Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

*** Officiell tråd - Xtreamer - Streamer/Streamer Pro/Sidewinder/iXtreamer

3627 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 November 2010 - 19:53

Unregistered7c5139ba
  • Unregistered7c5139ba
  • Beroende

• 1310 inlägg
  • 0

Var i **** har dom lagt in som standard att all matrial skall skalas upp till 1080P, när jag har ställt in HDMI som AUTOMATISKT skall känna av källmatrialtet och köra ut det som det är, 576P, 720P, 1080P?
Det har det gjort innan på dom andra FW, nån som har ett vettigt svar.
Och varför kör den ut som 60Mhz när det är som PAL och HDMI AUTO?
###### klåpare där som knackar kod, jag hoppas att dom i Inden får till ett bättre FW en Inder vet vad som skall göras iaf inom programering.

Hmm, tror aldrig min Xtreamer skickat ut native upplösning. Auto är så vitt jag förstått det hela i Xtreamer endast till för att växla frekvensen på utsignalen beroende på vad materialet har. 60 MHz är väl att ta i dock. 60 Hz brukar räcka bra. B)
Men när jag haft min i auto vill jag minnas att det funkat bra. Om du råkat trycka på video-out och bläddrat mellan upplösning och frekvenser under uppspelning så tappas auto. Kan det vara detta som spökar?

Tackar! Misstänkte det, men har inte hittat rätt knapp på fjärren ännu... Håller även på med Scrape för film-biblioteket - häftigt!

När du står på en mapp trycker du 8 (eller var det 0!?!) så poppar det upp en meny med lite val. Bland annat Add to favourites! :)

Postad 18 November 2010 - 06:47

TBU
  • TBU
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

När du står på en mapp trycker du 8 (eller var det 0!?!) så poppar det upp en meny med lite val. Bland annat Add to favourites! :)

Tack!

Snabb fråga: Fungerar Movie JukeBox endast om jag har en hårddisk monterad i min Xtreamer SideWinder?

Problem: Varje gång jag spelar en Youtube-film går bilden över till gröna nyanser, vilket sedan sitter kvar (på startmeny/film o.s.v.), även om jag reboot:ar. Är tvungen att reeboot:a och köra återställning efter varje gång. Installation av Emergency FirmWare istället kanske?

Postad 18 November 2010 - 07:14

modofan
  • modofan
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Nya iXtreamer ser klart intressant ut. Hmmm... kanske dags att byta ut min gamla Xtreamer...

Tar en 3.5" disk och priset ser inte allt för avskräckande ut... men passiv kylning får man köpa till...

Produktbeskrivning: xtreamer.net
Youtube: iXtreamer

/modofan

Postad 18 November 2010 - 07:18

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3945 inlägg
  • 0

Håller även på med Scrape för film-biblioteket - häftigt!

Ja, det är bra med Jukeboxen om man har svårt att somna.
Innan man lyckats bläddra sig framåt ens tio filmer, har man ju somnat in, så seeeeeegt är det!
För att inte tala om hur seeeeeegt det går när man först låter maskineriet självt skanna och lägga in de filmer man har på hdd'n.

Snabb fråga: Fungerar Movie JukeBox endast om jag har en hårddisk monterad i min Xtreamer SideWinder?

Intern eller Extern hdd måste du ha, och så funkar det antagligen med ett enormt stort USB-minne också, alltså större än 32Gb åtminstone, men då blir ju Jukeboxen om möjligt ÄNNU slöare än den redan är, eftersom USB-minnen redan från början är slöare än en hdd.

Och vad ska man med Jukeboxen till, man vet väl redan vad man har för filmer på sina hhd's ?
Ok, om man vill 'stila' för sin brutta eller polare, men rent praktiskt är den ju bara skit eftersom den är så slö som den är.

Problem: Varje gång jag spelar en Youtube-film går bilden över till gröna nyanser, vilket sedan sitter kvar (på startmeny/film o.s.v.), även om jag reboot:ar. Är tvungen att reeboot:a och köra återställning efter varje gång. Installation av Emergency FirmWare istället kanske?

Det där med grönt låter som det är fel upplösning ut på din HDMI, så prova att lås HDMI-ut på olika frekvenser, så går det nog över.
Finns ju nåt med HDMI-kompatibilitet i menyerna också, där man kan välja flera olika HDMI, så testa där också.

Redigerat av anderswillhelmsson, 21 November 2010 - 08:01.

Postad 18 November 2010 - 07:42

motif
  • motif
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0

Nya iXtreamer ser klart intressant ut. Hmmm... kanske dags att byta ut min gamla Xtreamer...

Tar en 3.5" disk och priset ser inte allt för avskräckande ut... men passiv kylning får man köpa till...

/modofan

Ser helt klart grymt ut, frågan är väl bara om man vill ha en Xtreamer :)
men nu kanske man skall köpa denna istället då man både har iPhone 4 och iPad B)

Postad 18 November 2010 - 08:39

TBU
  • TBU
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Ja, det är bra med Jukeboxen om man har svårt att somna.
Innan man lyckats bläddra sig framåt ens tio filmer, har man ju somnat in, så seeeeeegt är det!
För att inte tala om hur seeeeeegt det går när man först låter maskineriet självt skanna och lägga in de filmer man har på hdd'n.

Intern eller Extern hdd måste du ha, och så funkar det antagligen med ett enormt stort USB-minne också, alltså större än 32Gb åtminstone, men då blir ju Jukeboxen om möjligt ÄNNU slöare än den redan är, eftersom USB-minnen redan från början är slöare än en hdd.

Och vad ska man med Jukeboxen till, man vet väl redan vad man har för filmer på sina hhd's ?
Ok, om man vill 'stila' för sin brutta eller polare, men rent praktiskt är den ju bara skit eftersom den är så slö som den är.

Tack för bra svar!
Då skippar jag Jukeboxen helt och hållet, och kan då samtidigt strunta i att köpa en hårddisk. För att piffa upp det lite hade jag istället tänkt att lägga en XBMC Wide Banner (758x140 px, folder.jpg) i film/tv-mappen. Enligt ( http://xtreamer.nu/xtreamer-spec.htm ) ska det fungera.
Det finns kanske någon scrape-möjlighet för wide banners också... Ska undersökas.

Det där med grönt låter som det är fel upplösning ut på din HDMI, så prova att lås HDMI-ut på olika frekvenser, så går det nog över.
Finns ju nåt med HDMI-kompatibilitet i menyerna också, där man kan välja flera olika HDMI, så och testa där.

Ska kolla menyer på Xtreamern när jag kommer hem! Tack!

Edit: Hittade samma problem på officiella forumet, ska provas när jag kommer hem (http://forum.xtreame...eared-via-hdmi/)

Redigerat av TBU, 18 November 2010 - 11:22.

Postad 18 November 2010 - 12:12

Unregistered7c5139ba
  • Unregistered7c5139ba
  • Beroende

• 1310 inlägg
  • 0

Intern eller Extern hdd måste du ha, och så funkar det antagligen med ett enormt stort USB-minne också, alltså större än 32Gb åtminstone

Nejdå, jag har ett sketet 2 GB USB-minne och ca 1000 titlar i Jukeboxen.
Men än så länge håller jag med om att MJB är för seg.

Postad 18 November 2010 - 12:53

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3945 inlägg
  • 0

Nejdå, jag har ett sketet 2 GB USB-minne och ca 1000 titlar i Jukeboxen.

Aahha, ja ja, man kan styra om VAR den ska spara infon om filmerna man har i Jukeboxen, Ok.

Men normalt sparar den ju infon på samma hdd - eller usb-minne - som man har filmerna PÅ.
Men då måste man väl sitta vid datorn och editera i de däringa filerna?

Men än så länge håller jag med om att MJB är för seg.

Alldeles dödstråkig är den, och den lär nog inte heller kunna bli bättre pga för lite minne och dåligt Chip-stöd i Xtreamern.
Men kanske med den nya I-Xtreamer, som påstås ha dubbla minnet, som det stod på reklamsidan det länkas till ovan.

Redigerat av anderswillhelmsson, 18 November 2010 - 12:55.

Postad 18 November 2010 - 15:43

pege63
  • pege63
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0

Hmm, tror aldrig min Xtreamer skickat ut native upplösning. Auto är så vitt jag förstått det hela i Xtreamer endast till för att växla frekvensen på utsignalen beroende på vad materialet har. 60 MHz är väl att ta i dock. 60 Hz brukar räcka bra. ;)
Men när jag haft min i auto vill jag minnas att det funkat bra. Om du råkat trycka på video-out och bläddrat mellan upplösning och frekvenser under uppspelning så tappas auto. Kan det vara detta som spökar?

När jag sätter på min Xtreamer så säger den med en gång 60MHz?
60MHz är ju NTCS 50MHz är ju PAL
PAL & NTCS Är gråa alltid?
Den står på HDMI AUTO och när jag spelat upp matrial och sen går tillbaka för att kolla har det ändrats till 1080P 60MHz?
Det matrial som är 24 visas som 24 som det skall
Men allt annat pupas ut som 60MHz fast rippen är i 50MHz?
Så har det aldrig varit innan, men ljudet pumpas ut som det skall

Redigerat av pege63, 18 November 2010 - 15:43.

Postad 18 November 2010 - 16:24

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2014 inlägg
  • 0

När jag sätter på min Xtreamer så säger den med en gång 60MHz?
60MHz är ju NTCS 50MHz är ju PAL

60 resp. 50 Hz, inte MHz. ;) Det skulle bli väldigt krävande om bilden skulle uppdateras flera miljoner gånger i sekunden.

Postad 18 November 2010 - 16:39

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

/modofan

Någon som har lust att gräva i om det här Burtonkvinnan verkligen jobbar.
Stinker skådis lång väg tycker jag ;)
Seriositeten ökar inte heller när hon inte ens knäpper blusen ordentligt :P

Postad 18 November 2010 - 16:41

pege63
  • pege63
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0
Nu var det väl en lösning som jag frågade efter och inte vad för stavning på HZ med eller utan M som det vad frågan om........

Någon som har lust att gräva i om det här Burtonkvinnan verkligen jobbar.
Stinker skådis lång väg tycker jag ;)
Seriositeten ökar inte heller när hon inte ens knäpper blusen ordentligt :P

Speglar väl Xtreamer ifråga

Postad 18 November 2010 - 21:00

jansson74
  • jansson74
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Hur gör man en factory reset? Är d det som heter återställ standard? Det har ju alltid funkat förut att köra in ny firmware å ljudet har funka direkt. Har du nå förslag hur jag ska ställa in, jag har bara hdmi kabel in i tvn ingen förstärkare eller nått bilden funkar som den ska.

Postad 19 November 2010 - 13:01

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3945 inlägg
  • 0

Hur gör man en factory reset? Är d det som heter återställ standard?

Ja.

Det har ju alltid funkat förut att köra in ny firmware å ljudet har funka direkt. Har du nå förslag hur jag ska ställa in, jag har bara hdmi kabel in i tvn ingen förstärkare eller nått bilden funkar som den ska.

Du kanske skulle nämna vad det är för fel du har då ...

Men man ska alltid göra en Återställning när man lagt in ny mjukvara.

Och det finns ju ett Menyalternativ där man kan välja mellan flera olika HDMI-alternativ.

>>Setup>A/V>HDMI Compatibility Set, jag tror att många missar detta för de inte begriper att de
måste Scrolla Nedåt i Menyn ...

Redigerat av anderswillhelmsson, 19 November 2010 - 13:03.

Postad 19 November 2010 - 20:37

Mr. Smith
  • Mr. Smith
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
Har precis bytt ut min WD TV Live till en Xtreamer Sidewinder.

Men när jag pluggar in den externa hårddisken jag har haft kopplad till WD hittar jag inte några filmer?

När jag går in i "Mediabibliotek" kan jag inte välja USB (för jag antar väl att min externa skall vara där under?).

Finns säkert en jätteenkel lösning på detta. Men jag hittar inte mina prylar jag har på den externa.

