Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Den respektfulla tråden om konkurrensen mellan konsolerna.

5639 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vilken kommer sälja flest enheter åttånde konsolgenerationen? (312 medlem(mar) har röstat)

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 10 November 2013 - 19:35

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Jodå jag köpte Fez också. Det var två spel. Men det släppta via Xbox vanliga market place och inte via deras indie games. Hur många köpte spel där via? För det är väl det vi pratar om? Att denna sida inte skulle finnas kvar på Xbox One. Så fattade jag det i varje fall, att det var self publishing som var the big thing. Och det som MS ändrade.

Hur många av dessa spel äger ni? http://www.oxm.co.uk...s-than-pound20/

Fast Xbox Live Arcade är första generationen av den typen. Nu är det mer öppet.

Jag köpte nog 20-30 renodlade Arcade spel. Nästan alla local multiplayerspelen jag kört är Arcade spel.

Postad 10 November 2013 - 19:35

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Heh, nä den skiten var var det väl ingen som rörde ens med en 10m påle?

När alla pratar indie på nextgen så är det ju inte 'prutt-appar' eller 'ficklamps-appar' de pratar om. Utan just spel som Fez, Limbo och Braid.

Ja det är vad "folk" pratar om. Men är det vad det handlar om? För det handlade väl om att self publishing skulle försvinna och vi inte skulle kunna få köpa våra älskade pruttspel på Xbox One.

Postad 10 November 2013 - 19:38

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Ja det är vad "folk" pratar om. Men är det vad det handlar om? För det handlade väl om att self publishing skulle försvinna och vi inte skulle kunna få köpa våra älskade pruttspel på Xbox One.

Tja, på Sonys sida när de pratar om Indie spel så är det ju The Witness som det slås på den stora trumman om. Och det är ju knappast något hafsverk. Ett av de få spel på PS4 som är riktigt intressant. Givetvis inget launchspel som alla andra intressanta spel på next-gen.

Postad 10 November 2013 - 19:43

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Inte igen...

Bilden (eller en liknande) finns längre bak i tråden, och den är lika felaktig nu som då.

Fast du har väl ändå vänt på det. Man får sitta längre ifrån Xboxen för att det ska bli Full HD :rolleyes:

Tack.

Haha, när man trodde man sett den där grafen för sista gången kommer den upp i ny kostym och på köpet feltolkas värre än vanligt. Gaah... ;)

Postad 10 November 2013 - 19:57

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Jodå jag köpte Fez också. Det var två spel. Men det släppta via Xbox vanliga market place och inte via deras indie games. Hur många köpte spel där via? För det är väl det vi pratar om? Att denna sida inte skulle finnas kvar på Xbox One. Så fattade jag det i varje fall, att det var self publishing som var the big thing. Och det som MS ändrade.

Hur många av dessa spel äger ni? http://www.oxm.co.uk...s-than-pound20/

gissa varför många indieutvecklare nu satsar på PS4 istället och är ganska arga på MS...

Postad 10 November 2013 - 19:59

puh031
  • puh031
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Ah, coolt. Så man kan ta spara strömmen på hårddisken eller hur menar du? Ah, ustream. Nej tack. Vi får se 2014 när det väl kommer en patch.Köp prylar för vad de kan göra för dig idag, inte för vad du tror de kommer göra i framtiden.

Du kan spela in så mycket du vill fram tills dess hårddisken är fylld .
är du seriös ? "Köp prylar för vad de kan göra för dig idag, inte för vad du tror de kommer göra i framtiden"
detta är inget jag "tror" det är saker jag vet. som är bekräftat.

Hur fritt är Sonys inbyggda Capture? Kan man föra över till PC/Mac och redigera?
Och vem har bekräftat detta?

du kan enbart redigera game fotage som e inspelat med deras inbyggda capture på ps4an. ( lägga till kommentar spår osv ) du kan dock om du måste streama till tex ustream o spela in från ustream. o sedan redigera på datorn .

informationen är bekräftad av sony.

Redigerat av puh031, 10 November 2013 - 20:10.

Postad 10 November 2013 - 20:19

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 1

Microsofts beslut har nog inte så mycket med girighet att göra utan bara mer att man varit uppe bland molnen med 360

De är fortfarande uppe bland molnen?

Postad 10 November 2013 - 20:43

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 1

är du seriös ? "Köp prylar för vad de kan göra för dig idag, inte för vad du tror de kommer göra i framtiden"

Japp. Seriös till 100%. Om jag tycker att HDCP är en dealbreaker, varför skulle jag då köpa en PS4 för att vi 'vet' att det kommer att patchas bort 2014? Då köper jag den 2014. Svårare än så är det inte.

Postad 10 November 2013 - 20:46

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

du kan enbart redigera game fotage som e inspelat med deras inbyggda capture på ps4an. ( lägga till kommentar spår osv ) du kan dock om du måste streama till tex ustream o spela in från ustream. o sedan redigera på datorn .

har för mig det "bara" är 15 minuter man kan spela in

Postad 10 November 2013 - 20:49

puh031
  • puh031
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

har för mig det "bara" är 15 minuter man kan spela in

15 min är det som kontinuerligt spelas in som alltid finns inspelat om du skulle vilja lägga upp ett klipp. alltså från den tidpunkten du trycker på share så finns 15 min tillbaka.

Redigerat av puh031, 10 November 2013 - 20:59.

Postad 10 November 2013 - 22:12

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Tja, på Sonys sida när de pratar om Indie spel så är det ju The Witness som det slås på den stora trumman om. Och det är ju knappast något hafsverk. Ett av de få spel på PS4 som är riktigt intressant. Givetvis inget launchspel som alla andra intressanta spel på next-gen.

gissa varför många indieutvecklare nu satsar på PS4 istället och är ganska arga på MS...

Jag letade upp informationen: http://www.extremete...rdware-required

Microsoft had repeatedly stated that independent game developers wouldn’t be welcome on Xbox One unless they had a publisher; in other words, they couldn’t self-publish.

Med andra ord: alla indietitlar som hade en utgivare som Braid, Fez etc skulle komma på Xbox One också. Det var de andra spelen, "prutspelen" om man så vill, som inte skulle komma (men nu gör det eftersom MS har ändrat sig).

Vilket gör att jag ännu mindre förstår varför folk tjatar om att PS4 har indie games. Och då pratar jag om self publishing, inget annat. Och att folk inte har koll på vad bråket kring indie games gällde.

Edit: Vilket gör att jag inte begriper sådana här saker:

och sist men inte minst indie games.

Redigerat av Unregistered5deb0b1d, 10 November 2013 - 22:16.

Postad 10 November 2013 - 22:13

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Fortfarande inget som hjälper de som lägger ut klipp på nätet för reviews osv. Detta då redigeringen är låst till PS4:an.

Så kan förstå att en del siter är lite irriterade.

Postad 10 November 2013 - 22:17

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Ungefär samma vilkor för den som utvecklar på Xbox One som PS4 nu.

MS har dessutom flörtat mer genom att du kan amvända ett vanligt Xbox One för dev kit. Även en del flört genom att erbjuda Unity motorn "gratis".

Så även där har man skärpt sig.

Postad 11 November 2013 - 00:12

puh031
  • puh031
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Fortfarande inget som hjälper de som lägger ut klipp på nätet för reviews osv. Detta då redigeringen är låst till PS4:an.

Så kan förstå att en del siter är lite irriterade.

de som gör reviews och liknande får en speciell konsol . de får ett dev kit där man kan spela in gameplay. dock kan inte hobby reviewers spela in nått förns i början av nästa år..

Postad 11 November 2013 - 07:31

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 1

de som gör reviews och liknande får en speciell konsol . de får ett dev kit där man kan spela in gameplay. dock kan inte hobby reviewers spela in nått förns i början av nästa år..

Precis, alltså Sony som bestämmer vem som är "hobby" och vem som är "riktig". Har de bekräftat att skyddet tas bort?

Postad 11 November 2013 - 08:47

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
PS4 lir går just nu som tåget på Amazon.com iaf:
Postad bild

Gillar Knack > COD... :D

Postad 11 November 2013 - 09:47

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0
Killen som fick sin Xbox One för tidigt och sedan temporärt bannad från åka på launch event

Twitter user @Moonlightswami, the lucky-but-also-unlucky guy who got an Xbox One early, spilled details regarding his experience on Twitter, and was subsequently blocked from accessing Xbox Live, will be a guest at the Xbox One gala launch event, Kotaku reports. Microsoft has some bad news for anyone else in his shoes though: even if you got a console early, it won't do you much good, as it won't be allowed to connect to Xbox Live.

Swami, real name André Weingarten, tweeted a slew of pictures and impressions once he had the console, and uploaded an unboxing video to YouTube. Shortly thereafter, his Twitter account was locked due to excessive posting, and his video had received a copyright claim from Microsoft. A few hours later, his system was banned from Xbox Live.

Microsoft made a statement to Kotaku regarding what happened to Weingarten's console, and what will happen to anyone else's console, should they receive an Xbox One early. The statement notes that while the company is "pleased" to see positive impressions, "given we are still putting the finishing touches on our games, UI and online services, as well as confidential partner and media agreements, these console units will be restricted from connecting to Xbox Live until closer to our launch date."

So if you, like Weingarten, received or will receive an Xbox One before street date, your console is going to be severely restricted in terms of what it can do. It won't be able to download the all-important day-one update, which is required of every Xbox One. And thus, the wait continues.

Postad 11 November 2013 - 09:48

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 1

What? Jag är ledsen men innan du presenterar en trovärdig källa så tror jag inte ett smack på det där.

Postad 11 November 2013 - 10:29

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0
CoD SP kräver internet för att fungera?

http://www.product-r...e-without-live/

EDIT: På Xbox One

Redigerat av ROCA, 11 November 2013 - 10:30.

Postad 11 November 2013 - 10:39

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1111 inlägg
  • 1
Killen med felet:

according to him the game requires an internet connection to play.

Albert Penello:

For sure this has nothing to do with requiring a connection. There is no "DRM removal" in the Day One update because none of the consoles were ever built with that stuff in it.

Dom behöver uppdatera konsolen mera för att man ska kunna spela offline, men det har inget med DRM:en att göra? Alltså... va?

Redigerat av Paganmoon, 11 November 2013 - 10:41.

Postad 11 November 2013 - 10:42

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0

Killen som fick sin Xbox One för tidigt och sedan temporärt bannad från åka på launch event

Alltså han fick ju åka på launch eventen, inte bannad från launch eventen. Tillfälligt bannad från xboxlive dock :)

Postad 11 November 2013 - 10:47

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 2

Alltså han fick ju åka på launch eventen, inte bannad från launch eventen. Tillfälligt bannad från xboxlive dock :)

Tror Tinboy menade 'får' istället för 'från'. :)

Postad 11 November 2013 - 10:49

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 1
Har inte MS tidigare sagt att day-one uppdateringen tar bort just DRM kollen?

Postad 11 November 2013 - 11:17

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0
lite video på PS4ans gränssnitt och det ser inte bra ut tycker jag
får PSNStore-vibbar från det, Xbox Ones gränssnitt verkar vara mycket bättre i jämförelse med detta.
Förhoppningsvis är det snabbare och ser bättre ut vid release

http://youtu.be/jkz2Sy6bur0?t=4m42s

Postad 11 November 2013 - 11:27

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Lite länge fram i videon ser man en kontroll med lampan avslagen. Är detta eftersom den går att stänga av eller för att kontrollen är avstängd? Sony borde låta den glade lille herren säga att sony valt att göra som fansen vill och låa oss bestämma över ljussabeln

Postad 11 November 2013 - 11:29

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 1

Tror Tinboy menade 'får' istället för 'från'. :)

Eh ja. Det gick lite fort på tangenterna där.

Postad 11 November 2013 - 11:35

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

• 1130 inlägg
  • 0
UK chart: COD Ghosts top, more copies sold on PS4 than Wii U

"Annual Activision bullet-fest Call of Duty: Ghosts has zipped straight to the top of the UK all-formats chart.

62 per cent of sales were recorded on Xbox 360, 34 per cent on PlayStation 3 and 3 per cent on PS4, even though the copies won't be playable for another three weeks.

Wii U and physical PC sales counted for less than a single per cent of the game's total.

Sales-wise, the PlayStation 4 version of Ghosts was this week's seventh best-selling game, if all SKUs were counted separately - more than the PS3 versions of Battlefield 4 and Assassin's Creed 4."

http://www.eurogamer...-ps4-than-wii-u

Intressant att Cod säljer bättre på Ps4 än på Wii-U när Ps4 inte släpps föränn om 3 veckor.

Postad 11 November 2013 - 12:13

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

UK chart: COD Ghosts top, more copies sold on PS4 than Wii U

"Annual Activision bullet-fest Call of Duty: Ghosts has zipped straight to the top of the UK all-formats chart.

62 per cent of sales were recorded on Xbox 360, 34 per cent on PlayStation 3 and 3 per cent on PS4, even though the copies won't be playable for another three weeks.

Wii U and physical PC sales counted for less than a single per cent of the game's total.

Sales-wise, the PlayStation 4 version of Ghosts was this week's seventh best-selling game, if all SKUs were counted separately - more than the PS3 versions of Battlefield 4 and Assassin's Creed 4."

http://www.eurogamer...-ps4-than-wii-u

Intressant att Cod säljer bättre på Ps4 än på Wii-U när Ps4 inte släpps föränn om 3 veckor.

inga siffror på hur mycket Xbox One-versionen sålde?

Postad 11 November 2013 - 12:20

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

I o f s inte alls speciellt konstigt då Wii-U knappast är känt som en "FPS-konsol".

Postad 11 November 2013 - 12:40

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Har väl sålts fler PS4 än Wii Us misstänker jag?

;) :P

Postad 11 November 2013 - 13:18

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

• 2237 inlägg
  • 0
Microsoft Had A Year To Talk About Xbox One's DRM, So Why Didn't They?

http://www.cinemable...They-60430.html

Postad 11 November 2013 - 13:25

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 1

Precis, alltså Sony som bestämmer vem som är "hobby" och vem som är "riktig". Har de bekräftat att skyddet tas bort?

Jag är hobby tydligen =(

Postad 11 November 2013 - 13:33

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Jag är hobby tydligen =(

Klart du är, här en "riktig" :D

http://www.youtube.c...eature=youtu.be

Postad 11 November 2013 - 14:18

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 1
Livet hatar mig helt enkelt.

Postad 11 November 2013 - 14:26

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

• 1130 inlägg
  • 0

inga siffror på hur mycket Xbox One-versionen sålde?

Xbox One versionen tror jag inte har varit till salu då den fortfarande har ett embargo. Recensenter får inte skriva om den och den får inte säljas än.

Postad 11 November 2013 - 16:01

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Blunda nu PalmiNio, ytterligare ett rykte. .
.

Rumor: ACIV: Black Flag is sub-1080p on Xbox One #1

Last week, we brought you news of Bungie’s Destiny possibly running at a sub-1080p on the Xbox One in its alpha phase, based on the words of a tester.

It appears that the latest entrant in Ubisoft’s popular franchise, Assassin’s Creed, suffers a similar fate on Microsoft’s next-gen console. During the latest episode of his weekly show, Annoyed Gamer, game journalist Marcus Beer briefly talks about a visible difference between the two next-gen console versions of Assassin’s Creed IV: Black Flag. According to him, the Xbox One version looks “fuzzier” and “strained”, while the PS4 version looks “sharper”, “crisper”, and has “better draw distances”. .
.

Jeremy Conrad (former IGN editor) tweeted:

Sounds like AC4 is sub-1080 on Xbox One as well
AC4 resolution isn't confirmed, btw. Just a rumor.Source

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 11 November 2013 - 16:03.

Postad 11 November 2013 - 16:13

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Blunda nu PalmiNio, ytterligare ett rykte. .
.

Rumor: ACIV: Black Flag is sub-1080p on Xbox One #1

Last week, we brought you news of Bungie’s Destiny possibly running at a sub-1080p on the Xbox One in its alpha phase, based on the words of a tester.

It appears that the latest entrant in Ubisoft’s popular franchise, Assassin’s Creed, suffers a similar fate on Microsoft’s next-gen console. During the latest episode of his weekly show, Annoyed Gamer, game journalist Marcus Beer briefly talks about a visible difference between the two next-gen console versions of Assassin’s Creed IV: Black Flag. According to him, the Xbox One version looks “fuzzier” and “strained”, while the PS4 version looks “sharper”, “crisper”, and has “better draw distances”. .
.

Hehe behöver inte blunda. Har sen länge insett detta faktum, alla multiplattformspel kommer vara i någon form sämre på Xbox One.

Postad 11 November 2013 - 16:28

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Där kan jag säga att det är första gången jag riktigt känner att det sög för xbonare. Ja, inte ass creed, utan destiny. Även snart kallat best game ever!
Märkligt fö, destiny är inte direkt grafiskt spektakulärt heller.

Postad 11 November 2013 - 16:34

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0

Där kan jag säga att det är första gången jag riktigt känner att det sög för xbonare. Ja, inte ass creed, utan destiny. Även snart kallat best game ever!
Märkligt fö, destiny är inte direkt grafiskt spektakulärt heller.

CoD är inte heller grafiskt spektakulärt, och det är 720p på X1.

Postad 11 November 2013 - 16:38

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
CoD kanske är mer krävande än man tror...

Postad 11 November 2013 - 16:44

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Precis, höga krav är inte alltid lika med hög grafikkvalité. Helt beroende på utvecklaren.

Postad 11 November 2013 - 16:50

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 1

Snarare en uråldrig och ooptimerat grafikmotor. :P

Postad 11 November 2013 - 17:25

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 1

Visst med tanke på att det inte ens flyter med ett Titan på PC.

Postad 11 November 2013 - 17:33

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0

Är ju sådant som ändå gör att det är lite skönt att avvakta. Multispel lär onekligen se något(?) bättre ut på PS4 samtidigt som Xbox One lär ha galet mycket bättre UI. Blir intressant att följa.

Postad 11 November 2013 - 17:59

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Här skylls det vilt på spelen, det är krysslådan som inte klarar 1080p.

Postad 11 November 2013 - 18:05

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Hur menar du då? För dessa spel eller generellt?

Postad 11 November 2013 - 18:08

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Klart den klarar 1080p.
Fast det är ju så att PS4an har mer kräm så utvecklarna behöver inte anstränga sig lika mycket på multiplatformsspelen. Ungefär som de inte orkade anstränga sig att lära sig PS3ans knepiga arkitektur.

Postad 11 November 2013 - 18:24

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Forza klarar 1080p så uppenbarligen klarar den 1080p.

Postad 11 November 2013 - 19:46

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Här har ni en uppdaterad version av den där grafen som pacman är så förtjust i. :)

Postad bild

Postad 11 November 2013 - 19:53

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 1
Märkväl att man måste sitta högt med PS4 för att inte bländas av ficklampan i kontrollen

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.