Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
9738 svar till detta ämne
Postad 31 January 2013 - 08:59
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
Imho, bara sätta upp en antenn för marknätet och du har de lokala stationerna från Tv4 och SVT.
Satellit må ha mycket kapacitet men att sända en kanal för att den ska visa specifikt program i en kvart per dag känns inte vettigt.
Inte ens så som SVT lagt upp det känns vettigt egentligen.
http://se.kingofsat.net/tp.php?tp=552
fast det är klart, det räcker med en transponder.
Rörande utrymme. SVT HD
http://se.kingofsat.net/tp.php?tp=5199
Men i den bästa (?) av världar, en smart digitalbox, undersöker möjligheter, Internet, DVB-T, DVB-S, finns det syskonkanal till den HD-kanal du valt?
Ah, lokalsändningar.
Boxen frågar "finns lokala sändningar för denna kanal under vissa tider av dygnet, önskas att boxen automatiskt väljer lokalt alternativ när det finns"
och användaren får välja den lokala kanal som passar.
Postad 31 January 2013 - 09:35
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2530 inlägg
Är det inte dags att CD ser över sitt samarbete med C More? Gamla filmer och otroligt lite sport för en allt för hög prislapp. Det är väl bara de som följer Elitserien som kan vara nöjd med utbudet, för vi som gillar fotboll verkar Viasat vara ett bättre val. Till det att vi CD kunder inte kan få tillgång till deras On Linetjänster gör att man tvekar att fortsätta med CD som trots allt har ett hyfsat utbud i sitt familjepaket.
Postad 31 January 2013 - 20:29
kenta2
-
kenta2
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
Är det inte dags att CD ser över sitt samarbete med C More? Gamla filmer och otroligt lite sport för en allt för hög prislapp. Det är väl bara de som följer Elitserien som kan vara nöjd med utbudet, för vi som gillar fotboll verkar Viasat vara ett bättre val. Till det att vi CD kunder inte kan få tillgång till deras On Linetjänster gör att man tvekar att fortsätta med CD som trots allt har ett hyfsat utbud i sitt familjepaket.
+1
Postad 01 February 2013 - 08:37
Unregisteredb71577f7
-
Unregisteredb71577f7
-
Användare
-
-
164 inlägg
Tvärtom tyvärr, det är C More som håller CD uppe än så länge, d v s sporten (Allsvenskan/Elitserien/LaLiga). Hade vi sportintresserade kunnat se ovan nämnda via t.ex. Viasat skulle jag inte varit kund hos CD. Som tur är går ju utvecklingen framåt, jag misstänker att man snart kan få tillräcklig kvalitet via t.ex. IPTv även på landsbygden för att kunna göra sig av med mellanhanden (CD). Jag tror att de som "slötittar" har fler (och bättre) möjligheter att välja leverantör. CD har mer eller mindre monopol på Allsvenskan/Elitserien/LaLiga genom just C More och låser därigenom upp oss som är intresserade av dessa ligor med ett pris från c:a 700 sek/mån. Där tjänar de sina pengar! Filmkanalerna är betydligt mindre exklusiva, du kan få tillgång till filmerna på många sätt. Det är naturligtvis ingen slump att sportpaketet är dubbelt så dyrt som filmpaketet... Jag tror lyckligtvis klockan tickar även för denna ockerverksamhet.
Postad 03 February 2013 - 14:35
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1711 inlägg
C more First HD söndag 3 februari 14.00 Sanctum i 3D
Det är väl kul att Canal Digital sänder HD
Men det står inte i någon tablå och texten är rent åt skogen då den blir dubbel
Det ser ut som en misslyckad 3D ripp
Skärpning !
Postad 03 February 2013 - 15:31
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
När de sände Naational Graphic i 3D för nån månad sen var det ju inte SBS , utan "riktig " 3D. Synd att de sänder i SBS på filmerna.
Postad 03 February 2013 - 17:08
kenta2
-
kenta2
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
Tvärtom tyvärr, det är C More som håller CD uppe än så länge, d v s sporten (Allsvenskan/Elitserien/LaLiga). Hade vi sportintresserade kunnat se ovan nämnda via t.ex. Viasat skulle jag inte varit kund hos CD. Som tur är går ju utvecklingen framåt, jag misstänker att man snart kan få tillräcklig kvalitet via t.ex. IPTv även på landsbygden för att kunna göra sig av med mellanhanden (CD). Jag tror att de som "slötittar" har fler (och bättre) möjligheter att välja leverantör. CD har mer eller mindre monopol på Allsvenskan/Elitserien/LaLiga genom just C More och låser därigenom upp oss som är intresserade av dessa ligor med ett pris från c:a 700 sek/mån. Där tjänar de sina pengar! Filmkanalerna är betydligt mindre exklusiva, du kan få tillgång till filmerna på många sätt. Det är naturligtvis ingen slump att sportpaketet är dubbelt så dyrt som filmpaketet... Jag tror lyckligtvis klockan tickar även för denna ockerverksamhet.
Rättigheterna för Elitserien tar slut i och med säsongen 2013/14. Budgivning pågår just nu. Kentaro, Medge (båda olika rättighetsmäklare) mot TV4/C More (med stöd av SBS och SVT). Om Kentaro eller Medge tar hem det så finns det säkert risk/chans att MTG/Viasat är med i bakgrunden. Som Eldebrink nämner så står man och faller med några större sporträttigheter. Om Elitserien går till Viasat i slutändan så kan tom de som gillar Allsvenskan ge upp och gå till Viasat om de har PL, NHL, Hockeyallsvenskan och om möjligt häng på Elitserien... Med tanke på att TV4/C More hittills tappat PL, NHL och Universal Studios first premium movie run till Viasat och Warner first premium movie run till Netflix så bör det finnas risk att Elitserien går dem ur händerna. Om man tänkte binda upp sig med CD för att få ett erbjudande typ billigare pris på ADB-boxen och ser Elitserien som en avgörande faktor, avvakta då åtminstone till det är avgjort med rättigheterna för 2014 och framåt. Det torde inte vara långt borta i tiden. Det brukar stå på dagensmedia.se eller resume.se
Postad 03 February 2013 - 21:41
Bobben_no
-
Bobben_no
-
Lärjunge
-
-
324 inlägg
När de sände Naational Graphic i 3D för nån månad sen var det ju inte SBS , utan "riktig " 3D. Synd att de sänder i SBS på filmerna. 
Så vidt jeg vet er det ikke mulig å sende 3D i annet enn side-by-side eller top-bottom. Begge halverer oppløsning. Mener også at Nat Geo 3D var SBS men det er mulig at ADB HDPVR kan trigge 3D modus i TV automatisk ut fra "3D" flag i EPG. Kan testes på HighTV 3D SBS som alltid sender "3D" flag i EPG ( 3D må være aktivert i ADB boksens meny). Dagens Sanctum film på CMORE FIRST HD manglet "3D" tag/flag i EPG og derfor vil ikke ADB HDPVR automatisk oppdage at filmen er "3D" side-by-side. Har ikke 3DTV selv så jeg får ikke testet men jeg la merke til at ADB HDPVR ikke klarte å konvertere Sanctum til 2D slik den gjør uten problemer med HighTV 3D. Antar det manglende "3D" i EPG er årsak til at konvertering til 2D ikke fungerte. CMORE sin program info på http://grids.canalpl...2013-02-28&l=SE og http://www.cmore.se/play/tabla viser heller ingen info om at Sanctum sendes i 3D.
Postad 03 February 2013 - 22:27
Unregistered8f84b172
-
Unregistered8f84b172
-
Användare
-
-
173 inlägg
När jag ställer min Samsung Smart TV på SBS försvinner texten. Någon som upplever samma problem? Har kabel-tv.
Postad 04 February 2013 - 03:27
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1711 inlägg
Förutom att Canal Digital är ett par hundra dyrare än Visat om man skall ha alla kanaler inklusive sport ( viasat har bättre sport ) så är CD dubbelt så dyra när det gäller att ha tv i hela huset. ( 4 st tv/boxar + kort )
Så kostar Canal Digital ( notera att CD tar krypteringsavgift även för kort 3-4 )
Skärmavbild 2013-02-04 kl. 03.18.02.png 148.6K
20 Antal nerladdningarSå här kostar Viasat
Skärmavbild 2013-02-04 kl. 03.20.10.png 142.45K
17 Antal nerladdningarDet är dax att se över priserna nu Canal Digital
Kan inte se att ni har något som Viasat inte har, kan ni ?
Redigerat av MalcomX, 04 February 2013 - 08:31.
Postad 04 February 2013 - 09:48
Unregistered4eff8a47
-
Unregistered4eff8a47
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Förutom att Canal Digital är ett par hundra dyrare än Visat om man skall ha alla kanaler inklusive sport ( viasat har bättre sport ) så är CD dubbelt så dyra när det gäller att ha tv i hela huset. ( 4 st tv/boxar + kort )
Så kostar Canal Digital ( notera att CD tar krypteringsavgift även för kort 3-4 )
Skärmavbild 2013-02-04 kl. 03.18.02.png 148.6K
20 Antal nerladdningar
Så här kostar Viasat
Skärmavbild 2013-02-04 kl. 03.20.10.png 142.45K
17 Antal nerladdningar
Det är dax att se över priserna nu Canal Digital
Kan inte se att ni har något som Viasat inte har, kan ni ?
Skygglappar kanske?
Postad 04 February 2013 - 10:05
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Det är nog så att tappar man stålar så får kunden stå för det genom att man skiter i att försöka sig på att få "first run" second och third är nog billigare för leverantör , samt att pressa ut så mycke deg som möjligt för flerrumsabbonemang, de vet att om man har två klimpar vill de ha varsin tv,det kommer säkerligen en snikhöjning på flerrumsabbonemangen ska ni se, en tia extra per rum är det ingen som knorrar över rent generellt ungefär som när kaffet blev 50 gram mindre i paketet men priset det samma eller 19 istället för 20 cigg i paketen.
Postad 04 February 2013 - 12:13
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1711 inlägg
Det är nog så, men skall de hålla i längden är det nog dags att se var som händer runt om hörnet
Jag har redan kikat där och det jag ser, är inte en flerrumslösning från canal digital
Postad 04 February 2013 - 13:25
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Det är nog så, men skall de hålla i längden är det nog dags att se var som händer runt om hörnet Jag har redan kikat där och det jag ser, är inte en flerrumslösning från canal digital
Förmodligen inte first run heller nu när NF kommer till sandlådan för att leka.
Postad 04 February 2013 - 13:33
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5774 inlägg
Enda anledningen till att jag har Canal Digital idag är Elitserien och La Liga, skulle man tappa Elitserien så kanske jag överväger att säga upp allt.
Postad 04 February 2013 - 22:14
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1711 inlägg
Enda anledningen till att jag har Canal Digital idag är Elitserien och La Liga, skulle man tappa Elitserien så kanske jag överväger att säga upp allt.
Enda anledningen jag har CD är för att de har hela kanalpaketet och för att jag kan välja vilken box jag skall använda och för att jag kan köra kortet direkt i min tv. Men jag har bara familjepaketet, då jag sagt upp resten. Viasat har jag på deras skitbox och kör där enbart sporten och sedan har jag Tv10 genom att jag har sporten och Tv6 är ju frikanal. Viasat har NHL och PL och CL. PSG får man ju genom Tv4 sport vilket man än har. Än så länge får man ju även Viaplay helt komplett från Viasat och helt gratis. CD har ingenting som liknar det.
Postad 05 February 2013 - 02:19
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Frågar man mig så tycker jag CD är värd flera 100 lappar mer i månaden tack vare bättre kanaler + hockeyn då.
Sen att man kan köra bilka boxar och CA moduler man vill sålänge dom är kompatibla är också mycket värt istället för dom låsta boxar som Viasat har.
Däremot är det inte acceptabelt oavsett leverantör att ta ut avgift flera gånger om för att man vill ha till fler apparater utan det borde ingå i abbonemanget och sen hur man väljer att erbjuda sån lösning är upp till leverantören. Alternativt att helt enkelt låta cardsplitters vara tillåten då jag jämför det med en router/switch för bredband t.ex.
Då behöver man inte skicka ut kort som jag vet en stor mängt går till vänner och släktingar i dagsläget och det borde ju vara nåt som leverantörena vill stoppa.
Redigerat av Leatherface, 05 February 2013 - 02:21.
Postad 05 February 2013 - 08:18
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
80 kr + krypteringsavgift. i princip 100 kr per månad per extra rum.
kan inte på något vis finnas en reell kostnad som detta täcker upp om man nu bortser från att en del kort säkert sprids i grannskapet, till annars potentiella kunder.
Logiska vore att bygga in teknik i boxarna där de kan bestämma att en är master i nätet och resten är slavar. Lite likt delningen som idag kan ske mellan vita och svarta ADB-boxarna. Dock, än kräver båda dessa eget programkort, rättigheterna kan de inte dela med sig av via nätverket.
Vad jag vet.
Inga problem att skapa en produkt som sköter en helt legal och korrekt delning av ett korts nycklar inom ett lokalt nät.
Postad 06 February 2013 - 10:28
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1711 inlägg
Frågar man mig så tycker jag CD är värd flera 100 lappar mer i månaden
Då är det inte dig man skall fråga  Säger du så när du skall köpa något i affären också
Postad 08 February 2013 - 13:47
kenta2
-
kenta2
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
Från en som har kanaler från både CD och Viasat (javisst är det kanske både nördigt och dyrt). Kör dem samt europeiska kanaler på min Clarke-Tech ET9000HD, samt CD på några burkar till i huset.
Smaken är väl olika men för mig gäller att CD har Elitserien och TV4 HD samt en något mer flexibel plattform (kan köra utbudet inlusive HD på "icke-godkänd" box). Tyvärr får man väl säga, för min del, att det är detta som det hela krympt ihop till för min del avseende konkurrensfördel CD. C Mores sport och filmutbud är idag en blek kopia av vad det var för 4-5 år sedan. Så om TV4 gruppen tappar bort rättigheterna till Elitserien i den pågående upphandlingen så är det för tunt för Cmore i min line-up. Familjepaketet från CD är ok men saknar musikkanalerna. Om Elitserien går till Viasat då blir det ju Viasat och troligtvis deras skvalkanaler då det blir enklare och billigare med en leverantör.
