Officiell tråd - Nintendo Wii
2707 svar till detta ämne
Postad 02 januari 2007 - 16:41
Leo_
-
Leo_
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Jag hade också beställt därifrån men nu verkar det som att de har ändrat sitt leveransdatum till den 23'e. Kan vara så att man såg vilka leveranser som kom till Bergsala eller något i den stilen.
Suger i vilket fall som helst att de lämnar så felaktiga datum.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag blir galen på komplett! Jag beställde ett den 20 december, då står det preliminärt datum 10 jan. Sen får jag ett mail där det står att det är ändrat till 1 jan. och jag blir sjukt glad. Men idag får jag ett mail där det står 23 januari. Varför inte bara sätta ett sent datum istället och sen ändra på det när man vet 
<{POST_SNAPBACK}>
Såg det med nu, vad ska man säga... Känns som de bara häver ur sig datum för att locka folk till att köpa. Vore verkligen bättre om de gick ut med klara besked. Visst, de skriver att det är preliminärt, men om de nu har flyttat datumen så pass länge känns det ju allt annat än seriöst. Dåligt Finns det något man kan göra? Någon som ringt och frågat hur det verkligen ligger till?
Postad 02 januari 2007 - 20:08
Unregistered45e7a0dc
-
Unregistered45e7a0dc
-
Lärjunge
-
-
281 inlägg
Finns det något man kan göra? Någon som ringt och frågat hur det verkligen ligger till?
Taget från playing: " Fick ett mail från Bergsala imorse, efter att jag frågat dom när nästa leverans skulle komma. Hej, Den kommer i nästa vecka. Vänliga hälsningar Patrik Johansson PR Manager Bergsala AB" Förstår inte riktigt varför komplett har ändrat datum då Sverige tydligen ska få en till leverans nästa vecka, det är möjligt att just komplett inte får ta del utav den leveransen. Vi får istället hoppas på att Elgiganten/onOff får in en stor sändning så man kan köpa sig en Wii utan att förboka... Även fast jag förbokat på 4 andra sidor antar jag att jag varit försent ute =/ , hoppet finns kvar dock
Postad 02 januari 2007 - 20:14
peppe eng
-
peppe eng
-
Användare
-
-
159 inlägg
Kan bara nämna att Gottlieb Pinball Classics är lite väl B-igt. Gamla stenåldersflipper och inte mycket av de nya klassikerna direkt. (Den nyaste är från -93, ungefär då jag gav mig i kast med flipper)
-Och här har vi en planka med ett par hål i där man ska försöka sätta kulan i ena, men undvika det andra, berättar en käck amerikansk röst. -Det blev en jättesucce när det kom under tidig Juraperiod!
...Typ. Heeelt galet. Grafiken känns helt okej i halvnära vyer men skulle må bättre av mer justerbar kamerakontroll, Ljudet är inte taget direkt från spelen, utan mixade så de känns som live från en spelhall. All burkighet och omgivningsljud finns med, vilket jag inte alls förstår meningen med. Man vill ju helst höra ljuden i bra kvalle och utan andra flipperspel i bakgrunden.
Vissa banor känns som dåligt inställda med för brant vinkel alternativ för klena flipprar då vissa ramper nås bara cirka en gång av trettio. Inte för att man siktar dåligt, men för att den helt enkelt inte orkar upp. Sånt brukar ställas in och justeras på bra spelhallar.
För att spela vissa spel måste man samla ett visst antal credits från andra, och sen "klara av" spelet för att få free play på det. Vissa spel är hiskeligt svåra och man tappar lätt lusten efter tjugofem försök. Tjugofem försök alltså av att först lyckas samla credits från andra spel, för att sen med lite långsamt meny/vybläddrande välja det spel man vill försöka "låsa upp", spela det, och med största sannolikhet misslyckas.
Visst, det finns koder på nätet att peta in för att få free play för tillfället, men ändå. Har man inte nät och/eller inte vill fuska så finns det stor risk att man istället testar hur långt man kommer med skivan genom fönstret och funderar på vilken film man ska lägga in i det nyförvärvade tomma och fina dvd-fodralet.
Kontrollen känns ändå helt okej, det skulle dock kunna vara känsligt för stötar i uppled också, inte bara sidled. Fysiken i bollen är hur bra som helst och där finns det inget att klaga över egentligen. Det känns som att det är en boll helt enkelt. Vilket få flipperspel lyckas med. Jag skulle vilja se Bally/Midway/Williams göra flipperspel där de tar ut svängarna och nyttjar tv-spelet som medium och Wii:s möjligheter i synnerhet.
Jag gillar verkligen flipper men det här måste man vara historiker för att uppskatta. Kanske blicka tillbaka till sextiotalet när Little Gerhard och plankor med hål var sista skriket?
Postad 02 januari 2007 - 21:27
jhn
-
jhn
-
Användare
-
-
222 inlägg
Finns det något man kan göra? Någon som ringt och frågat hur det verkligen ligger till?
Taget från playing:
" Fick ett mail från Bergsala imorse, efter att jag frågat dom när nästa leverans skulle komma.
Hej,
Den kommer i nästa vecka.
