Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Den respektfulla tråden om konkurrensen mellan konsolerna.

5639 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vilken kommer sälja flest enheter åttånde konsolgenerationen? (312 medlem(mar) har röstat)

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 10 November 2013 - 12:53

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
Kan ju teoretiskt gå över 50 med tanke på vissas spel extra dlc

Postad 10 November 2013 - 13:03

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Fanns flera fördelar med deras tänkta system.
Text..

Jag skrev en lång kommentar och förklarade djupare dina 1-4 punkter men kolla denna video som sammanfattar hela MS och deras tänkta system och fördelar....

http://youtu.be/ryB-hdtpQRw

Redigerat av Lias08, 10 November 2013 - 13:18.

Postad 10 November 2013 - 13:05

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Skulle tippa från under 10GB till max 50GB, således mer än 7-8 spel

Hur många fulla spel har du sett storleken på?

Tänkte inte ens på det. Cod får ju 12-16 banor till med dlc.

Postad 10 November 2013 - 13:05

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 1
För egen del kommer jag enbart köra DD på de spel som medföljer PS+ och små indiespel. Andra titlar som jag köper kommer i fortsättningen ligga på skiva precis som current gen. Säljer aldrig mina spel men gillar att ha dem på skiva.

Postad 10 November 2013 - 13:09

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 1

XBO;

Assassin’s Creed IV: Black Flag - 20GB
Battlefield 4 - 33GB
Call of Duty: Ghosts - 39GB
Crimson Dragon
Dead Rising 3 - 19GB
FIFA 14 - 8GB
Fighter Within - 9.2GB
Forza Motorsport 5 - 31GB
Just Dance 2014 - 22GB
Killer Instinct - 2.4GB // 3.4GB for full install, can play after downloading 2.4GB
Lego Marvel Super Heroes
Lococycle - 13GB
Madden NFL 25 - 12GB
NBA 2K14 - 43GB
NBA Live 14 - 9GB
Need for Speed: Rivals
Powerstar Golf - 3.9GB
Ryse: Son of Rome - 34GB
Skylanders: Swap Force - 15GB
Xbox Fitness - 246MB
Zoo Tycoon - 2.6GB
Zumba: World Party - 24GB

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 10 November 2013 - 13:10.

Postad 10 November 2013 - 13:23

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

True, true.

Känner ingen stress att byta disk i PS4:an dock. Blir inte 10 köpta spel under de första 6 månaderna dock, rätt mager start på spel av intresse.

Se tidigare inlägg

Postad 10 November 2013 - 14:19

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Sen kan ju spel ges ut på flera skivor också. Det hände ju ibland på krysslådan denna generation.

Postad 10 November 2013 - 14:25

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Det hände ju ibland på krysslådan denna generation.

Händer hela tiden nu för tiden, är väl vanligare än en skiva numera. AC4, Ghost, Batman, GTA...

Postad 10 November 2013 - 14:27

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Sen kan ju spel ges ut på flera skivor också. Det hände ju ibland på krysslådan denna generation.

Sant. Spel på mer än en BluRay känns ju omänskligt. :)

Postad 10 November 2013 - 14:28

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0

XBO;

Assassin's Creed IV: Black Flag - 20GB
Battlefield 4 - 33GB
Call of Duty: Ghosts - 39GB
Crimson Dragon
Dead Rising 3 - 19GB
FIFA 14 - 8GB
Fighter Within - 9.2GB
Forza Motorsport 5 - 31GB
Just Dance 2014 - 22GB
Killer Instinct - 2.4GB // 3.4GB for full install, can play after downloading 2.4GB
Lego Marvel Super Heroes
Lococycle - 13GB
Madden NFL 25 - 12GB
NBA 2K14 - 43GB
NBA Live 14 - 9GB
Need for Speed: Rivals
Powerstar Golf - 3.9GB
Ryse: Son of Rome - 34GB
Skylanders: Swap Force - 15GB
Xbox Fitness - 246MB
Zoo Tycoon - 2.6GB
Zumba: World Party - 24GB

300GB där

Postad 10 November 2013 - 14:54

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Xbox Fitness - 246MB

Den lär väl bli 246GB efter alla träningsvideorna. :)

Postad 10 November 2013 - 15:07

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0

Jag skrev en lång kommentar och förklarade djupare dina 1-4 punkter men kolla denna video som sammanfattar hela MS och deras tänkta system och fördelar....

http://youtu.be/ryB-hdtpQRw

Det var Christopher_A som skrev en kommentar till mig, såvida ni inte är samma person?

