Beurer BF 800
(Personvågar)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band
(Smartwatch)
|
9
|
(20)
|
Inga priser |
Postad 17 April 2011 - 20:34
Postad 17 April 2011 - 21:06
Nädå, normalt sett skäms jag inte för mina ben men jag har inte tränat ben sedan snöskoterolyckan i januari, bara kört lite benspark sen dess. Så just nu är det inte mycket att visa@lactoferrin, glöm inte benen...
Jag är inte mycket för stora ben, är ett hel-vete att köpa jeans om man inte vill ha bagy men välformade ben är grymt najs.
Postad 17 April 2011 - 22:01
Man borde kanske köra knäböj. Tips för nybörjare med korta vader att ta sig ner på ett bra sätt utan att fälla ryggen för mycket? Planka under hälen enda sättet?
Postad 17 April 2011 - 22:39
Knäböj ATG är sjukt opti att träna, krävs en del teknik och mycket vilja@vincents tråd
Man borde kanske köra knäböj. Tips för nybörjare med korta vader att ta sig ner på ett bra sätt utan att fälla ryggen för mycket? Planka under hälen enda sättet?
Kolla in det här klippet, kunnig kille, lärt mig en hel del.
http://www.youtube.c...feature=related
Postad 18 April 2011 - 00:58
Postad 18 April 2011 - 07:24
@vincents tråd
Är även en vane och balansgrej att komma djupt. Men att bli längre i vaderna är ju bra, men jobbigt. Rejäl, smärtsam stretching med hög belastning. Du kan stretcha genom att sätta/ställa dig i sittande/stående vadpress med belastning och sen slappna av.
Postad 18 April 2011 - 07:31
Vad är det som är långt bort? Rörligheten?Sen känner jag att det där är långt bort. Men vi börjar väl med soleus
Jag är inte lika rörlig som Sheo men jag har tänkt ta tag i det. Blir ju grym aktivering av gluteus med den rörligheten.
Det blir ju viserligen svårare ju mer muskler och fett man har på kroppen eftersom det tar emot men man kan ju alltid försöka få den rörligheten.
Postad 18 April 2011 - 12:48
Är ju både tung, fet och inte supersmidig.
Kommer trots det rätt djupt.
Postad 18 April 2011 - 14:26
Angående djupet på knäböj så är det ju värre för vissa att klara det, och det är strectching stretching och åter stretching som gäller för att kommer ner om man är stel precis som man ser i länken ovan. Att stå och hockeyböja ger ju inte alls lika mycket som djupa fina.
Kolla Dabaya - 69 pannor tung och frontar 200 helt kliniskt, http://www.youtube.c...h?v=XkK9-mnDAy4
Rena porren! (kul att vara dubbelt så tung men hälften så stark
Edit: Eduardo Guadamud är bannemej inte dålig han heller: http://www.youtube.c...h?v=cUHpuMcje84 Äckligt att se!
Redigerat av Kamui, 18 April 2011 - 14:29.
Postad 18 April 2011 - 14:31
Stor skillnad mot SATS
Postad 18 April 2011 - 14:42
Shit, det där kallar jag ett byggargym! Alla hade varsitt ställe med vikter tillgängliga upp emot 300kg såg det ut som. Varsitt knäböjställ osv
Stor skillnad mot SATS
Alla gym borde se ut så tycker jag. Men det är väl inte ekonomiskt försvarbart eftersom man då kanske skrämmer bort de snygga brudarna (som ofta vill ha maskiner). Och då kommer ju inte Svennebanan, vilket gör att intäkterna blir skit. :/
Postad 18 April 2011 - 14:43
Jag brukar hålla jämn form året runt men det sätter sig på sidorna och rygg på mig, skulle jag ha 5kg fett till på kroppen så skulle mina rutor fortfarande synas men hemska lovehandles.FFan Lacto, du ligger ju riktigt bra till formmässigt! Hade jag legat så bra till när jag inledde min deff 1:e feb hade jag legat mycket bättre till
Det var ett riktigt knäböj-gym i länken
Såg du länken jag postat tidigare med Tom Platz?
http://www.youtube.c...h?v=DjtVvYk1HWw
"Bara" 227 men 23! reps
Postad 18 April 2011 - 14:47
Jag brukar hålla jämn form året runt men det sätter sig på sidorna och rygg på mig, skulle jag ha 5kg fett till på kroppen så skulle mina rutor fortfarande synas men hemska lovehandles.
Det var ett riktigt knäböj-gym i länken
Såg du länken jag postat tidigare med Tom Platz?
http://www.youtube.c...h?v=DjtVvYk1HWw
"Bara" 227 men 23! reps
Ja jag såg den, han är helt sjuk! Googlade en bild på hans ben:

Milda Matilda!
Har för övrigt samma tendenser som dig, jag har ryggfett men inte så mycket på magen. Dock så gick det lite för långt i vintras så jag tyckte rutorna försvann också.
Postad 18 April 2011 - 14:50
mitt gymkort hade tydligen gått ut så jag kom inte in på gymmet idag
fick bli en springtur i kupperad terräng istället på ca 3km
då fick man ju lite vadträning i alla fall
Postad 18 April 2011 - 14:52
Vart gymmar du?
Postad 18 April 2011 - 14:55
herregud, varför vill man se ut sådär?
mitt gymkort hade tydligen gått ut så jag kom inte in på gymmet idagoch ingenstans att köpa nytt förrän i morgon.
fick bli en springtur i kupperad terräng istället på ca 3km
då fick man ju lite vadträning i alla fall
Mycket vill ha mer!
Postad 18 April 2011 - 14:55
Helt sjuka ben och då var det här på Arnolds tid, då var inte benen så stora som dagens typ Cutlers.Ja jag såg den, han är helt sjuk! Googlade en bild på hans ben:
Ja det är trist när formen bara springer iväg så där, jag brukar ofta vara duktig på att hejda mig i förtid.
Det är oxå trist att prioritera deff när byggningen går som bäst.
Postad 18 April 2011 - 15:02
Helt sjuka ben och då var det här på Arnolds tid, då var inte benen så stora som dagens typ Cutlers.
Ja det är trist när formen bara springer iväg så där, jag brukar ofta vara duktig på att hejda mig i förtid.
Det är oxå trist att prioritera deff när byggningen går som bäst.
Ja jag låg så jäkla bra till i oktober, men sen var jag en månad i USA och då gick planen i stöpet. Skräpmat, godis och mosters italienska mat i mastodontportioner gjorde att formen försvann. Hade egentligen inte tänkt börja deffa förrän nu någongång, jag ligger bara strax över kaloribalans annars. Men det fick bli första februari istället.
Postad 18 April 2011 - 15:14
Sniket att dem inte släppte in dig ändå? Sats är ju väldigt serviceinriktat trots allt och dem gör oftast allt från lånar ut kläder om man glömt, till duschschampo haha:D
Vart gymmar du?
jag tränar inte på sats utan på ett litet pluttgym där jag oftast brukar va själv, finns bilder på det några sidor tillbaka, mitt vardagsrum är typ större
Postad 18 April 2011 - 16:14
Ja jag såg den, han är helt sjuk! Googlade en bild på hans ben:
Milda Matilda!
Har för övrigt samma tendenser som dig, jag har ryggfett men inte så mycket på magen. Dock så gick det lite för långt i vintras så jag tyckte rutorna försvann också.
Måste vara jobbigt att gå med det där
En annan var och tränade idag. Började på 42.5 i bänkpress där jag avslutade förra gången. Gick så bra så jag körde 12 reps första settet. Sedan två set på 10 reps. Annat inget speciellt bara att 17.5 i hantelpressen fick jag köra 6,7,6 reps, antagligen för att jag körde så många reps på bänk. Körde inte triceps idag utan bara bröst och axlar.
Inhandlade ett par Adidas löparskor igår också. Ska väl ta en premiärtur någon dag bara det slutar storma.
Postad 18 April 2011 - 17:21
Jag kommer påbörja min deff i övermorgon, såg i en spegel på stan att jag börja få lite dubbelhaka och runda kinder så nu får det vara nog. Jag ska posta en bild sen efter 4kg lättare.FFan Lacto, du ligger ju riktigt bra till formmässigt! Hade jag legat så bra till när jag inledde min deff 1:e feb hade jag legat mycket bättre till
Jag har en gammal bild från en tidigare deff från 2007 eller 2008 där jag var hyffsat rippad, ådror på magen bla. Ska se om jag hittar den.
Postad 18 April 2011 - 17:31
http://www.youtube.c...h?v=Kxm3ty42u0U
Laddat ner programmen, finns ju 50. små muskler som blir slappa i ansiktet vid icke användning. Efter bara ett par dagar så känner jag mer form på käkmusklerna och överkinderna. Kan vara något att testa tycker jag!
Träningen slutar inte vid nacken
Redigerat av Unregistered1734, 18 April 2011 - 17:44.
Postad 18 April 2011 - 21:13
Sen vete fan om ffa ländryggen /höften är stark/smidig nog att köra 130-150kg i benböj vilket jag kallt räknar med att jag fixar rent styrkemässigt i benen. Man kanske får ligga på 60-70kg och reppa 40-50 stycken
Redigerat av Unregistereda9666aa5, 18 April 2011 - 21:14.
Postad 18 April 2011 - 21:48
Testade lite ATG-benböj idag; bara 60kg på stången för att testa hur det kändes. Visst fäller jag ryggen, men inte så vansinnigt som jag trodde, men det är fortfarande därför jag inte vågar köra. Var dock intressant stretchteknik för det är helt klart soleus som inte är lång nog.
Sen vete fan om ffa ländryggen /höften är stark/smidig nog att köra 130-150kg i benböj vilket jag kallt räknar med att jag fixar rent styrkemässigt i benen. Man kanske får ligga på 60-70kg och reppa 40-50 stycken
Vad ligger du på i hockeyböj då? 200+? 150 kg ATG strikt är mycket.
Postad 18 April 2011 - 22:24
vikterna på jobgymet går bara till 119.5kg så jag får väl testa någon dag. Men måste smidiga upp mig först.
Redigerat av Unregistereda9666aa5, 18 April 2011 - 22:24.
Postad 19 April 2011 - 06:55
som sagt har jag ingen aning då jag inte kör några böjar alls. Tycker jag fäller för mycket på hockeyböjar också; jag kan ju vara kräsen och lite väl rädd, men ryggen ska man fan vara rädd om
. 60kg var ju oerhört lätt dock. Det kan hända att jag tvärdör efter 80 också
Gammal sprinter när det begav sig så lite ska man väl ha kvar
.
vikterna på jobgymet går bara till 119.5kg så jag får väl testa någon dag. Men måste smidiga upp mig först.
Ja ryggen är något man ska vårda ömt. Men 119.5 kg kommer man jäkligt långt med i knäböj tycker jag. Kör du strikt utan att studsa i bottenläget och med många reps då är 120 pannor svintungt. Iaf för mig. Jag tränar på ett gym med mycket byggare och lyftare (både med och utan prepp) och det tillhör inte vanligheterna att man ser någon gå in och riva av 15-20 strikta reps med 120 kg på stången
Postad 19 April 2011 - 07:58
Ja ryggen är något man ska vårda ömt. Men 119.5 kg kommer man jäkligt långt med i knäböj tycker jag. Kör du strikt utan att studsa i bottenläget och med många reps då är 120 pannor svintungt. Iaf för mig. Jag tränar på ett gym med mycket byggare och lyftare (både med och utan prepp) och det tillhör inte vanligheterna att man ser någon gå in och riva av 15-20 strikta reps med 120 kg på stången
Jag kan ju vara en jävel på att högreppa ibland, har gjort tex 41 reps på 250 kg i benpress.
När jag var som starkast i böj brukade jag köra 110 kg*10 reps, 130 kg*6 reps,150 kg*5 reps,170 kg*3 reps, 190 kg*1 reps. Sen avslutade jag med 110 kg igen, personbästa på det blev 26 reps. Nu kan jag inte ens föreställa mig det eftersom redan 110 kg går tungt.
Platz 23 reps på 227 kg är ju helt sinnessjuka.
En annan historia är när han kom till gymmet med en äggklocka.
Lade på 60 kg på stången, satte klockan på 6 minuter och började böja.
Borde bli minst 150 reps
Postad 19 April 2011 - 08:21
Jag har aldrig kör tyngre än 90kg, gjorde en 8a då men det är ju nåt läge strax under 90 grader där det blir ett "hack", framsida lår tar över extensionen, den övergången är svår att förbättra imo.Ja ryggen är något man ska vårda ömt. Men 119.5 kg kommer man jäkligt långt med i knäböj tycker jag. Kör du strikt utan att studsa i bottenläget och med många reps då är 120 pannor svintungt. Iaf för mig. Jag tränar på ett gym med mycket byggare och lyftare (både med och utan prepp) och det tillhör inte vanligheterna att man ser någon gå in och riva av 15-20 strikta reps med 120 kg på stången
Jag skulle haft sån mjölksyra att dom måste ha varit tvungna att bära ut mig med bårPlatz 23 reps på 227 kg är ju helt sinnessjuka.
En annan historia är när han kom till gymmet med en äggklocka.
Lade på 60 kg på stången, satte klockan på 6 minuter och började böja.
Borde bli minst 150 reps
Postad 19 April 2011 - 08:44
Jag har aldrig kör tyngre än 90kg, gjorde en 8a då men det är ju nåt läge strax under 90 grader där det blir ett "hack", framsida lår tar över extensionen, den övergången är svår att förbättra imo.
Jag skulle haft sån mjölksyra att dom måste ha varit tvungna att bära ut mig med bår
Såg en byggare, Peter Svedberg tävla på Scandinavian Fitness Expo -98.
Tävlingen var max reps på 100 kg böj.
Han gjorde runt 100 reps.
Efteråt ramlade han ihop och låg och flåsade. Ove Rytter försökte prata med honom, men han bara flåsade och flåsade. Efter en stund rullade han över på sidan och skickade en rejäl spya över golvet.
Postad 19 April 2011 - 09:50
Såg en byggare, Peter Svedberg tävla på Scandinavian Fitness Expo -98.
Tävlingen var max reps på 100 kg böj.
Han gjorde runt 100 reps.
Efteråt ramlade han ihop och låg och flåsade. Ove Rytter försökte prata med honom, men han bara flåsade och flåsade. Efter en stund rullade han över på sidan och skickade en rejäl spya över golvet.
Kommer att tänka på Sergey Rashinkiy, ordförande i kettlebell-förbundet IKSFA, som drog ihop 212 benböj på 100 kg. Han har även gjort 520 böj med 80 kg under en timme. Lite galet..
Postad 19 April 2011 - 13:37
I den form jag är i nu så skulle jag har problem med över 5st...
Jag har i stort sätt varit helt "off" senaste månaden på träningen.. går inge bra med någonting just nu och jag är tillbaka på 31kg hantlarna i hantelpress 3x10 och då är det så att jag ser ut som en tomat i plåten efter...
Jag som va på 36kg 3x10 och då va det inte mer än att det va "lite tungt"
Samtliga övningar känner jag mig sjukt försvagad på nu, sådant som tidigare va "lätt" är nu tungt och det e tråkigt...
Men jag kör på, träning i morgon igen och då hjäflar !!!!
Det är dåliga prestationer för tillfället, jag är helt enkelt inte i form oh har inte varit det nu på ett tag, känns dock som att jag är på väg tillbaka nu så småning om.
Polaren som jag tränar med är, som det ser ut idag, helt i nivå med mig på många övningar vilket är helt otroligt med tanke på att jag för bara 1 månad sedan va bra långt före. Han är dessutom betydligt förbi mig i hantelpress då han kör 3x10 på 31kg utan att vara påväg att tuppa av...
Det som brister mest är min "ork", jag kan köra med låg vikt eller hög vikt, men när det tar stopp så liksom total dör jag, kan inte för en chans i världen tving upp vikten, vilket gick förut.
Då va det mer som en smygande trötthet som kom, och man kunde liksom fortsätta, så muckelkonditionen verkar vara ner på minusskalan just nu.
Någon som har några tipps för mig, hur jag ska göra för att komma tillbaka på bästa sätt ?!
Kanske extra mycket mängd, många reps och set så att musklerna få vakna till liv igen ?!
Men jag tror inte att det är bara det faktum att jag under en månad har tränat väldigt dåligt, varit nerstämd och har problem med sjukdom, utan jag tror att det är något skit som min kropp jobbar mot just nu också och som tar energi...
Aja, så småningom så är man väll tillbaka på spåret igen får man hoppas, det som dick så otroligt bra januari - februari, det va liksom stormsteg på utvecklingen då
mvh//David
Redigerat av nejjagärintetillbaka, 19 April 2011 - 13:41.
Postad 19 April 2011 - 14:49
Jag har själv kört 1 veckas högintensiv träning nu med ca 30 sek - 1 min vila mellan seten och har på så vis inte kunnat köra lika många reps som tidigare, men det känns efteråt som man tränat hårdare än tidigare och så fick man bättre pump, vilket var skönt.
Jag tror på teorin att det kan vara bra att utöka seten när man kört fast och på så vis kanske gå tillbaka till 3 set efter ett par veckor och ev. kunna kräma på lite mer vikt än tidigare.
Postad 19 April 2011 - 15:40
Postad 19 April 2011 - 16:20
Tävla mot sig själv ÄR kul. själv har jag gjort 20 rep på 100kg i bänk, sedan var mitt mål 20 på 110, det blev aldrig mer än 19.
Minns inte exakt, men runt 20 på 110 kg i bänk är det jag orkat som bäst.
Ska göra 30 reps på min kroppsvikt till årskiftet hade jag tänkt.
Väger jag runt 100 kg då så ska det absolut vara möjligt.
Postad 19 April 2011 - 16:30
Det viktigaste med styrketräning är ju egentligen inte hur många kilon man orkar lyfta, utan att man ger max i varje övning. Sen ser jag det bara som en bonus att man ev. orkar lyfta lite mer efter ett tag.
Jag har själv kört 1 veckas högintensiv träning nu med ca 30 sek - 1 min vila mellan seten och har på så vis inte kunnat köra lika många reps som tidigare, men det känns efteråt som man tränat hårdare än tidigare och så fick man bättre pump, vilket var skönt.
Jag tror på teorin att det kan vara bra att utöka seten när man kört fast och på så vis kanske gå tillbaka till 3 set efter ett par veckor och ev. kunna kräma på lite mer vikt än tidigare.
Jag hade kört fast riktigt och dubblade då seten på bänk till 8 tunga istället för 4. Så nu går det bra igen. Gjorde likadant på många andra övningar också.
Postad 19 April 2011 - 16:33
Sänkte till 60 och körde 3x8 på det. Kan tillägga att jag inte var helt tyst då när jag körde det
Körde rygg idag också. Började med sånt där v-handtag och körde latsdrag. Tog ett lite annat fastare grepp idag, värmde upp på 35 och sedan hakade jag på 50 och jag orkade faktiskt 3x8 på 50 utan större problem (kunde köra fler, men har ju fler övningar kvar).
Latsdrag med stång är dock något jag har sjukt svårt för. Tog en rak stång, som bara den vägde kanske 4-5kg. Sedan 40kg kämpade jag som s*tan med.
Marklyft börjar jag bli tveksam mot. Jag tycker jag gör rätt, och stången går rakt upp, inte som ) eller ( utan den går spik rakt. Trots det fick jag som ont i min svanskota efteråt. Har slagit i den rätt så rejält ungefär en gång per år senaste 3-4 åren så den är redan skadad på något sätt. Kan inte liksom "sitta" på den, det gör för ont helt enkelt. Ska jag skita i marklyft eller?
Postad 19 April 2011 - 16:40
Om du är stel i höftböjarn etc, så kanske det kan hjälpa att börja stretcha lite?Marklyft börjar jag bli tveksam mot. Jag tycker jag gör rätt, och stången går rakt upp, inte som ) eller ( utan den går spik rakt. Trots det fick jag som ont i min svanskota efteråt. Har slagit i den rätt så rejält ungefär en gång per år senaste 3-4 åren så den är redan skadad på något sätt. Kan inte liksom "sitta" på den, det gör för ont helt enkelt. Ska jag skita i marklyft eller?
Postad 19 April 2011 - 16:43
Testade lite i bensparken idag. Brukar köra typ 40 eller liknande, minns inte riktigt. Testade vad jag tar som mest och hakade på 70kg och då orkade jag 4st. Med en pistol i nacken kanske en till.
Sänkte till 60 och körde 3x8 på det. Kan tillägga att jag inte var helt tyst då när jag körde det
Körde rygg idag också. Började med sånt där v-handtag och körde latsdrag. Tog ett lite annat fastare grepp idag, värmde upp på 35 och sedan hakade jag på 50 och jag orkade faktiskt 3x8 på 50 utan större problem (kunde köra fler, men har ju fler övningar kvar).
Latsdrag med stång är dock något jag har sjukt svårt för. Tog en rak stång, som bara den vägde kanske 4-5kg. Sedan 40kg kämpade jag som s*tan med.
Marklyft börjar jag bli tveksam mot. Jag tycker jag gör rätt, och stången går rakt upp, inte som ) eller ( utan den går spik rakt. Trots det fick jag som ont i min svanskota efteråt. Har slagit i den rätt så rejält ungefär en gång per år senaste 3-4 åren så den är redan skadad på något sätt. Kan inte liksom "sitta" på den, det gör för ont helt enkelt. Ska jag skita i marklyft eller?
Klart att du inte ska köra något som gör ont
Ryggresningar, funkar dom? Alt fjoll lätta
Postad 19 April 2011 - 16:44
Om du är stel i höftböjarn etc, så kanske det kan hjälpa att börja stretcha lite?
Jag är väl stel i hela kroppen, i stort sett. Kan dock ta ena handen över axeln och den andra under och nå mina händer utan problem bakom ryggen, det är det enda jag är någorlunda vig på.
Finns det någon typ basic helkropp stretching program? Har kanske 20cm kvar ner till golvet om jag kör den klassiska stå med raka ben och böja sig framåt
Klart att du inte ska köra något som gör ont
Ryggresningar, funkar dom? Alt fjoll lättamarklyft med typ luft?
Ryggresningar?
Marklyft med 40kg som jag värmde upp på fick jag inte ont av.
Postad 19 April 2011 - 16:49
Jag är väl stel i hela kroppen, i stort sett. Kan dock ta ena handen över axeln och den andra under och nå mina händer utan problem bakom ryggen, det är det enda jag är någorlunda vig på.
Finns det någon typ basic helkropp stretching program? Har kanske 20cm kvar ner till golvet om jag kör den klassiska stå med raka ben och böja sig framåt
Ryggresningar?
Marklyft med 40kg som jag värmde upp på fick jag inte ont av.
Kör på 40 pannor eller liknande ett bra tag så kanske du klarar " riktiga " vikter sedan
Postad 19 April 2011 - 17:00
Kör på 40 pannor eller liknande ett bra tag så kanske du klarar " riktiga " vikter sedan
Jag körde på 70kg sist jag körde mark. Typ 5x6 70kg. Tungt som attan men kände inte av någon smärta någonstans den gången, bara redigt trötta muskler.
Okej, tack. Har gjort sådana förut och det tar bra också
Postad 19 April 2011 - 17:09
den där kör jag 3x15 på samtidigt som jag håller i en vikt. bränner rejält i nedre delen av ryggen efteråt, är det meningen den bara ska ta nedre delen eller?
Postad 19 April 2011 - 17:29
Se till att du har så minimal böjning i höften när du kör då aktiveras erector spinae, annars är det baksida lår som gör det dynaminska arbetet.den där kör jag 3x15 på samtidigt som jag håller i en vikt. bränner rejält i nedre delen av ryggen efteråt, är det meningen den bara ska ta nedre delen eller?
Postad 19 April 2011 - 17:39
Se till att du har så minimal böjning i höften när du kör då aktiveras erector spinae, annars är det baksida lår som gör det dynaminska arbetet.
jo i början gjorde jag fel för då hade jag dynan för långt ner mot låten, kände skillnad med en gång när jag höjde upp den, blev jobbigare för ryggen då
Postad 19 April 2011 - 17:47
Vill du ha mer aktivering högre upp så kryper du ner lite till.jo i början gjorde jag fel för då hade jag dynan för långt ner mot låten, kände skillnad med en gång när jag höjde upp den, blev jobbigare för ryggen då
Har du en plan bänk eller lutande?
Lutande
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
23 bilder
46 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?