Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - HTC Desire *

3018 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 juli 2010 - 17:28

Unregistered6b8ff32e
  • Unregistered6b8ff32e
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0

Klart jag kör senaste, uppdaterar ju när det kommer nya versioner...

Aha, ok. Bra

Postad 23 juli 2010 - 08:58

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0
har problem med mailandet. ofta (alltid?) skickas mailet 2-3ggr istället för bara 1. nån som vet vad detta kan bero på och hur det löses?

Postad 23 juli 2010 - 10:11

David_
  • David_
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Måste säga att jag är väldigt nöjd med min Desire sofar!
Har två frågor dock. Bästa msn klienten? Finns ju lite olika att välja på.
Och nu ska jag sätta på displayskydd och då gäller det ju att få skärmen ren från fingeravtryck o dylikt. Hur gör man det på bästa sättet egentligen, är det med en fuktig trasa?

Postad 23 juli 2010 - 11:57

Unregistered5d19e759
  • Unregistered5d19e759
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Snodde mobil - spårades på tio minuter Ägaren såg tjuven på karta
Cyklist snodde mobil - spårades på tio minuter
http://www.aftonblad...ryl/article75...
Tjuven nappade åt sig kvinnans iPhone och smet på cykel. Nio minuter senare greps han av polis. Telefonen ingick nämligen i ett test - av en ny spårningsapp

Läste detta på Aftonbladet. Finns det någon liknade app för Desire?

Postad 23 juli 2010 - 13:27

U-Nas
  • U-Nas
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Är det fler än jag som har en baksida som knarrar?
Isåfall är de lite tråkigt, för Anovo vägrar göra något vettigt åt saken. Måste jag gå denna vägen, eller finns det andra sätt?

Läs själva här.

Postad 23 juli 2010 - 13:29

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0
tja om jag vrider och håller på kan jag få den att knarra lite granna, men det är inget som på något sätt stör eller som egentligen händer speciellt mycket. antar att du har lite värre besvär?

Postad 24 juli 2010 - 01:06

Lord_Henkutt
  • Lord_Henkutt
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Har nu beställt mig en sådan här telefon!
Jag hoppas att jag inte kommer att bli missnöjd. :D

Postad 25 juli 2010 - 21:25

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0

Mitt sdkort har börjat slutta fungera flera gånger om dagen. Jag misstänker en app men ni kanske har upplevt samma problem och vet vad problemet beror på?

Återställde luren FLERA gånger. Det blev bara värre känns det som. Men sedan tog jag ett gammalt micro SD från en annan telefon och nu fungerar allting fläckfritt i redan 24 timmar. Måste säga att jag formaterade om kortet direkt efter återställning. Skall ta nu det första kortet och formatera om det också. Vi får se vad som händer...

Postad 26 juli 2010 - 00:03

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • Forumräv

• 614 inlägg
  • 0

Snodde mobil - spårades på tio minuter Ägaren såg tjuven på karta
Cyklist snodde mobil - spårades på tio minuter
http://www.aftonblad...pryl/article75...
Tjuven nappade åt sig kvinnans iPhone och smet på cykel. Nio minuter senare greps han av polis. Telefonen ingick nämligen i ett test - av en ny spårningsapp

Läste detta på Aftonbladet. Finns det någon liknade app för Desire?

har inte läst artikeln men japp det finns det. polaren kör det på sin x10 men vet inte vad det heter. man skickar ett sms till sin telefon som aktiverar gps:n och skickar infon så får man upp det på googlemaps eller liknande. man väljer själv vad som ska stå i smset och det är casesensitive och man väljer ju smartast nått som inte är i stil med tracE mY phonE för då fattar nog skurken =) ska se om jag kommer ihåg att fråga polaren om ingen annan vet.

Postad 26 juli 2010 - 11:36

Nirre99
  • Nirre99
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Har skaffat spotify till min desire men är grymt besviken. Finns det verkligen inget lättare/snabbare sätt att byta låt på än att 1. "väcka" lure 2. låsa upp skärmen 3. ta fram programmet/widgeten 4. Byta låt ?! Finns det inget alternativ att byta låt direkt på startskärmen som på HTC mp3-spelare eller som på iPhone?

Postad 26 juli 2010 - 13:00

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

• 2 525 inlägg
  • 0
Joda, lägg till Spotify's egen Widget så kan du byta direkt på starktskärmen!

Postad 26 juli 2010 - 13:05

Nirre99
  • Nirre99
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0

Joda, lägg till Spotify's egen Widget så kan du byta direkt på starktskärmen!

Tack för snabbt svar, men...

Nej, har testat det men får det ändå inte att funka. Kan jag ha fel inställningar någonstans?

Edit: Jag vill alltså kunna byta låt utan att låsa upp skärmen (som vid en tryckning på on/off med HTCs Mp3-spelare och klick på home-knappen på apple.

Redigerat av Nirre99, 26 juli 2010 - 13:13.

Postad 26 juli 2010 - 13:12

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0
du menar att du vill ha kontroller på låsskärmen?

Postad 26 juli 2010 - 13:16

Nirre99
  • Nirre99
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0

du menar att du vill ha kontroller på låsskärmen?

Bingo! Yes, det är det jag vill ha. Is it possible?

Postad 26 juli 2010 - 13:44

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

• 2 525 inlägg
  • 0

Edit: Jag vill alltså kunna byta låt utan att låsa upp skärmen (som vid en tryckning på on/off med HTCs Mp3-spelare och klick på home-knappen på apple.

Jasså, det var så du menade, missuppfattade frågan lite! :D
Har faktiskt ingen aning om något sådant finns...

Fråga:
Vilken är den enklaste men samtidigt mest "stabilaste" video/film-spelaren?
Fanns ju ett hyffsat antal på market men orkar inte gå igenom alla...
Dessutom så vore det ju enklare att leta efter App's om det fanns något sorts system för att visa de med flest stjärnor först, istället för att bara lista (antagligen) alla helt random ;)

Postad 26 juli 2010 - 14:05

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0

tyvärr ingen aning faktiskt. du lyssnar med hörlurar antar jag? du har inga hörlurar med knappsats till så att du kan byta så isåfall? annars är mitt förslag att fixa såna, för det borde väl funka.

Postad 26 juli 2010 - 14:06

Nirre99
  • Nirre99
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0

tyvärr ingen aning faktiskt. du lyssnar med hörlurar antar jag? du har inga hörlurar med knappsats till så att du kan byta så isåfall? annars är mitt förslag att fixa såna, för det borde väl funka.

Jag har ett BT-headset med låtbytarknappar, men det ska väl inte funka med android alls?

Postad 26 juli 2010 - 14:07

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0
är inga problem för mig med mitt mw600 och audio book player.

Postad 26 juli 2010 - 14:35

David_
  • David_
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Ska beställa ny skyddsplast till displayen nu tänkte jag innan jag får någon repa. Fick ju inte på förra skyddsplasten. -.-
Någon som kan tipsa om nån bra skyddsplast till displayen som är lätt att få på eller är alla lika jävliga?

Postad 26 juli 2010 - 16:59

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Såg något program för det, men minns inte vad det hette. Google lite så hittar du nog.

Postad 26 juli 2010 - 18:55

Bumb
  • Bumb
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Är i valet o kvalet om jag ska välja en HTC desire eller wildfire. Wildfirens fördelar är ju lite bättre batteritid, storleken och kanske byggkvaliten.

Annars är ju Desiren bättre, men dyrare.....Vad anser ni är nackdelar med eran Desire? Är ni nöjda med erat köp? Kommer telefonen bli snabbare och få bättre batteritid med nästa androiduppdate 2.2)?

Postad 26 juli 2010 - 21:31

CountZer0
  • CountZer0
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Är inte skyddsfilm den onödigaste prylen till en desire? Har min i fickan utan nån form av skydd och har haft den sedan releasen. Inte en enda repa. Det enda jag kan gnälla på är väl att skyddsfilm till linsskyddet hade varit att föredra. Har försökt hitta en custombaksida med linslock ala Nokia n95 men det verkar lönlöst. Iofs sitter jag nu på en annan baksida då jag idag fick mitt "lite" tjockare batteri på 3000maH. Telefonen ligger bra i handen men känns lite biffig i framfickan på jeansen. Men men man kan ju inte få allt.

