Att den har komponentingång säger ju egentligen ingenting, för den kan ju vara specialanpassad för bara Xbox360. Vill gärna kunna koppla in min 360 direkt från projektorn.
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 01 december 2005 - 23:35
Att den har komponentingång säger ju egentligen ingenting, för den kan ju vara specialanpassad för bara Xbox360. Vill gärna kunna koppla in min 360 direkt från projektorn.
Postad 02 december 2005 - 00:00
Så det är inte uttag för komponent direkt på konsolen.
Postad 02 december 2005 - 00:25
förövrigt så körde jag o ploarn (som oxo fick sin 360 idag) halo 2 mot varandra över live o det funka kanon. såg något bättre ut i 720p. ska jämföra med den gamla xboxen imorgon.
Postad 02 december 2005 - 00:27
Är kontakten för bildkablarna likadan som på förra boxen? Tänkte så jag kunde använda min befintliga 5m komponent så jag slipper krångla o böka fram en vanlig komponentkabel och köra via växeln i förstärkaren.
Kontakten är inte likadan som på gamla Xbox tyvärr..
Postad 02 december 2005 - 00:46
Fina bilder xbox_modding
Jag gillade hur man verkligen kunde urskilja fibrerna i trät på geväret

Postad 02 december 2005 - 00:50

Postad 02 december 2005 - 00:52
Du har jag varit och hämtat en st Premium + PGR3 + PDZ, synd att man bor i en etta och sambon såver.
På webhallen eller va det hette som skulle ha nattöppet i sthlm? Mycket folk där eller?
Beklagar förövrigt att du inte får leka med xboxen inatt

Postad 02 december 2005 - 01:02
Du har jag varit och hämtat en st Premium + PGR3 + PDZ, synd att man bor i en etta och sambon såver.
På webhallen eller va det hette som skulle ha nattöppet i sthlm? Mycket folk där eller?
Beklagar förövrigt att du inte får leka med xboxen inatt
Köpte min på Game i Örebro, ingen direkt rusning, var runt 30-40 pers där..alla system var naturligtvis bokade sa de.
Postad 02 december 2005 - 01:57
Har också lagt upp lite bilder i mitt galleri om ni vill avundas!

/Nimus
Postad 02 december 2005 - 05:20
Hihi, sen har man en högupplöst plasma som man kan dregla på....
Vill ha!!!
//Lorryquai
Postad 02 december 2005 - 06:18

Postad 02 december 2005 - 06:32
Ja då var det dags att fara iväg mot elgiganten uppsala för inköp av box då..
blir riktigt ilsken om dom inte har dom i lager nu då killen som jag ringde till på deras kundtjänst sa att dom skulle ha dom i uppsala..........
Lycka till själv sitter jag lite vid sidan om denna gången då jag ska flytta om 2 veckor och min sambo blir nog inte såååååååå glad om jag spenderar all tid med att spela istället för att packa

Postad 02 december 2005 - 06:51
De skalll bli intressant o läsa när man kommer hem från jobbet...
Postad 02 december 2005 - 08:25

Postad 02 december 2005 - 08:33

Har jag väldigt tur så går den iväg nu på morgonen, men i vanliga fall brukar paketen ligga minst en dag för sortering. Verkar alltså som att jag kommer få koppla Xbox360 via receivern, det var lite synd då det blir en extra kabel.
Redigerat av BioBerra, 02 december 2005 - 08:35.
Postad 02 december 2005 - 09:24
Jonas
Postad 02 december 2005 - 09:31

kan man bli kär i en kartong???

Redigerat av Unregistered1e08abba, 02 december 2005 - 09:32.
Postad 02 december 2005 - 09:37
Inte är det värst stor skillnad (bilderna är alla i 480p).
http://www.gamespot....0621/index.html
Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 02 december 2005 - 09:40.
Postad 02 december 2005 - 09:40
Sedan svängde jag förbi Kungens Kurva & Elgiganten & Onoff & där hade det börjat bli kö .
Postad 02 december 2005 - 09:57
Postad 02 december 2005 - 10:02
Går det att koppla laptopen via nätverkskabeln till xboxen och utnyttja laptopens trådlösa internet till LIVE?
xboxen hittar ingen IPadress när den försöker connecta.
Postad 02 december 2005 - 10:21
COOP Forum i Bromma har Core system kvar...
Postad 02 december 2005 - 10:35
Postad 02 december 2005 - 10:37

Postad 02 december 2005 - 10:42
Nybbe, gå in på network connections, högerklicka på ditt trådlösa, properties, flik 3, share connection ... klart. Sen får du köra en korsad kabel mellan, om inte boxen automatiskt känner av det.Någon datorkunnig som kan hjälpa, jag har en laptop med trådlöst internet. Mitt internet är BBB 24/1 som jag har kopplar till en stationär dator samt till D-link adaptern -> laptop
Går det att koppla laptopen via nätverkskabeln till xboxen och utnyttja laptopens trådlösa internet till LIVE?
xboxen hittar ingen IPadress när den försöker connecta.
Postad 02 december 2005 - 10:52
Postad 02 december 2005 - 10:54
Hade jag inte förbokat via Webhallen så hade jag köpt en av de 4 för jag var en av de första i kön

360:n kommer bli en dundersuccé, Sony Playstation har definitivt fått sig en rejäl konkurrent !!!
Postad 02 december 2005 - 10:57
Precis varit ute en sväng & levereat lite saker till Botkyrka passade på att hoppa in på ICA maxi & dom hade inte sålt slut på sina CORE maskiner så dom har några kvar .
Sedan svängde jag förbi Kungens Kurva & Elgiganten & Onoff & där hade det börjat bli kö .
Jag åkte kl 8,30 till maxi i botkyrka köpte den enda premium dem hade,, fanns 3 core kvar dvs dem ända dem fått in,, jag frågade killen hur många dem hade han sa att dem bara fått in 1 premium (min

Redigerat av Shunon, 02 december 2005 - 11:02.
Postad 02 december 2005 - 11:02
Hurra
3 spel Condemned. pgr och cod
Postad 02 december 2005 - 11:04

Postad 02 december 2005 - 11:20
efter att jag har suttit med min 360 i 10 timmar i sträck så känner jag inte det minsta sug efter att köpa en PS3. PS3an har ingen bra online funktion som 360n har. LIVE är ett måste för alla gamers.Är precis hemkommen från Siba i Örebro. Köpte de 3 spel som jag siktat in mig på, 499kr för Kameo var ju helt OK, och resterande 599kr. Siba i Marieberg Örebro hade 4st premiumpaket.. Folk stod o köade innan det öppnade, de 4 paketen gick direkt !
Hade jag inte förbokat via Webhallen så hade jag köpt en av de 4 för jag var en av de första i kön. Passade på att känna på handkontrollen vid ett demo som de hade ställt upp.. JISSES VILKEN UNDERBAR HANDKONTROLL !!!
360:n kommer bli en dundersuccé, Sony Playstation har definitivt fått sig en rejäl konkurrent !!!
Sen är det väll inte alla som har HDMI kontakter på TVn heller. Med 360n kan du köra HD via komponenten på din TV eller så kan du köra HD via din dataskärm. Revolution kommer jag nog köpa iallafall, verkar rätt kul o svinga handkontroller+ att vem kan motstå ett nytt mario o zelda spel i next generation gaming??? inte jag iallafall.
Postad 02 december 2005 - 11:53
efter att jag har suttit med min 360 i 10 timmar i sträck så känner jag inte det minsta sug efter att köpa en PS3. PS3an har ingen bra online funktion som 360n har. LIVE är ett måste för alla gamers.
Sen är det väll inte alla som har HDMI kontakter på TVn heller. Med 360n kan du köra HD via komponenten på din TV eller så kan du köra HD via din dataskärm. Revolution kommer jag nog köpa iallafall, verkar rätt kul o svinga handkontroller+ att vem kan motstå ett nytt mario o zelda spel i next generation gaming??? inte jag iallafall.
Hur kan du säga att PS3 INTE har en bra live-funktion?? Har du fått testa deras skarpa version (som jag inte tror finns än)?
Jag förstår inte hur man kan uttala sig om något man inte har någon aning om. Nu är inte jag någon PS3 anhängare utan kommer troligtvis att köpa 360:n, men snack från "want to know"-wannabes orkar jag inte med!
Postad 02 december 2005 - 11:53
Allt funkade nästan perfekt på elgiganten ! Billigt pris och soft folk att sitta och vänta med!
En nackdel var att de inte hade något PGR inne och knappt några andra spel heller för den delen så det blev en tur ner till game och inhandla det! Nu har jag testkört lite och jag är grymt imponerad !
KÖP DEN !
Postad 02 december 2005 - 12:20
Xbox 360 kör väl WLAN? Någon som vet vilken version?
Redigerat av Unregistered63a53ac6, 02 december 2005 - 12:26.
Postad 02 december 2005 - 12:31
Inga spel medföljer, men du kan fritt tanka ned demosar från xboxlive.Hur fungerar premiumpaketet? Följer det inte med några spel alls eller? Inte ens demospel?
WLAN kan kan köpa till, den är förberedd men ingår inte.
WLAN Adapter test
Postad 02 december 2005 - 12:39
Inga spel medföljer, men du kan fritt tanka ned demosar från xboxlive.Hur fungerar premiumpaketet? Följer det inte med några spel alls eller? Inte ens demospel?
WLAN kan kan köpa till, den är förberedd men ingår inte.
WLAN Adapter test
Ouch saftigt pris 800 pix i USA betyder nog tusenlappen här i Svedala för nått som man kunnat integrera

Lär väl iofs komma fler företag som tillverkar den där så småningom.
Postad 02 december 2005 - 12:41
4039 kr inkl PGR3 kändes helt ok

Postad 02 december 2005 - 12:41

Postad 02 december 2005 - 13:17
Avi, har iaf skickats hem till mig enligt webhallens kollisökning - Då skall vi väl testa att hämta ut med Kolli ID efter jobbet då..Ska till siba onoff o elgiganten efter jobbet för att kolla på spel..Rekommendationer?
Postad 02 december 2005 - 13:19

Går sakta hemåt ledsen som jag är , väl hemma öppnar jag dörren och vad ser jag !?!?!
ETT XBOX 360 PREMIUM EDITION + PGR3

Min lycka är fullständig ! Ett uuuunderbart spel med en uuuuunderbar maskin !
KÖP !
Postad 02 december 2005 - 13:20
Inte första gången hellerefter att jag har suttit med min 360 i 10 timmar i sträck så känner jag inte det minsta sug efter att köpa en PS3. PS3an har ingen bra online funktion som 360n har. LIVE är ett måste för alla gamers.
Hur kan du säga att PS3 INTE har en bra live-funktion?? Har du fått testa deras skarpa version (som jag inte tror finns än)?
Jag förstår inte hur man kan uttala sig om något man inte har någon aning om. Nu är inte jag någon PS3 anhängare utan kommer troligtvis att köpa 360:n, men snack från "want to know"-wannabes orkar jag inte med!

And for the record. Det är stor skillnad mellan en lågupplöst och högupplöst bildvisare vid 720p/1080i signal, punkt slut...
Redigerat av bjornsva, 02 december 2005 - 13:25.
Postad 02 december 2005 - 13:28
Postad 02 december 2005 - 13:29
mer info på www.xbox-scene.com
Postad 02 december 2005 - 13:30
Tyvärr är det mindre intressant än det låter. Alla spel "ska" vara 720p, men inte ens alla releasespel håller det "kravet".. PGR3 renderas i 600p och uppsamplas till 720p. Anledningen vete gudarna..Hm, alla spel har 720p/1080i som standard. Det här låter intressant. jag som lovat mig själv att vänta på PS3 den här gången...
Postad 02 december 2005 - 13:31
Din far är en elak man.Djävulen va ledsen ja var när ja fick ett samtal från far min där han sa att han inte hade fått tag på något xbox360 PE
Går sakta hemåt ledsen som jag är , väl hemma öppnar jag dörren och vad ser jag !?!?!
ETT XBOX 360 PREMIUM EDITION + PGR3
Min lycka är fullständig ! Ett uuuunderbart spel med en uuuuunderbar maskin !
KÖP !

Postad 02 december 2005 - 13:33
Gamertag: trifixbox
adda gärna
lirar PGR3 och PDZ
Har iofs inte ens öppnat spelen men ändå

Postad 02 december 2005 - 13:38
1. Ni som köpt PGR3 tillsammans med något annan spel och kör via högupplöst LCD/Plasma/Projektor, märks det att PGR3 bara kör 600p, dvs är grafiken sämre i det spelet jämfört med spelen som kör 720p?
2. Hur är rumblefunktionen i wireless kontrollerna? Är den klen eller likvärdig kontroller med sladd?
3. Kan man ha två användare på ett Live! konto? Jag och brorsan tänkte dela.
Redigerat av bjornsva, 02 december 2005 - 13:45.
Postad 02 december 2005 - 13:40
Tyvärr är det mindre intressant än det låter. Alla spel "ska" vara 720p, men inte ens alla releasespel håller det "kravet".. PGR3 renderas i 600p och uppsamplas till 720p. Anledningen vete gudarna..Hm, alla spel har 720p/1080i som standard. Det här låter intressant. jag som lovat mig själv att vänta på PS3 den här gången...
Men vad sunkigt! Jag som var besviken redan på den första xboxen som inte hade några HD titlar i europa och väldigt få även i staterna...

Men den här gången kommer det nog att bli standard efter ett tag i alla fall, får jag hoppas...
Har tänkt skaffa ny dvd spelare med progresiv komponent, men frågan är om man ska slå 2 flugor i en smäll och få en nextgen oxå samtidigt...

0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar