Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 09 February 2013 - 21:24
Men jag kör på Våga Vägra Melodifestivalen, sitter istället och försöker leta efter en VETTIG pendlarbil åt frugan. Men 99% av de bilar som ligger på Blocket har bytt ägare inom närmaste veckan och många av dem stämmer inte objektsbeskrivningen när man kontaktar senaste föregående ägare...
JÄVLA MYGELPUCKON TILL LURENDREJARE...!!!
Postad 09 February 2013 - 21:40
Nu är det mer den roliga, undda, poppiga eller konstiga låten som vinner.
Äsch.
Redigerat av RobNB, 09 February 2013 - 21:41.
Postad 09 February 2013 - 22:35
Hittade tom en "discodänga" på en skiva som gick utmärkt att elda diskantsäkringar med.
Den var ganska elak i diskanten, och jag drog kanske på väl mycket..
Kom på nu att jag hade ett knaster i ena fronten. Det glömde jag bort då jag suttit så lite i biorummet sen elementet pajade.
Kollade lite på det nu, och det knastrar när jag drar i kablarna i terminalen.
Det var skönt. En dålig lödning, eller så kan ju terminalen för 29 kronor ha pajat...
Postad 09 February 2013 - 23:35
Nä, kanske man skulle gå och lägga sig istället för att sitta och dribbla framför datorn. Är duktigt uppretad på alla sjuka bilnasare...
Over and out!
Postad 09 February 2013 - 23:36
Postad 10 February 2013 - 00:53
Gubben stöp som ett svin i glasverandan och dundrade skallen rätt in i nästa dörr så att blodet sprutade.
Postad 10 February 2013 - 10:28
Trode nästan att ni övade yx kast... Temat till nästa träffGubben stöp som ett svin i glasverandan och dundrade skallen rätt in i nästa dörr så att blodet sprutade.
Hoppas han mår bättre idag.
Postad 10 February 2013 - 19:05
Postad 10 February 2013 - 21:23
Postad 10 February 2013 - 21:31
Porten tillhör Heybrook HB-2.
Postad 11 February 2013 - 08:48
Handlade om pipresonanser och bryta upp dessa.
Redigerat av Evil Homer, 11 February 2013 - 08:48.
Postad 11 February 2013 - 08:55
Slarvigt att inte putsa kanterna på hålen
Mmm disten ökade lavinartat!
Postad 11 February 2013 - 09:37
Ni var ju ett par riktiga amatörer, fick vända mig till faktiskt så fick jag svaren.
Handlade om pipresonanser och bryta upp dessa.
Det fick du svar på ovan om du tolkat det rätt. Anser fortfarande att placeringen så nära änden är besynnerlig i den frågan, men det kanske inte är huvudresonansen de haft sikte på.
Mmm disten ökade lavinartat!
Säkert inte, men vem vill köpa slarvigt ihopsatta saker?
Postad 11 February 2013 - 09:49
Finns många som skulle vilja köpa dessa, hifihandlaren i stan blev nästan lite lyrisk när jag berättade om dom
Postad 11 February 2013 - 19:09
Men 99% av de bilar som ligger på Blocket har bytt ägare inom närmaste veckan och många av dem stämmer inte objektsbeskrivningen när man kontaktar senaste föregående ägare...
JÄVLA MYGELPUCKON TILL LURENDREJARE...!!!
Ringer du upp varje tidigare ägare på bilarna du är intresserad av, eller finns det nått annat sätt förutom bilprovningen att ta reda på sånt?
Har man några objekt lär det bli många telefonsamtal.
Postad 11 February 2013 - 21:00
Ringer alltid upp tidigare ägare när jag ska köpa en bil, framför allt om den inte rullat mer än ett år hos nuvarande ägare. Jag litar aldrig på vad nuvarande ägare säger om bilen, föregående ägare har ju inget att dölja längre.Ringer du upp varje tidigare ägare på bilarna du är intresserad av, eller finns det nått annat sätt förutom bilprovningen att ta reda på sånt?
Har man några objekt lär det bli många telefonsamtal.
Ringde bland annat på denna bil idag:
http://www.blocket.s...299222.htm?aw=1
Polo -98 ca 13.000 mil 18.000kr
Ser ju skitfin ut på bilderna, bara det att senaste ägarbytet var 3/2-13. Kontaktade föregående ägare som hade sålt den för 6.500kr och var duktigt förbannad på köparen.
Nu hittar jag inte den andra, men det var en Ford Ka som skulle gått 7.000 mil och låg ute för 12.500kr. Såg skitfin ut på bilderna och säljaren hette "Lasse". Kollar upp regnumret och den hade nyligen bytt ägare och han heter INTE Lasse... Kontaktar föregående ägare som hade sålt den för 4.000kr och den var inte i det skick som hävdades, framför allt hade den gått 27.000 mil... Mätaren slår om efter 9999...
Låg en annan Ka ute i Stockholm, skulle även den vara skitfin. Ringer upp föregående ägare som berättar om än det ena felet efter det andra. Bland annat läcker takluckan som ett såll. Även denna var såld till under halva utannonserade priset.
Så visst, det blir ett par samtal. Men hellre det än att få ett lik. Synd bara att alla skumrask-puckon har SMS-bevakning på annonserna och ringer inom 5 minuter efter att annonserna publicerats. Sedan är ju deras "jobb" att åka omkring och luras och behöver inte tänka på ett "9-17"-jobb
Redigerat av Unregistereda299ec85, 11 February 2013 - 21:02.
Postad 11 February 2013 - 21:57
Det är en bra identifikation på vem säljaren är.
Postad 11 February 2013 - 22:02
Postad 11 February 2013 - 22:22
Ringer alltid upp tidigare ägare när jag ska köpa en bil, framför allt om den inte rullat mer än ett år hos nuvarande ägare. Jag litar aldrig på vad nuvarande ägare säger om bilen, föregående ägare har ju inget att dölja längre.
Ringde bland annat på denna bil idag:
http://www.blocket.s...299222.htm?aw=1
Polo -98 ca 13.000 mil 18.000kr
Ser ju skitfin ut på bilderna, bara det att senaste ägarbytet var 3/2-13. Kontaktade föregående ägare som hade sålt den för 6.500kr och var duktigt förbannad på köparen.
Nu hittar jag inte den andra, men det var en Ford Ka som skulle gått 7.000 mil och låg ute för 12.500kr. Såg skitfin ut på bilderna och säljaren hette "Lasse". Kollar upp regnumret och den hade nyligen bytt ägare och han heter INTE Lasse... Kontaktar föregående ägare som hade sålt den för 4.000kr och den var inte i det skick som hävdades, framför allt hade den gått 27.000 mil... Mätaren slår om efter 9999...
Låg en annan Ka ute i Stockholm, skulle även den vara skitfin. Ringer upp föregående ägare som berättar om än det ena felet efter det andra. Bland annat läcker takluckan som ett såll. Även denna var såld till under halva utannonserade priset.
Så visst, det blir ett par samtal. Men hellre det än att få ett lik. Synd bara att alla skumrask-puckon har SMS-bevakning på annonserna och ringer inom 5 minuter efter att annonserna publicerats. Sedan är ju deras "jobb" att åka omkring och luras och behöver inte tänka på ett "9-17"-jobb
Nja säga att föregående ägare inte har något att dölja kan jag inte hålla med om. Kan ju vara så att nuvarande upptäcker fel som denne inte talade om och i stället för att ta strid i sin tur säljer. I dessa fall säger ju naturligtvis inte föregående säljare att det finns några fel om man ringer upp. Absolut ska man kolla upp bilarna utan tvekan, en riktig skoj bransch om man inte vet bättre. Sedan att det skulle vara några fel på en bil som just fått en ny ägare behöver det inte vara eftersom det kan vara ett inbyte helt enkelt. Har själv snittat på ca 5-8 bilar per år (lugnat mig nu) och har aldrig dolt någonting för köparen:) Är man osäker ta med någon som kan bilen/märket dra ut gamla bes protokoll osv..
Postad 11 February 2013 - 22:38
Här har vi ett till bra exempel:
http://www.blocket.s...154878.htm?aw=1
Annonsen utlagd 2 februari av en "Per Ahlin" och bilen skall ha rullat max 14999 mil enligt annonsen. Perfekt svenska.
Enligt registerutdraget har de senaste tre ägarna (senaste ägarbytet 23/1-13) inte ett namn som ens påminner om annonsörens och senaste mätarställningen från 2012-06-26 är 19.248 mil...
Redigerat av Unregistereda299ec85, 11 February 2013 - 23:00.
Postad 12 February 2013 - 11:44
Vafen du har ju musiksmak!Raconteurs
Orange Goblin
Monster Magnet
High On Fire
El Caco
Turbowolf
Kyuss
Riktigt skönt förstärkar/gura ljud på Raconteurs - Consolers Of The Lonely, inte så vidare skitigt kanske men lite trallvänligt sådära.
Dessa var helt nya, alltid skoj med nya plattor.
Postad 12 February 2013 - 11:58
Postad 12 February 2013 - 12:46
Andra gången denna veckan som jag får tuppskin, men vill kunna spela bra mycket högre!
Måste vara bland det bästa metalalbum som någonsinn har gjorts!
Galet jävla bra pipa och här snackar vi KRAFT!!
Postad 12 February 2013 - 12:54
Det häftigaste är när man lirar själv och allt stämmer ihop med resten av gänget så att man får tuppskinn. Ball känsla.
Postad 12 February 2013 - 13:18
Trist som fan när småttingarna säger stopp.
Postad 12 February 2013 - 13:23
Jag har rätt bra koll på bilar och motorer, har även renoverat växellådor och motorer på både jänk och europé. Nu var det knappt tre år sedan jag köpte en beggad bil sist åt min fru (själv kör jag förmånsbil). Men då var det inte alls lika mycket skit på marknaden som nu
Här har vi ett till bra exempel:
http://www.blocket.s...154878.htm?aw=1
Annonsen utlagd 2 februari av en "Per Ahlin" och bilen skall ha rullat max 14999 mil enligt annonsen. Perfekt svenska.
