Videoinspelning I 720p är väl det som syns först, och ny layout på tangentbordet.Nuså! Jag gjorde en manuell sökning och nu laddar jag hem den. Behövde dock inte ställa om datumet något.
Grymt, hoppas på några förändringar iaf!
* Officiell tråd - HTC Desire *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
2 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
Postad 01 augusti 2010 - 13:56
Postad 01 augusti 2010 - 14:16
Står iofs. att det tar 90 Mb men man vet ju aldrig. Kanske bäst att vänta.
Postad 01 augusti 2010 - 15:53
Har just fått in den nya 2.2 (FroYo). Funkar finfint! Men, hur gör man för att synca med iTunes? Hittar ingen info om hur man skall göra.
Något tips?
Postad 01 augusti 2010 - 15:57
Postad 01 augusti 2010 - 16:12
Jag tycker iaf inte att den har blivit snabbare så det märks.Bara jag som tycker telefonen upplevs som långsammare i menyer, surf m.m?
Postad 01 augusti 2010 - 16:35
Bara jag som tycker telefonen upplevs som långsammare i menyer, surf m.m?
Postad 01 augusti 2010 - 16:43
Nu hade inte standard väder-appen några problem att hitta min lilla ort heller. Återstår att se vilket väder som är mest korrekt, kanske inte behöver installera Snowstorm längre nu då.
Då ska man alltså inte vara begränsad till att spara apps i telefonens minne nu då utan även kunna spara på minneskortet? Men hur väljer man var de ska sparas då?
Redigerat av nipe, 01 augusti 2010 - 17:53.
Postad 01 augusti 2010 - 18:52

Postad 01 augusti 2010 - 19:43
Postad 01 augusti 2010 - 19:46
Tidigare poppade mina mail direkt i telefonen (gmail-appen) men nu kommer alla på en gång då och då... det gillas inte :S
Kolla om det finns nån isntällning för hur ofta den ska synka mot gmail
Postad 01 augusti 2010 - 20:35
Någon mer med samma problem, eller som känner till en lösning? Använder kameran väldigt mycket så det är en klar nackdel.
Postad 01 augusti 2010 - 21:10
Hej.
Har just fått in den nya 2.2 (FroYo). Funkar finfint! Men, hur gör man för att synca med iTunes? Hittar ingen info om hur man skall göra.
Något tips?
undar samma sak, diskenhet vald men itunes hittar inget? kör OS X
Postad 01 augusti 2010 - 22:11
undar samma sak, diskenhet vald men itunes hittar inget? kör OS X
Postad 01 augusti 2010 - 23:48

Postad 02 augusti 2010 - 01:13
Jag tycker nog min går lite rappare, men tyvärr har kameran slutat funka. Skärmen blinkar till skarpt, sen dimmar den tillbaka till den vanliga ljusstyrkan och fortsätter visa skrivbordet. Har även prövat ladda hem ett par andra kameraappar, men de går inte heller starta. Får felmeddelande bara, sen får man välja "tvinga fram en stängning".
Någon mer med samma problem, eller som känner till en lösning? Använder kameran väldigt mycket så det är en klar nackdel.
Starta om telefonen, en, kanske två gånger, kvarstår problemet gör du en hard reset.
Nyheter i Froyo/Android 2.2
*Videoinspelning i HD-kvalitet / 720p
*Flash 10.1-stöd respektive Air-stöd med möjlighet att endast visa Flash-objekt man tillåter
*Förbättrad Market-klient med stöd för automatiska uppdateringar / uppdatera alla
*Installation av applikationer på SD-kortet (kräver dock stöd i applikationen)
*Utökat Exchange-stöd (Remote wipe, enforced password policy support)
*Utökat Bluetooth-stöd
*Fullt stöd för OpenGL ES 2.0 – spel med bättre grafik
*JIT-kompilator – förbättrad prestanda
*HTC Appshare – tipsa kompisar om appar
*iTunes-stöd – synkronisera musik
*Trådlös accesspunkt – ge nätåtkomst till andra enheter över Wi-Fi
*Android Application Error Reports – skicka rapport till utvecklaren vid programkrascher
*Android Cloud to Device Messaging – tvåvägs push-funktionalitet för applikationer
Postad 02 augusti 2010 - 05:08
Postad 02 augusti 2010 - 07:52
Postad 02 augusti 2010 - 09:03
Det låter ju inte klokt. Så är absolut inte min, jag installerade det igår eftermiddags och laddade den iofs inatt men batterinivån var inte lägre än vad den brukar vara.Är det någon som noterat sämre batteritid med Froyo? Efter uppgrad så klarar min lur endast 5-6h stand-by! Mycket obra.
Postad 02 augusti 2010 - 11:45
Har inte fått något meddelande om att det finns ny mjukvara nämligen.
Får jag leta efter den själv då och isof vart gör jag det?
Hur mycket ledigt minne på telefonminnet måste man ha för att kunna köra uppdateringen?
Redigerat av David_, 02 augusti 2010 - 11:47.
Postad 02 augusti 2010 - 12:19
Postad 02 augusti 2010 - 13:07
Mitt tangentbord kommer inte ihåg någonting utan bara föreslår engelska ord. Hur gör jag?
Då har du väl inte kryssat i, språk Svenska?
Postad 02 augusti 2010 - 13:13
Ska inte telefonen hitta 2.2 automatiskt?
Har inte fått något meddelande om att det finns ny mjukvara nämligen.
Får jag leta efter den själv då och isof vart gör jag det?
Hur mycket ledigt minne på telefonminnet måste man ha för att kunna köra uppdateringen?
Jo, har du automatiska uppdateringar ibockat?
Inställningar-Om telefonen-Uppdateringar av systemuppgraderingar- sen längst ner- Sök nu.
Då bör det komma upp.
Postad 02 augusti 2010 - 15:26
jodå.Då har du väl inte kryssat i, språk Svenska?
Verkar som att visa saker kör engelska och andra svenska men jag har löst problemet. Ändrade allt till engelska. Gick ur menyn. Ändrade tillbaka till svenska.
Hoki doki!
Allt på svenska och även "minna" ord funkar igen.

