* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
34745 svar till detta ämne
Postad 28 november 2013 - 19:02
Bad_Idea
-
Bad_Idea
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Är det någon som har bra eller dålig erfarenhet av telias nya trådlösa TV alternativ Technicolor TG233 ?
Är också mycket nyfiken på detta! Hur funkar kanalbyten t.ex?
Postad 29 november 2013 - 11:26
Unregistered38610
-
Unregistered38610
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Telia sitter lite med skägget i brevlådan eftersom de vet, lika bra som brukarna, att boxarna är undermåliga. Telia har tusentals av dessa omoderna boxar, där garanti fortfarande gäller, ute på marknaden. Tänk tanken att Telia lanserar en box med moderna funktioner. Hur skulle då många av dessa boxinnehavare som omfattas av garantin reagera?? .
Precis varför jag inte beställer en 1963 box... Sen får jag väl klara mig "till hösten".
Postad 29 november 2013 - 13:07
eralshn
-
eralshn
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Vilka moderna funktioner saknar Telias box?
Postad 29 november 2013 - 13:41
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1 257 inlägg
Vilka moderna funktioner saknar Telias box?
?
Postad 29 november 2013 - 14:42
eralshn
-
eralshn
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Smart kommentar Ansgar..
Jag som nöjd användare undrar ju vad folk tycker är undermåligt och vad jag inte upptäckt att jag saknar ..
Redigerat av eralshn, 29 november 2013 - 14:43.
Postad 29 november 2013 - 19:41
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1 257 inlägg
Smart kommentar Ansgar..
Jag som nöjd användare undrar ju vad folk tycker är undermåligt och vad jag inte upptäckt att jag saknar ..
Ja det var så jag tänkte också! Jag har haft Telias gamla box som avslutades i jan på grund av att jag fick en öppen fiber. Telia har ju gett sitt eget bolag Öppen Fiber monopol att distribuera Telias program så jag fick inte det längre då jag alltså inte hade rätt infrastruktur. I somras hade jag sen en "modernare" Box i sommarstugan via ADSL så jag kan deras burkar rätt bra. Nu har jag i stället Viasat med VOD-tjänster och är inte helt nöjd. 1. Programguiden är mycket sämre. Saknar t.ex linjen med aktuell tid. Här får man approximera var vi är. På Telias kan du även gå bakåt i tiden. Det går inte på viasat. 2. I programguiden hos Telia kan man trycka ok för vissa program och se redan påbörjade eller redan sända program. Den funktionen finns inte överhuvud taget på viasat. 3 programinformation har bara en kortfattad information om den finns över huvudtaget. 4 text-tv är mycket mycket sämre. 5 på Telia har jag Zappa. Har inte sett nåt liknande på viasat. 6 sökfunktionen är mycket sämre. Ja nu kommer jag inte på mera för tillfället. Ett plus för viasat kan väl då vara att den boxen inte är lika seg som Telias vid kanalbyten mm. Båda dessa boxar har varit utan inspelning. Till CD lär man kunna ansluta ett USBminne och spela in på det. Härvid kan nämnas att på min 9 år (?) gamla Forcebox kan man spela upp i slow motion i tre olika hastigheter och hoppa i inspelningen med både min och sek. På den kan jag också flytta undertexter vart jag vill på skärmen. Ir-blaster finns mm. På min nu 4-5 år gamla Sagembox kan man redigera inspelningarna. Dessa funktioner har jag inte sett på "modernare" boxar!
Postad 30 november 2013 - 12:01
eralshn
-
eralshn
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Ok då förstår jag.
du är som jag ganska nöjd med Teliaboxen.
Appen Spela in -, har någon annan något som ens är i närheten lika bra?
Jag är inte heller särskilt imponerad av snabbspolningen och att man inte kan hoppa in på vald plats dock.
Där är boxen inte bra.
Att man inte kan ansluta USB har ju med rättighetsfrågor av materialet att göra.
Redigerat av eralshn, 30 november 2013 - 13:49.
Postad 30 november 2013 - 15:39
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Är också mycket nyfiken på detta! Hur funkar kanalbyten t.ex?
Du byter väl kanal med boxens fjärrkontroll som vanligt? Den ersätter ju bara nätverkskabeln mellan bredbandsuttaget och digitalboxen, dvs. på samma sätt som gamla Ruckus, om jag förstått rätt.
