Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson X10 Mini/Pro *

2353 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 december 2010 - 14:01

Robbis76
  • Robbis76
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Har tydligen kommit nån uppdatering men frågan är vad det är???

http://www.sonyerics...e/?lc=en&cc=gb#

Postad 23 december 2010 - 18:47

Svenskgurka
  • Svenskgurka
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Är det bara för mig som telefonen startar om hela tiden när jag kopplar upp den mot datorn?

X10 Mini Pro --> Windows 7 dator.

Har bara provat mot en dator, så jag vet inte helt säkert om det är datorn eller telefonen som är problemet. Det känns som det är telefonen...

Det är när jag väljer "Anslut" som den startar om efter att den varit ansluten i cirka 10 sekunder. Väljer jag Ladda så startar den inte om. Lite jobbigt att föra över filer m.m. om telefonen startar om hela tiden.

Postad 23 december 2010 - 19:39

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

Har tydligen kommit nån uppdatering men frågan är vad det är???

http://www.sonyerics...e/?lc=en&cc=gb#

En tidig julklapp?
120mb låg den på. Håller på och kör in den nu.

Postad 23 december 2010 - 19:59

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0

En tidig julklapp?

Jag såg den förut idag men har inte vågat att köra in den än. Man blir av med root och z4root fungerar inte efter uppdateringen. Så jag tror jag väntar (får se om jag kan hålla mig).

Postad 23 december 2010 - 20:12

DLux
  • DLux
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Är det bara för mig som telefonen startar om hela tiden när jag kopplar upp den mot datorn?

X10 Mini Pro --> Windows 7 dator.

Har bara provat mot en dator, så jag vet inte helt säkert om det är datorn eller telefonen som är problemet. Det känns som det är telefonen...

Det är när jag väljer "Anslut" som den startar om efter att den varit ansluten i cirka 10 sekunder. Väljer jag Ladda så startar den inte om. Lite jobbigt att föra över filer m.m. om telefonen startar om hela tiden.

Nej det är inte bara du som råkat ut för att telefonen startar om vid USB-anslutning.
Det här började efter 2.1-uppgraderingen.
För att komma runt problemet väljer man, (som du redan upptäckt), "Ladda".
Därefter drar man ned statusfältet och pekar på "USB-ansluten" sedan "Montera".
Telefonen startar inte om och det går utmärkt att föra över filer mm.

Postad 23 december 2010 - 20:19

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

Jag såg den förut idag men har inte vågat att köra in den än. Man blir av med root och z4root fungerar inte efter uppdateringen. Så jag tror jag väntar (får se om jag kan hålla mig).

Jag hade en del oflyt i menyer och lagg i spel efter 2.1 uppdateringen och dessa är borta nu för mig.
47,7 Fps I neocore mot runt 42 något tidigare.
Dock en liten bit kvar mot min toppnotering på 48.8fps. ;)

Postad 23 december 2010 - 20:44

järker
  • järker
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0

En tidig julklapp?

Berätta gärna vad som gick snett resp. blev bättre

Tack J

Postad 23 december 2010 - 21:08

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

Berätta gärna vad som gick snett resp. blev bättre

Tack J

Det är väl inte så stor skillnad mer mot det jag förklarade innan.
Efter 2.1 uppdateringen blev min telefon slö (de flestas verkar ha blivit snabba).
Nu efter denna blev min betydligt snabbare och spel laggar inte för mig längre. (Kanske så 2.1 ägare hade det från början?).

Har inte märkt av något nytt än så¨länge.

Postad 24 december 2010 - 10:12

järker
  • järker
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0

Det är väl inte så stor skillnad mer mot det jag förklarade innan.
Efter 2.1 uppdateringen blev min telefon slö (de flestas verkar ha blivit snabba).
Nu efter denna blev min betydligt snabbare och spel laggar inte för mig längre. (Kanske så 2.1 ägare hade det från början?).

Har inte märkt av något nytt än så¨länge.

Jag är också en av de som fick en slöare mobil efter 2.1 och jag hittar inte den senaste uppdateringen, varken när mobilen söker efter ny eller genom PC companion, har det att göra med att jag har Telia ?