Hursomhelst, ursprungsfrågan var att det inte fanns några fördelar med MS tänkta system och jag svarade då med några punkter att det visst fanns det.

Nu till det viktiga, jag har inga problem med deras motkrav, dvs koppla upp mig en gång per dygn för att få allt detta att fungera.
Jag har full förståelse till alla kommentarer MS har fått angående detta då jag tänker ganska logiskt och utanför lådan i de flesta fall. Men allvarligt. Detta var ett halvår innan konsolen skulle lanseras. Varför denna uppståndelse?

Det spelar ingen roll hur många Youtube-videos det finns där man förklarar allt, jag är rätt bra insatt i den informationen som har gått ut och behöver ingen mer negativ video att kolla på för att förstå att många blivit upprörda över detta.
När jag köper något åt mig, som JAG ska använda mig av så ser jag bara fördelar med det system som MS dumpade.
Dvs, det är min synpunkt. Rätt eller fel? För mig är den rätt, för många andra fel.

Själv så är jag varken arg eller besviken för att man ändrade sig, tycker bara det systemet skulle passa mig bättre, skulle aldrig komma någon "preorder cancelled" från mig bara för detta. Kommer dock köpa allt digitalt framöver ändå, men det hade varit trevligt att få prispressade priser från spel i de vanliga butikerna istället för det dyra priserna i MS eller Sonys egna onlinebutiker samtidigt som jag fick de digitala fördelarna som att slippa skivan, komma åt mitt bibliotek från vilken Xbox One som helst.

Postad 10 November 2013 - 15:34

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 1

Det var Christopher_A som skrev en kommentar till mig, såvida ni inte är samma person?

Hursomhelst, ursprungsfrågan var att det inte fanns några fördelar med MS tänkta system och jag svarade då med några punkter att det visst fanns det.

Nu till det viktiga, jag har inga problem med deras motkrav, dvs koppla upp mig en gång per dygn för att få allt detta att fungera.
Jag har full förståelse till alla kommentarer MS har fått angående detta då jag tänker ganska logiskt och utanför lådan i de flesta fall. Men allvarligt. Detta var ett halvår innan konsolen skulle lanseras. Varför denna uppståndelse?

Det spelar ingen roll hur många Youtube-videos det finns där man förklarar allt, jag är rätt bra insatt i den informationen som har gått ut och behöver ingen mer negativ video att kolla på för att förstå att många blivit upprörda över detta.
När jag köper något åt mig, som JAG ska använda mig av så ser jag bara fördelar med det system som MS dumpade.
Dvs, det är min synpunkt. Rätt eller fel? För mig är den rätt, för många andra fel.

Själv så är jag varken arg eller besviken för att man ändrade sig, tycker bara det systemet skulle passa mig bättre, skulle aldrig komma någon "preorder cancelled" från mig bara för detta. Kommer dock köpa allt digitalt framöver ändå, men det hade varit trevligt att få prispressade priser från spel i de vanliga butikerna istället för det dyra priserna i MS eller Sonys egna onlinebutiker samtidigt som jag fick de digitala fördelarna som att slippa skivan, komma åt mitt bibliotek från vilken Xbox One som helst.

Nej, jag och Christopher är inte samma person och det vet du eftersom vi har spelat på xbox360 tillsammans..

Microsofts system hade aldrig funkat därför ändrade dom policy för att tjäna pengar, deras policys var inte för att du eller andra komma åt sina spel överallt...allt handlade om pengar.
Gamla spel på xbox kostar som nya spel, för inte så länge sen ville dom ha 350-400kr för COD4 men samma spel kan du köpa på tradera under hundringen.
Kanske koppla upp var 24h inte påverkar oss i lilla Sverige men det finns faktiskt länder som inte har tillgång till internet, ta bara USA som ett exempel.
Varför ska man köpa en spelkonsol för att sen kolla på tv på den? Alla har digitalbox idag och tv grejen skulle ändå inte fungera i Sverige som många andra funktioner på nuvarande xbox360.

