Heheinte vet jag, bara visade ett inlägg från FB
Don´t shoot the messenger!
Nej nej, de va inte så jag menade.
Men jag TROR dock inte det exklusivt för all framtid utan typ nu vid release.
Men, jag har haft fel - massor med ggr.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *
Startad av
sefors
, Jul 04 2009 18:37
9082 svar till detta ämne
9 relaterade trådar
Postad 01 March 2010 - 11:43 Hehe Nej nej, de va inte så jag menade. Men jag TROR dock inte det exklusivt för all framtid utan typ nu vid release. Men, jag har haft fel - massor med ggr. Postad 01 March 2010 - 13:12
De kommer som sagt ha ensamrätt på den vita i 4 veckor(v13 - v17). Sedan får alla sälja den. Står på FB och som uppdatering på swedroid. http://www.swedroid....ssy-white-notis Jag är inte så intresserad av den vita så för mig spelar det inte så stor roll. Redigerat av Unregistered38c95f32, 01 March 2010 - 13:14. Postad 01 March 2010 - 13:32
Och för mig avgjorde det saken.. det blir en svart.. Det hade vart okej att vänta en vecka men en månad är lite för länge.. Postad 01 March 2010 - 13:39 Samma för mig, var lite fundersam på vilken av dem. Att byta tre finns inte på kartan, det gör inte vänta en månad extra heller för den delen ^^ Postad 01 March 2010 - 13:42
Slår vad om att det är nån på Telia som glömt att sätta igång linen med de vita telefonerna, och det här är nödlösningen de kunde komma på för att minska efterfrågan till release
Postad 01 March 2010 - 15:29
Vad menar dom med detta ?
Storlek: 119 x 63 x 13 mm Vikt: 135 gram Telefonminne: upp tilll 1 GB Stöd för minneskort: microSD™ Minneskortet inkluderar: 8 GB Operating system: Google™ Android Donut, version 1.6 Processor: 1GHz Qualcomm Snapdragon™ QSD8250 Taltid GSM/GPRS: TBD Standby-tid GSM/GPRS: TBD Taltid UMTS: TBD Standby-tid UMTS: TBD Video-samtalstid: TBD Video samtalstid ? Källa http://www.sonyerics...d...cc=se&lc=sv Redigerat av silverkillen, 01 March 2010 - 15:30. Postad 01 March 2010 - 15:32 En gissning är att det är "to be determined" med tanke på det bara är en pressrelease du tittar på. Alla vet att den inte har video ändå. http://www.sonyerics...=specifications Svårare än så är det inte "Finns ej för denna telefon". Postad 01 March 2010 - 16:22 Luren saknar FMradio, ja Dock verkar det som om den kommer säljas ihop med bluetoothheadsetet MW600 som har inbyggd FMradio. Ja, Telia gör nog sina telefoner själva Postad 01 March 2010 - 17:09
Får min N1:a på fredag... have fun waiting for your X10's suckerssssssss!!! Samma hårdvara typ, men som alltid med SEM så får man vänta, vänta och vänta för att sedan bli besviken.....
Postad 01 March 2010 - 17:20 Som sagt innan, det där är ju en smaksak, vill man ha den helt klart snyggare X10an så kan man vänta en månad till. Jag menar kom igen, om det bara skiljer en månad mellan släppen får man allt vara redigt sugen på en ny nalle om man ändrar sig bara för det Men jag hoppas du blir nöjd med din N1 Postad 01 March 2010 - 17:41
Asså jag håller med dig om att X10:an är brutalt mkt snyggare! Men som Cartman så står jag inte ut med att vänta på releases:P sen får man dessutom nexusen för ynka 4k så det hjälper ju^^
Postad 01 March 2010 - 17:46 Jag kan inte haja den där mentaliteten, inte illa menat såklart Nämen jag söker fram den telefon som jag vill ha och väntar på den för att bli helt nöjd, om så ****t fryser till is innan.. För annars skulle då inte jag bli helt nöjd iaf? Postad 01 March 2010 - 17:52
Postad 01 March 2010 - 18:03 Varför skulle vi bli besvikna förresten? Dessutom hörs vi ju få med ett grymt bt-headset, tycker nog nästan det väger över åt vårt håll men jag vet inte? Postad 01 March 2010 - 18:03
Nu har dom ändrat statusen på sonyericsson:s hemsida till kommer snart !
Postad 01 March 2010 - 18:21
Tålamod är en dygd, eller vad är det man skriver?
Hur som helst, vad ska ni köra in för Apps eller widget på era X10? Visst borde man kunna köra in Home++ på sin X10? Jag tycker det verkar riktigt trevligt, och dessutom får man ju lite mer än de tre sidorna som är standard i Android 1.6 Home++ Kanske inte det första man kör in, men kommer nog prova det iaf... EDIT: Tog en annan youtubefilm... Redigerat av zippiz, 01 March 2010 - 18:37. Postad 01 March 2010 - 20:28
Detta verkar kult
http://creations.sonyericsson.com/ http://www.youtube.c...h?v=AF_qQSNOiM0 Redigerat av Unregistered42102, 01 March 2010 - 20:29. Postad 01 March 2010 - 21:58
skönt att det bara är en bra tråd när det kommer ett konstant flöde av positiv kritik mot X10, lite av barillas nexus-snack får ni väl ta:P Får se hur länge ni får vänta på X10, skulle själv valt den om den funnits idag, just eftersom den är snyggare. Men 2.1 och vad jag har förstått mer RAM? så blir det N1 idag, inte X10 någon gång i Juli om jag lärt mig något från mina tidigare SEM erfarenheter
Postad 01 March 2010 - 22:05
N1 är en utmärkt telefon, jag har fått leka med den med. Vill du ha den köp den, Barilla är nöjd och många andra. Ang kritiken; Om det hade funnits substans i det man kritiserar (förrutom det vi redan förkunnat i denna tråden tidigare såsom lev.datum, 1.6 osv) hade man kunnat diskutera det men som det ser ut nu blir det enbart pajkastning. Postad 01 March 2010 - 22:48
Slängde precis iväg en beställning på mw-600 iaf, så kan jag låtsas ha X10:P Btw är det skumt att det finns i lager på Katsching?
Postad 01 March 2010 - 22:51 Vad får dig att tro att dom inte skulle hålla Q1? Nej skulle inte det släppas nu idagarna? Inte samtidigt som X10an i vart fall om jag minns rätt. Postad 01 March 2010 - 23:01
MW-600 verkar ju riktigt trevligt (det enda som inte verkar bra är ju möjligen volymkontrollen som är touch o lite kass), du kan väl skriva lite om dina intryck sen när du fått hem och testat? EDIT (som vanligt) Står att det har "Multipunkt Anslut till två trådlösa enheter samtidigt. Nu kan du lyssna på musikfilerna i datorn, handdatorn eller andra Bluetooth-enheter." Innebär det att man isf kan använda ett headset till två telefoner samtidigt? Vore rätt smidigt då jag kör med två telefoner om dagarna. Redigerat av zippiz, 01 March 2010 - 23:03. Postad 01 March 2010 - 23:44
Ni som har koll...
Hur blir det med skype, kommer det att gå köra på den?? Postad 02 March 2010 - 03:40
Har DS980 BT headset och den kör jag ihop med jobbmobilen och min privata samtidigt och det är inga problem så tippar på att det även gäller här. Det enda jag får göra är att välja vilken telefon jag vill ha tillgång till när jag tex. ska bläddra i telefonboken, samtal tar jag imot från bägge. Postad 02 March 2010 - 07:52 Jag måste bara kommentera det där för det är ju just det där som är en del av problemet. Han snackar inte speciellt mycket om sin nexus egentligen, han snackar ju mest skit om allt annat än den. Och hur det på ett konstruktivt sätt ska bidra till ett forum ser jag som int.. Och sen förstår jag som int vad alla har så bråttom för. Jag skulle då aldrig drömma om att köpa nåt annat bara för att jag får den grejen 3veckor tidigare, men alla är väl olika antar jag. Och att den inte har 2.1 ids jag inte ens kommentera för det är lika dåligt som det är gammalt. Postad 02 March 2010 - 09:15
Låter riktigt smidigt för min del... verkar ju vara samma sak på MW600, så tack Postad 02 March 2010 - 09:42
Tack för att du kontaktade Sony Ericsson Contact Center.
I dagsläget har vi ingen information om Sony Ericsson XPERIA X10 i någon variant eller färg kommer vara exklusiv till någon specifik återförsäljare eller operatör. Postad 02 March 2010 - 10:12
skickar du 10st mail till olika personer så får du 10 st olika svar också. Varför skulle 3 ljuga om sina veckor med att vara exklusiva i några veckor? Postad 02 March 2010 - 10:40
http://www.esato.com...etooth-headset/
+ Good sound quality + Very good battery capacity + Multiple Pairing possibilities - Not scratch-proof display glass - Never got used to the volume control touchpad Kan man köpa screen protector til denne? Postad 02 March 2010 - 10:49 Borde man inte bara kunna köpa en extra anti glare till sin x10 och klippa till själv? Borde väl funka? Dom hördes ju vara rätt billiga Postad 02 March 2010 - 11:32
Jag beklagar att jag nu ställer en fråga som jag förstår har diskuterats här tidigare men jag har inte följt denna tråd särskilt aktivt alls, mest p.g.a. den trista stämning som rådigt här länge men nu verkar det tack o lov som att moddarna äntligen tagit sitt ansvar och röjt upp här. Bättre sent än aldrig men hursomhelst: För mig som nu har en Milestone med Android 2.0 och som dessutom är rätt inne på Desire med 2.1 så ser jag X10:ans 1.6-grund som ett ganska solklart minus. Dels p.g.a. att 2.0/2.1 innehåller så många förbättringar och optimeringar som X10 går miste om (även om SE till viss del må ha gjort sina egna "tweaks" för att replikera en del av dessa) men också för att app skrivna med senare SDK inte kommer kunna köras på X10. Så - rent konkret, vad menar ni som säger att detta argument "är lika dåligt som det är gammalt"? Postad 02 March 2010 - 12:03
1.6 är det största minuset för mig också, mest för att när flash kommer sen så är det inte säkert att SE har hunnit uppdatera till en version som stödjer det. Men även för att multitouch kommer att dröja. Det vore dock intressant att få lite fler konkreta saker som inte kommer fungera/saknas i 1.6. Även appar som är skrivna för 2.x och som inte kommer att fungera vore det bra att känna till. Någon här som har information om detta? Postad 02 March 2010 - 12:34
Använder han inte ens mediascape? timescape kan jag till viss del förstå men struntar han helt i film o musik? seriöst värre! "reviewn" gick ut på att gå in på inställningar o säga att han gillar den lite typ... Postad 02 March 2010 - 13:38
Är det så att det blir så, då sviker jag nog SonyEricsson tyvärr måste jag säga...Väntat länge på denna telefon, och kommer då aldrig i livet att skaffa Tre bara för att få den vit... V13 är långt borta bara det och V17 på tok för långt borta! Få se vecka 13, fall det kommer en X10 med posten annars blir det något annat märke Men som sagt som du skriver vaför skulle Dom gå ut med Falsk info på Tre... Ogillar Skarpt denna väntan nu! Postad 02 March 2010 - 13:47
ja men Tre har ju rättat till vad dom sa
"Tre har bara ensamrätt de första fyra veckorna enligt Hörnfeldt" källa källa swedroid Postad 02 March 2010 - 14:37 Det jag menar är att det stämmer inte riktigt att den bara har 1.6. Som du själv påpekar har ju SE gjort sina ändringar men frånsett det så är ju hela det här 1.6 problemet ett temporärt huvudbry iom att se gått ut och lovat uppdateringar. Visst dom kanske kommer senare till oss än nexus tex som kör en ren android version, men så har ju dessa heller inga speciella feautres som x10 har tex. Postad 02 March 2010 - 14:47 Tycker att det där är grymt orättvist mot er som vill ha en vit. Tycker att ifall sånt där ska få förekomma öht så ska det bara gälla i butik. Så att ni som beställer på nätet tex inte ska påverkas. Jag menar vad ska ni behöva lida för att 3 vill vara ensam med den för? Postad 02 March 2010 - 15:02
Ni som vill ha vit, kolla som sagt upp om inte 3 säljer X10 med kontantkort, isf är det bara köpa den kontant, passa på o låsa upp den samtidigt o sen har ni eran vita X10. Så kan man göra med andra telefoner som 3 säljer med kontantkort, så det är nog inga problem.
Postad 02 March 2010 - 15:13
Det bästa är att ändra smak och tycka svart är snyggare. Gynnar er och missgynnar 3. Kan det bli bättre?
Postad 02 March 2010 - 15:30 Haha, tycker mig kunna utläsa en viss hostilitet gentemot 3? Isf keep up the good work! I'm proud of you son!.. Postad 02 March 2010 - 15:31
Nu var mw-600 slut på Katsching, men tydligen hann jag innan så får se när det kommer
Postad 02 March 2010 - 15:36
Sådär "off the top of my head" kan jag komma på följande begränsningar för en mobil med en lägre OS-version än 2.0: - Inget stöd för kommande Flash 10.1 - Inga Live wallpapers - Ingen multitouch - Stödjer inte mer än 3 homescreens - 65k färg-limit - Avsaknad av en del Bluetoothprofiler - Ingen Voice search/text/navigation Ingen särskilt uppmuntrande lista direkt. I fallet X10 har SE vad jag förstår gjort sina egna lösningar som adresserar en del av dessa punkter och det är väl bättre än inget men en officiell "Google-lösning" är ju förstås alltid att föredra, främst ur kompatibilitetshänsyn. Sen, som du säger Pjuklarven, så skall X10 få någon slags plattformsuppdatering någon gång i framtiden men med SEs track-record för releases så känner jag mig inte helt trygg. Sorry för det pessimistiska tonfallet men jag försöker bara ingjuta lite realism i skaran här Postad 02 March 2010 - 15:46
När kommer Flash till Android då, kommer kanske få uppdatering av OS redan innan det släpps, inget jag inte kan vänta på iaf, bryr mig egentligen inte om flash öht. Live wallpapers är nice, men vi kommer ju få det... kommer ju bli roligare med uppdateringen då när det syns också Multitouch är nice, det kommer jag absolut att sakna... eller ska vi börja kalla det dual touch, nä... single with gesture? (gäller även andra androidmobiler) Kanske det jag personligen kommer längta efter mest med uppdateringen. 3 home screens fixar man lätt med home++ (se föregående sida för youtubefilm) Bluetooth har de väl fixat till? Eller är det fortfarande något som saknas? Har voice search installerat på min Nokia 5800, kul att visa vännerna en gång o kul att testa två gånger på fyllan... ganska meningslöst egentligen (då det ofta blir fel trots allt). Tja, inte meningen att låta för optimistisk heller, men jag känner mig rätt trygg med att SE faktiskt kommer se till att hålla oss X10-ägare rätt nöjda med vad vi har ett tag framöver. Postad 02 March 2010 - 15:53
Jag har förhandsbokat och betalt så jag får nog mitt tors-fre. /C Postad 02 March 2010 - 16:03
Det enda jag kommer sakna ur Golgo_13s lista är färgdjupet och till viss del Multi/dual-touch, men det är verkligen inte någon deal-breaker för min del. Speciellt efter de lovat en uppdatering. Flash vore ju trevligt men det kommer ju dröja ett bra tag även till de andra androidlurarna så 10an kommer nog inte vara så långt efter här.
Sedan kan väl en SE lösning vara bättre än den officiella google-lösningen. T.ex. kamerafunktionerna ska enligt det jag förstått vara bättre på X10an än vad de är i orginal-android 2.1. Postad 02 March 2010 - 16:09
Heh, ja det låter ju som att du ligger i X10ans målgrupp då Om jag utgår från mig själv och vad jag vant mig vid på Milestonen så: - Kommer jag sakna live wallpapers. - Multitouch kommer jag sakna något enormt (redan det en deal breaker egentligen) - Voice search använder jag faktiskt en hel del och det fungerar fruktansvärt bra (inte att jämföra med ngn taskig Nokia-implementation - Home++ har jag testat och det, precis som alla andra Home replacements jag testat, är fortfarande för buggigt, ostabilt och slött. - Högre färgrymd = finare bilder (mindre banding) Ang. BT-profiler så gäller det profiler för att koppla nallen till bilen (det kan jag både ha och mista). Postad 02 March 2010 - 16:48 Du kan ju köpa mobilen kontant hos tre. Kanske inte lika billigt som hos katshing eller någon annan webbutik men vill man ha en glassig mobil så.... Själv ska jag ha en svart. Vitt är för kärringar och iphone ägare i min bok Redigerat av Fredde S, 02 March 2010 - 16:49. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |