Beurer BF 800
(Personvågar)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band
(Smartwatch)
|
9
|
(20)
|
Inga priser |
Postad 19 April 2011 - 20:20
Ja dom ger ett jämnare motstånd, dom plana gör det tyngre i horisontelt läge och väldigt lätt vid full böj av ryggen.ska testa de
det är en lutande bänk. är det bättre?
Postad 19 April 2011 - 20:22
Ja dom ger ett jämnare motstånd, dom plana gör det tyngre i horisontelt läge och väldigt lätt vid full böj av ryggen.
ok.
fixade nytt gymkort idag så i morgon blir det hårdträning eftersom jag missade gårdagen. kände mig faktiskt lite rastlös igår fast jag va ute och sprang.
Postad 19 April 2011 - 21:23
Sedan så testade jag att ja stången fram på axlarna typ som det diskuterats om här i tråden. Det kändes onaturligt och inte skönt för axlarna. Körde med bara stången då och lär ha blåmärken imorgon.
Redigerat av Ala_95, 19 April 2011 - 21:23.
Postad 19 April 2011 - 21:28
Baksida lår och höftböjararen.
För marklyftet eller knäböjen?
Baksida lår vet jag hur man stretchar, men hur stretchar jag höftböjaren?
Postad 19 April 2011 - 21:34
Är säkert bra för bägge övningar, denna kallades för tv tittaren när jag spelade hockey. Den är grymt bra att kunnaFör marklyftet eller knäböjen?
Baksida lår vet jag hur man stretchar, men hur stretchar jag höftböjaren?
images.jpg 4.46K
0 Antal nerladdningarAnnat alternativ:
images1.jpg 3.65K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av Bigrauk, 19 April 2011 - 21:40.
Postad 19 April 2011 - 21:46
Är säkert bra för bägge övningar, denna kallades för tv tittaren när jag spelade hockey. Den är grymt bra att kunna
![]()
images.jpg 4.46K 0 Antal nerladdningar
Annat alternativ:images1.jpg 3.65K 0 Antal nerladdningar
Är det höftböjaren man stretchar där eller? Den övre såg omöjlig ut för mig, men den nedre kanske jag klarar av.
Postad 19 April 2011 - 21:49
Det där är stretch för gluteus medius.Är säkert bra för bägge övningar, denna kallades för tv tittaren när jag spelade hockey. Den är grymt bra att kunna
![]()
images.jpg 4.46K 0 Antal nerladdningar
Annat alternativ:images1.jpg 3.65K 0 Antal nerladdningar
Höftböjare, jag tror inte det ska behövas.

Baksidalår.

Borde testa stretcha soleus.
Postad 19 April 2011 - 21:52
Ja det antar jag iafÄr det höftböjaren man stretchar där eller? Den övre såg omöjlig ut för mig, men den nedre kanske jag klarar av.
Jag kör också den nedre varianten blandat med denna vanliga:
images.jpg 3.9K
0 Antal nerladdningarOftast är det ju baksida lår och höften/stora sätesmuskeln som är alldeles för kort när man är vig som en trädstam.
Edit: Såg att lacto rättade mig med att det inte var höftböjaren, men jag tror iaf att stretcha sätesmuskeln kan vara ett bra tips, om inte annat för ditt problem med svanskotan.
Redigerat av Bigrauk, 19 April 2011 - 21:57.
Postad 19 April 2011 - 22:07
Ja denna passar dig nog bra ala, såg nu att du skrev att du ej når ner med hälen. Skyller på trötthet.Postar denna igen.
http://www.youtube.c...h?v=MqyV9KIBuPw
Redigerat av Bigrauk, 19 April 2011 - 22:08.
Postad 19 April 2011 - 22:15
Du får lära av henne annars, akta dig så det inte rycker i baguetten bara, kan påverka balansen
http://www.youtube.c...h?v=_7UK9vhqMnQ
http://www.youtube.c...;feature=fvwrel
Postad 20 April 2011 - 07:06
Ala
Du får lära av henne annars, akta dig så det inte rycker i baguetten bara, kan påverka balansen
Snygga pecs!
Postad 20 April 2011 - 07:28
Ala
Jo, pecsen var det inget fel på. Diggar namnet på sista filmen också
Gluteus var väl okej också
Postad 20 April 2011 - 09:39
Ja hon har ju en röv som heter dugaJo, pecsen var det inget fel på. Diggar namnet på sista filmen också
Gluteus var väl okej också
Postad 20 April 2011 - 10:22
Ja hon har ju en röv som heter duga
Lite för liten nedtill för min smak. Jag gillar den brasilianska looken mer:

Hon till höger alltså
Edit: VIlka quads:
Redigerat av Kamui, 20 April 2011 - 10:23.
Postad 20 April 2011 - 10:31
Shit, en bensax från henneEdit: VIlka quads:
Redigerat av Lactoferrin, 20 April 2011 - 11:21.
Postad 20 April 2011 - 11:09
Ala
MMppfff..... !!!!
Chitt pommes !
Hade jag varit en teknad figur hade jag haft hakan i golvet, tungen på sned och ögonen på andra sidan rummet.
Det va inte illa, antagligen något av det snyggaste som skådats
Hon skulle gärna få hjälpa mig med min träning, jag skulle köra hårt som fan !
vi skulle inte ens behöva lämna hemmet för att hålla oss i form...
Postad 20 April 2011 - 11:14
Shit, en bensax från henne :unsure:Jag föredrar den andra, nåt jag kan hantera, krävs lite Kamui och Vincent power för att hantera en brasselina.
Med en bensax kan hon ju krossa mitt huvud som en tomat
Postad 20 April 2011 - 11:21
Postad 20 April 2011 - 11:37
För övrigt så är det ju så att nästan alla tjejer se väldgt bra ut, dom e ena fina skapelser och det ska dom veta också
Jag har väldigt svårt att sätta några direkt skarpa "krav", jag brukar ha som skönhetsideal att det ska se bra ut och va det innebär finns det säker några 100miljoner varianter på...
Men sedan finns det vissa saker som tilltalar mig mer än andra och om man råkar få ihopp många/ alla dessa på samma person och dessutom får en balans på det så att Helheten blir bra. Då är det svåröverträffat...
Som den där tjejen på videon som jag känner är VÄLDIGT svårt att matcha, det är liksom något som bara är så "rätt"
Edit: alltså som svar på din fråga: Vet ej för en jag ser det! men håller i det stora hela med om det du skriver, inte fel med lite former
Redigerat av nejjagärintetillbaka, 20 April 2011 - 13:04.
Postad 20 April 2011 - 14:10
Skulle vilja ha lite tips, brukar köra 2 olika pass dock inte samma övningar varje ggn:
Rygg/biceps
Bröst/triceps/axlar
Kör inte vidare långa pass, inte heller vidare tungt utan gör det mest för att röra på mig.
Dessa pass brukar jag köra 4-5ggr/vecka (under lunchen så max 60min ink dusch)
Förutom detta så kör jag 3-5mil löpning/vecka.
Sen kör jag en rejäl lokalklimatkompensering på helgen i form av krogbesök oftast både fredag och lördag. Dvs blir en hel del öl..
hehe, kanske ser konstigt ut i era ögon, men jag strävar inte efter den perfekta kroppen gör det mest för att jag mår bättre av att röra på mig.. Så, slut på bakgrunds info.
Det jag skulle vilja ha tips på är olika övningar för axlarna, då jag känner att detta är ett område där jag har väldigt dålig koll.
ngn som känner sig manad?
Postad 20 April 2011 - 14:25
Du tränar jäkligt mycket måste jag säga!
Axlarna, där gillar jag pressövningar. Militärpress/hantelpress (inte för tungt så det blir push press) eller pressar i maskiner som finns. Om ditt gym har maskiner från Hammer Strength så finns t.ex. denna underbara maskin:

Komplettera pressarna med sidolyft. Kör du baksida på axelpasset eller på ryggpasset?
Redigerat av Kamui, 20 April 2011 - 14:27.
Postad 20 April 2011 - 15:03
bänkpressen gick ganska bra idag, kändes lättare än vanligt så på sista setet hängde jag på 5kg till och det gick galant
efter det körde jag lite andra övningar, armarna va gasnka slut då jag hade kört både axelpress, rodd och omvända latsdrag, men kände ändå att jag ville testa bänken igen, hängde på ytterliggare 5kg och gjorde 2 reps
helt i slutet på passet gjorde ja även 3 set i cablecrossen, fast på ett annat sätt än vad jag brukar och jäklar va mycket bättre den tog märkte jag.
nån som vet några bra tricepsövningar förutom den där med en bänk bakom sig?
Postad 20 April 2011 - 15:15
kom precis hem från ett superhärligt pass.
bänkpressen gick ganska bra idag, kändes lättare än vanligt så på sista setet hängde jag på 5kg till och det gick galant
efter det körde jag lite andra övningar, armarna va gasnka slut då jag hade kört både axelpress, rodd och omvända latsdrag, men kände ändå att jag ville testa bänken igen, hängde på ytterliggare 5kg och gjorde 2 repstroligtvis av ren vilja men det var ändå väldigt roligt
helt i slutet på passet gjorde ja även 3 set i cablecrossen, fast på ett annat sätt än vad jag brukar och jäklar va mycket bättre den tog märkte jag.
nån som vet några bra tricepsövningar förutom den där med en bänk bakom sig?
Kolla här: http://www.kolozzeum...ead.php?t=31071
Min absoluta favvo: http://www.exrx.net/...yingTriExt.html
Edit: http://forum.body.se...read.php?t=5146 Arne "Mr Greppstyrka" Perssons tricepsguide. Läs och se dina triccar växa!
Redigerat av Kamui, 20 April 2011 - 15:17.
Postad 20 April 2011 - 15:40
Postad 20 April 2011 - 15:44
Det är ju snart långhelg, då vandrar tankarna iväg lite
Axlarna, där gillar jag pressövningar. Militärpress/hantelpress (inte för tungt så det blir push press) eller pressar i maskiner som finns. Om ditt gym har maskiner från Hammer Strength så finns t.ex. denna underbara maskin:
Komplettera pressarna med sidolyft. Kör du baksida på axelpasset eller på ryggpasset?
Sådan har vi, grymt bra!
Fast på den som vi har så är det samma för båda armarna, inte separat som på den på bilden.
Med en bensax kan hon ju krossa mitt huvud som en tomat
Härligt sätt att dö dock!
Du får hålla tungan rätt i mun
Postad 20 April 2011 - 15:44
Förresten, testade knäböj idag med fria vikter. Det var lite vingligt, speciellt framåt och bakåt. Dessutom tror jag att jag måste stretcha mer för jag kan inte ha kvar hälen speciellt länge i backen utan måste som upp på tå och då tappar jag balansen. Vilken/vilka muskler ska man stretcha?
Sedan så testade jag att ja stången fram på axlarna typ som det diskuterats om här i tråden. Det kändes onaturligt och inte skönt för axlarna. Körde med bara stången då och lär ha blåmärken imorgon.
Kan ju ha en planka/vikt under hälen om du kommer ner utan att flytta hälen
Postad 20 April 2011 - 15:46
Kan ju ha en planka/vikt under hälen om du kommer ner utan att flytta hälen
Jo, brukar köra med en 10kg vikt under varje häl när jag körde i smithen. Men testade det aldrig den här gången, för göra det nästa benpass.
Har för övrigt ingen träningsvärk alls i benen idag, inte en tillstymmelse till det i framsida lår som jag pressade rejält igår. Skönt.
Postad 20 April 2011 - 15:47
Jo, brukar köra med en 10kg vikt under varje häl när jag körde i smithen. Men testade det aldrig den här gången, för göra det nästa benpass.
Har för övrigt ingen träningsvärk alls i benen idag, inte en tillstymmelse till det i framsida lår som jag pressade rejält igår. Skönt.
Bra, då är det inga problem att skita
Postad 20 April 2011 - 16:14
Har dom Hammer strength på ditt gym? Vart tränar du?Om ditt gym har maskiner från Hammer Strength så finns t.ex. denna underbara maskin:
Postad 20 April 2011 - 16:54
Har dom Hammer strength på ditt gym? Vart tränar du?
Jag har några gymkort, men Exhale i Gbg har http://www.exhalegym.se/ är där jag kört mest. Har dock inte kört där på länge nu då jag är på resande fot på jobbet. Har sett i Karlstad på ett litet gym vid universitetet också. Haninge har också om jag minns rätt.
Postad 20 April 2011 - 18:36
Jag har kört lite med Hammer på Balance, sköna prylar förutom deras hantlar som är dom otympligaste jag träffat på.Jag har några gymkort, men Exhale i Gbg har http://www.exhalegym.se/ är där jag kört mest. Har dock inte kört där på länge nu då jag är på resande fot på jobbet. Har sett i Karlstad på ett litet gym vid universitetet också. Haninge har också om jag minns rätt.
Gilla deras benspark där vardera ben har eget viktmagasin, var lätt att se styrkeskillnader.
Postad 20 April 2011 - 18:40
Jag har kört lite med Hammer på Balance, sköna prylar förutom deras hantlar som är dom otympligaste jag träffat på.
Gilla deras benspark där vardera ben har eget viktmagasin, var lätt att se styrkeskillnader.
Bröstmaskinerna är underbara, och de är ruskigt bra för axlarna också! Det är nästan lika skönt som fria vikter.
Postad 20 April 2011 - 19:47
Mer goa killar
http://www.youtube.c...G9Vkav1k_0&NR=1
http://www.youtube.c...feature=related
http://www.youtube.c...fKjfwFNgFo&NR=1
Postad 20 April 2011 - 19:57
*edit* aha nu fattar jag med oljan.. trodde det var ett skämt först !
Redigerat av Myllerman, 20 April 2011 - 19:58.
Postad 20 April 2011 - 19:59
Haha, fyfan vad sjuktGoogle Synthol så kan du läsa lite om det
Vilka töntar som använder det!
Postad 20 April 2011 - 20:36
Det är ju snart långhelg, då vandrar tankarna iväg lite
hmm, verkar spåra ur mer och mer denna tråd...
När det gäller axlar så kör jag det i samband med bröst/triceps.
Kör pressövningar med hantlar i sittande bänk.
Samt mindre hantlar i en " i can fly" manöver. Tänk dig hantlar framför *censur* och för dem upp åt sidorna med armbågarna låsta. Förstår du var jag menar?
Kör på SATS så har inte sett några hammer strength maskiner...
Postad 20 April 2011 - 20:45
hmm, verkar spåra ur mer och mer denna tråd...
När det gäller axlar så kör jag det i samband med bröst/triceps.
Kör pressövningar med hantlar i sittande bänk.
Samt mindre hantlar i en " i can fly" manöver. Tänk dig hantlar framför *censur* och för dem upp åt sidorna med armbågarna låsta. Förstår du var jag menar?
Kör på SATS så har inte sett några hammer strength maskiner...
Kolla övningsbanken som länkades i ett tidigare inlägg. Militärpress är min absoluta favoritövning på gymmet, min axelträning kretsar kring den. Du kan köra pressar med hantlarna stående istället för sittande också, skönare för ryggen tycker jag.
Japp, jag fattar - du menar sidolyft. Den är en bra övning.
Det behöver inte nödvändigtvis vara maskinen jag visade (det är min favorit bara), men någon maskin för axlarna där du pressar. Det finns på alla SATS jag varit på iaf.
Postad 20 April 2011 - 21:40
Kolla övningsbanken som länkades i ett tidigare inlägg. Militärpress är min absoluta favoritövning på gymmet, min axelträning kretsar kring den. Du kan köra pressar med hantlarna stående istället för sittande också, skönare för ryggen tycker jag.
Japp, jag fattar - du menar sidolyft. Den är en bra övning.
Det behöver inte nödvändigtvis vara maskinen jag visade (det är min favorit bara), men någon maskin för axlarna där du pressar. Det finns på alla SATS jag varit på iaf.
Det känns bara som att de övningar jag kör för axlar tar mer på baksidan, ned mot triceps..
Börjar lätt känna mig baktung om vi så säger när det gäller armar/axlar.
Skulle behöva ngn som tar på fram sidan om så finnes...
Sen gällande din tidigare kommentar..
Springer bara mycket nu iom att det torkat upp och våren kommit, har inte sprungit på ett tag.
Gym'et började jag i Nov...
Är lite av en säsongare, låter annat ta över när sommaren kommer, dvs livet
Sen tillbaka till hösten igen, lite av en periodare
Postad 20 April 2011 - 21:43
Det känns bara som att de övningar jag kör för axlar tar mer på baksidan, ned mot triceps..
Börjar lätt känna mig baktung om vi så säger när det gäller armar/axlar.
Skulle behöva ngn som tar på fram sidan om så finnes...
Sen gällande din tidigare kommentar..
Springer bara mycket nu iom att det torkat upp och våren kommit, har inte sprungit på ett tag.
Gym'et började jag i Nov...
Är lite av en säsongare, låter annat ta över när sommaren kommer, dvs livet
Sen tillbaka till hösten igen, lite av en periodare
Framsidan=pressövningar, bänkpress inkluderat.
Imponerande att du kör så många mil i veckan tycker jag. Jag springer alldeles för sällan!
Redigerat av Kamui, 20 April 2011 - 21:43.
Postad 20 April 2011 - 21:57
Framsidan=pressövningar, bänkpress inkluderat.
Imponerande att du kör så många mil i veckan tycker jag. Jag springer alldeles för sällan!
oki tack tack..
ska prova, även om jag tycker pressövningar bejakar min bakre sida av armen än främre, men kanske inte är samma då det gäller axel, eller?
löpningen började jag med förra året så smått, sprang 4 x 10km på hela året plus små pass.(3-5km då och då)
Sen körde jag premiärmilen (officiellt lopp) i år bara för skoj, och satte PB på 47:46...
sen blir det roligare och roligare, körde min första Extrem 15km i Ursvik i helgen på 1:28, var då tråkigt i mål så jag vände om, möte upp polarna och sprang med dem i mål igen..
Kör kungsholmen runt en par ggr varje vecka, tyvärr har jag nu stukat/vrickat foten i måndags så måste vila..
Siktar på halvmaran en lördag i Aug, följt av 50km cykel dagen efter. Därimellan en kräftskiva..
Som du ser så levar jag hellre livet med Dionysos
Är nog mer en långdistansare än kroppsbyggare
Postad 21 April 2011 - 06:45
Pressövningar innebär att man sträcker i armbågen och då är det Triceps (överarmens baksida) gör det arbetet, går att undvika men det är svårt och tungt.oki tack tack..
ska prova, även om jag tycker pressövningar bejakar min bakre sida av armen än främre, men kanske inte är samma då det gäller axel, eller?
Pressövningar aktivera främst främre delen av axelmuskeln deltoideus, fria vikter aktivera även dom bakre fibrerna men inte lika mycket som dom främre.
Postad 21 April 2011 - 07:24
Pressövningar innebär att man sträcker i armbågen och då är det Triceps (överarmens baksida) gör det arbetet, går att undvika men det är svårt och tungt.
Pressövningar aktivera främst främre delen av axelmuskeln deltoideus, fria vikter aktivera även dom bakre fibrerna men inte lika mycket som dom främre.
räknas armhävningar som en pressövning? borde träna lite framsida axlar eller?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
46 filmer
23 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?