Allt handlar om pengar, vinst och mjölka dig och mig på så mycket pengar som möjligt. Jag har fortfarande xbox 360 och är guldmedlem där, när Sony annonserade angående PSN som kommer att kosta dock skulle man få godis för pengarna i form av spel varje månad och bra titlar. MS försökte samma sak i en månad, var tog det vägen sen?

Jag gick med PSN plus på PS3 för 2 dagar sen, jag fick välja mellan 6 olika gratis spel att ladda ner och bra spel...jag ladda ner Uncharted 3. Men på xbox under alla mina år som guldmedlem har jag inte fått ett enda j-vla spel.

MS gjorde bort sig men försöker allt för att rädda sina arsle och det är försent nu.

Redigerat av Lias08, 10 November 2013 - 15:37.

Postad 10 November 2013 - 15:45

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 1

Kanske koppla upp var 24h inte påverkar oss i lilla Sverige men det finns faktiskt länder som inte har tillgång till internet, ta bara USA som ett exempel.

Aj aj aj, då är de körda nu eftersom man måste ha Internet för att ladda ner day one 500 MB-patchen för att Xbox One öht ska fungera :)

Postad 10 November 2013 - 15:47

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Allt handlar om pengar, vinst och mjölka dig och mig på så mycket pengar som möjligt. Jag har fortfarande xbox 360 och är guldmedlem där, när Sony annonserade angående PSN som kommer att kosta dock skulle man få godis för pengarna i form av spel varje månad och bra titlar. MS försökte samma sak i en månad, var tog det vägen sen?

Jag gick med PSN plus på PS3 för 2 dagar sen, jag fick välja mellan 6 olika gratis spel att ladda ner och bra spel...jag ladda ner Uncharted 3. Men på xbox under alla mina år som guldmedlem har jag inte fått ett enda j-vla spel.

MS gjorde bort sig men försöker allt för att rädda sina arsle och det är försent nu.

Men Microsoft har börjat mef spel till Live Gold så då måste du ha aktivt undvikit det på sista tiden. Man går samma som Sony och kör något varje månad, så det har inte försvunnit. Dock är inte allt godis lika bra.

Men kudos till Sony som började med det. Får man behålla spelen på PSN?

Redigerat av PalmiNio, 10 November 2013 - 15:49.

Postad 10 November 2013 - 15:49

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Aj aj aj, då är de körda nu eftersom man måste ha Internet för att ladda ner day one 500 MB-patchen för att Xbox One öht ska fungera :)

Dom får skylla sig själva :D
Varför köpa Skoda när du kan köpa en Ferrari för mindre pengar?

Postad 10 November 2013 - 15:51

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Får man behålla spelen på PSN?

Man hyr dem kan man säga då de är dina att behålla sålänge du är medlem.

Postad 10 November 2013 - 15:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Dom får skylla sig själva :D
Varför köpa Skoda när du kan köpa en Ferrari för mindre pengar?

Drar mindre bensin och blir inte stulen =D

Postad 10 November 2013 - 15:54

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Men Microsoft har börjat mef spel till Live Gold så då måste du ha aktivt undvikit det på sista tiden. Man går samma som Sony och kör något varje månad, så det har inte försvunnit. Dock är inte allt godis lika bra.

Men kudos till Sony som började med det. Får man behålla spelen på PSN?

MS gav bort nån gammal Halo om jag inte minns fel, deras gratis spel har varit riktigt b spel tyvärr. Jag tror inte att man får behålla spelen på PSN, så länge man har PSN plus får man spela spelen tolkade jag det.

Edit: då hade jag gissat rätt, man hyr spelen. Jag kommer att vara plus medlem ändå för som xbox spelare är man van att betala för sig =)
Gratis/hyr spel, uppdateringar osv ser jag som ett stort plus.

Redigerat av Lias08, 10 November 2013 - 15:57.

Postad 10 November 2013 - 15:58

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Drar mindre bensin och blir inte stulen =D

Flytta från Tensta så är det lugnt =)

Postad 10 November 2013 - 15:58

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

MS gav bort nån gammal Halo om jag inte minns fel, deras gratis spel har varit riktigt b spel tyvärr. Jag tror inte att man får behålla spelen på PSN, så länge man har PSN plus får man spela spelen tolkade jag det.

Edit: då hade jag gissat rätt, man hyr spelen. Jag kommer att vara plus medlem ändå för som xbox spelare är man van att betala för sig =)
Gratis/hyr spel, uppdateringar osv ser jag som ett stort plus.

Ay! Dom kastade ju ut assassins creed 2 som första lir, det är asabra! :)

Postad 10 November 2013 - 16:01

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Man hyr dem kan man säga då de är dina att behålla sålänge du är medlem.

Aaa ok men om vi tar ett spel som Sony släpper månad 1, hur länge ligger det då? Kan man gå in månad 3 o ladda ner?

Postad 10 November 2013 - 16:03

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Ay! Dom kastade ju ut assassins creed 2 som första lir, det är asabra! :)

:rolleyes:

Aaa ok men om vi tar ett spel som Sony släpper månad 1, hur länge ligger det då? Kan man gå in månad 3 o ladda ner?

Jag blev PSN+ medlem för 2 dagar sen, ingen aning faktiskt. Morlock kanske kan svara på det

Postad 10 November 2013 - 16:03

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1111 inlägg
  • 0

3G-tethering #dealwithit

Jag funderar på vad Microsoft säger när alla som köpt laddat ner day one patchen. "see you all have internet-access, so what's the problem?"

(Internetuppkopplingen var ju inte det stora problemet iofs).

Postad 10 November 2013 - 16:14

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0
Ingen som kör amerikanska PSN konton? Billigare spel :)

Postad 10 November 2013 - 16:34

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0

Nej, jag och Christopher är inte samma person och det vet du eftersom vi har spelat på xbox360 tillsammans..

Microsofts system hade aldrig funkat därför ändrade dom policy för att tjäna pengar, deras policys var inte för att du eller andra komma åt sina spel överallt...allt handlade om pengar.
Gamla spel på xbox kostar som nya spel, för inte så länge sen ville dom ha 350-400kr för COD4 men samma spel kan du köpa på tradera under hundringen.
Varför ska man köpa en spelkonsol för att sen kolla på tv på den? Alla har digitalbox idag och tv grejen skulle ändå inte fungera i Sverige som många andra funktioner på nuvarande xbox360.

Som att Sony inte har något vinstintresse? Hade MS vision tagits emot väl så hade det blivit Sony som fått anpassa sig istället.

Det låter som du är jävligt förbannad på MS. Känner du dig som en sviken kund?

Tycker det är lustigt att så många ens bryr sig om att upprört förklara varför dom köper PS4 och inte Xbox. Det känns som att det är mer ett statement, att man blev besviken i röran runt E3 och har svårt att förlåta MS. Varje miss MS gör, och varje sak som går att vrida till Sonys fördel poängteras väldigt kraftigt av vissa personer, ungefär som att dom är osäkra på sitt val och söker bekräftelse att dom gjort rätt.

Postad 10 November 2013 - 16:42

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Nej, de byts ut varje månad. Sålänge man "köpt" gratis-spelet månad ett kan man ladda hem det månad 3.

Postad 10 November 2013 - 16:42

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

var man medlem månad 1 och "laddade ner det" så kan man gå in månad 3, 5, 24 eller 35 och ladda ner det så länge man är medlem. Slutar man vara medlem kan man inte ladda ner det men blir man medlem igen så kan man ladda ner det.

Ett tips är att gå och "köpa" alla IGC-spel på webstoren så har man de i sin downloadlist tills senare. Har man inte "köpt" spelen så får man inte tillgång till dem när de försvinner från IGC.

Postad 10 November 2013 - 16:49

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10553 inlägg
  • 0
Det absolut värsta med hårddiskkraven är hur mycket det här kommer sponsra copyswede!

Postad 10 November 2013 - 16:52

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Det absolut värsta med hårddiskkraven är hur mycket det här kommer sponsra copyswede!

importera annars

Postad 10 November 2013 - 16:52

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Köp en från utlandet...

Postad 10 November 2013 - 17:01

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Som att Sony inte har något vinstintresse? Hade MS vision tagits emot väl så hade det blivit Sony som fått anpassa sig istället.

Det låter som du är jävligt förbannad på MS. Känner du dig som en sviken kund?

Tycker det är lustigt att så många ens bryr sig om att upprört förklara varför dom köper PS4 och inte Xbox. Det känns som att det är mer ett statement, att man blev besviken i röran runt E3 och har svårt att förlåta MS. Varje miss MS gör, och varje sak som går att vrida till Sonys fördel poängteras väldigt kraftigt av vissa personer, ungefär som att dom är osäkra på sitt val och söker bekräftelse att dom gjort rätt.

Sony är precis som MS ett företag som måste gå runt, självklart att Sony tänker på vinst och pengar men Sony verkar inte vara giriga som MS och EA.
Röran början innan E3, på E3 snackades mest om tv, byta kanal...siri grejen att man sa snacka med xboxen än själva boxen och prestandan.
Att köpa ps4 är mitt säkraste val på länge, ett spelkonsol med bra prestanda, grafik och ett rimligt pris dessutom många fina titlar och sist men inte minst indie games.

För att försvara Xbox ones 720p, sitt nära tvn som möjligt då får man 1080p på X1 också! :D

Redigerat av Lias08, 10 November 2013 - 17:11.

Postad 10 November 2013 - 17:24

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Vi har redan i denna tråd debunkat att USA skulle ha dålig uppkoppling.

Sony är precis som MS ett företag som måste gå runt, självklart att Sony tänker på vinst och pengar men Sony verkar inte vara giriga som MS och EA.
Röran början innan E3, på E3 snackades mest om tv, byta kanal...siri grejen att man sa snacka med xboxen än själva boxen och prestandan.
Att köpa ps4 är mitt säkraste val på länge, ett spelkonsol med bra prestanda, grafik och ett rimligt pris dessutom många fina titlar och sist men inte minst indie games.

För att försvara Xbox ones 720p, sitt nära tvn som möjligt då får man 1080p på X1 också! :D

Jag har svårt att tro att MS skulle vara giriga än Sony det låter mer som dina personliga värderingar mer än något annat. Vilket jag köper rakt ut, jag förstår du vill ha en PS4 och känner att Xbox One inte är något för dig. Men att sedan basha på de som vill köpa en Xbox och själva konsolen för precis allt, det förstår jag inte. Det handlar tydligen inte om att framhäva sin konsol utan att racka ner på den andra så mycket som möjligt.

Sedan detta med indie games, plötsligt snackar alla om det. Fast jag känner knappt någon som köpt ett indie game på dagens konsoler. Men det är tydligen en deal breaker för nästa generation. Men tur att båda maskinerna har indie games i nästa generation.

Postad 10 November 2013 - 17:31

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0
Innan E3 visade man upp konsolen och de funktioner man kan göra utöver att spela, för jag menar det är väl ingen funktion man egentligen behöver lyfta?
På E3 visade man inget av det innan utan visade endast upp spelen. Precis som man hade sagt redan innanan visade upp Xbox One första gången.

Tv-funktionen som man visat upp tycker jag är riktigt bra. Tänk att alla dina kompisar ser att du är online och har möjlighet att skicka invites till ett spel de vill spela med dig. Du ser detta och hoppar direkt in i spelet. Finns mängder av mer bra scenarios men det är för jobbigt att skriva dem alla med mobilen. :)

Postad 10 November 2013 - 17:36

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

• 1130 inlägg
  • 0

Varför skulle det de? De blir aldrig över 50GB på grund av BD formatet i sig.

Svårt att se alla samlas mot just 50GB. Snittet lär nog vara mellan 20-30GB.

Fast BD kan ju lagra 200GB.

Postad 10 November 2013 - 17:39

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1111 inlägg
  • 0

Fast BD kan ju lagra 200GB.

Inte på två lager. Och så vitt vi vet i alla fall, och jag skulle bli överraskad annars, så klarar läsaren på Next-gen konsolerna bara två lager.

Postad 10 November 2013 - 17:42

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Och så backar vi 7-8 år. Folk glömmer snabbt.

Microsofts beslut har nog inte så mycket med girighet att göra utan bara mer att man varit uppe bland molnen med 360 succén. Det är något med att lyckas som gör en dålig.

Sony hade framgång med PS2 och agerade som idioter runt släppet av PS3. Nu har man en annan syn och helt plötsligt gör man en ny konsol med ett släpps "så som det ska vara".

Microsoft gjorde ett bra släpp med 360 (undantag RROD :) ) men nu skiter man ner sig.

Postad 10 November 2013 - 17:57

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

• 648 inlägg
  • 0

Inte för att vara den men, visst var MS jävligt fokuserade på spel under E3?
Du måste tänka på deras launch-event som var i maj..
Ska man basha så ska man basha rätt!

Postad 10 November 2013 - 18:04

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 1

Inte igen...

Bilden (eller en liknande) finns längre bak i tråden, och den är lika felaktig nu som då.

Fast du har väl ändå vänt på det. Man får sitta längre ifrån Xboxen för att det ska bli Full HD :rolleyes:

Redigerat av Ageve, 10 November 2013 - 18:07.

Postad 10 November 2013 - 18:10

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Inte för att vara den men, visst var MS jävligt fokuserade på spel under E3?
Du måste tänka på deras launch-event som var i maj..
Ska man basha så ska man basha rätt!

Precis.

Sony börjar med Knack och Killzone

Microsoft börjar med Ryse, Forza 5 och Dead Rising 3

Tycker Microsoft fokuserar bra på spelen men de senaste veckorna har multiplattformsspelen varit i fokus där man halkar efter.

Microsoft kommer ha en jävla uppförsbacke länge, inte bara för diverse PR blunders men på grund av enkelt faktum:
1. Det är en klenare konsol
2. Det är en dyrare konsol

Postad 10 November 2013 - 18:10

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Glöm inte uppskalningen på det hela :) alla lir nextgen är väl ändå 1080p men inte nödvändigtvis native?

Postad 10 November 2013 - 18:28

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Inte igen...

Bilden (eller en liknande) finns längre bak i tråden, och den är lika felaktig nu som då.

Fast du har väl ändå vänt på det. Man får sitta längre ifrån Xboxen för att det ska bli Full HD :rolleyes:

Postad bild

Postad 10 November 2013 - 19:10

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0
Oh Sony say it isn't so!

http://www.youtube.c...h?v=9U9EV9-gI7c

Postad 10 November 2013 - 19:11

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Sedan detta med indie games, plötsligt snackar alla om det. Fast jag känner knappt någon som köpt ett indie game på dagens konsoler.

Ett av generationens bästa spel var ett indie spel. Pratar om Braid givetvis. :)
Tror många köpte det. Kanske tom någon du kände?

Tja, eller för att låsa upp mer än basal funktionalitet på PS4 behöver du internet. USA är DOOOMED på nextgen pga avsaknaden av internet. :rolleyes:

Postad 10 November 2013 - 19:18

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Oh Sony say it isn't so!

HDCP för spel var gammalt redan på PS3. Otroligt att de gör det igen; den här gången utan möjlighet att köra komponent som alternativlösning.

Postad 10 November 2013 - 19:26

puh031
  • puh031
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

HDCP för spel var gammalt redan på PS3. Otroligt att de gör det igen; den här gången utan möjlighet att köra komponent som alternativlösning.

så bra att sony har oändligt med game capture utan capture device och att det kommer en update i början av 2014 som gör det möjligt att använda capture devices.

Postad 10 November 2013 - 19:31

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Ett av generationens bästa spel var ett indie spel. Pratar om Braid givetvis. :)
Tror många köpte det. Kanske tom någon du kände?

Jodå jag köpte Fez också. Det var två spel. Men det släppta via Xbox vanliga market place och inte via deras indie games. Hur många köpte spel där via? För det är väl det vi pratar om? Att denna sida inte skulle finnas kvar på Xbox One. Så fattade jag det i varje fall, att det var self publishing som var the big thing. Och det som MS ändrade.

Hur många av dessa spel äger ni? http://www.oxm.co.uk...s-than-pound20/

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

så bra att sony har oändligt med game capture utan capture device och att det kommer en update i början av 2014 som gör det möjligt att använda capture devices.

Ah, coolt. Så man kan ta spara strömmen på hårddisken eller hur menar du? Ah, ustream. Nej tack. Vi får se 2014 när det väl kommer en patch. Köp prylar för vad de kan göra för dig idag, inte för vad du tror de kommer göra i framtiden.

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Och vem har bekräftat detta?

Hur fritt är Sonys inbyggda Capture? Kan man föra över till PC/Mac och redigera?

Postad 10 November 2013 - 19:33

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Men det släppta via Xbox vanliga market place och inte via deras indie games.

Heh, nä den skiten var var det väl ingen som rörde ens med en 10m påle?

När alla pratar indie på nextgen så är det ju inte 'prutt-appar' eller 'ficklamps-appar' de pratar om. Utan just spel som Fez, Limbo och Braid.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.