Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - HTC HD2 *

2913 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC HD2 (Mobiltelefoner) 6 8,42 (49) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 14 juli 2010 - 19:15

AudioSmurf
  • AudioSmurf
  • Lärjunge

• 323 inlägg
  • 0

Nu är Omega XT 4.0 på väg enligt kocken. Jag har bestämt mig för att uppgradera eftersom jag fallit helt för den ROM-serien.

Trevligt... kanske man borde testa att flasha ROM igen. Testade Artemis i våras men jag var inte speciellt imponerad... hade lite stabilitetsproblem.

Fråga... har för mig att det var mindre skärmutrymme med WM 6.5.x tack vare den feta menyraden nederst... vänjer man sig vid det?

Mvh... /AudioSmurf

Postad 14 juli 2010 - 21:11

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Man vänjer sig vid menyraden. Upplever inga problem p.g.a den idag. Det är dock lämpligt att t.ex se till att Adobe Reader kör äkta fullskärm (görs med registret under HKCU-delen).

Eftersom den övre menyraden är smalare upplever jag inte att det stjäls speciellt mycket utrymme. Det kompenseras däruppe s.a.s.

Postad 15 juli 2010 - 12:21

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Omega XT 4.0 är nu släppt.

Omega XT 4.0 hos VBN Files

Jag laddar ner den nu och kommer att flasha nallen om en stund.

Edit: Jag har nu uppdaterat till Omega XT 4.0 med ett mycket behändigt verktyg som underlättar ROM-uppdateringarna.

FlashOHolic Rom Update Utility

Det har fungerat perfekt och är helt klart något jag rekommenderar.

Redigerat av Unregistered43b822d3, 15 juli 2010 - 13:30.

Postad 15 juli 2010 - 17:57

AudioSmurf
  • AudioSmurf
  • Lärjunge

• 323 inlägg
  • 0
Så skall man ta XT eller icke-XT versionen?

Edit: Hittade skillnaderna här... http://forum.xda-dev...ad.php?t=692763

Redigerat av AudioSmurf, 15 juli 2010 - 18:20.

Postad 15 juli 2010 - 20:51

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Apropå punkterna om nalleanvändare: för en stund sedan fick jag reda på att Symbian tydligen håller på att sluta som Titanic. Det är en analytiker som hävdar detta. Så det blir till att lägga ut Vivaz på blocket illa kvickt innan den avlider och andrahandsvärdet sjunker till noll. :)

Nu väntar jag bara på att samma analytiker skall dödförklara Windows Mobile så HD2 också får åka ut på Blocket. ;)

Blir jag förbannad på analytiker? Svar JA!

När det gäller Omega XT har jag nu fått fart på 4.0. Den flyter på fint och bra, utan den lilla meddelandebugg som 3.0 hade.

När det gäller val av ROM är min uppfattning att XT är bäst avvägd mellan tweakad och stock samtidigt som Cookies Home Tab är inlagd. Numera kan jag inte tänka mig Sense 2.5 utan CHT.

Postad 15 juli 2010 - 21:23

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1 862 inlägg
  • 0
AVR som är insatt i detta, kan man flasha telefonen hur många gånger som helst om man vill testa olika ROM´s?

Postad 15 juli 2010 - 21:26

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Ja, det är bara att flasha obegränsat. Framförallt rekommenderar jag den nya Flash O Holic RUU jag länkade tidigare idag. Ett mycket trevligt verktyg som sköter allt inkl automatisk Task 29-formatering av interndisken.

Det jag dock lärt mig vid flash är att vissa ROMar inte är helt driftsäkra vilket gör att det kan bli mycket flash fram och tillbaka innan man hittar rätt.

Omega XT är helt klart den ROM jag bedömer som mest stabil och driftsäker.

Postad 15 juli 2010 - 21:29

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 694 inlägg
  • 0
Tycker det är jäkligt synd att HTC mer eller mindre inte har någon som helst utveckling för Touch HD modellerna, hade iaf trott att vi skulle få Windows mobil 6.5, men detta gör att jag aldrig mer kommer köpa en HTC telefon. Min Touch HD har knappt haft någon uppdatering överhuvudtaget och programmen som finns till den är skrattretande dåliga jämfört med Iphones program. Vi fick inte ens Windows marketplace på våra Touch HD telefoner, fy f*n vad dåligt säger jag bara!
Aldrig mer HTC!

Postad 15 juli 2010 - 21:33

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1 862 inlägg
  • 0

Ja, det är bara att flasha obegränsat. Framförallt rekommenderar jag den nya Flash O Holic RUU jag länkade tidigare idag. Ett mycket trevligt verktyg som sköter allt inkl automatisk Task 29-formatering av interndisken.

Det jag dock lärt mig vid flash är att vissa ROMar inte är helt driftsäkra vilket gör att det kan bli mycket flash fram och tillbaka innan man hittar rätt.

Omega XT är helt klart den ROM jag bedömer som mest stabil och driftsäker.

Får vänta en 18dagar innan jag får hem min HD2 från dustinhome. men ska helt klart flashas om, till vilket får vi ta och se.

Postad 15 juli 2010 - 21:36

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Jag har förövrigt noterat en intressant sak med Omega XT 4.0 i kombination med radio 2.11.50.xx som jag kör: mottagningen verkar förbättrad eller så är indikeringen bättre. Idag har jag kunnat hålla i nallen UTAN att den fallit till noll pinnar o.dyl. Nu beter den sig bättre.

ROMen har en ny taskbar, tidigare körde den med Brian´s Taskbar så det skulle kunna förklara en del. Även rilphone.dll spelar in.

Summa summarum: bättre mottagning med Omega XT 4.0 jämfört med 3.0 i mitt fall.

Postad 16 juli 2010 - 06:44

AudioSmurf
  • AudioSmurf
  • Lärjunge

• 323 inlägg
  • 0

Jag har förövrigt noterat en intressant sak med Omega XT 4.0 i kombination med radio 2.11.50.xx som jag kör: mottagningen verkar förbättrad eller så är indikeringen bättre. Idag har jag kunnat hålla i nallen UTAN att den fallit till noll pinnar o.dyl. Nu beter den sig bättre.

Intressant... har du jämfört med någon av radiona som rekommenderas i Omega-tråden?

Recommended Radio:
Radio 2.10.50.19_2
Radio 2.10.50.28_2
Radio 2.12.50.02_2

Mvh... /AudioSmurf

Postad 16 juli 2010 - 08:12

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Jag har provat både 2.10.50.xx och 2.12.50.xx. Ingen av dem var riktigt bra i mitt fall, batteritiden sjönk snabbt med bl.a 2.12. Då jag gärna vill ha 576 MB RAM aktiverat testade jag 2.11.50 (radion måste ha 50-nummer för det, 51 fungerar ej med 576 MB) och konstaterade att batteriförbrukningen sjönk och mottagningen förbättrades.

Nu är det dock helt beroende på operatör och lokala förhållanden vilket gör att en annan radio kan ge bättre resultat i andra sammanhang.

Jag kör med 3 som operatör i HD2 och uppfattar 2.11 som den bästa radion.

Postad 16 juli 2010 - 09:00

AudioSmurf
  • AudioSmurf
  • Lärjunge

• 323 inlägg
  • 0
Ok, jag har också 3 som operatör så kanske jag skall jämföra 2.11.50 med 2.12.50 som ligger i min HD2:a just nu.

Redigerat av AudioSmurf, 16 juli 2010 - 11:18.

Postad 16 juli 2010 - 12:19

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Det är inte säkert att 2.11.50 är lika bra i ditt fall, i mitt fall är mottagningen svajig där jag befinner mig, ett visst fall av radioskugga. Under sådana förhållanden är 2.11.50 en bra radio enligt min erfarenhet.

Men har man t.ex bra mottagning är det inte säkert att den är en förbättring. 2.12 som jag testade innan drog rejält med ström när jag rörde mig. Nallen gick riktigt varm med den radion.

Med 2.11.50 är den sval.

På minneskortsfronten är läget för närvarande stabilt med SanDisk 8 GB Ultra. Så det får bli ett snabbt 16 GB-kort eller 32 GB dito framöver.

Postad 16 juli 2010 - 13:14

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0

Tycker det är jäkligt synd att HTC mer eller mindre inte har någon som helst utveckling för Touch HD modellerna, hade iaf trott att vi skulle få Windows mobil 6.5, men detta gör att jag aldrig mer kommer köpa en HTC telefon. Min Touch HD har knappt haft någon uppdatering överhuvudtaget och programmen som finns till den är skrattretande dåliga jämfört med Iphones program. Vi fick inte ens Windows marketplace på våra Touch HD telefoner, fy f*n vad dåligt säger jag bara!
Aldrig mer HTC!

Dags för motivering. :lol:

Ja, jag håller med om att HTC borde släppt WM 6.5 till såväl Blackstone (Touch HD) som Raphael (Touch Pro) eftersom deras efterföljare fick det och de kör samma processor. HD2 har dock aldrig uppdaterats till 6.5 - den har alltid kört den versionen.

