ja, inte var det stor skillnad mellan min lågupplösta vd pioneer högupplöst med HD signal. Bara bildbögar som märker skillnad på det.Inte första gången hellerefter att jag har suttit med min 360 i 10 timmar i sträck så känner jag inte det minsta sug efter att köpa en PS3. PS3an har ingen bra online funktion som 360n har. LIVE är ett måste för alla gamers.
Sen är det väll inte alla som har HDMI kontakter på TVn heller. Med 360n kan du köra HD via komponenten på din TV eller så kan du köra HD via din dataskärm. Revolution kommer jag nog köpa iallafall, verkar rätt kul o svinga handkontroller+ att vem kan motstå ett nytt mario o zelda spel i next generation gaming??? inte jag iallafall.
Hur kan du säga att PS3 INTE har en bra live-funktion?? Har du fått testa deras skarpa version (som jag inte tror finns än)?
Jag förstår inte hur man kan uttala sig om något man inte har någon aning om. Nu är inte jag någon PS3 anhängare utan kommer troligtvis att köpa 360:n, men snack från "want to know"-wannabes orkar jag inte med!Ska du uttala dig så ha fakta att luta dig tillbaka till!
And for the record. Det är stor skillnad mellan en lågupplöst och högupplöst bildvisare vid 720p/1080i signal, punkt slut...
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 02 december 2005 - 13:57
Postad 02 december 2005 - 14:01
Hur var det med PS2s online funktion? funka den överhuvudtaget? iallafall så har jag hört rykten att PS3an inte kommer satsa hårt på onlinen men visst det är bara vad jag har hört. PS3 kommer nog bli grafiskt bättre än 360n. Ungefär som xboxen mot PS2an idag fast i ombytta roller.efter att jag har suttit med min 360 i 10 timmar i sträck så känner jag inte det minsta sug efter att köpa en PS3. PS3an har ingen bra online funktion som 360n har. LIVE är ett måste för alla gamers.
Sen är det väll inte alla som har HDMI kontakter på TVn heller. Med 360n kan du köra HD via komponenten på din TV eller så kan du köra HD via din dataskärm. Revolution kommer jag nog köpa iallafall, verkar rätt kul o svinga handkontroller+ att vem kan motstå ett nytt mario o zelda spel i next generation gaming??? inte jag iallafall.
Hur kan du säga att PS3 INTE har en bra live-funktion?? Har du fått testa deras skarpa version (som jag inte tror finns än)?
Jag förstår inte hur man kan uttala sig om något man inte har någon aning om. Nu är inte jag någon PS3 anhängare utan kommer troligtvis att köpa 360:n, men snack från "want to know"-wannabes orkar jag inte med!
Postad 02 december 2005 - 14:01
Ang. Xbox360 som DVD spelare verkar det väl som att inte alla är jättenöjda med denna, jag har själv gått i samma tankar som dig "thetias" men nu vet jag inte riktigt, skulle vara kul om folk här på forumet delgav sina åsikter ang. 360 som DVD spelare. Gärna ni som har lite tyngre grejer hemma där man kan se svagheter, inte ni som sitter på 28" 4:3 Grundig tv från -86.

En annan sak jag undrar över är ljudnivån på nätaggregatet, hur låter den med sina 2st fläktar? En del klagar på hög ljudnivå... hur står den sig i jämförelse med den gamla xboxen tex? NYFIKEN!

Kul att dom flesta här verkar nöjda än sålänge iaf... vad tror ni, kommer det finnas boxar att få tag på under mellandagarna? Jag har ingen jättebrådska med att införskaffa någon just nu utan tänkte ta det då julen är över och då möjligtvis på mellandagarna. Frågan är när nästa leverans från microsoft kommer och om det isf kommer finnas några kvar efter Julhandeln?

Postad 02 december 2005 - 14:06
edit: avin kommer jag inte hinna få idag då posten redan kommit...
Redigerat av Donmeta, 02 december 2005 - 14:07.
Postad 02 december 2005 - 14:09
Som fler andra sagt, ring ditt utlämningsställe och tala om ditt kollinummer så kan du hämta den iallafall. Det skall inte gå att vägra dig det om kollit kommit fram.
Postad 02 december 2005 - 14:10

Postad 02 december 2005 - 14:20

Om Webhallen fått fingrarna ur arslet och skickat den på Onsdag så hade jag haft den hemma nu, nu får den ligga i ett kallt lager i Ånge hela helgen. Så jäkla dumt att man har en postterminal i Ånge, mitt inne i landet. Det blir 30 mil extra för varje paket som skall gå efter norrlandskusten, miljövänligt nej, dessutom får kunderna vänta flera dagar extra. Sjukt system

Postad 02 december 2005 - 14:20

Nu har jag kopplat in mitt xbox360 PE till min Viewpia 37".
Inhandlat ett spel hittils:
::: Project Gotham Racing 3 :::
XBOXLive inställningar
-----------------------------
Gamertag: Nilja
Gamerzone: Underground
De som vill utmana mig kan kontakta mig genom Live.
GAME ON
Redigerat av KrogProfil, 02 december 2005 - 14:21.
Postad 02 december 2005 - 14:29

och dvd spelaren funkar OK så sovrumsdvd

http://files.upl.sil...1/xbox360_1.jpg
http://files.upl.sil...1/xbox360_2.jpg
http://files.upl.sil...1/xbox360_3.jpg
Postad 02 december 2005 - 14:30
tackvare en snäll sambo så fick jag det sista av 3 st. hemtagna på coop...
jag jobbade å hon fick agera bud =)
så nu är det bara nöjet å gå å handla spel.. blir nog PGR3 och Amped 3, om de nu finns
ps.de hade fått 6 st. men 3 av dem va coremodellen, å den räknar man inte

Postad 02 december 2005 - 14:31

Postad 02 december 2005 - 14:32
Postad 02 december 2005 - 14:33
Fick tag i COD2 (mumma), PDZ (grrrr) och PGR3 (aouuhhhh)
Imorgon blir det Kameo och förhoppningsvis most wanted.
Ni som kör med projektorer, upplever ni med att bilden är väldigt mörk ?
Testade lite snabbt med 360´n som dvdspelare, sagen om ringen II, den var sådär. Funkar men inte något att hurra över.
Postad 02 december 2005 - 14:37

Postad 02 december 2005 - 14:37
Trevlig gest av personalen att bjuda på pepparkakor och glögg medans vi väntade.
Pratade med några killar och ett par av dem hade varit där sen 07.30 (Elgiganten öppnar 11).
De hade ca 35 premium i lager, antalet Cores kommer jag inte ihåg.
Jag fick min box och är jävligt nöjd! :-)
Kör PGR3 så gummit ryker och har inte börjat testa PDZ än :-)
Postad 02 december 2005 - 14:40
Någon som hittat NFSU most wanted i göteborg ?
Fick tag i COD2 (mumma), PDZ (grrrr) och PGR3 (aouuhhhh)
Imorgon blir det Kameo och förhoppningsvis most wanted.
Ni som kör med projektorer, upplever ni med att bilden är väldigt mörk ?
Testade lite snabbt med 360´n som dvdspelare, sagen om ringen II, den var sådär. Funkar men inte något att hurra över.
På vilket sätt var den inge bra som DVD spelare?
ja, inte var det stor skillnad mellan min lågupplösta vd pioneer högupplöst med HD signal. Bara bildbögar som märker skillnad på det.Inte första gången hellerefter att jag har suttit med min 360 i 10 timmar i sträck så känner jag inte det minsta sug efter att köpa en PS3. PS3an har ingen bra online funktion som 360n har. LIVE är ett måste för alla gamers.
Jag förstår inte hur man kan uttala sig om något man inte har någon aning om. Nu är inte jag någon PS3 anhängare utan kommer troligtvis att köpa 360:n, men snack från "want to know"-wannabes orkar jag inte med!Ska du uttala dig så ha fakta att luta dig tillbaka till!
And for the record. Det är stor skillnad mellan en lågupplöst och högupplöst bildvisare vid 720p/1080i signal, punkt slut...
Sköna argument! Alla som ser bildförbättringen från HD plasma 768 linjer mot lågupplöst NTSC plasma med 480 linjer är Bildbögar. O alla som gillar bra ljud är ljudbögar osv. Jag tror du är i fel forum om du inte tror att många här bryr sig om att ha så bra bld som möjligt. Men det är klart, sitter man 10 meter ifrån skärmen så kanske man inte ser skillnad, jag håller med!........

Det är pengarna som hindrar många från att köpa HD plasma, men de flesta vill ha en... Eller du kanske har glömt alla dina 1000 frågor om PV500 som du egentligen ville ha....??

1 månads live ingår i premium...
Right! Vad kostar sedan Live't för ett år osv? Samma pris som till befintliga Xboxet eller?
Vad ligger Premium boxen i för pris just nu, kommer den sjunka om ett tag? Har en annan fråga och det är angående chip till 360:n lär det komma några, pris på dom? Tvivlar själv på det iom. att Microsoft troligen har sagt någon spärr till detta, den andra saken är OM det skulle komma ett chip kan man då ta hem spelen med HD kvalitét precis som om du går och köper dom i affären?
Postad 02 december 2005 - 14:42
Mitt utlämnningställe går det tyvärr inte att ringa till, men går dit efter 16 eller när det nu står att paketet finns där och gör ett försök. Spöar skiten ur dem om de vägrar lämna ut det, kanske var det du menade med att de inte kan vägra

12 månaders live kostar 599 kr
Redigerat av Donmeta, 02 december 2005 - 14:43.
Postad 02 december 2005 - 14:48
Jag tycker inte vi ska hänga upp oss på att ETT spel (PGR3) körs i 600p och sedan omskalas till 720p. Skulle vi inte vetat om detta skulle vi med största sannolikhet ALDRIG märkt det själva heller.... utvecklarna har nog haft ganska ont om tid med utvecklingen av spelen till releasedatum och har pga detta förmodligen valt att "offra" vissa saker framför andra. I slutändan är det ju ändå slutresultatet på skärmen som är den betydande faktorn, eller hur? Så häng inte upp er på det nu... om spel fortsätter att släppas med 600p i framtiden kan man ju dock undra varför man gått ut med att 720p/1080i är standard om man inte kan hålla det. Men det tar vi då.........
Ang. Xbox360 som DVD spelare verkar det väl som att inte alla är jättenöjda med denna, jag har själv gått i samma tankar som dig "thetias" men nu vet jag inte riktigt, skulle vara kul om folk här på forumet delgav sina åsikter ang. 360 som DVD spelare. Gärna ni som har lite tyngre grejer hemma där man kan se svagheter, inte ni som sitter på 28" 4:3 Grundig tv från -86.![]()
En annan sak jag undrar över är ljudnivån på nätaggregatet, hur låter den med sina 2st fläktar? En del klagar på hög ljudnivå... hur står den sig i jämförelse med den gamla xboxen tex? NYFIKEN!
Kul att dom flesta här verkar nöjda än sålänge iaf... vad tror ni, kommer det finnas boxar att få tag på under mellandagarna? Jag har ingen jättebrådska med att införskaffa någon just nu utan tänkte ta det då julen är över och då möjligtvis på mellandagarna. Frågan är när nästa leverans från microsoft kommer och om det isf kommer finnas några kvar efter Julhandeln?
Hm, det lutar nog i mitt fall åt att köpa en Pioneer DV 585A istället. Billig och bra... Den förra xboxen var jag inte nöjd med som DVD spelare så jag tror inte jag chansar.

Postad 02 december 2005 - 14:51

Det finns även fysiska butiker som har den i lager, ni kan söka i butiker som inte är alltför uppenbara och inte ligger mitt i stadskärnorna utan kanske en bit utanför.
Redigerat av Unregistered63a53ac6, 02 december 2005 - 14:52.
Postad 02 december 2005 - 14:51
Postad 02 december 2005 - 14:56
Om det funkar utan större problem så blir det en till Jul istället.
Postad 02 december 2005 - 15:07
Hojta till om ni får nå Blue Screen problem? Avbokade mitt ex. från OnOff då jag ville avvakta och se om samma problem finns på de Europeiska versionerna.
Jupp, samma här, avvaktar och ser vad som händer.
Postad 02 december 2005 - 15:15
Me three, men det verkar ju fungera bra eftersom många här kört i upp till 10h nonstop utan problem.Hojta till om ni får nå Blue Screen problem? Avbokade mitt ex. från OnOff då jag ville avvakta och se om samma problem finns på de Europeiska versionerna.
Jupp, samma här, avvaktar och ser vad som händer.
Postad 02 december 2005 - 15:22
Postad 02 december 2005 - 15:26
Motin: Har du fått din idag alltså. Min står nä,ligen som ,"har passerat ett postkontor och är på väg till utlämningsställe, en utlämningsavi har skickats ut" typ. Damn damn damn om jag inte hinner få den idag
Jajjemen jag har haft min igång sedan 11:30. Var o köpte spel 9:00-11:00. Kollad på nätet var paketet var.. Stod att det körs ut till mit serviceställe. Jag gick dit men fick svar att efter 16:00 så finns ditt paket på plats. Då ringde jag Postkontoret i stan... gissa om ja hade TUR, de hade inte lämpat över det till någon postbil ännu. Så jag hoppade in i bilen med bankomatkortet i högsta hugg och åkte dit och hämtade ut det ... INTE FASEN hade jag lust att vänta tills efter 16:00 inte

Blev rädd när jag satt igång min 360 då nätaggets bakre fläkt lät väldigt trasig. Tog loss sladdarna och slog lite lätt med näven på agget.. Drog igång boxen igen... VIPS = ljudet borta. Jag ringde ändå Microsofts support och nämde det, de skulle ringa upp mig.
Hittills = SUPERNÖJD , har suttit 1 ½ spelat o kikat på Live .....

Postad 02 december 2005 - 15:30
ajjemen jag har haft min igång sedan 11:30. Var o köpte spel 9:00-11:00. Kollad på nätet var paketet var.. Stod att det körs ut till mit serviceställe. Jag gick dit men fick svar att efter 16:00 så finns ditt paket på plats.
Härligt. Då finns det ju en chans att jag får min efter 16 utan avi då

Då har jag bara missat en halv dags spelande, inte hela världen. Lider som fan med dig Bioberra oavsett om jag får min idag eller inte. Vilket företag kan du månne ha beställt ifrån

Postad 02 december 2005 - 15:44
Postad 02 december 2005 - 16:24
edit: Jag kollade bara så att det stod inställt på 720p ut, kanske finns annat att ställa in också för att öka kvaliten på bilden?
Redigerat av Martin.M, 02 december 2005 - 16:34.
Postad 02 december 2005 - 16:35
bjuder på 2 ingame bilder från pgr3 i mitt galleri. så ni blir lite sugna =)
ser väl halv bra ut

men har man ingen Antialiasing på spelen till 360n?
"sågblads" konturerna syns ju tydligt
Postad 02 december 2005 - 16:36
Det är min största fråga, är det inte påslaget som default? Måste man in någonstans och ställa in det själv?ser väl halv bra ut
men har man ingen Antialiasing på spelen till 360n?
"sågblads" konturerna syns ju tydligt
Postad 02 december 2005 - 16:38
4 allmänna intryck så här långt:
- Britterna pratar och skrattar hela tiden, de kör dock för ###### dåligt.
- Tyskarna vill bara kör nürburgring och var helseriösa.
- Italienarna kör bara Ferraris och heter något i stil med "big_italianman" eller liknande. Duktiga.
- Jag älskar PGR3 och Xboxlive.
_______________________xb360
Gamertag: Nilja
Gamerzone: Underground
Postad 02 december 2005 - 16:42
Jaha så var det äntligen över då, den långa väntan på Xbox360. Sent igår kväll bestämde jag mig för att skita i allt köande och bege mig ner till EBgames och köpa allt till överpriser. Kommer dit strax efter 10 när dom öppnar och då står det väl en 10 pers i kön. 1 TIMMA senare så är jag på väg hemåt. Det var lite kaosartat i butiken för lagret dom hade bakom en dörr var tydligen fullproppat med grejer så det var lite svårt att hitta.
Det blev iaf
Xbox360 Premium
Perfect Dark Zero Collectors Edition
Project Gotham Racing 3
Play charge kit
Väl hemma packar jag upp allt och precis som Magdu frågade i en tråd så satt jag och sniffade på den där härliga "ny teknik" doften. Något jag blev lite överraskad över var att 360'n vägde en hel del nerpackad i sin låda.
Xbox360 - Känns väldigt gedigen förutom dvdsläden som känns lite plastig och knappen för att få ut den behöver tryckas på ganska hårt för att det ska hända nått. Powerknappen kändes inte så trevlig den heller men å andra sidan lär man väl aldrig använda den då man stänger av och sätter på konsollen via handkontrollen.
Headset - Plastic fantastic men gör sitt jobb.
Fjärrkontrollen - Skön fjärrkontroll med gummiknappar.
Handkontroll trådlös - Grymt skön och osar kvalite. Det absolut trevligaste för mig är ju avsaknaden av sladd som är GRYMT skönt. Alla knappar känns bra men Live knappen i mitten är lite lätt att komma åt om man ska trycka på Start eller Select. Sen känns inte heller bumperknapparna helt hundra. Dom är lite plastiga i förhållande till dom andra knapparna men det spelar inte så stor roll när man tänker efter att vi ÄNTLIGEN slipper den svarta och vita på gamla Xboxen.
Tar bort alla skyddslappar ifrån 360'n men blir lite sur när tejpbiten runt hårddisken lämnar ganska mycket limrester efter sig. Installerar nätadaptern, ja för den behöver man verkligen installera vid boxen och kopplar in alla sladdarna. Trycker på knappen men INGET händer...
Trycker lite på sladdarna bakpå och då går maskinen igång. Tydligen inte ensam om detta lilla problem enligt andra forum.
Ska konfigurera ett Live konto tänkte jag men min dator ville annat. Den vägrar släppa igenom 360'n ut på nätet så efter 2 timmars hårslitande så inser jag att det är brandväggen som sätter stopp för allt

Köper mig ett 3 månaders guldpaket eftersom det var billigare än att köpa det på EBgames. (199 via 360'n och 299 på EB). När det är klart börjar kolla runt lite i menyerna och man inser hur mycket smidigare detta fungerar i jämförelse med gamla Xboxen.
Stoppar till slut in PGR3 i dvd släden och spelet kör igång. Spelet ser riktigt bra ut och man blir glad när man inser att detta är första generationens spel. Det kan alltså bara bli bättre härifrån. Väldigt trevligt att Live är en integrerad del i spelet och man jämförs hela tiden med andra Livespelare när man klarat en bana.
Överhuvudtaget känns Xbox360 som ett gediget system där allting går hand i hand. Ett tryck på Liveknappen och du kan välja att avsluta spelet och hoppa ut i menyn igen. Hittade en störande sak bara och det är att om man lämnar Dashboarden för att tex testa sitt nätverk så startas spelet som ligger i DVD'n automatiskt när man sedan vill tillbaka till Dashboarden.
Testade att dra hem ett demo på NBA Live 06 men överföringshastigeten var ju inte den bästa så det får jag ta i natt tänkte jag. Lite störande att det bara står hur många procent man har laddat ner och ingenting om eventuell hastighet/tid kvar.
Installerade Windows Media Connect på datorn men den tog jag bort nästan lika fort igen då den var ganska värdelös. Alla kataloger på datorn som man delar ut hamnar i en enda lång lista så när jag delade ut mina bildmappar som är BRA många så var det skitsvårt att hitta något.
Stoppade sen i Perfect Dark Zero och hoppade rakt in i en Live match. Gick hur smidigt som helst måste jag säga. Nu har inte jag haft Live på gamla Xboxen så det kanske funkade lika smidigt där. Spelet har jag väl ingen direkt uppfattning om än förutom att det är ACTION

Jag har förvrigt boxen kopplad till en 32" LCD med komponent och det ser riktigt bra ut.
Jag är VÄLDIGT nöjd iaf och hoppas att det kommer några bra lir framöver. Är väldigt sugen på ett RPG ifrån Bioware och ett BRA sportspel.
Postad 02 december 2005 - 16:47
Ändrade du på själva sladden också =P?edit: Jag kollade bara så att det stod inställt på 720p ut, kanske finns annat att ställa in också för att öka kvaliten på bilden?
Postad 02 december 2005 - 16:53
Nej, är det något man ska ändra på sladden alltså? Isf får jag testa lite mer i morgon och kanske revidera mina åsikter.Ändrade du på själva sladden också =P?
Postad 02 december 2005 - 16:55
Gamertag: WinHo
Ser fram emot lite prisjaktsgaming

Postad 02 december 2005 - 16:59
Nej, är det något man ska ändra på sladden alltså? Isf får jag testa lite mer i morgon och kanske revidera mina åsikter.Ändrade du på själva sladden också =P?
Det finns en switch på sladden, vid kontakten till TVn. Man kan välja mellan vanlig TV samt HDTV där.
Postad 02 december 2005 - 16:59

Postad 02 december 2005 - 17:01
Det finns en switch på sladden, vid kontakten till TVn. Man kan välja mellan vanlig TV samt HDTV där.
Så han skämtade INTE aprillo alltså.. borde de inte räcka med att aktivera 720p i dashen..?? weird.
Postad 02 december 2005 - 17:04
Sweeeeet, får hålla tummarna dåDet finns en switch på sladden, vid kontakten till TVn. Man kan välja mellan vanlig TV samt HDTV där.

Men den skickar alltså ut vanlig pal även om man valt 720p i steupen och inte har satt sladden på hdtv?
Postad 02 december 2005 - 17:10
Från en på ett annat forum:Sweeeeet, får hålla tummarna dåDet finns en switch på sladden, vid kontakten till TVn. Man kan välja mellan vanlig TV samt HDTV där.
Men den skickar alltså ut vanlig pal även om man valt 720p i steupen och inte har satt sladden på hdtv?
Jag spelar PDZ nu, i 720p 60Hz på en Samsung LCD. Inte överdrivet imponerad.
*SWITCH*
Okeeej...här kommer en liten FUCK UP från min sidaXD
Jag klagade på grafiken trots att jag spelade i 720p och 60Hz...MEN jag glömde att fixa HD-TV-knappen på själva komponentkabel-dosan. Spelade med andra ord aldrig i HD!
Nu ser det riktigt nice!!!
Postad 02 december 2005 - 17:15

"Vaddå på kabeln, jag satte bara in den och körde"
Postad 02 december 2005 - 17:16
Sen köpte han även PDZ-begränsad samlingsutgåva, vart finns tidningen o allt det som ska komma med?
Postad 02 december 2005 - 17:26
Din far är en elak man.Djävulen va ledsen ja var när ja fick ett samtal från far min där han sa att han inte hade fått tag på något xbox360 PE
Går sakta hemåt ledsen som jag är , väl hemma öppnar jag dörren och vad ser jag !?!?!
ETT XBOX 360 PREMIUM EDITION + PGR3
Min lycka är fullständig ! Ett uuuunderbart spel med en uuuuunderbar maskin !
KÖP !
Mycket möjligt

Har dock några frågor
1. Jag har tyvärr min router för långt ifrån mitt xb360, så jag kan inte dra sladd mellan dem. Kan jag annars bara använda de trådlösa signalerna direkt? Eller måste jag använda sladden som medföljer?
2. En dum fråga, då jag inte orkar läsa manualen

0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar