Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N8 *

9135 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 November 2010 - 15:36

pygmejonas
  • pygmejonas
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Men nu blev jag lite osäker på Tre måste jag säga...
Går jag på Tres Surf-plus får jag 6Mbit men en begräsning på 5GB. 199:-
Går jag på Telenors Surfa och väljer 3Mbit då slipper jag nedladdningsbegränsning. 129:-
Hmmmm... 6Mbit hade ju varit fint, men hur ofta får jag den hastigheten tro...

En sak till, jag känner mig lite dum som drog igång detta då det är ganska off topic... sorry!

Postad 12 November 2010 - 16:38

Unregistered00068bcf
  • Unregistered00068bcf
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0

Jag gillar True Caller, inte minst för den flotta förhandsviningen av sms "ovanpå" skärmsläckaren, så att man kan läsa dem direkt utan att röra telefonen. Finns det något liknande för E-post?

Köpte det från butiken , men verkar inte gå att installera? Det står bara Initierar hela tiden när man öppnar programmet. Har avinstallerat det och installerat om det men det hjälper inte.

Rekomenderas inte av mig iaf :(

Postad 12 November 2010 - 17:00

K_arlstrom
  • K_arlstrom
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
Nu har även jag köpt mig en n8'a !
Väldigt många onödiga tryck då man ska skriva saker.. först ett tryck för att markera textfältet, sen ofta en förhandsgranskning av det som kommer hamna där före skärmtangentbordet kommer upp.. :(
Och jag vill komma åt några PDF-filer lätt från startskärmen, eller iallafall kunna länka till download mappen direkt i huvudmenyn ..

Sen har program börjat hänga sig och jag måste starta om hela mobilen för att stänga av dom, väntar bara på att hela telefonen ska frysa.. vad gör man då ? Åker och köper en liten torx-mejsel så man kan ta ut batteriet ?

Annars rätt nöjd med telefonen, dock hal som en ål B)

Och webbläsaren.. föredrar nästan original framför opera mini 5.2 ? men tyvärr har ingen av dom pinch-to-zoom :S

Sen köpte jag även ett skärmskydd, rekommenderas EJ då känslan blev mycket sämre och touchen reagerar sämre, sen så är inte heller bilden lika bra. Tecknade ändå en allriskförsäkring på den så går skärmen sönder så lagas den av det = 4 negativa och kanske 1 positiv sak av det hela.

Hmm vad mer kommer jag på just nu ? Verkar inte kunna spara favoritnätverk, men det vet jag inte riktigt då wlan-hanteraren låst sig igen.. ska kolla hur det är efter laddningen är klar.

6/10 i betyg just nu..

Plus:
Kamera
Touchen (utan skärmskyddet)
GPS'en (uppdaterat till 3.06 = multitouch)
Medföljande alarmklockan / kalendern (tjejen letar än efter en väckarklocka till sin iphone ! :D )
GMail-synk (antar att jag hade tur, skrev in mail och lösen och sen funkade det!)
Skärmen (ruskigt bra då jag kollar på film/bild)
Hårvarulåsknappen
Byggkvaliten

Minus:
Symbian^3 och alla extratryck som är kvar, måste gå en låååång väg för vissa saker jag använder ofta och hittar ingen lösning än, program har låst sig 3 gånger på ett dygn, allmänt rörigt.
Mjukvara
Mjukvara
Ovi suite som inte kunde synka ordentligt utan fastnade i nån loop..
Mjukvara
....

Har inte hunnit testa hdmi'n eller usb-host grejen, men det är hårdvara och det känns det som om nokia kan !

Postad 12 November 2010 - 17:12

CEdlund
  • CEdlund
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
Jag har tankat ner swype från ovi men får det inte att funka. När jag sveper med fingret över bokstäverna så skriver den bara den sista bokstaven, den jag har fingret på när jag släpper. Något tips?

Postad 12 November 2010 - 17:13

mikko
  • mikko
  • Lärjunge

• 359 inlägg
  • 0

Tänkte sagt att telenor är dom ända som har ett vettigt surf-abbonemang, då dom är de enda med fri nerladdning.
69kr för 1mibt och ingen begränsning. Skamligt av de andra operatörerna att ha 2gb eller 5gb som gräns.
Rätta mig gärna om jag har fel:)

Tele2/Comviq har också lika,69kr/mån , farten sänks efter 1Gb.

