* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *
9082 svar till detta ämne
Postad 25 February 2010 - 11:17
Unregisteredc83518bd
-
Unregisteredc83518bd
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
Har en liten nyhet från väldigt säkra källor.. Den har gått till kommersiell produktion.. :-) .. Gillar de orden.. Sen ska dom ju bara upp från Kina o hit 
Kanon! Borde inte ta så lång tid eftersom dom skall börja sälja den i Indonesien i början på Mars!
Postad 25 February 2010 - 13:34
Megaman2
-
Megaman2
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
Kanon! Borde inte ta så lång tid eftersom dom skall börja sälja den i Indonesien i början på Mars!
ja den skall säljas på mässan i början av mars så det borde stämma. (återstår att se om någon produkt kan leta sig någon av våra svenska resenärers fickor. känns inte så långt bort nu faktist, bara 1 månad kvar. (värre var det i december då första rapporten att den skulle släppas kom. Tycker den står sig rätt bra i kunkurrensen fortfarande, men väntar på lite riktiga recensioner innan det blir ett köp.
Postad 25 February 2010 - 14:14
zippiz
-
zippiz
-
Beroende
-
-
1289 inlägg
Halloj... Som den nörd man är så startade jag en grupp på facebook här om dagen, är det någon här som känner för att gå med (vi är bara fem än så länge) så sök bara efter: xperia x10Haha... det är ju nästan som man får skämmas hur mycket energi o tid man lägger på X10.
Postad 25 February 2010 - 15:53
Fredde S
-
Fredde S
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Pratade med Inwarehouse som fram till igår hade 27 februari som leveransdatum. Efter diverse chattande med supporten så lovade de kolla med leverantören vilket datum som gällde. Idag har de 7:e April som officiellt leveransdatum. Vet i tusan om jag kan vänta så länge...  Man kanske blir tvungen att köpa en N1:a iallafall...
Postad 25 February 2010 - 16:03
zippiz
-
zippiz
-
Beroende
-
-
1289 inlägg
Pratade med Inwarehouse som fram till igår hade 27 februari som leveransdatum. Efter diverse chattande med supporten så lovade de kolla med leverantören vilket datum som gällde. Idag har de 7:e April som officiellt leveransdatum. Vet i tusan om jag kan vänta så länge... Man kanske blir tvungen att köpa en N1:a iallafall...
Låter onekligen långt borta, men tycker iaf du ska invänta officiellt datum från SE som jag tycker vi borde få när som helst (egentligen för länge sedan?). Var det ingen som vill gå med i gruppen på facebook? Känner mig som ett barn som precis erkänt något som man genast ångrar... haha
Postad 25 February 2010 - 16:08
Fredde S
-
Fredde S
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Har denna postats? X10 användarhandbok: http://se-blog.com/c...10-user-manual/
Läste manualen lite flyktigt, nallen har en "proximity sensor". Känner den av om man har luren mot örat och stänger av skärmen då? Vad kan den annars vara till för?
Postad 25 February 2010 - 16:12
Fredde S
-
Fredde S
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Låter onekligen långt borta, men tycker iaf du ska invänta officiellt datum från SE som jag tycker vi borde få när som helst (egentligen för länge sedan?).
Var det ingen som vill gå med i gruppen på facebook? Känner mig som ett barn som precis erkänt något som man genast ångrar... haha 
Jag går med snart. Har dock tagit en sabbatsmånad från FB. Hade tänkt rivstarta med att bomba polarna med coola bilder och uppdateringar var 5:e minut från min nya coola nalle, ****t lär ju ha snöat igen innan det sker (tack för det SE)....
Postad 25 February 2010 - 16:14
mornn
-
mornn
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
Pratade med Inwarehouse som fram till igår hade 27 februari som leveransdatum. Efter diverse chattande med supporten så lovade de kolla med leverantören vilket datum som gällde. Idag har de 7:e April som officiellt leveransdatum. Vet i tusan om jag kan vänta så länge... Man kanske blir tvungen att köpa en N1:a iallafall...
Intressant, inte för jag ska köpa där ändå. de kanske safe:ar nu? Fick svar från supporten häromdagen och de sa återigen att den lanseras vecka 13. Hoppas det är inwarehouse som är sega bara isåfall.
Postad 25 February 2010 - 16:14
Fredde S
-
Fredde S
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Jag går med snart. Har dock tagit en sabbatsmånad från FB. Hade tänkt rivstarta med att bomba polarna med coola bilder och uppdateringar var 5:e minut från min nya coola nalle, ****t lär ju ha snöat igen innan det sker (tack för det SE)....
Man kan ju inte skriva **** utan att det blir refuserat!!! ****, ****, fan
Postad 25 February 2010 - 16:55
zippiz
-
zippiz
-
Beroende
-
-
1289 inlägg
Läste manualen lite flyktigt, nallen har en "proximity sensor". Känner den av om man har luren mot örat och stänger av skärmen då? Vad kan den annars vara till för?
Japp, det är det vanligase man använder den till... men den används väl också för att höja ljuset på skärmen när man är i en ljusstark miljö o kan användas till att tex "muta" telefonen om man sveper handen över, eller vänder på telefonen när det ringer... något mer? Kul om du går med i gruppen, då blir vi ju hela sex personer
Postad 25 February 2010 - 16:59
Unregistered8ce697e0
-
Unregistered8ce697e0
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Var det ingen som vill gå med i gruppen på facebook? Känner mig som ett barn som precis erkänt något som man genast ångrar... haha 
Finns ju bara 16 olika x10 grupper som man får fram med dom sökorden, du vill inte länka direkt?
Postad 25 February 2010 - 17:18
silverkillen
-
silverkillen
-
Användare
-
-
124 inlägg
åhh... jäklar ! dom har uppdaterat på sonyericsson hemsidan nu står de hur mycket vi kan kräma ur batteriet http://www.sonyerics...m...cc=se&lc=sv
Redigerat av silverkillen, 25 February 2010 - 17:18.
Postad 25 February 2010 - 17:41
zippiz
-
zippiz
-
Beroende
-
-
1289 inlägg
 Finns ju bara 16 olika x10 grupper som man får fram med dom sökorden, du vill inte länka direkt? 
Haha, men vad pinsamt... jag har ju suttit och tyckt det var konstigt att jag inte hittade några X10-grupper... vet inte om jag inte sökte på xperia också eller vad jag gjort för fel. Nu känns ju min grupp lite överflödig, o jag skäms lite (igen) Hur som helst, vill någon gå med så skriv några av orden X10 Xperia X10-mini pro Sony Ericsson Android i sökfältet så borde ni hitta tråden till slut. Vet inte hur man länkar direkt till en grupp..?
Postad 25 February 2010 - 17:46
Fredde S
-
Fredde S
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Japp, det är det vanligase man använder den till... men den används väl också för att höja ljuset på skärmen när man är i en ljusstark miljö o kan användas till att tex "muta" telefonen om man sveper handen över, eller vänder på telefonen när det ringer... något mer? Kul om du går med i gruppen, då blir vi ju hela sex personer 
Coolt. Det enda man saknar är en Magnetisk kompass. Läste att det fanns en app som gjorde telefonen till en mini-metalldetektor... DET har man ju alltid saknat  Brukar SE ge "glädje siffror" i sina specar och gör som alla andra när de redovisar batteritider?
Redigerat av Fredde S, 25 February 2010 - 17:57.
Postad 25 February 2010 - 18:31
gregoff
-
gregoff
-
Användare
-
-
100 inlägg
Coolt. Det enda man saknar är en Magnetisk kompass. Läste att det fanns en app som gjorde telefonen till en mini-metalldetektor... DET har man ju alltid saknat 
Brukar SE ge "glädje siffror" i sina specar och gör som alla andra när de redovisar batteritider?
Inget kompass? Det trodde jag var ett krav från Google för att man skulle få lov att leverera en mobil med Android... Har jag i alla fall för mig att jag läst någonstans...
Postad 25 February 2010 - 18:50
Micke prylgalen
-
Micke prylgalen
-
Forumräv
-
-
538 inlägg
Är garanterat kompass i. Såg en video på youtube där de demade en app "Layar". Man söker av horisonten med kameran typ och sen visas t.e.x restauranger där i bilden och avståndet till dom osv.. Det måste ju vara omöjligt att få till utan kompass. http://www.youtube.c...8...490&index=3Edit: Hon förklarar ju också att den använder GPS:en och kompassen
Redigerat av Micke prylgalen, 25 February 2010 - 18:52.
Postad 25 February 2010 - 19:59
gregoff
-
gregoff
-
Användare
-
-
100 inlägg
Är garanterat kompass i. Såg en video på youtube där de demade en app "Layar". Man söker av horisonten med kameran typ och sen visas t.e.x restauranger där i bilden och avståndet till dom osv.. Det måste ju vara omöjligt att få till utan kompass.
http://www.youtube.c...8...490&index=3
Edit: Hon förklarar ju också att den använder GPS:en och kompassen 
Kommer till och med ihåg att jag sett klippet innan ;-) Minnet är bra med kort
Postad 25 February 2010 - 20:16
Fredde S
-
Fredde S
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Kommer till och med ihåg att jag sett klippet innan ;-) Minnet är bra med kort
Jag kan ha helt fel, men jag tror inte nallen har en Magnetisk kompass utan en GPS? styrd dito. Jag har också läst det på något forum har jag fär mig. Mitt minne är jättebra men kort...
Postad 25 February 2010 - 21:10
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Stämmer passningstiden ens dåligt så ser ju bra ut!
Och nog ska den ha kompass, men det kan nog finnas olika sorter som Fredde S är inne på här ovan
Postad 25 February 2010 - 21:49
Pjuklarven
-
Pjuklarven
-
Lärjunge
-
-
497 inlägg
Stämmer passningstiden ens dåligt så ser ju bra ut! 
Och nog ska den ha kompass, men det kan nog finnas olika sorter som Fredde S är inne på här ovan 
Ser dock att jag finner den tabellen lite fattig då jag både skulle vilja se musikspelning och videospelning bland annat. En sån här telefon gör man ju så grymt mycket mer än bara pratar i ju.
Postad 25 February 2010 - 22:50
eztoril
-
eztoril
-
Lärjunge
-
-
354 inlägg
Nej att den saknar frontkamera har varit officiellt sen länge. Och hur är det bland er i den här tråden, är det nån som videosamtalar regelbundet? Jag tror jag har testat funktionen en gång i hela livet!? 
Hmm, stämmer det? Enligt killen i videon: http://www.youtube.c...h?v=_uHX3xh7XGU...ska en sådan finnas. Killen nämner i början att den har en frontkamera för videosamtal, bredvid "proximity"-sensorn (han pekar på den svarta fläcken i ovankant). Fast jag håller med. Hur ofta har man kört videosamtal egentligen? En gång per år är i överkant :-) /M
Redigerat av eztoril, 25 February 2010 - 22:54.
Postad 25 February 2010 - 23:06
Micke prylgalen
-
Micke prylgalen
-
Forumräv
-
-
538 inlägg
Ser dock att jag finner den tabellen lite fattig då jag både skulle vilja se musikspelning och videospelning bland annat. En sån här telefon gör man ju så grymt mycket mer än bara pratar i ju.
Tja, det kan ju specas upp hur mkt som helst men det spelar ju ingen roll sen i verkligheten ändå. Som alla smartphones så tror jag man kan dra ut batteriet lätt på en dag. 4" skärm m.m det är bara att ana att det drar ström. Det där vet man ju inte riktigt förräns man använt den ett tag. Leker man mkt så är det säkert ladda varje natt som gäller, men vad gör det
Postad 26 February 2010 - 00:04
Unregisteredc83518bd
-
Unregisteredc83518bd
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
Om folk inte redan sett det så står det såhär på bloggen idag:
"I see that colors are still discussed due to unclear information from our side. The Xperia X10, X10 mini, X10 mini pro all support 16M colors, hardware wise. Software wise there are limitations from the OS and what the future upgrades will imply on leveraging screen capability is not visible to me at this point. We will let you know as soon I have something to share."
Om folk inte redan sett det så står det såhär på bloggen idag:
"I see that colors are still discussed due to unclear information from our side. The Xperia X10, X10 mini, X10 mini pro all support 16M colors, hardware wise. Software wise there are limitations from the OS and what the future upgrades will imply on leveraging screen capability is not visible to me at this point. We will let you know as soon I have something to share."
Postad 26 February 2010 - 03:43
Pjuklarven
-
Pjuklarven
-
Lärjunge
-
-
497 inlägg
Tja, det kan ju specas upp hur mkt som helst men det spelar ju ingen roll sen i verkligheten ändå. Som alla smartphones så tror jag man kan dra ut batteriet lätt på en dag. 4" skärm m.m det är bara att ana att det drar ström. Det där vet man ju inte riktigt förräns man använt den ett tag.
Leker man mkt så är det säkert ladda varje natt som gäller, men vad gör det 
Jo givetvis, jag hoppades väl mest på att den ens skulle klara en dag.. Att jag får ladda varje natt det visste jag redan, och ja, jag har tid att pilla så mycket på telefonen på jobbet
Postad 26 February 2010 - 07:04
ojva
-
ojva
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
Produceras går nog fort (om man ser till 1 telefon) Skickas hit tar nog inte ens ett dygn? Sen ska den släppas och distribueras inom landet (och det kan nog ta till V13) 
Ska nog vara en snabb båt om de ska få hit dem på mindre än ett dygn...  Visst, de kan ju flyga hit dem men det är nog mindre troligt...
Redigerat av ojva, 26 February 2010 - 07:06.
Postad 26 February 2010 - 10:06
Unregistered1193
-
Unregistered1193
-
Forumräv
-
-
727 inlägg
Jag kan ha helt fel, men jag tror inte nallen har en Magnetisk kompass utan en GPS? styrd dito. Jag har också läst det på något forum har jag fär mig. Mitt minne är jättebra men kort... 
Den har en digital kompass! Den använder den digitala kompassen samt GPSen för att skapa en illusion av en riktig magnetisk kompass. Jag kan ha helt fel, men jag tror inte nallen har en Magnetisk kompass utan en GPS? styrd dito. Jag har också läst det på något forum har jag fär mig. Mitt minne är jättebra men kort... 
Den har en digital kompass! Den använder den digitala kompassen samt GPSen för att skapa en illusion av en riktig magnetisk kompass. Jag kan ha helt fel, men jag tror inte nallen har en Magnetisk kompass utan en GPS? styrd dito. Jag har också läst det på något forum har jag fär mig. Mitt minne är jättebra men kort... 
Den har en digital kompass! Den använder den digitala kompassen samt GPSen för att skapa en illusion av en riktig magnetisk kompass.
Postad 26 February 2010 - 10:21
benkt
-
benkt
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Har nånting fått tuppjuck eller ?
Postad 26 February 2010 - 10:32
Unregistered1193
-
Unregistered1193
-
Forumräv
-
-
727 inlägg
Har nånting fått tuppjuck eller ? 
Haha ja det kan man säga...så märkligt det blev...
Redigerat av Unregistered1193, 26 February 2010 - 10:36.
Postad 26 February 2010 - 12:52
gregoff
-
gregoff
-
Användare
-
-
100 inlägg
Vet att det diskuterats mycket kring att X10 "bara" levereras med Android 1.6 (inledningsvis i alla fall).
Jag har inte haft en android-lur sedan tidigare och vet därför inte så mycket, men hur mycket "förlorar" man med tanke på Android 1.6 och apps på t.ex. Andriod Market? Är det mesta anpassat för 1.6, eller går man miste om många apps som bara finns till 2.x?
Hur bedömer ni denna mot t.ex. HTC Desire? Det jag främst tänker på är hårdvaran. T.ex. kommer Desire att levereras med avsevärt mycket mer RAM (mer än dubbla vad jag vet).
Postad 26 February 2010 - 13:47
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Vet att det diskuterats mycket kring att X10 "bara" levereras med Android 1.6 (inledningsvis i alla fall).
Jag har inte haft en android-lur sedan tidigare och vet därför inte så mycket, men hur mycket "förlorar" man med tanke på Android 1.6 och apps på t.ex. Andriod Market? Är det mesta anpassat för 1.6, eller går man miste om många apps som bara finns till 2.x?
Hur bedömer ni denna mot t.ex. HTC Desire? Det jag främst tänker på är hårdvaran. T.ex. kommer Desire att levereras med avsevärt mycket mer RAM (mer än dubbla vad jag vet).
Många här anser att det är ett icke-problem. Personligen tycker jag inte om att den leveras med 1.6. Jag tror google prioriterar upgraderingar till de senare versionerna och är rädd att det inte kommer några updates på en tid. Sedan är det ju enligt min mening lite tråkigt med något "gammalt". Många här verkar tycka att de är ett säkrare kort med 1.6 och att det fungerar bättre i dagsläget. Och så kan mycket väl vara fallet. Men jag tror inte heller att X10:an kommer hoppa över 2.0,2.1 för att hoppa till 2.5 vilket gör att man aldrig får det senaste. Har dock ingen riktig fakta som styrker om x10 skulle hoppa direkt till 2.5. Men även om det skulle vara fallet så är man fast i 1.6 bra länge. Jag väntar på mini:n, men beror ju såklart på hur updates och support ser ut fram tills dess. När det gäller apps så fungerar ju de flesta, om de inte kräver MT. Men det återstår ju att se hur det bli med nya apps. angående Desire så passar jag. Har inte läst in mig på den så mycket än.
Redigerat av theclone, 26 February 2010 - 14:11.
Postad 26 February 2010 - 14:11
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2179 inlägg
Många här anser att det är ett icke-problem. Personligen tycker jag inte om att den leveras med 1.6. Jag tror google prioriterar upgraderingar till de senare versionerna och är rädd att det inte kommer några updates på en tid. Sedan är det ju enligt min mening lite tråkigt med något "gammalt". Många här verkar tycka att de är ett säkrare kort med 1.6 och att det fungerar bättre i dagsläget. Och så kan mycket väl vara fallet.
Ja, jag förstår inte heller hysterin om att vara uppdaterad så extremt sent. Jag skulle förstå det om det handlade om kritiska uppdateringar som har med funktionaliteten att göra - men det är ju bara vissa förändringar man får, än så länge. Vad jag menar är ju att mobilen med 1.6 fortfarande är en toppenmobil och lär fungera klockrent. Det är ju inte som att den helt plötsligt är usel bara för att den inte är uppdaterad direkt. Herre jösses... Uppdateringarna kommer och vill man vara negativ och tror att SE skiter i att släppa uppdateringar - släpp tanken på mobilen helt då istället för att negga i tråden. Enkelt. Ser du möjligheter och är optimistisk, eller är du en gnällig person som ser problem? Det är upp till dig (med "du" menade jag generellt nu, inte dig specifikt, theclone).  Hellre få en mest troligt optimerad X10:a med 1.6 än en eventuellt och i värsta fall buggig X10:a med 2.1 eller motsvarande "bara för att ha det senaste".
Postad 26 February 2010 - 14:42
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Jag beskrev bara min syn på det, och har du problem med det bör du kanske inte svara på mitt inlägg. Jag ser inget direkt problem med att den kommer med 1.6 om du föredrar det. Dock så föredrar jag det senaste för att vara säker på att inkuderas i kommande nyheter. Jag följer nog hur det går med x10 och även många andra modeller för att se om mini:n kan vara något för mig.
Har inga planer på att negga ner tråden förutom om du menar att jag gjorde det med ovanstående inlägg. Kan man inte skriva något i den om det är negativt? Isåfall, när den väl är släppt kommer det alltid finnas saker som inte är så bra. Det gör det med alla mobiler. Får man inte ta up dem här då?
Jag sitter just och väntar på mini:n för att jag ser möjligheter. Men jag är inte blind i min önskan efter den 
//Mr Negga
Redigerat av theclone, 26 February 2010 - 14:48.
Postad 26 February 2010 - 16:05
mornn
-
mornn
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
Jag beskrev bara min syn på det, och har du problem med det bör du kanske inte svara på mitt inlägg. Jag ser inget direkt problem med att den kommer med 1.6 om du föredrar det. Dock så föredrar jag det senaste för att vara säker på att inkuderas i kommande nyheter. Jag följer nog hur det går med x10 och även många andra modeller för att se om mini:n kan vara något för mig.
Har inga planer på att negga ner tråden förutom om du menar att jag gjorde det med ovanstående inlägg. Kan man inte skriva något i den om det är negativt? Isåfall, när den väl är släppt kommer det alltid finnas saker som inte är så bra. Det gör det med alla mobiler. Får man inte ta up dem här då?
Jag sitter just och väntar på mini:n för att jag ser möjligheter. Men jag är inte blind i min önskan efter den  //Mr Negga
Läs vad han skriver? Han skrev ju att han inte tracka ner på dig. Det är väl som många firmware. nya builds vs stable builds.
Postad 26 February 2010 - 16:23
zippiz
-
zippiz
-
Beroende
-
-
1289 inlägg
Jag har också kommit över att den släpps med 1.6 o känns inte alls som något större problem längre. Hoppas som jag skrev för någon vecka sedan att SE helt enkelt koncentrerar sig på att gå direkt på 2.5 istället, då blir det nog ett litet "hopp" som känns mer... vilket ju är väldigt trevligt  ) Har vi inte snackat om den nya blogen? Well, min ligger o buffrar... tar evigheter med 3g (Tre) men ska kolla snart hoppas jag http://blogs.sonyeri...ory/xperia-x10/
Postad 26 February 2010 - 16:32
Fredde S
-
Fredde S
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Är det någon som känner till hur bra stöd X-10 har för synkronisering mellan MS-exchange? För mig kan det vara viktigt att man kan synkronisera flera kalendrar i Outlook 2007 med nallen. Jag vill ärna tro att SE är duktiga på detta eftersom telefonen har lite "affärsflärd" över sig. Finns det Appar som klarar detta annars? Är det någon som har ägt tex en Hero som kan berätta hur stödet för kalender/kontakter fungerade med den telefonen.... Jag vet att Nexusen inte har stöd för kalender synkronisering med Outlook.
Postad 26 February 2010 - 16:57
Unregisteredaa85384d
-
Unregisteredaa85384d
-
Lärjunge
-
-
251 inlägg
Är det någon som känner till hur bra stöd X-10 har för synkronisering mellan MS-exchange? För mig kan det vara viktigt att man kan synkronisera flera kalendrar i Outlook 2007 med nallen. Jag vill ärna tro att SE är duktiga på detta eftersom telefonen har lite "affärsflärd" över sig. Finns det Appar som klarar detta annars? Är det någon som har ägt tex en Hero som kan berätta hur stödet för kalender/kontakter fungerade med den telefonen.... Jag vet att Nexusen inte har stöd för kalender synkronisering med Outlook.
Och samtidigt kan man få berätta hu bra IMAP-stödet är. Det är väldigt bra i X1 (Bl.a. kan man ju välja hur långt tillbaka i tiden man ska hämta mail och hur stora mail man ska hämta osv) så man kan ju hoppas att det följer med bra stöd i X10.
Postad 26 February 2010 - 18:09
mornn
-
mornn
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
Jag har också kommit över att den släpps med 1.6 o känns inte alls som något större problem längre. Hoppas som jag skrev för någon vecka sedan att SE helt enkelt koncentrerar sig på att gå direkt på 2.5 istället, då blir det nog ett litet "hopp" som känns mer... vilket ju är väldigt trevligt )
Har vi inte snackat om den nya blogen? Well, min ligger o buffrar... tar evigheter med 3g (Tre) men ska kolla snart hoppas jag 
http://blogs.sonyeri...ory/xperia-x10/
lite lack på dem. "In less than 20 words". Det översätter jag som mindre än 20 ord liksom. Typ alla som valdes har motivation med fler än 20 ord. Fast nice på SVT Play. Swedroid skrev att den buffrade långsamt men ganska behagligt med tanke på att det verkade vara över 3g.
Postad 26 February 2010 - 19:08
Unregistered38c95f32
-
Unregistered38c95f32
-
Användare
-
-
152 inlägg
Läst för ett tag sedan att själva synkonineringen med MS-exchange fungerade bra men att det inte var så bra integrerat i mjukvaran, främst timescape tror jag det var. Detta var en tidig förhandstitt och jag skulle bli väldigt förvånad om det inte är fixat till lanseringen. En sån här ska jag nog köpa till för att skydda min älskling: http://www.katshing....d.asp?aid=21289
Redigerat av Unregistered38c95f32, 26 February 2010 - 19:10.
Postad 26 February 2010 - 19:29
Smith
-
Smith
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Läst för ett tag sedan att själva synkonineringen med MS-exchange fungerade bra men att det inte var så bra integrerat i mjukvaran, främst timescape tror jag det var. Detta var en tidig förhandstitt och jag skulle bli väldigt förvånad om det inte är fixat till lanseringen.
En sån här ska jag nog köpa till för att skydda min älskling: http://www.katshing....d.asp?aid=21289
Det där skyddet ser verkligen intressant ut, funderar dock på sådant skydd för skärmen och sen ett "gummi-fordral" för att skydda resten av telefonen. Har en benägenhet att tappa mina mobiler titt som tätt.
Postad 26 February 2010 - 19:55
Pjuklarven
-
Pjuklarven
-
Lärjunge
-
-
497 inlägg
Det där skyddet ser verkligen intressant ut, funderar dock på sådant skydd för skärmen och sen ett "gummi-fordral" för att skydda resten av telefonen. Har en benägenhet att tappa mina mobiler titt som tätt.
Jo samma här, det blir nog ett sånt där displayskydd som bara skyddar framsidan för mig och ett silikonskal tillsammans med det. För ett sånt där Invisible Shield täcker väl baksidan, och har man en svart tappar man ju som den där matta, sköna känslan på baksidan
Postad 26 February 2010 - 20:04
zippiz
-
zippiz
-
Beroende
-
-
1289 inlägg
Jo samma här, det blir nog ett sånt där displayskydd som bara skyddar framsidan för mig och ett silikonskal tillsammans med det. För ett sånt där Invisible Shield täcker väl baksidan, och har man en svart tappar man ju som den där matta, sköna känslan på baksidan 
Men hur är det med den matta sköna känslan med ett siliconskal då?  Jag är också lite sugen på ett siliconskal, (från ebay) ihop med en skyddande framsida med matt-finish... dock känns det rätt tråkigt att trycka på telefonen så fula kläder när den är så fin, känns lite onödigt liksom. Har inga "kläder" på någon av mina telefoner (kör med tre dagligen) Nokia 5800, SE 530 och HTC Cruise (som för övrigt påminner en del om X10 tycker jag). Har inga direkta repor på dem trots att de blir misshandlade ibland. Tror det får räcka med skärmskydd, men visst är man lite rädd att förstöra sin nya telefon.
Postad 26 February 2010 - 20:09
Unregistered1193
-
Unregistered1193
-
Forumräv
-
-
727 inlägg
Hmm, stämmer det? Enligt killen i videon:
http://www.youtube.c...h?v=_uHX3xh7XGU
...ska en sådan finnas. Killen nämner i början att den har en frontkamera för videosamtal, bredvid "proximity"-sensorn (han pekar på den svarta fläcken i ovankant).
Fast jag håller med. Hur ofta har man kört videosamtal egentligen? En gång per år är i överkant :-)
/M
Nej, ingen frontkamera...
Postad 26 February 2010 - 20:41
Pjuklarven
-
Pjuklarven
-
Lärjunge
-
-
497 inlägg
Men hur är det med den matta sköna känslan med ett siliconskal då? 
Jag är också lite sugen på ett siliconskal, (från ebay) ihop med en skyddande framsida med matt-finish... dock känns det rätt tråkigt att trycka på telefonen så fula kläder när den är så fin, känns lite onödigt liksom. Har inga "kläder" på någon av mina telefoner (kör med tre dagligen) Nokia 5800, SE 530 och HTC Cruise (som för övrigt påminner en del om X10 tycker jag). Har inga direkta repor på dem trots att de blir misshandlade ibland. Tror det får räcka med skärmskydd, men visst är man lite rädd att förstöra sin nya telefon. 
Givetvis har jag bara silikon på jobbet, annars ser ju inte alla min snygga X10 när jag går på stan?!... Jo det är trist men på min C905 har jag då en "socka" med kardborre-lock som morsan sytt. Varför leja morsan? Jo för dom har bara dynga i butiken jag inte är nöjd med..  Nördigt? Javisst! Men bra som tusan..
Postad 26 February 2010 - 20:54
Unregistered38c95f32
-
Unregistered38c95f32
-
Användare
-
-
152 inlägg
Ett silikon/gummifodral är uteslutet för min del, det tycker jag är jättefult och då förlorar man ju utseendet som är X10ans allra starkaste kort i konkurrensen än så länge. Undrar hur lätt den är att repa, vore kul att se något test på det.
Timescape verkar fungera riktigt ###### bra i de senaste filmerna. Jag har inte tvivlat på att X10an var telefonen för mig och jag känner mig bara mer och mer säker varje dag.
Postad 26 February 2010 - 21:06
zippiz
-
zippiz
-
Beroende
-
-
1289 inlägg
Givetvis har jag bara silikon på jobbet, annars ser ju inte alla min snygga X10 när jag går på stan?!...
Jo det är trist men på min C905 har jag då en "socka" med kardborre-lock som morsan sytt. Varför leja morsan? Jo för dom har bara dynga i butiken jag inte är nöjd med..  Nördigt? Javisst! Men bra som tusan.. 
Låter lite jobbigt att klä av "ungarna" hela tiden, men det är klart om man bara har en så kanske det skulle funka  Tänkte att X10 skulle få ersätta både min 5800 och 530i iaf, synd jag måste ha windows mobile till jobbet bara. Blir nog en siliconkostym för min också dock. Har en polare som envisas med att ha sin mobil i en vanlig socka trots att vi försökt få honom att sluta, tom gömt sockan när vi varit ute på krogen men han verkar ha ett lager, hehe... håller telefonen i fint skick en w800i som han vägrar byta... suck
Postad 26 February 2010 - 21:34
Pjuklarven
-
Pjuklarven
-
Lärjunge
-
-
497 inlägg
Låter lite jobbigt att klä av "ungarna" hela tiden, men det är klart om man bara har en så kanske det skulle funka  Tänkte att X10 skulle få ersätta både min 5800 och 530i iaf, synd jag måste ha windows mobile till jobbet bara. Blir nog en siliconkostym för min också dock.
Har en polare som envisas med att ha sin mobil i en vanlig socka trots att vi försökt få honom att sluta, tom gömt sockan när vi varit ute på krogen men han verkar ha ett lager, hehe... håller telefonen i fint skick en w800i som han vägrar byta... suck 
Njaa det är inte alls farligt. Ska jag på jobbet åker sockan på men annars får den stanna hemma  Jag kommer då skydda min ögonsten så för jag hatar repor!!
Postad 26 February 2010 - 22:50
zippiz
-
zippiz
-
Beroende
-
-
1289 inlägg
Postad 26 February 2010 - 23:03
eztoril
-
eztoril
-
Lärjunge
-
-
354 inlägg
Nej, ingen frontkamera...
OK, vad finns i den mörka fläcken? Endast "proximity"-sensorn? Killen i filmen verkar vara så säker på saken och kan potentiellt ha provat videosamtal. Men visst, han kan också bara antagit att en kamera finns där... /M
Redigerat av eztoril, 26 February 2010 - 23:04.
Postad 26 February 2010 - 23:21
Unregistered42102
-
Unregistered42102
-
Användare
-
-
228 inlägg
Rikard Skogberg says: February 26, 2010 at 10:58 pm Matey, I guess you’re thinking of the MW600? http://www.sonyerics...a...cc=gb&lc=enCan’t really give you a yes or no answer though since it depends on which market you’re on. It’s not in the default kit but here in the Nordics we will bundle it, at least in some markets/kits. I’m not fully updated on other markets though. http://blogs.sonyeri...-in-xperia-x10/
Redigerat av Unregistered42102, 26 February 2010 - 23:21.
Postad 26 February 2010 - 23:33
Unregisteredc83518bd
-
Unregisteredc83518bd
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
Rikard Skogberg says: February 26, 2010 at 10:58 pm Matey, I guess you’re thinking of the MW600? http://www.sonyerics...a...cc=gb&lc=en Can’t really give you a yes or no answer though since it depends on which market you’re on. It’s not in the default kit but here in the Nordics we will bundle it, at least in some markets/kits. I’m not fully updated on other markets though. 
http://blogs.sonyeri...-in-xperia-x10/
Kanon! Skulle precis posta det! "Matey" e jag...:)haha
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|