Det gäller nog för Telenor (CD) att få TV4 gruppen att förstå bättre hur man driver en premiumtjänst. Bra dock att man tog in second run på Sony Columbia och Disney/Touchstone (dvs material som gått på Viasat). Viasat kör tex Warner second run (first run på Warner tappade Cmore till Netflix dock).
Viasat har plockat Cmores rättigheter på både sport och filmsidan. Filmutbudet på Viasat är enligt min och övriga familjens helt ovetenskapliga och subjektiva tyckande förhållandevis överlägset. De har fler premium first run med flest filmbolag och flest största Hollywoodbolag på Viasat än vad Cmore har idag (det har ju varit tvärtom innan TV4 kom in som ägare för C+/Cmore).
Har börjat köra både Viaplay och Netflix. Ungarna tar till sig detta snabbt. Det blir väl i slutändan kanske att gå ner på typ skvalkanaler med Netflix och Viaplay. Det är ju en väldigt stor prisskillnad beroende på distributionsform som jag inte ser att Telenor eller TV4-gruppen riktigt hängt med i. MTG har ju sin migreringstrategi från Viasat till Viaplay i fokus.
Redigerat av kenta2, 08 February 2013 - 13:52.
Postad 08 February 2013 - 23:30
Gundeho
-
Gundeho
-
Lärjunge
-
-
287 inlägg
Från en som har kanaler från både CD och Viasat (javisst är det kanske både nördigt och dyrt). Kör dem samt europeiska kanaler på min Clarke-Tech ET9000HD, samt CD på några burkar till i huset.
Smaken är väl olika men för mig gäller att CD har Elitserien och TV4 HD samt en något mer flexibel plattform (kan köra utbudet inlusive HD på "icke-godkänd" box). Tyvärr får man väl säga, för min del, att det är detta som det hela krympt ihop till för min del avseende konkurrensfördel CD. C Mores sport och filmutbud är idag en blek kopia av vad det var för 4-5 år sedan. Så om TV4 gruppen tappar bort rättigheterna till Elitserien i den pågående upphandlingen så är det för tunt för Cmore i min line-up. Familjepaketet från CD är ok men saknar musikkanalerna. Om Elitserien går till Viasat då blir det ju Viasat och troligtvis deras skvalkanaler då det blir enklare och billigare med en leverantör.
Det gäller nog för Telenor (CD) att få TV4 gruppen att förstå bättre hur man driver en premiumtjänst. Bra dock att man tog in second run på Sony Columbia och Disney/Touchstone (dvs material som gått på Viasat). Viasat kör tex Warner second run (first run på Warner tappade Cmore till Netflix dock).
Viasat har plockat Cmores rättigheter på både sport och filmsidan. Filmutbudet på Viasat är enligt min och övriga familjens helt ovetenskapliga och subjektiva tyckande förhållandevis överlägset. De har fler premium first run med flest filmbolag och flest största Hollywoodbolag på Viasat än vad Cmore har idag (det har ju varit tvärtom innan TV4 kom in som ägare för C+/Cmore).
Har börjat köra både Viaplay och Netflix. Ungarna tar till sig detta snabbt. Det blir väl i slutändan kanske att gå ner på typ skvalkanaler med Netflix och Viaplay. Det är ju en väldigt stor prisskillnad beroende på distributionsform som jag inte ser att Telenor eller TV4-gruppen riktigt hängt med i. MTG har ju sin migreringstrategi från Viasat till Viaplay i fokus.
Bra och samt skrivet . CD får nog hitta på något drastiskt snart för attnhänga med.
Postad 12 February 2013 - 10:02
Unregistered4eff8a47
-
Unregistered4eff8a47
-
Amatör
-
-
93 inlägg
http://www.svd.se/na...vd#xtor=AD-500-[svd.se/naringsliv]-[]-[Textlank]-[aftonbladet]-[]-[]
Canal Digitals PR-chef Maria Sundvik verkar tycka att det är viktigt att inte vilseleda konsumenter. Och reagerar starkt mot att Netflix använder begreppet Super HD för deras 1080p-streaming.
Samtidigt fortsätter samma Canal Digital påstå att man får C More Play när man tecknar sig för vissa paket, när det egentligen inte alls går att få C More Play med Canal Digital som operatör (enligt C Mores Plays egna sida www.cmore.se).
http://www.canaldigi...n/?productid=18
Hyckleri, tror jag det kallas för...
