Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

NHL 08

2489 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad tycks om NHL 08? (68 medlem(mar) har röstat)

Vad tycks om NHL 08?

1. 1 (2 röster [2.94%])

Procent av omröstning: 2.94%

2. 2 (1 röster [1.47%])

Procent av omröstning: 1.47%

3. 3 (5 röster [7.35%])

Procent av omröstning: 7.35%

4. 4 (20 röster [29.41%])

Procent av omröstning: 29.41%

5. 5 (40 röster [58.82%])

Procent av omröstning: 58.82%

Rösta Gäster kan inte rösta
NHL 08 (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 9.124998 (7) Inga priser

Postad 28 July 2008 - 19:32

soulmat
  • soulmat
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Ja då var man hemma från en liten kort semester, och jäklar vad det har hänt grejer här. Ligan färdigspelad, slut spel på G, spännande, hade hoppats på lättare motstånd dock, men vi i colorado har långt ifrån gett upp, vi vet att allt talar emot oss men vi tror inte det blir lika stora siffor som dom 2 matcherna vi spelat under säsongen.

Anaheim (DaBratt) - Vancouver (Morge)
Ja, bratten är i en klass för sig enligt mig, så tyvärr tror jag morge får det allt för svårt.

Boston (PES) - Colorado (Soulmat)
Även här så är det ganska så klart att pes går vidare utan några större problem, får hoppas jag får lite ordning på skotten, och passningarna, och dessa jäkla försvarare, men pes borde utan större problem gå vidare.

Ottawa (Whillis) - Washington (Wade)
Svårt för båda dessa herrar, så tror det kommer bli tufft mellan dessa, whillis första femma är väl ligans mest hatade så tror på ottowa går vidare efter 7 tuffa matcher.

Dallas (Beliavski) - Pittsburgh (Topper Harley)
Tror att biliavski går som segrare ur denna serie, även om topper harley och hans pittsburgh är svår spelade och har ett riktigt bra lag om man jämför med dallas, men tror även här att det kan bli oerhört jämnt men som sagt att dallas går vidare.

Får se hur bra man har gissat, får säga lycka till till alla, och hoppas det blir schyssta och bra matcher framöver :-)

Postad 28 July 2008 - 21:51

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Glöm inte att fixa inställningarna nu till play off så att det inte blir några jäkla 4-4 och straffar och larv vid ev förlängningar

Lycka till alla!

(mest till mig naturligtvis :))

Påminner igen bara... :P

Postad 28 July 2008 - 22:28

Unregisteredc00b10ee
  • Unregisteredc00b10ee
  • Beroende

• 1088 inlägg
  • 0
Har en vinst att skryta med över Brattfan :)

En helt ärlig 3-0 seger dessutom... HAHAHAHAHAHAHA JAG ÄR BÄST

Redigerat av Unregisteredc00b10ee, 28 July 2008 - 22:30.

Postad 28 July 2008 - 22:35

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0
Tur man inte har ambitioner att lira målvakt i NHL09´s team mode iaf. Ser ju inte pucken.

Ja du var fantastisk Morge! :)

Ska vi ligga lågt nu tills Lördag då eller? Jag är glad att min 2:a keeper var stabil ikväll iaf, kanske skulle haft han på straff istället.

Redigerat av RealDaBratt, 28 July 2008 - 22:39.

Postad 28 July 2008 - 22:40

Unregisteredc00b10ee
  • Unregisteredc00b10ee
  • Beroende

• 1088 inlägg
  • 0
Japp ska njuta av min straffseger nu :)

Postad 29 July 2008 - 00:35

Namil
  • Namil
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0
Nu jäklar blir det Morge och PES i final... :)

Riktigt bra att skaka till i buren för RealDaBratt inför slutspelet, Morge.

Postad 29 July 2008 - 07:32

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Du vann på straffar va Morge? :)

Mig klår du aldrig :P

Postad 29 July 2008 - 09:13

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0
Gubbar jag är helt prestigelös i straffar, inte lirat det sedan jag köpte spelet så det är ingen stor skalp Vincent tagit. Visste inte ens att jag skulle sköta min egen målvakt förrän jag åkte rakt i en sprattlande Vincent. Däremot brukar jag kunna sätta straffar i matchsituationer. De två genrepen vi hade igår (matcher nu), var oförskämt bra däremot.

Tycker EA misslyckats med kontrollen (kameravinkeln) av målvakten, man ser nada vad som händer med pucken utan tvingas chansa vilt som en klumpig anka. Anka hehe got it...

BTW Morge, Ankorna trashtalka din kära Roberto i kassen igår så han nästa börja gråta. Är det krismöte inför helgen nu eller? Enskilda samtal som gäller kanske...

När går de andra Kvartarna?

Här är iaf våran Premiär!

Postad bild

VS

Postad bild

KVARTSFINAL I SWEDLEAUGE MATCH 1 & 2

LIVE FRÅN HONDA CENTER NU PÅ LÖRDAG

Redigerat av RealDaBratt, 29 July 2008 - 11:28.

Postad 29 July 2008 - 10:34

Unregisteredc00b10ee
  • Unregisteredc00b10ee
  • Beroende

• 1088 inlägg
  • 0

Du vann på straffar va Morge? :)

Mig klår du aldrig ;)

Visst var d på straffar :P

Jag har ju iaf 2-3 mot dej i straffar.. Sen har jag ju en skön förnedringseger mot dej på planen med 4-0 :D
Bruka ju vara rätt så tight mellan oss ändå , roligt lira mot dej ;)

Postad 29 July 2008 - 12:06

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
2-3 i straffar?

VI spelade väl 4 senast och jag vann 3 och du 1 (efter mycket om och men) :)

Har du en 4-0a?
Har noll koll på sånt...

Du får en träningsmatch ikväll om du vågar dig online ;)

Postad 29 July 2008 - 12:37

Unregisteredc00b10ee
  • Unregisteredc00b10ee
  • Beroende

• 1088 inlägg
  • 0

2-3 i straffar?

VI spelade väl 4 senast och jag vann 3 och du 1 (efter mycket om och men) :)

Har du en 4-0a?
Har noll koll på sånt...

Du får en träningsmatch ikväll om du vågar dig online :P

Kanske så d var ;)

Vann min andra match i ligan med 4-0 mot dej , du tog första med 2-0. Men av våra sammanlagt 6 möten har jag bara lyckats vinna 2 ;)

Vågar ja förlora mot Bratten så vågar jag även VINNA mot dej :D

Redigerat av Unregisteredc00b10ee, 29 July 2008 - 12:38.

Postad 29 July 2008 - 15:03

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Du kan få torska mot mig hur mycket du vill, bara du vinner mot Bratten... :)

Postad 29 July 2008 - 20:58

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0
Verkar finnas mycket Brattkomplex i detta forumet... (Jo jag tänker på Morge & Harley som har bildat klubb och allt vad de har för sig)

Redigerat av RealDaBratt, 29 July 2008 - 21:08.

Postad 29 July 2008 - 22:04

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Så är det att vara etta Bratten... alla jagar dig! :)

Postad 29 July 2008 - 22:21

soulmat
  • soulmat
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Mmm, tufft att vara Nr1 så enkelt är de :-) Jag är hellre nr 10 och lite poppis än nr1 och hatad, fast det är ju jag de :-)

Postad 30 July 2008 - 00:38

Unregistered24038
  • Unregistered24038
  • Lärjunge

• 414 inlägg
  • 0
Nu är jag tillbaka från min minisemester med Maiden och mys i Göteborg.
Kul att se att folk börjar bli laddade och tippar matcher.

Inför en 09 säsong så ser jag gärna som DaBratt skrev och jag tänkt att man får ha en insats i ligan som man får tillbaka av efter visst antal spelade matcher, eventuellt att delar av pengarna går till någon slags vinst för de mest framgångsrika spelarna. Finns även ett bra sug för09 så skall jag försöka styra upp några priser från de stora spelaktörerna. - detta kanske skulle locka personer att spela sina matcher.

Att stryka matcher ser jag som en mycket dålig ide. Här har jag varit uppe till 0300 och lirat matcher fast jag börjar kl 8 morgonen efter. Vi lyckas spela två matcher denna stund och jag går vinnande ur kampen. Men då blir motståndaren ledsen och hoppar av ligan.

Ska även jag försöka mig på att tippa kvartarna...:)

Anaheim (DaBratt) - Vancouver (Morge)
4-0
Tycker Vancouver är ett trevligt lag på många sätt men har inte en susning mot The Evil Machine Ducks

Boston (PES) - Colorado (Soulmat)
4-2
Borde bli en jämnare serie (tycker jag) men Boston blir för svåra för ett avigt Colorado speciellt länge soulmat håller sig borta från fake slaphot pass onetimer goals

Ottawa (Whillis) - Washington (Wade)
Förlorar jag så har han ingen bestman ;)

Dallas (Beliavski) - Pittsburgh (Topper Harley)
4-2
Jag loosade två mot dallas - jag vann två mot pitts. Men det kommer inte bli 4-0 så min gissning blir 4-2 till dallas.
Kulmatchserie dock.....

ps.

Vad hände med Spuute, total försvann efter min fråga om han skull ge upp att spela när jag sett att han ville byta bort Nhl 08 på forumet. Sådana saker som får en att undra vilka som ska vara med att lira en kommande säsong.

Redigerat av Unregistered24038, 30 July 2008 - 09:24.

Postad 30 July 2008 - 15:54

PES86
  • PES86
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
DÅ var man hemma igen då efter en hård veckas festande :unsure:

Sliten som fan och lite orolig att inte hitta någon form till på lördag, men man får se

Redigerat av PES86, 30 July 2008 - 19:16.

Postad 30 July 2008 - 17:36

Namil
  • Namil
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0

Att stryka matcher ser jag som en mycket dålig ide. Här har jag varit uppe till 0300 och lirat matcher fast jag börjar kl 8 morgonen efter. Vi lyckas spela två matcher denna stund och jag går vinnande ur kampen. Men då blir motståndaren ledsen och hoppar av ligan.

Att radera matcher kan vara dumt och röra till det men Walkover är inte det tycker jag. Om en person undvikit matcher vid flera tillfällen eller rent av inte spelat alls så är det väl inte konstigare än att man ska få poäng för den matchen om andra fått det för att dom råkat vara online vid rätt tillfälle... dvs när ligan tagit slut.

PES: Bäst att du rycker upp dig inför slutspelet. Har ju tippat dig som vinnare.

Redigerat av Namil, 30 July 2008 - 17:46.

Postad 30 July 2008 - 17:51

Whillis
  • Whillis
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0

Att radera matcher kan vara dumt och röra till det men Walkover är inte det tycker jag. Om en person undvikit matcher vid flera tillfällen eller rent av inte spelat alls så är det väl inte konstigare än att man ska få poäng för den matchen om andra fått det för att dom råkat vara online vid rätt tillfälle... dvs när ligan tagit slut.

Det här problemet kommer att finnas kvar nästa säsong oxå. Radera matcher tycker jag inte heller att man ska göra. Inte få Walkover heller, tänk om tex lag 1 som ligger på 8:e plats när ligan är slut med 25 poäng efter 25 matcher. Och sen ligger lag 2 9:a med 23 poäng på 22 matcher. Men då ska lag 2 få mer walkoverpoäng och tar sista slutspelsplatsen. Inte helt ok tycker jag.

Redigerat av Whillis, 30 July 2008 - 17:52.

Postad 30 July 2008 - 18:05

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
WO eller att matcher stryks är enda utvägen tycker jag, att det finns en "sluttabell" där alla lag spelat olika antal matcher är cirkus...

Ett exempel åt andra hållet:

Jag undviker att spela mina matcher mot PES och Bratten, vinner övriga och slutar på samma poäng som dom (iom att dom vinner sina matcher men får inte dom mot mig spelade)

Postad 30 July 2008 - 18:11

Whillis
  • Whillis
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0

WO eller att matcher stryks är enda utvägen tycker jag, att det finns en "sluttabell" där alla lag spelat olika antal matcher är cirkus...

