* Officiell Tråd - HTC Hero *
HTC Hero 512MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
6
|
(166)
|
Inga priser |
åäö i e-postmeddelanden (2 inlägg)
|
16 år sedan |
IPhone eller HTC Hero (7 inlägg)
|
16 år sedan |
iPhone 3GS vs. HTC Hero (189 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 21 January 2010 - 21:32
Jag beställde ett Transcend Micro SDHC 8GB Class 6 samtidigt, tror ni det räcker med 8GB? Jag kommer använda Spotify till musik och kommer lägga en film eller två...
Och kommer jag behöva ROM-uppdatera mobilen eller kommer den att vara uppdaterad till senaste version när jag får hem den?
Sista frågan: Om jag köper Spotify Premium i en månad och gör en offline spellista, kan jag då lyssna på min offline spellista efter att premium månaden är slut?
Hoppas jag blir nöjd med mobilen (min första smartphone)
Redigerat av hani95, 22 January 2010 - 13:35.
Postad 22 January 2010 - 14:20
Jag har nyss beställt en vit HTC Hero...
![]()
Jag beställde ett Transcend Micro SDHC 8GB Class 6 samtidigt, tror ni det räcker med 8GB? Jag kommer använda Spotify till musik och kommer lägga en film eller två...
Och kommer jag behöva ROM-uppdatera mobilen eller kommer den att vara uppdaterad till senaste version när jag får hem den?
Sista frågan: Om jag köper Spotify Premium i en månad och gör en offline spellista, kan jag då lyssna på min offline spellista efter att premium månaden är slut?
Hoppas jag blir nöjd med mobilen (min första smartphone)
Grattis till det nya inköpet =)
Det beror nog mest på hur mycke du kommer att vilja ha på minnet.
Troligast så ligger nog den senaste romen installerad på mobilen. men det är enkelt att kolla och enkelt att uppdatera från htc´s hemsida om den inte har det..
Nej du kan inte spela offline när ditt premium account har gått ut. eftersom spotify alltid loggas upp mot internet för verifiering av ditt account..
Mvh
Postad 22 January 2010 - 14:23
Tack för hjälpen!Grattis till det nya inköpet =)
Det beror nog mest på hur mycke du kommer att vilja ha på minnet.
Troligast så ligger nog den senaste romen installerad på mobilen. men det är enkelt att kolla och enkelt att uppdatera från htc´s hemsida om den inte har det..
Nej du kan inte spela offline när ditt premium account har gått ut. eftersom spotify alltid loggas upp mot internet för verifiering av ditt account..
Mvh
Postad 22 January 2010 - 18:26
Ser att GPS tjänsten är gratis, om man har kartor.
Kan man lägga in kartor på mobilen?
Om inte, räcker 200mb i månaden för lite gps och surf?
Redigerat av Phillan, 22 January 2010 - 18:36.
Postad 22 January 2010 - 23:39
Bara att köra på!
Postad 23 January 2010 - 04:59
Jo det kan man faktiskt, vet dock inte hur länge?Grattis till det nya inköpet =)
Mvh
Jag har har premium & månadskostnaden dras från mitt konto varje månad. Nu spärrade jag mitt kort för köp över internet (tänkte inte på spotify) & därför kunde inte spotify dra de 99 kronorna & stängde därför mitt konto. Jag kunde ändå lyssna offline, åtminstone en månad innan jag öppnade kontot igen. Har som sagt var ingen aning om hur länge man kan göra så?
Postad 23 January 2010 - 09:46
Någon som vet hur man avinstallerar program som man inte laddat via butiken utan istallerat från minneskortet typ CoPilot?
Tacksam för svar
/vilden
Postad 23 January 2010 - 10:00
Hej,
Någon som vet hur man avinstallerar program som man inte laddat via butiken utan istallerat från minneskortet typ CoPilot?
Tacksam för svar
/vilden
Gå inn i menyen,och sen program,där kan du avinstallera.
Postad 23 January 2010 - 21:22
GPS är ingen tjänst, det är inbyggt i telegfonen hårdvarumässigt.
Bara att köra på!
Aha, trodde det var som SE.
Att det fanns, men kartorna fick man betala genom internettrafiken.
Postad 23 January 2010 - 22:02
vore bra med svar snarast då jag ska köpa den på måndag ^^
Postad 23 January 2010 - 22:09
Går det att stänga av internet på mobilen? och bara använda wifi?
vore bra med svar snarast då jag ska köpa den på måndag ^^
Kort och gott, ja det kan man. Finns även apps för att reglera det.