När jag sätter på Xtreamern står det efter några sekunder "USB DVD Plug-In!". Vad menas med det?

Någon som har lust att hjälpa mig?

Tack på förhand

LÖSTE PROBLEMET SJÄLV - Jag hade "fel" format på den extern hddn

Redigerat av Mr. Smith, 19 November 2010 - 22:03.

Postad 20 November 2010 - 06:58

jansson74
  • jansson74
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
>>Setup>A/V>HDMI Compatibility Set, jag tror att många missar detta för de inte begriper att de
måste Scrolla Nedåt i Menyn ...
[/quote]
Hej, ja skrev förut att ja provat alla hdmi setup och jag återställer alltid efter uppgradering, men ändå får jag inge ljud. Jag tänkte om ja missat nå annat man kan göra? Jag kör hdmi från xtreamern in i tvn bara.

Postad 20 November 2010 - 08:43

discomega
  • discomega
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0
på min popcornhour så hade volymen på åkt ner i botten. då jag höjjer volym på förstärkaren så trodde jag att nåt var fel på den. efter ett tag kom jag på att höjja volymen på pchn. kan det vara samma hos dig? du höjjer volymen på teven och så råkar xtreamerns volym vara i botten? då spelar det ingen roll hur du än håller på med tevens volym :)

Postad 20 November 2010 - 11:48

HaDo
  • HaDo
  • Forumräv

• 674 inlägg
  • 0
Jag fattar inte........Har en fil, en mkv. Får bara ljud , ingen bild. Vad händer??

Postad 20 November 2010 - 15:17

Unregistered31ed242e
  • Unregistered31ed242e
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Jag fattar inte........Har en fil, en mkv. Får bara ljud , ingen bild. Vad händer??

Ladda ner firmware 2.4.2 och gör en factory reset så ska det fungera.
Anledningen är att mvk (matroska) standarn har ändrats, och man måste muxa filerna för att kunna spela dem.
Men det är åtgärdat nu i firmware 2.4.2.

Postad 20 November 2010 - 16:27

HaDo
  • HaDo
  • Forumräv

• 674 inlägg
  • 0

Ladda ner firmware 2.4.2 och gör en factory reset så ska det fungera.
Anledningen är att mvk (matroska) standarn har ändrats, och man måste muxa filerna för att kunna spela dem.
Men det är åtgärdat nu i firmware 2.4.2.

Ok. Antar att man gör det på deras hemsida?. Aldrig gjort det tidigare, köpte min i somras.
Nåt man bör tänka på när man gör en Factory reset?

Postad 20 November 2010 - 18:14

Unregistered31ed242e
  • Unregistered31ed242e
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Ok. Antar att man gör det på deras hemsida?. Aldrig gjort det tidigare, köpte min i somras.
Nåt man bör tänka på när man gör en Factory reset?

Har du inte laddat ner någon firmware tidigare gör du det via deras hemsida.
När du har installerat firmware 2.4.2 kan du i fortsättningen ladda ner nya firmware direkt från enheten när dessa släpps.
Factory reset (återställ standard) ska inte vara några problem, så in under Settings, System och tryck på Restore default.
Får du några problem, kontrollera HDMI inställningar, ljud inställningar etc.

Redigerat av Unregistered31ed242e, 20 November 2010 - 18:18.

Postad 20 November 2010 - 18:14

jansson74
  • jansson74
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

på min popcornhour så hade volymen på åkt ner i botten. då jag höjjer volym på förstärkaren så trodde jag att nåt var fel på den. efter ett tag kom jag på att höjja volymen på pchn. kan det vara samma hos dig? du höjjer volymen på teven och så råkar xtreamerns volym vara i botten? då spelar det ingen roll hur du än håller på med tevens volym :)

Tack för tipset men nej så enkelt va d inte.

Postad 20 November 2010 - 18:29

HaDo
  • HaDo
  • Forumräv

• 674 inlägg
  • 0

Har du inte laddat ner någon firmware tidigare gör du det via deras hemsida.
När du har installerat firmware 2.4.2 kan du i fortsättningen ladda ner nya firmware direkt från enheten när dessa släpps.
Factory reset (återställ standard) ska inte vara några problem, så in under Settings, System och tryck på Restore default.
Får du några problem, kontrollera HDMI inställningar, ljud inställningar etc.

Funka klockrent.Problemet löst! Tack för hjälpen, nu blir det Armin Only i kväll :)

Postad 21 November 2010 - 07:59

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3945 inlägg
  • 0

Njaaeee, programmet som skapar MKV-filerna har i sina senare versioner som Förvalt påslaget att det ska vara Header Compression, och det hade de inte förut, därför använde då heller inga skapare av MKV det.

Men egentligen SKA alltså Header Compression alltid vara påslaget, som det nu är som standard i programmet.

Men tack vare att det aldrig var det förut, så var i stort sett alla Uppspelare heller inte kodade för det, vilket ju var en brist hos Uppspelarna.

Men, som du sa, så funkar det med vilket som från version 2.4.2 i Xtreamer.

Dessutom kan man lägga till - för de som inte uppdaterat förut - att det numera går att uppdatera direkt inifrån Xtreamers egen Internet-meny, dvs man behöver inte längre lägga den nya Mjukvaran på ett USB-minne för att bränna in det, utan det är bara att köra direkt inifrån Xtreamern själv när man vill uppdatera något.

Redigerat av anderswillhelmsson, 21 November 2010 - 08:00.

Postad 29 November 2010 - 08:32

TobbeQ
  • TobbeQ
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Hej, jag undrar om det är någon som fått filer med en bitrate på 40 mbit/s, att fungera?

Postad 02 December 2010 - 08:30

Unregistered31ed242e
  • Unregistered31ed242e
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
Vill ni läsa om vad firmware 2.5 kommer att innehålla kan ni läsa Mavvys blog på Xtreamer.net.
Uppdaterades i förrgår senast. (30/11).

Postad 02 December 2010 - 09:01

it2ceda
  • it2ceda
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0

Vill ni läsa om vad firmware 2.5 kommer att innehålla kan ni läsa Mavvys blog på Xtreamer.net.
Uppdaterades i förrgår senast. (30/11).

Det var ju inte mycke o hurra för.

Postad 02 December 2010 - 11:55

pege63
  • pege63
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0
Det är ju som vanligt mycket snack liten verkstad inget ovanligt

Redigerat av pege63, 02 December 2010 - 11:56.

Postad 02 December 2010 - 12:07

it2ceda
  • it2ceda
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0

Det är ju som vanligt mycket snack liten verkstad inget ovanligt

Nä ibland önskar man att de helt enkelt håller tyst om uppdateringar o sedna släpper nåt som verkligen gör oss användare glada o tillfredsställda (det kommer väl iofs aldrig hända). Bara en sak som att fixa till 2 sekunders tystnads buggen är ju det första man borde rätta till. Att lyssna på musik är ju inget att tänka på när man inte hör inledningen på varje ny låt som spelas upp pga av 2 sekunders tystnad. De skyller på Realtek men jag undrar ju om det verkligen är hela sanningen. Varför bytte de då inte ut Realtek ljudchippet mot ett bättre i Pro versionen så man slapp denna otroligt jobbiga bugg.

Postad 02 December 2010 - 19:41

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3945 inlägg
  • 0
http://www.iboum.com/pr/XTREAMER.php

Release Note FW Ver2.5.2_B1 (from Ver2.5.0_B1)

Features:

1. Pressing Play button from any root directory will play all the files from that folder and subfolders recursively

- From Media Library->HDD if Play button clicked all the files of Xtreamer C:, /sda1, will be played continuously

- If the root (..) chosen it will play all the files (including files of subfolders) of that drive

- If some folder chosen it will play all the files (including files of subfolders) of that folder

- Movie/Music/Photo tab will play corresponding type files

- All tab will play video files

2. The default value of Setup->A/V->HDMI Chroma Sub-sampling Set has been set to 4:4:4 for better HDMI compatibility

Bug fixes:

3. The auto-updater has a serious bug that prevents it from properly overwriting files that are bigger than the updated file. Fixed

4. Samba shares are not working with Windows 7+Windows Live Essen 2011

- Now Samba shares from Windows 7 with Windows Live Essen 2011 is accessible from Media Library->NET section

- From Media Library-> Network Shares not implemented yet

Postad 02 December 2010 - 22:17

lunkwill
  • lunkwill
  • Lärjunge

• 304 inlägg
  • 0

De skyller på Realtek men jag undrar ju om det verkligen är hela sanningen. Varför bytte de då inte ut Realtek ljudchippet mot ett bättre i Pro versionen så man slapp denna otroligt jobbiga bugg.

Skyller de verkligen på ett enkelt litet ljudchip och inte på själva "huvudchipet" från Realtek som hanterar i princip _allt_ i boxen? Om det är det senare borde iofs vara lätt att verifiera genom att se om andra boxar med samma Realtek-chipset har samma bugg.

Postad 03 December 2010 - 11:54

pege63
  • pege63
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0
Nä det har dom inte, chippen gör ju inget av sig självt utan behöver instruktioner av ngt slag.
Klart det är FW inget hardware fel alls, sen kan man ju skulla ifrån sig tills man blir blå.
Så slipper man ju ta åt sig av kritiken och höjer sig själv till skyarna och kan säga att folk har tummen mitt i näven.

Postad 03 December 2010 - 12:17

Unregistered31ed242e
  • Unregistered31ed242e
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
Firmware 2.5.2 finns nu att ladda ner!

Via "Internet section" på din Xtreamer eller via http://forum.xtreame...888#entry153888

Redigerat av Unregistered31ed242e, 03 December 2010 - 12:19.

Postad 03 December 2010 - 17:58

it2ceda
  • it2ceda
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0

Nä det har dom inte, chippen gör ju inget av sig självt utan behöver instruktioner av ngt slag.
Klart det är FW inget hardware fel alls, sen kan man ju skulla ifrån sig tills man blir blå.
Så slipper man ju ta åt sig av kritiken och höjer sig själv till skyarna och kan säga att folk har tummen mitt i näven.

Hmm, ja man undrar ju verkligen vad de pysslar med ibland. Det verkar som om ovidkommande saker är viktigare än att rätta till elementära saker som att det är tyst i 2 sekunder i början på all typ av media i boxen. Eftersom boxen är mest inriktad på att se på film så är det ju inte många som lägger ens märke till att ljudet inte är igång direkt men om man vill lyssna på musik, se på en serie där talet börjar på en gång, blir man ju ganska så frustrerad av att de aldrig verkar få tummen ur o fixar till problemet. Har aldrig hört talas om någon annan box som har samma problem så Xtreamer är verkligen unik när det gäller denna bugg. De verkar också göra allt för att dölja detta faktum för om man klagar så skyller de bara på Realtek. Nä, verkar vara riktiga klåpare som jobbar med boxen.

Postad 04 December 2010 - 09:38

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3945 inlägg
  • 0

Firmware 2.5.2 finns nu att ladda ner!

Via "Internet section" på din Xtreamer eller via http://forum.xtreame...888#entry153888

Ja, där funkar det, men när man går till den officiella sidan: http://xtreamer.net/...r/firmware.aspx och klickar Download Now, så poppar 2.4.2 upp fortfarande ... TROTS att det står att det ska vara 2.5.2 överst i den spalten!

Men kör man uppdateringen via Internet-menyn i 2.4.2 så funkar ju själva updateringen, men sen när man ska hämta det där nya Internet-sektionen = Xtreamering, och klickar 1 för att installera, så får man bara en "Do you want to install now?"-fråga, och sen blir det "Please check network condition and retry"...
Men Internet Radio funkar ju från Huvudmenyn i 2.5.2, så det är inget fel på min Network Condition, utan bara fel på dessa saatans jäävla amatörprogrammerare som skriver dessa Internet-tillägg till Xtreamer!

Så med 2.5.2 kommer man inte alls ut på Internet längre... men man kan ju alltid Uppdatera Bakåt via Setup-menyns vanliga menyval, och gå tillbaks till 2.4.2, som man alltså ska låta ligge kvar på sin hdd så länge som 2.5.2 inte funkar som den ska ...