Postad 12 February 2013 - 15:14
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
http://www.svd.se/naringsliv/digitalt/canal-digital-sagar-netflix-super-hd_7905684.svd#xtor=AD-500-[svd.se/naringsliv]-[]-[Textlank]-[aftonbladet]-[]-[] Canal Digitals PR-chef Maria Sundvik verkar tycka att det är viktigt att inte vilseleda konsumenter. Och reagerar starkt mot att Netflix använder begreppet Super HD för deras 1080p-streaming. Samtidigt fortsätter samma Canal Digital påstå att man får C More Play när man tecknar sig för vissa paket, när det egentligen inte alls går att få C More Play med Canal Digital som operatör (enligt C Mores Plays egna sida www.cmore.se). http://www.canaldigi...n/?productid=18 Hyckleri, tror jag det kallas för...
Hej nop4e71. Om du har parabol eller iptv hos oss så har du tillgång till C More Play via boxens On Demand, parabolkunder har även tillgång via webben på http://go.canaldigital.se/. Vi jobbar däremot vidare på att man ska få tillgång till C Mores egna Playtjänst och när detta är klart kommer ni meddelas det. Med vänliga hälsningar Therese
Postad 12 February 2013 - 20:09
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
Hej nop4e71. Om du har parabol eller iptv hos oss så har du tillgång till C More Play via boxens On Demand, parabolkunder har även tillgång via webben på http://go.canaldigital.se/. Vi jobbar däremot vidare på att man ska få tillgång till C Mores egna Playtjänst och när detta är klart kommer ni meddelas det.
Med vänliga hälsningar Therese
Vi har tillgång till en produkt som är ett derivat av C More play. En hel del material som finns på C More plays egna hemsida finns inte på Go. Lite galet av er att säga om ni gör, det är inte samma tjänst och en del kunder blir säkerligen vilseledda.
Redigerat av Monshi, 13 February 2013 - 08:58.
Postad 13 February 2013 - 08:45
Unregisteredb71577f7
-
Unregisteredb71577f7
-
Användare
-
-
164 inlägg
Vi har tillgång till en produkt som är ett derivat av C More play. En hel del material som finns på C More plays egna hemsida finns inte vi Go. Så lite galet av er att säga om ni gör, det är inte samma tjänst och en del kunder blir säkerligen vilseledda.
CD tycker kanske "deras" Cmore Play är det rätta och att andra leverantörer fuskar med någon typ av "Super Cmore Play"? Ingen kan säga att CD har mer än delar av Cmore Play-tjänsten, att de ev. kommer att erbjuda hela tjänsten i framtiden men ger sken av att de har den redan nu är inget annat än lurendrejeri. "Köp biljetter till månen, vi har ingen fungerande transport dit än, men vi kan erbjuda en taxi till Skövde så länge".
Postad 13 February 2013 - 13:09
Gundeho
-
Gundeho
-
Lärjunge
-
-
287 inlägg
CD tycker kanske "deras" Cmore Play är det rätta och att andra leverantörer fuskar med någon typ av "Super Cmore Play"? Ingen kan säga att CD har mer än delar av Cmore Play-tjänsten, att de ev. kommer att erbjuda hela tjänsten i framtiden men ger sken av att de har den redan nu är inget annat än lurendrejeri. "Köp biljetter till månen, vi har ingen fungerande transport dit än, men vi kan erbjuda en taxi till Skövde så länge".
Hahaha
Postad 14 February 2013 - 18:21
KimKom
-
KimKom
-
Amatör
-
-
77 inlägg
TV10..... FA cupen, the Championship, Hockeyallsvenskan m.m.
Ser gärna att vi får tillgång till kanalen snarast.
Men när får vi det, CD?
Postad 14 February 2013 - 19:38
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Hänger ju på när Viasat vill släppa över kanalen till CD vilket inte kommer hända o första taget.
Visst kan det kanske ordas så Viasat kanske får Kanal 9 då men det är mer CD som tjänar på det bytet i det fallet så Viasat lär nog inte gå med på det i första taget. Kan tänka mig dom går med på ett byte mot TV6 möjligen.
Redigerat av Leatherface, 14 February 2013 - 19:40.
Postad 15 February 2013 - 23:27
Unregisteredd622b994
-
Unregisteredd622b994
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Enorma läppsync problem på SVT1 hd med 5.1 ljudet. Varit så någon vecka nu, fast inte hela tiden, konstigt.
Andra kanaler fungerar bra. Kan vi få kommentar på om man tänker göra något åt detta?
Stereo ljud funkar dock...
Redigerat av Unregisteredd622b994, 15 February 2013 - 23:28.
Postad 18 February 2013 - 11:32
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Enorma läppsync problem på SVT1 hd med 5.1 ljudet. Varit så någon vecka nu, fast inte hela tiden, konstigt. Andra kanaler fungerar bra. Kan vi få kommentar på om man tänker göra något åt detta?
Stereo ljud funkar dock...
Hej Micke7tyu. Vi har lagt en felanmälan på detta och teknikerna jobbar för fullt på att lösa problemet. Med vänliga hälsningar Therese
Postad 18 February 2013 - 15:08
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Hej Allihopa!