Postad 24 January 2010 - 12:32
Med google maps är det så ja, kartorna tar dock inte särskilt mycket trafik, bara precis det du behöver laddas ner. Du kan ju dock alltid skaffa ett abonnemang utan eller med hög nedladdningsgräns. Jag kör Telenors obegränsade turbo 3g för 119:- i månaden. Inte dyrt direkt.Aha, trodde det var som SE.
Att det fanns, men kartorna fick man betala genom internettrafiken.
Postad 24 January 2010 - 13:07
Jag har lite problem med svenska (och danska) tecken i mail som jag hämtar med min HTC Hero. I vissa mail visas dessa tecken korrekt men i vissa mail visas det istället något konstigt tecken vilket är lite irriterande. Det har kanske något att göra med att mailen har olika charset? Det visas iaf korrekt både i Outlook och i webbmailen så detta är något specifikt för min Hero.
Jag hittar inte direkt några inställningar för detta, någon som har tips på vad man kan göra för att fixa problemet?
Verkar inte som att någon här hade några tips för att lösa problemet. Finns det något bra forum for HTC Hero där man kan få hjälp?
Postad 24 January 2010 - 13:47
Med google maps är det så ja, kartorna tar dock inte särskilt mycket trafik, bara precis det du behöver laddas ner. Du kan ju dock alltid skaffa ett abonnemang utan eller med hög nedladdningsgräns. Jag kör Telenors obegränsade turbo 3g för 119:- i månaden. Inte dyrt direkt.
Faktiskt dyrt. Har samma hos Tre. Har betalat 150 kr/mån innan. Så kollade jag häromdagen vad det kostade nu eftersom jag såg att Telia tar 69 kr/mån för sin Turbo-3G. Tre tar 89 kr/mån nu. Det är dyrt jämfört med Telia men billigt jämfört med Telenor.
Postad 24 January 2010 - 16:24
Jag undrar hur de går till när man vill stänga program på den telefonen. Alltså måste man hela tiden gå in till aktivitetshanteraren eller kan man direkt stänga det från programmet.
Postad 24 January 2010 - 17:57
Verkar inte som att någon här hade några tips för att lösa problemet. Finns det något bra forum for HTC Hero där man kan få hjälp?
Kolla swedroid.se det är ett bra Android forum.
Postad 24 January 2010 - 18:00
Hej
Jag undrar hur de går till när man vill stänga program på den telefonen. Alltså måste man hela tiden gå in till aktivitetshanteraren eller kan man direkt stänga det från programmet.
Vissa program stänger du med bakåt knappen,annars ska telefonen klara det själv,och stänga av program när det behövs.Jag själv använder Advanced Task Killer.
Postad 25 January 2010 - 11:42
Nu sa jag inte att det var det enda abonnemanget, bara ett exempel. Dock var dina exempel ganska vilseledande.Faktiskt dyrt. Har samma hos Tre. Har betalat 150 kr/mån innan. Så kollade jag häromdagen vad det kostade nu eftersom jag såg att Telia tar 69 kr/mån för sin Turbo-3G. Tre tar 89 kr/mån nu. Det är dyrt jämfört med Telia men billigt jämfört med Telenor.
För 69kr hos telia får du 0.5gb per månad. Vi pratade om abonnemang med hög eller ingen begränsning här. Vill du har 5gb i månaden kostar det 199Kr/månad med telia.
3 är bättre, där får du 5gb per månad för 89:- 10gb kostar 149:- så om det är billigare eller dyrare än telenor beror på hur mycket du använder då 119:- där ger dig helt obegränsat.
För googlemaps etc räcker 5gb mer än väl så för många är nog 3 ett bra alternativ, dock använder jag min mobil som bredbandsmodem till laptopen med nedladdning av diverse steam spel osv så där räcker inte 5gb långt. Så för mig är det inte ett alternativ. 10gb hade nog räckt bra men då är 3 dyrare än telenor.
Postad 26 January 2010 - 10:16
Jo det kan man faktiskt, vet dock inte hur länge?
Jag har har premium & månadskostnaden dras från mitt konto varje månad. Nu spärrade jag mitt kort för köp över internet (tänkte inte på spotify) & därför kunde inte spotify dra de 99 kronorna & stängde därför mitt konto. Jag kunde ändå lyssna offline, åtminstone en månad innan jag öppnade kontot igen. Har som sagt var ingen aning om hur länge man kan göra så?
Spotify behöver verifiera ditt konto var 30:e dag mot nätet är vad jag läst mig fram till. Konstigt dock om du kan köra den efter ditt slutdatum trots offline för det borde den väll hålla koll på? Jaja ...
Postad 26 January 2010 - 11:03
Postad 26 January 2010 - 11:34
Jag fick nyss min HTC Hero från Emporiolive.com från Portugal, det finns bara Engelskt språk, jag vill gärna ha Svenskt... Hur kan jag fixa det?
ursäkta, jag måste bara fråga.
Jag antar att du importerar för att få billigare pris, sämre garantier osv?
Och ändå så orkar du inte leta lite själv?
surfa in på Swedroid å ta en titt. Där finns allt du behöver
Postad 27 January 2010 - 09:14
Postad 27 January 2010 - 12:25
Beställde en Hero via Telias kundtjänst 19 jan, telefonen fanns i lager. Ringde Telia 21 jan för att kolla status och den var då "på gång" hos Telias leveranscenter, telefonen fanns i lager. Ringde Telia igår och blev lovad att jag skulle få den på fredag, telefonen fanns i lager. Ringde Telia imorse för at få ett kollinummer, min beställning har ej skickats från Telia, telefonen finns EJ i lager och man vet ej när man får in den ?????
Ojdå, är det sådan åtgång?
Kanske läge att avbryta å ta via katching istället?
Postad 27 January 2010 - 15:50
Jag kollade på Prisjakt och billigaste butiken var/är Emporiolive.ursäkta, jag måste bara fråga.
Jag antar att du importerar för att få billigare pris, sämre garantier osv?
Och ändå så orkar du inte leta lite själv?
surfa in på Swedroid å ta en titt. Där finns allt du behöver
Jag har redan frågat HTC, de sa att jag ska uppdatera min mobil, men den har redan den senaste uppdateringen...
Postad 27 January 2010 - 21:03
Nu sa jag inte att det var det enda abonnemanget, bara ett exempel. Dock var dina exempel ganska vilseledande.
För 69kr hos telia får du 0.5gb per månad. Vi pratade om abonnemang med hög eller ingen begränsning här. Vill du har 5gb i månaden kostar det 199Kr/månad med telia.
3 är bättre, där får du 5gb per månad för 89:- 10gb kostar 149:- så om det är billigare eller dyrare än telenor beror på hur mycket du använder då 119:- där ger dig helt obegränsat.
För googlemaps etc räcker 5gb mer än väl så för många är nog 3 ett bra alternativ, dock använder jag min mobil som bredbandsmodem till laptopen med nedladdning av diverse steam spel osv så där räcker inte 5gb långt. Så för mig är det inte ett alternativ. 10gb hade nog räckt bra men då är 3 dyrare än telenor.
0,5 GB räcker ganska långt det med om man nu har annat internet i vanliga fall. Den här månaden har jag visserligen inte använt spotify så mycket, men en del GPS och en del surfande(youtube och annat) och installerande av program och har bara kommit upp i 114MB. Nu går den på wifi på jobbet och hemma och jag åker inte kollektivt så det är ju inte så mycket tid att döda.
Telia kundtjäst är inte att lita på när det gäller att hålla koll på leveranser. Ringde och frågade om min var på gång innan jul och fick svaret att den inte gått iväg än och nog skulle skickas i början av nästa vecka. En kvart senare får jag SMS om att paketet finns att hämta ut på "posten"(dvs coop).
Postad 29 January 2010 - 13:37
Jag har knåpat ihop en lista över de i min mening bästa gratisprogrammen för Android: ungefär 100 stycken i olika kategorier med beskrivningar, länkar till utvecklarnas hemsidor och QR-koder som leder direkt till Marknaden. Hoppas att den kan komma till användning! Här är adressen för de som vill kolla:
The Ever-Growing List of Awesome Android Applications
Om ni har några applikationer att rekommendera som inte finns med på listan skulle det uppskattas
/Lars
Postad 29 January 2010 - 14:09
Hej!
Jag har knåpat ihop en lista över de i min mening bästa gratisprogrammen för Android: ungefär 100 stycken i olika kategorier med beskrivningar, länkar till utvecklarnas hemsidor och QR-koder som leder direkt till Marknaden. Hoppas att den kan komma till användning! Här är adressen för de som vill kolla:
The Ever-Growing List of Awesome Android Applications
Om ni har några applikationer att rekommendera som inte finns med på listan skulle det uppskattas
/Lars
trevligt
Postad 29 January 2010 - 18:33
/ Tim
Postad 31 January 2010 - 15:35
Postad 31 January 2010 - 16:50
Någon som har ett hum om varför jag inte kan se betalapplikationerna på the market?
HTC hero, fast programvara: v. 1.5
Tack på förhand!
Redigerat av kajo88, 31 January 2010 - 17:00.
Postad 31 January 2010 - 17:02
När de kommer göra det? Ingen som vet. Men HTC påstod att det skulle ske under hösten 2009, men det gick tydligen inte vägen..
Postad 31 January 2010 - 17:15
Så det är alltså inte bara jag, utan samtliga androidare.
Lite off topic nu men, är det bara jag som inte lyckats synca telefonen med datorn? Underbar telefon, men vissa saker stör man sig på... Kanske inkompetens från min sida dock...
tack för det snabba svaret förresten keyser!
Postad 31 January 2010 - 18:43
aaah.
damnit..
Så det är alltså inte bara jag, utan samtliga androidare.
Lite off topic nu men, är det bara jag som inte lyckats synca telefonen med datorn? Underbar telefon, men vissa saker stör man sig på... Kanske inkompetens från min sida dock...
tack för det snabba svaret förresten keyser!
Har du tatt hem Htc synk,från Htc sida?Sen kopplar du telefonentill datorn och drar ned rullgardinen och väljer monta,sen är det bara att köra.
Redigerat av Ramboline, 31 January 2010 - 18:44.
Postad 31 January 2010 - 19:02
Hejsan! Jag har Halebop refill till min HTC Hero, och jag får inte till inställningarna för mobilt nätverk. Dvs. jag kan inte surfa via mobilen, någon som vet hur man går till väga? Wi-Fi Funkar men inte internet. Hoppas på hjälp!!!
www.swedroid.se
kolla i wiki-guiden
Postad 31 January 2010 - 20:42
Hoppas den anländer nu till veckan! Ska bli spännande att testa på denna mobil
Postad 01 February 2010 - 01:18
Så, nu har man beställt en HTC Hero från Storbritannien.
Hoppas den anländer nu till veckan! Ska bli spännande att testa på denna mobil
billigare från uk eller?
Postad 01 February 2010 - 02:08
Postad 01 February 2010 - 02:14
Postad 02 February 2010 - 17:07
billigare från uk eller?
Japp, via e-bay iaf!
Min gick på ~2700:- inkl frakt.
Postad 02 February 2010 - 23:12
Japp, via e-bay iaf!
Min gick på ~2700:- inkl frakt.
öh va ? kan väl ändå inte stämma jag hittar bara från uk som ligger på samma pris som billigaste här ?
Postad 05 February 2010 - 13:42
Android Tips & Tricks and Tutorials
Är det något jag missat? Säg gärna till
Postad 05 February 2010 - 14:12
Postad 05 February 2010 - 14:18
Apps som laddas ner, hamnar dom på minneskortet eller lägger dom sig i telefonen ?
De läggs i telefonens minne.
Postad 07 February 2010 - 07:45
Vill ju inte sända in den till Dustin bara för att få reda på att jag slagit av något...
Postad 07 February 2010 - 12:41
Gå in på www.swedroid.se & forumet, där hittar man det mesta...
Postad 07 February 2010 - 14:07
Problem med ljudkontakten? Har sökt men ej hittat någon som har samma problem. Har en HERO köpt i november där headsetkontakten lagt av. Dvs det kommer ej upp någon symbol/eller ljud ur lurarna. Är det någon mer som har haft/har detta problem?
Vill ju inte sända in den till Dustin bara för att få reda på att jag slagit av något...
Hej! Jag hade samma problem under ett tag så jag mailade HTC och frågade..
"Tack för din förfrågan gällande HTC Hero
Jag skulle rekommendera att du laddar hem och installerar ROM uppgraderingen som finns tillgänglig via våran hemsida htc.com, även om du redan har den skulle det vara värt med en sk re-flash dvs om-installation.
Efter det om samma problem kvarstår, kan du prova med ett annat head set för att vara säker på att det inte är ett problem med head settet du har. "
Mitt problem löste sig själv utan att jag gjorde något men svaret från HTC kanske kan hjälpa dig.
Postad 07 February 2010 - 22:00
Många tack - Det hjälpte. Vilka hjältar här finns!Hej! Jag hade samma problem under ett tag så jag mailade HTC och frågade..
"Tack för din förfrågan gällande HTC Hero
Jag skulle rekommendera att du laddar hem och installerar ROM uppgraderingen som finns tillgänglig via våran hemsida htc.com, även om du redan har den skulle det vara värt med en sk re-flash dvs om-installation.
Efter det om samma problem kvarstår, kan du prova med ett annat head set för att vara säker på att det inte är ett problem med head settet du har. "
Mitt problem löste sig själv utan att jag gjorde något men svaret från HTC kanske kan hjälpa dig.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6
åäö i e-postmeddelanden
30 filmer
12 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?