Postad 02 december 2013 - 10:13
Zeuz_1
-
Zeuz_1
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Någon som sett om Telia planerar att uppdatera Spotifyklienten på boxen så att den får connect? https://www.spotify.com/se/connect/
Postad 02 december 2013 - 11:13
Unregistered9a65ea8f
-
Unregistered9a65ea8f
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Garantin kan ju inte påverkas om Telia kommer ut med en ny generation digitalbox. Det är väl möjligen de som alldeles nyss skaffat den gamla som blir sura.
Telia själva har möjligen problem om man har en massa boxar i lager eller avtal om fler leveranser från Motorola. Ett annat problem skulle uppstå om man skulle vilja införa en nyare teknik, exempelvis inom komprimering, som gör gamla boxar inkompatibla.
Tyvärr svarar ju Telia att man inte känner att man har behov av att titta efter modernare boxar. Ett sådant svar från vilket företag det än gäller men speciellt i en sådan här bransch är illavarslande.
Nyare boxar har senare år kommit från t.ex ComHem (TIVO), Canal Digital (ADB-boxar) och Alltele (Dilog DIP701). Gemensamt är främst (för min del i alla fall) att man kan spela in flera program samtidigt om man har tillräcklig bandbredd. I vissa fall kan man också dela inspelat,men krypterat, innehåll mellan boxar om man har fler än en.
Postad 02 december 2013 - 19:11
Torrbollen
-
Torrbollen
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Nyare boxar har senare år kommit från t.ex ComHem (TIVO), Canal Digital (ADB-boxar) och Alltele (Dilog DIP701). Gemensamt är främst (för min del i alla fall) att man kan spela in flera program samtidigt om man har tillräcklig bandbredd. I vissa fall kan man också dela inspelat, men krypterat, innehåll mellan boxar om man har fler än en.
Nu blev jag nyfiken. Tittar man lite närmare på så verkar Dilog-boxen bygga på exakt samma chip som Motorolas boxar: http://www.dilog.se/...log_DIP-701.pdfhttp://www.4network....es/vip_1963.pdfhttp://forums.hackad....php?f=2&t=1369Tivo-boxen har fått massor med urusla recensioner och några datablad för Samsung GX-CM700CF hittar jag inte. ADB-boxen hittar jag inte heller någon information om. Hittar ett pressklipp som säger att Canal Digital sålt sin IPTV till Telenor. Telenor ägde redan Bredbandsbolaget och de har en box ifrån Thomson som jag inte heller hittar någon information om. Ingen av de där boxarna ge mig någon överdriven köplust och det känns inte som de moderna superboxar som många efterfrågar. Finns de över huvudet taget i verkligheten?
Postad 03 december 2013 - 16:10
Unregistered9a65ea8f
-
Unregistered9a65ea8f
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Jag kan inte se vilka kretsar de olika boxarna innehåller och det är nog inte främst där problemet ligger utan i programvaran. Dilogboxen har jag sett används mot fibernät av Sappa.se och Alltele.se. Tyvärr är boxarna anpassade för resp leveranör av TV med t.ex olika kryptering. ADB-boxen körs av Canal Digital via satellitnätet. Jag har den själv och den fungerar utmärkt. På tillverkarens hemsida (ADBGlobal.com) verkar dom även ha en variant för iptv. Jag hade hoppats på en Telia-box med motsvarande funktioner. Just nu kör jag parallellt på fibern med den lilla Mototolaboxen utan inspelning som prov.
Postad 04 december 2013 - 13:53
Unregisteredb287fd5d
-
Unregisteredb287fd5d
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Fick en uppdatering till boxen idag, och efter uppdateringen så har jag fått tillbaka gamla text-tvn. Allt är utdraget igen, hoppas bara att det är någon bugg, för der ser ju hemskt ut.
Edit: Märkte att man nu kan välja vilken storlek man vill ha på text-tvn, när man har text-tv uppe så trycker man på info knappen så byter man storlek.
Redigerat av Unregisteredb287fd5d, 04 december 2013 - 14:12.
Postad 05 december 2013 - 12:46
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
Efter 2 år har min digitalbox börjat "brumma" Det låter som en mindre fläkt ibland, någon som haft liknande fel?
Eventuellt lutar det att byta ut boxen
Men hur gör man med det inspelade? Kört flytta över till annan box alternativ spela in från annan box från telia boxen?Ä
Postad 05 december 2013 - 15:06
Nizz_e
-
Nizz_e
-
Beroende
-
-
1 006 inlägg
På min blev det resonans från hårddisken i locket/chassit.
Pröva att trycka på olika ställen och se om den tystnar.
Är det så kan du pröva att dämpa på nåt sätt.
Postad 06 december 2013 - 11:41
pryzze
-
pryzze
-
Lärjunge
-
-
352 inlägg
SVT Play via Telia har ju ett mycket mindre innehåll än vad som finns
på nätet, vilket jag är riktigt irriterad över. Det framgick inte alls när
jag tecknade abbonemanget. Riktigt dåligt.
Men som grädde på moset har det visat sig att inte ens Julkalendern
finns med. För mig var det skälvklart att åtminstone den skulle vara med.
//Pryzze
Postad 06 december 2013 - 13:54
sportmats
-
sportmats
-
Lärjunge
-
-
349 inlägg
Fick en uppdatering till boxen idag, och efter uppdateringen så har jag fått tillbaka gamla text-tvn. Allt är utdraget igen, hoppas bara att det är någon bugg, för der ser ju hemskt ut.
Edit: Märkte att man nu kan välja vilken storlek man vill ha på text-tvn, när man har text-tv uppe så trycker man på info knappen så byter man storlek.
Japp. Mittenstorleken är bäst på min ''47 Men jag har också märkt en annan sak - alla kanaloggor har försvunnit. Det är jättefult om något. Och framförallt är det smidigt att se vilken kanal man är på. Nu står det i väldigt liten stil. SVT Play via Telia har ju ett mycket mindre innehåll än vad som finns på nätet, vilket jag är riktigt irriterad över. Det framgick inte alls när jag tecknade abbonemanget. Riktigt dåligt.
Men som grädde på moset har det visat sig att inte ens Julkalendern finns med. För mig var det skälvklart att åtminstone den skulle vara med.
//Pryzze
Du får inte mycket mer om du har Com Hem heller. SVT Play plockades bort helt ett tag men efter tjat av konsumenterna att det skulle läggas tillbaka blev det denna kompromiss, kallad SVTr. Tyvärr finns ju inte kanalen i programbiblioteket på playplus.
Postad 06 december 2013 - 23:34
Joakim_A
-
Joakim_A
-
Forumräv
-
-
782 inlägg
SVT Play via Telia har ju ett mycket mindre innehåll än vad som finns på nätet, vilket jag är riktigt irriterad över. Det framgick inte alls när jag tecknade abbonemanget. Riktigt dåligt.
Men som grädde på moset har det visat sig att inte ens Julkalendern finns med. För mig var det skälvklart att åtminstone den skulle vara med.
//Pryzze
Också förvånad att Julkalendern inte finns med. Mycket konstigt den fanns ju med förra året! Om Markus fortfarande är här, varför finns inte Julkalendern med på SVTr? Sen undrar jag också över vad det är som är nytt i den programuppdatering som jag fick idag i boxen?
Postad 07 december 2013 - 08:30
Torrbollen
-
Torrbollen
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Jag kan inte se vilka kretsar de olika boxarna innehåller och det är nog inte främst där problemet ligger utan i programvaran.
Självklart är det programvaran som avgör vilka funktioner som finns. Det är samma sätt med en MacBook. Du kan köra OS X, Windows, Linux, FreeBSD, osv på den. Fast nu var det inte det som var frågan. Påståendet var att det fanns nyare och moderna boxar där ute. Min poäng var att det inte är sant eftersom alla boxar du räknade upp bygger på exakt samma eller motsvarande hårdvara.
Postad 07 december 2013 - 10:02
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Också förvånad att Julkalendern inte finns med. Mycket konstigt den fanns ju med förra året!
Om Markus fortfarande är här, varför finns inte Julkalendern med på SVTr?
Bättre att ställa frågan till SVT varför inte julkalendern finns med, Telia bestämmer inte vad som finns i SVTr
Postad 07 december 2013 - 12:48
Unregistered36d520a8
-
Unregistered36d520a8
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Efter senaste box uppdateringen slutade appen "Spel in" på iOS fungera, fler som har samma problem?
Postad 09 december 2013 - 09:38
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
Såg idag man ändrat layouten på själva textremsan på filmkanalerna
Vi har alla olika smaker på storlekar på remsan. Hade det inte varit bra själv välja storleken?
Postad 09 december 2013 - 11:42
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Har skrivit det förr och jag ställer frågan igen.
Är det bara jag som tycker att rutan för timeshift ligger kvar onödigt länge efter att man tryckt på play igen.
Ibland ligger den kvar såpass att den skymmer texten i filmen.
Postad 09 december 2013 - 16:47
Michael L
-
Michael L
-
Användare
-
-
213 inlägg
Har skrivit det förr och jag ställer frågan igen.
Är det bara jag som tycker att rutan för timeshift ligger kvar onödigt länge efter att man tryckt på play igen.
Ibland ligger den kvar såpass att den skymmer texten i filmen.
Kan nog instämma i det. Skulle vilja att man kunde trycka bort den manuellt. Efter senaste box uppdateringen slutade appen "Spel in" på iOS fungera, fler som har samma problem?
Verkar funka för Android i alla fall. Fick en uppdatering till boxen idag, och efter uppdateringen så har jag fått tillbaka gamla text-tvn. Allt är utdraget igen, hoppas bara att det är någon bugg, för der ser ju hemskt ut.
Och jag är glad att man kan dra ut den så den går att läsa igen...  Men mellanläget verkar ärligt talat funka bäst för mig.
Postad 09 december 2013 - 21:11
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
Jag har inte längre några TV1000- eller C-more-kanaler, så jag vet inte riktigt vilka kanaler som har Telias textning snarare än inbränd text, men när jag zappat runt så verkar det som att Telias textning nu är lite genomskinlig och inte lika blaffig och extrem-ful (inte längre text-tv-typsnitt från 80-talet). Stämmer det?
I så fall har det äntligen hänt något sedan jag började tjata om det i april 2010.
(efter typ två år orkade jag inte längre tjata då det inte direkt hände mycket med utvecklingen av vip1963. Kul om de äntligen gjort nåt åt det. Synd att det ska ta 3.5 år...)
Postad 10 december 2013 - 00:44
sportmats
-
sportmats
-
Lärjunge
-
-
349 inlägg
Har ni andra kanalloggorna kvar till vänster när ni byter kanal efter den senaste uppdateringen? Alltså när man trycker på info, syns kanalloggan då till vänster?
Postad 10 december 2013 - 17:52
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Har ni andra kanalloggorna kvar till vänster när ni byter kanal efter den senaste uppdateringen? Alltså när man trycker på info, syns kanalloggan då till vänster?
Ja.
Postad 10 december 2013 - 22:08
Unregisteredb287fd5d
-
Unregisteredb287fd5d
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Ja.
Postad 10 december 2013 - 23:29
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
Japp, loggan finns där vid kanalbyte och i TV-tablån (inte EPG:n).
Postad 10 december 2013 - 23:38
sportmats
-
sportmats
-
Lärjunge
-
-
349 inlägg
Hmm då verkar det vara något strul med min box eller så. Får göra en omstart.
Postad 12 december 2013 - 00:32
Gurra101
-
Gurra101
-
Veteran
-
-
1 891 inlägg
Orkar inte läsa hela tråden men fler måste ju ha problemet att när man spelar in ett avsnitt av tex en serie så rätt ofta får man inte med slutet!! Lagom störigt funkar ju inte så bra !!
Postad 12 december 2013 - 09:29
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Orkar inte läsa hela tråden men fler måste ju ha problemet att när man spelar in ett avsnitt av tex en serie så rätt ofta får man inte med slutet!! Lagom störigt funkar ju inte så bra !!
Lägg till inspelningsmarginal så löser det sig.
Postad 12 december 2013 - 09:35
Jonas__W
-
Jonas__W
-
Veteran
-
-
1 741 inlägg
Lägg till inspelningsmarginal så löser det sig.
Funderar bara så länge som du inte ska spela in något direkt efter på en annan kanal. Då skiter det sig direkt tyvärr. Är så j*vla less på min box nu. Inspelningar som hackar ibland (trasig disk, igen?), seeeeeg rent allmänt, värdelös spolningsfunktion (återställ den som den var för något år sedan!), kan inte se på en kanal och spela in en annan trots att bandbredden finns (VDSL) osv osv. Hade jag kunnat byta leverantör nu så hade jag gjort det omedelbart!
Postad 12 december 2013 - 13:37
eralshn
-
eralshn
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Det är väl ändå inte boxens fel? Att du skall spela in på en annan kanal direkt efter, och första programmet drar över tiden, det är ju kanalens fel, inte boxens, att slutet inte kommer med. Herregud.