Postad 12 November 2010 - 17:16

vongen
  • vongen
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

Sen har program börjat hänga sig och jag måste starta om hela mobilen för att stänga av dom, väntar bara på att hela telefonen ska frysa.. vad gör man då ? Åker och köper en liten torx-mejsel så man kan ta ut batteriet ?

Min första lur hängde också program och var ostabil tills den dog helt.
Det skall den inte vara !!!
Fick ju min utbytt och den nya har inte krånglat alls, ingen hängning eller något sedan jag fick den förra fredagen. Se till att klaga hos nokia ....

Postad 12 November 2010 - 18:02

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Om ni vill så kan ni testa Grid Touch For Symbian^3, till skillnad mot SPB mobile shell så är Grid Touch gratis på OVI store. http://www.youtube.c...player_embedded

Väldigt många onödiga tryck då man ska skriva saker.. först ett tryck för att markera textfältet, sen ofta en förhandsgranskning av det som kommer hamna där före skärmtangentbordet kommer upp.. :(
Och jag vill komma åt några PDF-filer lätt från startskärmen, eller iallafall kunna länka till download mappen direkt i huvudmenyn ..

Hmm vad mer kommer jag på just nu ? Verkar inte kunna spara favoritnätverk, men det vet jag inte riktigt då wlan-hanteraren låst sig igen.. ska kolla hur det är efter laddningen är klar.

Minus:
Symbian^3 och alla extratryck som är kvar, måste gå en låååång väg för vissa saker jag använder ofta och hittar ingen lösning än, program har låst sig 3 gånger på ett dygn, allmänt rörigt.
....

Testa Grid Touch vet ja.

Postad 12 November 2010 - 18:53

Unregistereda4ef6d9e
  • Unregistereda4ef6d9e
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Ja, navigeringen är helt gratis. Och ska du åka till Norge som exempel så tankar du ner Norge-kartorna via Ovi-suite innan du åker så behöver du inte råka ut för någon kostsam datatrafik utomlands.

glömde fråga när d gäller denna datatrafik, är detta via internet surf delen det dras av data, el är det nå separat avgift som tillkommer som teleräkning ifall jag inte har kartan nerladdad ?..
samt när det gäller fartkameror o dylikt...funkar denna bit i gpsen på n8?

Postad 12 November 2010 - 19:41

DXD
  • DXD
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Kan man på något sätt dölja vissa ljudfiler i musikbiblioteket? Har ett par ringsignaler med mera som jag inte vill ha upp där, vill bara se musiken.

Postad 12 November 2010 - 19:49

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0

Har varit inne på på olika sidor och kollat in hur det ser ut med tillgången på N8 under ett tag, nu har Telia slut på på N8 sin webbsida. Är första gången jag ser det hos dem. De verkar ska få in nya om en månad precis som DustinHome anger.

Såg igår att http://shop.nokia.se sänkt priset på N8 också från 4795:- till 4495:-. Prisändringen syns fortfarande inte på Prisjakt.

Har dom ändrat tillbaka till 4795kr?

Postad 12 November 2010 - 21:01

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Har dom ändrat tillbaka till 4795kr?

Tydligen, det var inte länge de hade den nedsatt.

Postad 12 November 2010 - 21:29

K_arlstrom
  • K_arlstrom
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0

Min första lur hängde också program och var ostabil tills den dog helt.
Det skall den inte vara !!!
Fick ju min utbytt och den nya har inte krånglat alls, ingen hängning eller något sedan jag fick den förra fredagen. Se till att klaga hos nokia ....

Ska åka förbi elgiganten på måndag, hinner inte imorn...
Håller på med en total återställning just nu bara för att kunna säga att jag gjort det, den crapade ihop totalt..
väldigt spännande med en telefon som inte överlever första dygnet B)

Sen får någon gärna förklara hur jag stänger av WLAN'et.. hittar det ingenstans :S

EDIT: Oj vad mycket som försvann när jag totalnollade den, inte ens originalbakgrundsbilderna fick vara kvar :(

Redigerat av K_arlstrom, 12 November 2010 - 21:46.

Postad 12 November 2010 - 23:23

BigR
  • BigR
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
Köpte min N8 från Halebop med abb. Den är inte operatörslåst och minimalt brandad. Ett klipp med tanke på suventionen om man byter från telia som jag gjorde. Billigare telefon, billigare abb och billigare samtalskostnader.

Postad 12 November 2010 - 23:56

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0

Håller på med en total återställning just nu bara för att kunna säga att jag gjort det, den crapade ihop totalt..

Sen får någon gärna förklara hur jag stänger av WLAN'et.. hittar det ingenstans :S

EDIT: Oj vad mycket som försvann när jag totalnollade den, inte ens originalbakgrundsbilderna fick vara kvar :(

Programmet kopplar automatiskt ifrån WLAN om ingenting använder det.
Däremot finns en liten catch. Använder du mail och har hämtningsintervall inställt till "Snarast" kommer den vara uppkopplad 24/7.

Postad 13 November 2010 - 00:04

K_arlstrom
  • K_arlstrom
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0

Däremot finns en liten catch. Använder du mail och har hämtningsintervall inställt till "Snarast" kommer den vara uppkopplad 24/7.

Det var bara en bugg i totalhaveriet.. fick stänga av routern då den vägrade koppla ifrån mer än nån sekund, och mailen var och är inställd på manuell synk som allt annat..:(
Har hunnit se sen jag ändrade inlägget att den inte är konstant uppkopplad, vill dock kunna ställa in att den endast söker efter tillgängliga nätverk manuellt och inte hela tiden eller med ett visst intervall, hoppas på nästa uppdatering B)

Postad 13 November 2010 - 00:06

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0
Denna inställning finns, om än väl dold som vanligt.
Gå in i WLAN-wizard, där du söker efter trådlösa nätverk, välj alternativ -> inställningar.

Postad 13 November 2010 - 00:08

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Kan man på något sätt dölja vissa ljudfiler i musikbiblioteket? Har ett par ringsignaler med mera som jag inte vill ha upp där, vill bara se musiken.

Nej tyvärr går det inte. I alla fall inte enkelt. Du måste i så fall först välja vilken ringsignal du ska ha och efter det göra filen dold med nåt tredjepartsprogram.

...
...

Bara att hålla inne powerknappen i över 8 sekunder så blir det en reset. Den durrar till 3 ggr då vet du att den resettat.

Postad 13 November 2010 - 00:13

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

glömde fråga när d gäller denna datatrafik, är detta via internet surf delen det dras av data, el är det nå separat avgift som tillkommer som teleräkning ifall jag inte har kartan nerladdad ?..
samt när det gäller fartkameror o dylikt...funkar denna bit i gpsen på n8?

Via din internetuppkoppling. Ladda kartan via Ovi Suite. Fartkamerorna har jag inte provat än men det lär funka med 3.06 beta:
"New Drive assistance mode with live traffic flow - after clicking Drive, you're instantly in drive assistance mode with live traffic flow and more. Once you start moving, get safety camera alerts and speed limit warnings,"

http://betalabs.noki...ps/ovi-maps-306

Postad 13 November 2010 - 00:18

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Hittade detta:
http://discussions.e...n-N8/m-p/796120

Annars kan man göra en total firmware-återställning med Nokia Phoenix, som även återställer mass storage enheten. Men det är inte för en svensson att använda tyvärr.

Vill du ha en kopia på original mass storage enheten i rar-format pm mig. Där finns mp3:or och originalbilderna mm.

Redigerat av trixeo, 13 November 2010 - 00:19.

Postad 13 November 2010 - 00:23

Unregistered35091
  • Unregistered35091
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0
Swype finns nu på ovistore för N8:an nu. tyvärr finns den inte på svenska än så du måste ändra skriftspråk till engelska för att testa (och landscape mode)

Postad 13 November 2010 - 00:25

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Start screen -> Options(bottom left) -> Widgets to offline mode

Ska visst hjälpa mot WLAN uppkopplingar också.

Postad 13 November 2010 - 00:26

Kemi
  • Kemi
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0

Köpte det från butiken , men verkar inte gå att installera? Det står bara Initierar hela tiden när man öppnar programmet. Har avinstallerat det och installerat om det men det hjälper inte.

Rekomenderas inte av mig iaf :(

Råkade ut för samma sak och mailade utvecklarna. De svarade att OVI-store delar ut en gammal version som inte är kompatibel med S^3. De har skickat in en uppdatering men något har tydligen gått snett och OVI fortfarande delar ut den äldre versionen och att Nokia jobbar på att lösa det. Du kan tanka hem programmet direkt från http://www.truecaller.com/ och maila dem kvittot samt ditt nya regid så kommer de fixa det.

Postad 13 November 2010 - 00:48

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

Köpte min N8 från Halebop med abb. Den är inte operatörslåst och minimalt brandad. Ett klipp med tanke på suventionen om man byter från telia som jag gjorde. Billigare telefon, billigare abb och billigare samtalskostnader.

Köpte du den på halebop.se eller nån annan butik?

Postad 13 November 2010 - 00:57

Kemi
  • Kemi
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0

Annars rätt nöjd med telefonen, dock hal som en ål B)

Och webbläsaren.. föredrar nästan original framför opera mini 5.2 ? men tyvärr har ingen av dom pinch-to-zoom :S

Sen köpte jag även ett skärmskydd, rekommenderas EJ då känslan blev mycket sämre och touchen reagerar sämre, sen så är inte heller bilden lika bra. Tecknade ändå en allriskförsäkring på den så går skärmen sönder så lagas den av det = 4 negativa och kanske 1 positiv sak av det hela.

6/10 i betyg just nu..

Plus:
Kamera
Touchen (utan skärmskyddet)
GPS'en (uppdaterat till 3.06 = multitouch)
Medföljande alarmklockan / kalendern (tjejen letar än efter en väckarklocka till sin iphone ! :D )
GMail-synk (antar att jag hade tur, skrev in mail och lösen och sen funkade det!)
Skärmen (ruskigt bra då jag kollar på film/bild)
Hårvarulåsknappen
Byggkvaliten

Minus:
Mjukvara
Mjukvara
Ovi suite som inte kunde synka ordentligt utan fastnade i nån loop..
Mjukvara
....

Har inte hunnit testa hdmi'n eller usb-host grejen, men det är hårdvara och det känns det som om nokia kan !

Webbläsaren kan man kalla mycket men den har faktiskt pinch to zoom.

Postad 13 November 2010 - 01:19

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Ska komma över 50 förbättringar till Symbian^3.. men först i början av 2011.

http://twitpic.com/359qfk/full

New Internet Browser and Improved Swiping Capability
http://www.youtube.c...h?v=NHLqvsiInt0

Redigerat av Unregistered31511, 13 November 2010 - 01:19.

Postad 13 November 2010 - 01:20

Unregistered444d4ee2
  • Unregistered444d4ee2
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Start screen -> Options(bottom left) -> Widgets to offline mode

Ska visst hjälpa mot WLAN uppkopplingar också.

Funkar även att lägga ut wlanwidget och trycka på den för att få upp denna meny...

Bifogad fil  wlan.jpg   54.16K   0 Antal nerladdningar

Postad 13 November 2010 - 02:43

Gustav E
  • Gustav E
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
En lite jobbig sak när man skriver sms är att ,(komma) och ?(frågetecken) som man använder mest förutom .(punkt) verkar ligga på olika antal tryckningar på * varje gång. Är rena rama lotteriet i vilken ordning dom kommer.
En annan jobbig sak som förvärrar den första jobbiga saken är att man inte kan backa ord/symbol i T9 med en backaknapp som man kunde i min förra Nokia
.
Fler som tycker detta är jobbigt?

Någon som har en lösning? :(

Postad 13 November 2010 - 03:02

rich86
  • rich86
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

En lite jobbig sak när man skriver sms är att ,(komma) och ?(frågetecken) som man använder mest förutom .(punkt) verkar ligga på olika antal tryckningar på * varje gång. Är rena rama lotteriet i vilken ordning dom kommer.
En annan jobbig sak som förvärrar den första jobbiga saken är att man inte kan backa ord/symbol i T9 med en backaknapp som man kunde i min förra Nokia
.
Fler som tycker detta är jobbigt?

Någon som har en lösning? :(

Håller med. Kanske en vanesak? Saknar dessutom en Enter tangent så hade denna texten inte behövt komma så nära din:) jag har en fråga till alla kunniga. Jag har en del mkv filer som jag vill se i Nokian men de är av kvaliteten [email protected] och telefonen stödjer ju bara 3.1. Kan man konvertera filen i datorn med något program innan man lägger över den?