Andra har ju också fel på det här nya:
http://forum.xtreame...090#entry154090

Kolla igenom Senaste Skrivna Inlägg här:
http://forum.xtreamer.net/

Väldigt många handlar om 2.5.2's problem ...

Ett gott råd är nog att vänta med att installera detta, för vem behöver funktionaliteten att den spelar alla filmer en efter en om man trycker Play när man står i Roten på en viss hddd ...

============

Nu fick jag igång det, men bara efter att ha raderat alla 'systemfiler' som Xtreamer lägger dit på hårddisken.
Vilket bara går om man kopplar hdd'n till datorn en stund.
Sen gick det att trycka 1 från Xtreamering-menyn, och downloada och installera det nya.

Har bara testat YouTube än, men den funkade.
Kolla in filmen under Top Favorites: Beach Justice - Vilken Kvalité för att vara en YouTube-rulle!

Redigerat av anderswillhelmsson, 04 December 2010 - 10:00.

Postad 04 December 2010 - 10:25

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Så med 2.5.2 kommer man inte alls ut på Internet längre... men man kan ju alltid Uppdatera Bakåt via Setup-menyns vanliga menyval, och gå tillbaks till 2.4.2, som man alltså ska låta ligge kvar på sin hdd så länge som 2.5.2 inte funkar som den ska ...

Uppdarerade till 2.5.2 igår och allt fungerade som det ska. Inga problem att komma yt på nätet och ladda ner "Xtreaming". Fungerade direkt.

Postad 04 December 2010 - 11:38

Unregisteredfb4a45a9
  • Unregisteredfb4a45a9
  • Forumräv

• 573 inlägg
  • 0

Uppdarerade till 2.5.2 igår och allt fungerade som det ska. Inga problem att komma yt på nätet och ladda ner "Xtreaming". Fungerade direkt.

Samma här.

Postad 04 December 2010 - 13:40

pege63
  • pege63
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0
Kanske därför beta ligger på 2.5.2b18 just nu

Postad 04 December 2010 - 14:33

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3945 inlägg
  • 0

Kanske därför beta ligger på 2.5.2b18 just nu

En beta med den numreringen tyder på att det är den som fanns INNAN den nu officiella 2.5.2.

Alltså; t ex 2.5.2b1 börjar man med, sen 2.5.2b2 osv osv osv, tills man slutligen ger ut en version man är nöjd med, alltså 2.5.2. utan nåt annat efter.

Postad 04 December 2010 - 18:25

welph
  • welph
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Nån som är duktig på Python och PHP? Om nån undrar så är detta relaterat till Xtreamer. Finns ett XBMC-skript som skulle kunna skrivas om till PHP så kommer vi "förmodligen" få full åtkomst till SVTPlay.

Postad 05 December 2010 - 10:47

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3945 inlägg
  • 0
Hmmm, den här kanske man skulle skaffa sig till till Xtreamern, så man kan glutta på filmer från de ansluta hårddiskarna, även på sovrummets Tv nattetid ...

http://pcforalla.idg...2.1054/1.357079

Installationen är extremt enkel. Vi började med att ansluta den ena enheten till vår router och den andra till en Xbox. Efter cirka trettio sekunder hade enheterna hittat varandra och var färdiga att användas. Inga som helst inställningar eller knapptryckningar behövdes, det finns heller inte några knappar att trycka på.

Postad 06 December 2010 - 20:28

Dundercalle
  • Dundercalle
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Hej,

Jag betar just nu över 1,500kr i månaden för TV & bredband i huset, men denna kostnad måste sjunka. Därför tänkte jag investera i två-tre Xtreamers. Är dessa användarvänliga och lätta att sätta upp? Kan en 40 årig kvinna bläddra igenom och välja film utan problem? Kan man streama från en stationär dator som står i huset, hur isf?
Kan man streama över nätet också? Om man skulle sätta upp en Xtreamer i stugan.

Dessa frågor är ganska viktiga att få svar på innan köp, då jag köper allt samtidigt. Då menar jag ny router (D-Link 655), nya hårddiskar, fixar med datorn och köper in Xtreamers.

Är det Wifi på "XTREAMER SIDEWINDER"?

Tack på förhand!
MVH,
Calle

Redigerat av Dundercalle, 06 December 2010 - 20:29.

Postad 07 December 2010 - 04:31

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3945 inlägg
  • 0

Är dessa användarvänliga och lätta att sätta upp?

Stoppa in el- & nätverkssladden bara.

Kan en 40 årig kvinna bläddra igenom och välja film utan problem?

Nej, de får vara max 38 då, annars går det inte.
Eller om de är över 50, då brukar det också kunna fungera.
Men Blondiner är helt undantagna oavsett ålder.

Kan man streama från en stationär dator som står i huset, hur isf?

Ja, om den är ansluten den till nätverket

Kan man streama över nätet också? Om man skulle sätta upp en Xtreamer i stugan.

Tror ingen provat.
Men det finns ju möjligheter att se Tv via nätet redan nu, så det är antagligen bara ett programmeringsproblem att kunna se sina egna filmer via nätet också.

Finns mängder med filmer på YouTube om hur man sätter upp den, och även Guider i PDF-format på xtreamer.net.

http://shop.xtreamer...28/User Manuals

http://shop.xtreamer.net/Support/

http://shop.xtreamer...questions/3/FAQ

Nu ska jag bara grunna ut om Logitech Harmony 300i MultiSuperDuperFjärr har en färdig konfiguration
för Xtreamer ...

http://forum.xtreame...p-your-harmony/

Ha, hittade Xtreamer Sidewinder i Logitech Harmonys databas!

http://myremotesetup.....th=ProcSpice/

Som Enhet väljer man >>Dator>Media Center-Pc.
Som Tillverkare väljer man Xtreamer.
Som Modell väljer man Xtreamer.

Men de borde ju skapa en ny Kategori; Mediaspelare.

Sen hittade jag en sida om hur man modifierar sina inställningar också, på Xtreamers egna sidor:

http://forum.xtreame...p-your-harmony/

Det där handlar om hur man moddar On/Off, så man kan slå av och sätta på alla enheter med en enda knapptryckning.

Redigerat av anderswillhelmsson, 07 December 2010 - 13:28.

Postad 07 December 2010 - 06:43

motif
  • motif
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0
.

Redigerat av motif, 07 December 2010 - 10:31.

Postad 07 December 2010 - 17:53

jansson74
  • jansson74
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Att inte ljudet vill fungera efter firmware 2.4.0. Att ingen annan verkar ha problem med ljudet, börjar tro att d kan va fel på nån grej.

Postad 09 December 2010 - 15:26

Pellegsson
  • Pellegsson
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Att inte ljudet vill fungera efter firmware 2.4.0. Att ingen annan verkar ha problem med ljudet, börjar tro att d kan va fel på nån grej.

Jag har också problem med att ljudet inte fungerar efter 2.4.0, har fått backa till en tidigare firmware... Ingen annan
som har samma problem? Har inte gjort några ändringar på min reciever (Sony)...

Postad 10 December 2010 - 05:22

lundis68
  • lundis68
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0
Menar ni att det blir ljuddropouts på HD-ljud eller?? Det har jag annars funkar det bra!

En annan fundering: Fungerar båda USB-kontakterna ihop med externa HDDar för er? Jag får bara den
högra (sett bakifrån) att fungera! Trodde det var fel på Xtreamern först så jag fick prova en
ny maskin men det verkar vara likadant med denna!

Lundis

Postad 10 December 2010 - 05:49

jansson74
  • jansson74
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Jag får inget ljud alls ur den, och jag kör ingen förstärkare eller nått bara hdmi slad in i tvn.

Postad 10 December 2010 - 08:22

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Jag får inget ljud alls ur den, och jag kör ingen förstärkare eller nått bara hdmi slad in i tvn.

En dum fråga kanske men har du kollat så att HDMI Audio inte är satt i OFF?

Postad 10 December 2010 - 17:46

jansson74
  • jansson74
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
ja har kollat d och provat alla setuper men inget ljud!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.