5.1 ljudet på Svt1 hd ska nu fungera som vanligt.
Hälsningar
Emelie
Postad 18 February 2013 - 17:34
Unregisteredd622b994
-
Unregisteredd622b994
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Hej Allihopa!
5.1 ljudet på Svt1 hd ska nu fungera som vanligt.
Hälsningar Emelie
Gött, då är det som det ska nu då. Har ni ingen övervakning på detta hos er? Att kanalerna fungerar som dom ska? Detta har ju pågått ett bra tag nu! Ni själva som jobbar på CD, har ni inte själva kanalerna? För när detta påpekades så gick det undan och det ska ni ha ett stort tack för men man kan ju börja undra...
Postad 18 February 2013 - 19:42
XINS
-
XINS
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Nu finns det mer info angående cmore play på canaldigital.se och detta ingår i kampanjen C More Play Titta när det passar digC More Play ingår utan extra kostnad när du abonnerar på C Mores filmkanaler. Med C More Play ser du alla våra filmer, serier, barnprogram och dokumentärer när det passar dig.
Redigerat av XINS, 18 February 2013 - 19:57.
Postad 19 February 2013 - 08:39
Unregisteredb71577f7
-
Unregisteredb71577f7
-
Användare
-
-
164 inlägg
Nu finns det mer info angående cmore play på canaldigital.se och detta ingår i kampanjen C More Play Titta när det passar dig C More Play ingår utan extra kostnad när du abonnerar på C Mores filmkanaler. Med C More Play ser du alla våra filmer, serier, barnprogram och dokumentärer när det passar dig.
Borde stå: "Med C More Play ser du alla våra filmer, serier, barnprogram och dokumentärer när det passar dig, men bara där det passar oss och sporten kan ni glömma." En fråga till CanalDigital: Ni erbjuder en tjänst som hos er heter "C More Play", C More har oxå en tjänst som heter "C More Play", med ett annat innehåll, varför envisas ni med att benämna er tjänst med samma namn som C More's tjänst? Kan ni inte kalla den något annat eller försöker ni medvetet vilseleda era (potentiella) kunder på samma sätt som er PR-chef kritiserade Netflix för?
Postad 19 February 2013 - 08:40
Mazak
-
Mazak
-
Användare
-
-
196 inlägg
Verkar som det ingår fritt i 3 månader för nya kunder.
Får inte jag det gratis så är det nog dags att byta till nåt annat, betalar lite drygt 800 i månaden för allt med ett tvillningkort.
Det är dyrt som det är.
Postad 19 February 2013 - 09:42
Unregistered4eff8a47
-
Unregistered4eff8a47
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Borde stå: "Med C More Play ser du alla våra filmer, serier, barnprogram och dokumentärer när det passar dig, men bara där det passar oss och sporten kan ni glömma."
En fråga till CanalDigital: Ni erbjuder en tjänst som hos er heter "C More Play", C More har oxå en tjänst som heter "C More Play", med ett annat innehåll, varför envisas ni med att benämna er tjänst med samma namn som C More's tjänst? Kan ni inte kalla den något annat eller försöker ni medvetet vilseleda era (potentiella) kunder på samma sätt som er PR-chef kritiserade Netflix för?
Ja, kommer vi någonsin få en kommentar från CD? Eller är det bara genom att anmäla till KO som vi kan får er att reagera?
Postad 19 February 2013 - 11:45
sjostrand
-
sjostrand
-
Användare
-
-
188 inlägg
Ja, kommer vi någonsin få en kommentar från CD? Eller är det bara genom att anmäla till KO som vi kan får er att reagera?
De skriver även "Just nu ingår: C MORE Film med 10 filmkanaler! C MORE Play med 1000-tals filmer på dator och i box!" Om jag loggar in på Canal Digital Go så kan jag inte hitta mer än 225 filmer under C More Play. Var finns resterande filmer? Eller får nya kunder tillgång till fler filmer än befintliga?
Postad 19 February 2013 - 13:19
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Borde stå: "Med C More Play ser du alla våra filmer, serier, barnprogram och dokumentärer när det passar dig, men bara där det passar oss och sporten kan ni glömma."
En fråga till CanalDigital: Ni erbjuder en tjänst som hos er heter "C More Play", C More har oxå en tjänst som heter "C More Play", med ett annat innehåll, varför envisas ni med att benämna er tjänst med samma namn som C More's tjänst? Kan ni inte kalla den något annat eller försöker ni medvetet vilseleda era (potentiella) kunder på samma sätt som er PR-chef kritiserade Netflix för?
