* Officiell TrÄd - Sony Ericsson Satio*
2277 svar till detta Àmne
Postad 11 juli 2010 - 22:56
i8910user
-
i8910user
-
Amatör
-
-
96 inlÀgg
Finns det smailisar i Sation??? och vart finner man dom i sÄ fall
Nej tyvÀrr inte  inte i nÄgon symbian series 60 5th
Postad 14 juli 2010 - 08:34
what17ever
-
what17ever
-
Veteran
-
-
2 416 inlÀgg
eq finns den dÄ?
Ja, Equalizer finns som en fristÄende applikation.
Postad 14 juli 2010 - 11:31
Ricke77
-
Ricke77
-
LĂ€rjunge
-
-
333 inlÀgg
NÄgon mer som har problem med att det helt plötsligt inte gÄr att lÀsa sms. Jag kan inte öppna dom normalt lÀngre via meddelande utan enbart vid konversationer. Det har hÀnt en gÄng tidigare, för en knapp mÄnad sedan. DÄ gjorde jag en ÄterstÀllning, men det kÀnns inte som om jag vill det igen. Man fÄr ju stÀlla in allt igen.... NÄgon som har varit med om det?? Lösning??
Jag hade samma problem tills jag upptÀckte att det var jag som hade klantat mig. Datumet pÄ telefonen hade nollstÀllts efter att jag haft ur batteriet sÄ alla nya sms hamnade bakÄt i tiden och under de gamla som telefonen trodde var nya... Helskumt, men logisk och lite klantigt...
Postad 15 juli 2010 - 23:17
userapan
-
userapan
-
Amatör
-
-
67 inlÀgg
SÄg att tele2 kanske ska börja sÀlja iPhone 4 snart... FrÄgan Àr dÄ om man ska göra sig av med sation? Nackdelen Àr att de knappt Àr vÀrda mer Àn 2000 spÀnn  Alla dessa buggar har fÄtt mig att tröttna pÄ den, sorgligt nog
Postad 16 juli 2010 - 08:27
DrMcCoy
-
DrMcCoy
-
Amatör
-
-
78 inlÀgg
SÄg att tele2 kanske ska börja sÀlja iPhone 4 snart... FrÄgan Àr dÄ om man ska göra sig av med sation? Nackdelen Àr att de knappt Àr vÀrda mer Àn 2000 spÀnn Alla dessa buggar har fÄtt mig att tröttna pÄ den, sorgligt nog 
SjÀlv köpte jag Sation för kamerans skull. Och dÀr finns det ingen riktigt bra konkurrent Àn. Hoppas dÀremot att det kommer en Androidtelefon med en vettig kamera i (blixt samt linsskydd) framöver. Symbian kÀnns tyvÀrr inte som det hÀnger med. Hoppas dock pÄ ytterligare uppdatering av Sation till hösten. Hade ju varit najs om SE uppgraderar den till Symbian^3, men det lÀr vÀl tyvÀrr aldrig hÀnda. :-/
Postad 16 juli 2010 - 08:38
Vilo
-
Vilo
-
LĂ€rjunge
-
-
421 inlÀgg
Sation Àr "död" enligt SE, kommer inte fler uppdateribgar.
Postad 16 juli 2010 - 15:02
infreeze
-
infreeze
-
Amatör
-
-
60 inlÀgg
hÄller med faktiskt jag köpte om sation nu pga kamerans skull och ja en satio Àr vÀrd 2000 kr idags lÀget...sorliga nog Àr att symbian Àr mobbat...kÀnns som se vara slÀngde in nÄgot os pÄ den mobilen , finns fan inga roliga apps osv..telefonen Àr trÄkig i sig sjÀlv anvÀndar mÀssigt men men
Postad 16 juli 2010 - 17:13
DrMcCoy
-
DrMcCoy
-
Amatör
-
-
78 inlÀgg
Àr att symbian Àr mobbat...kÀnns som se vara slÀngde in nÄgot os pÄ den mobilen , finns fan inga roliga apps osv..telefonen Àr trÄkig i sig sjÀlv anvÀndar mÀssigt men men
Kan tipsa om att bÀsta appen till den, Opera, nu kommit i ny beta... http://my.opera.com/...le-10-1-for-s60
Postad 17 juli 2010 - 12:58
infreeze
-
infreeze
-
Amatör
-
-
60 inlÀgg
kan alla inte posta ett bra program som dom har i sin satio?