Postad 12 december 2013 - 18:42
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
Mmm, rejält less på det. Tyvärr är det kanalernas fel, speciellt TV4, som med flit lägger programmen flera minuter fel så att folk tvingas titta på reklam i tron att programmet ska börja i tid. Tyvärr har allt fler kanaler börjat med detta ofog.
Postad 13 december 2013 - 09:44
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2 230 inlägg
Att du skall spela in på en annan kanal direkt efter, och första programmet drar över tiden, det är ju kanalens fel, inte boxens, att slutet inte kommer med.
Sant, men en normalkompetent box på andra system som kan spela in två samtidiga kanaler maskerar i de flesta fall problemet då man kan lägga till inspelningsmarginal på programmen utan att få konflikter med efterföljande inspelningar.
Postad 13 december 2013 - 09:56
Unregistered33b3a508
-
Unregistered33b3a508
-
Forumräv
-
-
780 inlägg
Mmm, rejält less på det. Tyvärr är det kanalernas fel, speciellt TV4, som med flit lägger programmen flera minuter fel så att folk tvingas titta på reklam i tron att programmet ska börja i tid. Tyvärr har allt fler kanaler börjat med detta ofog.
Att de kommersiella kanalerna trixar kan jag ha en viss förståelse för. SVT nonchalans emot tittatrna gör mig dock frustrerad.Trots att starttiden är inne visar de sin reklam. Missa inte det! T.ex. när Aktuellt är slut kl. 22.00 och Sportnytt skall sätta igång. Då börjar SVT babbla om kommande program. Missa inte det! Som om inte detta räckte bryter man i Sportnytt in reklam för Hockeykväll. Missa inte det! Vi betalar våra licensavgifter för att slippa reklam i SVT. Missa inte det! .
Postad 13 december 2013 - 22:03
Latmann
-
Latmann
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Funderar bara så länge som du inte ska spela in något direkt efter på en annan kanal. Då skiter det sig direkt tyvärr.
Är så j*vla less på min box nu. Inspelningar som hackar ibland (trasig disk, igen?), seeeeeg rent allmänt, värdelös spolningsfunktion (återställ den som den var för något år sedan!), kan inte se på en kanal och spela in en annan trots att bandbredden finns (VDSL) osv osv.
Hade jag kunnat byta leverantör nu så hade jag gjort det omedelbart!
Jag har en TV med både DVB-T och DVB-S, med ansluten bordsantenn för marknätet- tar in med denna bla SVT1+2HD , TV4HD, TV6 mfl. Har 7 km fågelvägen till sändaren... Har även en coax in i samma TV från parab med riktning Astra, tar in ZDF KulturHD, Arte, mfl Ett annan LNB tar hand om position 1W sam ger bla BBC HD, Eurosport HD, 1o2o3o4o5HD, Travelchannel HD... Telias box är kopplad till gummans Tv, men hon ser ju mest på TV8....
Postad 15 december 2013 - 10:44
flygger
-
flygger
-
Rookie
-
3 inlägg
Att de kommersiella kanalerna trixar kan jag ha en viss förståelse för. SVT nonchalans emot tittatrna gör mig dock frustrerad.Trots att starttiden är inne visar de sin reklam. Missa inte det! T.ex. när Aktuellt är slut kl. 22.00 och Sportnytt skall sätta igång. Då börjar SVT babbla om kommande program. Missa inte det! Som om inte detta räckte bryter man i Sportnytt in reklam för Hockeykväll. Missa inte det! Vi betalar våra licensavgifter för att slippa reklam i SVT. Missa inte det! .
Det är inte reklam SVT lägger in utan information om kommande program. TV-hallåan försvinner mer och mer och då läggs det in förinspelad information i stället. Ibland får man anpassa sig till att ligga bakom någon som kör prick nitti eller står still mitt i rulltrappan, man kommer fram ändå.
Postad 16 december 2013 - 11:07
Unregistered33b3a508
-
Unregistered33b3a508
-
Forumräv
-
-
780 inlägg
Det är inte reklam SVT lägger in utan information om kommande program. TV-hallåan försvinner mer och mer och då läggs det in förinspelad information i stället. Ibland får man anpassa sig till att ligga bakom någon som kör prick nitti eller står still mitt i rulltrappan, man kommer fram ändå. 
Kalla en spade för en spade. Missa inte det! SVTs reklam blir inte mindre irriterande för att man kallar den information. Missa inte det! .
Postad 16 december 2013 - 14:11
eralshn
-
eralshn
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Nää reklam eller information, det borde fanimej kunna rymmas så att sluttiden inte överskrides. Men jag tycker att SVT för det mesta
håller sluttiderna. Värre med andra kanaler.
Postad 16 december 2013 - 21:56
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
619 inlägg
Kalla en spade för en spade. Missa inte det! SVTs reklam blir inte mindre irriterande för att man kallar den information. Missa inte det! .
Det är just det det är. 110% mindre irriterande! Ser ju hellre att det dras över några minuter med reklam för kommande program på Svt än ser idiotisk normal reklam som t ex. på Tv4.
Postad 17 december 2013 - 10:24
Unregistered33b3a508
-
Unregistered33b3a508
-
Forumräv
-
-
780 inlägg
Det är just det det är. 110% mindre irriterande! Ser ju hellre att det dras över några minuter med reklam för kommande program på Svt än ser idiotisk normal reklam som t ex. på Tv4.
Vi betalar SVT för att slippa reklam. Missa inte det! Kommersiella kanaler, såsom TV4, lever på reklamen. .
Postad 17 december 2013 - 22:27
Krutrök
-
Krutrök
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Är det fler som upplevt upprepade störningar under The Escape artist, på TV4? Frysningar och blockbildningar. Förekom inte vare sig före eller efter serien. Har sett liknande då TV4 sände en annan serie för några månader sedan. Tror att det då var Foyles war, men är inte säker. Kan det finnas någon teknisk förklaring på detta?
Postad 18 december 2013 - 00:34
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
Nej, inget jag reagerade på.
TV4 HD, fiber, vip1963, Uppsala.
Postad 18 december 2013 - 11:05
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
619 inlägg
Kollade för ovanlighetens skull på TV4 HD igår. Bondfilmen som började 23:00. Aningen osynkat ljud hela tiden vilket bara är så dåligt! Detta fenomen händer aldrig på SVT:s kanaler vilket väl bevisar att det inte nödvändigtvis är Telia som felar utan snarare källan som strular när de sänder ut.
Postad 18 december 2013 - 18:26
pallepaf
-
pallepaf
-
Forumräv
-
-
539 inlägg
Varför kan man inte köpa till TV3 Play när man har Telia digital-tv?
Hos ComHem kan man köpa till TV3 Play för 10 kr i månaden men på Telia krävs att man tecknar ett fullskaligt Viasat abonnemang för att få tillgång till TV3 Play... Helt sjukt. Har ComHem ett så pass mycket bättre avtal med Viasat än vad Telia har eller vad beror skillnaden på?
Postad 20 december 2013 - 00:12
Vrålapan
-
Vrålapan
-
Lärjunge
-
-
343 inlägg
Extremt mycket osynk på TV4 och TV4HD just nu. Bondfilmen.
Postad 23 december 2013 - 10:52
Unregistered33b3a508
-
Unregistered33b3a508
-
Forumräv
-
-
780 inlägg
Var lite nyfiken på Viasat sport kampanjerbjudande.
Uppmanas att logga in trots att jag redan är inloggad.
Klickar på logga in och hamnar på mina abonnemang,
Klickar på byt/lägg till kanalpaket.
Hamnar på Telia Play osv, men ser inte skymten av Viasat.
Jag ger upp!
God Jul och Gott Nytt år tillönskas er alla.
/rab
Postad 01 januari 2014 - 15:15
Lazerharp
-
Lazerharp
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Fattar inte varför det skall vara så svårt för Telia att få till Samsung IPTV när man har det fungerande på i princip alla Samsung tv från 2013 och dyrare 2012 modeller i Estland. Borde i alla fall kunna ha ett ungefärligt datum. https://www.elion.ee...sungi-teleriteshttp://www.youtube.com/watch?v=zZKTjuGQbsk http://www.youtube.c...h?v=BsB6fDN-HNs
Redigerat av Lazerharp, 02 januari 2014 - 14:13.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Seas L26roy Nr2
Anton
2025-05-22 21:14:10
-
Bio front med duk på plats
Globe
2025-05-22 08:43:45
-
Screen Research FSD på väggen
Globe
2025-05-22 08:22:42
-
Screen Research FSD ram
Globe
2025-05-22 08:19:07
-
Montering av ram
Globe
2025-05-22 08:14:32
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|