusad och skrattar åt meningen "utan springer med hälarna omkring hela dagarna så man blir knäpp" föreställer mig en 3 åring som springer med enbart hälarnaJag har en granne som bor ovan mig som har en unge på 3 år som inte har lärt sig gå på tårna, Jag har funderat på att gå upp och upplysa grannen om hur pass mycket deras unge låter så att jag slipper få spelet nån dag och ringa hyresvärden och be honom slänga ut dem på gatan.
Men ha har hållt mig än så länge och hoppas att jag slipper vara nån sur gubbe...
Postad 02 February 2013 - 00:49
Allrahelst mitt i Natten !
Postad 02 February 2013 - 01:51
Postad 02 February 2013 - 01:53
Det bottnade i alla fall riktigt jävla elakt då, trots väldigt moderat volympådrag..
Inget trasigt tack och lov..
Postad 02 February 2013 - 08:47
Postad 02 February 2013 - 10:05
inget annat verkar höras mellan lägenheterna, jag hör aldrig någon av mina grannar och jag är därmed den enda som stör och för någon som helst oväsen i hela huset.
Det måste kollas upp.
Aja, nu ska jag ut och gå en låååång promenad i det fina vädret och inte bry mig mer om detta skit.
Redigerat av DVD-ai, 02 February 2013 - 10:08.
Postad 02 February 2013 - 11:04
Postad 02 February 2013 - 11:18
Har du nån dämpning på bas lådan ? dvs mjuka fötter eller nått annat som förhindrar vibrationer ?
Det kan ju säkerligen hjälpa till en hel del iaf , så att det blir lite mindre vibrationer/bas upp till grannen
Postad 02 February 2013 - 11:27
Redigerat av Unregistered2222, 02 February 2013 - 11:28.
Postad 02 February 2013 - 18:00
Jäkligt gott oxå.
Bifogad fil(er)
Postad 02 February 2013 - 20:18
Ligger och myser med frugan på en herrgård i Strängnäs, precis ätit en klockren tre-rätters. Härlig födelsedagspresent jag fick
Postad 02 February 2013 - 22:00
Life's a bitch. And then you marry one.
Ligger och myser med frugan på en herrgård i Strängnäs, precis ätit en klockren tre-rätters. Härlig födelsedagspresent jag fick
Grattis på födelsedagen
Mvh
Postad 02 February 2013 - 22:21
Då är årets första Mello avklarad. Hoppas det kommer bättre bidrag...
Postad 02 February 2013 - 23:09
Jag bor bara några ynka kilometer från
Ulvhälls herrgård om det är där ni är?
Postad 03 February 2013 - 08:20
Jo, det är där vi är. Riktigt mysig atmosfär och väldigt god mat. Nu ska vi äta frukost och sedan bär det av på annat äventyr med svärföräldrarna.Jag bor bara några ynka kilometer från
Ulvhälls herrgård om det är där ni är?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
49 bilder
369 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?