Postad 18 juli 2010 - 19:44
70
-
70
-
Wannabe
-
-
19 inlÀgg
Inte en ny applikation, men ett tips Àr att uppdatera den Googlemaps som finns i telefonen till Googlemaps 4.1. Enklast gör man det genom att öppna telefonens orginal webbrowser (funkar ej med Opera 10.0 eller 10.1) och gÄ till www.google.com/gmm . Lycka till!
Postad 19 juli 2010 - 06:18
L8L
-
L8L
-
Wannabe
-
-
25 inlÀgg
Ăr det fler Ă€n jag som har problem med Google Map? Jag tappar kommunikationen och telefonen vill ha en ny anslutning var tionde minut. Tror jag har laddat ner den nya varianten av Google Map.
Andra program som jag anvÀnder mig av Àr EggTimer, Opera, Wisepilot m.m.
Postad 19 juli 2010 - 10:38
infreeze
-
infreeze
-
Amatör
-
-
60 inlÀgg
fyfan tÀnk er satio med samma system som apple kör med...ultimata kameramobilen...,tja ibland sker det vÀl att den tappar inte sÄ ofta ÀndÄ
Postad 20 juli 2010 - 06:45
70
-
70
-
Wannabe
-
-
19 inlÀgg
Ăr det fler Ă€n jag som har problem med Google Map? Jag tappar kommunikationen och telefonen vill ha en ny anslutning var tionde minut. Tror jag har laddat ner den nya varianten av Google Map.
Andra program som jag anvÀnder mig av Àr EggTimer, Opera, Wisepilot m.m.
Ăven min telefon (med Google Maps 4.1) tappar anslutningen hela tiden (om tĂ€ckningen Ă€r dĂ„lig) och det Ă€r ytterst frustrerande. Kan kanske vara en lösning att bara köra pĂ„ inbyggd GPS, men tappar man ju kartnedladdningen. Mest frustrerande upplever jag telefonens anslutningsfrĂ„gor om jag skall GPS-tagga bilder och Ă€r i ett omrĂ„de med dĂ„lig tĂ€cknig. DĂ„ gĂ„r det kanppt fota. För det sista problemet borde det ju hjĂ€lpa med att stĂ€nga av den nĂ€tbaserade positioneringen.
Postad 27 juli 2010 - 08:33
DickCheeze
-
DickCheeze
-
Wannabe
-
-
28 inlÀgg
har fÄtt nÄtt knas med min skÀrm...ibland sÄ slutar den helt att fungera och ibland Àr de nÀstan som ett osynligt finger skulle trycka pÄ skÀrmen sÄ telefonen blir helt oanvÀndbar...sist de hÀnde startade ja om telefonen(har fungerat förut)men nÀr ja skulle trycka pinkoden sÄ va de bara nollan som fungerade,el rÀttare sagt,vart ja Àn tryckte pÄ skÀrmen sÄ kom de bara nollor. sen sÄ fick "ok" knappen för sig att fungera lite som den ville vilket resulterade i att de blev 2 felslagna pin-koder tills ja bara hade ett sista försök. dÄ vÄgade ja inte testa mer sÄ att kortet skulle lÄsa sig utan körde kortet i en annan mob Ä "nollade" felslagningarna. dÄ lÄg telefonen i ett dygn utan batteri Ä sen nÀr ja testade den igen sÄ fungerade de utan problem. men nu hÀnder de hÀr felet med tÀtare Ä tÀtare intervall och inget ja gör hjÀlper...stÀnga av Ä plocka ur batteriet,lÄter den ligga en stund. fabriksÄterstÀllning,köra backup filerna...
vad tror ni? finns det nÄtt ja kan göra sjÀlv för att ÄtgÀrda problemet eller mÄste ja lÀmna in den?
kÀnns trÄkigt Ä lÀmna in den Ä bli av med den ett bra tag framöver medans den e pÄ service(the phonehouse)
för ja gillar den verkligen Ä tanken pÄ att anvÀnda en annan mob kÀndes inte lockande...
Mvh/ Daniel
Postad 04 augusti 2010 - 12:34
movitzen
-
movitzen
-
AnvÀndare
-
-
118 inlÀgg
har fÄtt nÄtt knas med min skÀrm...ibland sÄ slutar den helt att fungera och ibland Àr de nÀstan som ett osynligt finger skulle trycka pÄ skÀrmen sÄ telefonen blir helt oanvÀndbar...sist de hÀnde startade ja om telefonen(har fungerat förut)men nÀr ja skulle trycka pinkoden sÄ va de bara nollan som fungerade,el rÀttare sagt,vart ja Àn tryckte pÄ skÀrmen sÄ kom de bara nollor. sen sÄ fick "ok" knappen för sig att fungera lite som den ville vilket resulterade i att de blev 2 felslagna pin-koder tills ja bara hade ett sista försök. dÄ vÄgade ja inte testa mer sÄ att kortet skulle lÄsa sig utan körde kortet i en annan mob Ä "nollade" felslagningarna. dÄ lÄg telefonen i ett dygn utan batteri Ä sen nÀr ja testade den igen sÄ fungerade de utan problem. men nu hÀnder de hÀr felet med tÀtare Ä tÀtare intervall och inget ja gör hjÀlper...stÀnga av Ä plocka ur batteriet,lÄter den ligga en stund. fabriksÄterstÀllning,köra backup filerna... vad tror ni? finns det nÄtt ja kan göra sjÀlv för att ÄtgÀrda problemet eller mÄste ja lÀmna in den? kÀnns trÄkigt Ä lÀmna in den Ä bli av med den ett bra tag framöver medans den e pÄ service(the phonehouse) för ja gillar den verkligen Ä tanken pÄ att anvÀnda en annan mob kÀndes inte lockande...
Mvh/ Daniel
Har upplevt exakt samma sak. Hade mobilen med mig ut pÄ bröllop i helgen ute pÄ en ö utan el sÄ batteriet tog slut och jag hade den i fickan. NÀr jag kom hem sÄ laddade jag den och nÀr jag skulle starta mobilen sÄ reagerar inte skÀrmen alls, vad jag Àn gör. SE vill vÀl att man ska köpa en ny mobil.
Postad 05 augusti 2010 - 12:44
infreeze
-
infreeze
-
Amatör
-
-
60 inlÀgg
Ànda som behövs och göras Àr att ha laddaren inkopplad till telefonen startar igen ..tar en stund men men ,
Postad 05 augusti 2010 - 15:23
panakeia
-
panakeia
-
Rookie
-
2 inlÀgg
Senaste uppdateringen har pÄverkat min batteritid nÄtt fantastiskt vad det verkar!! *jippie* och Àven strulet med teman för vÀntlÀge Àr borta. Men, man Àr ju aldrig nöjd. jag gillar temat som heter... helsida, och Àven det som heter navigeringsfÀlt Àr smidigt. Men nÄgra störande moment, sÄklart. Dels skulle jag vilja ha bort, eller kunna redigera de tre knapparna i nederkant. GÄr det pÄ nÄgot vis? de e fula och jag anvÀnder dem inte.
Det andra Àr bildvisningsgenvÀgen som Àr pÄ SElÀget u övermenyn - varför gÄr det inte lÀgga till en genvÀg till den? samma till musikspelaren?
Ăr det nĂ„gon som vet om man kan ladda hem fler sĂ„danahĂ€r teman? eller om man kan Ă€ndra, eller göra egna eller vad 17 som helst...?
Postad 05 augusti 2010 - 19:06
SQF
-
SQF
-
Wannabe
-
-
19 inlÀgg
http://www.spbsoftwa...re/mobileshell/Gillas verkligen istÀllet för SE's egna mysko skÀrmar :-)
Postad 05 augusti 2010 - 20:04
panakeia
-
panakeia
-
Rookie
-
2 inlÀgg
http://www.spbsoftwa...re/mobileshell/ Gillas verkligen istÀllet för SE's egna mysko skÀrmar :-)
sÄg ju vÀldigt bra ut - men rÀtt dyrt?! synd att man inte kan ta hem en testvariant - Ä se hur det funkar?
Postad 05 augusti 2010 - 20:45
SQF
-
SQF
-
Wannabe
-
-
19 inlÀgg
sÄg ju vÀldigt bra ut - men rÀtt dyrt?! synd att man inte kan ta hem en testvariant - Ä se hur det funkar?
Men dom har ju sÄ man kan testa programmet: http://www.spbsoftwa...l/download.html(Annars finns ju fullversion om man letar lite pÄ nÀtet)
Postad 06 augusti 2010 - 06:53
L8L
-
L8L
-
Wannabe
-
-
25 inlÀgg
Jag gillar SPB skarpt. Har tagit telefonen till en ny dimension. Installerade det men fick problem att lÀsa sms. Telefonen lÄste sig bara. har gjort en hardreset och provat att installera igen. har fÄtt 15 dagars test varje gÄng jag har laddat ner det. Verkar inte som telefonen har koll pÄ att jag redan har haft en testverision.
Jag ska försöka hitta en gratis pÄ nÀtet. Om nÄgon hittar kan vÀl lÀnken lÀggas hÀr?
Postad 07 augusti 2010 - 23:06
SQF
-
SQF
-
Wannabe
-
-
19 inlÀgg
Jag gillar SPB skarpt. Har tagit telefonen till en ny dimension. Installerade det men fick problem att lÀsa sms. Telefonen lÄste sig bara. har gjort en hardreset och provat att installera igen. har fÄtt 15 dagars test varje gÄng jag har laddat ner det. Verkar inte som telefonen har koll pÄ att jag redan har haft en testverision. Jag ska försöka hitta en gratis pÄ nÀtet. Om nÄgon hittar kan vÀl lÀnken lÀggas hÀr? http://www.se-satio.co.uk/index.php
Postad 10 augusti 2010 - 23:07
finaste_fin
-
finaste_fin
-
Wannabe
-
-
40 inlÀgg
Hej o hÄ.
Jag har filmat lite med min telefon nu, men nÀr jag lÀgger upp det pÄ youtube eller liknande medföljer inte ljudet.
NÄn som har nÄgra tips?
Postad 18 augusti 2010 - 09:53
Ricke77
-
Ricke77
-
LĂ€rjunge
-
-
333 inlÀgg
Jag gillar SPB skarpt. Har tagit telefonen till en ny dimension. Installerade det men fick problem att lÀsa sms. Telefonen lÄste sig bara. har gjort en hardreset och provat att installera igen. har fÄtt 15 dagars test varje gÄng jag har laddat ner det. Verkar inte som telefonen har koll pÄ att jag redan har haft en testverision. Jag ska försöka hitta en gratis pÄ nÀtet. Om nÄgon hittar kan vÀl lÀnken lÀggas hÀr?
Jag fick samma problem som du med SMS... Jag avinstallerade SBP Mobile Shell men problemet kvarstÄr sÄ ajg fÄr nog hardreset:a jag med. Annars fungerade SBP kanon tycker jag. Bara det att fp kinetisk scrollning i menyer o telefonbok tycker jag var kanon. Att inte SE kan fixa till det?!! LÀste lite tidigare i trÄden att enligt SE sÄ Àr Sation död och inga uppdateringar skulle komma... Det rimmar ju lite dÄligt med deras hemsida dÀr de skriver att de jobbar med att förbÀttra och underhÄlla mjukvaran i upp till 2 Är efter lansering...
Postad 28 augusti 2010 - 22:42
Unregisteredca9029fc
-
Unregisteredca9029fc
-
Wannabe
-
-
23 inlÀgg
Jag gillar SPB skarpt. Har tagit telefonen till en ny dimension. Installerade det men fick problem att lÀsa sms. Telefonen lÄste sig bara. har gjort en hardreset och provat att installera igen. har fÄtt 15 dagars test varje gÄng jag har laddat ner det. Verkar inte som telefonen har koll pÄ att jag redan har haft en testverision. Jag ska försöka hitta en gratis pÄ nÀtet. Om nÄgon hittar kan vÀl lÀnken lÀggas hÀr?
Laddade ner trial versionen frÄn deras sida och anvÀnde denna kod: "8C59PPVX2BM4" för att aktivera det. Aktiveringen gick igenom men jag gjorde det idag sÄ jag vet inte om det kommer fungera i det lÄnga loppet men det borde det göra.
Postad 30 augusti 2010 - 19:46
70
-
70
-
Wannabe
-
-
19 inlÀgg
Det var lÀngesedan det var fart pÄ trÄden, sÄ jag tÀnkte se om ett litet inlÀgg om Satios GPS kunde fÄ liv i trÄden igen. SjÀlv har jag svurit Ätskilliga gÄnger Ät den lÄngsamma och oexakta GPSn (har kört med Google maps), men nu har jag hittat en instÀllning som verkar fungera (har bara testat pÄ tre olika stÀllen, men ÀndÄ... ).
InstÀllningstipset Àr hÀmtat frÄn forumet om "Sations svaga GPS signal" pÄ www.esato.com, och lyder som följer.
1. Rensa "HjÀlpdata för GPS"
a. Tryck "röd-grön-röd-röd-grön-röd" i startlÀget
b. GĂ„ in under Servicetester
c. GĂ„ in under GPS-system
d. Tryck "Rensa hjÀlpdata"
2. GÄ in under InstÀllningar->Telefon->PrograminstÀllningar->Positionering
a. StÀll "Positioneringsmetod" till "Inbyggd GPS" (avmarkera NÀtbaserad)
b. GÄ in under "Positionsserver" och stÀll in Ätkomstpunkten frÄn automatisk (om det Àr förvalt) till din normala nÀtverks uppkoppling (i mitt fall Telia Online)
3. Starta om telefonen och testa.
Jag vet inte exakt varför, men för mig har detta funkat.
Lycka till!
Redigerat av 70, 30 augusti 2010 - 19:46.
Postad 07 september 2010 - 16:13
infreeze
-
infreeze
-
Amatör
-
-
60 inlÀgg
Nej fan vad trÄkigt...vill fÄ igÄng trÄden igen  ingen som har hittat nÄgra nya program eller?
Postad 08 september 2010 - 08:31
Ricke77
-
Ricke77
-
LĂ€rjunge
-
-
333 inlÀgg
Nej fan vad trÄkigt...vill fÄ igÄng trÄden igen ingen som har hittat nÄgra nya program eller?
HÄller med dig... Vi kan nog kÀnna oss blÄsta som satsade pÄ ett utdöende OS...
Postad 08 september 2010 - 16:34
infreeze
-
infreeze
-
Amatör
-
-
60 inlÀgg
det dÀra kan jag fan hÄlla med om t.om. nokias system Àr bÀttre Àn satios skit..
Postad 08 september 2010 - 17:31
Unregisteredf5f99731
-
Unregisteredf5f99731
-
LĂ€rjunge
-
-
416 inlÀgg
Postad 09 september 2010 - 08:37
Ricke77
-
Ricke77
-
LĂ€rjunge
-
-
333 inlÀgg
det dÀra kan jag fan hÄlla med om t.om. nokias system Àr bÀttre Àn satios skit..
Jag Ängrar mig som attan att jag inte vÀntade ett halvÄr med att byta nalle och binda om abonemanget... DÀr kom ju en massa roliga androidnallar i vÄras... Men men... Det Àr vÀl bara att stÄ ut. Kameran Àr ju oslagbar men det e enligt mig det enda som lyfter upp den. FÄr vÀl fota mig igenom vintern tills jag kan byta mobil.
Postad 09 september 2010 - 16:24
infreeze
-
infreeze
-
Amatör
-
-
60 inlÀgg
hÄller med Àr fan nog bara kameran man har den för faktiskt
Postad 10 september 2010 - 05:37
L8L
-
L8L
-
Wannabe
-
-
25 inlÀgg
InstÀmmer. Kameran Àr bra. Hörde att en kompis hade köpt en Satio och avrÄdde henne det. SÀljaren hade sÄlt pÄ den till henne för den superba kameran. Tycker det Àr kasst av sÀljarna i butikerna att sÀlja en telefon som inte lÀngre uppdateras....
Kör ni alla med det medföljande programmet att spela upp musik? Samma sak att titta pÄ bilder? Eller ni har nÄgot bra förslag?
Du som installerade SPB har telefonen funkat sen du körde in koden?
Postad 10 september 2010 - 07:29
Ricke77
-
Ricke77
-
LĂ€rjunge
-
-
333 inlÀgg
SjÀlv anvÀnder jag inte mediaspelaren till musik sen Spotify kom till Symbian. Tycker det fungerar kanon men visst, det kostar ju 99:- i mÄnaden med Spotify Premium. Jag anvÀnder det till hemmabion med sÄ det Àr en liten summa för all den musik som Àr tillgÀnglig tycker jag.
NÀr det gÀller bilder sÄ kör jag med DLNA-stödet till min PS3:a och visar upp dem i HD-format pÄ TV:n. DÄ ser man verkligen hur bra kameran faktiskt Àr.
DÀremot testade jag tidigare Power MP3. Den var vÀl ingen höjdare. Faktum Àr att jag tycker de flesta apps man hittar fungerar sÄdÀr... De enda jag har fÄtt att fungera felfritt Àr faktiskt endast: Spotify, Opera 10, AccuWeather, NDrive och Rally Master Pro. De andra jag har installerat har antingen laggat, hÀngt telefonen eller inte fungerat alls.
Jag har testat att surfa pÄ Iphone, X10, HTC HD2 m.m. och jÀmfört med webblÀsaren som sitter i Sation.
Det Àr ungefÀr som att jÀmföra en gammal amazon med en Ferrari. Störigt som fan nÀr man sitter med polarna och leker och deras webblÀsare har laddat fÀrdigt innan min ens har börjat... Suck
Postad 10 september 2010 - 10:14
Unregisteredca9029fc
-
Unregisteredca9029fc
-
Wannabe
-
-
23 inlÀgg
Du som installerade SPB har telefonen funkat sen du körde in koden?
JodÄ den har fungerat som den ska. Tycker telefonen blev mycket trevligare att anvÀnda efter att jag installerade SPB.
Postad 10 september 2010 - 10:24
Unregisteredf5f99731
-
Unregisteredf5f99731
-
LĂ€rjunge
-
-
416 inlÀgg
Hur kÀnner ni inför eran satio?
Ăr den sĂ„ seg?
HĂ€nger den sig ofta?
NĂ€r kom senaste mjukvaruuppdateringen?
TÀnkte köpa min kusins för en "billig" peng. Gillar symbian och kameran verkar hÀrlig, nÄgot som Àr skönt att alltid ha med sig.
Postad 10 september 2010 - 16:47
Avicii
-
Avicii
-
Beroende
-
-
1 167 inlÀgg
Ăr den sĂ„ seg? HĂ€nger den sig ofta? NĂ€r kom senaste mjukvaruuppdateringen?
Tycker inte att den Àr seg, jÀmfört med mina andra Symbian (P1i och W960i) utan mÀrkbart snabbare. JÀmför jag med min Xperia X10, sÄ ligger den efter. Telefonen i sig kÀnns lite "klumpig" och "gammalmodig", men jag kan inte tÀnka mig att sÀlja. Gillar Symbian OS och kameran Àr bra. Kan inte komma ihÄg att den hÀngt sig nÄgon gÄng överhuvudtaget. Senaste och sista? uppdateringen kom 6 mars i Är.
SatioSysInfo.png 231,12K
0 Antal nerladdningar
Postad 10 september 2010 - 16:59
Unregisteredf5f99731
-
Unregisteredf5f99731
-
LĂ€rjunge
-
-
416 inlÀgg
Okej. LÄter ju inte sÄ fel.
SE har inte sagt nÄgot om att det Àr sista uppdateringen?
Postad 12 september 2010 - 13:04
Holan1982
-
Holan1982
-
Rookie
-
3 inlÀgg
Jag har synkat min telefon mot min Googlekonto med RoadSync. Synkroniseringen mot mail och kalendern fungerar utmÀrkt. DÀremot sÄ fÄr jag inte mina uppgifter/notes i Googlekalendern att synkronisera med uppgifterna i telefonkalendern. NÄgon som har nÄgra tips pÄ hur jag fÄr detta att fungera?
Postad 15 september 2010 - 20:28
cammen_
-
cammen_
-
Wannabe
-
-
12 inlÀgg
Hej!
Jag ska resa bort och kommer inte ha tillgÄng till internet till min dator. Jag har telia mobil max 25 pÄ min Satio och undrar om man kan pÄ nÄgot sÀtt surfa pÄ datorn genom telias nÀt? alltsÄ typ koppla in mobilen i datorn och pÄ sÄ sÀtt fÄ internet?
Postad 15 september 2010 - 20:53
JTL
-
JTL
-
AnvÀndare
-
-
105 inlÀgg
Det bör rÀcka med programvaran till windows? Har fungerat att göra sÄ sedan gprs kom, förstÄr inte varför folk köper "mobilt bredband" nÀr i princip alla redan har det i sin mobil.
Postad 15 september 2010 - 23:23
mikekop
-
mikekop
-
Wannabe
-
-
36 inlÀgg
Hej! Jag ska resa bort och kommer inte ha tillgÄng till internet till min dator. Jag har telia mobil max 25 pÄ min Satio och undrar om man kan pÄ nÄgot sÀtt surfa pÄ datorn genom telias nÀt? alltsÄ typ koppla in mobilen i datorn och pÄ sÄ sÀtt fÄ internet?
Det gÄr finfint det. TÀnk dock pÄ att ha ett frisurf-avtal, dÄ kostnaden per MB inte Àr obetydlig. Man avverkar rÀtt mÄnga MB nÀr man surfar pÄ datorn jÀmfört med mobilen. Flera weblÀsare har komprimeringslÀgen som t.ex begrÀnsar kvaliteten pÄ bilder, dvs nedladdad storlek, Opera som jag anvÀnder har "Opera Turbo"... SonyEricsson PCSuite eller PC Companion har automatiska guider som hjÀlper dig att ansluta datorn till internet med din Satio som modem.
Postad 16 september 2010 - 05:58
cammen_
-
cammen_
-
Wannabe
-
-
12 inlÀgg
Det gÄr finfint det. TÀnk dock pÄ att ha ett frisurf-avtal, dÄ kostnaden per MB inte Àr obetydlig. Man avverkar rÀtt mÄnga MB nÀr man surfar pÄ datorn jÀmfört med mobilen. Flera weblÀsare har komprimeringslÀgen som t.ex begrÀnsar kvaliteten pÄ bilder, dvs nedladdad storlek, Opera som jag anvÀnder har "Opera Turbo"...
SonyEricsson PCSuite eller PC Companion har automatiska guider som hjÀlper dig att ansluta datorn till internet med din Satio som modem.
Tack sÄ mycket för svaret! jo jag har frisurf, sÄ det Àr lungt
Postad 18 september 2010 - 15:29
infreeze
-
infreeze
-
Amatör
-
-
60 inlÀgg
ingen som vet hur man ÄterstÀller ens minneskort till originalet...har för mycket skit installerat
Postad 18 september 2010 - 15:38
Avicii
-
Avicii
-
Beroende
-
-
1 167 inlÀgg
ingen som vet hur man ÄterstÀller ens minneskort till originalet...har för mycket skit installerat
Alternativet "Formatera" finns. Meny -> HjÀlpredor -> Filhanteraren. Klicka 2 gÄnger pÄ Phone card -> Alternativ -> Alternativ för minneskort -> Formatera.
Postad 18 september 2010 - 15:47
infreeze
-
infreeze
-
Amatör
-
-
60 inlÀgg
Formatera korten vet jag men fan vill fÄ tillbaka filerna efter man har formaterat minneskortet ju ;(
Redigerat av infreeze, 18 september 2010 - 15:50.
Postad 19 september 2010 - 14:02
userapan
-
userapan
-
Amatör
-
-
67 inlÀgg
Formatera korten vet jag men fan vill fÄ tillbaka filerna efter man har formaterat minneskortet ju ;(
Du fÄr vÀl lÀgga in alla foton, musik osv pÄ datorn sÄlÀnge?
Postad 19 september 2010 - 15:04
infreeze
-
infreeze
-
Amatör
-
-
60 inlÀgg
Nej men alltsÄ bahh jag förklarar fan uselt...dom filerna för sjÀlva telefonen Sony Ericsson PC Suite osv som ligger pÄ minneskortet..rensa hela minnet sedan..tanka hem dom igen för Sony ericsson sida eller nÄgot sÄ
Postad 22 september 2010 - 07:05
Ricke77
-
Ricke77
-
LĂ€rjunge
-
-
333 inlÀgg
Hade jag varit dig sÄ hade jag tagit bort allt, dvs formaterat och sen om du nu vill ha PC-suite pÄ minneskortet, sÄ tanka ner det frÄn SE:s hemsida och vÀlj spara som rakt ner pÄ minneskortet.
Postad 27 september 2010 - 19:13
Avicii
-
Avicii
-
Beroende
-
-
1 167 inlÀgg
SE har inte sagt nÄgot om att det Àr sista uppdateringen?
Inget officiellt, men med tanke pÄ att de inte fortsÀtter med Symbian sÄ... Nu Àr det Android som gÀller. http://www.idg.se/2....anvanda-symbian
1 anvÀndare lÀser detta Àmne
0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar
Svara pÄ citerade inlÀgg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas hÀr?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna sjĂ€lva tagit. För att bilder ska listas krĂ€vs att albumet Ă€r synligt samt att det inte Ă€r av typen "Historik", "Ănskelista", "Ăvriga byggbilder" eller "Ăvrigt".
|