Postad 02 augusti 2010 - 15:26
Jo, har du automatiska uppdateringar ibockat?
Inställningar-Om telefonen-Uppdateringar av systemuppgraderingar- sen längst ner- Sök nu.
Då bör det komma upp.
Jo, jag har den ibockad. Men sökte som du sa där och nu håller den på att laddar ned uppdateringen!

Postad 02 augusti 2010 - 17:55
Postad 02 augusti 2010 - 18:14
fortfarande ingen som klurat ut hur man ska göra för att kunna synkronisera musik med itunes?
Sök på itunes på market så finns det program, tyvärr är de flesta i lite version med begränsningar. Kan ju finnas nån kanske som du kan betala på annat sätt och få upplåst eller nedladdningslänk till fullversion
Postad 02 augusti 2010 - 19:33
HTc synkfortfarande ingen som klurat ut hur man ska göra för att kunna synkronisera musik med itunes?
Postad 02 augusti 2010 - 20:36
Postad 02 augusti 2010 - 22:04
Hi,
To protect your privacy we would like you to know that Google Latitude is running on your Android-powered device and reporting your location.
If you didn't enable this or want to stop reporting your location please open the Maps app on your device. Go to 'Menu' > 'Latitude' > 'Privacy' and change your privacy settings.
Thanks,
Google Latitude Team
Kan ju vara bra att veta för alla som precis uppdaterat sina telefoner.
Postad 02 augusti 2010 - 23:40

Det gick verkligen snabbt från ryktena uppstod till den gick att ladda ner, det är bara att lyfta på hatten för HTC medans Steve Jobs kan slänga sig i väggen efter deras misslyckade Iphone 4 troligen årets "magplask"!
Redigerat av RedMarathon, 02 augusti 2010 - 23:40.
Postad 03 augusti 2010 - 00:49
Tackar. Man kunde visst fejka position också så nu lär jag väl snart få meddelande från folk som undrar om det hänt något eftersom jag sitter fast på en flygplats på Hawaii.Fick precis ett mail:
Hi,
To protect your privacy we would like you to know that Google Latitude is running on your Android-powered device and reporting your location.
If you didn't enable this or want to stop reporting your location please open the Maps app on your device. Go to 'Menu' > 'Latitude' > 'Privacy' and change your privacy settings.
Thanks,
Google Latitude Team
Kan ju vara bra att veta för alla som precis uppdaterat sina telefoner.

Postad 03 augusti 2010 - 02:27
att det numera inte tar allt från 3 minuter till en evighet (ibland en halvtimma) för telefonen att stänga av.
Det går på kanske 5-10 sekunder + att den gör en vibrering när den faktiskt fimpar strömmen.
Vet inte om detta är en förbättring (patch) som är officiell, men något måste de ha gjort iaf!
i övrigt märker jag varken snabbare eller segare menyer osv.
Postad 03 augusti 2010 - 05:57
HTc synk
Ah, ok. Alltså funkar det bara att synka från iTunes om man kör MS Windows ihop med HTC Sync.
Synd!
Då är det inte riktigt så att den synkar med iTunes utan snarare att den synkar mot iTunes bibliotek. En helt annan sak, men med liknande slutresultat.
Postad 03 augusti 2010 - 08:28
Postad 03 augusti 2010 - 08:53
Haha, det måste jag testaTackar. Man kunde visst fejka position också så nu lär jag väl snart få meddelande från folk som undrar om det hänt något eftersom jag sitter fast på en flygplats på Hawaii.

Postad 03 augusti 2010 - 10:41
Är det någon som noterat sämre batteritid med Froyo? Efter uppgrad så klarar min lur endast 5-6h stand-by! Mycket obra.
Tvärt om, jag har fått bättre batteritid, speciellt då jag använder batterisugare som musikspelaren.
Postad 03 augusti 2010 - 15:29
Ah, ok. Alltså funkar det bara att synka från iTunes om man kör MS Windows ihop med HTC Sync.
Synd!
Då är det inte riktigt så att den synkar med iTunes utan snarare att den synkar mot iTunes bibliotek. En helt annan sak, men med liknande slutresultat.
Det behöver ju inte vara så, finns htcsync till mac? annars är det ju rätt förståligt om det bara funkar med windows
Postad 03 augusti 2010 - 18:35
Katshing ändrat från 3/8 till 13/9 tex
Netonnet 18/8
Postad 03 augusti 2010 - 19:23
Så fort jag kopplar in externa högtalare via hörlursporten för att lyssna på webradio så startar ljudspelaren och börjar spela musik som finns på minneskortet. Samma om jag väljer att spela upp musik, då kan den börja byta låtar efter 15 sekunder... Vad är fel?
Har provast både org musikspelare och den där andra som ser ut som ett z.
Mvh
Postad 03 augusti 2010 - 20:40
Uppgraderade till Froyo på min Desire för några dagar sedan och allt fungerar bra utom just det svenska tangentbordet som ska vara inbyggt i Froyo/2.2.
Har pratat med HTC och dom rekommenderade en full reset (såklart...), gjorde det tillslut men får ändå inte svenska tangenter när jag väljer "QWERTY"- type däremot fungerar det på "compact QWERTY" type.
Är det någon annan som får åäö i Froyo på Desire med HTCs uppgradering utan att använda Scandinavian Keyboard?
/ D
Postad 03 augusti 2010 - 23:24
Hej,
Uppgraderade till Froyo på min Desire för några dagar sedan och allt fungerar bra utom just det svenska tangentbordet som ska vara inbyggt i Froyo/2.2.
Har pratat med HTC och dom rekommenderade en full reset (såklart...), gjorde det tillslut men får ändå inte svenska tangenter när jag väljer "QWERTY"- type däremot fungerar det på "compact QWERTY" type.
Är det någon annan som får åäö i Froyo på Desire med HTCs uppgradering utan att använda Scandinavian Keyboard?
/ D
Jag gjorde så här för att lösa samma problem. Ändrade allt till engelska. Gick ur menyn. Ändrade tillbaka till svenska.
Hoki doki!
Postad 04 augusti 2010 - 09:23
Ska det finnas knappar för ÅÄÖ på det tangentbordet som medföljer telefonen? Det som heter Touch Input när man vänjer tangentbord?Jag gjorde så här för att lösa samma problem. Ändrade allt till engelska. Gick ur menyn. Ändrade tillbaka till svenska.
Hoki doki!
Jag lyckas inte heller få fram det.. utom då att Ö gömmer sig under O osv..
Postad 04 augusti 2010 - 11:43
http://www.geekword....oyo-htc-desire/
mitt problem låg i att jag först inte hade tillräckligt med ledigt utrymme på telefonen (har varit största problemet för mig under min tid som desire ägare) och sen när jag tagit hem uppdateringen så hade jag för dåligt batteri och när jag hade laddat klart då försvann installationesknappen och när jag skulle göra om allt stog det att jag hade senaste programvaran. den nedladdade 90mb filen låg på minneskortet och jag följde guiden ovan och surfar nu i stugan utan sladd till telefonen =)
Postad 04 augusti 2010 - 19:40
Detta är min första smart phone och jag behöver lite råd från er om vad man ska göra eftersom batteriet slukas.
Min tanke är inte att behöva ladda telefonen varje dag eftersom jag reser och pendlar mycket till jobbet kommer det vara en omöjlighet att sitta beredd med laddaren.
Vad ska man göra för att spara batteri, jag har haft telefonen i 4 dagar och har inte gjort så mycket med den, så min tanke är att det måste vara program som drar ström utan att jag vet vilka dessa är??
Någon som vet? :-))
Postad 04 augusti 2010 - 19:56
BATTERIET...
Detta är min första smart phone och jag behöver lite råd från er om vad man ska göra eftersom batteriet slukas.
Min tanke är inte att behöva ladda telefonen varje dag eftersom jag reser och pendlar mycket till jobbet kommer det vara en omöjlighet att sitta beredd med laddaren.
Vad ska man göra för att spara batteri, jag har haft telefonen i 4 dagar och har inte gjort så mycket med den, så min tanke är att det måste vara program som drar ström utan att jag vet vilka dessa är??
Någon som vet? :-))
Stäng av wifi, gps och bluetooth när du inte använder dem. Syäll in tiden för google sync så att den inte synkar så ofta. appz drar inte direkt nån ström när de ligger inaktiva och undvik appkillers, de jag testat har ökat bateriåtgången istället för minskat den, dessutom är det vissa appz som inte gillar att bli dödade så tvärt.
Postad 04 augusti 2010 - 20:31
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar