HTC Desire - Prata beställningar, abbonemang och annat
2978 svar till detta ämne
Postad 12 April 2010 - 12:06
gustaf r
-
gustaf r
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
En sak är i varje fall säker och det är att det råder förvirring på Telenor. Frågade precis om de hade några nyheter kring när jag kunde få min Desire (som beställdes i onsdags). "Jo men den skickades i torsdag eller fredags så den borde du ha senaste imorgon". Huh??
Frågade om det verkligen kunde stämma och det påstod dom att det gjorde... drömma kan man.
mvh, R
Uh, jag beställde för två veckor sen och borde väl få den före eller åtminstone samtidigt som du, och det jag fick som svar var ett generellt "Det ser ut som den 16:e bla bla". Så, Robert; 1. Vem pratade du med? Telefon, chat eller email? 2. Har du beställt på nätet eller i en Telenor-butik?
Postad 12 April 2010 - 12:13
masaba
-
masaba
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Den här jäkla tråden innehåller mindre antal frågor om HTC Desire än den gör om abbonemang. Hade det funnits en moderator här borde de ha flyttat alla frågor om abbonemang till ex Mobilsurf-tråden. Nu är det ju bara en massa brus för de som kommer hit och faktiskt undrar om telefonen. Abbonemangen är ju ofta samma oavsett telefon så de erbjudanden det gäller kan man ju enklast kolla på respektive telefonåterförsljarens hemsida. Är det ett sjuhelsikes erbjudande för HTC Desire om man väljer en viss abbonemangsform kan jag tycka det är ok att det inlägget hamnar här men nu är det ju bara löjligt.
+1. Håller med fullständigt. Abbonemangsfrågan är ju samma oavsett om det är en Desire, Legend, HD2, etc. Bättre att köra det i separattråd. Om det däremot finns ett supererbjudande på Desire med någon viss operatör så kan det väl dock passa i den här tråden. Moderatorer: Styr upp det här nu. Alldeles för mycket abbonemangsbrus. /M
Postad 12 April 2010 - 12:14
cippran
-
cippran
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Den här jäkla tråden innehåller mindre antal frågor om HTC Desire än den gör om abbonemang. Hade det funnits en moderator här borde de ha flyttat alla frågor om abbonemang till ex Mobilsurf-tråden. Nu är det ju bara en massa brus för de som kommer hit och faktiskt undrar om telefonen. Abbonemangen är ju ofta samma oavsett telefon så de erbjudanden det gäller kan man ju enklast kolla på respektive telefonåterförsljarens hemsida. Är det ett sjuhelsikes erbjudande för HTC Desire om man väljer en viss abbonemangsform kan jag tycka det är ok att det inlägget hamnar här men nu är det ju bara löjligt.
Abonnemangen är definitivt inte samma oavsett telefon. Och jag tycker abonnemangsfrågor är högst relevanta. Jag vill köpa min telefon med abonnemang och jag vill inte läsa om vad för abonnemang folk köper med sin X10 eller vad det nu kan tänkas vara. Att det blir för mycket frågor om abonnemang här kan jag väl hålla med om men det är bara acceptera och inse att de kommer bli mer och mer relevanta frågor så fort telefonen släpps.
Postad 12 April 2010 - 12:18
DownUnder
-
DownUnder
-
Rookie
-
3 inlägg
Jag har precis personligen pratat med både 2020 och Brightpoint som är de största distributörerna i Sverige (som jag har förstått det)2020: Dom får in HTC Desire onsdag 14/4-10. Sedan ska det skickas till de som beställt från dom. Jag frågade om dom gör det samma dag och det berodde på när på dagen dom får sina leveranser. Med största sannolikhet får dom som handlar från återförsäljare som i sin tur köper av 2020 inte sina telefoner innan helgen - med tanke på att dom själva får leverans så sent på veckan. Brightpoint: Dom säger att dom ska få leverans i början av veckan enligt info som de hade. Dom specificerade sitt svar till "idag eller imorgon"(13-14 april-10). Sen skulle dom skicka ut till återförsäljare. Dom levererar bl.a. till CDON och NetOnNet.(Även SIBA - jag tycker mig minnas att jag såg det på deras skärm när jag var där och frågade om telefonen) Med lite tur får dom vars återförsäljare handlar från Brightpoint leverans torsdag fredag.(förmodligen inte känns det som...) Tänkte att ni kanske ville ha denna information... Jag antar att ingen som beställt från större/etablerade återförsäljare får leveranser innan helgen. Hoppas ni får lite klarhet i leveransfrågan med denna info.
Redigerat av DownUnder, 12 April 2010 - 12:35.
Postad 12 April 2010 - 12:19
Unpoor2
-
Unpoor2
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
webb tv verkar den inte stödje.. någon som kan förklara skillnaden på webb tv och tex. youtube? bör väll vara typ samma sak.. eller?
Postad 12 April 2010 - 12:29
_green_
-
_green_
-
Lärjunge
-
-
443 inlägg
+1.
Håller med fullständigt. Abbonemangsfrågan är ju samma oavsett om det är en Desire, Legend, HD2, etc. Bättre att köra det i separattråd. Om det däremot finns ett supererbjudande på Desire med någon viss operatör så kan det väl dock passa i den här tråden.
Moderatorer: Styr upp det här nu. Alldeles för mycket abbonemangsbrus.
/M
Här kan jag klart hålla med! Det räcker att säga att man kan behöva surfpaket till denna telefon, sedan är det bara å utreda det i en tråd som handlar om abonnemang/surfabonnemang. Endast om det kommer specifika Desire-erbjudanden kan det vara OK tycker jag. Jag håller INTE med moderator och vissa som vill prata abonnemang i denna tråd. Detta är den officiella tråden OM telefonen HTC Desire! Inte om abonnemang!
Postad 12 April 2010 - 12:39
gustaf r
-
gustaf r
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
webb tv verkar den inte stödje.. någon som kan förklara skillnaden på webb tv och tex. youtube? bör väll vara typ samma sak.. eller?
Det finns inget som heter "webb tv". Det finns några olika sätt att streama video på, via Flash är vanligast, men via ren HTML5 kommer allt mer. Desire kommer garanterat stödja båda om den inte redan gör det. Sen finns det mindre vanliga streaming-protokoll, öppna såväl som stängda. Bland de öppna är RTSP relativt vanligt. I dessa fall kan det bli lite knepigare. Men det kan mycket väl komma appar som kan lösa det. Jag håller INTE med moderator och vissa som vill prata abonnemang i denna tråd. Detta är den officiella tråden OM telefonen HTC Desire! Inte om abonnemang!
Inte heller om releasedatum och leveranser? Då hade tråden fortfarande haft 10 sidor varav de sista 30 inläggen hade handlat om head-set och tråden varit så gott som död. Låt den vara istället. Tråden lever väl sitt egna härliga liv i förväntan och frustration!
Postad 12 April 2010 - 13:12
U-Nas
-
U-Nas
-
Användare
-
-
241 inlägg
HTC Desire Mobile Phone - Questions & Answers del tre kom precis upp på youtube.. titta på den!
Postad 12 April 2010 - 16:59
Travolta
-
Travolta
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
Är ramen runt telefonen (eller någon del) i metall?
Postad 12 April 2010 - 17:42
Travolta
-
Travolta
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
Har några frågor som jag hoppas någon kan besvara (om de nu inte drunknar i abonnemangs-pratet  )
1. Stor skärm är ju fantastiskt när man använder den, när den ligger i fickan - not so much  Ingen som haft funderingar på hur denna koloss kommer ligga i sommarshortsen eller i ett par jeansfickor?
2. Hero ska ju få Android 2.5, finns det något uttalat gällande kommande uppdateringar och Desire? Om Android 2.5 kommer i höst eller nästa vår, är det då troligt att Desire får en uppdatering?
