Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N8 *

9135 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 November 2010 - 09:17

Ukko
  • Ukko
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Ser att frågan ställts tidigare, men inga svar; Har någon provat SPB Mobile Shell for Symbian^3?

http://www.youtube.c...h?v=T3X5j5AY6q0

Det finns ju en trial version i ovi-store. SPB Mobile Shell Lite. Så det är ju bara att dra ner det och testa :( . Personligen tyckte jag det var ganska bökigt, men visst, snyggt var det ju..

Postad 10 November 2010 - 11:44

Unregistered4a93fc07
  • Unregistered4a93fc07
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Det finns ju en trial version i ovi-store. SPB Mobile Shell Lite. Så det är ju bara att dra ner det och testa :D . Personligen tyckte jag det var ganska bökigt, men visst, snyggt var det ju..

Jag har testat det, och visst är det snyggt men håller med om att det är ganska bökigt. Avistallerade det ganska snabbt...

Postad 10 November 2010 - 15:01

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0
För de som undrar varför telefonen ständigt kopplar upp sig mot WLAN/paket-anslutning, kontrollera så att hämtningsintervallet i mail-widgeten inte är inställd på snarast (soonest)!
Jag provade nyss och det fungerade.

Postad 10 November 2010 - 15:15

DXD
  • DXD
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Någon ny information om när andra butiker får in N8? Butikerna verkar veta lika lite som kunderna...

Edit: Då kom den idag från PC-city! Skön överraskning. Förbeställde när den låg på 4090kr. :D

Redigerat av DXD, 10 November 2010 - 19:03.

Postad 10 November 2010 - 15:53

SvenSven
  • SvenSven
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0

För de som undrar varför telefonen ständigt kopplar upp sig mot WLAN/paket-anslutning, kontrollera så att hämtningsintervallet i mail-widgeten inte är inställd på snarast (soonest)!
Jag provade nyss och det fungerade.

Funkade för mig också. Tack!

Postad 10 November 2010 - 22:08

Das Zie
  • Das Zie
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
Gillar telefonen mer och mer för varje dag! Har beställt lite tillbehör nu. Ett displayskydd, silikonskydd, billaddare, bilhållare och ett minneskort (inte för att jag behöver mer minne, mest för att jag kan).

Batteritiden upplever jag som mycket bra. Har tittat på film ca 1h, surfat ca 1h lyssnat på musik i 1h samt pratat i 2h och har ändå 2 streck kvar. Tog den ur laddaren för ett dygn sedan.

Redigerat av Das Zie, 10 November 2010 - 22:09.

Postad 10 November 2010 - 22:13

Kemi
  • Kemi
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0

Någon ny information om när andra butiker får in N8? Butikerna verkar veta lika lite som kunderna...

Edit: Då kom den idag från PC-city! Skön överraskning. Förbeställde när den låg på 4090kr. :D

Trevligt, blev först lite avundsjuk när jag väntat på min beställning sen 18/8 men kollade mailen och där fanns ett meddelande från Mobilgiganten att de skickat luren idag. Borde få den imorgon om inte Posten strular till det.

Fick pröjsa 4079kr för min.

Postad 10 November 2010 - 23:09

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Gillar telefonen mer och mer för varje dag! Har beställt lite tillbehör nu. Ett displayskydd, silikonskydd, billaddare, bilhållare och ett minneskort (inte för att jag behöver mer minne, mest för att jag kan).

Batteritiden upplever jag som mycket bra. Har tittat på film ca 1h, surfat ca 1h lyssnat på musik i 1h samt pratat i 2h och har ändå 2 streck kvar. Tog den ur laddaren för ett dygn sedan.

Appropå laddare och hållare till bil. Såg att Brodit har en aktiv hållare:
http://www.brodit.co...t/101105-1.html

Postad 10 November 2010 - 23:25

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0
Om ni vill så kan ni testa Grid Touch For Symbian^3, till skillnad mot SPB mobile shell så är Grid Touch gratis på OVI store. http://www.youtube.c...player_embedded

När vi ändå pratar gratis så kan ni få några gratisspel också:
http://conversations...s-for-nokia-n8/

Redigerat av Unregistered31511, 10 November 2010 - 23:49.

Postad 10 November 2010 - 23:36

star trek
  • star trek
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Oj vad skillnad det är med batteritid när man stänger av WLAN:et! Jag har lite extra starkt ljus inställt på displayen, har bara ringt lite granna,surfat 25 minuter, sms:at lite , allmänt joxat lite, skickat några bilder via blåtand och ändå så har jag tre pluppar kvar efter snart två dygn tror jag. (jag har självklart inte engergisparfunktionen påslagen då heller)

Postad 10 November 2010 - 23:46

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0
Verkar vara en småpopulär telefon detta:
"The Nokia N8 has received the highest amount of consumer pre-orders in Nokia history. "
http://twitter.com/nokia

Redigerat av Unregistered31511, 10 November 2010 - 23:48.

Postad 11 November 2010 - 00:05

star trek
  • star trek
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Jag jag har bara ett halvstort fel på den och det är att dej ej finns linsskydd. Ett mindre fel är att det inte finns lampa till videofilmning. Detta kan jag leva med dock. Den är slimmad snygg och jag behöver inte dom allra flashigaste visualiseringarna. Jag ger den 8.5 av 10 möjliga!

Postad 11 November 2010 - 07:46

Unregistered4a93fc07
  • Unregistered4a93fc07
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Om ni vill så kan ni testa Grid Touch For Symbian^3, till skillnad mot SPB mobile shell så är Grid Touch gratis på OVI store. http://www.youtube.c...player_embedded

WOW!! Tack för tipset. Detta är exakt vad symbian behövde! Jag kan varmt rekommendera detta till alla som inte är nöjda med symbians menyer...

Postad 11 November 2010 - 10:18

SvenSven
  • SvenSven
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0

Riktigt bra! Tack!

Jag skulle gärna ha så man var tvungen slå in en kod då man låser upp display. Nån som har koll på nån sån app?

Postad 11 November 2010 - 10:42

Frasse_Z
  • Frasse_Z
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0

Jag skulle gärna ha så man var tvungen slå in en kod då man låser upp display. Nån som har koll på nån sån app?

Hugaligen - den funktionen har jag försökt bli av med sen jag började använda N8an! :)

Finns under Inställningar > Telefon > Telefonhantering > Säkerhetsinställningar > Telefon & sim-kort > "Automatisk telefonlåstid". Jag använder Mail for Exchange, och tydlgen kräver min Exchange-server att jag har den funktionen aktiverad, som en säkerhetsåtgärd.

Postad 11 November 2010 - 10:49

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0

Fel. Har tipsat om denna sida förut men gör det nu igen:
http://www.forum.nok...ications/N8-00/
kolla under Multimedia.
Vill man sedan veta filinformationen på ens mkv-filer så kan man installera:
http://mediainfo.sourceforge.net/sv

riktigt bra program, nu slipper man att föra över och testa.
family guy och two and a half men funkar inte men vad gör det när dexter och south park gör det. :)

Postad 11 November 2010 - 11:28

Unregistereda4ef6d9e
  • Unregistereda4ef6d9e
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Har kika på ett antal mobiler nu och N8 verkar vara den vettigaste för slanten jämfört med htc o iphone (stabilitet etc)..bra kamera, musikspelare, inbyggda minnet räcker gott o väl antar jag..När det gäller ex windows messenger, är d krångligt att använda den jämfört med att använda den i pc?? Är man begränsad när det gäller att söka på internet sajter??
Gps navigatorn..är den helt gratis?? vore bra o veta så man inte åker på jäkla räkningar efteråt:)

har inte vari uppdaterat när det gäller mobiler...senast köpta är sony ericsson k750i vilket jag köpte 2005 om jag minns rätt:D

Postad 11 November 2010 - 11:50

skanberg4
  • skanberg4
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Gps navigatorn..är den helt gratis?? vore bra o veta så man inte åker på jäkla räkningar efteråt:)

Ja, navigeringen är helt gratis. Och ska du åka till Norge som exempel så tankar du ner Norge-kartorna via Ovi-suite innan du åker så behöver du inte råka ut för någon kostsam datatrafik utomlands.

Postad 11 November 2010 - 12:04

Unregistereda4ef6d9e
  • Unregistereda4ef6d9e
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Ja, navigeringen är helt gratis. Och ska du åka till Norge som exempel så tankar du ner Norge-kartorna via Ovi-suite innan du åker så behöver du inte råka ut för någon kostsam datatrafik utomlands.

=) det här e goa nyheter, tackar för detta=)

Postad 11 November 2010 - 12:16

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
angående MediaInfo, vad ska man kolla efter angående vilka ljudformat den klarar av? jag laddade ner machete i 720p nu, det var en mp4-fil och bilden funkar klockrent, dock inte ljudet. :)

Postad 11 November 2010 - 13:10

clopzy
  • clopzy
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
N8:an har FAT-32 och klarar därför inte filer större än 4 GB. Jag undrar vad som händer om man kopplar till en extern hårddisk, minneskort eller USB minne (via USB on the go) med en fil som är större än 4 GB. Kan N8:an i så fall spela upp en film från en sån enhet?

Anledningen till att jag undrar är att jag laddade hem filmen avatar först till datorn och sen till telefonen. Den filen var på 3.89 GB. Det blev världigt bra bild när jag kopplade telefonen till TV´n och spelade upp filmen! Men många HD-filmer är på mer än 4 GB. Kan jag ha såna på ett minneskort, antingen i telefonen eller via kortläsare till USB on the go och spela upp filmerna via N8:an?

Postad 11 November 2010 - 13:11

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

angående MediaInfo, vad ska man kolla efter angående vilka ljudformat den klarar av? jag laddade ner machete i 720p nu, det var en mp4-fil och bilden funkar klockrent, dock inte ljudet. :)

http://www.forum.nok...ications/N8-00/
Audio Formats
AAC, AC-3, AMR-NB, AMR-WB, E-AC-3, eAAC, eAAC+, EFR, FR, MP3, WMA

Postad 11 November 2010 - 13:17

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

N8:an har FAT-32 och klarar därför inte filer större än 4 GB. Jag undrar vad som händer om man kopplar till en extern hårddisk, minneskort eller USB minne (via USB on the go) med en fil som är större än 4 GB. Kan N8:an i så fall spela upp en film från en sån enhet?

Anledningen till att jag undrar är att jag laddade hem filmen avatar först till datorn och sen till telefonen. Den filen var på 3.89 GB. Det blev världigt bra bild när jag kopplade telefonen till TV´n och spelade upp filmen! Men många HD-filmer är på mer än 4 GB. Kan jag ha såna på ett minneskort, antingen i telefonen eller via kortläsare till USB on the go och spela upp filmerna via N8:an?

Du svarar typ själv på din fråga; "N8:an har FAT-32 och klarar därför inte filer större än 4 GB.". Jag tror inte N8 stöder andra filsystem än FAT och FAT32, hittar dock inte någon säker information om vilka filsystem som stöds, varken internt eller externt.

Redigerat av trixeo, 11 November 2010 - 13:19.

Postad 11 November 2010 - 16:08

leris
  • leris
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0

Trevligt, blev först lite avundsjuk när jag väntat på min beställning sen 18/8 men kollade mailen och där fanns ett meddelande från Mobilgiganten att de skickat luren idag. Borde få den imorgon om inte Posten strular till det.

Fick pröjsa 4079kr för min.

Köpte du den son är "ren" från branding? Isf är det ju underbart att dom äntligen börjar dyka upp i butikerna!

Postad 11 November 2010 - 16:35

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0

Du får splittra filen via t ex mkvmerge (mkvtoolnix), för att få delar som är mindre än 4 GB.

Postad 11 November 2010 - 18:07

Kemi
  • Kemi
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0

Köpte du den son är "ren" från branding? Isf är det ju underbart att dom äntligen börjar dyka upp i butikerna!

Den är ren. Produktkod: 059C852 Sweden CV SE Dark Grey.

För er som undrar vilka program som använder internetanslutningen:

Tryck på batteriikonen uppe till höger på startskärmen och sen på de två motsatta pilarna.
Välj Ansl.hanterare och sen den aktuella anslutningen
Bläddra längst ner och kolla vad det står under Delad. Där listas alla program som fn. använder sig av uppkopplingen.

Postad 11 November 2010 - 18:57

Jonrad89
  • Jonrad89
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
nu har jag råkat ut för det som ett par redan råkat ut för.
Ett MMS har fastnat i utkorgen :)

Dock i ovi suite så MÅSTE jag säkerhetskopiera meddelanden, kontakter osv.
Men vill ju inte ha tillbaks MMS'et som krånglar, hur gör jag?

Tycker att så fort OVI suite kom in i bilden så strular ALLT.
Gamla S60v3 + pc suite, det var tider det.

EDIT: Såg nu att när man ska återställa säkerhetskopian så får man välja vad man vill kopiera över :angry:

Redigerat av Jonrad89, 11 November 2010 - 19:05.

Postad 11 November 2010 - 18:59

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Nokia PC-suite?

Postad 11 November 2010 - 19:06

hemtman
  • hemtman
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Shit va sjukt grid är, stört skön. Hoppas man kommer på hur man ändrar bakgrundsbild.

Postad 11 November 2010 - 19:07

Jonrad89
  • Jonrad89
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

Nokia PC-suite?

Jo har sett det, men orkar fan inte med allt krångel med dubbla program osv :)
Ovi suite + Pc suite
Uppdatering i mobilen + uppdatering genom ovi suite + uppdatering genom någon beta programvaru-uppdaterare :angry:

Blir sånt ###### strul med alla olika program, hålla reda på vilken som är vad, vilken som är bäst osv :D
Jag är självklart den som ska testa allt, så blir alltid till att man har dubbla program osv.

Postad 11 November 2010 - 19:22

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0

För er som undrar vilka program som använder internetanslutningen:

Tryck på batteriikonen uppe till höger på startskärmen och sen på de två motsatta pilarna.
Välj Ansl.hanterare och sen den aktuella anslutningen
Bläddra längst ner och kolla vad det står under Delad. Där listas alla program som fn. använder sig av uppkopplingen.

Nope. inte alltid. Min är ansluten just nu (av oklar anledning), och det står ingenting efter "Kppl.pkt online.telia.se". Om jag däremot öppnar lite program kommer "Delad" upp längst ner med info om program som används.

Postad 11 November 2010 - 19:29

Kemi
  • Kemi
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0

Nope. inte alltid. Min är ansluten just nu (av oklar anledning), och det står ingenting efter "Kppl.pkt online.telia.se". Om jag däremot öppnar lite program kommer "Delad" upp längst ner med info om program som används.

Ok, skumt... Min blev uppkopplad direkt när jag startade den första gången och fortsatte att vara det. Gick in där och såg något om Widgets och Hämtar. Valde widgets i off-line läge och luren kopplade direkt ner och har inte kopplat upp sen dess.

Postad 11 November 2010 - 19:33

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0

Ok, skumt... Min blev uppkopplad direkt när jag startade den första gången och fortsatte att vara det. Gick in där och såg något om Widgets och Hämtar. Valde widgets i off-line läge och luren kopplade direkt ner och har inte kopplat upp sen dess.

Skumt indeed. Tror att jag ska titta in på Teliabutiken imorgon.

Postad 11 November 2010 - 19:46

Das Zie
  • Das Zie
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
Hur gör man för att öppna en pdf fil som man fått via mail? Fick bara upp ett blankt papper. Ngn inställning?

Postad 11 November 2010 - 20:32

Cajsa
  • Cajsa
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Skumt indeed. Tror att jag ska titta in på Teliabutiken imorgon.

Vad ska Teliabutiken göra åt att din telefon är uppkopplad hela tiden? Eller missade jag något annat problem du har med telefonen?

Redigerat av Cajsa, 11 November 2010 - 21:18.

Postad 11 November 2010 - 21:26

Scio
  • Scio
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Hur gör man för att öppna en pdf fil som man fått via mail? Fick bara upp ett blankt papper. Ngn inställning?

Du måste ladda ner Adobe Reader. Finns på Ovi store, kostar 75 kr.

Postad 11 November 2010 - 21:31

vongen
  • vongen
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

Är du säker på det kolla under

Program -> Kontor

*edit* verkar som man måste registrera det först antagligen därför det inte visar något innan du gjort det.

Redigerat av vongen, 11 November 2010 - 21:33.

Postad 11 November 2010 - 21:32

Das Zie
  • Das Zie
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

Ahh, tack.

Postad 11 November 2010 - 21:56

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0

Vad ska Teliabutiken göra åt att din telefon är uppkopplad hela tiden? Eller missade jag något annat problem du har med telefonen?

Inte vet jag. Byta ut den? Om den beter sig annorlunda än andra N8:or (som inte kopplar upp sig när dom inte ska) kanske det är något fel på telefonen, och då är det väl inte helt orimligt att vända sig till återförsäljaren.

Postad 12 November 2010 - 07:00

Cajsa
  • Cajsa
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Inte vet jag. Byta ut den? Om den beter sig annorlunda än andra N8:or (som inte kopplar upp sig när dom inte ska) kanske det är något fel på telefonen, och då är det väl inte helt orimligt att vända sig till återförsäljaren.

Naturligtvis ska du be att få byta ut den om det är något fel på den men jag är rätt säker på att det inte är telefonen det är fel på. Det finns många anledningar till att den kan koppla upp sig. Widgetar, rss-feeds, email osv osv. Har du verkligen gått igenom dina inställningar?

Min telefon kopplade också upp sig i tid och otid tills jag hade gått in på lite olika ställen och ställt in att telefonen inte skulle automatiskt koppla upp sig för att uppdatera eller liknande.

Ett tips om du inte hittar inställningen är att trycka och håll ner (widgeten) och släpp efter en liten stund. Då kommer det upp en liten meny till med inställningar eller så kan det stå redigera.

Postad 12 November 2010 - 08:54

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0

Naturligtvis ska du be att få byta ut den om det är något fel på den men jag är rätt säker på att det inte är telefonen det är fel på. Det finns många anledningar till att den kan koppla upp sig. Widgetar, rss-feeds, email osv osv. Har du verkligen gått igenom dina inställningar?

Min telefon kopplade också upp sig i tid och otid tills jag hade gått in på lite olika ställen och ställt in att telefonen inte skulle automatiskt koppla upp sig för att uppdatera eller liknande.

Eftersom inställningen Widgets i offline-läge inte verkar funka har jag tagit bort nästan samtliga. E-mail har jag inte ens installerat ännu. Mina inställningar skrev jag om här

Ett tips om du inte hittar inställningen är att trycka och håll ner (widgeten) och släpp efter en liten stund. Då kommer det upp en liten meny till med inställningar eller så kan det stå redigera.

Då kommer man väl bara till "Redigera startsida"?

Jag har upptäckt att om jag går till Ovi store, och sedan avslutar Ovi, så fortsätter telefonen att vara uppkopplad. Jag måste gå in i Anslutningshanteraren, trycka på den aktuella anslutningen och "Frånkoppla". Så länge programmet (Ovi) är igång står det "CWRTWidget" och "nokiaserver" under Delad. När jag stänger ner Ovi så försvinner all info under Delad, men telefonen fortsätter att vara uppkopplad mot Internet.

Jag har läst på alla möjlig forum och många verkar ha problem med att telefonen kopplar upp sig på mytiska sätt mot WLAN, men i mitt fall är det Telia Internet. Tidigare kopplade den upp sig, men nu är det kanske framföallt att den inte koplar ner.

Postad 12 November 2010 - 09:39

Unregistereda4ef6d9e
  • Unregistereda4ef6d9e
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Såja, nu har man beställt en N8 med halebop vänner surfplus abbonemang=) Hoppas den slår min gamla mobil på alla vis (k750i) :)

Postad 12 November 2010 - 10:03

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0
Har varit inne på på olika sidor och kollat in hur det ser ut med tillgången på N8 under ett tag, nu har Telia slut på på N8 sin webbsida. Är första gången jag ser det hos dem. De verkar ska få in nya om en månad precis som DustinHome anger.

Såg igår att http://shop.nokia.se sänkt priset på N8 också från 4795:- till 4495:-. Prisändringen syns fortfarande inte på Prisjakt.

Redigerat av Unregistered31511, 12 November 2010 - 10:05.

Postad 12 November 2010 - 11:19

covejoli
  • covejoli
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
fick min N8 igår från tre jag har kollat igenom den och kan inte hitta någon skit från tre

Postad 12 November 2010 - 13:44

pygmejonas
  • pygmejonas
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

fick min N8 igår från tre jag har kollat igenom den och kan inte hitta någon skit från tre

Ahh, mycket bra!!!!! Jag tänkte också beställa en från tre. Fast jag vill egentligen ha en silver...
Ett tag var jag inne på Telenor eftersom sambon har det, men de har inget riktigt vettigt surfabbonemang för mig.
För mig blir det nog Tre - och surf plus.
Tyvärr är det bara tre och telenor som funkar ute vid vår sommarstuga...

Postad 12 November 2010 - 13:58

Frasse_Z
  • Frasse_Z
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0
Jag gillar True Caller, inte minst för den flotta förhandsviningen av sms "ovanpå" skärmsläckaren, så att man kan läsa dem direkt utan att röra telefonen. Finns det något liknande för E-post?

Postad 12 November 2010 - 14:23

carlhenrik82
  • carlhenrik82
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Ahh, mycket bra!!!!! Jag tänkte också beställa en från tre. Fast jag vill egentligen ha en silver...
Ett tag var jag inne på Telenor eftersom sambon har det, men de har inget riktigt vettigt surfabbonemang för mig.
För mig blir det nog Tre - och surf plus.
Tyvärr är det bara tre och telenor som funkar ute vid vår sommarstuga...

Tänkte sagt att telenor är dom ända som har ett vettigt surf-abbonemang, då dom är de enda med fri nerladdning.
69kr för 1mibt och ingen begränsning. Skamligt av de andra operatörerna att ha 2gb eller 5gb som gräns.
Rätta mig gärna om jag har fel:)

Postad 12 November 2010 - 14:55

MulleMetal
  • MulleMetal
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
3 har också fri surf/nedladdning....det ända som är kruxet är att hastigheten sänks ner till 0,4mbit/s efter utnyttjande av begränsningen...därefter när ny period på månads abbonemanget börjar så har man full hastighet igen.
Men man kan surfa m.m utan att det kostar xtra.

Postad 12 November 2010 - 15:04

passan1
  • passan1
  • Beroende

• 1019 inlägg
  • 0

3 har också fri surf/nedladdning....det ända som är kruxet är att hastigheten sänks ner till 0,4mbit/s efter utnyttjande av begränsningen...därefter när ny period på månads abbonemanget börjar så har man full hastighet igen.
Men man kan surfa m.m utan att det kostar xtra.

kompisen fick sänkt på 3, då va den helt värdelös. Det gick inte att göra nåt med den.
Undrar om det är upp till 0,4Mb/s. oavsett vad så vill man inte få den sänkt, för då sitter man på pottkanten.

Postad 12 November 2010 - 15:18

MulleMetal
  • MulleMetal
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

kompisen fick sänkt på 3, då va den helt värdelös. Det gick inte att göra nåt med den.
Undrar om det är upp till 0,4Mb/s. oavsett vad så vill man inte få den sänkt, för då sitter man på pottkanten.

Värdelös??
hur då?...sitter med mobiltinternet till min hempc och ibland droppar min hastighet ner till 0,4mbit/s men jag kan ändå ilugn och ro surfa,betala räkningar kolla youtube m.m.
Dessutom för "normatl" användande så räcker det gott med 2 eller 5gb/månad.
Klart..sitter man och drar hem massa filer,streama spotify,svtplay m.m så lär det inte räcka långt på en månad men hur många använder sin mobil som "ren" dator?

Sedan borde alla som har 3 klaga mer på deras mobila internet eftersom dom själva skriver så här...:
"5 GB data per månad ingår. Därefter begränsas hastigheten till 64 kbit/s under resterande del av kalendermånaden."

inget om att det skall vara "upp till 64kbit/s" :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.