Det finns dock något som heter XDA-Developers och det är inga problem att köra Sense 2.5 på en Touch HD om man vill det - med 6.5 som bas.

Sedan behöver jag en motivering till vad som är "skrattretande dåligt" med programmen till WM och på vilket sätt iPhone är bättre på den fronten.

Enligt min enkla åsikt är större delen av det som finns till iPhone rent skräp eller i bästa fall jämförbart med plattformar som S60. Ett exempel på det är att Officehantering i fallet iPhone sköts med QuickOffice (vanligtvis) vilket är ett skämt i jämförelse med SoftMaker Office till WM. Nokia t.ex klantade till det med QuickOffice i E90 och fick mycket kritik för det.

Att iPhone har program i stil med "Grocery Store Widget" och "SVTPlay" eller "Hämtpizza" o.dyl är verkligen inget direkt hållbart argument för den eländiga nallen med dess dumma gränsnitt i alla lägen. Det är heller inget som gör Windows Mobiles program "skrattretande dåliga".

Till WM finns avsevärt mer seriösa och kraftfulla program än till en konsumentleksak som iPhone. Jag talar då om bildredigering, dokumenthantering, systemverktyg och kontroll, anpassningsmöjligheter, navigation, verktygsprogram i största allmänhet m.m.

Jag har förövrigt tillgång till AppStore på min dator och efter att ha läst diverse inlägg genom åren om hur bra iPhone är har jag inspekterat dramat närmare. Nej, de programmen gör verkligen inte att jag byter ut WM.

Det är enbart spel som är starkt område för iPhone men då köper i.a.f jag en iPod Touch istället som spelkonsol och kör WM för allt seriöst.

Skriver man om "skrattretande dåliga" program till WM behöver man sätta sig in i frågan bättre. Några snabba exempel på bra WM-program är förutom SoftMaker Office t.ex SPBs programvaror m.fl.

Edit: Angående uppdateringar m.m: jag har läst flera inlägg genom åren om Apples fantastiska uppdateringar. Jag är helt mållös över att t.ex kunna sortera program i mappar - en revolutionerande nyhet i iOS 4 men jag påpekar lite försynt att det gick att sortera sina program redan 2001 med t.ex Nokia 9210/S80.

Andra fantastiska saker jag läst om som ansetts vara "stora fördelar" med iPhone är t.ex videoinspelning i QCIF, detta gällde då innan Apple varit snälla och infört videoinspelning. Att Nokia då klarade VGA-inspelning redan från N93 (nästan ett år FÖRE iPhone) struntade iPhone-fansen i. Vem vill ha 640 x 480 när 176 x 144 finns??? :wub:

Andra oumbärliga program som gör iPhone till världens bästa nalle är t.ex MMS-program och RSS-läsare. Allt detta enligt iPhone-användarna som i vissa fall skrivit listor på alla oumbärliga program.........

iPhone är mer eller mindre samma sak för mig som det röda skynket är för tjuren. Att posta inlägg i en HTC-tråd om "skrattretande dåliga" program och lyfta fram iPhone som lösningen på problemet är helt klart att dra fram röda skynket...... :) :wub:

Redigerat av Unregistered43b822d3, 16 juli 2010 - 13:22.

Postad 16 juli 2010 - 14:59

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1 862 inlägg
  • 0
Jag kan förvisso känna igen hans frustation, hade samma med min samsung mobil. Påstods att det skulle finnas hur många program som helst, när man sen gick in i Marketplace så fanns det kanske 2-3program.

Postad 16 juli 2010 - 15:58

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0

Jag kan förvisso känna igen hans frustation, hade samma med min samsung mobil. Påstods att det skulle finnas hur många program som helst, när man sen gick in i Marketplace så fanns det kanske 2-3program.

Det är inte lätt med nallar som har fler än en programbutik. :wub:

Första gången jag drog igång UIQ 2.1 hittade jag My Symbian omgående. Eller rättare sagt, jag sökte efter program tilll nallen och hittade My Symbian.

Jag anser att flera programbutiker leder till konkurrens och ökat urval. Allting måste inte serveras via ett monopol - därför är det tragiskt att klanka på plattformar som erbjuder konkurrens.

Att förespråka Apples AppStore som enda lösning är som att förespråka ett totalt ICA-monopol på global nivå där alla varor har ICA-märke och köps i ICA-butiker. Ingen konkurrens här inte och inget besvärligt väljande heller! :)

Kör man igång sin WM-lur och börjar gnälla på Marketplace som åtgärd 1 säger jag bara: SÖÖÖÖK!!!!!!!

Enkelt tips: Windows Mobile AND applications kan vara en bra sökterm.

Postad 17 juli 2010 - 19:16

Unregistered4f471b27
  • Unregistered4f471b27
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
Ni som använder er utav engelska rom:ar, vad har ni installerat för att få svensk ordbok?

Tack!
/ Anders

Postad 17 juli 2010 - 19:39

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Jag har inte brytt mig om ordboken och har istället lagt in en cab som ger svenskt tangentbord med svenska tecken utan vägen via XT9.

Lösningar med svenskt XT9, alltså originalversioner av HTCs tangentbord har jag inte utforskat alls.

Det är detta jag använder: svenskt tangentbord utan XT9 hos XDA.

Postad 18 juli 2010 - 15:51

Unregistered4f471b27
  • Unregistered4f471b27
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

Jag har inte brytt mig om ordboken och har istället lagt in en cab som ger svenskt tangentbord med svenska tecken utan vägen via XT9.

Lösningar med svenskt XT9, alltså originalversioner av HTCs tangentbord har jag inte utforskat alls.

Det är detta jag använder: svenskt tangentbord utan XT9 hos XDA.

Okej, Nja XT9 är nog ett krav för min del då jag tycker det fungerar prima..
Har nu en av dom senaste versionerna av Artemis, v23 om jag inte minns fel men jag blir galen på att den hänger sig så otroligt ofta i låst läge, dom nedre knapparna lyser men skärmen tänds inte = ur med batteri.

Ska leta efter nån ny rom, finns det någon som rekommenderas som använder sig utav SSPL?

Tack å bock!

Postad 18 juli 2010 - 17:27

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Jag rekommenderar Omega XT som fungerar alldeles utmärkt och att det nya FlashOholic RUU-verktyget används för flash. Den gör då en s.k Task29-formatering som en del i flashen och flashar sedan ROMen. Instruktioner finns i tidigare bifogad länk.

När det gäller SSPL är det inget jag undersökt - jag kör med HardSPL3 och anser att det är HardSPL som gäller - då kan man byta både ROM och radio utan några problem.

När det gäller s.k SOD brukar det ofta bero på en kombination av ROM och s.k bad flash. En Task 29-formatering före ROMen flashas brukar generellt lösa det problemet såvida inte ROMen lider av buggar.

Edit: Det finns en detalj som föranleder ROM-byte direkt och det är s.k automatisk hardreset.

En sådan innebär enkelt uttryckt att nallen gör okommenderade hardresets på egen hand. T.ex då man konfigurerar upp den och har installerat lite program. Helt plötsligt kraschar den och då man plockat batteriet och startat om märker man att den gjort en alldeles egen hardreset. Sker det - byt ROM direkt. Då är ROMen helt enkelt kassabel.

Annars förlorar man mycket tid eftersom en ROM med den buggen kommer att köra hardresets hela tiden.

Jag rekommenderar också generellt att man kör engelsk ROM. Svensk ROM är ett problembarn med dålig kompatibilitet med program och sedan är utbudet uselt när det gäller custom ROMs. Man slipper mycket elände med engelska ROMar.

Edit: Angående HardSPL. Enligt vad jag förstått är HSPL på HD2 inte skrivskyddad på det vis som gäller för t.ex TP2. Det innebär att stockSPL läggs in genom att helt enkelt flasha en stock ROM där SPL byts ut. Det innebär att behovet av SSPL inte är speciellt stort.

På modeller med skrivskyddad HardSPL återställs stockSPL på samma vis som HardSPL-flash, dock med den skillnaden att man byter ut RUU-filen mot stockSPL innan man klickar igång flashen.

Att flasha HardSPL3 på HD2 är enkelt och hittills, peppar peppar ta i trä har jag inte brickat någon nalle än.:)

HardSPL är det första jag flashar på en HTC, utan det kommer jag helt enkelt inte igång med nallen då svensk ROM är big no no och resulterar i diverse problem med de program jag använder. Bl.a QuickMenu som jag helt enkelt vägrar att leva utan.

Redigerat av Unregistered43b822d3, 18 juli 2010 - 19:41.

Postad 21 juli 2010 - 15:31

fjompa
  • fjompa
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
Kör nu en tidig version av Android istället, om en månad eller två kan man nog äntligen glömma WM...

Postad 21 juli 2010 - 16:19

Unregistered4f471b27
  • Unregistered4f471b27
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

Kör nu en tidig version av Android istället, om en månad eller två kan man nog äntligen glömma WM...

Fungerar hur bra/dåligt?

Vilken version är det du har, länka gärna.

Tack AVR4000, blir väl till att lägga in hspl mot slutet av veckan skulle jag tro..

/ Anders

Postad 21 juli 2010 - 17:47

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0

Inte för att glömma WM då jag inte ser Android som en ersättare - däremot är jag intresserad av att dualboota min HD2 den dagen det finns en riktigt stabil Android-Senseversion.

Vilken version kör du och hur fungerar den?

Ser det som en stor fördel att kunna köra WM och Android parallellt. På så vis får man en perfekt avvägning.

Postad 21 juli 2010 - 21:42

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2 453 inlägg
  • 0
Använder originalrom till min hd2:a, men känner att hela layouten är lite trist. Kör även med cookies hometab 1.8.0, och visst den är bra, men den känns inte så fräsch på något sätt.

Skulle vilja lägga in nya teman, helt nytt utseende. Skulle vilja prova en "iphone version" för windows, tycker den ser sjysst ut. Tycker ikonerna för iphone är snygga och de som jag har nu i originalform känns trista.

Provade att lägga in en cab med nya teman. Men fick det inte att fungera. Kanske var en konflikt med cookies homtab??

Någon som vet om Cookies hometab har andra ikoner?

Tips någon? Gärna bilder...

/Magnus

Redigerat av magnus76, 22 juli 2010 - 06:27.

Postad 22 juli 2010 - 10:01

fjompa
  • fjompa
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

Fungerar hur bra/dåligt?

Vilken version är det du har, länka gärna.

Tack AVR4000, blir väl till att lägga in hspl mot slutet av veckan skulle jag tro..

/ Anders

Kör den här: http://gamesquare.co.uk/desire.html med Cotullas senaste zimage här: http://cotulla.pp.ru/leo/Android/

Kan vara bra att läsa på här också om man är osäker på hur allt fungerar: http://forum.xda-dev...amp;postcount=4

Postad 22 juli 2010 - 10:50

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Det ser bra ut med Android m.a.o. Dock får jag vänta tills jag har ett snabbt 16-32 GB minneskort. Kör med 8 GB nu och det är fullt.

När det gäller ändring av utseende m.m går det smidigt att ordna.

Ikoner byts enkelt ut med programmet hComber, sedan finns JWVD Icon Changer som alternativ.

Vill man ha iPhone-liknande ikoner är iReflect-serien ett alternativ.

Sorterar man upp sina program i mappar är det rekommendabelt att köra SK Tools innan man byter ikoner. Detta för att rensa ut alla ogiltiga genvägar.

Då sådan städning utförts startar man om nallen och kan sedan byta ikoner med t.ex hComber.

Är man sugen på att köra något annat än Sense 2.5 rekommenderar jag SPB Mobile Shell med MobileSense-temat. Då får man Android-Sensestilen på nallen.

Postad 22 juli 2010 - 12:37

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2 453 inlägg
  • 0

Det ser bra ut med Android m.a.o. Dock får jag vänta tills jag har ett snabbt 16-32 GB minneskort. Kör med 8 GB nu och det är fullt.

När det gäller ändring av utseende m.m går det smidigt att ordna.

Ikoner byts enkelt ut med programmet hComber, sedan finns JWVD Icon Changer som alternativ.

Vill man ha iPhone-liknande ikoner är iReflect-serien ett alternativ.

Sorterar man upp sina program i mappar är det rekommendabelt att köra SK Tools innan man byter ikoner. Detta för att rensa ut alla ogiltiga genvägar.

Då sådan städning utförts startar man om nallen och kan sedan byta ikoner med t.ex hComber.

Är man sugen på att köra något annat än Sense 2.5 rekommenderar jag SPB Mobile Shell med MobileSense-temat. Då får man Android-Sensestilen på nallen.

Installerade hComber och det verkar ju bra. Vet du något bra ikonpaket som funkar med detta? Har det någon betydelse att jag använder cookies hometab? Vill egentligen bara fixa lite nya fräscha ikoner och wallpaper...

/Magnus

Postad 22 juli 2010 - 12:47

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Du kan hitta ikoner på XDA. Annat alternativ är Icon Archive som är det jag använder. Detta då min uppfattning är att datorikoner är avsevärt stiligare än iPhone-liknande knappar.

Det är bara att ladda ner önskade ikoner, spara dem i en mapp på minneskortet eller telefonminnet (det sistnämnda kan vara bra om man planerar att byta minneskort, annars syns bara de egna ikonerna när rätt minneskort är i nallen, d.v.s det kortet där ikonfilerna finns).

Bakgrunder är enkelt att ändra med Cookies Home Tab. Det är bara att välja valfri bakgrundsbild med rätt format, 800 x 480. Finessen är att CHT hanterar högupplösta bakgrunder vilket gör att de gamla lösningarna med Cookies HQ-patch och HDWalls inte behövs längre.

Det är bara att byta bakgrund direkt i CHT.

Postad 22 juli 2010 - 14:46

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2 453 inlägg
  • 0
Provade att hämta ett paket med ikoner från xda och la dem i en mapp på minneskortet. Men ikonerna ändrades bara i startmenyn och inte i home menyn. Sen var det lite pilligt att ändra en och en.

Hur ändras ikonerna i home menyn?

/Magnus

Postad 22 juli 2010 - 15:40

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0

Provade att hämta ett paket med ikoner från xda och la dem i en mapp på minneskortet. Men ikonerna ändrades bara i startmenyn och inte i home menyn. Sen var det lite pilligt att ändra en och en.

Hur ändras ikonerna i home menyn?

/Magnus

Nu är jag lite osäker på vad exakt Homemenyn är men jag antar att du syftar på att få egna ikoner på genvägarna.

Det går utmärkt som ses på min äldre skärmdump här:

Postad bild

Genvägarna har nya ikoner som jag lagt in med hComber.

Vill du ha en helt annan Todayskärm än vad Sense erbjuder finns flera alternativ såsom SPB Mobile Shell, SecondToday (klassisk 6.1-skärm), iPhoneToday, TouchXperience m.fl.

Postad 22 juli 2010 - 16:21

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2 453 inlägg
  • 0
Wow din lur såg bra ut. Antar att du inte kör stock rom...

Har desvärre inte några djupare kunskaper i denna värld ännu, så det blir nog overkill för mig.

Tycker htc:s egna grejer är tråkiga, samt att de aldrig kommer några nya saker.

Önskar att det typ fanns en cab som ändrade alla ikoner, på en och samma gång.

Angående home menyn menar jag den du hade en skärmdump på.

Trodde att man med senaste cookie hometab kunde flytta quicklinks ikonerna en och en, så att man kunde placera dem precis vart man ville, som en dator.

/Magnus

Redigerat av magnus76, 22 juli 2010 - 16:29.

Postad 22 juli 2010 - 18:29

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Ovanstående skärmdump visar inte mitt nuvarande utseende. Det är taget från min Touch Pro 2.

Såhär ser min HD2 ut idag:

Postad bild

När det gäller att trimma upp Sense för ökad trevlighet rekommenderar jag följande tabs:

Postad bild

GPS-taben.

Postad bild

Dokumenttaben.

Jag har beskrivit dessa tidigare inkl länkar (i denna tråd).

Det finns även en TV-tab samt en ebokstab att ladda ner och installera.

På ROM-fronten är det Omega 4.1 XT jag kör med. På skärmdumparna är det föregående version, 3.0 XT som används.

Jag kan starkt rekommendera OmegaROM-serien.

Postad 22 juli 2010 - 18:33

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2 453 inlägg
  • 0
Ser nice ut. Den där tv taben du nämner, är den bara till omega? Eller funkar den i stock också?¨

Man kan ju bara gissa hur länge du suttit med luren får att få till detta...

Tänkte på iphone today som du nämnde. Är det ett tema inkl ikoner och allt? Eller är det en ersättare till htc:s sence?

/Magnus

Postad 22 juli 2010 - 19:48

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Manila TV tab går att installera i alla Sense 2.5-baserade ROMar. Vissa ROMar har den inlagd, Omega har den INTE.

Det är en omarbetad version av Oranges TV-tab som är en del av deras Sense 2.5-branding på diverse marknader.

iPhoneToday är inget tema utan en todayskärmsersättare. Jag har inte brytt mig om att testa den eftersom den nallen inte är min stil ö.h.t. Men jag vet att många gillar den varianten av todayskärm.

Man ersätter således Sense med den.

Dock måste jag säga att jag rekommenderar SPB Mobile Shell, PointUI eller TouchXperience före om man är sugen på att utforska alternativa UIs. Detta då dessa varianter är mer innovativa.

Det går att göra extreme makeover med Sense också genom något som heter MaxManila men det har jag inte testat.

När det gäller stock ROM är min uppfattning att det är en god idé att lägga in senaste WWE-uppdateringen istället för att tröska med en svensk variant. Engelsk är generellt stabilare ihop med tredjepartsprogram.

På sikt är en custom ROM något jag rekommenderar men du kan börja öva upp dig genom att börja med engelsk version av stock ROM.

Postad 23 juli 2010 - 01:21

samwall
  • samwall
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Fick min HD2 från USA idag och upptäckte att jag inte kunde få menyerna på svenska.
Laddade ner ett ROM som jag hittade på nätet, som var på svenska.
ROMEN, var en tidigare version än den som var i, men det brydde jag mig inte, dum som jag var.
Installationen lyckades och var klar stod det. Men nu startar inte telefonen alls.
Jag prövar att återställa den genom att trycka på volymknapparna och den röda luren. Men inget händer.
Vad har egentligen skett?
Hur får jag igång telefonen igen och är det möjligt att få telefonen på svenska?

Tacksam för all hjälp jag kan få!

Postad 23 juli 2010 - 01:43

KeeKe
  • KeeKe
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0
1. plocka ur batteri, vänta 30sec sätt i igen och starta?
2. uppdatera med HTC egna program?

Postad 24 juli 2010 - 13:46

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Svenska är inget jag rekommenderar - åtminstone inte om man tänkt använda nallen fullt ut och vill slippa trassla med program som inte hanterar svenskt system.

För att lösa en "ickestartande" nalle kan man ge sig på följande:

1. Ladda ner en lämplig ROM från HTC.
2. Den kommer att sparas som en .exe-fil i datorn.
3. Om det går, anslut nallen till datorn och tryck volym ned så att bootloadern säger USB längst ner på skärmen. Om den gör det, kör .exe-filen på datorn och sköt uppgraderingen den vägen.

Om det inte går, gör följande:

4. Packa upp .exe-filen och extrahera RUU_signed.nbh från den (ROM-imagen med storlek runt 220 MB).
5. Döp om RUU_signed.nbh till LEOImg.nbh.
6. Ta ut minneskortet ur nallen, sätt det i en kortläsare och för LEOImg.nbh till roten på kortet.
7. Sätt kortet i nallen och starta med volym ned nedtryckt för att komma till bootloader.
8. När nallen hittat ROMen, flasha.

När detta är gjort skall den fungera utan problem.

Postad 25 juli 2010 - 13:19

Unregistered4f471b27
  • Unregistered4f471b27
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
Har en sista fundering innan jag lägger in Omegan och den handlar om vilken radio jag bör köra med, som jag ser det verkar ingen av er köra med just originalradion, har jag rätt?

2.06.51.07 är den jag har nu och täckningen är det verkligen inte något fel på då jag har full jämt, bör jag inte då fortsätta ha den? Eller är batteritiden väldigt mycket sämre med den eller något åt det hållet?
Sen har jag väl egentligen en till fundering, när jag lägger in HSPL3 kommer jag då bli tvungen att lägga in ny radio efter det eller finns den jag har nu redan där efter installationen av HSPL3?

Har så jäkla svårt att minnas hur allt går till trots att jag gjort precis samma sak på min förra Diamond.. Ni får ursäkta.

Tack!
Mvh Anders

Postad 25 juli 2010 - 13:49

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1 862 inlägg
  • 0

Har en sista fundering innan jag lägger in Omegan och den handlar om vilken radio jag bör köra med, som jag ser det verkar ingen av er köra med just originalradion, har jag rätt?

2.06.51.07 är den jag har nu och täckningen är det verkligen inte något fel på då jag har full jämt, bör jag inte då fortsätta ha den? Eller är batteritiden väldigt mycket sämre med den eller något åt det hållet?
Sen har jag väl egentligen en till fundering, när jag lägger in HSPL3 kommer jag då bli tvungen att lägga in ny radio efter det eller finns den jag har nu redan där efter installationen av HSPL3?

Har så jäkla svårt att minnas hur allt går till trots att jag gjort precis samma sak på min förra Diamond.. Ni får ursäkta.

Tack!
Mvh Anders

Tänk på att ladda ner en ROM som är byggd för T2? eftersom din är amerikansk.

http://forum.xda-dev...ad.php?t=653614

Postad 25 juli 2010 - 14:19

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Det är riktigt som DrPepper skriver att ROMen måste vara avsedd för den amerikanska HD2an.

På radiofronten är det egentligen lite svårt att säga att DEN radion är den bästa s.a.s. Vilken radio som är bäst beror på operatör och var man befinner sig. Däremot är det så att radioversioner avsedda för T-Mobile US enligt uppgift kan hantera 576 MB RAM om ROMen stödjer det. Det är dock omdebatterat huruvida den europeiska versionen har den mängden minne. Jag kör dock med 576 MB RAM indikerat.

Ofta brukar nyare radioversioner vara bättre när det gäller mottagning och batteriförbrukning men det varierar. Bäst radio för mig har hittills varit 2.11.50.xx.

Postad 25 juli 2010 - 16:01

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1 862 inlägg
  • 0
Precis, det kan vara därför som din första flashning misslyckades också.

Postad 25 juli 2010 - 17:55

Unregistered4f471b27
  • Unregistered4f471b27
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

Tänk på att ladda ner en ROM som är byggd för T2? eftersom din är amerikansk.

http://forum.xda-dev...ad.php?t=653614

Nu hänger jag inte med riktigt, vad är det som är amerikanskt? Tänkte du på Romen som jag tänkte installera eller min mobil?
T2 står för?

Min mobil är iaf inte amerikansk då den är köpt här i Sverige och när jag har läst länken du postade + infon om att byta rom på 512Mb varianten (vilket jag har) så står det att man inte bör installera en usa-rom på den europeiska modellen, eller jag kanske förstått fel.. Vart myckat att tänka på helt plötsligt för min lilla hjärna.

Tack!

Postad 25 juli 2010 - 18:33

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Aha, har du en svenskköpt modell är det vanliga Europa-ROMar som gäller. Ingen tvekan om den saken.

Troligen har det skett en förväxling med en annan användare som hade en amerikansk HD2 i denna tråd.

För en europeisk HD2 är det bara att flasha som vanligt s.a.s.

Postad 25 juli 2010 - 18:48

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1 862 inlägg
  • 0

Nu hänger jag inte med riktigt, vad är det som är amerikanskt? Tänkte du på Romen som jag tänkte installera eller min mobil?
T2 står för?

Min mobil är iaf inte amerikansk då den är köpt här i Sverige och när jag har läst länken du postade + infon om att byta rom på 512Mb varianten (vilket jag har) så står det att man inte bör installera en usa-rom på den europeiska modellen, eller jag kanske förstått fel.. Vart myckat att tänka på helt plötsligt för min lilla hjärna.

Tack!

Var visst samwall jag skulle citerat istället.

Postad 25 juli 2010 - 20:00

Unregistered4f471b27
  • Unregistered4f471b27
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
Okej, med andra ord så kan jag köra på som jag tänkt = HSPL3 - Omega och sen radion som jag kör med för tillfället ?

Tack!

Postad 25 juli 2010 - 20:14

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1 862 inlägg
  • 0

Okej, med andra ord så kan jag köra på som jag tänkt = HSPL3 - Omega och sen radion som jag kör med för tillfället ?

Tack!

Ja Precis, bara att tuta och köra, om du fortfarande är osäker på hur du flashar finns det en tutorial på xda-dev forumet.

Postad 26 juli 2010 - 18:01

AudioSmurf
  • AudioSmurf
  • Lärjunge

• 323 inlägg
  • 0
Gött... äntligen kan man lyssna på Spotify i sin HD2. :D
Jag orkade inte vänta på Windows Mobileversionen så jag kör det via Android istället ;)

/AudioSmurf

Postad 26 juli 2010 - 19:22

Unregistered4f471b27
  • Unregistered4f471b27
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
Har nu lagt in Omega XT4.1 och HSPL3 och upptäckte efter 30 min en bugg eller något åt det hållet, när jag pratar med någon i telefonen och vill höja/sänka ljudet hänger sig telefonen. Någon som vart med om något liknande? Finns det en lösning tro?

Tack!
/ Anders

Postad 26 juli 2010 - 20:06

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0

Har nu lagt in Omega XT4.1 och HSPL3 och upptäckte efter 30 min en bugg eller något åt det hållet, när jag pratar med någon i telefonen och vill höja/sänka ljudet hänger sig telefonen. Någon som vart med om något liknande? Finns det en lösning tro?

Tack!
/ Anders

OmegaXT 4.1 rullar problemfritt hos mig. Testa att köra med FlashOHolic RUU som jag länkat i tråden och låt den köra en s.k Task29 före flashen. Det skall rensa ut diverse mysko problem som kan orsakas av att det ligger gammalt skräp kvar från föregående ROM.

Telefonsamtal och volym har inte trasslat hos mig med Omega.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.