* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *
7080 svar till detta ämne
Postad 23 oktober 2008 - 00:03
joel80
-
joel80
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Hejsan! Själv kör jag TomTom och är mycket impad över hur snabbt den hittar satelliterna. På min P1i kunde det ta 3-4 minuter ibland i värsta fall. Nu hittar den oftast inom 30 sek. Finns ett program som ligger i program-mappen som heter snabbGPS. Kör det en gång så tar det betydligt kortare tid att hitta satelliterna. Programmet går att ställa in att automatiskt uppdatera sig själv vid synkning eller via GPRS/3G. //joel Fick mig en x1 nu som present och det är första smartphonen för mig så det har vart en massa prassel. men hur funkar Gps`n till x1. måste man aktivera den på nått sätt?? Eftersom jag har både tomtom 7 mobile och Garmin mobile xt instellerat på den och allt funkar förutom att båda fastnar i ett läge där dom leter satteliter i evigheter. men går jag in i inställningarna och och kollar sattelit menyn så har jag flera signaler men programet vill inte låsa nån och forsätter söka. Måste va nån inställning nånstans? eller
Postad 23 oktober 2008 - 00:15
joel80
-
joel80
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Hejsan Jag har också telenors abb och använder telefonen för mail och sånt. Jag vet inte vad du har för mail-provider, men jag använder telias utgående. Använder även telias utgående till en annan adress med egen domän. Mina inställningar för att det ska funka är att se till så att "Servern kräver autentisering". I avancerade inställningar för kontot har jag inte SSL ikryssat och har valt att koppla upp med min anslutning "Internet". Som i första hand kör via Wifi om jag har det igång men annars går via telenors apn internet.telenor.se (Använde services.telenor.se tidigare innan jag hade flatrate då man då hade maxtaxa på 9kr/dag. Dock bara 3g då, ingen turbo3g.) Sen har jag inloggning för utgående servern.. mina kontouppgifter hos telia. Både på telia-mailen och den andra. Anledningen att det inte funkar så bra för dig kanske är att laptopen autentiserar automatiskt? Du kanske måste skriva i de kontouppgifter du har för telenor-mailen i utgående på telefonen. Allt strul har egentligen att göra med att telenor för några år sen spärrade för externa SMTP-servrar på port 25. Typ 95% av all skräpmail kommer den vägen om jag fattat rätt. Det går att gå runt, men det finns oftast ingen universal lösning utan det blir individuellt. Hoppas du löser det, det går, man vet bara inte hur förrens det funkar.. och knappt då heller.  //Joel Hej,
Har haft min lur i snart en vecka. Jag har telenor företagsabbonemang med "flat-rate" och även ett extra sim-kort och usb-sticka till laptopen.
Jag hämtar mina mail från en mailserver utanför Telenors nät men har problem att skicka mail. Om jag skickar via laptopen och anger smtp.euromail.se som utgående server så fungerar det kanon. Om jag gör samma inställning i mobilen så lyckas den aldrig skicka mail. Jag har även testat att ange att den ska använda Telenor Internet som uppkoppling för mail.
Jag har även testat hemma genom att aktivera w-lan och skicka via BBB:s smtp server och då fungerar det med mobilen... Någon som vet varför det inte fungerar med Telenor?
Postad 23 oktober 2008 - 00:19
stevieee
-
stevieee
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Kolla in länkarna nedan för S2U2 och S2P. Läs instruktionern noggrant för installation och troubleshooting om telefonen beter sig konstigt, vilket den mycket väl kan göra innan man fått till det ordentligt. Krävs lite "trial and error" och meckande med olika inställningar för att det skall bli bra, om man nu har tålamod med sådant :S
Spb Mobile Shell som ersätter de vanliga WM menyerna och Today-screen är safe att installera. Funkar helt problemfritt. http://forum.xda-dev...ad.php?t=412418 http://forum.xda-dev...ad.php?t=417511
TTTACK! DE HÄR VART GRYMT SOM FAAN!
Postad 23 oktober 2008 - 00:20
joel80
-
joel80
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Åsså ett inlägg till..  Jag brukar använda http://mobil.aftonbladet.se/sport och deras "mål för mål". Funkar rätt bra och täcker mitt behov.. Lägg till ett bokmärke för den så har du nått skapligt till du hittar nått annat.  //Joel Nån som vet om det finns något bra program för att hålla koll på datatrafiken över 3g respektive wlan?
Sen undrar jag med om det finns nå bra program för att hålla sig uppdaterad med med fotbollsresultat från dom olika ligorna.
Postad 23 oktober 2008 - 00:44
joel80
-
joel80
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Jag får ingen av SVTs grejer att funka.. antingen e det fel på filen eller så klagar den på RTSP protokollet. Att det inte stöds. Har testat att köra både via Wifi och 3g. Vad har RTSP med det hela att göra? Nån som kan sånthär o kan förklara så kanske man kan lösa det o komma runt det.  BBC World funkar däremot fint i spelaren TCPMP. Jag har installerat några extra wmw-dll:er jag hittade länkt till i nått forum. tcpmpwmvplugins.zip hette filen jag tankade. Däremot kan jag lägga till den poddström som det pekas mot för t.ex SVTs Aktuellt i RSS-panelen och där få länkar så jag kan tanka hem senaste aktuellt och kolla på. mp4-filer i skaplig kvalité och därav också skaplig storlek. Ca 130mb.. så se till att köra Wifi eller ha flatrate.  När man lägger in kanalen, t.ex. SVT Aktuellt, väljer man spelare för den. Om man valt mediaplayer som spelare (eller default=mediaplayer), och detta inte funkar, så måste man ta bort kanalen och lägga till den igen, fast denna gång väljer man Coreplayer som spelare. Mitt tips - välj alltid Coreplayer som spelare, den klarar allt, Mediaplayer klarar endast några kanaler.
Postad 23 oktober 2008 - 00:51
King Cobra
-
King Cobra
-
Forumräv
-
-
725 inlägg
Kan man välja Coreplayer som default mediaspelare?
Postad 23 oktober 2008 - 00:57
joel80
-
joel80
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Jag har inte hittat ett sånt alternativ, däremot kan man gå in i xml-filen för google-panelen och ändra så att den åtminstone använder Opera. Man byter ut alla "explorer.exe" mot operaL.exe. xml-filen ska ligga i panel-mappen på telefonen. typ \Program\Panels\GooglePanel Läs mer här: http://wmpoweruser.c...csson-xperia-x1//Joel Kan man välja Coreplayer som default mediaspelare?
Postad 23 oktober 2008 - 01:17
Spartanen 8
-
Spartanen 8
-
Användare
-
-
120 inlägg
Vill man titta på svt mobil i xperian så måste man först lämna in xperian på statoil för justering.
Redigerat av Spartanen 8, 23 oktober 2008 - 01:23.
Postad 23 oktober 2008 - 07:18
Xon81
-
Xon81
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Nån som vet hur man ändrar inkorgen för SMS/MMS så man kan få ingående och utgående som på en "vanlig" telefon istället? Dvs inte som en enda lång konversation typ MSN messenger.
Jag har installerat spb shell fullversionen. Går det att göra så att den alltid blir startskärmen när
man har startat luren? Som det ser ut nu kommer den vanliga WM skärmen upp först och efter det kan jag
starta spb genom att trycka på högerknappen under skärmen och då kommer jag in i spb.
I övrigt är detta verkligen en kanon lur som bara blir bättre och bättre ju mer man använder den.
Postad 23 oktober 2008 - 07:21
Whopper
-
Whopper
-
Veteran
-
-
1 567 inlägg
Införskaffade en ny blåtand till X1an igår.. en PV-770:
Då blev det självklart dax att testa Microsoft Voice Commander. Å den kan man säga mycket om  . Största kritiken är att eftersom MVC inte använder sig av inspelade röststyrningar som varit praxis i mobilvärlden, utan istället använder sig av en articifiell röst som läser texten i t.ex. Kontakter så finns det olika språk-varianter av MVC. Och självklart inte på svenska. Så för att ringa t.ex. hem måste man sitta och säga "Call Hem" med en amerikansk accent (jag testar US-versionen - finns även en UK version). Min fru som heter Helena får jag kalla "Helen" för att den överhuvud taget skall hitta henne bland kontakterna. Sen frågar den "Call Helen?" - då får man svara "Yes" - så ringer den. Installationen gick bra. Man var tvungen att starta om mobilen innan det fungerade att starta röststyrningen med knappen för blåtanden. Programmet ville att man skall definiera en knapp på telefonen för att starta VoiceCommander, men eftersom jag uteslutande kommer att köra detta via blåtand i bilen så struntade jag i det. Räcker med knappen på headsetet. Så nu kan jag säga "Show signal Strength" och få svar av en dam med bred amerikansk accent som säger "Your signal strength is xx percent"
Postad 23 oktober 2008 - 07:42
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Xon81 Du kan testa [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Inbox\Setting s] "SMSAvailable"=dword:1 0=old style 1=threaded style Annars finns det en cab-fil du kan ta hem å installera Läs här Xda-developersEtt tips är att alltid söka på xda-developers.. Tänk på att hittar du inte tips under just din telefon så testa sök på liknande som touch pro/Diamond/kaiser.. Stor chans att det funkar....Bara man har en backup så är de ju bara testa
Redigerat av moparman, 23 oktober 2008 - 07:43.
Postad 23 oktober 2008 - 07:55
thedude001
-
thedude001
-
Rookie
-
2 inlägg
Har nu fått min X1:a och har ett par frågor som jag hoppas nån kan svara på..
Går det att komma åt minneskortet via USB?
Hur får man fullskärm på enkla javaspel?
Jag har testat ett gäng Windowns Mobile spel och endast fått ca 2% av dom att fungera. FInss det nån lista på
spel som verkligen fungerar till X1:an? (upplösning rätt version av WM osv..)
Tacksam för svar..
//thedude001
Postad 23 oktober 2008 - 07:56
supremeja
-
supremeja
-
Rookie
-
7 inlägg
Hej! Jag har haft min xperia i snart en vecka och är supernöjd. Jag är helt ny när det gäller WM, men det börja ljusna nu även för mig!
Dock har jag en fråga. Jag vet ju att batteriet ska vara superbra. Men den drar ut väldigt fort för mig. Mer än halva batteriet drar ut på en dag och då är telefonen endast använd till några sms och ett fåtal telefonsamtal.
Sen dom dagarna när jag lyssnar på mp3 via Coreplayer på jobbet, håller batteriet endast i nån timme sen är den helt tom.
Det jag undrar är om det kanske kan vara något program/gps/wlan eller dylikt som "automatiskt" ligger i bakgrunden och drar ström om man inte gör en aktiv handling och stänger av dem?
Tacksam för all hjälp jag kan få!
Redigerat av supremeja, 23 oktober 2008 - 07:56.
Postad 23 oktober 2008 - 08:06
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3 071 inlägg
Hej! Jag har haft min xperia i snart en vecka och är supernöjd. Jag är helt ny när det gäller WM, men det börja ljusna nu även för mig! Dock har jag en fråga. Jag vet ju att batteriet ska vara superbra. Men den drar ut väldigt fort för mig. Mer än halva batteriet drar ut på en dag och då är telefonen endast använd till några sms och ett fåtal telefonsamtal. Sen dom dagarna när jag lyssnar på mp3 via Coreplayer på jobbet, håller batteriet endast i nån timme sen är den helt tom. Det jag undrar är om det kanske kan vara något program/gps/wlan eller dylikt som "automatiskt" ligger i bakgrunden och drar ström om man inte gör en aktiv handling och stänger av dem?
Samma här.. tycker åxo det drar iväg lite för fort..
Postad 23 oktober 2008 - 08:07
Xon81
-
Xon81
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Xon81
Du kan testa [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Inbox\Setting s] "SMSAvailable"=dword:1
0=old style 1=threaded style
Annars finns det en cab-fil du kan ta hem å installera Läs här
Xda-developers
Ett tips är att alltid söka på xda-developers.. Tänk på att hittar du inte tips under just din telefon så testa sök på liknande som touch pro/Diamond/kaiser.. Stor chans att det funkar....Bara man har en backup så är de ju bara testa 
Två miljoner tack till dig! Ska testa detta direkt när jag kommer hem!
Postad 23 oktober 2008 - 08:13
Tomas L
-
Tomas L
-
Veteran
-
-
1 559 inlägg
Dock har jag en fråga. Jag vet ju att batteriet ska vara superbra. Men den drar ut väldigt fort för mig. Mer än halva batteriet drar ut på en dag och då är telefonen endast använd till några sms och ett fåtal telefonsamtal. Sen dom dagarna när jag lyssnar på mp3 via Coreplayer på jobbet, håller batteriet endast i nån timme sen är den helt tom. Det jag undrar är om det kanske kan vara något program/gps/wlan eller dylikt som "automatiskt" ligger i bakgrunden och drar ström om man inte gör en aktiv handling och stänger av dem?
Tacksam för all hjälp jag kan få!  Det låter verkligen inte bra...en förhoppning jag har på X1 är att den ska ha bättre batteritid än min N95.
Postad 23 oktober 2008 - 08:16
Preed
-
Preed
-
Användare
-
-
170 inlägg
Finns det gps program som varnar för hastighetskameror i sverige? Såg ett program som heter CamerAware, men det verkar bara ha kameror i england..?
Postad 23 oktober 2008 - 08:17
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Kör en PIM backup först .... Features: - Backup/restore appointments. - Backup/restore call logs. - Backup/restore contacts. - Backup/restore messages (SMS, Mails, ...) NEW !!!. - Backup/restore speed dials. - Backup/restore tasks. - Backup/restore custom files. gratis å bra :-) http://freewareppc.c...pimbackup.shtmlTänk bara på att det tar lång tid om du har nåra 1000 sms
Postad 23 oktober 2008 - 08:23
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Preed Både till TomTom och IGO finns det filer att ta hem som du lägger i gps programet.. Finns säkert till andra gps program med http://www.poidataba...e/ladda_GPS.htmhttp://www.speedcams.se/Edit Ni som har problem med batteritid se till att ni inte kör en massa program samtidigt som ni inte behöver.. Ni kan dra ner ljusstyrkan till hälften... Inte ha wlan på i onödan. Inte hämta mail automatiskt var 5:e minut Sen kan ni testa att låsa den på gsm. Sluta pilla på telefonen
Redigerat av moparman, 23 oktober 2008 - 08:32.
Postad 23 oktober 2008 - 08:40
miki2
-
miki2
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Hej! Jag har haft min xperia i snart en vecka och är supernöjd. Jag är helt ny när det gäller WM, men det börja ljusna nu även för mig! Dock har jag en fråga. Jag vet ju att batteriet ska vara superbra. Men den drar ut väldigt fort för mig. Mer än halva batteriet drar ut på en dag och då är telefonen endast använd till några sms och ett fåtal telefonsamtal. Sen dom dagarna när jag lyssnar på mp3 via Coreplayer på jobbet, håller batteriet endast i nån timme sen är den helt tom. Det jag undrar är om det kanske kan vara något program/gps/wlan eller dylikt som "automatiskt" ligger i bakgrunden och drar ström om man inte gör en aktiv handling och stänger av dem?
Medans andra blir mer och mer nöjd så går det åt andra hållet för mig. Är inte heller nöjd med batterikapaciteten och jag relaterar det till att min verkar trasig mottagningsmäsigt. Har man sämmre mottagning (i vilket fall när det gäller telefondelen) så drar luren mer batteri. Har inte provat att byta simkort vilket i vissa fall kan hjälpa, men det lär ju inte påverka wlan delen. Jag somnade med en ljud bok härom dagen, typ vid 2 tiden och gick upp vid 7, alltså 5 timmar. Batteriet var då helt tömt och telefonen död. 5 timmar med avslagen skärm, det ska den väl klara??? Blir verkligen så ###### trött på mottagningen, finns det något mer irriterande än när man måste ringa och får en ruta om att tjänsten inte kan användas. Springa runt och leta mottagning känns lite 90 tal tycker jag. Och trots att jag ställt wlanet på max så tappar den och börjar koppla upp på 3gnätet. Den här telefonen går snart tillbaka alltså. Fan det är i stort sett inget som är bättre än min 3 år gamla Qtek 9000. Den är mindre och skärmen har högre upplösning men fan resten är ju skräp. Kameran, varför kmmer den inte ihåg inställningarna? tar man ett kort så hoppar min tillbaka till grun inställningen. Den verkar inte heller ha någon som helst automatik när det gäller lampan. Vad har egentligen Ericsson gjort med den här telefonen som blivit bra? Deras mediapanel är ju skrattretande, hos mig växlar den utseende mellan det vanliga mediaspelar gränssnittet och deras egna beroende på om jag använt WM standard mediaspelaren innan. Bildvisningen, där man måste hoppa in i en zoom meny för att zooma och har då en lite översiktsbild tänd hela tiden, och därifrån går det inte att hoppa vidare till nästa bild. Att gränssnittet liknar PSP skiter jag fullständigt i när funktionerna är så fruktansvärt usla. Att säga att det här är en multimedia maskin och inte ha ett brett stöd för codecar är ju riktigt löjligt. Varför kan man inte komma åt radion utan att byta till radiopanelen? BT hanteringen är riktigt värdelös lika så wlanet. Wlanet borde ju kunna känna att det inte skickas någon trafik och att skärmen gått ner i viloläge och då koppla ur sig. Det enda som kopplas bort nu verkar vara BT. Vad är det som clownerna på SE har gjort som är bra på den här luren... Nu kämpar man för att få det till en ren HTC lur, helt sjukt egentligen. /Bitter kille
Postad 23 oktober 2008 - 08:44
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
Skulle vara kul med lite tips på bra och fungerande WVGA skins till Spb Mobile Shell. Finns ju massvis med skins men få till wvga så har ni hittat något så tipsa gärna
Postad 23 oktober 2008 - 08:46
voroojak
-
voroojak
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Vars kan man hämta free antivirus som kan funka bra på xperia?
Postad 23 oktober 2008 - 08:47
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Låter ju inte kul..
Testat att bara köra gsm ?
ibland kan det ta mer ström om det är på gränsen hela tiden mellan gsm/3g
Du kan ju mycket väl ha fått en defekt Xperia också.
Kan skilja rätt mycket i batterikapacitet..
Min Htc har ungefär hälften i batterikapacitet jämfört med min kompis htc av samma märke och vi bor inom samma område..
Postad 23 oktober 2008 - 09:03
Boffla
-
Boffla
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Hämtar telefonen ner en massa dyr datatrafik om man har 3g på? Har inget fastpris dataabbonemang så man vill ju inte få en chock när räkningen kommer. Har i övrigt stängt av alla möjligheter till datatrafik, tror jag går iallafall inte att surfa för då kommer det upp en ruta som säger att datatrafik är avbrutet gå in i inställningar bla bla bla.
Postad 23 oktober 2008 - 09:16
miki2
-
miki2
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Skulle vara kul med lite tips på bra och fungerande WVGA skins till Spb Mobile Shell. Finns ju massvis med skins men få till wvga så har ni hittat något så tipsa gärna 
Sök på xda-developers där finns åtminstone tre st. som är rätt kraftigt moddade. Jag har provat en som heter "Ultimate WM7 for WVGA", den var dock lite buggig. Vill man byta bakgrundsbild så ligger den oftast (i dessa skins) som en separator. Öppna upp dat filen i winzip eller winrar, kolla ut bakgrunden som används och byt ut, glöm inte att decrypta den bitmappen i zipfilen och sen har det snackats en del om att bilden ska vara 16bitars med R5G6B5, jag har dock kört 8bitars idexerad bmp. Alla bilder har förutom en färgbild även en mask bild, en bild som visar hur genomskinlig färgbilden ska vara, dessa bilder har ett m i slutet av namnet. Filer som har L i namnet är för lanskapsvy och P för porträttvy. Har inte tid att förklara allt men det är verklgien inte svårt om man tar sig tid. Testa lite, byt ut filer på luren i program/mobileshell mappen, spara en kopia på det du bytt ut eller ta en backup på luren så det går att återstäla om det blir tokigt. Vanligt fel är att det blir vitt eller att bilderna får fel positioner. Man måste resetta innan ändringarna börjar gälla. Lycka till /Miki ehh, bra att ha, b0fm18zq , det är lösenordet i krypteringen
Redigerat av miki2, 23 oktober 2008 - 09:17.
Postad 23 oktober 2008 - 09:52
Zeaed
-
Zeaed
-
Lärjunge
-
-
354 inlägg
Då har man invigt nallen med skypein och skypeout... Hörlurarna som kom med fungerar klockrent. Då är det bara att säga upp det fasta abonnemanget nu då
Postad 23 oktober 2008 - 10:41
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
Sök på xda-developers
där finns åtminstone tre st. som är rätt kraftigt moddade. Jag har provat en som heter "Ultimate WM7 for WVGA", den var dock lite buggig. Vill man byta bakgrundsbild så ligger den oftast (i dessa skins) som en separator. Öppna upp dat filen i winzip eller winrar, kolla ut bakgrunden som används och byt ut, glöm inte att decrypta den bitmappen i zipfilen och sen har det snackats en del om att bilden ska vara 16bitars med R5G6B5, jag har dock kört 8bitars idexerad bmp. Alla bilder har förutom en färgbild även en mask bild, en bild som visar hur genomskinlig färgbilden ska vara, dessa bilder har ett m i slutet av namnet. Filer som har L i namnet är för lanskapsvy och P för porträttvy. Har inte tid att förklara allt men det är verklgien inte svårt om man tar sig tid. Testa lite, byt ut filer på luren i program/mobileshell mappen, spara en kopia på det du bytt ut eller ta en backup på luren så det går att återstäla om det blir tokigt. Vanligt fel är att det blir vitt eller att bilderna får fel positioner. Man måste resetta innan ändringarna börjar gälla.
Lycka till /Miki
ehh, bra att ha, b0fm18zq , det är lösenordet i krypteringen
Great, tackar för det! Provade Ultimate WM7 för några dagar sen men den var som du säger på tok för buggig. Det är ju lite nackdelen med att X1an har en så grym skärm... få skins (och andra apps också för den delen) som ser bra ut eller ens fungerar. Hoppas verkligen TF3 kan portas från Touch HD till X1, det skulle ju vara helt underbart
Postad 23 oktober 2008 - 10:47
easycure1974
-
easycure1974
-
Lärjunge
-
-
289 inlägg
Great, tackar för det! Provade Ultimate WM7 för några dagar sen men den var som du säger på tok för buggig. Det är ju lite nackdelen med att X1an har en så grym skärm... få skins (och andra apps också för den delen) som ser bra ut eller ens fungerar.
Hoppas verkligen TF3 kan portas från Touch HD till X1, det skulle ju vara helt underbart 
Varför vill du ha TF3D? Jag har en Touch Pro förutom X1:an och TF3D var snyggt och flashigt i några dagar, sen blir man mest irriterad av det och stänger av det. Mobile Shell gör telefonen överlägset mycket smidigare att använda än TF3D och dessutom snabbare. Så TF3D är verkligen inget jag längtar efter på min Xperia
Postad 23 oktober 2008 - 11:00
Unregisteredf6d0beb2
-
Unregisteredf6d0beb2
-
Användare
-
-
104 inlägg
Skickade ett mail till Dustin och frågade hur det går med leverans av min svarta X1 och fick följande svar:
"10/11 är nytt preliminärdatum då det råder allokeringsproblem på den svarta X1’an, dock ser det ljusare ut nu och går allt som det ska så får vi in denna redan nästa vecka. "
Vad betyder det?
Postad 23 oktober 2008 - 11:47
Zakath
-
Zakath
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Skickade ett mail till Dustin och frågade hur det går med leverans av min svarta X1 och fick följande svar:
"10/11 är nytt preliminärdatum då det råder allokeringsproblem på den svarta X1’an, dock ser det ljusare ut nu och går allt som det ska så får vi in denna redan nästa vecka. " Vad betyder det? 
Kanske lastbilen med nya leveransen X1:or råkade ta en omväg till ryssland med ny förare  Edit: jag fick också 10/11 som leveransdatum!
Redigerat av Zakath, 23 oktober 2008 - 11:49.
Postad 23 oktober 2008 - 11:50
Muppi
-
Muppi
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Jag börjar bli mer och mer orolig för att det är något skumt med telefonen. Har prövat höja ljudet till max men ändå så låter det fruktansvärt lågt vid vanliga telefonsamtal.. Använder jag handsfreen är det snarare tvärtom. Att jag får sänka för att det låter för högt.
Kan ni berätta hur ljudet upplevs för er? Är det samma med som utan handsfree eller är det mycket lägre utan handsfreen?
Mvh / Mange
Redigerat av Muppi, 23 oktober 2008 - 11:54.
Postad 23 oktober 2008 - 12:17
cYBeraX
-
cYBeraX
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Hej
Någon som vet om det finns mätare för utgående/ingående samtalstid??
Eller om det finns program för det ?
Jag är i stort behov av det
Fredrik
Postad 23 oktober 2008 - 12:24
joel80
-
joel80
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Hej Jodå.. det finns nått som dom kallar "samtalstimer" där alla samtal står.. åsså under det finns en till räknare som visar hur mycket sen du senaste nollställde.. alltså min visade 179 samtal och 229 minuter 19 sek på båda ställena. Nu nollställde jag den ena.  Hm.. 179 samtal på 11 dagar.. Doh! Jag kommer att få hjärntumör snart. //Joel edit: Man kunde visst också gå in på varje kontakt och se historik med exakt samtalslängd för varje samtal till varje kontakt långt tillbaka. Tror standard e en veckas historik men med det där programmet som kommer åt avancerade inställningar kan man ändra det till längre. Tror jag har en månad, för jag ser i allafall dom 11 dagar jag haft den.  Hej Någon som vet om det finns mätare för utgående/ingående samtalstid?? Eller om det finns program för det ? Jag är i stort behov av det
Fredrik
Redigerat av joel80, 23 oktober 2008 - 12:43.
Postad 23 oktober 2008 - 13:44
Zoobo
-
Zoobo
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Jag börjar bli mer och mer orolig för att det är något skumt med telefonen. Har prövat höja ljudet till max men ändå så låter det fruktansvärt lågt vid vanliga telefonsamtal.. Använder jag handsfreen är det snarare tvärtom. Att jag får sänka för att det låter för högt.
Kan ni berätta hur ljudet upplevs för er? Är det samma med som utan handsfree eller är det mycket lägre utan handsfreen?
Mvh / Mange
Hade det problemet också, skickade tillbaka och fick den utbytt. Men den nya dyker inte upp förän i morgon.
Postad 23 oktober 2008 - 13:46
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1 693 inlägg
Har sökt lite men inte hittat nå bra svar...
Jag har råkat konfigga 2 epostkonton (samma epost), och vill gärna ta bort ett av kontona - någon som har koll på hur?
Postad 23 oktober 2008 - 14:05
King Cobra
-
King Cobra
-
Forumräv
-
-
725 inlägg
Det låter verkligen inte bra...en förhoppning jag har på X1 är att den ska ha bättre batteritid än min N95.
Det där låter HELT tokigt. Jag har idag lyssnat på MP3 genom coreplayer i 10 timmar, 4 av dom genom bluetooth och har nu 50% batterikapacitet kvar. Det måste vara någonting knas med att program eller dyligt ligger och drar i bakgrunden. Ett tips är att stänga av skärmen när ni stoppar ner telefonen i fickan, det gör ni på "ON/OFF" knappen. EDIT: Jag hade en N95 innan...och skillnaden på batteritiden mellan dom här telefonerna är enorm. N95 var tom på max 8 timmars MP3 lyssning.
Redigerat av King Cobra, 23 oktober 2008 - 14:22.
Postad 23 oktober 2008 - 14:14
jhenrikj
-
jhenrikj
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Har märkt att när man har stält in e-posten att synca med företagets exchangeserver så drar det batteri fort ( din ligger ju och syncar typ jämt) Tur att man har fastpris på datatrafiken ;=)
Postad 23 oktober 2008 - 14:23
FatFred
-
FatFred
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Har sökt lite men inte hittat nå bra svar...
Jag har råkat konfigga 2 epostkonton (samma epost), och vill gärna ta bort ett av kontona - någon som har koll på hur? 
Hallo! Om jag minns rätt så kan du gå in där du ser dina två konton, peka och håll kvar pennan på det du vill ta bort, så kommer det upp en meny, där skall det finnas "ta bort" (lite reservation på svaret, då jag väntar på en ny Xperia!, skickade tillbaka min gamla!) Ha det!
Postad 23 oktober 2008 - 14:42
stevieee
-
stevieee
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Kolla in länkarna nedan för S2U2 och S2P. Läs instruktionern noggrant för installation och troubleshooting om telefonen beter sig konstigt, vilket den mycket väl kan göra innan man fått till det ordentligt. Krävs lite "trial and error" och meckande med olika inställningar för att det skall bli bra, om man nu har tålamod med sådant :S
Spb Mobile Shell som ersätter de vanliga WM menyerna och Today-screen är safe att installera. Funkar helt problemfritt. http://forum.xda-dev...ad.php?t=412418 http://forum.xda-dev...ad.php?t=417511
tänkte höra, jag installerade så att slide funktioinen funkar för att komma vidare men händer det för dig att den stannar ?! lixom jag kan dra fingret från vänster till höger men sliden följer inte riktigt med som om den hängt sig ?!
Postad 23 oktober 2008 - 14:46
stevieee
-
stevieee
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Det där låter HELT tokigt. Jag har idag lyssnat på MP3 genom coreplayer i 10 timmar, 4 av dom genom bluetooth och har nu 50% batterikapacitet kvar. Det måste vara någonting knas med att program eller dyligt ligger och drar i bakgrunden. Ett tips är att stänga av skärmen när ni stoppar ner telefonen i fickan, det gör ni på "ON/OFF" knappen.
EDIT: Jag hade en N95 innan...och skillnaden på batteritiden mellan dom här telefonerna är enorm. N95 var tom på max 8 timmars MP3 lyssning.
vart får jag tag på coreplayer
Postad 23 oktober 2008 - 14:47
diaaz
-
diaaz
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
någon som vet hur ja kan välja att inte visa alla windows live-kontakter bland mina kontakter??
Postad 23 oktober 2008 - 15:01
Muppi
-
Muppi
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Hade det problemet också, skickade tillbaka och fick den utbytt. Men den nya dyker inte upp förän i morgon.
Har DOA till i morgon så ska in i morgon och be dom lyssna o se va de tror på stället.. Tycker även att den verkar tappa signal väldigt lätt.. Eller rättaresagt det är inte ofta den har full signal och det pendlar ganska mycket.
Postad 23 oktober 2008 - 15:17
Butcher_swe
-
Butcher_swe
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Tele2 webbshop har den svarta hemma nu, ringde upp dom nyss o hörde:-)
Best igår därifrån, synd bara att dom skickar den först imorgon, får ju inge roligt o vänta en hel helg buähähä
tog den med datapaketet 200mb för 29:- i månaden:-)
/Butch
Postad 23 oktober 2008 - 15:17
Zeaed
-
Zeaed
-
Lärjunge
-
-
354 inlägg
Har läst lite om Spb Mobile Shell men exakt vad gör Spb Mobile Shell bättre för nån som är ny på detta?
Är det bla nya skins på paneler?
Hajar noll som vanligt när det gäller ny teknik
Postad 23 oktober 2008 - 15:22
Gretzky
-
Gretzky
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Har köpt X1 och är hyfsat nöjd än så länge. Dock så kan jag inte få till så att det går att göra sms-grupper, då jag skickar sms rätt ofta till ca 20-30 pers åt gången. Någon som grejar detta? På "vanliga" SE-mobiler är ju detta busenkelt.
Postad 23 oktober 2008 - 15:24
joel80
-
joel80
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Google är din vän. vart får jag tag på coreplayer 
Postad 23 oktober 2008 - 15:36
Buffaz
-
Buffaz
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Kan man ha Messenger igång fast programmet inte är öppet? jag vet att på min gamla telefon fick jag ett meddelande om att programmet fortfarande var igång när jag gick tillbaka till huvudskärmen. om jag gör det på X1 så ber den mig om att logga in igen om jag går in för att se om nån är online..
Postad 23 oktober 2008 - 15:40
Whopper
-
Whopper
-
Veteran
-
-
1 567 inlägg
vart får jag tag på coreplayer  http://www.coreplayer.com/Har läst lite om Spb Mobile Shell men exakt vad gör Spb Mobile Shell bättre för nån som är ny på detta?
Är det bla nya skins på paneler?
Hajar noll som vanligt när det gäller ny teknik
Det är en program som lägger sig ovanpå Windows Mobile och gör att du kan nå nästan alla delar genom att bara använda fingret. Dvs att de gör ikoner större och mer pekvänliga (WM är i grundutförande väldigt smått och kräver penna lite titt som tätt för att göra styra och kontrollera). Dessutom är det snyggare & snabbare.
Redigerat av Whopper, 23 oktober 2008 - 15:37.
Postad 23 oktober 2008 - 15:43
Zeaed
-
Zeaed
-
Lärjunge
-
-
354 inlägg
http://www.coreplayer.com/
Det är en program som lägger sig ovanpå Windows Mobile och gör att du kan nå nästan alla delar genom att bara använda fingret. Dvs att de gör ikoner större och mer pekvänliga (WM är i grundutförande väldigt smått och kräver penna lite titt som tätt för att göra styra och kontrollera).
Dessutom är det snyggare & snabbare. 
Samt det verkar vara även dyrare? Vet inte riktigt vad man bör satsa på först för att ha nån grund att gå på för att det inte ska bli för dyrt, är som sagt ny och bara lyckats installer skype än så länge  Såg i gallerian nån hade iphones... är det då en skinn över det andra? Är rätt nöjd med hur originalet är än så länge
Redigerat av Zeaed, 23 oktober 2008 - 15:44.
Postad 23 oktober 2008 - 15:54
Qramohn
-
Qramohn
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Har köpt X1 och är hyfsat nöjd än så länge. Dock så kan jag inte få till så att det går att göra sms-grupper, då jag skickar sms rätt ofta till ca 20-30 pers åt gången. Någon som grejar detta? På "vanliga" SE-mobiler är ju detta busenkelt.
Hmm. Det krävs nog extra program för det. Hittade ett program med önskad funktionalitet annars. http://www.freewarep...-group-sms.html
Redigerat av Qramohn, 23 oktober 2008 - 15:57.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|