Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Den respektfulla tråden om konkurrensen mellan konsolerna.

5639 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vilken kommer sälja flest enheter åttånde konsolgenerationen? (312 medlem(mar) har röstat)

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 11 November 2013 - 20:05

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0
Ny rolig reklam för Xbox One!

https://www.youtube....e&v=Vn5u_RJO7YY

Postad 11 November 2013 - 21:44

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0
GT Countdown - Top 5 Reasons We're Scared of PS4

http://www.youtube.c...h?v=jnlhTeKZ_1A

Postad 11 November 2013 - 22:34

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

• 1130 inlägg
  • 0

GT Countdown - Top 5 Reasons We're Scared of PS4

http://www.youtube.c...h?v=jnlhTeKZ_1A

Haha :D Dom verkade ha ganska svårt att få ihop 5 anledningar.

Redigerat av bazookajoe_83, 11 November 2013 - 22:35.

Postad 11 November 2013 - 22:55

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0

Här har ni en uppdaterad version av den där grafen som pacman är så förtjust i. :)

Postad bild

Många Wii U spel är i fullHD, flytta fram damen! ;)

Postad 12 November 2013 - 08:17

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0

Många Wii U spel är i fullHD, flytta fram damen! ;)

Att köra tecknade 2D-spel i 1080p klarar current gen lätt.
CoD Ghosts körs i samma upplösning på Wii U som på PS3 och XBOX 360 har jag hört. Väldigt current gen....

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Tror ni "apparna" (avskyr det ordet!) kan påverka utgången av kriget? För min del blir det en Xbone då jag kör Windows 8 i olika former på mobil, platta, laptop och htpc och därför tänkte gå på enhetlighet. Jag inser att PS4 är grafiskt mer kompetent men känner mig mer hemma i Windows-miljö och har läst att Xbone kommer kunna köra en del appar för Windows. Kanske kan vara trevligt.

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0

Haha :D Dom verkade ha ganska svårt att få ihop 5 anledningar.

Det finns en för XO också och det var inte så bra anledningar att vara rädd där heller.

Postad 12 November 2013 - 08:36

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Tror ni "apparna" (avskyr det ordet!) kan påverka utgången av kriget? För min del blir det en Xbone då jag kör Windows 8 i olika former på mobil, platta, laptop och htpc och därför tänkte gå på enhetlighet. Jag inser att PS4 är grafiskt mer kompetent men känner mig mer hemma i Windows-miljö och har läst att Xbone kommer kunna köra en del appar för Windows. Kanske kan vara trevligt.

Tycker Windows 8s app-urbud är uselt så ser inga jättefördelar.

Postad 12 November 2013 - 08:40

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Finns det nåt där, Netflix men sedan...

Postad 12 November 2013 - 08:48

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Tycker Windows 8s app-urbud är uselt så ser inga jättefördelar.

Äh det finns allt en del! Allt jag behöver till plattan finns iaf: Netflix, RSS-läsare, mkv-spelare, cbr-läsare. Spel finns ju också en del. Visst kan den bli bättre men det går framåt hela tiden. Potentialen finns helt klart. Sen kommer de väl knappast tillåta en app för uppspelning av mkv antar jag? :)

Postad 12 November 2013 - 09:14

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
Det är ju det som är frågan. Vlc kommer ju att komma som aop men kommer den finns där, spotify verkar ju inte prioritera Windows 8 app men det finns väl en app som heter spotlite somnågon gjort, kommer den att finnas där t ex. Jag ser potential i det men frågan är hur mycket kommer ms tillåta.

Postad 12 November 2013 - 09:18

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Märkväl att man måste sitta högt med PS4 för att inte bländas av ficklampan i kontrollen

Jag fattar fortfarande inte det där "problemet". Vem sitter och tittar på handkontrollen när man spelar? Eller har ni såna problem med reflektioner i rummet? Då känns som att man har andra, och större, problem.

Postad 12 November 2013 - 09:26

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Det är ju det som är frågan. Vlc kommer ju att komma som aop men kommer den finns där, spotify verkar ju inte prioritera Windows 8 app men det finns väl en app som heter spotlite somnågon gjort, kommer den att finnas där t ex. Jag ser potential i det men frågan är hur mycket kommer ms tillåta.

På surfplattor fungerar ju Spotify utmärkt i webläsaren, men på Xbone tror jag det skulle bli knöligt så visst hade det behövts en app.

Ja jag läste att VLC var snudd på klar, men den skulle jag bli oerhört förvånad om MS tillåter på Xboxen. Sen lär ju apparna inte funka rakt av på Xboxen så det krävs säkert lite extra jobb. Men potentialen är spännande.

Postad 12 November 2013 - 10:38

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0
Spotify som app på Xboxen skulle jag verkligen vara tacksam över! Hoppas det finns/kommer.

Postad 12 November 2013 - 10:45

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Finns det inte redan till 360? Misstönker starkt att det lär komma då det iaf finns till win8 :)

Postad 12 November 2013 - 12:00

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Finns det inte redan till 360? Misstönker starkt att det lär komma då det iaf finns till win8 :)

Mnjae, det finns väl inte? Det är alltså en "Metro-app" som behövs. Tänker du på det vanliga Spotify-programmet som installeras via en .exe? Såna filer funkar ej på RT och kommer inte fungera på XO heller.

Postad 12 November 2013 - 12:18

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0

Tror inte det finns till 360 men det var ett tag sedan jag kollade.

Postad 12 November 2013 - 12:49

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0
Var uppe i Playstation 4-tråden också där det passerade utan en krusning, jag tolkar det som att folk som köper en PS4 inte oroar sig för detta. Vilket är intressant med tanke på hur mycket vi har diskuterat i denna tråd vad kinect kan göra och inte samt hur upprörda känslor det har varit om "övervakningskameran".

Sony updated the PlayStation 4's Software Usage Terms with statements suggesting the company may monitor PlayStation Network user voice and text communications, Polygon reports.

"Your use of PSN and our community features may be recorded and collected by us or sent to us by other users as described in 13.1," the statement reads.

"Any information collected in this way, for example, your UGM, the content of your voice and text communications, video of your gameplay, the time and location of your activities, and your name, your PSN Online ID and IP address, may be used by us or our affiliated companies to enforce these Terms and the SEN Terms of Service, to comply with the law, to protect our rights and those of our licensors and users, and to protect the personal safety of our employees and users. This information may be passed to the police or other appropriate authorities. By accepting these Software Usage Terms, you expressly consent to this."

The referenced Section 13.1 of the PS4's Software Usage Terms specifically relates to "grief reporting mechanisms" and "in-game reporting tools," indicating that Sony's monitoring policies may be limited to instances of user-reported player abuse. Sony further notes that "we can't monitor all PSN activity and we make no commitment to do so."

Previously, the Xbox One's Kinect peripheral raised concerns over its potential for user surveillance, resulting in the German government classifying it as a "monitoring device." Microsoft later clarified its Kinect privacy policy, assuring that players "are in control of what Kinect can see and hear."

Postad 12 November 2013 - 12:53

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 3
Lol. Och här har du ingen kontroll men accepteras ändå.
Men det är klart, nu blåser det ju ingen anti-Playstation vind så det är väl svårt att vara upprörd och skriva spaltmeter med inlägg om man inte har mobben i ryggen.

Postad 12 November 2013 - 12:55

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 2
sluta med er FUD. det handlar bara om

The referenced Section 13.1 of the PS4's Software Usage Terms specifically relates to "grief reporting mechanisms" and "in-game reporting tools," indicating that Sony's monitoring policies may be limited to instances of user-reported player abuse

som täcks i alla avtal av seriösa företag som har onlinetjänster

och inte om att samla in biometrisk data för vidareförsäljning och reklamanpassning som MS hade planerat (och fortfarande planerar införa i framtiden)

xbots....