Postad 13 November 2010 - 04:37

Jonrad89
  • Jonrad89
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

Håller med. Kanske en vanesak? Saknar dessutom en Enter tangent så hade denna texten inte behövt komma så nära din:) jag har en fråga till alla kunniga. Jag har en del mkv filer som jag vill se i Nokian men de är av kvaliteten [email protected] och telefonen stödjer ju bara 3.1. Kan man konvertera filen i datorn med något program innan man lägger över den?

Kanske segt att köra enter mer än 2-3 gånger i stående men finns under * - sista på sida 2.
och liggande så finns den ju längst ner, näst längst till höger :(

Postad 13 November 2010 - 09:07

BigR
  • BigR
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Köpte du den på halebop.se eller nån annan butik?

Halebop.se

Hur får man bort uppstartsljudet? Jag tror jag hittar alla inställningar utom just det höljudda pling-plongandet när man slår på telefonen.

Redigerat av BigR, 13 November 2010 - 09:08.

Postad 13 November 2010 - 11:29

merry
  • merry
  • Forumräv

• 685 inlägg
  • 0
Min lur blir jättevarm efter långa samtal, är det normalt?

Postad 13 November 2010 - 12:43

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

New Internet Browser and Improved Swiping Capability
http://www.youtube.c...h?v=NHLqvsiInt0

Jag har haft en hel del kritik mot just "swipandet" på N8:an. Snabbt som attans högg folk tillbaka och menade att det var mig det var fel på, "swipen" på N8:an var helt underbar. Detta påpekades i inlägg efter inlägg efter inlägg. Då är det ganska märkligt ändå att det nu skall komma en sådan uppdatering! Varför släppa en uppdatering till någon som befinner sig i perfektion? Skönt att ha rätt ;).

Postad 13 November 2010 - 13:02

Frasse_Z
  • Frasse_Z
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0

Varför släppa en uppdatering till någon som befinner sig i perfektion?

På N8 växlar man startskärm genom att klicka längst ner på skärmen. Det är en utveckling från andra modellers krav på svepande, vilket är långsammare, kladdigare och mer omständigt- men uppskattas av de som imponeras av animerade effekter och tycker det är viktigare än praktisk användarvänlighet och smidighet. Naturligtvis kan man redan idag 'svepa' på N8an också; då kommer den att byta skärm exakt när man dragit färdigt.

Kanske underskattade Nokia hur många som lever i föreställningen att animerade sidbyten är nånting viktigt för en smart mobil, i så fall är det väl bra om man lägger in det i en uppdatering. I vilket fall är jag rätt övertygad att de flesta, när de tröttnat på svepandet, använder 'blixtklicket' för att växla startskärm i stället.

Redigerat av Frasse_Z, 13 November 2010 - 13:08.

Postad 13 November 2010 - 13:20

rich86
  • rich86
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Kanske segt att köra enter mer än 2-3 gånger i stående men finns under * - sista på sida 2.
och liggande så finns den ju längst ner, näst längst till höger ;)

aha, kör bara med siffertangentbord så de va där jag inte hittat den. Får väl vända på telefonen när jag ska använda Enter:)

Postad 13 November 2010 - 14:01

Gustav E
  • Gustav E
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Halebop.se

Hur får man bort uppstartsljudet? Jag tror jag hittar alla inställningar utom just det höljudda pling-plongandet när man slår på telefonen.

Jag har inget ljud när jag startar den och jag tror det är tack vare:
Inställningar -> Profiler -> Ta den profil du inte vill ha uppstartsljud på -> Anpassa -> Vartningstoner: AV
;)

Postad 13 November 2010 - 15:20

ILikeIke
  • ILikeIke
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0
Sådärja, efter många om och men har jag äntligen beställt min N8a från Halebop. Efter vad jag läst här och på andra ställen verkar det inte finnas så många problem med just denna mobil. Dags att pensionera min 3 år gamla N95a och bekanta mig med tryckskärm och snabb kamera och duglig batteritid och S3 och snart S4 som tydligen ska komma till N8an också ;)

En grej som intresserar mig är hur reptåligt chassit är, vad jag sett på youtube är frontglaset av värsting-typen men resten då, plasten i ändarna, baksidan, har ni som äger den fått några repor eller bucklor (antar att det är oundvikligt om man tappar den i golvet) men vardagligt om man råkar ha den i fickan med nycklarna och sånt. Anledningen är att jag ogillar skyddsfodral, mobilen ska användas som den är tycker jag.

Postad 13 November 2010 - 16:13

Unregistered1817
  • Unregistered1817
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Inte haft några problems för ens nu, ladda via usb?
Funkade i början någon gång, inte nu... vad kan det vara för fel?

Edit: Drog ut sladden och provade 3 gånger, nu fungerar det

Redigerat av Unregistered1817, 13 November 2010 - 17:04.

Postad 13 November 2010 - 17:00

Unregistered00068bcf
  • Unregistered00068bcf
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0

Du kan tagga ringsignalerna som ett eget album. Jag har mina ringsignaler som ett eget album med ett costom cover ;)

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  noname.jpg   85.84K   0 Antal nerladdningar

Postad 13 November 2010 - 17:08

Frasse_Z
  • Frasse_Z
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0

Du kan tagga ringsignalerna som ett eget album. Jag har mina ringsignaler som ett eget album med ett costom cover ;)

Du som verkar ha koll - vad är det egentligen som gör att omslagsbilden dyker upp i karusellen? Jag har några album som saknar bild, fastän mp3-filen har insparat album-art och det ligger en folder.jpg i mappen.

Redigerat av Frasse_Z, 13 November 2010 - 17:09.

Postad 13 November 2010 - 17:23

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Du har bra musiksmak ser ja... Sabaton e grymma. 25nov i Lisebergshallen, då e man där.
Bra tips med ringsignalerna samlade..
Håller på samlar på mig bra prg som jag skall ha när N8 är inköpt, vilket prg använder du för screenshots?

Redigerat av big_swede70, 13 November 2010 - 17:48.

Postad 13 November 2010 - 17:52

K_arlstrom
  • K_arlstrom
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0

En grej som intresserar mig är hur reptåligt chassit är, vad jag sett på youtube är frontglaset av värsting-typen men resten då, plasten i ändarna, baksidan, har ni som äger den fått några repor eller bucklor (antar att det är oundvikligt om man tappar den i golvet) men vardagligt om man råkar ha den i fickan med nycklarna och sånt. Anledningen är att jag ogillar skyddsfodral, mobilen ska användas som den är tycker jag.

Håller med dig om att mobilen ska vara som den är, köpte ett skärmskydd och kan ej rekommendera det då det blev sämre känsla och sämre precision och sämre bild, försöker ändå hålla telefonen ifrån nycklar och annat bråte ;)
Har inga märken på min än men har bara ägt den 2 dar, aluminiumet känns dock bra och då det är eloxerat så är det lite härdat med :D

Postad 13 November 2010 - 18:21

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0

vad är det för "skräp" som telia lagt in förutom navigatorn och spotify? dessa två behöver man ju inte installera eller använda om man inte vill.

jag blir lite förvånad när jag läser den här tråden. ingen aning om hur gamla ni är men om ni tycker telefonerna idag är brandade är inget emot var de var för tio år sedan. då var verkligen telefonen nedlusad med både det ena och det andra och var ett **** att bli av med. i dagens läge märker jag inte ens att jag köpt min telefon hos telia.

För att nämna några andra saker så

Dels låg det rester kvar från något ovi-konto; erixson eller dylikt.

Och sen är Telia-MMS APN'en helt låst och till råga på allt dold, visst kan man skapa nya och använda, men du kan inte ta bort/byta namn på den etc.

Hur vet man vad som är skräp i en telefon? Om jag öppnar Filhanteraren så ser det mesta (med mina dataokunniga ögon) ut som skräp, utöver bilder jag har tagit och musik jag har lagt in.

"Erixon, fast med två n tror jag, känner jag igen. När jag testade att logga ut från mitt Ovi-konto och sedan skulle logga in igen trodde telefonen att mit användarnamn var "erixonn".

Redigerat av Dunbar, 13 November 2010 - 18:23.

Postad 13 November 2010 - 19:01

K_arlstrom
  • K_arlstrom
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
även jag hade "erixonn" som default ovi-användare.. kanske nån testgrej ?

Har ända sen jag köpte mobilen stört mig på att skärmsläckaren inte visar om man har ett oläst sms/missat samtal, försökte hitta en ny bättre skärmsläckare men slutade med att jag läste att om man byter till "musikspelare" skärmsläckaren så syns det.. och det gör det ! dock får man mindre klocka, men det skiter jag i då det bara betyder att telefonen kommer lysa mindre om natten ;)

Postad 13 November 2010 - 19:20

star trek
  • star trek
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

även jag hade "erixonn" som default ovi-användare.. kanske nån testgrej ?

Har ända sen jag köpte mobilen stört mig på att skärmsläckaren inte visar om man har ett oläst sms/missat samtal, försökte hitta en ny bättre skärmsläckare men slutade med att jag läste att om man byter till "musikspelare" skärmsläckaren så syns det.. och det gör det ! dock får man mindre klocka, men det skiter jag i då det bara betyder att telefonen kommer lysa mindre om natten ;)

knappen längst ner blinkar ju om du har missat ett samtal eller sms!

Postad 13 November 2010 - 19:23

K_arlstrom
  • K_arlstrom
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0

knappen längst ner blinkar ju om du har missat ett samtal eller sms!

Min mer... flimrar.. svårt att se om man bara tar fram mobilen en snabbis för att kolla, har svårt att känna vibratorn :/

Postad 13 November 2010 - 19:34

Unregistered00068bcf
  • Unregistered00068bcf
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0

Du som verkar ha koll - vad är det egentligen som gör att omslagsbilden dyker upp i karusellen? Jag har några album som saknar bild, fastän mp3-filen har insparat album-art och det ligger en folder.jpg i mappen.

Jag har lagt till omslagen i Nokia Ovi Suite. Du behöver inte ha bilderna i telefonen.

Du har bra musiksmak ser ja... Sabaton e grymma. 25nov i Lisebergshallen, då e man där.
Bra tips med ringsignalerna samlade..
Håller på samlar på mig bra prg som jag skall ha när N8 är inköpt, vilket prg använder du för screenshots?

Tack !
Jag tog ett gratis prog från ovibutiken, inte sådär jättebra men det funkar iaf, screensnap heter det.

Postad 13 November 2010 - 19:54

Scio
  • Scio
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

och liggande så finns den ju längst ner, näst längst till höger ;)

På Nokia 5800 får man fram enter genom att trycka snabbt på nollan tre gånger. Är det inte likadant på N8?

Postad 13 November 2010 - 21:25

Das Zie
  • Das Zie
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
Samma på N8.

Postad 13 November 2010 - 21:56

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0

...jag har en fråga till alla kunniga. Jag har en del mkv filer som jag vill se i Nokian men de är av kvaliteten [email protected] och telefonen stödjer ju bara 3.1. Kan man konvertera filen i datorn med något program innan man lägger över den?

Japp. Du behöver komprimera om videon. Detta är väldigt enkelt.
Antingen använder du ett allt-i-ett verktyg aka MeGUI / Handbrake, eller så använder du x264 direkt och mkvmerge / yamb som ett extra steg för att flytta över ljudet från din gamla video.
Att använda x264 är super enkelt. Ladda ner x264 från x264.nl.
Öppna cmd och skriv:

x264_64 --level 3.1 --crf 17 --preset veryslow input_file -o output_file
--crf justerar kvalitén på din fil. Ju mindre, desto bättre kvalité.
preset justerar hastighet per kvalité-enhet. Du bör kunna skriva x264 --help för att få en lista på alternativ. Eller så utelämnar du detta alternativ så väljer den medium.
Veryslow går ganska trögt, men den komprimerar bättre än andra alternativ för samma crf-värde (dvs, storleken på filen blir mindre för samma crf-värde).

Har du en anime-källa bör du lägga till --tune animation

Min lur blir jättevarm efter långa samtal, är det normalt?

Det beror på. Om det är dålig signal, så kan det vara normalt.
Annars bör du se över om inte någonting annat påverkar i bakgrunden som tillför förbrukad energi förutom det som samtalet använder.

Postad 13 November 2010 - 23:50

Pliind
  • Pliind
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Hur trivs ni med denna telefon? har känt ytterst lite på den och den har inte imponerat på mig, HD trailers på telefonen var dåligt upplösta och HDMI funktionen var väll lite småfränt..men vad gör det när nya telefoner (DHD) har DLNA som trycker upp allt trådlöst på TV:n? Känns inte som en vidare telefon heller iom Symbian.. :/
Grannbutiken Telia hade ju en snubbe från Nokia som i stortsett TVINGADE på folk n8 om dagarna, men dagen efter innan Telia öppnade så stod mongot med en iPhone i handen xD

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.