Postad 12 April 2010 - 17:49
Sarvik
-
Sarvik
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Har några frågor som jag hoppas någon kan besvara (om de nu inte drunknar i abonnemangs-pratet ) 2. Hero ska ju få Android 2.5, finns det något uttalat gällande kommande uppdateringar och Desire? Om Android 2.5 kommer i höst eller nästa vår, är det då troligt att Desire får en uppdatering?
Kan inte tänka mig att hero får fler uppdateringar än desire nu när den släpps. Desire är ju speccad som googles egna nexus. Men någon fakta sitter jag förståss inte på.
Postad 12 April 2010 - 17:54
Sarvik
-
Sarvik
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Just nu i köptider har jag faktiskt haft en del nytta av att ha även abonnemangsdiskussionerna samlade här på ett och samma ställe. Men jag håller med om att de kommer att göra tråden i det närmaste oanvändbar för folk som söker sig hit för att få info och hjälp med frågor som direkt rör själva mobilen och det borde väl vara vad den officiella tråden först och främst ska vara till för?
Jag inser att det blir ett enormt arbete men det vore fantastiskt bra om någon moderator ville ta på sig att städa tråden om någon vecka när telefonen släppts och den värsta abonnemangshysterin lagt sig. Det skulle nog stilla många sinnen om denna/dessa moderator/er isåfall kunde meddela redan nu om de har den avsikten, så moderator vänligen kommentera detta!
Och med det sagt... Jag var nyss i kontakt med Tre kundservice och fick då beskedet att deras lager i Kalmar (?) väntades få in lurarna och påbörja utskick av dem på onsdag 14/4. Huruvida detta är mer korrekt än något annat som meddelats här låter jag dock vara osagt.
Det hade varit bästa lösningen, om någon orkar..
Postad 12 April 2010 - 17:56
frisbee
-
frisbee
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Som jag ser det så håller det mesta sig inom ramen för lämpligt. Det är trots allt så att en ny telefon ofta beställs med abbonemang. Och skiljer det då på tillbehör så är det klart det ska få lov att diskuteras.
Men annars håller jag med dig. Abbonemang och köpsfrågor som inte rör just telefonen men fortfarande köp hör hemma i den Officiella Köpråds tråden.
Så här skrev herr supermod den 26 mars om abb frågorna......allt kommer igen..
Postad 12 April 2010 - 17:57
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Hejsan! Har inte bara fått ett, utan MÅNGA klagomål på den här tråden. Den ska handla om telefonen och inte var man beställt den och hur länge man har väntat. Var snälla och ha det i åtanke. Tack för mig  Rensning kommer senare.
Postad 12 April 2010 - 18:27
frisbee
-
frisbee
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Postad 12 April 2010 - 18:28
Xet
-
Xet
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Är det bara jag som funderar på batteritiden? Kollar man på Nexus One (som är samma mob.) så är batteritiden sämre, MEN den har mycket högre SAR värde. Jag är lite orolig att Desire inte har lika bra mottagning...
Kanske bara jag som inte kan det tekniska men ni kanske kan hjälpa mig och förklara det hela
Postad 12 April 2010 - 18:29
skrotfot
-
skrotfot
-
Beroende
-
-
1201 inlägg
Enligt HTC Desire på Facebook säger en person att det ryktas om en Skype-app till Android.
Nu skall jag fortsätta räkna timmarna till leverans...
Postad 12 April 2010 - 18:34
tolchock
-
tolchock
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Jag är grymt nyfiken på hur luren funkar med MW 600. Det är det jag vill läsa här när alla fått den
Postad 12 April 2010 - 18:37
Unregisteredfad26603
-
Unregisteredfad26603
-
Användare
-
-
112 inlägg
Nu blev jag sjukt osäker på om jag ska vänta och se om HTC Incredible är något att ha.. http://androidforums...-evergreen.htmlVerkar ju snäppet vassare än Desire med kameran, wifi'n.
Postad 12 April 2010 - 18:51
nipe
-
nipe
-
Lärjunge
-
-
261 inlägg
.
Redigerat av nipe, 13 April 2010 - 16:21.
Postad 12 April 2010 - 18:55
Xet
-
Xet
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Nu blev jag sjukt osäker på om jag ska vänta och se om HTC Incredible är något att ha..
http://androidforums...-evergreen.html
Verkar ju snäppet vassare än Desire med kameran, wifi'n.
Men titta på batteriets prestanda...
Postad 12 April 2010 - 19:48
Unregisteredfad26603
-
Unregisteredfad26603
-
Användare
-
-
112 inlägg
Men titta på batteriets prestanda...
Jo men det är väll det enda dåliga?
Postad 12 April 2010 - 19:57
thurner
-
thurner
-
Lärjunge
-
-
293 inlägg
rsz_1rsz_img_2062.jpg 43.32K
2 Antal nerladdningar
Så, som utlovat så fick jag min idag. Dom finns nu i Sverige, eftersom jag har en. Säljstart är satt till onsdag 14/4. Så tills dess bör de finnas hos de flesta återförsäljarna.
Tummen upp hittills. Den är snabb i svängarna. Först ska jag fixa alla kontakter sen blir det att lattja runt på Android Market.
EDIT: Förminskade bilden lite.
Redigerat av thurner, 12 April 2010 - 20:00.
Postad 12 April 2010 - 20:00
master_of_rock
-
master_of_rock
-
Beroende
-
-
1276 inlägg
Gratulerar! Du är ju först!
Postad 12 April 2010 - 20:02
Unregistered1583
-
Unregistered1583
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
såååååå vacker, min kommer på onsdag
Postad 12 April 2010 - 20:03
Danneman_
-
Danneman_
-
Lärjunge
-
-
312 inlägg
2 Antal nerladdningar
Så, som utlovat så fick jag min idag. Dom finns nu i Sverige, eftersom jag har en. Säljstart är satt till onsdag 14/4. Så tills dess bör de finnas hos de flesta återförsäljarna.
Tummen upp hittills. Den är snabb i svängarna. Först ska jag fixa alla kontakter sen blir det att lattja runt på Android Market.
Kan lova att en och annan är duktigt avundsjuk på dig
Postad 12 April 2010 - 20:03
bluesan
-
bluesan
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Jag är grymt nyfiken på hur luren funkar med MW 600. Det är det jag vill läsa här när alla fått den 
Alltså vad jag har hört så ska den fungera alldeles utmärkt med desiren. Displayen på den visar tydligen inte vilken låt som spelas eller vilken kontakt som ringer men den visar däremot numret som ringer (alltså inte namn). http://www.swedroid....h...itel&page=3På den länkade tråden står det en del om hur den fungerar med nexus one och eftersom den och desiren är i princip identiska så förväntar jag mig ingen skillnad. Nu blev jag sjukt osäker på om jag ska vänta och se om HTC Incredible är något att ha..
http://androidforums...-evergreen.html
Verkar ju snäppet vassare än Desire med kameran, wifi'n.
Jo men tror du inte att du, när du ska köpa incrediblen, får höra om ex HTC AMAZING (eller whatever) som har 12MP kamera, och 1,3 GHz processor och 1 gig ram och 4.3" skärm och android 3.0?  Känns lite som om man aldrig kommer köpa en telefon om man hela tiden ska se till vad som komma skall....lev i nuet om du behöver/vill ha någon telefon NU  EDIT AVUNDSJUK som ett as på thurner /EDIT
Redigerat av bluesan, 12 April 2010 - 20:06.
Postad 12 April 2010 - 20:12
Seriouz
-
Seriouz
-
Användare
-
-
140 inlägg
GRattis thurner!
Tillhör också folket som är avis på dig.
Hoppas du blir nöjd och kan ge oss lite feedback om vad du tycker.
p.s Behövs ngn x/24-timmars laddning efter unboxing?
Postad 12 April 2010 - 20:26
Unregisteredf6418a4f
-
Unregisteredf6418a4f
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Big Up.... thurner, grattis! Du vet vad det betyder att få telefonen först!!! Intryck vill vi ha!
Postad 12 April 2010 - 20:27
thurner
-
thurner
-
Lärjunge
-
-
293 inlägg
Tackar ödmjukast. Jag kände först att det skulle bli lite "trycka i ansiktet" på andra att slänga upp en bild. Men samtidigt bekräftar ju bilden att jag inte hittar på.
När jag slängde på den första gången (~18:00) var batteriindikatorn på 25% ungefär vid ~20:15 sa telefonen att det den behövdes laddas. Så batteriet är inte mer än underhållsladdat från fabriken.
Bygget känns stabilt. Den knakar inte när man trycker på den. Baksidan är gummerad. Bilder eller filmer har jag inte hunnit med. Radion funkade utan problem. Kan bekräfta att tredjeparts headset som saluförs till iPhone fungerar. Svarsknappen svara, micken tar upp tal. Hörlurarna förmedlar det ljud man valt att lyssna på
Lite förklaring för att undvika eventuella sura miner.
Det är via en återförsäljare (butik) som jag har fått tag på den. Vilken vill jag inte säga eftersom jag inte är på något sätt är en representant för min arbetsgivare här på Minhembio. Här är jag en konsument som alla andra (jag tar inte med mig jobbet hem). Men den finns i ett gäng stockholmsbutiker nu på onsdag. För den som inte förbokat eller beställt online. Hoppas det inte upplevs som att jag försöker göra någon form av reklam.
Postad 12 April 2010 - 20:33
Ramboline
-
Ramboline
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Är det bara jag som funderar på batteritiden? Kollar man på Nexus One (som är samma mob.) så är batteritiden sämre, MEN den har mycket högre SAR värde. Jag är lite orolig att Desire inte har lika bra mottagning...
Kanske bara jag som inte kan det tekniska men ni kanske kan hjälpa mig och förklara det hela 
Kan säga att jag har full motagning på Nexus One.Har Tre som opratör därimot har jag gått inn i Dialern och knappat inn *#*#4636#*#* och ändrat så jag bara ska ha 3g nät.
Postad 12 April 2010 - 20:35
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Tackar ödmjukast. Jag kände först att det skulle bli lite "trycka i ansiktet" på andra att slänga upp en bild. Men samtidigt bekräftar ju bilden att jag inte hittar på.
När jag slängde på den första gången (~18:00) var batteriindikatorn på 25% ungefär vid ~20:15 sa telefonen att det den behövdes laddas. Så batteriet är inte mer än underhållsladdat från fabriken.
Bygget känns stabilt. Den knakar inte när man trycker på den. Baksidan är gummerad. Bilder eller filmer har jag inte hunnit med. Radion funkade utan problem. Kan bekräfta att tredjeparts headset som saluförs till iPhone fungerar. Svarsknappen svara, micken tar upp tal. Hörlurarna förmedlar det ljud man valt att lyssna på 
Lite förklaring för att undvika eventuella sura miner. Det är via en återförsäljare (butik) som jag har fått tag på den. Vilken vill jag inte säga eftersom jag inte är på något sätt är en representant för min arbetsgivare här på Minhembio. Här är jag en konsument som alla andra (jag tar inte med mig jobbet hem). Men den finns i ett gäng stockholmsbutiker nu på onsdag. För den som inte förbokat eller beställt online. Hoppas det inte upplevs som att jag försöker göra någon form av reklam.
Hmm.. så om det är underhållsladdat på 25% och sedan går ned till 0% på 2 timmar och 15min.. grejade du med den då också, eller lär du den bara ligga? (dum fråga kanske men men..)
Postad 12 April 2010 - 20:38
thurner
-
thurner
-
Lärjunge
-
-
293 inlägg
Hmm..
så om det är underhållsladdat på 25% och sedan går ned till 0% på 2 timmar och 15min..
grejade du med den då också, eller lär du den bara ligga? (dum fråga kanske men men..) 
Pillade för fullt. Någon laddning via 3G var igång hela tiden. Sen så kollade jag bara på batteriindikatorn uppe i hörnet. Den ligger och laddas nu och när den är klar så lär jag sitta på wlan med den tills det är tid för sängen. Återkommer med hur ofta jag måste ladda den. EDIT: Sen gick den inte riktigt ner på 0% batteriet tog aldrig slut, telefonen tyckte bara att man skulle proppa i laddaren. Men jag har väl inte så jättehöga förhoppningar vad gäller batteritid.
Redigerat av thurner, 12 April 2010 - 20:43.
Postad 12 April 2010 - 20:44
Seriouz
-
Seriouz
-
Användare
-
-
140 inlägg
Var det inte ngn sajt som förklarade att den suspekta batteritiden berodde på att friendstream sög åt sig allt med dess frekventa uppdateringar.. då e d ju inte så konstigt.
Postad 12 April 2010 - 20:50
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Var det inte ngn sajt som förklarade att den suspekta batteritiden berodde på att friendstream sög åt sig allt med dess frekventa uppdateringar.. då e d ju inte så konstigt. 
Kollade ju Legend idag.. såg också friendstream-något.. vad är det egentligen? som timescape till SE eller? Och går det att stänga av friendstream för att spara batteriet?
Postad 12 April 2010 - 20:58
ROCA
-
ROCA
-
Beroende
-
-
1298 inlägg
Tips till studenter som behöver en eller 2 extra microUSB kablar.
1m microUSB kabel för 11kr på Dustinhome, finns även 2m för 14kr! Dessutom gratis frakt!
Kan inte bli billigare. Själv beställde jag en varje, det är alltid bra att ha.
Postad 12 April 2010 - 21:04
Seriouz
-
Seriouz
-
Användare
-
-
140 inlägg
Kollade ju Legend idag.. såg också friendstream-något.. vad är det egentligen?
som timescape till SE eller? Och går det att stänga av friendstream för att spara batteriet?
Typ... friendsstream är social integration från facebook, twitter, etc. och samlar således ett flöde av vad som pågår där. Även om jag kan nörda på FB så kommer jag stänga av den, kommer välja att gå in i FB när jag känner för att se nya uppdateringar.
Postad 12 April 2010 - 21:13
nipe
-
nipe
-
Lärjunge
-
-
261 inlägg
Typ... friendsstream är social integration från facebook, twitter, etc. och samlar således ett flöde av vad som pågår där. Även om jag kan nörda på FB så kommer jag stänga av den, kommer välja att gå in i FB när jag känner för att se nya uppdateringar.
Som jag fattat det kan man köra Friendstream som applikation istället för widget och/eller sätta den på manuell uppdatering så den inte ligger igång och uppdaterar automatiskt hela tiden. Det borde väl vara det som tar batteri.
Postad 12 April 2010 - 21:15
Seriouz
-
Seriouz
-
Användare
-
-
140 inlägg
Som jag fattat det kan man köra Friendstream som applikation istället för widget och/eller sätta den på manuell uppdatering så den inte ligger igång och uppdaterar automatiskt hela tiden. Det borde väl vara det som tar batteri.
Mmmm... nåt måste man göra då den verkar vara boven i batteridramat. Min Iphone 3gs batteri höll knappt i 1 dygn så det behövs en hel del optimering om jag skall få min desire att hålla minst lika länge...
Redigerat av Seriouz, 12 April 2010 - 21:16.
Postad 12 April 2010 - 21:16
Setherial
-
Setherial
-
Användare
-
-
102 inlägg
Hur är det med stödet för divx? Har det släppts någon uppdatering ännu? Någon som vet NÄR det sker i så fall? Någon som har bra koll på läget angående detta?
Postad 12 April 2010 - 21:22
Unregisteredff5f878a
-
Unregisteredff5f878a
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
2 Antal nerladdningar
Grattis  skulle du kunna ge oss lite info om vad som finns med i boxen? jag är mest nyfiken på vad för minneskort som följer med om det nu följer med något? /Ola
Postad 12 April 2010 - 21:31
thurner
-
thurner
-
Lärjunge
-
-
293 inlägg
Grattis 
skulle du kunna ge oss lite info om vad som finns med i boxen? jag är mest nyfiken på vad för minneskort som följer med om det nu följer med något?
/Ola
Absolut. Laddare (i två delar, ena delen väggadapter, andra delen usb-kabel), ett tråkigare head-set. Minneskortet som ingick var på 4 GB. Samt en manual då så klart. Stötte på ett problem med bluetooth. Trodde nått var knas men jag hade bara inte gjort telefonen synbar för datorn.
Postad 12 April 2010 - 21:32
Seriouz
-
Seriouz
-
Användare
-
-
140 inlägg
Hur är det med stödet för divx? Har det släppts någon uppdatering ännu? Någon som vet NÄR det sker i så fall? Någon som har bra koll på läget angående detta?
Divx- stöd och HD-inspelning är två saker som det ryktats om frekvent, enligt 3 så har HTC bekräftat att det är "på väg". Visst är det 2 saker som har enorm betydelse (iaf för mig) men just nu är det bara rykten, från väldigt många källor dock. Källa 1Källa 2källa 3Finns som sagt mkt att tillgå.
Postad 12 April 2010 - 21:38
Setherial
-
Setherial
-
Användare
-
-
102 inlägg
Divx- stöd och HD-inspelning är två saker som det ryktats om frekvent, enligt 3 så har HTC bekräftat att det är "på väg". Visst är det 2 saker som har enorm betydelse (iaf för mig) men just nu är det bara rykten, från väldigt många källor dock.
Källa 1
Källa 2
källa 3
Finns som sagt mkt att tillgå.
Mycket att tillgå? Det var väl inget nytt alls? Att det ryktas om divx i uppdatering vet jag ju redan och det skrev jag. Däremot vad min fråga NÄR denna uppdatering kommer i så fall. Fast jag kanske missade något i dina länkar?
Postad 12 April 2010 - 21:43
ghetuz
-
ghetuz
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Någon som vet om datorns USB-port ger tillräckligt med kräm för att ladda telefonen?
Postad 12 April 2010 - 21:51
PsychoCheF
-
PsychoCheF
-
Beroende
-
-
1353 inlägg
Enligt HTC Desire på Facebook säger en person att det ryktas om en Skype-app till Android.
Finns redan: FringHar ingen aning om det är något att ha men det kanske någon annan kan svara på.
Postad 12 April 2010 - 21:52
Preed
-
Preed
-
Användare
-
-
170 inlägg
Någon som vet om datorns USB-port ger tillräckligt med kräm för att ladda telefonen?
Jo det ska räcka, jag laddar min X1'a via USB, dock så laddar den snabbare om jag stänger av skärmen(och sånt som drar ström).. Sålde X1'an idag och nu blir det antingen en Desire eller HD2.. Någon som kan säga lite för/nackdelar lite enkelt mellan dessa 2?(jo jag vet HD2 har WinMo men HTC har ju gömt det bakom Sense UI't så man till 99% inte behöver ha med WinMo att göra)...
Postad 12 April 2010 - 21:54
thurner
-
thurner
-
Lärjunge
-
-
293 inlägg
Ja. När man stoppar in USB-kabeln får man några alternativ. Laddning, HTC-Sync, Diskenhet och Internetdelning. Men väljer man laddning så laddas bara telefonen. Man kommer inte åt den då.
Postad 12 April 2010 - 22:01
Preed
-
Preed
-
Användare
-
-
170 inlägg
Ja.
När man stoppar in USB-kabeln får man några alternativ. Laddning, HTC-Sync, Diskenhet och Internetdelning. Men väljer man laddning så laddas bara telefonen. Man kommer inte åt den då.
Men laddas den inte även om man väljer sync eller diskenhet? Det gjorde iaf min X1..
Postad 12 April 2010 - 22:04
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Men laddas den inte även om man väljer sync eller diskenhet? Det gjorde iaf min X1..
Borde väl laddas? X10an gör det.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|