Vänliga hälsningar Patrik Johansson PR Manager
Bergsala AB"
Förstår inte riktigt varför komplett har ändrat datum då Sverige tydligen ska få en till leverans nästa vecka, det är möjligt att just komplett inte får ta del utav den leveransen.
Vi får istället hoppas på att Elgiganten/onOff får in en stor sändning så man kan köpa sig en Wii utan att förboka...
Även fast jag förbokat på 4 andra sidor antar jag att jag varit försent ute =/ , hoppet finns kvar dock 
<{POST_SNAPBACK}>
Elgiganten har 5000 Wii på sitt lager utanför Jönköping. Dessa har dock utav den norska ledningen varit spärrade sedan den 20 december från att skickas ut till Elgigantenbutikerna. Varför är det ingen som vet. Spekulationer kan ju vara att de vill tjäna en hacka då de nu höjt sitt pris från 2495 till 3295... Källar ang. lagret är högst trovärdig från en kille som arbetar där...
Postad 02 januari 2007 - 22:01
Unregistered973
-
Unregistered973
-
Veteran
-
-
2 349 inlägg
holy crap. om det stämmer jhn, helt galet ju...bryter ju mot frihandelsavtal ju...som de skulle böta om konkurrensverket skulle kolla deras handelspolicy
Redigerat av Unregistered973, 02 januari 2007 - 22:02.
Postad 02 januari 2007 - 22:41
Wallen
-
Wallen
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Jag mejlade komplett och fick svaret: "Hejsan! Troligtvis har våran leverantör blivit försenad och därför har vi fått nytt leveransdatum, vad gäller det nya datumet så är det fortfarande preliminärt och det kan hända att vi får den tidigare. Så avvakta, det som du får på mailen är det senaste datum vi får från våran leverantör." Det känns ju inte så troligt att det kommer tidigare än vad det preliminära datumet säger men, time will tell
Postad 02 januari 2007 - 23:35
Unregistered45e7a0dc
-
Unregistered45e7a0dc
-
Lärjunge
-
-
281 inlägg
Elgiganten har 5000 Wii på sitt lager utanför Jönköping. Dessa har dock utav den norska ledningen varit spärrade sedan den 20 december från att skickas ut till Elgigantenbutikerna. Varför är det ingen som vet. Spekulationer kan ju vara att de vill tjäna en hacka då de nu höjt sitt pris från 2495 till 3295...
? Hmm, ska man verkligen tro på det?, priset är ju redan höjt till 3290 :- och de är fortfarande inte utskickade till några butiker...
Postad 03 januari 2007 - 00:01
Leo_
-
Leo_
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Elgiganten har 5000 Wii på sitt lager utanför Jönköping. Dessa har dock utav den norska ledningen varit spärrade sedan den 20 december från att skickas ut till Elgigantenbutikerna. Varför är det ingen som vet. Spekulationer kan ju vara att de vill tjäna en hacka då de nu höjt sitt pris från 2495 till 3295...
Källar ang. lagret är högst trovärdig från en kille som arbetar där...
<{POST_SNAPBACK}>
Det låter ju helt galet. Nu när väl priset är höjt och allt. Skumt minst sagt. Men så goda nyheter: jag har en wii En vän som jobbar på br-leksaker i danmark ringde och sa att dom hade fått in en enda enhet, vilken hon hade lagt undan för mig. Sa åt henne att köpa den på direkten, så det är bara att hämta upp den hos henne (i Malmö som tur är!) vilket blir imorgon
Postad 03 januari 2007 - 00:07
Unregistered45e7a0dc
-
Unregistered45e7a0dc
-
Lärjunge
-
-
281 inlägg
Men så goda nyheter: jag har en wii
En vän som jobbar på br-leksaker i danmark ringde och sa att dom hade fått in en enda enhet, vilken hon hade lagt undan för mig. Sa åt henne att köpa den på direkten, så det är bara att hämta upp den hos henne (i Malmö som tur är!) vilket blir imorgon 
<{POST_SNAPBACK}>
Skojjar du eller?  , vilken tur vissa kan ha  !
Postad 03 januari 2007 - 09:21
Andi_One
-
Andi_One
-
Mästare
-
-
3 008 inlägg
Det är ser dock väldigt farligt ut när ungarna spelar bowling, de lyckas inte stå helt stilla, utan liksom springer fram mot TVn innan de släpper klotet, var nära ett par gånger att de drämde in wiimoten rätt i TVn. Har fått ställa rumsbordet framför TVn så de inte kommer så nära, hoppas det hindrar ev. olyckor 
<{POST_SNAPBACK}>
Ja?  Hur bowlar du då?? Står du stilla när du bowlar? Själv tar ja mina 2-3 steg framåt i en perfekt (nåja) rörelse o svingar till med ena foten lika checkt som när ja försöker bowla på riktigt
Postad 03 januari 2007 - 09:42
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24 891 inlägg
Klart man står still. Finns ingen anledning att springa runt. Det blir inte bättre för det.
Postad 03 januari 2007 - 10:03
peppe eng
-
peppe eng
-
Användare
-
-
159 inlägg
Jag har två meter till tvn om jag sitter i soffan. Ställer jag mig upp har jag en och en halv meter. Det finns inte mycket utrymme för spring helt enkelt. Och som sagt, det finns ingen anledning att springa runt. ...Fast det kanske känns bättre. :O)
Ah, det var härligt i julas då vi var fyra pers som bl a lirade tennis. En del personer lever sig in och nästan springer omkring för att inte missa en boll som kommer farandes på ytterkanterna. Hysteriskt skoj!
(nej, inte framför min tv)
Redigerat av peppe eng, 03 januari 2007 - 10:04.
Postad 03 januari 2007 - 10:05
jimel
-
jimel
-
Mästare
-
-
3 057 inlägg
Klart man står still. Finns ingen anledning att springa runt. Det blir inte bättre för det.
<{POST_SNAPBACK}>
Näe men kanske roligare
Postad 03 januari 2007 - 10:29
Andi_One
-
Andi_One
-
Mästare
-
-
3 008 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Näe men kanske roligare 
<{POST_SNAPBACK}>
Bra mycket roligare skulle jag vilja påstå. Dessutom blir de även bättre för min del helt klart. Får in en bättre swingtiming när ja tar 2-3 kliv framåt än om ja bara står o viftar med fötterna stilla  Lika dant med golfen, klart de är roligare att svinga ett golfslag. Än o köra enarmslag som kanske är lättare att kontrollera. Boxningen, klart man svingar och slår med händerna, även om de räcker att hålla handkontrollen och bara fälla dem för att slå slag..
Postad 03 januari 2007 - 10:31
Andi_One
-
Andi_One
-
Mästare
-
-
3 008 inlägg
Jag har två meter till tvn om jag sitter i soffan. Ställer jag mig upp har jag en och en halv meter. Det finns inte mycket utrymme för spring helt enkelt. Och som sagt, det finns ingen anledning att springa runt. ...Fast det kanske känns bättre. )
Ah, det var härligt i julas då vi var fyra pers som bl a lirade tennis. En del personer lever sig in och nästan springer omkring för att inte missa en boll som kommer farandes på ytterkanterna. Hysteriskt skoj!
(nej, inte framför min tv)
<{POST_SNAPBACK}>
Du får kasta ut soffan
Postad 03 januari 2007 - 10:34
peppe eng
-
peppe eng
-
Användare
-
-
159 inlägg
eller skaffa små kompisar!
Postad 03 januari 2007 - 12:59
jhn
-
jhn
-
Användare
-
-
222 inlägg
E3:s största fiasko och dödsstöten för Nintendo som konsoltillverkare!
<{POST_SNAPBACK}>
Du tog orden ur munnen på mig!
<{POST_SNAPBACK}>
Postad 03 januari 2007 - 13:18
jhn
-
jhn
-
Användare
-
-
222 inlägg
Hmm, enligt idealo.de verkar det finnas nån butik i Tyskland som har Wii på lager. Jag gör en beställning och kollar läget :-)
Postad 03 januari 2007 - 13:18
komplement
-
komplement
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Kul cykelhjul, verkar som en annan får vänta ända tills mars innan man har någon konsol i näven (beställde från Dustinhome.se den 25:e december).
Varför kan inte Nintendo vara lite snabbare för? (och skicka några konsoler hit istället för att bara skicka dom till USA och Japan :x
Tröttsamt.
Postad 03 januari 2007 - 14:50
shelter
-
shelter
-
Användare
-
-
247 inlägg
Var glad att de öht skickar maskiner hit. De gör inte som Sony iaf, skiter i Europa.
Postad 03 januari 2007 - 14:50
Hast
-
Hast
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Varför kan inte Nintendo vara lite snabbare för? (och skicka några konsoler hit istället för att bara skicka dom till USA och Japan
Man kan ju "trösta" sig med att det verkar som att Wii är slut överallt. De är fortfarande svåra att få tag på i USA. Man kan iaf inte promenera in i en butik och plocka upp en. Personligen tycker jag det är lite underligt. Med tanka på att hårdvaran i den inte är speciellt imponerande är det konstigt att det tar dem så lång tid att få ut konsoller. Det ser säkert bra ut "på pappret" att de säljer slut direkt, men å andra sidan hade de kunnat sälja 3 ggr så många konsoller annars. (Utan problem.) Nu är det mest konsumenterna som förlorar pga EBay och liknande.
Postad 03 januari 2007 - 15:53
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Personligen tycker jag det är lite underligt. Med tanka på att hårdvaran i den inte är speciellt imponerande är det konstigt att det tar dem så lång tid att få ut konsoller.
Tar det längre tid att bygga saker för att de är kraftfullare rent tekniskt menar du  ? Det kanske det gör... de har och kommer att klara av att skeppa många fler konsoler än både PS3 och Xbox 360 (under launch) klarade. 6 miljoner till Mars eller vad var det? Det är inte lätt när efterfrågan är så enorm. Hade vart bättre om de kunde trolla fram konsolerna med magi
Postad 03 januari 2007 - 16:05
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24 891 inlägg
De får se till å börja trolla med knäna så kanske de kan få ut tillräckligt många  Bristen kommer nog hålla i sig i ett par månader dock.
Postad 03 januari 2007 - 17:52
gusax
-
gusax
-
Beroende
-
-
1 425 inlägg
Kul cykelhjul, verkar som en annan får vänta ända tills mars innan man har någon konsol i näven (beställde från Dustinhome.se den 25:e december). Varför kan inte Nintendo vara lite snabbare för? (och skicka några konsoler hit istället för att bara skicka dom till USA och Japan :x
Tröttsamt.
<{POST_SNAPBACK}>
De styr faktiskt om maskiner till Europa och Japan istället för till USA... jag väntar fortfarande på min amerikanska men kön sniglar sig fram sedan Japan och Europa kom med på tåget De första veckorna fick videogamesplus.ca in ett 30-tal maskiner varje vecka. Sen Wii släpptes i europa har de sammanlagt fått in 12... det är också rätt tröttsamt.
Postad 03 januari 2007 - 19:28
komplement
-
komplement
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Personligen tycker jag det är lite underligt. Med tanka på att hårdvaran i den inte är speciellt imponerande är det konstigt att det tar dem så lång tid att få ut konsoller. Det ser säkert bra ut "på pappret" att de säljer slut direkt, men å andra sidan hade de kunnat sälja 3 ggr så många konsoller annars. (Utan problem.) Nu är det mest konsumenterna som förlorar pga EBay och liknande.
Jo, det är väl det enda man kan göra. Det håller jag med dig om, bör vara mycket mindre testande av varje konsol. Tar det längre tid att bygga saker för att de är kraftfullare rent tekniskt menar du ?
Grejjen är väl snarare som jag skrev ovan, att det är nog mer testande av varje konsol gällande PS3, destom mer invecklade konsoler. De styr faktiskt om maskiner till Europa och Japan istället för till USA... jag väntar fortfarande på min amerikanska men kön sniglar sig fram sedan Japan och Europa kom med på tåget
De första veckorna fick videogamesplus.ca in ett 30-tal maskiner varje vecka. Sen Wii släpptes i europa har de sammanlagt fått in 12... det är också rätt tröttsamt.
Grejjen är ju att amerikanarna har ju redan fått 1,8 miljoner konsoler, säger inte det en del? (alla är dessutom slutsålda) Europa har väl inte ens fått hälften, och då är vi några fler miljoner än amerikanarna. Även Japan har väl fått över en miljon konsoler, och det är bara Japan. Jag tycker att det är väldigt knepigt, att, när dom vet hur stort intresse det finns (markandsundersökningar finns det ju endel från varje tillverkare), att dom inte är förberedda för det, varje gång är det likadant. Till dels beror det väl på att trigga upp marknaden, trissa upp priser etc, jag tycker att det är nesligt gjort, för trots allt, dom tjänar endel pengar per såld konsol, vilket inte Microsoft gör med sin 360, och vilket inte Sonys PS3 kommer göra.
Redigerat av komplement, 03 januari 2007 - 19:31.
Postad 03 januari 2007 - 20:06
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Grejjen är väl snarare som jag skrev ovan, att det är nog mer testande av varje konsol gällande PS3, destom mer invecklade konsoler.
Spekulera går ju alltid men jag gissar på att du inte har så mycket kunskap i ämnet? Jag har det då inte, vet inte vad de testar och inte innan de skeppar Jag tycker att det är väldigt knepigt, att, när dom vet hur stort intresse det finns (markandsundersökningar finns det ju endel från varje tillverkare), att dom inte är förberedda för det, varje gång är det likadant. Till dels beror det väl på att trigga upp marknaden, trissa upp priser etc, jag tycker att det är nesligt gjort, för trots allt, dom tjänar endel pengar per såld konsol, vilket inte Microsoft gör med sin 360, och vilket inte Sonys PS3 kommer göra.
Ok, så det företag som skickar ut klart mest konsoler av de tre är nesliga =P? Det kan inte vara så enkelt som att det helt enkelt inte går att producera snabbare, snarare än att de inte gör tillräckligt mycket med meningen? De förlorar ju på att inte ha fler konsoler ute, finns säkert såna som går och köper en 360 istället eftersom de inte hittar någon Wii. PLUS att du glömmer... vad man tjänar pengar på i konsolbranchen är inte hårdvara utan mjukvara- spelen. Det Nintendo skulle tjäna på att trissa upp marknaden till de få som köper dyrare skulle de förlora 10-falt jämfört med om de säljer 500 000 konsoler ytterligare till normalpris och att dessa Wii ägare då kan köpa 3-4 spel + tillbehör. Att det finns ett lägre antal konsoler ute på marknaden skadar spel och tillbehörsförsäljningen. Att producera spel är mycket lättare och de finns därmed också att få tag i. Om det handlar om att EU lågprioriteras... tough luck. Det är ingen som prioriterar EU högst, och så har det alltid varit. Det börjar ju dock gå framåt på den fronten, vissa av oss var med på N64/SNES/NES tiden och då var det inte global launch kan jag säga MS tjänar pengar per konsol nu btw. Åtminstone tillverkningskostnadsmässigt.
Postad 03 januari 2007 - 21:17
didrik
-
didrik
-
Veteran
-
-
1 740 inlägg
det gör väl Nintendo också, om man kollar på de sajter som har listat komponent för komponent...
fast å andra sidan så har de en massiv R&D kostnad samt reklamkampanjer att betala också...
Postad 03 januari 2007 - 21:43
derpious
-
derpious
-
Guru
-
-
4 346 inlägg
det gör väl Nintendo också, om man kollar på de sajter som har listat komponent för komponent...
fast å andra sidan så har de en massiv R&D kostnad samt reklamkampanjer att betala också...
<{POST_SNAPBACK}>
Nintendo har väl aldrig förlorat pengar på Wii, bara 360 och PS3 som gjorde/gör det.
Redigerat av derpious, 04 januari 2007 - 00:22.
Postad 03 januari 2007 - 22:56
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Nintendo har väl aldrig förlorat pengar på Wii, bara 360 och PS6 som gjorde/gör det.
<{POST_SNAPBACK}>
Det är väl lite tidigt att sia ifall PS6 gör det eller?? » Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «
Postad 03 januari 2007 - 23:13
komplement
-
komplement
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Spekulera går ju alltid men jag gissar på att du inte har så mycket kunskap i ämnet? Jag har det då inte, vet inte vad de testar och inte innan de skeppar 
<{POST_SNAPBACK}>
Rätt enkelt att röna ut, då produkten i sig består av datorkomponenter idag, och efter det så ska den ha lite mjukvara. Ok, så det företag som skickar ut klart mest konsoler av de tre är nesliga =P? Det kan inte vara så enkelt som att det helt enkelt inte går att producera snabbare, snarare än att de inte gör tillräckligt mycket med meningen? De förlorar ju på att inte ha fler konsoler ute, finns säkert såna som går och köper en 360 istället eftersom de inte hittar någon Wii.
<{POST_SNAPBACK}>
Du missförstog mig på den punkten isåfall, tekniken för att trigga upp intresset är nesligt. Återigen, marknadsföring, dom såtr ju knappast och svettas över att få ut konsollerna. Dessutom så kommer det vara marginellt få som går och köper sig en 360 ist. PLUS att du glömmer... vad man tjänar pengar på i konsolbranchen är inte hårdvara utan mjukvara- spelen. Det Nintendo skulle tjäna på att trissa upp marknaden till de få som köper dyrare skulle de förlora 10-falt jämfört med om de säljer 500 000 konsoler ytterligare till normalpris och att dessa Wii ägare då kan köpa 3-4 spel + tillbehör. Att det finns ett lägre antal konsoler ute på marknaden skadar spel och tillbehörsförsäljningen. Att producera spel är mycket lättare och de finns därmed också att få tag i.
<{POST_SNAPBACK}>
Hela den här biten är allmänt förvirrande för mig, så du kan väl vara hygglig och skriva om den så att jag förstår. Om det handlar om att EU lågprioriteras... tough luck. Det är ingen som prioriterar EU högst, och så har det alltid varit. Det börjar ju dock gå framåt på den fronten, vissa av oss var med på N64/SNES/NES tiden och då var det inte global launch kan jag säga
<{POST_SNAPBACK}>
Tro det eller ej  , jag är inte född igår  Vi pratar inte direkt dåtid, det var rätt många år sedan som NES lanserades, det är inte direkt att jämföra med det informationssamhälle vi har idag  MS tjänar pengar per konsol nu btw. Åtminstone tillverkningskostnadsmässigt.
<{POST_SNAPBACK}>
Jo, efter ett år ja
Postad 03 januari 2007 - 23:55
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Du missförstog mig på den punkten isåfall, tekniken för att trigga upp intresset är nesligt. Återigen, marknadsföring, dom såtr ju knappast och svettas över att få ut konsollerna. Dessutom så kommer det vara marginellt få som går och köper sig en 360 ist.
Ok, för att få lite perspektiv på saker och ting. Nintendo Wii är den produkt som fått ut flest maskiner till flest hushåll på kortast tid runt världen av alla hittills släppta konsoler. Jag skulle vilja säga att hypen är stor nog redan utan att de ska behöva hålla tillbaka konsoler för att bygga upp ett intresse  . Och de har redan fått ut en stor mängd konsoler. Får de ut 6 miljoner t o m Mars eller vad det var så är det många fler än vad Xbox 360 hade ute under samma tid. Och dessa siffror projiceras alltså långt innan launch. Om man säljer närapå 100% av vad man skeppar och intresset för maskinen redan är gigantiskt, vad skulle det finnas för anledning att hålla tillbaka konsoler? Skulle PS3 och Xbox 360 ha så mycket större brist för att de måste testa mycket mer innan de skeppar (och ändå har de massa problem)? Både PS3 och Xbox 360 hade en tillverkningsbrist, det berodde inte på testtid. Ang. marginellt få som köper sig en 360: använd "lär troligen vara" eller liknande. Säger du "kommer" så säger du det som att det är fakta. Hela den här biten är allmänt förvirrande för mig, så du kan väl vara hygglig och skriva om den så att jag förstår.
Okay. I konsolbranchen tjänar du de stora pengarna på spel och tillbehörsförsäljning, inte konsolförsäljning. Ju fler konsoler du har ute, desto mer pengar tjänar du eftersom fler konsumenter köper spel. En marginell prishöjning genom att hålla på konsoler (som du sa) skulle inte generera i närheten lika mycket pengar som att ha fler konsoler ute. Det finns INGEN anledning att hålla på konsoler när du har ett starkt varumärke och bra med hype. Anledningen du ger är att skapa intresse. Intresse finns redan och har funnits sedan förbokningarna. Att få upp priserna på konsoler som du också givit som anledning är inte lika lönsamt som att få ut fler konsoler och sälja fler spel och tillbehör. Kan du komma på någon anledning  ? Tro det eller ej , jag är inte född igår  Vi pratar inte direkt dåtid, det var rätt många år sedan som NES lanserades, det är inte direkt att jämföra med det informationssamhälle vi har idag 
Det har jag heller inte påstått att du är Det var inte många år sedan som Gamecube lanserades och då fick du vänta flera månader innan launch ens fanns i både USA och Europa. Eller kan vi inte jämföra vårt "informationssamhälle" (vad det nu har med att EU lågprioriteras att göra, informerar vi Japanerna bättre om att Europa finns?  ) idag med för 5 år sedan  ? Eller ännu bättre, Nintendo DS och PSP. Inte direkt worldwide va  ? EU kommer möjligtvis få en annan prioritering i framtiden, men det har aldrig varit så hittills... alltså- tough luck (inget att göra åt). Jo, efter ett år ja 
Och? Det visste du inte, du använde presens för 360 och futurum för PS3. Jag rättade dig bara, har inte pratat om dåtiden. Kan inte fler forumanvändare gå in och delge sina tankar så slipper vi få en tvåsidig konversation?
Postad 04 januari 2007 - 00:16
derpious
-
derpious
-
Guru
-
-
4 346 inlägg
Nintendo har väl aldrig förlorat pengar på Wii, bara 360 och PS6 som gjorde/gör det.
<{POST_SNAPBACK}> Det är väl lite tidigt att sia ifall PS6 gör det eller??
» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «
<{POST_SNAPBACK}>
Blä på dig  Kan inte fler forumanvändare gå in och delge sina tankar så slipper vi få en tvåsidig konversation?
<{POST_SNAPBACK}>
Orkar tyvärr inte läsa tillräckligt för att ge mig in i eran diskussion ikväll, en annan dag kanske
Postad 04 januari 2007 - 01:44
peppe eng
-
peppe eng
-
Användare
-
-
159 inlägg
Konversationen är i det närmaste slut tycker jag. Det finns många åsikter och synpunkter, men faktum kvarstår.
Europa har hittils alltid fått lägre prioritet och än så länge finns det inget som pekar åt något annat håll. Trist men sant. Bara att bita i den sura disktrasan.
Självklart kan man hålla inne med produkter/information och bara släppa ut väl valda bitar för att skapa en hype, suga på karamellen lite. Men nu när hypen är ett faktum, intresset är enormt och maskinen är släppt finns det ingen som helst anledning att hålla kvar på dem. De vill tjäna pengar och vill att den ska finnas i varje hushåll nu när den är som hetast.
Postad 04 januari 2007 - 01:57
peppe eng
-
peppe eng
-
Användare
-
-
159 inlägg
Åh, jag minns när Atari 2600 kom. Det var tider det. Jag var en liten tönt på några år men jäklar vad fräckt det var! En kompis hade det och jag var grön av avund. Själv hade vi nåt annat äldre tv-spel jag inte minns namnet på. Fanns pong och tanks och ett par spel till. Hade träpaneler t o m. Hahaha! Det var ju så sjuuukt bra tyckte man då.
...och Vectrex, det var tufft. och Philips G7000. och vic20! och c64! damn, det var stort! sen kom Amiga och hela världen tappade hakan.
(Jag hade kunnat skriva ett gäng maskiner men jag tänkte att det får räcka. Det är ju trots allt inget forum för det.)
Redigerat av peppe eng, 04 januari 2007 - 02:09.
Postad 04 januari 2007 - 09:28
Hunter85
-
Hunter85
-
Användare
-
-
143 inlägg
Jag tycker att det bara låter som om det är många som sitter och surar över att dom inte fått konsol o klagar på Nintendo. Jag tror att nintendo har "ganska" många som bara sitter och planerar beslut på vad dom skall göra för att tjäna mest pengar.
Vad jag tycker man hör mest om är att man går miljonförluster på förseningar med relisen så jag antar att Nintendo valde att släppa det dom hade och antagligen tjänade dom mest pengar på det eftersom att det var just så dom gjorde.
Men vist, alltid skoj och se när någon insnöad individ säger att miljardföretaget skulle gjort si och skulle gjort så ^^
Postad 04 januari 2007 - 11:04
komplement
-
komplement
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Ok, för att få lite perspektiv på saker och ting. Nintendo Wii är den produkt som fått ut flest maskiner till flest hushåll på kortast tid runt världen av alla hittills släppta konsoler. Jag skulle vilja säga att hypen är stor nog redan utan att de ska behöva hålla tillbaka konsoler för att bygga upp ett intresse . Och de har redan fått ut en stor mängd konsoler.
<{POST_SNAPBACK}>
Det har jag någorlunda förstått ja. Får de ut 6 miljoner t o m Mars eller vad det var så är det många fler än vad Xbox 360 hade ute under samma tid. Och dessa siffror projiceras alltså långt innan launch. Om man säljer närapå 100% av vad man skeppar och intresset för maskinen redan är gigantiskt, vad skulle det finnas för anledning att hålla tillbaka konsoler? Skulle PS3 och Xbox 360 ha så mycket större brist för att de måste testa mycket mer innan de skeppar (och ändå har de massa problem)? Både PS3 och Xbox 360 hade en tillverkningsbrist, det berodde inte på testtid.
<{POST_SNAPBACK}>
Sannerligen, men ett problem (som tyvärr inte har med Nintendo att göra ö.h.t.), att affärer i sig håller tillbaka konsoller (vilket absolut inte har något med Nintendo att göra som sagt) Ang. marginellt få som köper sig en 360: använd "lär troligen vara" eller liknande. Säger du "kommer" så säger du det som att det är fakta.
<{POST_SNAPBACK}>
Då ändrar vi till det ist, men det var andemeningen i det jag skrev hur som haver. Okay. I konsolbranchen tjänar du de stora pengarna på spel och tillbehörsförsäljning, inte konsolförsäljning. Ju fler konsoler du har ute, desto mer pengar tjänar du eftersom fler konsumenter köper spel. En marginell prishöjning genom att hålla på konsoler (som du sa) skulle inte generera i närheten lika mycket pengar som att ha fler konsoler ute.
<{POST_SNAPBACK}>
Då är jag med, ochd et håller jag med om. Det finns INGEN anledning att hålla på konsoler när du har ett starkt varumärke och bra med hype. Anledningen du ger är att skapa intresse. Intresse finns redan och har funnits sedan förbokningarna. Att få upp priserna på konsoler som du också givit som anledning är inte lika lönsamt som att få ut fler konsoler och sälja fler spel och tillbehör. Kan du komma på någon anledning ?
Det har jag heller inte påstått att du är
Det var inte många år sedan som Gamecube lanserades och då fick du vänta flera månader innan launch ens fanns i både USA och Europa. Eller kan vi inte jämföra vårt "informationssamhälle" (vad det nu har med att EU lågprioriteras att göra, informerar vi Japanerna bättre om att Europa finns? ) idag med för 5 år sedan ?
<{POST_SNAPBACK}>
Stämmer väl det också. Eller ännu bättre, Nintendo DS och PSP. Inte direkt worldwide va ? EU kommer möjligtvis få en annan prioritering i framtiden, men det har aldrig varit så hittills... alltså- tough luck (inget att göra åt).
Och? Det visste du inte, du använde presens för 360 och futurum för PS3. Jag rättade dig bara, har inte pratat om dåtiden.
Kan inte fler forumanvändare gå in och delge sina tankar så slipper vi få en tvåsidig konversation?
<{POST_SNAPBACK}>
Okej. (jag var nog för övrigt mest sur över att jag upptäckte att datumet hade flyttats), men nu har jag lugnat ner mig efter en god natts sömn  Men tack iaf för att du orkade med mig som plåga ^^
Postad 04 januari 2007 - 11:12
jhn
-
jhn
-
Användare
-
-
222 inlägg
Beställ ett från Tyskland istället! Jag har ändrat min beställning från digitalo.de. Jag har igår köpt ett Wii på en annan tysk affär och det har skickats till mig idag. DE HAR FORTFARANDE WII PÅ LAGER! Slutpris för mig inkl. frakt 2300kr http://www.mytoys.de
Redigerat av jhn, 04 januari 2007 - 12:57.
Postad 04 januari 2007 - 11:55
komplement
-
komplement
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Beställ ett från Tyskland istället! Jag har ändrat min beställning från digitalo.de. Jag har igår köpt ett Wii på en annan tysk affär och det har skickats till mig idag. DE HAR FORTFARANDE WII PÅ LAGER! Slutpris för mig inkl. frakt 2300kr
<{POST_SNAPBACK}>
Hur är det med garantin?
Redigerat av komplement, 04 januari 2007 - 12:55.
Postad 04 januari 2007 - 12:34
gusax
-
gusax
-
Beroende
-
-
1 425 inlägg
Nintendo har ju alltid dissat Europa och det planerar de ju fortsätta med. Se bara på virtual console som går i slowmotion med hoptryckt bild i Europa samt den meningslösa regionskodningen i samma virtuella konsol.
Sony har åtminstone inte dissat Europa lika hårt tidigare men för båda företagen har Japan kommit först, USA sedan och Europa långt efter.
Personligen tycker jag Microsoft sköter det hela bäst, med Xbox 360 verkar de stora spelen i stort sett jämt släppas samtidigt i USA och Europa och utan några extra regionshinder. Man straffas inte lika hårt över att vara europé om man håller sig till Xbox helt enkelt.
Postad 04 januari 2007 - 12:44
Jaybob
-
Jaybob
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Johan!
Ta bort din länk, eller ändra den, då man kommer in på ditt konto när man klickar
där.
Skickade iväg en beställning men fattar inte Tyska så jag vet inte om det gick igenom,
eller om de hade kvar på lagret. Hur får man det bekräftat?
Postad 04 januari 2007 - 12:52
komplement
-
komplement
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Johan!
Ta bort din länk, eller ändra den, då man kommer in på ditt konto när man klickar där.
Skickade iväg en beställning men fattar inte Tyska så jag vet inte om det gick igenom, eller om de hade kvar på lagret. Hur får man det bekräftat?
<{POST_SNAPBACK}>
Det står att den finns i lager på sidan som länkades till.
Postad 04 januari 2007 - 12:52
jhn
-
jhn
-
Användare
-
-
222 inlägg
Johan!
Ta bort din länk, eller ändra den, då man kommer in på ditt konto när man klickar där.
Skickade iväg en beställning men fattar inte Tyska så jag vet inte om det gick igenom, eller om de hade kvar på lagret. Hur får man det bekräftat?
<{POST_SNAPBACK}>
Tack för den infon! Faan jag loggade ut innan jag fixade länken, konstigt att det sket sig ändå :-( Ja alltså har du lyckats köpa ett Wii så borde ordern ha gått igenom, är varan slut så kan du inte genomföra köpet...
Postad 04 januari 2007 - 12:54
jhn
-
jhn
-
Användare
-
-
222 inlägg
Johan!
<{POST_SNAPBACK}>
Det står att den finns i lager på sidan som länkades till.
<{POST_SNAPBACK}>
Kan du editera ditt förgående inlägg så länken till Wiiet försvinner? Tack på förhand!
Postad 04 januari 2007 - 12:56
komplement
-
komplement
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Kan du editera ditt förgående inlägg så länken till Wiiet försvinner? Tack på förhand!
<{POST_SNAPBACK}>
Så. Hade du någon kommentar angående garantin?
Postad 04 januari 2007 - 13:01
jhn
-
jhn
-
Användare
-
-
222 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Så.
Hade du någon kommentar angående garantin?
<{POST_SNAPBACK}>
Tusen tack! Nej, jag har egentligen ingen info om garantin. Jag är ibland nere i Tyskland så i absolut värsta fall får jag väl ta me det dit men annars måste väl ngn Nintendo-garanti finnas? De garantier man får på elgigatnen etc gäller väl mest fabrikationsfel ändå och denna garanti har du via MyToys.de också!
Postad 04 januari 2007 - 13:14
komplement
-
komplement
-
Amatör
-
-
64 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Så.
Hade du någon kommentar angående garantin?
<{POST_SNAPBACK}>
Tusen tack! Nej, jag har egentligen ingen info om garantin. Jag är ibland nere i Tyskland så i absolut värsta fall får jag väl ta me det dit men annars måste väl ngn Nintendo-garanti finnas?
De garantier man får på elgigatnen etc gäller väl mest fabrikationsfel ändå och denna garanti har du via MyToys.de också!
<{POST_SNAPBACK}>
Okej! Vad har du för leverans?, till närmsta postombud eller?
Postad 04 januari 2007 - 13:23
jhn
-
jhn
-
Användare
-
-
222 inlägg
Okej! Vad har du för leverans?, till närmsta postombud eller?
<{POST_SNAPBACK}>
Precis, jag kommer (förutsatt att jag förstått allt korrekt) att få en avi hemskickad till mig för uthämtning på postombudet! Om ni ska beställa, se till att använda en sk gutschein så kan ni få € 10 i rabbt. Sök typ på google efter "gutschein mytoys" eller något!
Postad 04 januari 2007 - 13:26
komplement
-
komplement
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Precis, jag kommer (förutsatt att jag förstått allt korrekt) att få en avi hemskickad till mig för uthämtning på postombudet!
Om ni ska beställa, se till att använda en sk gutschein så kan ni få € 10 i rabbt. Sök typ på google efter "gutschein mytoys" eller något!
<{POST_SNAPBACK}>
Okej. Får fundera över detta, verkar som att dom har i lager fortfarande hur som haver, iaf är det vad det står när man trycker på 'In den Warenkorb'. Har du för övrigt någon koll på om dom har någon fysisk butik?
Redigerat av komplement, 04 januari 2007 - 13:28.
Postad 04 januari 2007 - 13:31
jhn
-
jhn
-
Användare
-
-
222 inlägg
Har du för övrigt någon koll på om dom har någon fysisk butik?
<{POST_SNAPBACK}>
Nix, det är bara ett nätföretag, däremot har de fått bra recesioner på idealo.de Recensioner. Jag tror även jag sett dem skymta flörbi på prisjakt.nu Hoppas svaren hjälper dig :-)
Postad 04 januari 2007 - 13:39
komplement
-
komplement
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Har du för övrigt någon koll på om dom har någon fysisk butik?
<{POST_SNAPBACK}>
Nix, det är bara ett nätföretag, däremot har de fått bra recesioner på idealo.de Recensioner. Jag tror även jag sett dem skymta flörbi på prisjakt.nu
Hoppas svaren hjälper dig :-)
<{POST_SNAPBACK}>
Joda, ett svar hjälper alltid  Hade dock varit skönt om dom haft någon fysisk butik, farsan har en jobbarkompis som är där nere varje vecka, enkelt att ta under armen  Regionskodningen är samma som för Sverige?
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Nintendo
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|