* Officiell Tråd - HTC Hero *
HTC Hero 512MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
6
|
(166)
|
Inga priser |
åäö i e-postmeddelanden (2 inlägg)
|
16 år sedan |
IPhone eller HTC Hero (7 inlägg)
|
16 år sedan |
iPhone 3GS vs. HTC Hero (189 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 08 February 2010 - 14:36
Postad 08 February 2010 - 15:55
Hur f.n gör man om man skall redigera en befintlig kontakt? Hittar ej detta ....
Öpnna kontakten, tryck på meny och välj Edit.
Postad 09 February 2010 - 12:05
De som har lust att läsa om tips & tricks för Android kan kika in här:
Android Tips & Tricks and Tutorials
Är det något jag missat? Säg gärna till
Mycket bra!
Den tackar vi för!
/Jesper
Postad 09 February 2010 - 19:48
Postad 11 February 2010 - 07:51
Postad 11 February 2010 - 08:22
Jag har 200 MB internet abonemang hos Tele2. Jag använder Network Monitor för att se hur mycket data jag har använt, och jag fick det igår, och det är redan på 2 MB fast än jag inte har använt internet alls på mobilen.
Du har antagligen lite widgets och program igång i bakgrunden som drar hem uppdateringar och dyl. vilket också tar från dina 200MB. Eller är jag helt ute och cyklar?
R
Postad 11 February 2010 - 11:09
Jag har 200 MB internet abonemang hos Tele2. Jag använder Network Monitor för att se hur mycket data jag har använt, och jag fick det igår, och det är redan på 2 MB fast än jag inte har använt internet alls på mobilen.
har du FB-appen igång, gmail, twitter, sync mot gmail med kontakter mail osv?
Läs på lite om Heron (eller för all del android)
Postad 11 February 2010 - 16:52
Ny här på forumet och ny ägare av en Hero!
Jag har en fråga om sms-appen Handcent sms. När jag får ett sms så visar ändå den vanliga "Meddelanden" ikonen uppe i hörnet, trots att jag läst det med Handcent sms. Så nu måste jag gå in på båda två för att inte ska ha några "olästa" meddelanden. Jag har valt Handcent sms som default.
Någon som vet hur man kan fixa detta?
Tack på förhand!
Postad 11 February 2010 - 19:41
Hejsan!
Ny här på forumet och ny ägare av en Hero!
Jag har en fråga om sms-appen Handcent sms. När jag får ett sms så visar ändå den vanliga "Meddelanden" ikonen uppe i hörnet, trots att jag läst det med Handcent sms. Så nu måste jag gå in på båda två för att inte ska ha några "olästa" meddelanden. Jag har valt Handcent sms som default.
Någon som vet hur man kan fixa detta?
Tack på förhand!
Du får gå in på vanliga Medelanden och ta meny och sedan inställningar... där får du bocka ur notifiera.. så försvinner det. glöm dom inte att bocka i den ifall du avinstallerar handcent
Postad 11 February 2010 - 20:00
Du får gå in på vanliga Medelanden och ta meny och sedan inställningar... där får du bocka ur notifiera.. så försvinner det. glöm dom inte att bocka i den ifall du avinstallerar handcent
Tackar tackar!
Ett annat problem som jag har är när jag ska slå på mobila nätverk, ibland går det inte igång och när man går in på inställningar och kollar står det typ "Bortkopplad för att tjänsten inte är tillgänglig". Det funkar dock direkt om startar om telefonen.
Detta är aningen irriterande eftersom jag slår bara på det när jag surfa utanför wifi.
Nån som har samma problem eller en lösning?
Jag har Tele2, men tycker inte det borde vara problem med dem när de funkar efter en omstart.
Tack på förhand!
Postad 12 February 2010 - 08:01
Postad 12 February 2010 - 16:13
Har tänkt att kolla en del på film på HTC:n., Hur funkar det? Enligt GSM Arena så blir det mycket ryckigt på alla mpeg4 filer de testade med. Hur är det med bilden om man jämför med Iphone?( Tänkte på att skärmen på Heron "endast" har 65000 färjer mot Iphones 16milj.
Det testet kanske var innan uppdateringen. Kommer itne ihåg vilket prog jag använde för att konvertera mina filmer, men de hackar iaf ingenting. Dessa är konverterade med 640kbit ungefär, men det ska nog itne vara några problem med högre heller, men vet inte om jag har några såna på telefonen för tillfället.
Postad 13 February 2010 - 00:17
Är den så bra som den verkar? Just Android med tanke på att Apple just nu regerar så vill man ju ha lite apps etc så man har att göra helt enkelt...
Trevlig helg!
Postad 13 February 2010 - 13:58
Tänkte skaffa en Hero via Telia... Något speciellt man ska tänka på?
Är den så bra som den verkar? Just Android med tanke på att Apple just nu regerar så vill man ju ha lite apps etc så man har att göra helt enkelt...
Trevlig helg!
Kommer inte på någon orsak att INTE köpa en Hero. Kompisen har Iphone och jag är verkligen inte alls imponerad. Han kan ju inte göra allt för mycket med den. Känns så låst. Inte om man jämför med min Hero med Android. Det är inte alltid den bästa produkten blir "standard". Tänker främst på t.ex. MSN som knappast är det bästa programmet inom sin kategori (ICQ/Trillian/Miranda gillar JAG bättre). Hade även varit kul att se hur bra AmigaOS hade blivit (vs Windows) om inte Commodore sabbat allt. Och sen så har vi som sagt Hero/Android vs Iphone. Synd att inte fler får upp ögonen för Androidsystemet.
Men men, det är MIN åsikt i det hela. Delar säkerligen inte detta med så värst många, hehe.
Lycka till med ditt köp!
Postad 13 February 2010 - 14:39
Kommer inte på någon orsak att INTE köpa en Hero. Kompisen har Iphone och jag är verkligen inte alls imponerad. Han kan ju inte göra allt för mycket med den. Känns så låst. Inte om man jämför med min Hero med Android. Det är inte alltid den bästa produkten blir "standard". Tänker främst på t.ex. MSN som knappast är det bästa programmet inom sin kategori (ICQ/Trillian/Miranda gillar JAG bättre). Hade även varit kul att se hur bra AmigaOS hade blivit (vs Windows) om inte Commodore sabbat allt. Och sen så har vi som sagt Hero/Android vs Iphone. Synd att inte fler får upp ögonen för Androidsystemet.
Men men, det är MIN åsikt i det hela. Delar säkerligen inte detta med så värst många, hehe.
Lycka till med ditt köp!
Joodå jag håller med.
Men, lite negativt finns det. Den är faktiskt aningen överprisad just nu, och på Måndag är det mobilmässa i Barcelona där HTC och alla andra kommer att berätta om deras nyheter.
Om man får en uppdaterad lur med senaste hårdvaran för bara hundralappar mer än vad Hero kostar, så kanske man ska tänka till lite.
Men jag som redan har en Hero är så nöjd så!
Postad 13 February 2010 - 14:42
Om man får en uppdaterad lur med senaste hårdvaran för bara hundralappar mer än vad Hero kostar, så kanske man ska tänka till lite.
Helt enig!
Postad 14 February 2010 - 21:24
Och medföljer det ngn skyddsfilm till displayen?
Postad 14 February 2010 - 22:07
En sak som dock stör mig är att jag inte hittar någon schemaläggning för synkningen av Exchange ActiveSyncen, mer än push eller intervall. Skulle vilja kunna ställa att den bara ska synka mellan vissa tider, finns det någon sätt att få till nåt sånt?
Redigerat av bart112, 14 February 2010 - 22:07.
Postad 14 February 2010 - 23:18
Legend kommer väl nu i mars är det sagt?! Har för mig det iaf.synd att man inte hade möjlighet att vänta ett tag bara ifall HTC släpper en efterträdare snart, men men.
Postad 15 February 2010 - 10:32
HTC Legend verkar annars intressant men är det värt väntan? Vad kommer den kosta ungefär... Varför jag vill ha Hero var ju för att den är otroligt läcker och för Android.
Kameran bryr jag mig inte om... har tänkt på det, folk köper ju inte iPhone för kameran utan för appsen.
Men Legend verkar få FM-Radio... det är ju iofs väldigt värt att vänta på.
Postad 15 February 2010 - 12:52
Så ni tycker man ska vänta?
HTC Legend verkar annars intressant men är det värt väntan? Vad kommer den kosta ungefär... Varför jag vill ha Hero var ju för att den är otroligt läcker och för Android.
Kameran bryr jag mig inte om... har tänkt på det, folk köper ju inte iPhone för kameran utan för appsen.
Men Legend verkar få FM-Radio... det är ju iofs väldigt värt att vänta på.
Jag har sneglat lite på Hero:n under en längre tid, men det som fått mig att tveka är avsaknaden av fotolampa/blixt, men vad jag har läst så verkar det som att Legend kommer få det, så därför kommer iaf jag att vänta. Åtminstone tills man börjar se vart priset drar iväg ... Sen så är det ju som du skriver, FM-radio är väldans trevligt
Postad 15 February 2010 - 18:46
Tackar tackar!
Ett annat problem som jag har är när jag ska slå på mobila nätverk, ibland går det inte igång och när man går in på inställningar och kollar står det typ "Bortkopplad för att tjänsten inte är tillgänglig". Det funkar dock direkt om startar om telefonen.
Detta är aningen irriterande eftersom jag slår bara på det när jag surfa utanför wifi.
Nån som har samma problem eller en lösning?
Jag har Tele2, men tycker inte det borde vara problem med dem när de funkar efter en omstart.
Tack på förhand!
Även jag har irriterat mig på detta, har samma problem. (fast på en tattoo) En halvlösning som jag har är att gå in på settings>wireless controls>mobile networks>network operators>search automatically. Något omständigt, javisst, men man slipper starta om telefonen.
Postad 16 February 2010 - 07:09
Okej, tack så mycket! Ska prova det nästa gång problemet dyker upp. Tror jag ska ta och maila frågan till HTC själva och höra vad dem har att säga. Kan publicera svaret här sen=)Även jag har irriterat mig på detta, har samma problem. (fast på en tattoo) En halvlösning som jag har är att gå in på settings>wireless controls>mobile networks>network operators>search automatically. Något omständigt, javisst, men man slipper starta om telefonen.
Postad 16 February 2010 - 07:17
Även jag har irriterat mig på detta, har samma problem. (fast på en tattoo) En halvlösning som jag har är att gå in på settings>wireless controls>mobile networks>network operators>search automatically. Något omständigt, javisst, men man slipper starta om telefonen.
det borde ju funka att lägga den i flightmode å sen tillbaka också?
Postad 18 February 2010 - 16:42
Postad 18 February 2010 - 17:01
AbductionNågon som har tips på några bra spel som man kan fördröja tiden med på jobbet inatt?
Gem Miner
Graviturn
Coloroid
Papijump
Phitdroid
Throttlecopter
Robo Defense
Air Control
Bonsai Blast
Jewels
Är några bra spel som antingen är gratis eller finns i 'Lite'-version (:
Postad 19 February 2010 - 11:11
Eller om det finns någon att ladda ner kanske .
Har hört ett rykte att det ska finna nämlingen men kan inte hitta det själv
Postad 20 February 2010 - 00:24
Efter att ha dragit hem några nya apps idag fick jag ett meddelande om att mobilens minne snart var full. Kollade med appmanager och mycket riktigt, har ca 10% ledigt av telefonets inbyggda minne.
Dock så har jag ett minneskort med 5GB ledigt, hur fixar jag mitt problem här?
Postad 20 February 2010 - 11:06
Försökt kolla runt lite men inte riktigt hittat svaret på min fråga/problem.
Efter att ha dragit hem några nya apps idag fick jag ett meddelande om att mobilens minne snart var full. Kollade med appmanager och mycket riktigt, har ca 10% ledigt av telefonets inbyggda minne.
Dock så har jag ett minneskort med 5GB ledigt, hur fixar jag mitt problem här?
Root, APPS2SD och mycket läsning på Swedroid?
om du går in i inställningar, program, hantera program så kan du radera de du inte använder
Postad 20 February 2010 - 12:16
Är inte sugen på at roota för tillfället...Root, APPS2SD och mycket läsning på Swedroid?
om du går in i inställningar, program, hantera program så kan du radera de du inte använder
Verkar bli till att radera lite program tills vidare.
Så störigt att man får reda på en sån här sak först nu...
Postad 20 February 2010 - 13:35
Är inte sugen på at roota för tillfället...
Verkar bli till att radera lite program tills vidare.
Så störigt att man får reda på en sån här sak först nu...
Om du öppnar stället där du kan radera program, kan du även rensa cache-filerna för programmet. Då kanske du får lite mer utrymme?
Hur många apps har du egentligen? Tycker jag installerar å leker mest hela tiden, har aldrig problem
Postad 20 February 2010 - 14:27
Har väl 80-100 apps/spel mellan tummen o pekfingret...Om du öppnar stället där du kan radera program, kan du även rensa cache-filerna för programmet. Då kanske du får lite mer utrymme?
Hur många apps har du egentligen? Tycker jag installerar å leker mest hela tiden, har aldrig problem
Har 16MB av 165MB memory kvar enligt AppManager...
kommer rensa bort ett 20-tal skulle jag tro, såna somjag aldrig använder, men de flesta är ju små, de stora appsen är dock såna som jag använder ibland...
Suck suck suck
Postad 21 February 2010 - 23:15
Någon som vet hur man kan tänkas lösa detta?
Postad 24 February 2010 - 21:56
Tänkte ha tidrapport/körjournal på mobilen, och föra över det 1 gång/mån till ett exceldok på datorn.
Tacksam för svar!
Postad 25 February 2010 - 23:13
Postad 26 February 2010 - 14:24
Har för första gången upptäckt en negativ sak. Vet inte om det är min Hero eller ett allmänt fel, men när jag ska använda tangentbordet så är vissa knappar nästan helt omöjliga att trycka på. Speciellt A, N, M, punkt och "back/sudda". Ibland så funkar de perfekt, medans nästa gång så måste man verkligen träffa 100% rätt på skärmen. Verkligen skumt! Någon som har samma problem?
prova att kalibrera om skärmen
Postad 26 February 2010 - 16:52
prova att kalibrera om skärmen
Hjälper inte. Detta problem jag har dyker upp då och då. Ibland funkar den hur bra som helst när jag skriver ett sms. Sen kan den när som helst börja strula. Har märkt att det är alla tecken nära vänstra och högra kanten. Alla tecken i mitten, så att säga, funkar alltid bra.
Vet inte vad jag ska ta mig till. Det är dessutom bara när jag ska använda tangentbordet som den krånglar. Inte annars. Det är även värt att nämna att jag inte gjort något med telefonen. Den är helt original sen jag köpte den i höstas. Hade nästan hoppats på att fler hade samma fel och givetvis en lösning.
Postad 26 February 2010 - 21:21
Hjälper inte. Detta problem jag har dyker upp då och då. Ibland funkar den hur bra som helst när jag skriver ett sms. Sen kan den när som helst börja strula. Har märkt att det är alla tecken nära vänstra och högra kanten. Alla tecken i mitten, så att säga, funkar alltid bra.
Vet inte vad jag ska ta mig till. Det är dessutom bara när jag ska använda tangentbordet som den krånglar. Inte annars. Det är även värt att nämna att jag inte gjort något med telefonen. Den är helt original sen jag köpte den i höstas. Hade nästan hoppats på att fler hade samma fel och givetvis en lösning.
jodå, har läst om fler som haft liknande problem på swedroid.se/forum
Men du får leta själv
Postad 26 February 2010 - 22:50
jodå, har läst om fler som haft liknande problem på swedroid.se/forum
Men du får leta själv
Hittade en del, men ingen som har samma problem som jag. Alltså att det går alldeles utmärkt att skriva vissa stunder, medans andra gånger så har alla yttre tangenter stora problem. Fenomenet kommer och går, som sagt.
Postad 26 February 2010 - 23:54
Postad 27 February 2010 - 11:29
Har du provat att rengöra skärmen? Jag läste någonstans att fett och smuts påverkar kapacitiva pekskärmar mer än resistiva.
Jo jag är väldigt noga med att den ska vara ren. Kom på ännu en sak angående detta fenomen. Låter man telefonen "vila" ett tag så kan man börja använda de yttre tangenterna igen. Men efter att man skrivit ett par sms så blir den omöjligt svår igen. Nästan som att den blir "överhettad" eller vad man nu ska använda för ord, hehe.
Har även upptäckt att det inte bara krånglar vid sms. Det gäller telefonen i allmänhet. Kan det vara skärmen som glappar lite ibland, eller vad beror det på att mobilen måste "vila" för att den ska fungera bättre i 2 minuter till...?
Redigerat av marto_, 27 February 2010 - 15:20.
Postad 28 February 2010 - 16:31
Men, hur i hela friden kommer jag in i "butiken" från mobilen??
När jag trycker på butiken så kommer det bara upp att den laddar användarvillkoren, men det händer inget mer?????
Alla tips mottages tacksamt.
Postad 28 February 2010 - 20:15
Detta problem gäller alla Hero när man skriver på den & har den liggandes på ett bord, den kräver jordning i metallen för att fungera bra. Nu kanske det dock inte är det som orsakar ditt problem...Jo jag är väldigt noga med att den ska vara ren. Kom på ännu en sak angående detta fenomen. Låter man telefonen "vila" ett tag så kan man börja använda de yttre tangenterna igen. Men efter att man skrivit ett par sms så blir den omöjligt svår igen. Nästan som att den blir "överhettad" eller vad man nu ska använda för ord, hehe.
Har även upptäckt att det inte bara krånglar vid sms. Det gäller telefonen i allmänhet. Kan det vara skärmen som glappar lite ibland, eller vad beror det på att mobilen måste "vila" för att den ska fungera bättre i 2 minuter till...?
Postad 28 February 2010 - 21:01
Sitter o pillar på min första android lur, o försöker byta sms signal, men det spelar ingen roll vilken jag väljer, det blir samma iaf?????
Någon som har något tips?
Postad 28 February 2010 - 21:03
Hmm, blir snart tokig!
Sitter o pillar på min första android lur, o försöker byta sms signal, men det spelar ingen roll vilken jag väljer, det blir samma iaf?????
Någon som har något tips?
prova att byta genom sms-appen. gå in i den och tryck meny.
annat tips du kommer ha nytta av; om du inte hittar en meny du borde hitta, eller vill klippa ut text osv gör ett långtryck på skärmen
Postad 28 February 2010 - 21:08
Nu fungerar det!
Inte enkelt när man går från Nokia till Android, men det ger sig väl med tiden!
Postad 28 February 2010 - 21:15
Tack WmB!!
Nu fungerar det!
Inte enkelt när man går från Nokia till Android, men det ger sig väl med tiden!
Jadå, det ger sig rätt snart.
Du lär nog ha rätt kul framöver om du bara läser mycket på nätet, kollar "topplistor" för apps osv
börja här
android appar
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6
åäö i e-postmeddelanden
18 filmer
4 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler