Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor

5753 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 February 2012 - 12:30

Brel
  • Brel
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
Du andylin har ju sagt ,har jag för mig, att du prenumererar på kanaler för en massa pengar varje månad, varför säger du inte upp dom varje år och sparar pengar? Är det bara bekvämlighet? :)

Postad 25 February 2012 - 13:21

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1877 inlägg
  • 0

Du andylin har ju sagt ,har jag för mig, att du prenumererar på kanaler för en massa pengar varje månad, varför säger du inte upp dom varje år och sparar pengar? Är det bara bekvämlighet? :)

Glöm inte bort att man måste ha ett grundabonnemang (Medium 8 Favoriter, Large, Extra Large) så länge man har något tillvalspaket eller tillvalskanal med bindningstid kvar. Även om grundabonnemanget löper tills vidare måste man alltså ha kvar ett sådant så länge som något annat har bindningstid. Det blir en inlåsningseffekt om man så vill.
Men visst, man kan alltid säga upp sitt grundabonnemang om det löper tills vidare och sedan nedgradera till minst Medium 8 Favoriter - Small är ju borta.
I mitt fall ligger jag nu med nästan ett års bindningstid på Viasat Premium HD. Det var ju "erbjudandet" om det gamla priset i sex månader i utbyte mot 12 månaders bindning. Det var egentligen ganska oförskämt att inte erbjuda lägre pris under hela bindningstiden men vad skulle jag göra? Slipper iaf prishöjningen från 289 till 338 kr/mån under ett halvår...
Jag har sagt upp HD-paketet och när det löper ut får jag se om jag köper till någon tillvalskanal som faller bort. Inte säkert för med XL har man ju redan de mest intressanta HD-kanalerna (utöver de som finns i Viasat och Canal+).
Får se om jag gör något åt Canal+ Total. Där har jag ingen bindningstid och Canal+ verkar känsliga för uppsägningar nu när Viasat Film snart kör igång 1 mars och TV1000 försvinner.
Någon som har fått något erbjudande från ComHem i samband med bindning av Canal+ Max eller Total?
De har ett erbjudande om 99 kr/mån under tre månader om man inte tidigare abonnerar på Canal+. Har någon kanske fått detta vid bindning av ett gammalt avtal? Skulle ju spara 200 kr/mån under ett kvartal vilket jag tycker bara vore riktigt efter det jag betalat under alla år som ComHem kund!

Postad 25 February 2012 - 13:39

Brel
  • Brel
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
Ja då har du ju några parametrar att ta hänsyn till. Canal+ erbjudande kan du ju hoppa på om tre månader om säger upp det nu. När du ligger med löpande abb lär du väl knappast få ngt erbjudande men det går ju alltid att ringa och fråga! Hur fasen hinner du se alla kanaler då? :)

Postad 25 February 2012 - 16:00

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Hur fasen hinner du se alla kanaler då? :)

Med tanke på att han "bör" ha ett jobb för att betala alla de kanalerna och hänger här mest hela tiden ,är det det du vill säga ? ;)

Postad 25 February 2012 - 16:08

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1877 inlägg
  • 0

Med tanke på att han "bör" ha ett jobb för att betala alla de kanalerna och hänger här mest hela tiden ,är det det du vill säga ? ;)

Oroa er inte för mig. Jag har både tid och pengar under kontroll.
Nu åter till ordningen och diskussionerna om ComHem.

Postad 25 February 2012 - 17:40

jan_bananberg
  • jan_bananberg
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0
Jag ser att ni verkar ha skrotat digital-tv small. Innebär detta nu att ni släpper SVT1 HD och SVT2 HD fria?
Det kan väl inte vara försvarsbart att folk ska behöva ta medium 8 favoriter för hiskeliga 189 kr för att kunna få se samma program på SVT1 och SVT2 i bättre upplösning :o
http://www.comhem.se...30/-/index.html

Redigerat av jan_bananberg, 25 February 2012 - 17:42.

Postad 25 February 2012 - 20:14

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0
Bara jag som har problem med att få DD 5.1 från svt att fungera? Har en HDPVR-1000C och tv4 HD och resten av mina hd kanaler funkar DD 5.1 fint på men SVT vägrar och har alltid gjort...kollar nu på melodifestivalen och funkar varken på sd eller hd från det.Kan ju knappast vara fel från mitt håll då resten av kanalernas DD 5.1 funkar som dom ska.

Redigerat av Unregistered40562de1, 25 February 2012 - 20:15.

Postad 25 February 2012 - 20:33

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0

Bara jag som har problem med att få DD 5.1 från svt att fungera? Har en HDPVR-1000C och tv4 HD och resten av mina hd kanaler funkar DD 5.1 fint på men SVT vägrar och har alltid gjort...kollar nu på melodifestivalen och funkar varken på sd eller hd från det.Kan ju knappast vara fel från mitt håll då resten av kanalernas DD 5.1 funkar som dom ska.

Mello sänds inte i 5.1, de har inget ljud i centerkanalen.
Se SVT tråden i forumet TV-program.

Postad 25 February 2012 - 20:39

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Mello sänds inte i 5.1, de har inget ljud i centerkanalen.
Se SVT tråden i forumet TV-program.

Saken är att det inte är just melodifestivalen utan typ jämt... men ska vänta tills något annat DD 5.1 program kommer då för att kolla,var ett tag sedan jag kontrollerade

Postad 26 February 2012 - 08:38

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1877 inlägg
  • 0
Kan någon med Canal+ Hits HD kolla om kanalen fungerar?
Jag zappade igenom mina Canal+ -kanaler igår inför en ev uppsägning och såg att Canal+ Hits HD var svart trots full signal. Lika nu på söndagsmorgonen. Och detta i mina två boxar så det är ett generellt fel hos mig.
Om det är problem med utsändningen bör det gälla alla abonnenter. Annars är det nog mer lokalt och då ska jag ringa och felanmäla.
Står inget på ComHems hemsida om tekniska problem i mitt område men det är det ju sällan det gör över huvud taget. :unsure:

Edit: Problemet är löst.
Canal+ Hits HD sänder inte under lördag-söndag. Detta trots att programguiden anger att det ska vara program. Orsaken till att bara motsv SD-kanal sänder på helgerna kan vara att Canal+ behöver ha bandbredden till alla sportkanaler under helgerna men det är min privata teori.

Redigerat av Unregistered558ade6e, 26 February 2012 - 11:19.

Postad 26 February 2012 - 10:58

könig7070
  • könig7070
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Lika hos mig också, bor i Göteborg. Får upp felmeddelandet "krypterad kanal".

Postad 26 February 2012 - 18:48

MrAssov
  • MrAssov
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
När får vi kunder Fox news och Fox business, helst i HD? När får vi Eurosport 2 HD? När får vi Viasat motor HD?
Troligtvis aldrig, eftersom det är en större efterfrågan på kanaler som TNT7HD, WILD HD, OUT TV och den mest eftertraktade kanalen av dem alla TV Com hem........

Dags att skaffa parabol....
Är det någon som har koll på hur man fixar abonnemang hos tex SKY i England? Enligt nya EU direktiv så borde det vara möjligt....

Postad 26 February 2012 - 19:19

wigstroem
  • wigstroem
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Kan någon med Canal+ Hits HD kolla om kanalen fungerar?
Jag zappade igenom mina Canal+ -kanaler igår inför en ev uppsägning och såg att Canal+ Hits HD var svart trots full signal. Lika nu på söndagsmorgonen. Och detta i mina två boxar så det är ett generellt fel hos mig.
Om det är problem med utsändningen bör det gälla alla abonnenter. Annars är det nog mer lokalt och då ska jag ringa och felanmäla.
Står inget på ComHems hemsida om tekniska problem i mitt område men det är det ju sällan det gör över huvud taget.

Här är det samma. Helt svart just nu. Men det kan funka till och från. Jag har haft problem med Hits HD även mitt i veckorna på en vanlig vardag, så för mig är det inte enbart svart bara på helgerna. Men det funkar som sagt till och från, så det är inte så hela tiden. Men jag har inte felanmält det eller hört av mig till Comhem ännu, har inte orkat bråka med dom. Så länge SD-kanalen fungerar, så kan jag ju iallafall se dom filmerna som går där.
:)

First HD därimot fungerar alltid utmärkt, så det gäller som sagt bara Hits HD.

Postad 26 February 2012 - 21:07

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1877 inlägg
  • 0

Här är det samma. Helt svart just nu. Men det kan funka till och från. Jag har haft problem med Hits HD även mitt i veckorna på en vanlig vardag, så för mig är det inte enbart svart bara på helgerna. Men det funkar som sagt till och från, så det är inte så hela tiden. Men jag har inte felanmält det eller hört av mig till Comhem ännu, har inte orkat bråka med dom. Så länge SD-kanalen fungerar, så kan jag ju iallafall se dom filmerna som går där.
:)
First HD därimot fungerar alltid utmärkt, så det gäller som sagt bara Hits HD.

Canal+ Hits HD har alltså sändningsuppehåll lördag och söndag.
Däremot ska självklart kanalen fungera måndag-fredag om du abonnerar på den. Om Canal+ First HD och Hits HD ligger på olika muxar kan det förklara problemen du har med Hits HD men inte med First HD.
Du kan alltid kolla om du har problem med övriga kanaler på den mux där Hits HD ligger men ofta fungerar SD-kanaler och problemen finns på HD-kanalerna som är känsligare.
Felanmäl även om du tycker det är ok att kika på Hits SD. Betalar man för en kanal ska den fungera!

Postad 26 February 2012 - 22:14

xp2002
  • xp2002
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Är det bara jag som har problem med att ljudet ligger före på Viasat fotboll HD hos comhem? Har sökt i den här tråden men inte hittat ngt (har dock inte läst hela tråden). Har påtalat detta för Viasat men de skyller på comhem. Och comhem kör sitt standardsvar med ring kundtjänst. Då vet man ju vad som väntar... "- Har du bytt antenkabel? Återställt boxen? Gått tre varv baklänges och hoppat jämfota?"

Hursomhelst är det ngt irriterande att hela tiden höra kommentatorn konstatera att Andy Carrol nickar över, innan jag hinner se det själv, även om jag borde kunnat räkna ut det... :)

Postad 26 February 2012 - 22:30

lassehin
  • lassehin
  • Lärjunge

• 454 inlägg
  • 0

När får vi kunder Fox news och Fox business, helst i HD?

Ha, Ha Ha Ha, hahaha, tack för det garvet - verkligt bra ironi! :blush:

För som alla, vettiga människor, vet, så är ju Fox abnormt stört och styrt - det är den mest fördomsfulla kanal som någonsin existerat, och som tur är vill 99,9% av alla svenskar slippa en sådan amerikansk republikansk propaganda kanal = ren smörja! :ph34r:

Postad 27 February 2012 - 07:20

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1877 inlägg
  • 0

För som alla, vettiga människor, vet, så är ju Fox abnormt stört och styrt - det är den mest fördomsfulla kanal som någonsin existerat, och som tur är vill 99,9% av alla svenskar slippa en sådan amerikansk republikansk propaganda kanal = ren smörja! :ph34r:

Då kan ComHem kanske få FX på köpet om de tar in andra Fox-kanaler?
Lite meckigt nu när man ska se UFC på FX så det vore bra att ha i boxen.

Postad 27 February 2012 - 10:22

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0
Ja kan vi inte ens få en av de största svenska kanalerna i HD (kanal 5 hd) så lär vi inte se några nyhetskanaler i HD någonsin... såvida inte tv4 startar en då lär dom va snabbare än blixten...men tv4 startar hellre 20 ointressanta sd kanaler till så risken är minimal :rolleyes:

Postad 27 February 2012 - 10:45

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1877 inlägg
  • 0

Jag tyckte att det var dags att även jag utnyttjade mina rättigheter som kund hos ComHem och gjorde en översyn av mina abonnemang. HD-paketet är redan uppsagt eftersom jag har XL-paketet som ger tillräckligt med HD-kanaler.
20 minuters väntan i telefonkön till "Uppsägningsavdelningen" som är en särskild instans inom Kundtjänst med befogenhet att "ta bort" abonnemang lönade sig.
Så jag vill tipsa alla som har Canal+ Max eller Total utan uppsägningstid att slå en signal till ComHem. Det finns ett erbjudande som även befintliga kunder har möjlighet att få del av.
Misstänker att Canal+ får känna av Viasats satsning på Viasat Film (och naturligtvis Viasat Sport sedan länge) eftersom många nu tycker att det blir "för mycket" med både Viasat och Canal+ i synnerhet när Viasat höjt priset också.

Postad 27 February 2012 - 11:26

Brel
  • Brel
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
Hoppas att du som stor och befintlig kund fick en bra deal Andylin!

Något som alltid har irriterat mig är 12-månadersbindningen på HD-Paketet. antingen så måste man bestämma sig direkt när man väljer grundpaket, tidigare så passade det ju utmärkt tillsammans med Small. eller så kanske man kommer på att det vore trevlig efter några månader och så står man där med 12 nya månaders bindning även om grundpaketet går ut. lång näsa. Det är den största anledningen till att jag inte har HD-Paketet. Vore det bara en månads uppsägning skulle jag nog ta det mellan varven!

Postad 27 February 2012 - 11:52

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1877 inlägg
  • 0
ComHem gillar att "låsa in" kunderna.
Som sagt, har man bindningstid kvar på HD-paketet får man lösa ut det om grundabonnemanget ska avslutas utan att ersättas.
Egentligen märkligt att HD-paketet ska ha 12 månaders bindningstid - borde räcka med tre månaders uppsägning som gäller i övrigt. Det är bara ett antal tillvalskanaler men ComHem anser väl att "rabatten" på dessa motiverar 12 månaders bindningstid. Och så är det ju det där med TV3 HD!
Har man bindningstid kvar på tillvalskanaler och tillvalspaket måste man ha kvar grundabonnemang också eftersom varken tillvalskanaler eller tillvalspaket kan "hänga i luften".
Vill du avsluta ett grundabonnemang utan att ersätta det (t ex om du flyttar eller skaffar annan operatör) måste du lösa ut allt annat från återstående månadskostnad. Kan bli många tusenlappar i extra "flyttkostnad".
Så är man osäker om man ska bo kvar etc så bind inte i onödan!

Postad 27 February 2012 - 12:43

sivle
  • sivle
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Tips till Comhem.
Var inne på mina sidor för att byta 1 kanal i 8 favoriter, såg då att det fanns 2 kanaler som heter likadant TV4 Guld.

Tryckte på info om kanalerna och då visade det sig att den ena egentligen skulle vara TV4 News, kan ju vara bra om ni ser över detta på Comhem så ingen väljer fel eller inte hittar TV4 News.

Postad 27 February 2012 - 17:06

Stringfellow
  • Stringfellow
  • Forumräv

• 625 inlägg
  • 0
Fick brevet idag, vilket jävla skämt till prishöjning, 249 + 59 i månaden för Large! Herrejävlar vilka enorma kostnadsökningar (läs vinstökningar) som Comhem har...
BC Partners hostade ju upp 17 kalla miljarder för Comhem i somras, känns som att dom vill ha ännu mer i vinst nu, frågan är hur långt man kan vrida om armen på kunderna?

Postad 27 February 2012 - 17:10

Fjant
  • Fjant
  • Lärjunge

• 409 inlägg
  • 0
Idag fick jag hem en lapp om höjningarna av månadsavgift samt kortavgiften. Är bra jävla less på Comhem nu...
Kan nån ge mig en vettig anledning till varför jag ska stanna kvar hos prishöjarna comhem istället för att gå över till Canal Digital?

Comhem tycker alltså att för medium 8 favoriter inkl. kortavgift ska jag pröjsa 250:- per månad för 18 kanaler!
Går jag över till Canal Digital Medium genom bredbandsbolaget får jag betala 250:- per månad för 40 kanaler...

I och med att jag får 40 kanaler så vad jag kan se så tappar jag endast en av de kanaler jag valt själv idag. Men den kan jag leva utan.
Varför ska jag stanna kvar?!...

Postad 27 February 2012 - 17:25

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1877 inlägg
  • 0

Fick brevet idag, vilket jävla skämt till prishöjning, 249 + 59 i månaden för Large! Herrejävlar vilka enorma kostnadsökningar (läs vinstökningar) som Comhem har...
BC Partners hostade ju upp 17 kalla miljarder för Comhem i somras, känns som att dom vill ha ännu mer i vinst nu, frågan är hur långt man kan vrida om armen på kunderna?

Höjningen för Large är 20 kr (229 till 249 kr) och kortavgiften får 10 kr/mån i höjning (49 till 59 kr). Det är en höjning på totalt nästan 11% dvs fem gånger inflationstakten!
ComHem lever i sin egen värld när det gäller prishöjningarna. Får se hur länge kunderna hänger med för det börjar göra ont för en del...

Postad 27 February 2012 - 17:58

Unregistered98bc0f60
  • Unregistered98bc0f60
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

Idag fick jag hem en lapp om höjningarna av månadsavgift samt kortavgiften. Är bra jävla less på Comhem nu...
Kan nån ge mig en vettig anledning till varför jag ska stanna kvar hos prishöjarna comhem istället för att gå över till Canal Digital?

Comhem tycker alltså att för medium 8 favoriter inkl. kortavgift ska jag pröjsa 250:- per månad för 18 kanaler!
Går jag över till Canal Digital Medium genom bredbandsbolaget får jag betala 250:- per månad för 40 kanaler...

I och med att jag får 40 kanaler så vad jag kan se så tappar jag endast en av de kanaler jag valt själv idag. Men den kan jag leva utan.
Varför ska jag stanna kvar?!...

Njae eg är det väl ännu värre du får ju bara 8 kanaler + SVT HD för medium pengen, de andra kan du ju se ändå.
/M

Postad 27 February 2012 - 18:45

Brel
  • Brel
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
Det är väl den nya ComHem-Kanalen som kostar kan man tänka... :ph34r:

Postad 27 February 2012 - 19:50

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Det är väl den nya ComHem-Kanalen som kostar kan man tänka... :ph34r:

Ja den har jag inte ens tittat på och kommer ALDRIG göra.
20 kr höjning på large ok,men 30 på deras som dom säger själva populäraste abb medium 8 fav då...+korthöjning.Och tagit bort small... och istort sett INGET tillbaks ialf inget av värde för oss tittare.Väntar fortfarande på årsrapporten den ska bli så intressant o läsa,men känns som dom gör allt o lite till för o maximera vinsterna till nästa års besked.Investeringarna har sjunkit stadigt varje år och följer man trenden för första kvartalet så fortsätter det...

Postad 27 February 2012 - 20:56

Brel
  • Brel
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0

Ja den har jag inte ens tittat på och kommer ALDRIG göra.
20 kr höjning på large ok,men 30 på deras som dom säger själva populäraste abb medium 8 fav då...+korthöjning.Och tagit bort small... och istort sett INGET tillbaks ialf inget av värde för oss tittare.Väntar fortfarande på årsrapporten den ska bli så intressant o läsa,men känns som dom gör allt o lite till för o maximera vinsterna till nästa års besked.Investeringarna har sjunkit stadigt varje år och följer man trenden för första kvartalet så fortsätter det...

Håller med fullständigt... Har inte heller kollat på den reklamkanalen för ComHem. Som jag skrivit tidigare, hade dom erbjudit några nya vettiga kanaler först och sedan höjt hade det ju möjligen varit motiverat.

Postad 27 February 2012 - 21:03

Stagger Lee
  • Stagger Lee
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
.

Redigerat av Stagger Lee, 27 February 2012 - 21:12.

Postad 28 February 2012 - 05:15

MrAssov
  • MrAssov
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

TRAMS... Titta du på det "objektiva" och "upplysta" SVT och känn dig bättre.... Idiot...

Postad 28 February 2012 - 05:29

Speedad
  • Speedad
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

TRAMS... Titta du på det "objektiva" och "upplysta" SVT och känn dig bättre.... Idiot...

Han har ju rätt om Fox, så varför kallar du folk för idiot för, är du själv en sån kanske?

Läs istället på, så kanske du lär dig att uppföra dig hyfsat i fortsättningen!

http://en.wikipedia....l_controversies

Redigerat av Speedad, 28 February 2012 - 05:30.

Postad 28 February 2012 - 09:30

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
Vet inte om jag hamnat i rätt tråd men hoppas det.

Har idag Canal Digital, är nöjd med bilden men tycker CD misskött sig ordentligt med deras problembox. Kommer få ComHem och är osäker på om jag ska byta. Skulle uppskatta om någon kunde svara på mina frågor:

1. Är ni överlag nöjda?
2. Fungerar boxen bra, tänker då på Samsung-boxen som jag gissar är den bästa/nyaste?
3. Är bilden bra på SD- och HD-kanalerna?
4. Vet ni om det är någon ny box på gång, skulle bla vilja kunna programmera inspelningar via webben/mobilen som man kan hos Telia.

Postad 28 February 2012 - 11:00

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

ComHem lever i sin egen värld när det gäller prishöjningarna. Får se hur länge kunderna hänger med för det börjar göra ont för en del...

Problemet är ju att man inte har så många allternativ.
I det huset jag bor så finns det Comhem kabeltv.
Ingen möjlighet att sätta upp egen parabol eller TV-antenn.
Fungerar inte heller med innomhusantenn.

Tyvärr finns det då inte många options och så är det nog för många.
Det är väl det som Comhem vet och då kan dom göra lite som dom vill.

Postad 28 February 2012 - 11:38

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1877 inlägg
  • 0
TomasL, du sammanfattar situationen väl.
ComHem har i många fastigheter ett de facto-monopol genom sitt avtal med fastighetsägaren. Ibland gäller avtalet bara analogt grundutbud av varierande innehåll men ofta finns ramavtal som möjliggör för hyresgäster/bostadsrättsinnehavare att med viss rabatt skaffa digital-tv (och ibland även bredband och telefoni) från ComHem.
Nackdelen är dock att valfrihet ofta saknas - inte särskilt många "Com hem-hus" kan idag erbjuda något alternativ t ex Bredbandsbolaget även om det förekommer. Och som du påpekar, i många fastigheter får man inte av olika anledningar sätta upp egen parabol.
Öppna, operatörsoberoende nät är enda möjligheten att skapa alternativ och bättre konkurrens mellan operatörerna så att pris och utbud blir bättre för oss kunder.
Att operatören - vare sig den heter ComHem, Tele2, Canal Digital eller något annat - ska ha ensamrätt till det fysiska nätet i en fastighet är lika ålderdomligt som att tänka sig att Telia skulle fortsatt vara den enda leverantören av telefoni i landet!

Postad 28 February 2012 - 13:34

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

• 889 inlägg
  • 0

Jag ser att ni verkar ha skrotat digital-tv small. Innebär detta nu att ni släpper SVT1 HD och SVT2 HD fria?
Det kan väl inte vara försvarsbart att folk ska behöva ta medium 8 favoriter för hiskeliga 189 kr för att kunna få se samma program på SVT1 och SVT2 i bättre upplösning :o
http://www.comhem.se...30/-/index.html

Kan bekräfta att SVT 1 o 2 HD INTE är fria. Tog bara bort programkortet ur boxen o kunde då se SVT1, 2, -Barn, fyran, sexan o någon mer i standardupplösning, precis som Comhem anger någonstans på deras hemsida. Så vill man ha SVT 1 o 2 i HD så får man betala 189 kr/mån oavsett om man vill ha 8 extra kanaler eller ej <_<

Redigerat av Unregistered4e1812ee, 28 February 2012 - 13:39.

Postad 28 February 2012 - 13:47

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

• 889 inlägg
  • 0

Vet inte om jag hamnat i rätt tråd men hoppas det.

Har idag Canal Digital, är nöjd med bilden men tycker CD misskött sig ordentligt med deras problembox. Kommer få ComHem och är osäker på om jag ska byta. Skulle uppskatta om någon kunde svara på mina frågor:

1. Är ni överlag nöjda?
2. Fungerar boxen bra, tänker då på Samsung-boxen som jag gissar är den bästa/nyaste?
3. Är bilden bra på SD- och HD-kanalerna?
4. Vet ni om det är någon ny box på gång, skulle bla vilja kunna programmera inspelningar via webben/mobilen som man kan hos Telia.

1. Jodå, överlag nöjd.
2. Humax-boxen har några mindre skavanker som jag för min del kan stå ut med.
3. SD: nej HD: bra på några kanaler när de faktiskt sänder HD, annars bara ok.
4. vet ej..

Postad 28 February 2012 - 14:07

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1877 inlägg
  • 0

Kan bekräfta att SVT 1 o 2 HD INTE är fria. Tog bara bort programkortet ur boxen o kunde då se SVT1, 2, -Barn, fyran, sexan o någon mer i standardupplösning, precis som Comhem anger någonstans på deras hemsida. Så vill man ha SVT 1 o 2 i HD så får man betala 189 kr/mån oavsett om man vill ha 8 extra kanaler eller ej <_<

Du ska med digitalbox men utan programkort i ett "Com hem-hus" kunna se digitala kanalerna:
SVT 1
SVT 2
Barn och Kunskapskanalen
SVT24
TV4
TV6
AXESS TV
Källa: http://www.comhem.se...20/-/index.html

SVT1 HD och SVT2 HD är bara fria i marknätet.

Postad 28 February 2012 - 14:42

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

• 889 inlägg
  • 0
andylin,

Kan nog se alla de du räknar upp, orkade bara inte testa med alla. Behåller Medium 8 favoriter, även om jag väldigt sällan ser på andra kanaler än SVT 1 o 2 HD.

Postad 28 February 2012 - 15:11

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1877 inlägg
  • 0

andylin,

Kan nog se alla de du räknar upp, orkade bara inte testa med alla. Behåller Medium 8 favoriter, även om jag väldigt sällan ser på andra kanaler än SVT 1 o 2 HD.

Kolla gärna in på Kunskapskanalen då och då. Det finns en hel del intressant där samt att Kunskapskanalen sänder repriser på program från SVT1 och SVT2 som man kan ha missat.
Jag brukar också kolla tablån för Axess TV för att se vad som finns där. Men allt beror självfallet på vilka intressen man har. :)

Postad 28 February 2012 - 17:14

ainatar
  • ainatar
  • Lärjunge

• 367 inlägg
  • 0
He ringde och sa att jag funderade på att säga upp 8 favoriter pga det nya priset då fick jag erbjudande om att få behålla det gamla priset men jag tvekade och då fick jag erbjudande om ett halvår gratis och det tog jag ju förstås :-) Så ett tips är att ringa och klaga lite...

Redigerat av ainatar, 28 February 2012 - 17:14.

Postad 28 February 2012 - 17:24

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1877 inlägg
  • 0

He ringde och sa att jag funderade på att säga upp 8 favoriter pga det nya priset då fick jag erbjudande om att få behålla det gamla priset men jag tvekade och då fick jag erbjudande om ett halvår gratis och det tog jag ju förstås :-) Så ett tips är att ringa och klaga lite...

Det är tydligen modellen nu om man vill säga upp - 6 mån till 0 kr.
Jag fick motsv erbjudande på Canal+ Total.

Postad 28 February 2012 - 19:27

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0
Fick även jag hem lapp idag om höjning av 8 favoriter, men inget om någon kort höjning.. i vilket fall som helst så ska jag ringa och ändra till small (har det gratis i föreningen, och enl comhemsnubbarna som svarar här så kan jag fortfarande få det).. och välja några strökanaler och ha kvar viasat premium HD.. fast jag funderar på att skaffa viaplay istället sen när den bindningstiden går ut... tycker det är en helt hutlös prishöjning!!

Dom ska komma med något makalöst erbjudande för att behålla mig som 8 favoriter kund!!!!

Postad 28 February 2012 - 20:22

Fjant
  • Fjant
  • Lärjunge

• 409 inlägg
  • 0

Då ska jag också ringa och säga upp det (medium 8 favoriter), återkommer med rapport om hur det gick.

Postad 29 February 2012 - 10:33

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0
Hur blev det med dom 4 nya HD-kanalerna till Viasat film?
https://www.minhembi...howtopic=293071

Kan inte hitta nåt om det på hemsidan?

Postad 29 February 2012 - 11:03

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Hur blev det med dom 4 nya HD-kanalerna till Viasat film?
https://www.minhembi...howtopic=293071

Kan inte hitta nåt om det på hemsidan?

Förmodligen tycker comhem det duger med sd kvalite åt er som med viasat motor B)

Postad 29 February 2012 - 11:44

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0
intressant att man är nummer 52 i kön för att säga upp abonemang!!! återkommer och säger vad dom erbjuder..

Edit: så då var det samtalet klart. Medium 8 fav och canal + total gratis i 6 månader. Ingen kortavgift! 12 mån bindningstid. Fick även mitt bredband XL för halva priset i 6 månader...

Postad 29 February 2012 - 12:34

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1877 inlägg
  • 0

intressant att man är nummer 52 i kön för att säga upp abonemang!!! återkommer och säger vad dom erbjuder..

Edit: så då var det samtalet klart. Medium 8 fav och canal + total gratis i 6 månader. Ingen kortavgift! 12 mån bindningstid. Fick även mitt bredband XL för halva priset i 6 månader...

Jag var nummer 64 i kön till "Uppsägningsavdelningen" - tog 20 minuter. Säkert medvetet hos ComHem att göra uppsägning svårt - de hoppas väl man ska lägga på luren för att det tar så lång tid. Och så går det bara att säga upp under "kontorstid" vilket gör att många har svårt att ringa. Borde gå att säga upp ett abonnemang eller en tillvalskanal på något annat sätt än genom långa vämntetider i telefon (som dessutom kostar pengar för det är ett 0771-nummer).
Blev det 12 mån bindningstid på både Medium 8 Favoriter och Canal+ Total?
Under hur lång tid skulle du slippa kortavgiften? Du har kanske betalt för 6 månader framåt på fakturan för mars?
Gratulerar också till bättre pris på Bredband XL under 6 månader.

Postad 29 February 2012 - 12:42

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0
nä, canal + total 6 månader gratis, sen sägs det upp på en gång. 8 fav är 12 mån bindnningstid..
Kortavgiften är jag lite osäker på men minst 6 månader ska det vara där med. Får jag betala för 6 månader på mars räkningen så kommer dom få ett till glatt samtal!

Edit: Ang kön till uppsägningen så blev jag nästan bara mer förbannad av att sitta å vänta på det

Postad 29 February 2012 - 13:07

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1877 inlägg
  • 0

nä, canal + total 6 månader gratis, sen sägs det upp på en gång. 8 fav är 12 mån bindnningstid..
Kortavgiften är jag lite osäker på men minst 6 månader ska det vara där med. Får jag betala för 6 månader på mars räkningen så kommer dom få ett till glatt samtal!

Edit: Ang kön till uppsägningen så blev jag nästan bara mer förbannad av att sitta å vänta på det

Eftersom ComHem förskottsfakturerar så betalar man t ex mars månads abonnemangsavgifter den sista februari.
Kortavgifterna fakturerades tidigare halvårsvis och skulle betalas i februari och augusti (mars- resp. september faktura). Jag fick en halvårsfakturering på 294 kr (6x 49 kr) på den faktura som betalas nu och antar att månadsfakturering på 59 kr börjar på september-fakturan att betalas i slutet av augusti.
Men det kan vara olika beroende på vilken bindningstid man har på grundabonnemanget.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.