Jag kör nu en reparation för att se om den installeras, vad är senaste versions-beteckningen du har efter senaste uppdateringen, skulle vara intressant så man kan se om det är den nya eller bara den gamla som reparerats.

Mvh J

Postad 24 december 2010 - 17:05

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
Min fick 2.0.2.A.0.24.

Postad 24 december 2010 - 21:13

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

Jag är också en av de som fick en slöare mobil efter 2.1 och jag hittar inte den senaste uppdateringen, varken när mobilen söker efter ny eller genom PC companion, har det att göra med att jag har Telia ?

Kan bero på det. Du får vänta helt enkelt eller hoppas på att reparationen gav dig en snabbare lur.

Postad 24 december 2010 - 21:31

järker
  • järker
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0

Kan bero på det. Du får vänta helt enkelt eller hoppas på att reparationen gav dig en snabbare lur.

Alltså den är inte låst till telia så det borde ju inte bero på det, 2.0.A.0.504 har jag efter reparationen, d.v.s. inget nytt, borde ju rimligen kunna hämta ner den nya genom PC companion tycker jag men det fanns ingen ny att hämta där föör min del.

Postad 25 december 2010 - 00:37

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
Var köpte du din telefon någonstans ursprungligen ?

Redigerat av twintin, 25 december 2010 - 00:39.

Postad 25 december 2010 - 08:07

järker
  • järker
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0

Var köpte du din telefon någonstans ursprungligen ?

På Onoff tillsammans med Tele2 om det nu har någon betydelse

Postad 25 december 2010 - 11:17

NAD78
  • NAD78
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej, fick en xperia x10 mini pro igår. När jag vrider på den fram och tillbaka så låter det som om någonting är löst inne i mobilen. Är det normalt, eller ska jag skicka tillbaka den?

Postad 25 december 2010 - 12:41

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

På Onoff tillsammans med Tele2 om det nu har någon betydelse

Om du köpte den med ett Tele2 abonnemang finns det ju alltid en risk att mjukvaran spm ligger på är Tele2's brandade version även om du köpt den på OnOff och då måste du vänta på att tele2 släpper en uppdatering. Jag kan ju ha fel, men reflekterade nämligen över ditt nuvarande versionsnummer och jämförde med mitt och formatet såg ganska annorlunda ut på din.

Postad 25 december 2010 - 12:52

järker
  • järker
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0

Om du köpte den med ett Tele2 abonnemang finns det ju alltid en risk att mjukvaran spm ligger på är Tele2's brandade version även om du köpt den på OnOff och då måste du vänta på att tele2 släpper en uppdatering. Jag kan ju ha fel, men reflekterade nämligen över ditt nuvarande versionsnummer och jämförde med mitt och formatet såg ganska annorlunda ut på din.

Hmm låter ju märkligt då det varken då eller nu finns spår av att den skulle ha varit en brandad lur, varken av tele2 eller som nu telia.

Postad 25 december 2010 - 15:18

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

Hmm låter ju märkligt då det varken då eller nu finns spår av att den skulle ha varit en brandad lur, varken av tele2 eller som nu telia.

Ja, fast nuförtiden behöver en brandad lur inte nödvändigtvis vara nerlusad med operatörens egna appar. Som sagt, jag kan vara ute och cyckla, men ditt versionsnummer såg dock lite annorlunda ut till formatet varför jag misstänkte att du trots allt kanske hade en brandad lur.

Redigerat av twintin, 25 december 2010 - 20:52.

Postad 25 december 2010 - 15:39

Stampe73
  • Stampe73
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Uppdaterade tillsenaste versionen igår, 2,0,2A,0,24.
Fick nästan en hjärtinfarkt första gången jag startade telefonen efter uppdatering.
Seg som sirap, men efter ca 30 secunder verkade den ha läst in all inställningar eller något, för nu funkar det toppen.
Vet inte riktigt vad som ev ändrades eller tillkom, har inte hittat något, men tycker att telefonen överlag blev snabbare.

Uppdaterade även till senaste versionen av ADW, perfekt med funktonen "Lock desktop".
Lätt hänt den Sibirienkyla som råder och med frusna händer att man lyckas flytta ikoner eller lägga till nya annars.

Postad 25 december 2010 - 22:00

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0

Ja, fast nuförtiden behöver en brandad lur inte nödvändigtvis vara nerlusad med operatörens egna appar. Som sagt, jag kan vara ute och cyckla, men ditt versionsnummer såg dock lite annorlunda ut till formatet varför jag misstänkte att du trots allt kanske hade en brandad lur.

Det versionsnummret är inte alls konstigt. Hans lur är olåst/obrandad. Versionsnummret 2.0.A.0.504 är för Generic lurar.

Postad 26 december 2010 - 07:43

järker
  • järker
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0

Det versionsnummret är inte alls konstigt. Hans lur är olåst/obrandad. Versionsnummret 2.0.A.0.504 är för Generic lurar.

Ok, vad innebär det egentligen ? Försökte googla på vad en generic lur är och kom fram till typ en allmän eller generell lur, kan det stämma ?

Isf undrar ju jag då vilka som fått en uppdatering nu om inte den stora massans lurar (jag ingår där antar jag) ännu inte fått den ?

Oavsett så kan ju meddelas att jag gjorde en reparation av 2.1 och osäker på om den blev snabbare av det men betydligt bättre batteritid iaf vilket är mycket värt bara det.

/ J

Postad 26 december 2010 - 11:21

Honda
  • Honda
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0

Alltså den är inte låst till telia så det borde ju inte bero på det, 2.0.A.0.504 har jag efter reparationen, d.v.s. inget nytt, borde ju rimligen kunna hämta ner den nya genom PC companion tycker jag men det fanns ingen ny att hämta där föör min del.

Min telefon köpt från Dustin utan abb. har samms som ditt och fick ingen updatering nu.

Postad 26 december 2010 - 12:15

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0

Ok, vad innebär det egentligen ? Försökte googla på vad en generic lur är och kom fram till typ en allmän eller generell lur, kan det stämma ?

Isf undrar ju jag då vilka som fått en uppdatering nu om inte den stora massans lurar (jag ingår där antar jag) ännu inte fått den ?

Oavsett så kan ju meddelas att jag gjorde en reparation av 2.1 och osäker på om den blev snabbare av det men betydligt bättre batteritid iaf vilket är mycket värt bara det.

/ J

Ja Generic lurar är alltså telefoner med SE orörda programvara i och dom är också olåsta till operatör.
Det som bestämmer när man får tillgång till en uppdatering är vad telefonen har för "Handset ID". Det finns väldigt många olika sådanna ID´s, kanske en bra bit över 100st olika. Dessa talar t.ex om för vilken marknad telefonen är avsedd för. Om den kom med olika tillbehör i kartongerna så är det olika ID´s. Gitetvis också olika ID's för operatörslåsta.

Jag har fått tillgång till uppdateringen (har dock inte lagt in den) och jag har ID 1235-3408. Detta hittas i service menyn. Jag hittade den via SEUS och det är där dom flesta andra verkar ha hittat den också. Den finns ej än via OTA.

Edit:
Hittade uppdateringen även via PC companion.

Redigerat av TomasL, 26 december 2010 - 12:24.

Postad 28 december 2010 - 17:24

Mioman
  • Mioman
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Jag har en fundering som den samlade kunskapen i denna tråd troligen kan svara på. Det är så att Junior, troligtvis, bockat för någon inställning och nu endast ser Facebookkontakter i kontaktboken. Ingen av de kontakter, telefonnummer, han hade tidigare finns i boken. Vad kan ha hänt??

Postad 28 december 2010 - 22:35

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0

Jag har en fundering som den samlade kunskapen i denna tråd troligen kan svara på. Det är så att Junior, troligtvis, bockat för någon inställning och nu endast ser Facebookkontakter i kontaktboken. Ingen av de kontakter, telefonnummer, han hade tidigare finns i boken. Vad kan ha hänt??

Öppna "kontakter" och tryck på menyknappen (den längst till vänster). I menyn som kommer upp då välj "Kontakter att visa". Där får du kryssa för Telefonkontakter eller Google eller var ahn nu har sina kontakter. Vill du att Facebook kontakterna inte ska visas så får du bocka ur dom.

Postad 29 december 2010 - 12:23

Mioman
  • Mioman
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Öppna "kontakter" och tryck på menyknappen (den längst till vänster). I menyn som kommer upp då välj "Kontakter att visa". Där får du kryssa för Telefonkontakter eller Google eller var ahn nu har sina kontakter. Vill du att Facebook kontakterna inte ska visas så får du bocka ur dom.

Nja, det har jag testat och det hjälpte inte. Kan det vara så att telefonkontakterna försvunnit helt och hållet?

Postad 30 december 2010 - 16:44

SS_454
  • SS_454
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
Snacka om IQ-fiskmås säkerhetskopiering av kontakter innan uppdateringen. Hade tid över idag skulle uppdatera telefon till 2.1. Kopplar in telefonen i datorn. Kommer upp att det finns en uppdatering. Men att man skall göra en säkerhetskopiering innan till minneskortet. Följer stegen bockar i allt som de har på sidan. Inga problem.

Får lite problem under uppdatering första uppdatering får jag blåskärm på datorn (Sony Vaio med Windows 7 64-bit). Startar om datorn kör uppdateringen igen. Inga problem.

Men nu när jag skall återställa allt så kommer det bara med 5 kontakter av minst 50 stycken. VAD ÄR RESTEN? Hur kan SE göra så mot sina kunder??? Gör man säkerhetskopiering så skall ALLA kontakter sparas. Annars skall det komma upp en varning? För att spara alla din kontakter följ dessa steg. Nu står det "Kontakter som har synkroniseras med hjälp av andra tjänster ingår inte" Hur vet man vilka kontakter som har gjort detta?

Finns det något program som kan läsa Säkerhetskopian så man ser hur många kontakter det finns där.

Vad rekommenderar ni att göra med kontakterna. Nu hade jag turen att jag inte har haft telefonen så länge och alla mina kontakter fanns på SIM kortet att ladda upp + att alla sms fanns kvar så jag kunde lägga till de som har fått nya nummer härifrån.

Postad 01 januari 2011 - 19:07

Drem
  • Drem
  • Veteran

• 1 646 inlägg
  • 0
Telia här och har inte heller fått uppdateringen. Har ett annat problem med min sedan någon dag eller två tillbaka. Den förlorar kontakten och visar ett rött X ovanför pinnarna. Startar jag om den så får jag kontakt, men efter ett tag blir den likadan igen. WTF? Har aldrig gjort så här förut.

Uppdatering: Uppkopplingen fungerar. Gjorde en fullständig återställning av telefonen.

Redigerat av Drem, 02 januari 2011 - 14:12.

Postad 02 januari 2011 - 14:48

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Snacka om IQ-fiskmås säkerhetskopiering av kontakter innan uppdateringen. Hade tid över idag skulle uppdatera telefon till 2.1. Kopplar in telefonen i datorn. Kommer upp att det finns en uppdatering. Men att man skall göra en säkerhetskopiering innan till minneskortet. Följer stegen bockar i allt som de har på sidan. Inga problem.

Får lite problem under uppdatering första uppdatering får jag blåskärm på datorn (Sony Vaio med Windows 7 64-bit). Startar om datorn kör uppdateringen igen. Inga problem.

Men nu när jag skall återställa allt så kommer det bara med 5 kontakter av minst 50 stycken. VAD ÄR RESTEN? Hur kan SE göra så mot sina kunder??? Gör man säkerhetskopiering så skall ALLA kontakter sparas. Annars skall det komma upp en varning? För att spara alla din kontakter följ dessa steg. Nu står det "Kontakter som har synkroniseras med hjälp av andra tjänster ingår inte" Hur vet man vilka kontakter som har gjort detta?

Finns det något program som kan läsa Säkerhetskopian så man ser hur många kontakter det finns där.

Vad rekommenderar ni att göra med kontakterna. Nu hade jag turen att jag inte har haft telefonen så länge och alla mina kontakter fanns på SIM kortet att ladda upp + att alla sms fanns kvar så jag kunde lägga till de som har fått nya nummer härifrån.

Nu är jag ingen mästare på hur ses telefoner funkar, men tex kontakter från google, dvs de som ligger hos din gmail, backas inte upp av alla program, det behövs ju inte. Skälv backuppar jag aldrig kontakter till tex minneskort iom att jag låter alla syncas med gmail.

Postad 02 januari 2011 - 15:26

Bosse-i-skogen
  • Bosse-i-skogen
  • Forumräv

• 619 inlägg
  • 0

Jag håller med om den något bristande logiken i våra androidlurar ibland. Om jag har synk på auto med kontot hos SE men manuellt vill synka mina kontakter så går inte det. Jag måste först ta bort autosynk och sen kan jag synka manuellt om jag vill.

Likaså tycker jag att när jag väljer vilka kontakter som ska visas i telefonboken så är det inte alls glasklart vilket jag väljer. Ingen av posterna är gråmarkerade. Klickar jag på en så kommer alternativet "Alla kontakter" fram. Jag vill ha synk mellan mitt konto på SE och telefonkontakterna. Jag lekte omkring lite nu och helt plötsligt hade jag bara två kontakter i telefonboken. Jag gick sen till synken och slog av auto för att manuellt synka med SE. Men då tänkte jag: vad händer nu egentligen om jag manuellt synkar?

Jämförs innehållet på SE-kontot med de två kontakterna jag nu har i telefonen så att alla andra försvinner från SE-kontot eller tvärtom att de jag har på SE-kontot skickas till telefonen? Jag har nu valt "telefonkontakter" att visa och inget annat och kontakterna är tillbaka. Logiken haltar tycker jag men jag är kanske bara dum....

Redigerat av Bosse-i-skogen, 02 januari 2011 - 15:28.

Postad 02 januari 2011 - 16:01

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0

Logiken haltar tycker jag men jag är kanske bara dum....

Nej det är ett riktigt dåligt upplägg de har som inte ens fungerar.

Postad 02 januari 2011 - 16:08

Bosse-i-skogen
  • Bosse-i-skogen
  • Forumräv

• 619 inlägg
  • 0

Nej det är ett riktigt dåligt upplägg de har som inte ens fungerar.

Det blir ju alltid så här när det är öppen programvara. Många är med och utvecklar. Trots mina åsikter om logiken så gäller det ju det bara i vissa lägen. I övrigt stortrivs jag med min x10 mini! Kul att "bråka" med iphoneägare också... :)

Redigerat av Bosse-i-skogen, 02 januari 2011 - 16:09.

Postad 05 januari 2011 - 19:11

Drem
  • Drem
  • Veteran

• 1 646 inlägg
  • 0
Fortfarande ingen uppdatering på Telia?

Postad 05 januari 2011 - 20:30

Station
  • Station
  • Forumräv

• 890 inlägg
  • 0
Hej
För andra gången på 7 månader kollade jag min X10 Minis batteriförbrukning i [Inställningar-Om telefonen-Batteriförbrukning].
För Telefonens batteri drogs ut på bara 2 timmars Spotify, Internet, köra Spotify-appen och driva BT till BT stereoheadsetet plus lite pillande med skärmen på. Dessutom hade batteriet förlorat kanske 1/5 bara över natten.

Boven till den snabba urladdningen av batteriet var spelet Spin Hockey från Android Market, avinstallerade det och svalde förtreten med att kastat pengar i sjön (det var inte så bra heller)

Nu håller X10 Minin för ca:5 (kanske till) timmars Spotify igen

Fast i det finns en post i Batteriförbrukningen som heter "Telefonen är inaktiv" :P Är det detsamma som passning/stand-by?
Sänkte dessutom skärmens ljusstyrka så att skärmen nu drar mindre än "Telefonen är inaktiv".

Postad 05 januari 2011 - 23:37

Honda
  • Honda
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0
Någon som hittat en lösning att synka Outlook 2003 kalender och kontakter installerat på en win XP64 med en X10 mini pro?

Använder My Phone Explorer och synkar via USB med Outlook 2003 installerat på standard XP (32 bit), men försökte på en XP64 eftersom vi har sådana i företaget också.

MPE installerades utan felmeddelande och jag installerade även SE PC Companion. Kan bläddra på minneskortet via USB, men MPE hittar ingen telefon via USB.

Postad 06 januari 2011 - 21:26

Unregistered2d8d729c
  • Unregistered2d8d729c
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0
Nedersta raden av tangenbordet på min x10 pro har inte riktigt samma "stuns" som resten av knapparna, nästan som om tangenbordet är lite skevt, för dom tre övre raderna är superbra. Är det någon som upplevt samma sak, eller är det bara min nalle som har så?

Postad 09 januari 2011 - 13:54

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0
Den senaste versionen av firmware till x10, x10mini och x10mini pro går nu att roota med den senaste versionen av Superoneklick. Smidigt sett att roota på.
Bifogad fil  SuperOneClick.zip   1,39MB   12 Antal nerladdningar
Ovan fil används på egen risk men det fungerade fint för mig!

Postad 09 januari 2011 - 19:31

F12
  • F12
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej! Kan ngn hjälpa mig att få bort dubbla SMS notifieringar efter uppdatering?

Efter uppdatering till 2.1 hittar jag inte hur man får bort SMS notifieringen från X10 eget meddelandepgm, använder Handcent SMS och kunde innan uppdateringen ta bort meddelandet från det andra pgm men nu hittar jag inte vart jag ska göra det utan får helt enkelt 2 toner vid sms och sen måste jag radera på båda ställena..... jobbigt!

Postad 09 januari 2011 - 20:18

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0

Hej! Kan ngn hjälpa mig att få bort dubbla SMS notifieringar efter uppdatering?

Efter uppdatering till 2.1 hittar jag inte hur man får bort SMS notifieringen från X10 eget meddelandepgm, använder Handcent SMS och kunde innan uppdateringen ta bort meddelandet från det andra pgm men nu hittar jag inte vart jag ska göra det utan får helt enkelt 2 toner vid sms och sen måste jag radera på båda ställena..... jobbigt!

Öppna "original" programmet för meddelanden och tryck på meny knappen (den längst till vänser), välj inställningar och bocka ur Avisering.

Postad 09 januari 2011 - 20:34

F12
  • F12
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Öppna "original" programmet för meddelanden och tryck på meny knappen (den längst till vänser), välj inställningar och bocka ur Avisering.

Tack för ditt engagemang i mitt "lilla" problem, nu är det fixat!!!

Postad 11 januari 2011 - 17:48

AndyRebel
  • AndyRebel
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

Den senaste versionen av firmware till x10, x10mini och x10mini pro går nu att roota med den senaste versionen av Superoneklick. Smidigt sett att roota på.
Bifogad fil  SuperOneClick.zip   1,39MB   12 Antal nerladdningar
Ovan fil används på egen risk men det fungerade fint för mig!

Körde du det programmet rakt av ?
Läst runt lite på olika forum, och någon säger att man måste kopiera en fil från ett annat program och sedan byta namn på den, någon annan att man måste aktivera och avaktivera USB felsökningsläget under processen.

Måste ju premiär roota min första Android lur menar jag. :-)
Höll på och 'modda' lite med SE A100 och A200 lurar när det begav sig men android är lite annurlunda och helt nytt för mig.

Edit: Lyckades premiär roota luren, följde de här stegen:
http://forum.xda-dev...ad.php?t=906231
med SuperOneClick.

Redigerat av AndyRebel, 11 januari 2011 - 21:18.

Postad 12 januari 2011 - 07:13

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0
Jag körde programmet rakt av. Funkade fint. Fick dock problem med Titanium backup. Men jag installerade om busybox och då fungerade det fint sedan.

Postad 12 januari 2011 - 21:33

pappapung
  • pappapung
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hej!

x10 mini pro:n är min första android, så jag är lite analfabet på alla funktioner. Har försökt kolla på denna sida men inte orkat läsa igenom alla 75 sidor..

Jag har några funderingar:
Har ni tips på appar man bör fixa till telefonen?
Kan man stänga av 3G-nätet (jag har mitt gamla teliakort en vecka till ca)? Jag har stängt av dataöverföringen, räcker det?
Jag har version 1.6. Bör jag uppdatera till nyare version?
Vad betyder den andra symbolen för widgeten strömkontroll? Mittensymbolen är ju gps, finns det automatiskt till telefonen eller måste man ladda ner?

Dumma frågor, jag vet.. Tacksam för svar ändå! :)
/PP

Redigerat av pappapung, 13 januari 2011 - 00:08.

Postad 13 januari 2011 - 07:47

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0

Kan man stänga av 3G-nätet (jag har mitt gamla teliakort en vecka till ca)? Jag har stängt av dataöverföringen, räcker det?

Det beror lite på vad du vill uppnå. Vill du slippa datakostnad så räcker det.
Telefonen kommer fortfarande att använda 3G nätet för samtal där det är möjligt.
Om du vill stänga av 3G helt av någon anledning så får du gå in i inställningar -> Trådlöst och nätverk -> Mobila nätverk -> Nätverksläge och där välja "Endast GSM".

Jag har version 1.6. Bör jag uppdatera till nyare version?

Ja det tycker jag absolut att du ska göra.

Vad betyder den andra symbolen för widgeten strömkontroll? Mittensymbolen är ju gps, finns det automatiskt till telefonen eller måste man ladda ner?

Andra symbolen ifrån vänster är för att slå på/av bluetooth.
"Mittsymbolen" är mycket riktigt för att slå på/av GPS'n. "finns det automatiskt till telefonen eller måste man ladda ner? Detta förstår jag inte riktigt vad du menar med.

Redigerat av TomasL, 13 januari 2011 - 07:56.

Postad 13 januari 2011 - 12:08

pappapung
  • pappapung
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Tack för snabbt svar!

Ja, det var bara en blodig räkning från telia som jag fruktade.

Laddar jag ner nyare version via pc-companion? Finns det risk att man tappar nummer och inställningar på telefonen då?

Angående gps:en så var det en dåligt formulerad fråga. Tänkte mest om det fanns ett program för gps eller om man måste ladda ner det.

//PP

Postad 13 januari 2011 - 13:52

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0

Tack för snabbt svar!

Ja, det var bara en blodig räkning från telia som jag fruktade.
Laddar jag ner nyare version via pc-companion? Finns det risk att man tappar nummer och inställningar på telefonen då?
Angående gps:en så var det en dåligt formulerad fråga. Tänkte mest om det fanns ett program för gps eller om man måste ladda ner det.

//PP

Uppdaterar gör du via PC Companion eller SEUS (Sony Ericsson Update Service).
I detta fall kommer telefonen att bli helt rensad. Det finns ju ett program i telefonen som heter Säkerhetskopiering eller något liknande som du kan köra innan uppdatering och sedan återställer du med samma program efter.
Det du har på minneskortet påverkas dock inte, det blir kvar.

Program till GPS'n finns väl ett som är förinstallerat som heter Wisepilot. Sedan går det ju även att använda Google maps. Själv har jag köpt ett som heter Navigon som fungerar mycket bra.

Postad 13 januari 2011 - 14:11

pappapung
  • pappapung
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Tack för hjälpen! :)

Postad 14 januari 2011 - 00:04

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Fick precis ett meddelande i telefonen att det finns ny programvara att hämta hem.. Någon annan som fått det i dagarna och vet vad det är för ändringar?

Taskigt att skickad det vid midnatt när man måste i säng för att orka upp till jobb imorrn, nu vill man ju uppdatera istället.. bah.. :blink:

//Joel
X10 Pro Android 2.1

Redigerat av joel80, 14 januari 2011 - 00:04.

Postad 14 januari 2011 - 00:16

pappapung
  • pappapung
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Ok, så jag uppdaterade min telefon, allt gick bra förutom att alla mina kontakter försvann.. Dom borde finnas sparade på sim-kortet men hur kommer jag åt sim-kortet och kopiera kontakterna?

Postad 14 januari 2011 - 00:25

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Ok, så jag uppdaterade min telefon, allt gick bra förutom att alla mina kontakter försvann.. Dom borde finnas sparade på sim-kortet men hur kommer jag åt sim-kortet och kopiera kontakterna?

Kontakter sparar man väl inte på simkortet längre? Men X10an har mängder av alternativ för backup och synkronisering.. Har du synkat mot google finns dem där.. eller SEs egen backup/synk-tjänst.. eller ett backup-program från market, t.ex titanium backup.

//J

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.