Postad 26 juli 2010 - 22:23

penke62
  • penke62
  • Lärjunge

• 334 inlägg
  • 0

Är inte skyddsfilm den onödigaste prylen till en desire? Har min i fickan utan nån form av skydd och har haft den sedan releasen. Inte en enda repa. Det enda jag kan gnälla på är väl att skyddsfilm till linsskyddet hade varit att föredra. Har försökt hitta en custombaksida med linslock ala Nokia n95 men det verkar lönlöst. Iofs sitter jag nu på en annan baksida då jag idag fick mitt "lite" tjockare batteri på 3000maH. Telefonen ligger bra i handen men känns lite biffig i framfickan på jeansen. Men men man kan ju inte få allt.

Var har du hittat det batteriet och baksidan?

Postad 27 juli 2010 - 13:52

CountZer0
  • CountZer0
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Var har du hittat det batteriet och baksidan?

http://cgi.ebay.com/...=item2a089c922d

Köpte ovanstående. Missade att jag skulle få TVÅ batterier och baksidor men det var inte svårt att bli av med det andra.

Postad 27 juli 2010 - 17:34

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Tack för snabbt svar, men...

Nej, har testat det men får det ändå inte att funka. Kan jag ha fel inställningar någonstans?

Kanske denna?
http://www.androlib....cker-jqpAj.aspx

Postad 27 juli 2010 - 18:37

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0
den där såg intressant ut, men såklart kostar den =(. finns ju en stor jäkla tom yta ovanför slidern som man hade kunnat använda till nåt bättre.

edit: fanns visst en annan med, flyscreen. den kanske man skulle prova.

Redigerat av Unregisteredbb649a5e, 27 juli 2010 - 18:38.

Postad 27 juli 2010 - 22:10

_dawson_
  • _dawson_
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Hej alla i tråden!

Hoppas någon kan hjälpa mig. Jag har börjat lägga in lite film i Desire'n som jag spelar upp med ett program som heter Video player. Det fungerar bra att se på filmen, men det är filmens namn jag inte blir klok på. Jag vill gärna renskriva filmens namn så att den tex heter Family guy - S02E01. Jag ändrar namnet på filen i datorn och lägger över den till Desire'n, när jag sedan ska se på filmen i mobilen så heter den ändå som ursprungsnamnet, tex Family.Guy.S02E01.SWESUB.DVDRip.XviD-Sabelma.

Någon som vet hur man löser detta?

Postad 27 juli 2010 - 22:15

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Hej alla i tråden!

Hoppas någon kan hjälpa mig. Jag har börjat lägga in lite film i Desire'n som jag spelar upp med ett program som heter Video player. Det fungerar bra att se på filmen, men det är filmens namn jag inte blir klok på. Jag vill gärna renskriva filmens namn så att den tex heter Family guy - S02E01. Jag ändrar namnet på filen i datorn och lägger över den till Desire'n, när jag sedan ska se på filmen i mobilen så heter den ändå som ursprungsnamnet, tex Family.Guy.S02E01.SWESUB.DVDRip.XviD-Sabelma.

Någon som vet hur man löser detta?

Kolla och editera med en tageditor innan du kopierar över filmen så bör det funka.

Postad 27 juli 2010 - 22:40

_dawson_
  • _dawson_
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Kolla och editera med en tageditor innan du kopierar över filmen så bör det funka.

OK, tack! Några förslag på en bra tageditor?

Postad 27 juli 2010 - 22:55

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0
Jag brukar använda MetaBrowser dock kostar den senaste versionen några kronor, men betaversion 09.02.09 finns fortfarande tillgänglig gratis

Postad 28 juli 2010 - 07:07

MiWa
  • MiWa
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0

Jag brukar använda MetaBrowser dock kostar den senaste versionen några kronor, men betaversion 09.02.09 finns fortfarande tillgänglig gratis

Prova oxå att rensa cachen...

Postad 28 juli 2010 - 09:44

gbg_mattias
  • gbg_mattias
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Tjenare.

Jag fick min desire igår och telefonen fungerar utmärkt men när jag kopplar in den i datorn blir det problem. Jag kopplar in telefonen via usb och väljer att använda den som diskenhet så att jag kan flytta över musik till sd-kortet. Då slutar uppkopplingen till mitt trådlösa nätverk och internet på DATORN att fungera. Kopplar jag ur telefonen och startar om datorn fungerar det som det skall igen. Har någon råkat ut för något liknande eller har någon idé om vad som kan orsaka problemet.

/Mattias

Postad 30 juli 2010 - 13:31

pko
  • pko
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0
Verkar som om Froyo kommer i helgen?
http://www.engadget....deo-capture-to/

Postad 30 juli 2010 - 16:59

swebarb
  • swebarb
  • Forumräv

• 585 inlägg
  • 0
Det var på tiden, tur man inte köpa en X10 som ligger kvar på 1.6 hahaha.

Postad 30 juli 2010 - 18:37

U-Nas
  • U-Nas
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Är det nästa version av Android som kallas Froyo?
Isåfall kan jag, med min olåsta Desire, vänta mig att få den nedladdad till telefonen i helgen? Fan vad najs..!

Postad 30 juli 2010 - 18:42

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Är det nästa version av Android som kallas Froyo?
Isåfall kan jag, med min olåsta Desire, vänta mig att få den nedladdad till telefonen i helgen? Fan vad najs..!

Du bör få den de närmsta dagarna om den släpps, alla brukar inte få uppdates exakt samtidigt utan det kan slå nån eller ett par dagar. Om jag förstod det rätt så skulle du få den direkt till telefonen om du har ställt in automatiska uppdates i inställningarna, du kan också söka manuellt.

Postad 30 juli 2010 - 21:26

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0

Tjenare.

Jag fick min desire igår och telefonen fungerar utmärkt men när jag kopplar in den i datorn blir det problem. Jag kopplar in telefonen via usb och väljer att använda den som diskenhet så att jag kan flytta över musik till sd-kortet. Då slutar uppkopplingen till mitt trådlösa nätverk och internet på DATORN att fungera. Kopplar jag ur telefonen och startar om datorn fungerar det som det skall igen. Har någon råkat ut för något liknande eller har någon idé om vad som kan orsaka problemet.

/Mattias

Det kan ju vara din dator... hur som helst är det ett ovanligt problem.

Postad 30 juli 2010 - 22:53

U-Nas
  • U-Nas
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Du bör få den de närmsta dagarna om den släpps, alla brukar inte få uppdates exakt samtidigt utan det kan slå nån eller ett par dagar. Om jag förstod det rätt så skulle du få den direkt till telefonen om du har ställt in automatiska uppdates i inställningarna, du kan också söka manuellt.

- Alright. Jag fick en popup för några veckor sedan då den förra uppdateringen släpptes. Gick väldigt smidigt förutom att ALLA mina sms blev dubbletter. Sjukt störigt, men jag hittade en app som kunde radera sms lite snabbare än man gjort för hand.
Hoppas uppdateringen till Froyo går smidigare och utan biverkningar :) Tack för svaret.

Postad 31 juli 2010 - 12:28

DrInside
  • DrInside
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Hallå alla desire ägare. Jag ska till USA nu i oktober och tänkte ta med mig telefonen dit. Så här kommer några funderingar som jag hoppas kunna få hjälp med av er.

1: Jag tänkte köpa ett amerikanskt kontantkort där som jag kan använda mig av under mina 3 veckor på resande fot. Har ni några tips på bra operatörer? Jag tänkte mest använda luren i surfärenden, för att hitta info och sånt, och då orkar man inte alltid leta upp en wifi hotspot.

2: Tänkte passa på att uppgradera minneskortet från det som följde med i förpackningen till ett 32 gigs nu när Froyo ändå lurar runt hörnet. Funkar amerikanska micro sd-kort i svenska telefoner eller är det problem där med olika regioner? Borde inte vara det men jag vill gärna vara säker.

Tror det var allt för denna gången.
Tacksam för all hjälp jag kan få.

Mvh Martin.

Postad 31 juli 2010 - 16:06

Unregisteredf4b632a1
  • Unregisteredf4b632a1
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Hej alla, jag hänger inte med... Vad är frojo för något?

Postad 31 juli 2010 - 17:13

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0
Ett enkelt svar hittar man enkelt...

Postad 31 juli 2010 - 17:44

nipe
  • nipe
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0

2: Tänkte passa på att uppgradera minneskortet från det som följde med i förpackningen till ett 32 gigs nu när Froyo ändå lurar runt hörnet. Funkar amerikanska micro sd-kort i svenska telefoner eller är det problem där med olika regioner? Borde inte vara det men jag vill gärna vara säker.

Har visserligen ett amerikanskt SIM för att kunna köpa apps men har ingen erfarenhet av att faktiskt använde det. Däremot kan jag med säkerhet meddela att amerikanska micro SD-kort funkar utmärkt, det är som tur är inget trams med regioner och liknande likt DVD-filmer. Men kolla upp några intressanta kort du kan tänka dig innan du åker för det är inte så enkelt som att bara gå efter storlek och Class om man vill ha det bästa. Det finns skillnader som inte alltid går att utläsa ur faktabladen utan bara genom tester och dylikt. Vill man göra det väldigt enkelt så håller SanDisk generellt hög kvalitet.

Hej alla, jag hänger inte med... Vad är frojo för något?

Froyo är "kodnamnet" på det kommande Android 2.2, alltså operativsystemet som används i t.ex Desire telefonerna. Testa Harleys länk ovan för djupare info.

Redigerat av nipe, 31 juli 2010 - 17:46.

Postad 31 juli 2010 - 19:37

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0

Vill man göra det väldigt enkelt så håller SanDisk generellt hög kvalitet.

vad jag har hört så är kingston bättre, men det är inget jag vågar stå för. jag har iallafall ett 8gb sandisk och det fungerar finfint =).

Postad 31 juli 2010 - 20:02

Unregisteredf4b632a1
  • Unregisteredf4b632a1
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Har visserligen ett amerikanskt SIM för att kunna köpa apps men har ingen erfarenhet av att faktiskt använde det. Däremot kan jag med säkerhet meddela att amerikanska micro SD-kort funkar utmärkt, det är som tur är inget trams med regioner och liknande likt DVD-filmer. Men kolla upp några intressanta kort du kan tänka dig innan du åker för det är inte så enkelt som att bara gå efter storlek och Class om man vill ha det bästa. Det finns skillnader som inte alltid går att utläsa ur faktabladen utan bara genom tester och dylikt. Vill man göra det väldigt enkelt så håller SanDisk generellt hög kvalitet.

Froyo är "kodnamnet" på det kommande Android 2.2, alltså operativsystemet som används i t.ex Desire telefonerna. Testa Harleys länk ovan för djupare info.

Hehe, det verkar ju kanon. Tack för svaren och länken.
Marcus

Postad 01 augusti 2010 - 09:15

DrInside
  • DrInside
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Skönt att veta att det funkar. Lär väl bli ett sandisk då skulle jag tro, orkar inte springa runt i elektronik affärer och leta olika minneskort, det är ju inte riktigt därför som man åker till USA. :)
Du sa att du har ett amerikanskt SIM så du kan köpa appar. Jag antar att du använder det här i Sverige? Då måste det ju fungera även "over there" tycker man. Så jag tar väl helt enkelt och provar att köpa ett litet start kit när jag är där.

Tack för hjälpen.
Martin

Nu ska man bara sitta och uppdatera manuellt hela dagen för att se om den frusna yoggin dyker upp idag eller inte. :D

Postad 01 augusti 2010 - 10:28

Unregisteredf4b632a1
  • Unregisteredf4b632a1
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Hej igen...
Någonstans i denna tråd läste jag om en annan kamera-widget som skulle vara bättre än den som följer med. Nu har jag sökt och kan inte hitta den. Stämmer det eller har jag missupfattat något?
Mvh
Marcus

Postad 01 augusti 2010 - 13:11

New Player
  • New Player
  • Veteran

• 1 586 inlägg
  • 0
Nu har 2.2 uppdatering kommit :)

Postad 01 augusti 2010 - 13:19

U-Nas
  • U-Nas
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Jag har inte fått nån uppmaning än.. har du sökt manuellt eller det kom automatiskt?

Postad 01 augusti 2010 - 13:20

New Player
  • New Player
  • Veteran

• 1 586 inlägg
  • 0
Jag ställde fram datumet 2dar och sökte manuellt.

Redigerat av New Player, 01 augusti 2010 - 13:21.

Postad 01 augusti 2010 - 13:28

U-Nas
  • U-Nas
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Nuså! Jag gjorde en manuell sökning och nu laddar jag hem den. Behövde dock inte ställa om datumet något.
Grymt, hoppas på några förändringar iaf!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.