Ja det är som det låter "PRESS" = "TRYCK" motsats är "PULL" = "DRAG".räknas armhävningar som en pressövning? borde träna lite framsida axlar eller?
Latsdrag och rodd är drag. Bänkpress, pushdown, axelpress är push.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Postad 21 April 2011 - 07:37 Ja det är som det låter "PRESS" = "TRYCK" motsats är "PULL" = "DRAG". Latsdrag och rodd är drag. Bänkpress, pushdown, axelpress är push. Postad 21 April 2011 - 17:24
Bränt lite fett igen vart drygt 18 km power walk. Skit skönt väder och torrt i spåret.
Postad 21 April 2011 - 19:15 Jag behöver öka min förbränning med 500kcal/dag, har ingen lust att gå långa promenader. Vet du hur mycket du förbruka på din promenad och hur lång tid tog det? Jag funderar på att gå till gymmet och köra på max lutning på löpbandet och gå så fort jag kan på den, så kanske det räcker med en 30 min, kanske mindre. Postad 21 April 2011 - 20:04
Ca 1300 kalorier vart det i dag runt 2,5 timmar ca 8 km i timmen om man blåser på. Det är skonsamt som fan känner inte av det i knän eller ben alls fast man kört slut på sig. Har ju gått ner från ca 106 kg till 84 nu sen september. Och har inte ändrat kosten alls förutom att byta ut colan mot sockerfritt. Jag körde ju bandet nu i vinter på max lutning och fart 7,6 km i timmen då kom jag upp i en 900 kalorier på en timme enligt maskinen då.
Kika in här har det mesta med där. http://connect.garmi...tivity/80563856 Redigerat av Unregistered9d8a0d93, 21 April 2011 - 20:07. Postad 22 April 2011 - 15:53 Kaloriförbrukningen, mätte du den med Garmin-klockan och/eller löpbandet? Postad 22 April 2011 - 18:26 Ute kollar jag med klockan och inne på bandet med bägge delarna efter att jag köpt den det skiljde inte så mycket mellan bandets Polar och min Garmin. kan förövrigt rekommendera en puls gps klocka som Garmin eller Polar eller Sunto kanon prylar. Postad 22 April 2011 - 20:44 Jag äger redan en Polar FT80. Ska testa imorgon att bränna 500kcal på löpbandet, se hur lång tid det tar. Kan tillägga att jag ska förbruka 600kcal för att jag förbränner redan c:a 100kcal/h så det blir 100+500kcal. Postad 22 April 2011 - 21:30
Ok det är kanon att ha dessa hjälpmedel man får rätt bra koll på vad man gör och så. Tar den med på gymmet med bästa köp på länge för mig. Fast man kan ju inte lita på dom till 100 % men ett hjälpmedel är det ju.
Postad 23 April 2011 - 12:14
Idag var det premiär för första gången, tyckte det fanns en liten bismak men man vänjer sig nog snart
kesella.jpg 7.25K
0 Antal nerladdningar
fun.jpg 3.65K
0 Antal nerladdningar
Postad 23 April 2011 - 12:19 Lidl's är lite godare, testa den. Postad 23 April 2011 - 14:54
fun light hallon är den godaste att blanda med, testade även den gröna lime men den var inte alls lika god.
Postad 23 April 2011 - 15:17
Jag tycker den på bilden och Eldorado lightsaft smultron och kaktus/päron är dom godaste att blanda med.
Postad 23 April 2011 - 18:52
Lidl kvarg med fun light wild berries samt hallon alternativt mixa det med några isbitar och dricka det.
Postad 24 April 2011 - 06:46 Nu tänker du helt fel, det är ju inte så att jag ligger i sängen en hel dag och går upp på ett löpband och bränner extra 500kcal och går o lägger mig igen Postad 24 April 2011 - 12:54
Fast även det funkar ju bara man äter mindre än man gör av med. Postad 24 April 2011 - 14:38 Jo fast man ska aldrig äta mindre än sitt basala, iaf inte en längre period. Postad 24 April 2011 - 15:44
Vart och gymmat lite. Körde Triceps och Biceps rygg och bröst och axlar och lite lår. Vart ett lång pass på nästan 2 timmar. Funderar på att ta en power walk på 1 mil lite senare i kväll.
Postad 24 April 2011 - 18:28
Är det någon som vet om det finns några nackdelar rent näringsmässigt, med att blanda kvarg och saft kvällen innan jobbet?
Postad 24 April 2011 - 18:40 Frågan är lite skum, vad är det du tror skulle vara dåligt? Postad 24 April 2011 - 19:58 Ja, har för mig att det var någon här i tråden/eller annan tråd som sa att en färdigblandad proteindrink ej skall stå i längre än 30 min innan man dricker upp den. Så då tänkte jag om det kanske var något liknande med kvargen. Edit: Kanske jag som kommer ihåg fel, men då går det bra. Kanon Redigerat av Bigrauk, 24 April 2011 - 20:03. Postad 24 April 2011 - 20:03 Jaha jag trodde du skulle äta den direkt men du menar blanda och låta den stå under natten. Det är inga problem, står sig nog ganska länge färdigblandad men man vet inte vad det kan finnas för skit saften som kan reagera på kvargen så mer än 48 hade jag nog inte låtit den stå men den skulle säkert kunna hålla sig betydligt längre, kan ju vara saften då som kanske börjar smaka konstigt. Postad 24 April 2011 - 22:21 Precis, tänkte att det vore skönt att slippa laborera med kesella o lightsaft på jobbet (känns aningen pinsamt, speciellt som ny på jobbet). Jag får helt enkelt testa och se om smaken ändrar sig eller ej. Postad 24 April 2011 - 22:23
Det fungerar utmärkt, haft den stått ca 2 dygn utan att märka problem med vare sig smak, konsistens eller magen Postad 25 April 2011 - 06:57 Minus 1000kcal äter jag, 500 på lapbandet är för att komma upp till -1000. 1800kcal som basalförbrukning (energin som kroppen behöver för att existera) + 700kcal dagliga sysslor + 500kcal löpband blir totalt 3000kcal. Äter jag 2000 kommer jag ligga på -1000kcal. Ja på en månad så borde ha blivit stor skillnad. "Vad består din diet mer än -500 kcal /dag?" Förstår inte riktigt vad du menar. Postad 25 April 2011 - 07:53
Ja, du håller ju hyffsad form så det kommer nog ge bra resultat. Är man smällfet så tappar man ofta 3-6 kg som knappt syns. Som jag Postad 25 April 2011 - 08:09 Har man mer fett på kroppen och vill ha snabbare resultat ska man ligga på ännu mer minus, kan vara svårt om man är en stillasittare och inte vill/kan/hinner "motionera" till större energibehov. När jag jobba i butik hade jag nästan 1000kcal större förbrukning än vad jag har nu för tiden, då behövdes det inte läggas nån tid på extra förbränning vilket var riktigt najs, kunde man enbart fokusera på styrketräningen och sen softa resten av dagen och ändå komma i snabb form. Postad 25 April 2011 - 08:23 Basala energibehovet är dynamiskt. Det förändras med din kropp. Det är därför de som är "naturligt smala" alltid är så. Kroppen förbrukar helt enkelt så mkt som man äter tills det går på break even. Om man äter 2000 kcal om dagen kommer man inte tyna bort för att dö, om man säger så Och går du ner 10 kg är ju inte längre ditt ursprungliga energibehov detsamma som det nya. Postad 25 April 2011 - 08:59 Precis, så därför har jag lite marginal att sänka mitt intag med 100-200kcal ytterligare efter jag tappat några kilon utan att hamna under mitt basala. Du menar att dom naturligt smala ökar förbränningen istället för att lagra den som den gör hos dom flesta? Jag har nu sett att överdriven fruktsocker-konsumtion kan börja lagra fett hos smala personer. Jag tror det kan bero på fruktsocker, kan inte komma på nån annan orsak. Som tex Jay Cutler med basala på 3500kcal* kommer till slut hamna på basala 2000kcal men det finns ju alltid en gräns, ge mig 1000kcal om dagen men mitt basala kommer inte sjunka till det, jag kanske inte kommer dö av det men må riktigt dåligt. *bara en gissning. Postad 25 April 2011 - 09:12 Sett till hjärt- och kärlsjukdomar så är det ett farligt "tips" du ger. Jag vill bara lyfta fram den här delen: "sen softa resten av dagen och ändå komma i snabb form." Formen säger jag ingenting om. Men jag vill lyfta ett finger för alla er som har ett rätt så stillasittande jobb. Att först sitta stilla en hel dag, träna stenhårt och sen gå hem och chilla ("slänga sig på soffan efter ett bra träningspass") är inget vidare. Ni löper större risk för att drabbas av hjärt- och kärlsjukdomar än de som försöker röra sig lite under hela dagen. Detta går förstås att undvika (allt är relativt) genom att aktivt försöka röra mer på sig. Resa sig titt som tätt, "köra slalom" ståendes (explosivt) m.m. Det gäller att inte sänka tempot allt för mycket när man tränar hårt. Med det menar jag inte att man måste hålla igång hela tiden men att röra sig lite mer än att ligga i soffan är jätteviktigt. För nog händer det att man lägger sig framför ett TV-spel efter gymmet då sambon ändå jobbar eftermiddag. *Vips* har det gått ett par timmar. Eller så fastnar man framför datorn, tv'n m.m. Jag känner ju mig själv Missuppfatta nu inte detta. Ni ska inte uppfattas som rabiata duracellkaniner av er omgivning. Tvärtom, lär er ta det lugnt på ett hälsosamt sätt genom att få igång blodcirkulationen lite oftare än andra, utan att fånga uppmärksamhet. Väldigt vanligt återkommande inom SAM-arbete (Systematisk arbetsmiljö). /G Postad 25 April 2011 - 09:21
Du har helt rätt, men Lactos inlägg tolkar jag som att han gjorde allt annat än satt still, annars skulle han inte bränna ca 1000 kcal på sitt jobb. Postad 25 April 2011 - 09:36 Jobba hårt på dagen och sen gymma, då är det väl lugnt att softa, inte känna ett "måste" att ut och röra på sig, eller? Jag har inte sagt nåt om att chilla om man har ett stillasittande jobb. Det där med att chilla var som Vincent skrev när man har ett aktivt arbete. Jag vet hur det är att gå från ett aktivt arbete till ett stillasittande, inte najs, tyvärr är jag ganska lat av mig och behöver aktivera mig mer än vad jag gör nu för tiden. Postad 25 April 2011 - 09:41
Okej, nu missuppfattades det i alla fall. Tanken var att de som går från ett lugnt jobb till gymmet och sedan slänger sig på soffan när de kommer hem, att de skulle få en "wake-up-call".
Lacto: Jag menade inte att du gjorde så Keep going, there is nothing to see here /G Postad 25 April 2011 - 09:51 Det där är jag idag, inga direkt problem med det eftersom jag vet hur mycket jag förbrukar och stenkoll på vad jag äter men känner ändå att inaktiviteten tär på mig, har tyvärr svårt att aktivera mig, löpbandet på brant lutning ser jag som en snabb enkel lösning men sjukt tråkigt Fundera på att börja med KravMaga till hösten, det får en att röra på arslet lite. Se om jag kan lura med en polare att spela squash oxå. Postad 25 April 2011 - 10:01 Jag menar inte så heller Jag tycker det min mening nedan förklarar det bäst: "Ni ska inte uppfattas som rabiata duracellkaniner av er omgivning. Tvärtom, lär er ta det lugnt på ett hälsosamt sätt genom att få igång blodcirkulationen lite oftare än andra, utan att fånga uppmärksamhet. " Det handlar om "på-platsen-gympa" som inte gör en svettig trots att det är 25grader i skuggan. /G Postad 25 April 2011 - 10:04
tänka sig vilket teoritiserande det blev. tänk på topic, BÖRJA gymma. inte vara fräckt insatt i ett tiotal år =D
när ni ändå talar om basala energibehov och sånt så rekommenderar jag att läsa (om ni ej gjort det) minnesota starvation experiment, den (mig veterligen) bästa studien om kaloriunderskott hos den mänskliga kroppen =) Postad 25 April 2011 - 10:11 Vi som läser den här tråden är ju inga pensionärer, troligtvis går samtliga till gymmet och då är gymping på platsen en piss i rymden, en promenad på lunchen ger mycket mer. Postad 25 April 2011 - 10:17 Vi fortsätter diskussionen annars hade den dött för länge sedan och jag tror att den är ganska lärorik för dom som inte är så insatta, är det nåt man inte förstår så är det bara att fråga. I will Hitta en länk, har aldrig hört talas om den tidigare. http://en.wikipedia....tion_Experiment Jag måste iväg en sväng, läser den senare. Postad 25 April 2011 - 10:48 Själv fick jag en blodpropp vid 21-års ålder. Så det är inget som har med pensionärer att göra. Det här gäller i högsta grad alla som ska börja gymma. Jag ser mig själv inte som ohälsosam, otränad eller pensionär än! Då flesta som börjar gymma går ännu i skolan så tycker jag det räknas till en rätt så stillasittande vardag. Om de lyckas ta sig till gymmet sen så lovar jag att ungdomen har lätt att fastna framför tv:n efteråt. Vem har inte det föresten, gammal eller ung. Så nog tycker jag att det är högst relevant för tråden. /G Postad 25 April 2011 - 12:18 Det var väldigt tråkigt att höra, vad berodde det på? Var inte länge sedan jag läste om nån som blivit förtidspensionerad innan 30 års ålder pga allmän ohälsa så visst finns det problem hos yngre personer men jag tror inte gymping på plats kommer få ohälsosamma att komma iform varken på utsidan eller insidan, bättre än inget kan jag hålla med om men har man problem med inaktivitet så måste man röra mer på sig. Jag har oxå svårt att ta mig till gymmet vilket jag berättat tidigare i tråden men jag tror och hoppas att det vi skriver i tråden är sporrande och kanske peppande för nybörjarna, begraver en del myter och ger dom tips på vad dom ska fokusera på fast vissa av oss kan vara lite oense Postad 25 April 2011 - 14:09 Du går ner i vikt tills din kropp har en tillräckligt låg vikt för att motsvara energin du tar in. Dvs 2000 kcal om du tänker på mitt exempel. Medan du går ner sänks ditt behov och tillslut äter du motsvarande vad du förbrukar. Förutsatt att man äter likadant hela tiden då givetvis. Jag som är en naturligt smal rör mig nästan ingenting i vikt om jag inte försöker ändra den medvetet. Skulle jag sluta äta eller äta en macka om dagen eller nått skulle givetvis vikten ändras oavsett eftersom min kropps energi knappast klarar av att hålla sig kvar i det läget. Så här uppfattar jag det iallafall. Det är inte gener som gör att jag är smal och andra tjocka. Det är hunger och sug som är skillnaden. Postad 25 April 2011 - 15:02 Så, då har jag läst den, poängen var vad? Ancel Keys har jag egentligen inte mycket för, det var han som lura i världen att mättat fett var boven i dramat utan att ha nåt konkret att komma med, han behövde nåt att skylla på så därför blev det fettet. Precis Genetiken har stort inflytande även på hunger och sug. Det finns dom som kan äta mer kalorier än vad som förbrukas men lagrar dom inte utan dom förbränns som värme, dom hade inte överlevt på stenåldern. Sen finns det dom som har lättare att lagra överskottet än andra, uttrycket "det räcker med att jag tittar på godis så går jag upp i vikt" har en poäng. Det finns en dokumentär där en svensk professor testar ett gäng personer som överäter och kollar hur dom reagerar på det, vissa lagra fett, andra hände inget nästan. Genetiska förutsättningar bestämmer vad som händer med överskottet vi äter. I samma dokumentär visa dom en undersökning på barn hur vissa avstod kakor när dom var mätta medans andra åt kakorna fast dom var mätta. Postad 25 April 2011 - 15:46
Sorry jag uttryckte mig klantigt. Jag menar alltså genetiskt som fysiska förutsättningar. Givetvis påverkar arvsmassa vårt sätt att te oss. Dock påverkar även uppväxt och miljö detta. Vad jag menar är hursomhelst att det är hur mkt du stoppar i dig som bestämmer hur du rör dig i vikt, generellt. Utan denna biologiska regel kan man bortse från allt vad basala behov och kalorieäkning heter. Yes det finns undantag, typ folk som har problem med sköldkörteln osv. Men sett på hur offantligt många idag som tex är överviktiga så vågar jag sticka ut hakan och påstå att det i generell räkning inte handlar om genetiska förutsättningar, utan helt och hållet hur man lever. Jämför New Orleans med Gambia lixom Den stora skillnaden är då kultur och tillgång på mat, knappast gener:) Postad 25 April 2011 - 16:10 Jag ger upp... Du hänger verkligen inte med på vad jag menar Meeeeen för att kort försöka redogöra en sista gång vad jag menar kommer här ett kortare stycke: Den som har ett stillasittande jobb, löper 2mil och kör crossfit i 40min efter jobbet för att sedan slänga sig på soffan resten av kvällen - den personen löper större risk för hjärt- och kärlsjukdomar. /G För att prata lite ontopic igen.. Två skivor rostbröd med smör, smörstekt bacon och stekta ägg. En tallrik mild yoghurt med müsli (45% frukt/nötter) Ett glas mjölk Ett glas vatten med brustablett (multivitamin/c-vitamin) <--sockerfria En acti-mel "god bakteriekultur" Vad tror ni om den frukosten? Jag tillhör den skaran som kan äta hur mycket som helst utan att bli tjock.. Frukosten ovan har jag ätit nu i två veckor och min energinivå har aldrig varit bättre! Frågan är om hur onyttigt det är? /G Postad 25 April 2011 - 16:18 Så en aktivt tränad person med stillasittande arbete löper större risk än en otränad med aktivtarbete? Det är väl inget fel med den, kanske isf sockret i müslin och dyr acti-mel. Postad 25 April 2011 - 16:27 Ja Faaaaaaaan!! Jag trodde aldrig att dom skulle ha socker med i ingredienserna... men jodå.. alla kokosflarn var rostade i socker och något mer..... Men det var inte jättemycket. Men ändå. Müslin får stanna. En liten mängd snabb energi lär jag ju inte dö av. Äter sällan godis och dylikt så diabetes bör jag inte drabbas av pga det. Hälsoundersökningarna på brandkåren brukar visa positiva resultat i alla fall Acti-mel är en nyttig efterrätt till frukosten /G Postad 25 April 2011 - 16:31 Stämmer verkligen det? Känns inte så sannolikt. Men om det stämmer så har man ju lärt sig något nytt //Jesus ser mig Postad 25 April 2011 - 16:37 Förklara varför en aktivt tränad person med stillasittande arbete löper stor risk för hjärt och kärlsjukdomar. Ja man kan ju undra hur den mänskliga rasen klarat sig ända fram tills nu utan Actimel Postad 25 April 2011 - 17:23
Glöm inte all nitrit i Bacon Postad 25 April 2011 - 17:31
Nu vet jag hur det känns att tappa 17.5kg hantlar på sig när man kör hantelpress
Varit i fjälls och slappat en massa och körde bröst/axlar idag när jag kom hem. Gick inte så bra direkt. Sprang en runda i fjälls också. Jag och farsan. 2.6km och runt 14 minuter. Rätt så platt hela vägen men blev skapligt trött på slutet. Har fortfarande träningsvärk i arslet två dagar efter. Lite grann i vader och lår men inget man stör sig på. Postad 25 April 2011 - 17:40 Har fortfarande träningsvärk i arslet två dagar efter Haha, vad gjorde du och din pappa? Förlåt, var bara tvungen 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |