* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
34745 svar till detta ämne
Postad 03 december 2014 - 20:01
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlägg
Vad som gäller för kollektiv fram går inte men priserna hittar du här: http://www.telia.se/...llingabonnemang
Precis så som lindo länkar till har jag det idag.
Huvudabonnemang box 1: 178:- (lagom paketet) Tvillingabonnemang box 2: 89:- Tvillingabonnemang box 3: 0:-
Betalar alltså inget extra för exakt samma kanaler i min tredje box.
Samtliga priser hittar man via snabblänken telia.se/priser i just detta fall är det nog pdf filen man hittar här som är den som är giltig för tillfället. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 03 december 2014 - 20:11
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlägg
Bara så ni vet så heter senaste versionen av image nu 4_7_0_17_1124, det enda den är till för att lösa problem med gul bild för de flesta kunder som har TV apparater som har felaktiga HDMI chip.
Ber om ursäkt för att jag varit lite frånvarande senaste tiden och det har dessvärre berott på de problem som varit.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 03 december 2014 - 21:06
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
Det är ju synpunkter som är relevanta, speciellt 3) råkade jag ut för men hade hört av en kompis, och var jag skulle leta. Gissar som sagt att man gjorde detta snabbt som attan för att förekomma DN som börjat nysta i Bredbandsbolagets och Comhems bristande säkerhet.
Det tror jag med. Problemet är bar aatt snabb-fixar brukar bli extra dåliga när det handlar om säkerhet. ...särskilt som en snabbfix gör att problemet inte anses akut längre, och risken att fixen blir permanent är stor. När det gäller säkerhet finns bara en linje anser jag - göra rätt och ordentligt.
Postad 03 december 2014 - 21:19
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1 257 inlägg
Hej, min mamma som bor i Hässleholm får ingen bild på sin Box. Kanske bredbandet är nere eller routern ur slag. Hon kör ADSL. Är det nån annan som känner av liknande problem?
Postad 03 december 2014 - 21:20
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
Behöver ny fjärrkontroll, och funderar på en multi-fjärr, tips mottages gärna. Ska fungera med 1910 samt en gammal Panasonic TV, och inte kosta många hundringar.
Tips: Sök på "fjärr" eller "fjärrkontroll" i detta möte. Tips: Gör INTE misstaget att köpa en billig multifjärr, dvs en dosa där du först måste trycka på en knapp för att välja vilken fjärr den ska emulera. Sådana multifjärrar är så enerverande att resultatet ofta blir att folk ändå har en eller fler av originalfjärrkontrollerna framme. Nej, köp en Logitech Harmony-fjärr som har "Actions" istf att emulera en fjärr i taget. Jag har haft en billig multifjärr och en dyr programmerbar (men som även den bara emulerade andra fjärrkontroller utan möjlighet till macros eller liknande). Båda dessa fungerade förvisso, men några originalfjärrar åkte ändå fram. Sedan jag införskaffade min Harmony 555 för knappt 10 år sedan har jag bara tagit fram en originalfjärr en enda gång, och det var för att konfigurera om surroundförstärkaren när jag köpte nya högtalare.
Postad 03 december 2014 - 21:23
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1 257 inlägg
Behöver ny fjärrkontroll, och funderar på en multi-fjärr, tips mottages gärna. Ska fungera med 1910 samt en gammal Panasonic TV, och inte kosta många hundringar.
jag har fjärrkontroller till båda, är du intresserad tills du hunnit skaffa ny?
Postad 03 december 2014 - 21:29
kentrj
-
kentrj
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Jag irriterar mig på att "Sök" nu är förvalt istället för "TV-guide" när man trycker på "Meny", "TV-guide" önskas i 9 fall av 10 ...ingen annan som påtalat detta?
Redigerat av kentrj, 03 december 2014 - 21:31.
Postad 03 december 2014 - 22:33
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3 266 inlägg
TG233 kan användas som 5GHz accesspunkt, ja. Fungerar alldeles utmärkt. Instalationsanvisningen finns på kartongen och SSID och nätverksnyckel står ju på.
Konstigt att man behöver en egen "grunka" just för att koppla upp TV trådlöst? Om det nu bygger på helt vanlig wi-fi så skulle väl TV-mottagarna koppla upp sig direkt mot 799an? Eller har den för dålig wi-fi funktion för att garantera TV? Varför slänger man i så fall inte med en trådlöst router som fixar detta rakt av? Det är tillräckligt trångt på wi-fi kanalerna redan nu när hela radhuslängan har telia-router. Känns som det är en "grunka" för mycket här.
Postad 03 december 2014 - 22:57
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Mycket frysningar i bilden för programmen i programbiblioteken.. när ska ni på Telia åtgärda detta??
Varit såhär sen senaste uppdateringen.
Postad 03 december 2014 - 23:19
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlägg
Mycket frysningar i bilden för programmen i programbiblioteken.. när ska ni på Telia åtgärda detta??
Det som är typ var 5:e minut hela tiden? De är isf lösta med programvaran som har datum 1114 och senare, det vill säga den som är 1124 och skickas ut nu har inte heller detta fel. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 03 december 2014 - 23:47
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3 266 inlägg
Det som är typ var 5:e minut hela tiden? De är isf lösta med programvaran som har datum 1114 och senare, det vill säga den som är 1124 och skickas ut nu har inte heller detta fel.
Markus Johansson Telia Kundservice
Finns det inget annat sätt att uppgradera än att rycka strömmen? Jag märkte att mina boxar hade 10xx och alltså inte blivit uppdaterade trots att det finns viktiga fixar ute.
Postad 03 december 2014 - 23:52
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3 266 inlägg
Jag irriterar mig på att "Sök" nu är förvalt istället för "TV-guide" när man trycker på "Meny", "TV-guide" önskas i 9 fall av 10 ...ingen annan som påtalat detta?
Som du kan läsa lite tidigare i tråden så har du alltid kommit direkt till programguiden genom att trycka GUL. Dock så saknade jag direktknappar till programbiblioteket och mina inspelningar, men det har jag löst genom macron på Logitech Harmony
Postad 04 december 2014 - 04:23
Joakim_A
-
Joakim_A
-
Forumräv
-
-
782 inlägg
Markus jag citerar mig själv nedan. Då jag hoppas du kan svara på mina undringar angående de sakerna? Det är ju bra att det går att skaffa en andra tvilling helt gratis, måste vara nått nytt. Hur länge har det varit så? Så var det inte för ett par år sedan då jag skaffade inspelningsbar box på ett befintligt kollektivt lagom abonnemang som jag uppgraderade med video on demand för att få nya koder som går att använda till just inspelningsbar box). Hade det varit så att jag då utan extra kostnad kunde skaffa en tvilling till helt gratis med paketet Stor (som vi har på huvudabonnemanget), ja då hade jag gjort det naturligtvis.
Dock har jag några undringar. Försökte via Mina Sidor gå igenom en beställning av en ny tvilling och då i andra steget står det nått konstigt citat: " Du kommer få ny hårdvara på Posten då den hårdvara du har inte stödjer den valda hastigheten" Vad är det för konstigt meddelande?
Jag har inte valt att uppgradera min Internethastighet. Försöker bara att lägga till en andra tvilling på huvudabonnemanget som jag då skall börja använda till min inspelningsbara box i sovrrummet istället för det extra abonnemang som jag idag använder för den boxen. Förövrigt så är det en Gigabit switch i mitt nätverksskåp och maxhastigheten på bredbandet här är 100 Mbit/s (dock använder jag idag bara 10Mbit/s som ingår i hyran). Så detta meddelande begriper jag inte. Markus vet du vad det är frågan om? Varför skulle det behövas ny utrustning bara för att lägga till en andra tvilling på huvudabonnemanget? 
Sen undrar jag över just det här med inspelningsbar box. Huvudabonnemanget och befintlig tvilling med abonnemanget stor för kollektiv lagom har inga inspelningsbara boxar. Är det möjligt att bara koppla på den där inspelare+ tjänsten(har för mig den hette nått sånt?) bara på den nya tvillingen så att jag kan använda min inspelningsbara box? Eller krävs det då att huvudabonnemanget och dess befintliga tvilling då också får den tjänsten påkopplad?
Postad 04 december 2014 - 08:15
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Det som är typ var 5:e minut hela tiden? De är isf lösta med programvaran som har datum 1114 och senare, det vill säga den som är 1124 och skickas ut nu har inte heller detta fel.
Härligt att höra! Får rycka strömmen sen ikväll o pröva.
Postad 04 december 2014 - 09:33
Unregistered33b3a508
-
Unregistered33b3a508
-
Forumräv
-
-
780 inlägg
Håller med. MAn borde själv kunna redigera denna lista. Jag skulle vilja ha TV-guide som första val och Inspelningar jämte.
Postad 04 december 2014 - 10:50
Unregistered63c886aa
-
Unregistered63c886aa
-
Användare
-
-
109 inlägg
Finns det inget annat sätt att uppgradera än att rycka strömmen? Jag märkte att mina boxar hade 10xx och alltså inte blivit uppdaterade trots att det finns viktiga fixar ute.
Systeminställningar -> starta om tjänsten. Kommer väl annars per auto, men tar en stund innan notis om uppdatering kommer. Jag irriterar mig på att "Sök" nu är förvalt istället för "TV-guide" när man trycker på "Meny", "TV-guide" önskas i 9 fall av 10 ...ingen annan som påtalat detta?
Använd den gula knappen på kontrollen.
Redigerat av Unregistered63c886aa, 04 december 2014 - 10:51.
Postad 04 december 2014 - 14:48
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1 257 inlägg
Hallå Telia, på TV4Guld 104 står det att man ska göra en kanalsökning!,,,
Kan ni rätta till det!!!
Med vänlig hälsning,
Postad 04 december 2014 - 16:33
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Vart ser man vilken version boxen har? Gjorde en felsökning och den gick igenom 7 steg, enligt den listan så har jag senaste versionen i boxen, men frysningarna kvarstår.
Postad 04 december 2014 - 16:34
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3 266 inlägg
Hallå Telia, på TV4Guld 104 står det att man ska göra en kanalsökning!,,,
Kan ni rätta till det!!!
Med vänlig hälsning,
Detta är inte Telias support så kontakta dem direkt istället så får du hjälp.
Postad 04 december 2014 - 17:38
bimo
-
bimo
-
Rookie
-
7 inlägg
Tanken är att alla samsung tv apparater av årsmodell 2014 ska fungera senare i höst. Det krävs dock att det är en firmware i tv apparaten som har stöd för appen.
Så här 3+ månader senare provar jag fiska igen för att se om där finns några nyheter. Vilket jag får hoppas efter tre månaders tystnad...
Redigerat av bimo, 04 december 2014 - 17:40.
Postad 04 december 2014 - 17:42
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Paramount Channel kommer med i Telias utbud med start den 16 december
Postad 04 december 2014 - 18:39
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1 257 inlägg
Jag har fått besked att det för närvarande är störning på TV4 guld och att felsökning pågår!
Postad 04 december 2014 - 19:00
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Jag har fått besked att det för närvarande är störning på TV4 guld och att felsökning pågår!
Lite dåligt av Telia att missa att en kanal byter frekvens, de missade även när VH1 gjorde det samma... Informationen om flytten gick ut redan i september från Telenor http://www.telenorsa...Move_010914.pdf
Redigerat av lindo, 04 december 2014 - 19:03.
Postad 04 december 2014 - 20:04
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Vart ser man vilken version boxen har? Gjorde en felsökning och den gick igenom 7 steg, enligt den listan så har jag senaste versionen i boxen, men frysningarna kvarstår.
Menu - Om tjänsten - Teknisk information
Postad 04 december 2014 - 21:29
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Menu - Om tjänsten - Teknisk information
Står 1110-3901.. var inte 1124 senaste? Ändå indikerar felsökning att ingen nyare finns..
Postad 04 december 2014 - 22:07
pallepaf
-
pallepaf
-
Forumräv
-
-
539 inlägg
Felet med totala och långvariga frysningar (både bild och ljud) var 5:e minut är passé sedan länge men det felet ersattes av sporadiska och mindre frekvent förekommande bildfrysningar. Oftast fryses bilden för någon sekund medan ljudet rullar på som vanligt och sedan "snabbspolar" bilden ikapp ljudet. Ibland blir det istället kort hack även i ljudet, ibland följs frysningen av "rutmönster" och pixlig bild för någon sekund. Detta är felanmält av mig till Telia och de sade att de skulle logga min mottagare och återkomma men inget händer. Vet inte om de nonchalerar mig som Markus brukar göra eller är VÄLDIGT saktfärdiga med att rätta till vad de ställer till med.
Postad 05 december 2014 - 00:25
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlägg
Står 1110-3901.. var inte 1124 senaste? Ändå indikerar felsökning att ingen nyare finns..
Förklaringen är att man inte har lagt upp något nytt GUI version och det är den som kontrolleras. För att få den nyaste image så måste man starta om boxen. För att starta om boxen kan man gå via inställningar och sen välja starta om tjänsten som man hittar under systeminställningar eller så så bryter man strömmen till boxen en kort stund och startar sen upp boxen igen. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 05 december 2014 - 00:35
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlägg
Felet med totala och långvariga frysningar (både bild och ljud) var 5:e minut är passé sedan länge men det felet ersattes av sporadiska och mindre frekvent förekommande bildfrysningar. Oftast fryses bilden för någon sekund medan ljudet rullar på som vanligt och sedan "snabbspolar" bilden ikapp ljudet. Ibland blir det istället kort hack även i ljudet, ibland följs frysningen av "rutmönster" och pixlig bild för någon sekund. Detta är felanmält av mig till Telia och de sade att de skulle logga min mottagare och återkomma men inget händer. Vet inte om de nonchalerar mig som Markus brukar göra eller är VÄLDIGT saktfärdiga med att rätta till vad de ställer till med.
Detta är rapporterat vidare till Arris redan. Det som vi märkt är att det verkar som att de som tidigare har haft störningar som knappt märktes verkar numera märkas mycket tydligare för kunderna. Vi ser dessutom om vi tittar i loggarna från boxar saker som stärker denna teori. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 06 december 2014 - 10:40
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
I programbiblioteket kan man bläddra runt bland kanalerna och backa med Back-knappen. Men om man börjar titta på ett program och när det sedan är slut och man vill backa tillbaka en nivå med Back-knappen, så hoppar man ur Programbiblioteket och är tillbaka på den kanal man tittade på innan "live".
Bugg?
Markus, är det fler som har denna bugg eller bara jag? eller är det en medveten ändring från Telia?
Postad 06 december 2014 - 21:52
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3 266 inlägg
Tycker att det har blivit märkbart bättre bild på SD-kanalerna sista månadrrna. Framförallt TV3 som tidigare var hemsk bildmässigt går att se på nuförtiden.
Har det gjorts några förbättringar i bitrate eller liknande eller beror det troligare på någon firmwareuppdatering till min TV?
Redigerat av e3henri, 06 december 2014 - 23:44.
Postad 07 december 2014 - 02:10
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
Markus/Telia, här kommer en buggrapport.
För allmän kännedom:
Plötsligt har min VIP 1963-box tappat inställningen för Inspelningsmarginal.
Jag har alltid haft 15 minuter efter, men idag upptäckte jag att en inspelning tog abrupt slut, utan några extra 15 minutrar trots att de borde finnas där då ingen annan kolliderande inspelning fanns.
När jag gick in under inställningar så ser jag att "Inspelningsmarginal efter" är satt till 'Ingen'.
Alla andra inställningar är kvar, det är enbart marginalen som ändrats.
Jag ställer tillbaka den på 15 minuter.
Detta skedde på min box som ännu inte har uppdaterats till senaste versionen av mjukvaran, utan som kör
GUI: 6_21_9_5879_swe
Plugin: v2_7_1_1
Image: 4 7 0 13 1029 3844
Jag uppdaterade precis nu boxen genom att starta om tjänsten. Nu kör den:
GUI: 6_21_9_5879_swe
Plugin: v2_7_1_2
Image: 4 7 0 17 1124 3973
Efter uppdateringen går jag in och kollar marginalerna.
Den är resettad tillbaka till Ingen marginal igen!
Ställer den på 15 min igen.
Går t.o.m. helt ur menyn och in igen och dubbelkollar att den är kvar på 15 min. Japp, det ser ut som det ska.
Jag väljer att starta om tjänsten.
Boxen bootar om.
Jag går in och kollar Inspelningsmarginal efter, och den är återigen resettad tillbaka till 'Ingen'!
Jag provar att sätta den till 15 min ännu en gång och sen starta om. Samma sak.
Det buggar alltså. Varje gång boxen startas om så återställs marginalen till 'Ingen', och det kan upprepas varje gång.
Någon annan som har samma problem?
Postad 07 december 2014 - 05:17
Joakim_A
-
Joakim_A
-
Forumräv
-
-
782 inlägg
Jag upptäckte samma bugg för nån vecka sedan att varje gång boxen har startats om så försvinner ens inställning för inspelningsmarginal. Väldigt irriterande! Hoppas det blir fixat!
Postad 07 december 2014 - 10:35
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Ni kan ju fråga på Telias chat, så kanske ni får samma svar, som jag fick angående att man hoppar ur programbiblioteket när man kollat på ett program: 10:28:56 Linda Det ska vara så. 10:29:40 Tomas Det var inte så innan uppdateringen 10:30:22 Linda Nej, det är ändrat i senaste uppdateringen. Vi har kollat upp detta och det är meningen att det numera ska vara så. 10:31:14 Tomas Finns det nån anledning att ni tycker så? 10:31:37 Linda De som sköter tv-tjänsten har valt att göra det på detta sätt. 10:31:56 Tomas Ok, tack.
Postad 07 december 2014 - 15:05
pallepaf
-
pallepaf
-
Forumräv
-
-
539 inlägg
Markus/Telia, här kommer en buggrapport.
För allmän kännedom:
Plötsligt har min VIP 1963-box tappat inställningen för Inspelningsmarginal. Jag har alltid haft 15 minuter efter, men idag upptäckte jag att en inspelning tog abrupt slut, utan några extra 15 minutrar trots att de borde finnas där då ingen annan kolliderande inspelning fanns. När jag gick in under inställningar så ser jag att "Inspelningsmarginal efter" är satt till 'Ingen'.
Alla andra inställningar är kvar, det är enbart marginalen som ändrats. Jag ställer tillbaka den på 15 minuter.
Detta skedde på min box som ännu inte har uppdaterats till senaste versionen av mjukvaran, utan som kör GUI: 6_21_9_5879_swe Plugin: v2_7_1_1 Image: 4 7 0 13 1029 3844
Jag uppdaterade precis nu boxen genom att starta om tjänsten. Nu kör den: GUI: 6_21_9_5879_swe Plugin: v2_7_1_2 Image: 4 7 0 17 1124 3973
Efter uppdateringen går jag in och kollar marginalerna. Den är resettad tillbaka till Ingen marginal igen!
Ställer den på 15 min igen. Går t.o.m. helt ur menyn och in igen och dubbelkollar att den är kvar på 15 min. Japp, det ser ut som det ska. Jag väljer att starta om tjänsten. Boxen bootar om.
Jag går in och kollar Inspelningsmarginal efter, och den är återigen resettad tillbaka till 'Ingen'!
Jag provar att sätta den till 15 min ännu en gång och sen starta om. Samma sak.
Det buggar alltså. Varje gång boxen startas om så återställs marginalen till 'Ingen', och det kan upprepas varje gång.
Någon annan som har samma problem?
Jag har flera gånger drabbats av samma sak. Vad värre är att boxen har startat om flera gånger av sig själv (fjärrstyrt av Telia?) under de senaste veckorna, varvid förlorade inställningar av inspelningsmarginal visat sig bli följden. Extremt frustrerande och extra irriterande är att om man inte sitter och tittar på tv när boxen startar om märker man inte ens att så har skett på annat sätt än att slutet på de program man spelar in helt plötsligt inte finns med längre. Är det någon mer som boxen helt plötsligt har startat om automatiskt för? Jag misstänker att Telia fjärrstyr den till följd av mina felanmälningar om bildstörningar i programbiblioteket och vill påtvinga mig att agera "försökskanin" när de släpper nya mjukvaruversioner stup i kvarten den senaste tiden...
Postad 07 december 2014 - 18:21
Joakim_A
-
Joakim_A
-
Forumräv
-
-
782 inlägg
Kommunikationsfel Felkod 602 när jag nu försöker kolla på Kortbane VM i Simmning i SVT1 från början. Tycker det felet har dykt upp ganska ofta på sistone när man vill kolla på ett program från början. Nån mer än jag som har samma fel? Kan ni kolla om ni kan kolla på sändningen som var 16-17.50 på SVT1 eller får ni också felkod 602?
Vad är detta kommunikationsfel för någonting?
Postad 07 december 2014 - 19:00
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3 266 inlägg
Jag har flera gånger drabbats av samma sak. Vad värre är att boxen har startat om flera gånger av sig själv (fjärrstyrt av Telia?) under de senaste veckorna, varvid förlorade inställningar av inspelningsmarginal visat sig bli följden. Extremt frustrerande och extra irriterande är att om man inte sitter och tittar på tv när boxen startar om märker man inte ens att så har skett på annat sätt än att slutet på de program man spelar in helt plötsligt inte finns med längre.
Är det någon mer som boxen helt plötsligt har startat om automatiskt för? Jag misstänker att Telia fjärrstyr den till följd av mina felanmälningar om bildstörningar i programbiblioteket och vill påtvinga mig att agera "försökskanin" när de släpper nya mjukvaruversioner stup i kvarten den senaste tiden...
Har också upplevt att marginalerna försvinner, kanske p.g.a. att man tidigare inte kunde spela in två program efter varandra på två olika kanaler? Det var ju problem om inspelningarna överlappade...
Postad 07 december 2014 - 19:08
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Kommunikationsfel Felkod 602 när jag nu försöker kolla på Kortbane VM i Simmning i SVT1 från början. Tycker det felet har dykt upp ganska ofta på sistone när man vill kolla på ett program från början. Nån mer än jag som har samma fel? Kan ni kolla om ni kan kolla på sändningen som var 16-17.50 på SVT1 eller får ni också felkod 602?
Vad är detta kommunikationsfel för någonting?
Får samma fel. Programmen precis före och efter på SVT1 fungerar som de ska.
Postad 07 december 2014 - 19:32
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
Ni kan ju fråga på Telias chat, så kanske ni får samma svar, som jag fick angående att man hoppar ur programbiblioteket när man kollat på ett program:
10:28:56 Linda Det ska vara så. 10:29:40 Tomas Det var inte så innan uppdateringen 10:30:22 Linda Nej, det är ändrat i senaste uppdateringen. Vi har kollat upp detta och det är meningen att det numera ska vara så. 10:31:14 Tomas Finns det nån anledning att ni tycker så? 10:31:37 Linda De som sköter tv-tjänsten har valt att göra det på detta sätt. 10:31:56 Tomas Ok, tack.
Idioti. Det är väl rätt självklart att man vill vara kvar på samma ställe så att man enkelt kan fortsätta navigeringen där man var. Feldesign helt enkelt.
Postad 07 december 2014 - 19:36
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
Har också upplevt att marginalerna försvinner, kanske p.g.a. att man tidigare inte kunde spela in två program efter varandra på två olika kanaler? Det var ju problem om inspelningarna överlappade...
Nu var det inte det problemet vi pratar om, utan att den sparade inställningen i boxen försvinner. Dvs en ren bugg.
Postad 07 december 2014 - 19:52
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Idioti. Det är väl rätt självklart att man vill vara kvar på samma ställe så att man enkelt kan fortsätta navigeringen där man var.
Feldesign helt enkelt.
Saknar bara en kommentar från Markus. Om man nu medvetet ändrat på detta, så kunde man likaväl kastas ut ur programbiblioteket direkt, när man tittat klart eller om man trycker på Stop. Nu luras man ju bara att tro att man kan backa tillbaka och byta kategori eller kanal, men så fort man trycker Back blir man utkastad.
Postad 07 december 2014 - 21:33
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
Ni kan ju fråga på Telias chat
Nejdu. Jag sätter mig inte i kö för att få felanmäla något till en person som ändå inte ens fattar att man vill buggrapportera något, utan enträget vill veta mitt abb nr så hon/han kan felsöka på min box, osv. Jag tänkte faktiskt vara duktig nog och felrapportera det på "Tyck om Telia", men den länken verkar inte finnas längre. :-/
Postad 07 december 2014 - 22:15
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Nejdu. Jag sätter mig inte i kö för att få felanmäla något till en person som ändå inte ens fattar att man vill buggrapportera något, utan enträget vill veta mitt abb nr så hon/han kan felsöka på min box, osv.
Jag tänkte faktiskt vara duktig nog och felrapportera det på "Tyck om Telia", men den länken verkar inte finnas längre. :-/
Tycker faktiskt chatten funkar bra, om man bara hittar nån som är insatt i problemen. Inte speciellt lång väntetid och man kan surfa runt medans man väntar. Tyck om Telia hittar jag här, när jag googlar: http://www.telia.se/...akt/tyckomteliaVisserligen ligger den under Företagssidor, men man kan i alla fall välja om man är privatkund eller företagskund, så det borde fungera.
Redigerat av Bopper, 07 december 2014 - 22:17.
Postad 07 december 2014 - 23:07
Unregisteredb287fd5d
-
Unregisteredb287fd5d
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Någon ny information om appen till Samsung tv så man slipper digital-boxen?
Postad 08 december 2014 - 09:34
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2 296 inlägg
Någon mer som inte får tillgång till boxen ifrån inspelningsappen?
Postad 08 december 2014 - 10:37
htiawe
-
htiawe
-
Lärjunge
-
-
455 inlägg
Det händer mig då och då, brukar lösa sig om man startar om boxen. Inte genom fjärrkontrollen men genom att bryta strömmen till den.
Postad 08 december 2014 - 10:40
Unregistered63c886aa
-
Unregistered63c886aa
-
Användare
-
-
109 inlägg
Idioti. Det är väl rätt självklart att man vill vara kvar på samma ställe så att man enkelt kan fortsätta navigeringen där man var.
Feldesign helt enkelt.
Ni kan ju fråga på Telias chat, så kanske ni får samma svar, som jag fick angående att man hoppar ur programbiblioteket när man kollat på ett program:
10:28:56 Linda Det ska vara så. 10:29:40 Tomas Det var inte så innan uppdateringen 10:30:22 Linda Nej, det är ändrat i senaste uppdateringen. Vi har kollat upp detta och det är meningen att det numera ska vara så. 10:31:14 Tomas Finns det nån anledning att ni tycker så? 10:31:37 Linda De som sköter tv-tjänsten har valt att göra det på detta sätt. 10:31:56 Tomas Ok, tack.
Saknar bara en kommentar från Markus. Om man nu medvetet ändrat på detta, så kunde man likaväl kastas ut ur programbiblioteket direkt, när man tittat klart eller om man trycker på Stop. Nu luras man ju bara att tro att man kan backa tillbaka och byta kategori eller kanal, men så fort man trycker Back blir man utkastad.
Stoppknappen tar en dock tillbaka till menyn där man var.
Redigerat av Unregistered63c886aa, 08 december 2014 - 10:41.
Postad 08 december 2014 - 15:57
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Stoppknappen tar en dock tillbaka till menyn där man var.
Ja, men trycker man sedan Back för att t.ex. byta kategori, så sparkas jag ut ur Programbiblioteket.
Postad 09 december 2014 - 07:19
NalliZ
-
NalliZ
-
Användare
-
-
239 inlägg
Samma för mig. Kan ej längre ansluta till moxen
Postad 09 december 2014 - 07:44
Jolt
-
Jolt
-
Beroende
-
-
1 323 inlägg
Hmm blev inget Walking Dead igår då inspelningen sket sig, boxen fråga då om den skulle ta bort den skadade filen. . dum som jag var svarade jag "ja" boxen startade om men tog bort ALLT inspelat  . . . .kanske dags att byta HDD, skall gå men Telias support säger att det inte går o man skall köpa ny box.
Postad 09 december 2014 - 09:42
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Hmm blev inget Walking Dead igår då inspelningen sket sig, boxen fråga då om den skulle ta bort den skadade filen. . dum som jag var svarade jag "ja" boxen startade om men tog bort ALLT inspelat . . . .kanske dags att byta HDD, skall gå men Telias support säger att det inte går o man skall köpa ny box.
Klart Telia säger så för att tjäna lite extra kosing.
7 användare läser detta ämne
1 medlemmar, 6 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
JBL 4309 vs 708i
Anton
2025-05-23 13:58:22
-
Botten av lådan limmas.
Anton
2025-05-23 13:48:01
-
Seas L26roy Nr2
Anton
2025-05-22 21:14:10
-
Bio front med duk på plats
Globe
2025-05-22 08:43:45
-
Screen Research FSD på väggen
Globe
2025-05-22 08:22:42
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|