* Officiell tråd - Western Digital TV HD *
3005 svar till detta ämne
Postad 17 september 2009 - 10:19
Lindfors
-
Lindfors
-
Lärjunge
-
-
376 inlägg
har för mig att någon har tagit upp det här tidigare.. men jag tycker det är otroligt konstigt att man inte kan läsa någonstans hur mycket ström den här boxen drar, och det verkar inte vara någon som är intresserad av det heller 
Jag menar, den är i princip på hela tiden tror jag, även när man stänger av den.. då den är ständigt otroligt varm och som tidigare svar från en anv. att den tillför ström hela tiden till den externa hårdisken. Visserligen kanske inte den drar så mycket ström.. men säg att den drar 5-10watt.. om den står där och är påslagen 24h.. så blir det ganska dyrt ändå. Sen tror jag att den drar lite mer.. än bara 5-10watt.
Western digital har undvikit hela den här frågan på specifikationen, man nämner inget om ström förbrukningen, något som man tar för givet i dagens samhälle att det ska stå på pappret.
Jag vill helst gärna inte ha några påhopp om hur snål jag är men om man hyr ett rum i en villa så vill man vara så sparsam som möjligt mot hyresvärden, sen är man väl kanske lite miljömedveten också 
Det bör gå att få ett hum om vad den drar om du läser specen på nätadaptern. enligt standard skickas max 1A och 5V på USB portarna så där har du 5W förbrukning. Har för mig att någon här på forumet mätte upp runt 5W standby och 30-40W påslagen.
Redigerat av Lindfors, 17 september 2009 - 10:20.
Postad 17 september 2009 - 18:34
tooth
-
tooth
-
Rookie
-
3 inlägg
Har läst i tråden nu ett tag och är verkligen sugen på att köpa en WD TV HD. Dock så har jag sett att "Live" varianten verkar vara på G. Jag behöver egentligen inte funktionerna då jag inte tänkt köra via nätverk och jag har en förstärkare som kan avkoda DTS.
Det jag är lite orolig för är att WD ska sluta uppdatera FW till den gamla versionen när "Live" släpps. Vad tror ni, är det bättre att vänta tills "Live" släpps?
Tacksam för svar!
Postad 18 september 2009 - 20:42
Unregistered26979672
-
Unregistered26979672
-
Lärjunge
-
-
338 inlägg
Om enheten drar 10W så blir det ju 0,24kWh/dygn, vilket blir ca 30öre/dygn, eller om man vill- 9kr/månaden.
Jodå, så att....
Postad 18 september 2009 - 22:13
uNderdog_101
-
uNderdog_101
-
Rookie
-
9 inlägg
Har läst i tråden nu ett tag och är verkligen sugen på att köpa en WD TV HD. Dock så har jag sett att "Live" varianten verkar vara på G. Jag behöver egentligen inte funktionerna då jag inte tänkt köra via nätverk och jag har en förstärkare som kan avkoda DTS.
Det jag är lite orolig för är att WD ska sluta uppdatera FW till den gamla versionen när "Live" släpps. Vad tror ni, är det bättre att vänta tills "Live" släpps?
Tacksam för svar!
Har samma fråga, jag. Kommer i huvudsak bara spela upp MKV och AVI med lite WMV9 vid sidan om, och jag har ingen HDTV så jag kommer min bild serverad genom composite-uttaget. Kommer jag bli nöjd med WDTV, eller borde jag vänta på Live, även om jag inte kommer använda majoriteten av de nya egenskaperna?
Postad 19 september 2009 - 00:09
dysleksi
-
dysleksi
-
Rookie
-
5 inlägg
Ingen som kör trådlöst? Själv streamar ja från datorn, lägger över filmer direkt från datorn, via wdn till hdd..ser allt på tvn.
istället för orginal fjärren styr jag med i-phon, kan se väderprognoser, kollar bla youtube, mm mm, via wdtvn...
o istället för 6*2 covers/sida har jag 4*2 covers, storlek 200*300 i bra kvalite...
Så om man bara vill så är detta en kanon maskin...
Postad 19 september 2009 - 08:05
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Själv har jag inte långt mellan wdn och datorn så det är bara att dra ur usb sladden och plugga in i den = föra över filmerna. Att jag inte spelar mina filmer från datorn, som är kopplad till min TV, är att bilden blir bättre från wdn (HDMI kontra VGA) och att den är knäpptyst samt strömsnål.
(Min Samsung LCD pixelmappar inte jättebra från mitt Nvidia N8800 kort på DVI-HDMI).
Redigerat av ruva, 19 september 2009 - 08:07.
Postad 19 september 2009 - 16:42
dysleksi
-
dysleksi
-
Rookie
-
5 inlägg
Men menyerna blir bra mycket bättre, snyggare osd.
hämta covers o backgrounds trådlöst, rss, o många andra apps....
Det verkar bara vara i sverige som ingen riktigt fattat storheten med denna lilla maskin...
Den har aldrig krånglat för mej, aldrig hängt sej, subbar funkar problemfritt, även .sub som många har gnällt över..
Läs på o uppgradera....då funkar allt!!!
Postad 19 september 2009 - 22:52
Unregistered3fe1e3ce
-
Unregistered3fe1e3ce
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Hejsan,
Jag är väldigt nöjd men min WD fram tills igår
Vi kan börja med ett "problem" som jag haft hela tiden: Om jag har wd´n kopplad direkt till tv´n (via HDMI) får den upplösningen "automatisk" vilket för mig inte spelar någon roll. Ska jag sedan starta den då kopplad till projektorn (också HDMI, en Infocus X9) blir det ingen bild, jag måste då varje gång som jag skiftat mellan tv´n & projektorn byta HDMI kabel (under tiden wd´n är igång) och ändra manuellt till 720P/60hz (i inställningarna som visas i tv´n där jag alltid får bild) för att få det att fungera. Hur kan jag göra så att wd´n sparar den inställningen?
Nu till problemet som började igår
När jag ska starta wd´n kommer startskärmbilden upp och sedan direkt blir det svart, power dioden lyser men inte usb dioden. Jag får dra ut strömkabeln om och om igen (jag väntar dock en liten stund mellan varje omstart) tills även usb dioden blinkar innan det blir ett fast sken och fortfarande samma sak, skärmbild och sedan svart igen. Efter ca 7-10 omstarter fungerar det igen, jag hade inte brytt mig om det inträffat en gång men nu är det två dagar på raken (RIKTIGT FRUSTRERANDE).
Kanske värt att notera är att den röda dioden som alltid lyst på baksidan inte längre lyser, den börjar lysa ett tag efter att bilden fungerar igen.
Har Ni något tips om vad det kan vara eller har någon annan råkat ut för samma sak (jag har FW 1.02.07)?????
För övrigt älskar jag denna lilla manick.
Obs, fjärren är stendöd under händelserna ovan
Hahahaha, nu känner jag mig urdum Felen jag nämnt var inga "fel", det var bara den förbaskade skärmbildsinställningen som gått över till automatisk (vilket för mig då inte blir någon bild på min X9:a). Det räckte bara att byte kabel till tv´n och ändra till 720p/60hz så fungerade det normalt. Men varför sparar inte WD´n bildinställningarna? Nu är jag i alla fall lika nöjd som jag alltid varit för denna lilla manick
Postad 20 september 2009 - 14:15
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2 047 inlägg
Men menyerna blir bra mycket bättre, snyggare osd. hämta covers o backgrounds trådlöst, rss, o många andra apps.... Det verkar bara vara i sverige som ingen riktigt fattat storheten med denna lilla maskin... Den har aldrig krånglat för mej, aldrig hängt sej, subbar funkar problemfritt, även .sub som många har gnällt över.. Läs på o uppgradera....då funkar allt!!!
Jag köpte en adapter för trådat nätverk och testade under en tid, men fick det aldrig att fungera stabilt. Var tvungen att starta om burken flera gånger och hastigheten var inget att skryta med. Skulle vara kul och höra vilken firmware du kör med, så man kan testa än en gång ifall det har blivit ordning på opensource-firmware's nu.
Postad 22 september 2009 - 16:03
Unregistered2956b483
-
Unregistered2956b483
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
Jag köpte en adapter för trådat nätverk och testade under en tid, men fick det aldrig att fungera stabilt. Var tvungen att starta om burken flera gånger och hastigheten var inget att skryta med. Skulle vara kul och höra vilken firmware du kör med, så man kan testa än en gång ifall det har blivit ordning på opensource-firmware's nu.
Jag har exakt samma erfarenhet. Nu har jag använt apparaten en hel del ändå men är klart intresserad av dysleksis setup.
Postad 24 september 2009 - 21:25
Wide
-
Wide
-
Användare
-
-
212 inlägg
Klarar den av AVCHD-format.? Tänkte köra filmer från en.. http://www.panasonic...0489/index.html
Postad 24 september 2009 - 21:52
Bezon
-
Bezon
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Jag har ett konstigt problem med min western digital tv hd.
Detta uppkommer bara ibland och ganska så slumpat. När jag kollar på film (mkv) .. så helt random kan den bara få för sig att starta om.. Och när den startar om kan den göra det ett par gånger i rad.. efter ca. 3-5 omstarter så fungerar den normalt igen och man kan fortsätta kolla på film. Bilden blir grön en kort sekund, om det spelar ngn roll. Kommer inte ihåg om detta är efter den startat om eller innan.
Ganska irriterande..
Har testat återställa och har senaste firmware. Ingen skillnad..
vad kan detta bero på?
EDIT:
Kom på ett till fel som uppkommer emellanåt.
När jag kollar på mkv, kan filmen börja hacka. För att åtgärda felet är man tvungen till att stoppa och sen starta filmen. Då funkar det som vanligt igen.
Känns som att det händer oftast då jag spelar 1080p, men kan inte säga att det helt klart är så.
Inte ofta det händer, men när det gör det är det väldigt irriterande. Kanske var 4e film..
Ska man godta att tv hd'n behöver lite "andpauser" emellan åt?
Ngn mer som har samma problem?
Redigerat av Bezon, 24 september 2009 - 22:03.
Postad 24 september 2009 - 22:24
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1 919 inlägg
Ny mjukvara är snart här förhoppningsvis under helgen enligt källor på WDTV HD Forum.
Postad 25 september 2009 - 06:57
PBateman
-
PBateman
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
Finns det någon chans att med mjukvara göra så att denna klarar DTS? Och är det på G i så fall?
50% av mina MKV filer är med DTS ljud och då hackar filmen efter 10 min och går 1,5 gånger hastigheten.
Annars blir det att kolla efter en annan media spelare.
Postad 25 september 2009 - 07:30
isopaistiainen
-
isopaistiainen
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Ny mjukvara är snart här förhoppningsvis under helgen enligt källor på WDTV HD Forum.
what!?  är det ngt som är säkert eller är det ngn som driver med communitien som så många ggr förrut?
Postad 25 september 2009 - 07:47
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1 919 inlägg
what!? är det ngt som är säkert eller är det ngn som driver med communitien som så många ggr förrut?
Är på jobbet länk kommer kl 15 då jag är hemma. Här är länken. WDTV HD Forum ( tråd mjukvara )
Redigerat av Unregistered25afe1a3, 25 september 2009 - 13:52.
Postad 25 september 2009 - 14:17
pege63
-
pege63
-
Forumräv
-
-
584 inlägg
Med tanke på hur det har sett ut förut så ska man nog inte hoppas på för mycket, just the same shit with a NEW V number thats all folks  Som vanligt så får man mycket bätte FW på B-RAD forumet som baserat på det nyaste I väntan på nytt FW kan jag ge er nytt OSD mod, bara bytta ut bin mott denna och lägg åxå till OSD.bin filen ska uppdateras tillsammans OSD menyn ärpå Svenska http://wdtv.free.fr/dl/
Redigerat av pege63, 25 september 2009 - 15:51.
Postad 25 september 2009 - 14:31
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1 919 inlägg
Med tanke på hur det har sett ut förut så ska man nog inte hoppas på för mycket, just the same shit with a NEW V number thats all folks  Som vanligt så får man mycket bätte FW på B-RAD forumet som baseras på ett nyare
länk tack
Postad 25 september 2009 - 20:28
erito
-
erito
-
Forumräv
-
-
636 inlägg
Gick uppgradering igenom eller hade du för stor enhet (över 320GB) när du försökte köra den? Jag slängde in filerna på ett litet USB-minne och skiftade dem under en omstart den gången jag råkade ut för något liknande.
Uppgraderades firmware okay då? Så att den 'lagades'? Jag fick en misslyckad flash nyss och nu hänger WD bara på boot loggan....  Får inte igång den.
Postad 27 september 2009 - 11:47
pege63
-
pege63
-
Forumräv
-
-
584 inlägg
Asså du svarar på ett inlägg fr FEB 09, man kan boota fr ett USB minne åxå om man lägger in FW på det.
Under tiden vi väntar på ett NYTT FW kan jag lägga upp ett 1.02.10_B-RAD.CC_WDLXTV-0.5.6.2 med lilibabe OSD vill man inte ha dennes OSD kan man ta bort lilibabe.osd.bin filen
1.02.10_B_RAD.CC_WDLXTV_0.5.6.2.zip 15,65MB
20 Antal nerladdningar
Redigerat av pege63, 28 september 2009 - 12:59.
Postad 28 september 2009 - 21:34
Unregisteredf1f29bfd
-
Unregisteredf1f29bfd
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Ingen som kör trådlöst? Själv streamar ja från datorn, lägger över filmer direkt från datorn, via wdn till hdd..ser allt på tvn. istället för orginal fjärren styr jag med i-phon, kan se väderprognoser, kollar bla youtube, mm mm, via wdtvn... o istället för 6*2 covers/sida har jag 4*2 covers, storlek 200*300 i bra kvalite... Så om man bara vill så är detta en kanon maskin...
Styr med i-phon? Iphone? Hur gör du då? =)
Postad 29 september 2009 - 12:47
Marquiz78
-
Marquiz78
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Asså du svarar på ett inlägg fr FEB 09, man kan boota fr ett USB minne åxå om man lägger in FW på det. Under tiden vi väntar på ett NYTT FW kan jag lägga upp ett 1.02.10_B-RAD.CC_WDLXTV-0.5.6.2 med lilibabe OSD vill man inte ha dennes OSD kan man ta bort lilibabe.osd.bin filen
1.02.10_B_RAD.CC_WDLXTV_0.5.6.2.zip 15,65MB
20 Antal nerladdningar
Jag börjar bli lite sugen på att testa andra moddar som t.ex WDLXTV. Men vad tar jag för risker? Vad händer om allt skiter sig? Går det att återställa? Blir det hyfsat ostabilt så man måste mekka med det? Jag skulle säkert klara av att fixa lite men det är mest att jag inte har lust. Det jag gillar mest med min WDTV är att den inte krånglar, det är bara att tuta å köra... Lite säkrare att bara köra t.ex. Lillymod antar jag och då får man ju ett snyggt gränssnitt men inte så mkt andra funktioner som man kan få med t.ex. WDLXTV. A little feedback please....
Redigerat av Marquiz78, 29 september 2009 - 12:47.
Postad 29 september 2009 - 15:29
Unregistered7b5b0044
-
Unregistered7b5b0044
-
Rookie
-
5 inlägg
Är det bara jag som har problem med glappande hdmi på denna fantastiska lilla sak ?? någon som haft liknande problem ?? åtgärd ??
Postad 29 september 2009 - 15:34
isopaistiainen
-
isopaistiainen
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Jag börjar bli lite sugen på att testa andra moddar som t.ex WDLXTV. Men vad tar jag för risker? Vad händer om allt skiter sig? Går det att återställa? Blir det hyfsat ostabilt så man måste mekka med det? Jag skulle säkert klara av att fixa lite men det är mest att jag inte har lust. Det jag gillar mest med min WDTV är att den inte krånglar, det är bara att tuta å köra...
Lite säkrare att bara köra t.ex. Lillymod antar jag och då får man ju ett snyggt gränssnitt men inte så mkt andra funktioner som man kan få med t.ex. WDLXTV.
A little feedback please.... 
+1 håller själv på att spana runt lite på WDLXTV och framförallt LiliMod tillsammans med Laurent´s mod men som sagt vilka risker tar och hur pass svårt/enkelt är det? /Isopaistiainen
Postad 29 september 2009 - 15:45
Unregisteredf1f29bfd
-
Unregisteredf1f29bfd
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Skulle nån kunna tala om för mig en usb "wlan" sticka som funkar kalas med wdtv:n, ju billigare desto bättre. Å sen undrar jag hur tusan man lägger in custom firmware. Måste man va uppkopplad med wdtvn då? Eller gör man som med original firmwaren och lägger i root:en på hdd/usb? Finns det nå guider nånstans? Börjar tröttna på original firmwaren nu och vill utforska wdtvn lite..
Tacksam för svar..
Postad 30 september 2009 - 07:27
pege63
-
pege63
-
Forumräv
-
-
584 inlägg
Skulle nån kunna tala om för mig en usb "wlan" sticka som funkar kalas med wdtv:n, ju billigare desto bättre. Å sen undrar jag hur tusan man lägger in custom firmware. Måste man va uppkopplad med wdtvn då? Eller gör man som med original firmwaren och lägger i root:en på hdd/usb? Finns det nå guider nånstans? Börjar tröttna på original firmwaren nu och vill utforska wdtvn lite.. Tacksam för svar..
OKI Du tar ett usb minne helst stor storlek Lägg in orginal filerna i rooten på minnet Byt ut el skriv nu över ORGINAL wdtv.bin not ett modat wdtv.bin fil Stoppa in det i din WD TV HD, så känner den av den själv om det ligger ett nyare FW på det. Nu kommer det laddas upp av sig själv så rör nu INGET på fjärren, den kommer boota up av sig själv. Detta är det enklaste sättet för en nybörjare, när du lär dig detta utantill kan man börja leka med andra OSD utseenden, men först måste man veta vad man gör, risk för att allt skiter sig om man inte gör rätt med mer avancerade filer. När du lärt dig det där kan jag tala om hur man gör med net config file så att man kan få det att funka i nätverk och så.
Postad 30 september 2009 - 07:37
pege63
-
pege63
-
Forumräv
-
-
584 inlägg
Skulle nån kunna tala om för mig en usb "wlan" sticka som funkar kalas med wdtv:n, ju billigare desto bättre. Å sen undrar jag hur tusan man lägger in custom firmware. Måste man va uppkopplad med wdtvn då? Eller gör man som med original firmwaren och lägger i root:en på hdd/usb? Finns det nå guider nånstans? Börjar tröttna på original firmwaren nu och vill utforska wdtvn lite.. Tacksam för svar..
Claes ohlssons GIGABIT funkar hur bra som helst
usb_gigabit_ethernet_adapter.jpg 4,7K
0 Antal nerladdningar
Postad 30 september 2009 - 10:53
pege63
-
pege63
-
Forumräv
-
-
584 inlägg
Ännu en OSD mod baserat på 1.02.10_B_RAD.CC_WDLXTV_0.5.6.2 och med LaurentG.ap
Bara att packa upp på ett USB i rooten, sätta in och botta.
Kanske du får ändra i Vers filen VERSION='1.02.10.WDLXTV-0.5.6.2.1' beroende på hur du gjort innan
WDLXTV_0.5.6.2_LaurentG.app.zip 15,72MB
31 Antal nerladdningar
Postad 30 september 2009 - 12:12
Unregisteredf1f29bfd
-
Unregisteredf1f29bfd
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Ännu en OSD mod baserat på 1.02.10_B_RAD.CC_WDLXTV_0.5.6.2 och med LaurentG.ap Bara att packa upp på ett USB i rooten, sätta in och botta. Kanske du får ändra i Vers filen VERSION='1.02.10.WDLXTV-0.5.6.2.1' beroende på hur du gjort innan
31 Antal nerladdningar
Provar detta nu jag då. Det funkar väl utan wifi va? Hittar ju ingen GIGABIT på clasolssons men ska kika på nåt annat ställe oxå..
Postad 30 september 2009 - 12:37
PBateman
-
PBateman
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
Fan jag får nog ge upp med denna lilla apparat eller vänta in nästa modell ( om den nu tar DTS spår)
70% av alla min HD filmer är med DTS ljud och efter en stund så börjar filmen lagga och ljudet försvinner.
Mycket synd för jag gillar denna maskin, får väl titta mer på tvixen eller liknande
Postad 30 september 2009 - 13:04
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2 047 inlägg
Claes ohlssons GIGABIT funkar hur bra som helst
usb_gigabit_ethernet_adapter.jpg 4,7K
0 Antal nerladdningar
Måste ställa en korkad fråga... hur beter sig WD'n mot nätverket med en sån adapter? Kan man streama direkt via den? Alltså, ser man nätverket som en enhet eller?
Postad 30 september 2009 - 13:15
Unregisteredf1f29bfd
-
Unregisteredf1f29bfd
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Ännu en OSD mod baserat på 1.02.10_B_RAD.CC_WDLXTV_0.5.6.2 och med LaurentG.ap Bara att packa upp på ett USB i rooten, sätta in och botta. Kanske du får ändra i Vers filen VERSION='1.02.10.WDLXTV-0.5.6.2.1' beroende på hur du gjort innan
31 Antal nerladdningar
Lägger in detta på usb disken å byter firmware så långt är det kalas.. Går in i OSD å byter storlek på thumbnailsen bara för å kika lite.. i samma veva kommer min 2åriga son å rycker ut disken.. WDTV startar om och kan inte komma in i OSD mappen längre.. Hur fasen löser man nu detta? =)
Postad 30 september 2009 - 13:34
pege63
-
pege63
-
Forumräv
-
-
584 inlägg
Lägger in detta på usb disken å byter firmware så långt är det kalas.. Går in i OSD å byter storlek på thumbnailsen bara för å kika lite.. i samma veva kommer min 2åriga son å rycker ut disken.. WDTV startar om och kan inte komma in i OSD mappen längre.. Hur fasen löser man nu detta? =)
Prova gå in i system och gör en reset hjälper inte det så gör som nedan Gå in på Vers filen ändra vers nr mot en 2 istället för en 1 i slutet för du kommer väl in på WDTV menyn? Flasha på nytt
Redigerat av pege63, 30 september 2009 - 13:36.
Postad 30 september 2009 - 13:39
Unregisteredf1f29bfd
-
Unregisteredf1f29bfd
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Prova gå in i system och gör en reset hjälper inte det så gör som nedan Gå in på Vers filen ändra vers nr mot en 2 istället för en 1 i slutet för du kommer väl in på WDTV menyn? Flasha på nytt
VERSION='1.02.10.WDLXTV-0.5.6.2' LOCATION='wdtv.bin står det i min wdtv.ver fil bara.. var ändrar jag?
Postad 30 september 2009 - 13:43
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2 047 inlägg
VERSION='1.02.10.WDLXTV-0.5.6.2' LOCATION='wdtv.bin står det i min wdtv.ver fil bara.. var ändrar jag?
Ändra sista 2'an till en 3'a. Pege63: Vad hände med svaret på min fråga några inlägg upp?
Postad 30 september 2009 - 14:08
pege63
-
pege63
-
Forumräv
-
-
584 inlägg
Måste ställa en korkad fråga... hur beter sig WD'n mot nätverket med en sån adapter? Kan man streama direkt via den? Alltså, ser man nätverket som en enhet eller?
Den blir som en enhet, man kommer in i dess minne och ser filerna i rooten Ändra sista 2'an till en 3'a.
Pege63: Vad hände med svaret på min fråga några inlägg upp? 
Hade den inte VERSION='1.02.10.WDLXTV-0.5.6.2.1'? Shit vad häftigt AEON osd nlir häftigt när det blir klart till WDTV, till min XBOX som XBMC är det klart snyggaste skinnet av alla helt nöjd med det
Redigerat av pege63, 30 september 2009 - 14:13.
Postad 30 september 2009 - 16:54
Unregisteredf1f29bfd
-
Unregisteredf1f29bfd
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Den blir som en enhet, man kommer in i dess minne och ser filerna i rooten
Hade den inte VERSION='1.02.10.WDLXTV-0.5.6.2.1'?
Shit vad häftigt AEON osd nlir häftigt när det blir klart till WDTV, till min XBOX som XBMC är det klart snyggaste skinnet av alla helt nöjd med det
Nej, hade inte den sista ettan på slutet.. men gjorde en system reset å sen ordnade det sig.. nu ska man bara försöka hitta en wifi usb-sticka å skicka efter.. s
Postad 01 oktober 2009 - 08:32
Marquiz78
-
Marquiz78
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Pege63: Du verkar ju köra en moddad version, skulle inte du kunna ge ett litet utlåtande ang min fråga tidigare (# 2222) Frågan i korthet - Är det mkt mekk om man byter till moddat eller är det för det mesta bara att tuta å köra... ?
Redigerat av Marquiz78, 01 oktober 2009 - 08:33.
Postad 01 oktober 2009 - 09:49
pege63
-
pege63
-
Forumräv
-
-
584 inlägg
Pege63: Du verkar ju köra en moddad version, skulle inte du kunna ge ett litet utlåtande ang min fråga tidigare (# 2222)
Frågan i korthet - Är det mkt mekk om man byter till moddat eller är det för det mesta bara att tuta å köra... ?
Kolla Inlägg #2226 där jag beskriver i korta hur man gör. Om det är mycket meck, NEJ nöjer man sig med ett bättre OSD mey system så nej, vill man sen leka med nätverk trådat & trådlöst så är det lite mer meck men configfilerna för att det skall flyta smärtfritt. Men vill man bara ha ett nyare utseende så är det bara tuta & köra tycker jag iaf men smaken e ju som sagt olika hos oss alla  När Aeon OSD till WDTV blir klart kan det se ut sompå mitt XBOX i XBMC http://images.google...p...DN&start=36
Redigerat av pege63, 01 oktober 2009 - 10:50.
Postad 01 oktober 2009 - 12:33
Marquiz78
-
Marquiz78
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Tack. Det var inte HUR man gör som var problemet utan det andra som du svarade på i det här inlägget.
Postad 01 oktober 2009 - 17:18
DampWall
-
DampWall
-
Lärjunge
-
-
390 inlägg
Tjena slog precis till på ett demo ex av denna spelare på webhallen för 700 :- kändes som att det var värt det iaf. Men kommer inte hämta ut den förns i helgen. Men nu så tänkte jag kolla med er vad jag ska förbereda med på hårddisken något fancy skal man fixa, eller något annat? Tipsa gärna om allt jag kan förbereda mig med?
Btw vart kan jag hitta omslag i bra kvalitet till mina filmer?
Postad 01 oktober 2009 - 22:00
isopaistiainen
-
isopaistiainen
-
Amatör
-
-
85 inlägg
31 Antal nerladdningar
du har inge link till ngn screenshot? grisen i i säcken är ju inte min favvo direkt :-D
Postad 02 oktober 2009 - 07:15
pege63
-
pege63
-
Forumräv
-
-
584 inlägg
Prerelease (BETA)1.02.11(includes all previously released updates)
Resolved Issues:
Resolved issue where UI Language displayed as OFF when English is selected.
Resolved UI issue where "ContainsWWW" shows up in the search menu instead of "Contains".
Resolved MKV audio/video sync issues.
Resolved issue where songs were displayed in alphabetical order instead of track order in album view.
New features:
Added video playlist support.
Added support for unlocking locked WD external drives.
Prerelease 1.02.10
wdtv_1_02_11.zip 12,44MB
20 Antal nerladdningar
Postad 02 oktober 2009 - 07:36
pege63
-
pege63
-
Forumräv
-
-
584 inlägg
Western Digital WD TV Live Media Player INTE att förväxla med WD TV HD Media Player & WD TV Mini Media Player
Western_Digital_WD_TV_Live_Media_Player.jpg 23,16K
0 Antal nerladdningar
Western_Digital_WD_TV_Live_Media_Player_2.jpg 17,41K
0 Antal nerladdningar
Western_Digital_WD_TV_Live_Media_Player_3.jpg 14,45K
1 Antal nerladdningarViktigaste specen för mig var: Audio filters Dolby Digital, DTSVerbinding (LAN) LAN 100Mbps Köpte en idag den sista i butiken idag skall tetsa nu över helgen dess funktioner med MOD FW osv osv
Redigerat av pege63, 02 oktober 2009 - 08:50.
Postad 02 oktober 2009 - 08:59
t93pan
-
t93pan
-
Beroende
-
-
1 117 inlägg
Återkom gärna med info om det funkar bra!
Var köpte du Live:n?
Postad 02 oktober 2009 - 17:51
Lindfors
-
Lindfors
-
Lärjunge
-
-
376 inlägg
Resolved Issues:
Resolved issue where UI Language displayed as OFF when English is selected. Resolved UI issue where "ContainsWWW" shows up in the search menu instead of "Contains". Resolved MKV audio/video sync issues. Resolved issue where songs were displayed in alphabetical order instead of track order in album view. New features:
Added video playlist support. Added support for unlocking locked WD external drives. Prerelease 1.02.10
wdtv_1_02_11.zip 12,44MB
20 Antal nerladdningar
Någon som testat den här firmwaren? Självklart ska något krångla. Nu klarar den inte av att skicka mina DTS kodade .wav filer till förstärkaren längre.
Postad 03 oktober 2009 - 09:33
platinum
-
platinum
-
Användare
-
-
126 inlägg
Har fått nåt fel på min WD.
Det började med att en film hängde sig så jag fick dra ut strömmen... Och då slutade usbporten på "toppen" fungera, är tvungen att stoppa i bredvid strömmsladden. Och ofta när den startar så är hela bilden pixlig ( se bild ). Och det kräver att man startar om den tills bilden blir normal. Någon som hört om något liknande?
Har testat ny fw utan resultat...
edit* Översta bilden visar felet, nedre hur det ser ut normalt
Redigerat av platinum, 03 oktober 2009 - 09:34.
Postad 03 oktober 2009 - 10:59
pege63
-
pege63
-
Forumräv
-
-
584 inlägg
Råkat ut för att USB brevid strömmen slutat funka, då stoppade jag in ett USB minne i det andra på sidan med ett orginal FW där jag skrev upp V på FW så bootade jag med det i och då flashade jag om det när det hade hittas. Jag fick åxå då upp att man skulle kolla upp HDMI sladden för den fick ingen signal, men efter ett par trixande med att ta ut sätta till baka USB, HDMI & trsöm sladdarna gick den igång igen. Någon som testat den här firmwaren?
Självklart ska något krångla. Nu klarar den inte av att skicka mina DTS kodade .wav filer till förstärkaren längre.
Jag körde den men som sagt det är bara en BETA vers, så jag bytade tillbaka till 1.02.10_B_RAD.CC_WDLXTV_0.5.6.2
Postad 03 oktober 2009 - 15:14
qrist
-
qrist
-
Användare
-
-
111 inlägg
Resolved Issues:
Resolved MKV audio/video sync issues.
wdtv_1_02_11.zip 12,44MB
20 Antal nerladdningar
Har inte testat än men hur fan kan det här problemet återigen vara "resolved"? Det har ju aldrig fungerat problemfritt, alltid lyckas man hitta nån mkv som fungerar problemfritt på datorn att vara osynkad på denna tegelsten. Lär nog dumpa av den på tradera eller nåt snart.
Postad 03 oktober 2009 - 16:00
dysleksi
-
dysleksi
-
Rookie
-
5 inlägg
Jag har kört med Juliojs osdmod ett tag, men bytte nyligen till lilibabe´s nyss..
För mig flyter det på bra, ja har även lite andra apps som ja kör med ibland.
Kolla runt o testa lite olika saker, jag tycker det finns mycket, för alla smaker.
Fråga tex juliojs om ni har speciella önskemål så kan han lägga till saker som ni kanske saknar...
lycka till
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|