Enligt registerutdraget har de senaste tre ägarna (senaste ägarbytet 23/1-13) inte ett namn som ens påminner om annonsörens och senaste mätarställningen från 2012-06-26 är 19.248 mil...
Jag håller med dig! Ska man nu ändå lägga ut 10 900,- på en bil ska den vara som ny! och ha få ägare. Helst en äldre tant som haft den till kyrkan på söndagarna
Postad 12 February 2013 - 14:00
Jag håller med dig! Ska man nu ändå lägga ut 10 900,- på en bil ska den vara som ny! och ha få ägare. Helst en äldre tant som haft den till kyrkan på söndagarna
![]()
Ha ha, stora krav på en bil som kostar 10900 kr.
/Fredrol
Postad 12 February 2013 - 14:25
![]()
Ha ha, stora krav på en bil som kostar 10900 kr.
/Fredrol
Nja, nu tar vi nog i lite. Men när säljarna går ut med att den rullat 7.000 mil istället för 27.000 mil samt påstår att den är i toppskick efter att gjort en rekonditionering... Jag vill hitta bilen INNAN de där jävla skojarna får vantarna på den, men det finns tydligen ingen möjlighet till det när man har ett normalt jobb
Postad 12 February 2013 - 14:41
Fast dom borde väl vara bättre än ML? Åtminstone en 20kHz tycker jag dom ska fixa. Det är rätt högt.Men sånt här vill du höra högt, så du känner trummor, bas och gura i kroppen.
Trist som fan när småttingarna säger stopp.
Klart sånt där skall spelas starkt. Du såg ju ut som ett barn på julafton där på kvällskvisten i Kramfors när du fick hålla i volymkontrollen och spela sånt där skrammel.
Postad 12 February 2013 - 15:07
( högt och starktmaffian får du inte med mig i
Postad 12 February 2013 - 15:22
Jag får förresten starkt blodtryck när du håller på och retas i alla trådar.
Postad 12 February 2013 - 15:25
Jag MÅSTE ha stora högtalare!
Andra gången denna veckan som jag får tuppskin, men vill kunna spela bra mycket högre!
Jag förstår inte riktigt tjusningen med den typen av musik. Kanske någon låt, men skulle inte palla mig igenom en hel skiva. Samma sak med typ trivium och sonic syndicate. Vet inte om det beror på att jag tycker det är lite för enformigt.
Postad 12 February 2013 - 15:31
Vafen du har ju musiksmak!
Ja den är inte dum om jag får säga det själv
Släng in några grupper jag inte har hört
Postad 12 February 2013 - 16:35
Jag MÅSTE ha stora högtalare!
Jag har sett dom live två ggr. Helt ok är dom. Efter 3:e skivan blev det lite tjatigt tyckte jag...
Postad 12 February 2013 - 17:24
Ett av mina favoritband. De spelar på KB i Malmö och Brewhouse i 08-land i mitten av April!Jag MÅSTE ha stora högtalare!
Postad 12 February 2013 - 21:51
Postad 12 February 2013 - 21:58
Hur som helst, ursprunget var ju "bas och annat härligt" och det är anledningen till mitt inlägg. Om man sitter med ett rum med de ungefärliga måtten 2,7x3,3m (takhöjd ~2,49m), där väggarna är enkelgips (tror jag), hur mycket krävs för att kunna få schysst bas i rummet? Jag är medveten om att frågan är lite av typen "hur långt är ett snöre", men i alla fall. Finns det tumregler (som fungerar)? "Minst en 12" per X m^2", eller liknande? Rummet är nog egentligen på tok för litet för att kunna bli ett bra biorum, men man tager vad man haver.
Och var ska den/de placeras? Tycker mig ha läst massor med inlägg om "prova dig fram! Det skiljer från rum till rum", men lik förbannat så tycker jag merparten av folket verkar ha sina basar antingen på frontväggen, eller bakom soffan. I mitt (eventuella) fall, så skulle jag vilja placera en framtida bas just bakom soffan. Främst av placeringsmässiga och "estetiska" skäl (jo, det finns WAF-krav inblandat i ekvationen), och det finns i runda slängar plats för lådstorlek på upp till cirka 450-500 liter.
@Niklas F: Jag är nästan säker på att vi är ytligt bekanta. Spännande va?
Postad 12 February 2013 - 22:17
Postad 12 February 2013 - 22:30
Fan vad svårt det är att rekommendera golvare till någon annan. Jag har ju inte varit runt och lyssnat så mycket heller så har väldigt dålig koll. Sen med en budget på runt 5K för ett par golvare gör inte saken lättare. Vad har ni för rekommendationer för denna summa? Sen även tillhörande drivning för ungefär samma pengar.
Det är operation övertalning att det är begagnat som gäller till att börja med...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
64 bilder
209 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?