Redigerat av Christopher_A, 12 November 2013 - 12:55.

Postad 12 November 2013 - 12:57

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0
vars bekräftas det? och var står det att sony inte kan använda detta till reklamanpassning? Massor med pengar i reklamanpassning. Indicating that they may... låter ju inte speciellt 100% heller :P Så än igen, inget bekräftat utan bara skvaller :)

Postad 12 November 2013 - 12:59

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 1

vars bekräftas det? och var står det att sony inte kan använda detta till reklamanpassning? Massor med pengar i reklamanpassning. Indicating that they may... låter ju inte speciellt 100% heller :P Så än igen, inget bekräftat utan bara skvaller :)

skvaller från personer med intresse (av någon konstig anledning) att smutkasta och sätta PS4 på samma nivå som Xbox One. Samma sak skedde kring DRM-diskussionerna innan E3. "Om MS kommer ha sådan DRM så kommer Sony också ha sådan DRM blablablablabla."

Postad 12 November 2013 - 13:01

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
Bojkott zartok?

Uppstartingstider finns ju nu.

Ps4 ca 30 sekunder
Xbone 17 sekunder

Kommer väl bli bättre i framtiden för Sony när deras stand-by läge är aktiverat. Funkar ju tydliligen inte ifrån start

Postad 12 November 2013 - 13:05

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Bojkott zartok?

Ps4 ca 30 sekunder
Xbone 17 sekunder

Kommer väl bli bättre i framtiden för Sony när deras stand-by läge är aktiverat. Funkar ju tydliligen inte ifrån start

Förhoppningsvis bättre. Man ska inte ta något för givet när det gäller lovade tjänster och uppdateringar.
Det kanske går att snabba upp på egen hand om man har SSHD eller SSD istället. Men det finns också en risk att booten tar längre tid ju fler appar, funtkioner och spel man har installerat.

Postad 12 November 2013 - 13:07

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0
DF om Dead Rising 3

Our captures show the game upscaled to 1080p by the Xbox One - with results that are expectedly unkind to thin objects and flickering alpha elements like trees or fence-work. It's a bit of a disappointment in this sense, and continues to dangle a question mark over the capabilities of the console's hotly contested specs when it comes to titles striving for full HD

It's also unfortunate that the game runs at far from the promised locked 30fps - rather a chugging 20fps during the zombie action while out in the big city. Compared to the shaky E3 build seen just months ago this is still a respectable step forward, and of course many of the game's technical shortcomings come with the unique circumstances of meeting a hardware launch. All this amounts to an intriguing first attempt, then, but needless to say we're eager to see how Capcom Vancouver follows up on its sandbox survival-horror formula when it's given more breathing room with the deadline, more experience with the hardware, and factoring in the next-gen platform's strengths from the very start.

http://www.eurogamer....-dead-rising-3

Redigerat av ROCA, 12 November 2013 - 13:08.

Postad 12 November 2013 - 13:35

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 1
Nu kan ni lägga ner upplösningskriget. SKYLANDERS 1080p native på båda konsolerna!

Postad 12 November 2013 - 13:39

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Bojkott zartok?

Ps4 ca 30 sekunder
Xbone 17 sekunder

Vad ska jag bojkotta och varför? Hängde inte med :)

Postad 12 November 2013 - 13:44

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
Tänkte på att du var en av de argaste gällande ms skulle övervaka dig och vad tinboy skrev längre upp. Men du, jag var alltså inte allvarlig. Mest ett tappert försök att skoja med dig

Postad 12 November 2013 - 13:57

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Tänkte på att du var en av de argaste gällande ms skulle övervaka dig och vad tinboy skrev längre upp. Men du, jag var alltså inte allvarlig. Mest ett tappert försök att skoja med dig

Jasså. Jag har inte läst det, glider in sporadiskt och läser här :D ska genast se om det blir en brutal bojkott! :D
Handlar det om övervakning med kamera och mikrofon så blir det bojkott, absolut. Men jag ska nog inte köpa pseye, sånt trams får andra fula med

Ehm... sååå... ps4 ska spela in min röst och spana hur jag rör mig på psn? Rösten är kag emot, men jag har bara på headsetet när jag spelar, så det är ingen fara. Text och sånt har jag aldrig trott varit privat, lika lite som att mail är privata. Jag ser ingen anledning till varför dom ska koppla ihop mitt spelande med mig och såna saker dock. Typ, riktad reklam?

Att börja spela in mina röstkomversationer är bara... jävligt märkligt. Är det för att dom ska kunna sätta dit folk för offensive language?
Som jag ser detm då jag aldrig trott att mina köp och nedladdningar på psn varit privata (köper ju trots allt av företaget) så spelar det ingen roll. Jag kan även välja att ha miccen avstängd (precis som jag kan välja att ha kinect avstängd) så det blir nog ingen bojkott :) jag menar, jag kan ju välja vad för information jag delar med mig.

Däremot så är det obehagligt att sony kanske blrjar samla in sån här data eftersom man inte riktigt vet syftet.

Edit igen: nej. Det här gillar jag inte. Varför ska dom samla in info över vad jag köper och spanar på? Visst, riktad reklam, men kan man inte göra det genom att bara se vilka spel sommjag reggat mig på? Vad fasen ska snuten ha mina uppgifter till? Nätmobbing?

Redigerat av Zartok, 12 November 2013 - 14:10.

Postad 12 November 2013 - 14:21

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Jasså. Jag har inte läst det, glider in sporadiskt och läser här :D ska genast se om det blir en brutal bojkott! :D
Handlar det om övervakning med kamera och mikrofon så blir det bojkott, absolut. Men jag ska nog inte köpa pseye, sånt trams får andra fula med

Ehm... sååå... ps4 ska spela in min röst och spana hur jag rör mig på psn? Rösten är kag emot, men jag har bara på headsetet när jag spelar, så det är ingen fara. Text och sånt har jag aldrig trott varit privat, lika lite som att mail är privata. Jag ser ingen anledning till varför dom ska koppla ihop mitt spelande med mig och såna saker dock. Typ, riktad reklam?

Att börja spela in mina röstkomversationer är bara... jävligt märkligt. Är det för att dom ska kunna sätta dit folk för offensive language?
Som jag ser detm då jag aldrig trott att mina köp och nedladdningar på psn varit privata (köper ju trots allt av företaget) så spelar det ingen roll. Jag kan även välja att ha miccen avstängd (precis som jag kan välja att ha kinect avstängd) så det blir nog ingen bojkott :) jag menar, jag kan ju välja vad för information jag delar med mig.

Däremot så är det obehagligt att sony kanske blrjar samla in sån här data eftersom man inte riktigt vet syftet.

Edit igen: nej. Det här gillar jag inte. Varför ska dom samla in info över vad jag köper och spanar på? Visst, riktad reklam, men kan man inte göra det genom att bara se vilka spel sommjag reggat mig på? Vad fasen ska snuten ha mina uppgifter till? Nätmobbing?

Riktigt obehagligt. Samma med den där jäkla Kinect. Ett domstolsbeslut om att MS/Sony ska lämna över info från sina övervakningskameror så kvittar det vilken policy dom har. Är det tekniskt möjligt kommer det att ske. Kanske har NSA redan nyckeln till det hela?

Postad 12 November 2013 - 14:33

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Riktigt obehagligt. Samma med den där jäkla Kinect. Ett domstolsbeslut om att MS/Sony ska lämna över info från sina övervakningskameror så kvittar det vilken policy dom har. Är det tekniskt möjligt kommer det att ske. Kanske har NSA redan nyckeln till det hela?

Saken är ju den att vi inte behlver ha framme kameran till varken xbone eller ps4, men som du säger så är det ju väldigt enkelt att lämna över insamlad info. Det var ju em stor läcka nyligt om att ms delade mednsig all möjlig info till amerikanskt rättsväsende, och sony kanske också kan tvingas till det, eller åtminstone sonys na-avdelning.

Jag har ju som tyckt att det är ok från ms nu när kamera eller mic inte behöver vara igång (och samma med ps4 egentligen) men det känns ju absolut inte bra att våra spelkonsoller ska ha möjligheten att övervakanoss i våra hem. Mitt hem är ju fan min fristad, där jag kan fisa okontrollerat och ohämmat utan att gå reklam för gasförebyggamde tabletter.

Postad 12 November 2013 - 14:48

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Nu kan ni lägga ner upplösningskriget. SKYLANDERS 1080p native på båda konsolerna!

Tycker det avgör saken. Båda konsolerna är lika starka.

Postad 12 November 2013 - 15:31

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0

skvaller från personer med intresse (av någon konstig anledning) att smutkasta och sätta PS4 på samma nivå som Xbox One. Samma sak skedde kring DRM-diskussionerna innan E3. "Om MS kommer ha sådan DRM så kommer Sony också ha sådan DRM blablablablabla."

Ah ok, finns allts inga länkar med officiella uttalanden eller eulas eller liknande, ok case closed tillsvidare :)

Postad 12 November 2013 - 15:37

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Ah ok, finns allts inga länkar med officiella uttalanden eller eulas eller liknande, ok case closed tillsvidare :)

Ne det enda är avtalen som Sony ber dig att medge och där tar de bort din rätt att "äga" spelet och förbehåller sig alla rättigheter själv.

Men som alltid är amerikanska avtal mer än vad som används så man ska ta det med en nypa salt.

Postad 12 November 2013 - 16:33

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0
En sony rep följer med varje köp! ;)
http://youtu.be/AjsL1kHEGfA

Man ser dock hur mycket ledlampan som sitter på kontrollen lyser. Rött är inget bra val.

Postad 12 November 2013 - 17:32

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 1
Den spelar remoteplay på Vitan, det ser ju alla. Dumma jänkare :D

Postad 12 November 2013 - 17:41

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Hmmm... det var rätt lite respons på sonys datainsamling måste jag säga. Kansle är så att folk inte längre bryr sog då denstormen redan passerat och diskuterats i forumet rätt intensivt tidigare :)

Postad 12 November 2013 - 17:45

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Hmmm... det var rätt lite respons på sonys datainsamling måste jag säga. Kansle är så att folk inte längre bryr sog då denstormen redan passerat och diskuterats i forumet rätt intensivt tidigare :)

Nja men det är ju på Playstation också, forumet är primärt Playstationspelare. Vad ska de göra, köpa Wii U?

Postad 12 November 2013 - 17:50

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Sweclockersomröstningen ser intressant ut

Bifogad fil  kons.JPG   29.58K   1 Antal nerladdningar

Postad 12 November 2013 - 17:54

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Sweclockersomröstningen ser intressant ut

Lär stämma mot hur det kommer se ut i försäljning

Slam dunk för Sony i Europa utan tvekan

Postad 12 November 2013 - 18:06

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Tror du Sony kommer sälja 10 gånger mer i EU?

Postad 12 November 2013 - 18:15

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 1

The referenced Section 13.1 of the PS4's Software Usage Terms specifically relates to "grief reporting mechanisms" and "in-game reporting tools," indicating that Sony's monitoring policies may be limited to instances of user-reported player abuse

och inte om att samla in biometrisk data för vidareförsäljning och reklamanpassning som MS hade planerat (och fortfarande planerar införa i framtiden)

xbots....

Jag tolkar det som du kallar mig för xbox-fan. Då kanske du skulle läsa mina inlägg mer noggrant, men jag finner det samtidigt intressant hur om man skriver något som kan tolkas negativt för PS 4 automatiskt blir ett fan av den andra konsolen. Som Zoiler sa, Sverige är Sonyland (som stora delar av Europa) och då är det inte så konstigt att många är positiva till dem och negativa till MS.

Texten är tagen från EULA.
http://www.joystiq.c...ext-monitoring/
http://www.gamespot....4/1100-6416099/
http://techreport.co...e-resale-rental
http://www.tomsguide...news-17846.html

Men vad vet jag som Sega-fanboy... Bara bitter över att SEGA inte släpper några konsoler längre...

Postad 12 November 2013 - 18:28

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 2

xbots....

Så du vet vad MS planerar? Imponerande. Om jag vore du skulle jag vara riktigt försiktig med att anklaga andra för att vara PRO-någon sida. Mer enögd än det du visat i denna tråd är svårt att vara.

Om det här hade kommit fram om MS så hade du garanterat reagerat ordentligt.

Postad 12 November 2013 - 18:51

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 5

Så du vet vad MS planerar? Imponerande. Om jag vore du skulle jag vara riktigt försiktig med att anklaga andra för att vara PRO-någon sida. Mer enögd än det du visat i denna tråd är svårt att vara.

Om det här hade kommit fram om MS så hade du garanterat reagerat ordentligt.

Kan summera hans post:

Alla negativa rykten om MS är sant. Ej hänt? Då kommer det värsta hända!

Alla negativa rykten om Sony är bara falskt. Gör de fel? Påpeka att någon gör värre.

Postad 12 November 2013 - 19:33

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
du låter nästan lite bitter palmis ;)
var inte orolig. du och din xbone har fortfarande fable, det kommer aldrig att släppas till ps4. och världen går näst intill under tack vare det :(

Postad 12 November 2013 - 19:43

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

var inte orolig. du och din xbone har fortfarande fable, det kommer aldrig att släppas till ps4. och världen går näst intill under tack vare det :(

Kommer inte köpa Xbox One. Blir PS4 hela vägen nu och kanske låna Xbox One av en polare.

Postad 12 November 2013 - 19:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

var inte orolig. du och din xbone

Kul att folk fortfarande tror han är Xboxfan när han inte ens ska köpa den =P. Han har bara ett.. bredare synfält helt enkelt.

Men vem fan har censurerat fan boy...

Redigerat av Zoiler, 12 November 2013 - 19:51.

Postad 12 November 2013 - 20:16

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Med tanke på hur Fable 3 var så är väl inte den förlusten jättestor om man köper en PS4 :) Fattar inte varför du inte bara köper en Xbox om Fable väger så tungt?

Postad 12 November 2013 - 20:31

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0
Call of Duty: Ghosts - PS4 (1080p) vs. Xbox One (720p)

Varför det knäppa färgfiltret på Xbox One? I nattscenen är det mörka grönt sen på slutet så är blodet blålila. Om det inte varit för det så var det ingen märkvärdig skillnad.

Redigerat av Zerox_no1, 12 November 2013 - 20:48.

Postad 12 November 2013 - 22:05

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

• 1130 inlägg
  • 0

Call of Duty: Ghosts - PS4 (1080p) vs. Xbox One (720p)

Varför det knäppa färgfiltret på Xbox One? I nattscenen är det mörka grönt sen på slutet så är blodet blålila. Om det inte varit för det så var det ingen märkvärdig skillnad.

Jätteskumt färgfilter, speciellt de lila blodet. Annas är det svårt att säga med komprimerade videofiler. Men det är lite mindre flicker och mindre jaggies på Ps4. Man märker det även på texturer som är lite längre bort. Skulle vara bättre om man fick se en video från Gamersyde eller digital foundry.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.