Ett exempel åt andra hållet:

Jag undviker att spela mina matcher mot PES och Bratten, vinner övriga och slutar på samma poäng som dom (iom att dom vinner sina matcher men får inte dom mot mig spelade)

I vissa matcher kan jag tycka att man kanske få WO, om man systematisk undviker vissa spelare så kanske det är oki. Tackar nej till vissa och spelar mot andra. Samtidigt kan man systematisk undvika att spela i slutet av säsongen när man spelat tillräckligt med matcher och bara sitta och peta näsan och plocka hem WO poäng.

Tyvärr fördelar och nackdelar med allt.

Redigerat av Whillis, 30 July 2008 - 18:26.

Postad 30 July 2008 - 19:06

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Du kan aldrig passivt få WO!

Om jag påvisar att jag försökt spela mot dig (ett exempel bara :unsure:) foruminlägg här, gästboken på hemsidan, pm etc så är det jag som får poängen (du lämnar wo)

I slutändan tror jag inte att det går att tvinga, hota, muta eller styra deltagarna att spela alla sina matcher.
Det är den individuella ambitionen och den egna vilja som avgör det.

Därför tycker jag att det viktigaste är att "jämna" ut när det visar sig att deltagare X tröttnat på att spela/åkt på semester/dött/kidnappad av ett ufo etc och därför stryka deltagare X's matcher.

Sen kan jag förstå Wade som tycker det är förjobbigt (han är den enda som meckar med det)

Postad 30 July 2008 - 21:28

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0

I slutändan tror jag inte att det går att tvinga, hota, muta eller styra deltagarna att spela alla sina matcher.
Det är den individuella ambitionen och den egna vilja som avgör det.

Håller inte riktigt med, naturligtvis ska ingen hotas, tvingas eller mutas och visst är det egen vilja som styr. Men syftet med att exempelvis lämna in en slant som insats som sedan återfås efter spelad liga kan göra att vi sorterar bort de halvhjärtade hockey spekulanterna som hoppar på ligan hej som happ och lika snabbt hoppar av efter en förlust. Vi kan på så sätt locka till oss de mer seriösa grabbarna. Ingen stor peng, men det symboliska värdet skulle vara stort.

Samtidigt ska tilläggas att vi har en bra stomme så vi måste inte ragga nytt folk desperat, de som inte gick till slutspel men ändå har visst förtroende finns ju de med. Exempelvis Berra, Namil & Nilfisk.

EDIT: En liten ide, varför inte lägga ett spelschema? Göra upp vem som ska spela mot vem lite tightare. Inte konstigare att man bokar ca tider än som vi gör under slutspelet. Visar också på att man är seriös om man visar motivation och gör det. Blir det även mer personligt mellan grabbarna i ligan och avhopp kan minskas.

Redigerat av RealDaBratt, 30 July 2008 - 21:37.

Postad 30 July 2008 - 21:49

Namil
  • Namil
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0

Samtidigt ska tilläggas att vi har en bra stomme så vi måste inte ragga nytt folk desperat, de som inte gick till slutspel men ändå har visst förtroende finns ju de med. Exempelvis Berra, Namil & Nilfisk.

Ja, räkna med mig nästa säsong. Tog ca en säsong för mig att komma in i det hela. Framåt slutet började jag äntligen få grepp om mitt lag. Lärde mig idag hur man rör målvakten med! Framgång kommer med övning! :D

Postad 30 July 2008 - 22:12

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Insatsgrejen tilltalar inte mig alls.
Pengar känns inte som en bra ingrediens i en hockeyligasmet :D

Spelschema, visst, men vem gör det och vad gör vi när det visar sig att 3st inte kan spela alls på tisdagar, 2st kan nästan bara lira nätter, 1 ska bli förälder snart och kommer bara att kunna lira när tillfälle ges.

Tror snarare på stängd liga, begränsat antal lag och en lämnar=en in

Vilka har vi?

Morge (måste vara med :))
DaBratt
Topper
Soulmat
Wademan
Whillis
Nliman
PES
MarcusPresident

Postad 30 July 2008 - 22:13

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0
Vill gärna att ni ger info om när Kvartsfinalerna äger rum!? Liknande det presentationen jag la ut om Anaheim Vs Vancouver.

Är även öppen för någon träningsmatch för lite tempobibehållning, inte mot Vincent då eftersom vi ska mötas. Men någon annan av er kanske vill lira någon match inför playoff.

Lördag bär det som sagt av, PLAYOFFTIME!

Topper, Pengar "känns" inte bra? Det är inte spel om pengar.

Sedan gällande schema, alltså inte vilken dag det ska spelas. Utan i vilken ordning vi möts. Vem som ska lägga det är ett senare bekymmer.

Stängd liga? Tja kanske det. Behövs ingen pengainsats, bara "stabila" killar! Är ju rookies samt galne Spuute som hoppar mitt i känns det som. Gamla Gardet står ju pall!

Morge (är förhoppningsvis vid liv efter kvarten)
DaBratt
Topper
Soulmat
Wademan
Whillis
Nliman
PES
MarcusPresident
Beliavski
Berra?
Rliman?

Redigerat av RealDaBratt, 30 July 2008 - 22:21.

Postad 30 July 2008 - 22:33

Namil
  • Namil
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0
Tycker listan på medverkande nästa säsong ser bra ut (om dom väljer att gå med). Känns som man kan lita på att matcherna blir av med dessa.

Postad 30 July 2008 - 22:37

soulmat
  • soulmat
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Ja, något sorts schema hade jag kunnat gå med på, oftast loggar man in och ser att man missat massa människor som varit online 20 min innan som man hade velat möta osv. De där med liten peng vet jag inte riktigt om jag är så sugen på, även om det är en liten summa som man får tillbaka. Kanske ska göra klart för kommande lagen som ska vara med att man bör vara en aning aktiv, inte 1 gång i veckan och tro att ligan pågår i evigheter, att man även loggar in hit för att se vad som pågår.

Jag och PES kommer lira bort våra matcher så fort vi kan tror jag, åker på semester på tisdag och blir borta ett tag, dock så vet jag redan hur de kommer gå, ###### skit spel de här är ibland.

Postad 31 July 2008 - 00:13

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

• 1556 inlägg
  • 0
Är gärna med nästa säsong.

Postad 31 July 2008 - 07:21

Unregisteredeb90775d
  • Unregisteredeb90775d
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0
Im in for next season.
Då är det inte heller semester vilket gör att kanske fler spelar.
Jag var en bit ifrån klar med alla mina matcher senast, men det skyller jag just på semester.
LIte typiskt var det att vinster började komma i slutet av säsongen.
Gick stadigt med 9 förluster på rad där i början :D

Postad 31 July 2008 - 07:45

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Det känns inte bra, jag vill inte betala för något som redan kostar (mer för vissa... Morge :)) vem ska ansvara för administreringen av dom, vem ser till att alla får tillbaka, 100kr eller 1000kr

Kort och gott, lägg ner pengarvarianten.

Men med "öppen" liga kommer kaoset att fortsätta, garanterat.
Så röstning om stängd liga eller inte.

Maila, Stängd för stängd och öppen för öppen

Dom som är röstberättigade är:

DaBratt
Topper
Morge
Soulmat
Wade
Whillis
Nliman
Rliman
PES
Marcus
Beliavski

(Nu ska ingen bli stött av att jag glömt någon, men dessa är dom "solida" och dessutom 11 till antalet) :D

Postad 31 July 2008 - 08:04

spaten
  • spaten
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Stängd liga? Tja kanske det. Behövs ingen pengainsats, bara "stabila" killar! Är ju rookies samt galne Spuute som hoppar mitt i känns det som. Gamla Gardet står ju pall!

Morge (är förhoppningsvis vid liv efter kvarten)
DaBratt
Topper
Soulmat
Wademan
Whillis
Nliman
PES
MarcusPresident
Beliavski
Berra?
Rliman?

Jag hade gärnat spelet mer matcher, men en xbox som var borta för lagning i 3 veckor under juli satt som sagt stopp för allt.

Postad 31 July 2008 - 09:15

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0
Topper, Pengavarianten stays på dagordningen om vi ska ha öppen liga. Hela grejen var att få seriösare medlemmar i ligan. Är det däremot så att vi kommer överens om att ha stängd tjänar den inget syfte. Sedan vet jag inte vad för uppåttjack du äter när du startar en sådan här känslig omröstning mitt under brinnande playoff.

Om vi stänger ligan med 12lag (lade till Berra på listan), har vi dessutom 2 fina "Sexor" inför vårat kommande storlag "Swedeleauge" när NHL09 sparkar igång! Sedan vem vet i framtiden, vi kanske kan skapa en B-Liga för wannabees som vill in i finrummet. Wade får anställa en sexig sekreterare för att orka med allt, Vincent kommer med i lokaltidningen, Marcus skiver en D-Uppsats i hockey som gör succé, det ena leder till det andra och vi blir alla bjudna till USA och träffar Hugh Hefner...

Tja nu svävar jag iväg, men låter intressant!

Soulmat, Ska åka iväg och vet inte när du är tillbaka? Colorados ledning måste vara väldigt imponerade av den vinnarsinstinkten!? Skärpning, har ju satt min tro på att du skakar Boston;)

Redigerat av RealDaBratt, 31 July 2008 - 15:18.

Postad 31 July 2008 - 09:25

soulmat
  • soulmat
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0

Soulmat, Ska åka iväg och vet inte när du är tillbaka? Colorados ledning måste vara väldigt imponerade av den vinnarsinstinkten!? Skärpning, har ju satt min tro på att du skakar Boston;)

Jo då, åker på tisdag och kommer hem måndag därpå, så vet när jag far och kommer iaf :-) hahaha ja du din tro är inte mycket att hänga i granen hör ja, utklassad och utspelad av honom varje match, men visst får jag bara träna några matcher så kanske jag kan hålla det lite jämnt.

Postad 31 July 2008 - 09:41

Unregisteredeb90775d
  • Unregisteredeb90775d
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0

Om vi stänger ligan med 12lag (lade till Berra på listan), har vi dessutom 2 fina "Sexor" inför vårat kommande storlag "Swedeleauge" när NHL09 sparkar igång!

Kan man även vara målvakt alltså? Fränt. Men det kräver ju verkligen att teamet på nhl 09 jobbat med hur det är att lira målvakt. I tidigare hockeyspel har det ju knappast vart övertygande med sega rörelser och kontroller.
Blir intressant om 6 pers kommer skrika i mun på varann via micen :) Gör si gör så, varför, därför wi wooo :D

Postad 31 July 2008 - 11:34

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

• 1556 inlägg
  • 0
Som sag Nilfisk47 är gärna med nästa säsong om det fins plats. Montreal vill vinna.

Postad 31 July 2008 - 12:39

Namil
  • Namil
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0

Blir intressant om 6 pers kommer skrika i mun på varann via micen :) Gör si gör så, varför, därför wi wooo :D

Tycker mest synd om den som är målvakt. Inte nog med att alla kommer skrika "ta den nuuu!", tänk om man råkar göra en tabbe... då blir det nog ett himla liv. Den som är målvakt bör vara beredd att ta mycket skit eller vara hörselskadad ;)

Postad 31 July 2008 - 14:51

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0
Tror seriöst inte målvakten ska headsetta överhuvudtaget utan får vara i sin egen värld. Målvakten måste kunna fokusera, ensamt ute på isen för en målis. Vi i 5:an däremot kan käfta som fasen.

Nr.88 RealDaBratt Center

Soulmat, Bra det kämpa på. Inte göra det för enkelt för Boston. Inte för att jag tar något för givet, men Anaheim har bokat in matchschema hela Augusti.

Här kommer lite nostalgi! Tänker bjuda på ett av Spuutes sista inlägg från början av Juni innan hann drog sig ur för 2:a gången.

******** ###### fitt ottawa... Fanskapet vinner matchen med 2 - 0 när jag vann skotten med 27 - 7.. helt ###### sanslöst.. jag hade den ###### matchen spelmässigt men nejdå! Förbannade första j*vla fittkedjan är ju idiotiskt svåra att få stopp på.. fan va less jag blir på detta förbannade skitspel!!!!!!!!!!!!!!!!!

Våran älskade Spuute hahaha...

Redigerat av RealDaBratt, 31 July 2008 - 15:03.

Postad 31 July 2008 - 16:20

PES86
  • PES86
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Hehe lär bli tufft att vara målvakt i 09 :(

Nr 96. PES86 Högersniper

Postad 31 July 2008 - 16:43

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0
PES, Hehe lustigt. Skrev precis in dig som Högerforward i NHL09 tråden:)

Postad 31 July 2008 - 17:08

Whillis
  • Whillis
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0

Här kommer lite nostalgi! Tänker bjuda på ett av Spuutes sista inlägg från början av Juni innan hann drog sig ur för 2:a gången.

******** ###### fitt ottawa... Fanskapet vinner matchen med 2 - 0 när jag vann skotten med 27 - 7.. helt ###### sanslöst.. jag hade den ###### matchen spelmässigt men nejdå! Förbannade första j*vla fittkedjan är ju idiotiskt svåra att få stopp på.. fan va less jag blir på detta förbannade skitspel!!!!!!!!!!!!!!!!!

Våran älskade Spuute hahaha...

He he. Då skulle ni hört matchen live istället. Riktigt rolig match. Det han skrev i forumet var barnvänligt jämförelese med snacket under matchen :(

Redigerat av Whillis, 31 July 2008 - 18:30.

Postad 31 July 2008 - 17:10

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2495 inlägg
  • 0
http://www.spelkontr...360-p-1624.html
Nån som vet om det är versionen med elitserien?

Postad 31 July 2008 - 17:10

PES86
  • PES86
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

PES, Hehe lustigt. Skrev precis in dig som Högerforward i NHL09 tråden:)

Hehe nice. kan bli hur coolt som helst å lira med en hel femma på 09 :(

Postad 31 July 2008 - 18:46

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Det är väl iofs inget nytt med OTP men att alla deltagarna kan använda "sig själva" är nytt...

Postad 31 July 2008 - 18:50

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0

Det är väl iofs inget nytt med OTP men att alla deltagarna kan använda "sig själva" är nytt...

Kameravinkeln Topper, kameravinkeln!

Postad 31 July 2008 - 18:53

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Vinkeln, på-axeln-eller-strax-ovanför är inte direkt optimal... det är en lagsport :(

Postad 31 July 2008 - 19:33

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0
Optimal? Den är ny påpekade jag. Sedan angående lagsport, det blir det ju först när man upplever att man är en individ i ett kollektiv som drar åt samma håll. Den kameravinkeln kan bidra till den känslan.

Postad 31 July 2008 - 20:51

marcusthebabe
  • marcusthebabe
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0
Jag är tokpå på nhl09 och i världsligan med swedleauge.

Öppen eller stängd / pengar eller inte...jag är med på allt (öppen för att pröva nya ställningar :-) )

Lite mer nostalgi: Va på vinden och letade fram mitt gamla Risk och gissa vad jag hittade där? Jo mitt 14år gamla NHL 95 med prislappen kvar och det var lågpris :-)
Tävling; gissa priset på NHL95 och vinn en nostalgipuss av marcuspresident...

marcuspresident

PS. märker att man kanske får spela 1:a fiolen i 2:a kedjan...

Redigerat av marcusthebabe, 31 July 2008 - 20:54.

Postad 31 July 2008 - 21:00

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Optimal? Den är ny påpekade jag. Sedan angående lagsport, det blir det ju först när man upplever att man är en individ i ett kollektiv som drar åt samma håll. Den kameravinkeln kan bidra till den känslan.

Sista grejen om det där nu... hur ska du kunna märka att du är en individ i ett kollektiv som drar åt samma håll med den kameravinkeln?
Ego-cam :(

Dåligt med svar på röstningen efter dag ett, 2 svar.
3 med min röst.

Postad 31 July 2008 - 22:03

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0
Topper, För att den kamreavinkeln stärker känslan av att vara just en spelare bland flera. Men det verkar inte du tro tydligen.

Marcus, Jag tippar 299:-. Men då antar jag Super Nintendo, för är det till PC vill jag tippa om! Ska ha den pussen...

OK, är det PC tippar jag 149:-

Redigerat av RealDaBratt, 31 July 2008 - 22:04.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.