Hej Eldebrink, Vi förstår att det blir svårt att hålla isär dessa tjänster när de heter samma sak. C more Play via vår Go-tjänst har funnits längre och är som du skriver inte identisk med den tjänst som C more i höstas lanserade via sin egen hemsida. Dock är det C More som bestämmer namn för dessa tjänster och anledningen till varför de heter samma sak är för att tjänsterna på sikt ska ha exakt samma innehåll. Hälsningar Emelie
Postad 19 February 2013 - 13:53
Unregistered4eff8a47
-
Unregistered4eff8a47
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Hej Eldebrink,
Vi förstår att det blir svårt att hålla isär dessa tjänster när de heter samma sak. C more Play via vår Go-tjänst har funnits längre och är som du skriver inte identisk med den tjänst som C more i höstas lanserade via sin egen hemsida. Dock är det C More som bestämmer namn för dessa tjänster och anledningen till varför de heter samma sak är för att tjänsterna på sikt ska ha exakt samma innehåll.
Hälsningar Emelie
Vad bra, då vet vi hur ni tänker. Det betyder alltså att ni kommer att ge alla kunder rabatt på abonnemangen som uppgetts innehålla C more Play, fram till dess att de har exakt samma innehåll.
Postad 19 February 2013 - 14:30
XINS
-
XINS
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Hej Eldebrink,
Vi förstår att det blir svårt att hålla isär dessa tjänster när de heter samma sak. C more Play via vår Go-tjänst har funnits längre och är som du skriver inte identisk med den tjänst som C more i höstas lanserade via sin egen hemsida. Dock är det C More som bestämmer namn för dessa tjänster och anledningen till varför de heter samma sak är för att tjänsterna på sikt ska ha exakt samma innehåll.
Hälsningar Emelie
Canal Digital GO och Cmore Play är ju helt olika saker. Cmore Play är Cmore´s tjänst och det är väl helt omöjligt att ni har inkluderat en tjänst med namn Cmore Play i er CanalDigital Go? EDIT:Efter samtal med kundtjänst så är det alltså så att Cmore Play som är inkluderat i abonemanget är "CanalDigital Go". Helt klart falsk marknadsföring, det jag har sett av cmore.se/play är något helt annat än vad som finns i "CanalDigital Go".
Redigerat av XINS, 19 February 2013 - 14:54.
Postad 19 February 2013 - 15:08
Unregisteredb71577f7
-
Unregisteredb71577f7
-
Användare
-
-
164 inlägg
Hej Eldebrink, Vi förstår att det blir svårt att hålla isär dessa tjänster när de heter samma sak. C more Play via vår Go-tjänst har funnits längre och är som du skriver inte identisk med den tjänst som C more i höstas lanserade via sin egen hemsida. Dock är det C More som bestämmer namn för dessa tjänster och anledningen till varför de heter samma sak är för att tjänsterna på sikt ska ha exakt samma innehåll. Hälsningar Emelie
Ok, så C More kräver att den del av tjänsten vi som kunder får tillgång till hos er kallas samma sak som deras egen fullvärdiga tjänst? Intressant, minst sagt. Hade faktiskt trott att C More tvärtom skulle vara tveksamma till att den urvattnade tjänst CD's kunder får tillgång till inte skulle kunna blandas ihop med deras egen kompletta tjänst. När ni skriver "på sikt" handlar det om månader, år, decenium, eller "vi jobbar på det"?
Postad 19 February 2013 - 15:22
XINS
-
XINS
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Ok, så C More kräver att den del av tjänsten vi som kunder får tillgång till hos er kallas samma sak som deras egen fullvärdiga tjänst? Intressant, minst sagt. Hade faktiskt trott att C More tvärtom skulle vara tveksamma till att den urvattnade tjänst CD's kunder får tillgång till inte skulle kunna blandas ihop med deras egen kompletta tjänst. När ni skriver "på sikt" handlar det om månader, år, decenium, eller "vi jobbar på det"?
Det är ju tekniska problem  (enligt tidigare inlägg)
Postad 19 February 2013 - 17:19
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1867 inlägg
I den nya kampanjen undan håller de priset på vad Familjepaketet och Cmore Film kostaStå bara välj sedan från 198 kr Utan att berätta vad detta är, något för konsumentverket att titta påhttp://kampanj.canaldigital.se/
Postad 19 February 2013 - 17:29
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
I den nya kampanjen undan håller de priset på vad Familjepaketet och Cmore Film kosta
Stå bara välj sedan från 198 kr
Utan att berätta vad detta är, något för konsumentverket att titta på http://kampanj.canaldigital.se/
Någonting är mystiskt. Familjepaketet + Cmore film, 198 kr per månad, tre månader fritt. bindning 24 månader http://www.canaldigi.../?ProductId=338eller bara familjepaketet, 288 kr per månad. http://www.canaldigi...et/?ProductId=3Kan inte tolka det annat än att den som inte har bindning idag och vill skriva om sitt paket för 24 månader kan göra ett rejält klipp. men men, klickar man vidare så inser man att i första paket får man med allt i tre månader, sedan får man välja och som minst kan man välja Cmore film för 180 kr + krypteringsavgift. De lockar in en på beställningssidan, där ser man sedan priserna i detalj om man bara är uppmärksam.
Postad 19 February 2013 - 18:28
Mazak
-
Mazak
-
Användare
-
-
196 inlägg
De skriver även "Just nu ingår: C MORE Film med 10 filmkanaler! C MORE Play med 1000-tals filmer på dator och i box!" Om jag loggar in på Canal Digital Go så kan jag inte hitta mer än 225 filmer under C More Play. Var finns resterande filmer? Eller får nya kunder tillgång till fler filmer än befintliga?
C More Play +1000 filmer i datorn och boxenTitta när det passar dig C More Play ingår utan extra kostnad när du abonnerar på C Mores filmkanaler. Med C More Play ser du alla våra filmer, serier, barnprogram och dokumentärer när det passar dig. Jag ringde idag och hörde med kundtjänst hur det funkar. Det finns +1000 filmer att välja mellan, men dom flesta filmerna kostar pengar. Inga konstigheter enligt deras underbara kundtjänst.
Postad 19 February 2013 - 18:40
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1711 inlägg
I den nya kampanjen undan håller de priset på vad Familjepaketet och Cmore Film kosta
Stå bara välj sedan från 198 kr
Utan att berätta vad detta är, något för konsumentverket att titta på http://kampanj.canaldigital.se/
Håller med Jag själv blev nästan också lurad av detta och trodde att jag skulle få familjepaketet för 198 kr när jag "förlängde" mitt abonnemang. Det blev 290 kr Som tur är har jag sagt upp både sport och filmpaketet samt tv4 xtra och slipper kontnaden för den skiten de har att erbjuda. Är det någon stor match eller annat bra sport så kommer den på SVT, Tv4 eller Viasats vanliga kanaler. Film har man på Netflix eller i hyrbutiken som BD.
Postad 20 February 2013 - 09:40
sjostrand
-
sjostrand
-
Användare
-
-
188 inlägg
Det finns +1000 filmer att välja mellan, men dom flesta filmerna kostar pengar. Inga konstigheter enligt deras underbara kundtjänst.
De som kostar pengar tillhör väl inte C More Play utan någon annan tjänst? Jag loggade in via datorn och klickade på C More Play i menyn och valde visa alla och fick då upp 225 filmer. Visserligen fanns det några tv-serieavsnitt också men inte tillräckligt många för att kalla det 1000-tals och tv-serier är inte filmer...
Postad 20 February 2013 - 10:43
Unregistered4eff8a47
-
Unregistered4eff8a47
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Här är länken till att göra en anmälan, om det är någon som känner att de har tillräckligt med tid för att driva det här.
Tycker personligen att det är urdåligt, men tyvärr litet så CD jobbar. Det är ju inte för intet de fått smäll på fingrarna några gånger.
http://www.konsument...Marknadsforing/
Postad 20 February 2013 - 11:02
Mazak
-
Mazak
-
Användare
-
-
196 inlägg
De som kostar pengar tillhör väl inte C More Play utan någon annan tjänst? Jag loggade in via datorn och klickade på C More Play i menyn och valde visa alla och fick då upp 225 filmer. Visserligen fanns det några tv-serieavsnitt också men inte tillräckligt många för att kalla det 1000-tals och tv-serier är inte filmer...
Jag fick i alla fall det svaret när jag undrade var alla 1000-tals filmer dokumentärer, serier ligger nånstans. Man får alltså tillgång att hyra dessa. Jag vet att det är helt sjukt, men så fick jag det förklarat. Sen innan mitt huvud sprängdes av ilska så fick jag lägga på.
Postad 20 February 2013 - 11:44
jmersant
-
jmersant
-
Rookie
-
1 inlägg
Canal Digital verkar censurera inlägg på fb. Jag pratade precis med en kompis om ett inlägg jag skrev, som tog upp det här med C More Play i tråden. Det visade sig att han inte kunde se det, men från min användare syns det.
Det är ju rätt osymptiskt om det är så att CD döljer obehagliga inlägg för alla utom postaren, för att på så sätt lösa två problem (ja, att bli av med frågan, och inte väcka disskusion kring censur).
Tog ett par caps på det hela. Notera frånvaron av mitt inlägg (John).
Cheers,
/John
P.S. De har skrivit på fb att vissa inlägg blivit flaggade som spam. Jag har inte varit på fb tidigare, utan reggade mig för att kunna skriva till CD där så det har jag viss försåelse för. Ber om ursäkt för påhoppet, tar av mig foliehatten och tar en varm choklad.
Men sakfrågan är kvar.
Redigerat av jmersant, 20 February 2013 - 15:04.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|