Canal Digital 4K One Place satellitbox
4272 svar till detta ämne
Postad 21 november 2019 - 08:27
lepelepe
-
lepelepe
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Idag kunde jag inte välja kanal via "EPGn", står bara laddar då. Går byta kanal om man använder siffrorna, grymt irriterande problem. Svart bild då och då, igår var bilden väldigt "pixlig" när man "kollar från början", halva bilden fryser till...
Samma här, samt att "Appen" Canal Digital liksom startar om titt som tätt 
Om man kollar på inspelat material så pixlar bilden väldigt ofta, ofta halva bilden i flera sekunder.
Redigerat av lepelepe, 21 november 2019 - 08:34.
Postad 21 november 2019 - 08:51
Nisken
-
Nisken
-
Forumräv
-
-
651 inlägg
Igår kväll, men inte tidigare (på länge) och INTE idag på morgonen, hade jag liknande problem.
När jag valde kanal via "TV-guide" med EPG´n så stod det "....laddar" i 2-10 sekunder, däremot inga problem med att byta kanal utan "TV-guide".
TV-guide med EPG, hämtar ju info om kanalen utifrån, det behövs ju inte när man bara byter kanal (med siffra eller kanal upp/ner).
Hypotes: eftersom många tydligen har haft nån variant på detta och OM problemet försvunnit till idag? I så fall kan det ju INTE vara lokala problem med Wifi´t utan längre ut i hämta info kedjan. Troligen på CD´s serversida då. Kanske var den överbelastad av någon anledning juts i går kväll?
Hur är det med er andra? HAR problemet med "....laddar" försvunnit nu? och hur många såg det igår?
Redigerat av Nisken, 21 november 2019 - 08:53.
Postad 21 november 2019 - 09:36
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2 304 inlägg
Samma här, samt att "Appen" Canal Digital liksom startar om titt som tätt 
Om man kollar på inspelat material så pixlar bilden väldigt ofta, ofta halva bilden i flera sekunder.
Hej
Vi håller på att undersöka saken eftersom vi haft kunder som ringt in till oss med samma problem.
Mvh
Niklas
Postad 21 november 2019 - 10:45
lepelepe
-
lepelepe
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Hej
Detta hör ju inte hit men kommer det ske förändringar i Sverige med.
En UHD kanal i sportpaket i Danmark 
https://www.canaldig...Bt7gd-TLmOa2CDQ
Redigerat av lepelepe, 21 november 2019 - 10:45.
Postad 21 november 2019 - 11:21
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2 304 inlägg
Hej
Viasat Ultra HD kommer att ingå i Familjepaketet från och med början på december både för sverige, norge, finland och danmark. Kanalen kommer endast finnas över satellit.
Mvh
Niklas
Postad 21 november 2019 - 11:24
Svenna72
-
Svenna72
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Hej
Viasat Ultra HD kommer att ingå i Familjepaketet från och med början på december både för sverige, norge, finland och danmark. Kanalen kommer endast finnas över satellit.
Mvh
Niklas
Häftigt! Nu hoppas jag på 1080P på alla andra kanaler
Postad 21 november 2019 - 11:37
lepelepe
-
lepelepe
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Hej
Mvh
Niklas
KANON!
Några mer ändringar för Sverige ?
Postad 21 november 2019 - 12:10
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2 304 inlägg
KANON!
Några mer ändringar för Sverige ?
Väldigt roligt att äntligen få tillgång till en UHD kanal! Ska bli intressant och se vad ni tycker sen när vi är live. Övrigt så blir det ytterligare en nyhet och det är att fyra strömmar ingår i alla abonnemang från och med december (Viasat och C More har fortsatt endast två strömmar) men har ni några mer frågor om just den biten så tar vi det i Canal Digital Sverige tråden.
Mvh
Niklas
Postad 21 november 2019 - 12:21
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2 744 inlägg
Mitt abb har gått ut nu. Vad har ni för fett black friday erbjudande i år?
Redigerat av Askungen, 21 november 2019 - 12:21.
Postad 21 november 2019 - 12:23
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Veteran
-
-
2 489 inlägg
Det skall bli spännande att se vad man kommer att visa.. Nu visar det bara några matcher fotboll i helgerna, formell 1 samt repriser på detta
Postad 21 november 2019 - 20:22
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2 304 inlägg
Mitt abb har gått ut nu. Vad har ni för fett black friday erbjudande i år?
Hej
Jag kan be någon kontakta dig om du vill, är tyvärr dåligt insatt i alla kampanjer.
Mvh
Niklas
Det skall bli spännande att se vad man kommer att visa.. Nu visar det bara några matcher fotboll i helgerna, formell 1 samt repriser på detta
Hej
Håller med dig, ska bli riktigt roligt att testa!
Mvh
Niklas
Postad 22 november 2019 - 09:01
Anders D
-
Anders D
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Bara jag som inte får något dolby digital ljud, spelar ingen roll vilka inställningar jag har på varken One Place, Denon Förstärkaren eller Samsung TVn. Dessutom upplever jag som att ljudet är sämre sedan sista uppdateringen.
Jag har samma problem. Har aldrig fått flerkanalsljud från OP vid direktsändning, oavsett hur jag ställer in boxen.
Har boxen ansluten via en Denon hembioreceiver och när jag använder appar (i OP) som Netflix, Google Movies eller Plex ställer förstärkaren om till rätt ljudformat direkt.
Postad 22 november 2019 - 09:05
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2 304 inlägg
Jag har samma problem. Har aldrig fått flerkanalsljud från OP vid direktsändning, oavsett hur jag ställer in boxen.
Har boxen ansluten via en Denon hembioreceiver och när jag använder appar (i OP) som Netflix, Google Movies eller Plex ställer förstärkaren om till rätt ljudformat direkt.
Hej
Är boxen kopplad via satellit eller endast internet?
Mvh
Niklas
Postad 23 november 2019 - 00:18
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Häftigt! Nu hoppas jag på 1080P på alla andra kanaler
Det kommer säkert så småningom då dom flesta börjar ha 4K boxar som klarar H.265/HEVC.
Eller du kanske menar dagens 1080i på SD kanalerna?
Postad 24 november 2019 - 12:23
Anders D
-
Anders D
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Hej
Är boxen kopplad via satellit eller endast internet?
Mvh
Niklas
Satellit (och internet naturligtvis).
Ljudinställningar enligt bifogad bild.
Postad 24 november 2019 - 14:06
Svenna72
-
Svenna72
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Det kommer säkert så småningom då dom flesta börjar ha 4K boxar som klarar H.265/HEVC.
Eller du kanske menar dagens 1080i på SD kanalerna?
Nä jag vill ha 1080p istället för 720p som det är nu, helst 4K men det fattar jag kommer ta tid
Postad 25 november 2019 - 10:49
pebjn
-
pebjn
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Jag har använt en OnePlace i några månader nu och allt fungerar helt perfekt. Inga problem med inspelningar, veckoarkiv eller annat.
Jag har gjort tre samtidiga inspelningar och tittat på "live-TV" samtidigt vilket fungerade felfritt. Jag har pågående serieinspelningar vilket fungerar felfritt.
När jag tar bort en inspelning så återtas diskutrymmet utan problem.
"Live-TV" fungerar som det ska med otroligt bra bild. Det enda jag kan klaga på där, är att kanalbyten kunde gå fortare.
Jag har anslutit en spelkontroll via blåtand och spelat en del spel på boxen och det har fungerat bra.
Jag har en box som fungerar jättebra och är helnöjd. Otroligt att det kan skilja så mycket mellan olika OnePlace-boxar.
Postad 25 november 2019 - 11:43
Svenna72
-
Svenna72
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Jag har använt en OnePlace i några månader nu och allt fungerar helt perfekt. Inga problem med inspelningar, veckoarkiv eller annat.
Jag har gjort tre samtidiga inspelningar och tittat på "live-TV" samtidigt vilket fungerade felfritt. Jag har pågående serieinspelningar vilket fungerar felfritt.
När jag tar bort en inspelning så återtas diskutrymmet utan problem.
"Live-TV" fungerar som det ska med otroligt bra bild. Det enda jag kan klaga på där, är att kanalbyten kunde gå fortare.
Jag har anslutit en spelkontroll via blåtand och spelat en del spel på boxen och det har fungerat bra.
Jag har en box som fungerar jättebra och är helnöjd. Otroligt att det kan skilja så mycket mellan olika OnePlace-boxar.
Grattis!
Postad 28 november 2019 - 17:15
_tp_
-
_tp_
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Har någon lyckats få Samsungs fjärrkontroll Smart Remote att fungera med OnePlace?
Jag har en TV Samsung UE75MU8005 med Samsungs fjärrkontroll Smart Remote. TV:n identifierade min förra CD-box och Samsungs Smart Remote fungerade fint med gamla boxen.
TV:n identifierar dock inte OnePlace. Jag får istället ställa in OnePlace manuellt och kan då bara välja på Canal Digital på TV:n. Jag saknar då flera funktioner på fjärrkontrollen, t.ex. guiden. Om jag väljer Inspelningar så kommer jag till Netflix-appen i OnePlace!
Jag har HDMI-CEC på på både TV:n och boxen.
Postad 28 november 2019 - 23:02
Kalleputs
-
Kalleputs
-
Användare
-
-
108 inlägg
I menyn under vägledning finns det 2 filmsnuttar som beskriver hur bra boxen skulle/kunde va.
På 45 sekunder hänger sej filmen tre gånger.
Första gången jag skrattat åt eländet.
Postad 29 november 2019 - 21:48
xp2002
-
xp2002
-
Användare
-
-
106 inlägg
Nu är det svart på alla kanaler utom TV4 som funkar som vanligt... Boxen säger att den tappat parabolinställningarna trots arr staplarna visar bra styrka och kvalitet. Hjälper inte att starta om boxen. Är detta ett känt problem Niklas? Boxen är kopplad till parabol och internet.
Postad 30 november 2019 - 00:00
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2 304 inlägg
Nu är det svart på alla kanaler utom TV4 som funkar som vanligt... Boxen säger att den tappat parabolinställningarna trots arr staplarna visar bra styrka och kvalitet. Hjälper inte att starta om boxen. Är detta ett känt problem Niklas? Boxen är kopplad till parabol och internet.
Hej
Vad exakt får du för felmeddelande?
1: Kontrollera att du har fri sikt från parabolen och att det inte är snö på parabol/LNB.
2: Testa starta om boxen via Meny / Inställningar / Om / Starta om
3: Meddela gärna vad du har för kvalitet under Meny / Inställningar / Satellit
Inget känt problem att man får svart bild på kanaler över satellit.
Mvh
Niklas
Postad 30 november 2019 - 11:43
dajjes74
-
dajjes74
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Jag får svart bild med ljud ibland. Efter några kallstarter hoppa det igång...Allt kan hända med den här boxen.
Postad 01 december 2019 - 13:31
xp2002
-
xp2002
-
Användare
-
-
106 inlägg
Hej
Vad exakt får du för felmeddelande?
1: Kontrollera att du har fri sikt från parabolen och att det inte är snö på parabol/LNB.
2: Testa starta om boxen via Meny / Inställningar / Om / Starta om
3: Meddela gärna vad du har för kvalitet under Meny / Inställningar / Satellit
Inget känt problem att man får svart bild på kanaler över satellit.
Mvh
Niklas
Får inget felmeddelande är bara svart.
Har startat om gjort strömlös etc. kollat snö och parabolen har fri sikt
UB9
1260
Signalkvalitet 17,09dB
Styrka 40,88dBm
TUNE
TV4 HD
Kommer igång av sig själv efter ett tag, vanligen dagen efter. Har annars fungerat i ett år innan dessa problem kom.
Postad 01 december 2019 - 17:26
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Veteran
-
-
2 489 inlägg
Är det inte dags att lägga in en certifierad Viaplay-app i boxen. Gärna också en C more.stream då det spelas matcher som inte sänds via parabol.
Postad 01 december 2019 - 18:43
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Det finns ingen CMore app för AndroidTV och intresset har inte varit speciellt stort heller från CMore's sida.
Förhoppningsvis så tycker dom nya ägarna Telia att det är mer intressant.
Det går däremot att installera Kodi där både Viaplay och CMore finns som addon.
Redigerat av Leatherface, 01 december 2019 - 18:44.
Postad 01 december 2019 - 19:00
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Veteran
-
-
2 489 inlägg
OK. Men vad har jag i min mobil som hat android`?
Postad 01 december 2019 - 19:49
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
OK. Men vad har jag i min mobil som hat android`?
Den är inte anpassad för AndroidTV och massor med folk har efterfrågat det på CMore's egen sida utan nåt större intresse från deras sida.
Det gick tidigare att sideloada den men senast jag försökte på min AndroidTV box så fungerar det inte längre.
Men jag var tvungen använda en mus kopplad då eftersom det inte fick att komma åt överallt med fjärrkontrollen.
Det är tyvärr CMore du måste kontakta i det här fallet. Viaplay tror jag ska gå sideloada in däremot.
Ni kan ju gå in och skriva lite här på deras FB sida
https://www.facebook...49647895233645/
Redigerat av Leatherface, 01 december 2019 - 19:58.
Postad 01 december 2019 - 20:19
Turbo-Danne
-
Turbo-Danne
-
Forumräv
-
-
721 inlägg
UB9
1260
Signalkvalitet 17,09dB
Styrka 40,88dBm
TUNE
TV4 HD
Kommer igång av sig själv efter ett tag, vanligen dagen efter. Har annars fungerat i ett år innan dessa problem kom.
Hur fasiken får du så bra styrka och kvalite signal. Detta är siffror jag aldrig sett trots att även en firma har varit och ställt in parabolen. Så j*vla irriterande att dom inte får till bättre siffror. Ligger på knappt 15 i kvalite samt -20 på styrka. Det funkar ju men tyvärr inte lika bra dåligt väder reserv så att säga.
Inte så värst nöjd över det
Postad 02 december 2019 - 07:52
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1 978 inlägg
Hur fasiken får du så bra styrka och kvalite signal. Detta är siffror jag aldrig sett trots att även en firma har varit och ställt in parabolen. Så j*vla irriterande att dom inte får till bättre siffror. Ligger på knappt 15 i kvalite samt -20 på styrka. Det funkar ju men tyvärr inte lika bra dåligt väder reserv så att säga.
förmodligen större parabol, bättre lnb.
Postad 02 december 2019 - 09:29
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2 304 inlägg
Hej
Här ser ni en bild från en av våra installatörer som har varit på återbesök hos en kund till oss. Kunden har våran parabol och LNB. Så detta är fullt rimliga värden att uppnå om en auktoriserad installatör varit och gjort installationen. När hade du en installatör hos dig senast? Vad har du för kvalitet om du kollar på SVT1 HD (frekvens 11216)
Kan vara kabel/kontakter som dämpar signalen.

Bild från https://www.gestrikeantennservice.com
Mvh
Niklas
Postad 02 december 2019 - 09:50
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2 304 inlägg
UB9
1260
Signalkvalitet 17,09dB
Styrka 40,88dBm
TUNE
TV4 HD
Hej
Kan du testa dra ut/in HDMI-kabeln och se om det gör någon skillnad. Har du någon annan HDMI-kabel du kan testa? Alternativt testa någon annan HDMI ingång på TV´n. Känns inte som problemet har med din signal från parabolen att göra.
Mvh
Niklas
Den är inte anpassad för AndroidTV och massor med folk har efterfrågat det på CMore's egen sida utan nåt större intresse från deras sida.
Det gick tidigare att sideloada den men senast jag försökte på min AndroidTV box så fungerar det inte längre.
Men jag var tvungen använda en mus kopplad då eftersom det inte fick att komma åt överallt med fjärrkontrollen.
Det är tyvärr CMore du måste kontakta i det här fallet. Viaplay tror jag ska gå sideloada in däremot.
Ni kan ju gå in och skriva lite här på deras FB sida
https://www.facebook...49647895233645/
Hej
Precis som Leatherface skriver så styr inte vi över vilka appar som finns tillgängliga i boxen. Jag kan kolla med C More som vi har bra sammarbete med om det finns någon information om app till android tv.
Mvh
Niklas
Postad 02 december 2019 - 13:01
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2 304 inlägg
Hej
Nu är Viasat Ultra HD uppe och rullar på kanalplats 75.
Hör gärna av er om vad ni tycker.
Mvh
Niklas
Postad 02 december 2019 - 16:35
R-R
-
R-R
-
Lärjunge
-
-
476 inlägg
Hej
Mvh
Niklas
Tittar just nu på reprisen av formula 1 racet från i går på UHD-kanalen.
Jag använder inte min One-Place box utan har flyttat in mitt abonnemang direkt i min Samsung TV.
Postad 02 december 2019 - 18:09
xp2002
-
xp2002
-
Användare
-
-
106 inlägg
Hej
Kan du testa dra ut/in HDMI-kabeln och se om det gör någon skillnad. Har du någon annan HDMI-kabel du kan testa? Alternativt testa någon annan HDMI ingång på TV´n. Känns inte som problemet har med din signal från parabolen att göra.
Mvh
Niklas
Har testat att dra ur hdmi, men får testa att inte köra via receivern. Jag har dock kört med samma hårdvara i ett år utan problem. Nu har jag 0 i kvalitet men -40 i styrka på UB9 är det möjligt? På UB10-12 ligger kvalitet på 16 och styrka mellan 40-46... Får nu felmeddelande att satellitsignalen har tappats trots att styrkan ligger på 40.
Om jag kör en sökning efter signal så hittar den plötsligt inget alls och strykan hoppar mellan -90 och 0,00dBm. Vid en ny sökning direkt efter så hittar den plötsligt allt igen med normala värden, dock är det svart på alla kanaler utom tv4 och tv6.
Lite senare kan allt fungera som vanligt igen så lite svårt att lista ut vad som är knas...
Postad 02 december 2019 - 18:19
xp2002
-
xp2002
-
Användare
-
-
106 inlägg
Testade att inte koppla via recievern, gjorde ingen skillnad. Enda kanalen som fungerar är tv4.
Postad 02 december 2019 - 19:02
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2 744 inlägg
Minns från adb boxen tror jag det var så var strömadaptern i klenaste laget aom resulterade i liknande problem. Hade en installatör här då och det tog ett tag att konstatera att det var den. För svag ampere ut har jag för mig.
Postad 02 december 2019 - 20:16
Turbo-Danne
-
Turbo-Danne
-
Forumräv
-
-
721 inlägg
Hej
Här ser ni en bild från en av våra installatörer som har varit på återbesök hos en kund till oss. Kunden har våran parabol och LNB. Så detta är fullt rimliga värden att uppnå om en auktoriserad installatör varit och gjort installationen. När hade du en installatör hos dig senast? Vad har du för kvalitet om du kollar på SVT1 HD (frekvens 11216)
Kan vara kabel/kontakter som dämpar signalen.

Bild från https://www.gestrikeantennservice.com
Mvh
Niklas
Detta får jag på SVT1 HD med klarbå himmel.
20191202_201352.jpg 98,01K
0 Antal nerladdningar
Postad 02 december 2019 - 20:24
Kalleputs
-
Kalleputs
-
Användare
-
-
108 inlägg
Samma siffror här.Finns inte mer att hämta.
Postad 02 december 2019 - 20:41
xp2002
-
xp2002
-
Användare
-
-
106 inlägg
Minns från adb boxen tror jag det var så var strömadaptern i klenaste laget aom resulterade i liknande problem. Hade en installatör här då och det tog ett tag att konstatera att det var den. För svag ampere ut har jag för mig.
Vilken adapter menar du? Låter rimligt för boxen slår av sig ibland helt oförklarligt utan någon förvarning.
Redigerat av xp2002, 02 december 2019 - 20:41.
Postad 02 december 2019 - 20:44
Göken99
-
Göken99
-
Användare
-
-
105 inlägg
CD:s nya box One Place verkar vara en bra box?
Eller?
Jag har i 2 år haft ett Canal Digital abonnemang med parabol. Detta med den äldre boxen som då fanns.
Det har fungerat ganska illa med dålig kvalite på bilden, troligen pga av lite för mycket träd i vägen, inget man kan skylla på CD så klart även om jag trodde att det skulle fungera bra då det fungerar bra för grannarna.
Tittar man på signalstyrkan i boxen är den bra, nästan i topp, men kvalitén ligger alltid på rött dvs på Dålig. Gick inte få bättre sa installatören.
Nu när abonnemangen löper ut hade jag tänkt byta till något IP-TV alternativ. men tänkte höra med Canal Digital i alla fall om dom hade något bra erbjudande för en förlängning, man har ju hört andra fått riktigt bra erbjudande. Och i grunden är jag nöjd med CD även om kvalitén i bland varit sådär... Då det varit illa har jag streamat till TV:n från mobilens cd-app via chromecast i stället
Min tanke var att dom kanske kunde byta ut boxen mot en One Place som enligt dom själva ska fungera bra till att streama TV tänkte jag? Eller skicka med en Apple-TV som förlängningsrabatt då den ju går använda för TV-tittandet
Svaren man får är att man inte har något erbjudande för gamla kunder, jo man hade som black fridayerbjudande men...
Och dom rekommenderar mig att INTE använda en One-Placebox utan min parabol!!! Samma parabol jag tidigare i maildialogerna förklarat INTE fungerat bra.
Hur bra är den boxen när kundtjänst rekommenderar att inte använda den, utan min parabol som dom vet man i bland inte ens man kan få en vettig bild från?
Nåväl fick ändå ett erbjudande att köpa den enligt CD tydligen usla boxen för 1761:- samma pris som på CD:s hemsida eller en Apple TV för 1872:- Den sistnämnda dyrare än vad alla stora kedjor nu säljer den för.
Man kan ställa sig några frågor:
Är One Place boxen lika dålig som CD:s support påstår?
Får man alltid detta bemötande från CD som gammal kund? Som ny kund kände man sig väldigt önskad...
Egentligen märkligt att jag varit en så pass nöjd kund som inte klagat, utan bara betalat in mina pengar för stora paketet och Cmore premium varje månad för en smärre förmögenhet, då det inte fungerat smärtfritt men jag är helt enkelt en sådan person som inte klagar utan nöjer med mig det jag får.
Tills nu.
Blev en uppsägning i retur på det sista mailet, för jag har sällan känt mig så oönskad som kund som hos Canal Digital!
Kanske fel tråd, men tacksam för tips på alternativ till en relik som ännu kollar på tablå-Tv.. 
Red. Om detta inlägg skulle hamnat i Canal Digital tråden får admin avgöra och ev flytta dit, slog mig nu att den kanske?? skulle legat i den tråden?
Redigerat av Göken99, 02 december 2019 - 20:50.
Postad 02 december 2019 - 21:01
xp2002
-
xp2002
-
Användare
-
-
106 inlägg
Såhär ser mina värden ut...innan boxen tappar bort dom.
IMG_2701.jpeg 79,61K
4 Antal nerladdningar
Såhär kan det se ut när det är svart i rutan.[
attachment=164462:IMG_2702.jpeg]
Postad 02 december 2019 - 21:51
Turbo-Danne
-
Turbo-Danne
-
Forumräv
-
-
721 inlägg
Såhär ser mina värden ut...innan boxen tappar bort dom.
IMG_2701.jpeg
Såhär kan det se ut när det är svart i rutan.[
attachment=164462:IMG_2702.jpeg]
Oj, det va ingen höjdare. Dags att rikta om?
Det jag undrar egentligen är vad påverkar kvalite och vad påverkar styrkan, nån som vet? Vill minnas att nåt av dom påverkas av kabeln, hur bra den får kontakt medans dwn andra är hur bra den är riktad. Stämmer det och isåfall vilken är vilken.
Är det signalstyrkan som visar anslutningen och styrka hur bra man träffar satelliten?
Vill minnas att när man riktar den lite ifrån satelliten så sjunker kvalite stapeln medans signalstyrkan är den samma.
Redigerat av Turbo-Danne, 02 december 2019 - 21:53.
Postad 02 december 2019 - 22:51
xp2002
-
xp2002
-
Användare
-
-
106 inlägg
Oj, det va ingen höjdare. Dags att rikta om?
Det jag undrar egentligen är vad påverkar kvalite och vad påverkar styrkan, nån som vet? Vill minnas att nåt av dom påverkas av kabeln, hur bra den får kontakt medans dwn andra är hur bra den är riktad. Stämmer det och isåfall vilken är vilken.
Är det signalstyrkan som visar anslutningen och styrka hur bra man träffar satelliten?
Vill minnas att när man riktar den lite ifrån satelliten så sjunker kvalite stapeln medans signalstyrkan är den samma.
Nja, tror inte riktningen är boven. Körde lite felsökning ikväll, efter ett antal omstarter och rensad cache så hoppade det igång. Men eftersom felet är slumpmässigt så behövs lite längre test. Kör iaf utan receiver nu och ska byta hdmi kablar så jag kan utesluta de felkällorna.
Postad 02 december 2019 - 23:24
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2 744 inlägg
Vilken adapter menar du? Låter rimligt för boxen slår av sig ibland helt oförklarligt utan någon förvarning.
Till den var det en adapter/batterieliminator eller vad det kallas. Den du sätter i väggen. Hur det är med oneplace vet jag inte men adb har en som transformererar ner till 12v eller vad det nu var och en maxbelastning på 3A,minns inte exakt. Men de skickade ut en som klarade 3,6 A eller nåt. Det är nåra år sen och jag har kaonboxen nu. Oneplacen kanske har en ren strömsladd utan transing emellan. Annars prova en som tål lite mer belastning. Dock ej volten endast A.
Redigerat av Askungen, 02 december 2019 - 23:28.
Postad 03 december 2019 - 01:36
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1 711 inlägg
Undra hur man kommer lösa det med appar och annat nu när Viasat och Canal Digital går ihop samt när Telia börjar jäklas med Cmore. Vilken box är det som kommer gälla och kommer Canal Digitals playtjänst vara kvar?
Många ting som kommer ändras om ca 6 månader
Gammal nyhet, men har inte sett den diskuteras här
https://www.dagensme...-canal-digital/
Redigerat av MalcomX, 03 december 2019 - 01:38.
Postad 03 december 2019 - 05:28
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Man har redan sagt att det är på CD's plattform man kommer köra.
Kommer nog inte bli nån större skillnad då det gäller CMore.
Man kommer fortfarande erbjuda innehåll för andra leverantörer och det var ett av villkoren för att affären skulle bli godkänd.
Den har diskuterats i den andra tråden då den här handlar om själva boxen.
Redigerat av Leatherface, 03 december 2019 - 05:30.
Postad 03 december 2019 - 08:53
lepelepe
-
lepelepe
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Hej
Mvh
Niklas
Hej
Riktigt bra bild, kollade lite på Formel 1 igår. 
Postad 03 december 2019 - 09:29
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2 304 inlägg
CD:s nya box One Place verkar vara en bra box?
Eller?
Jag har i 2 år haft ett Canal Digital abonnemang med parabol. Detta med den äldre boxen som då fanns.
Det har fungerat ganska illa med dålig kvalite på bilden, troligen pga av lite för mycket träd i vägen, inget man kan skylla på CD så klart även om jag trodde att det skulle fungera bra då det fungerar bra för grannarna.
Tittar man på signalstyrkan i boxen är den bra, nästan i topp, men kvalitén ligger alltid på rött dvs på Dålig. Gick inte få bättre sa installatören.
Nu när abonnemangen löper ut hade jag tänkt byta till något IP-TV alternativ. men tänkte höra med Canal Digital i alla fall om dom hade något bra erbjudande för en förlängning, man har ju hört andra fått riktigt bra erbjudande. Och i grunden är jag nöjd med CD även om kvalitén i bland varit sådär... Då det varit illa har jag streamat till TV:n från mobilens cd-app via chromecast i stället
Min tanke var att dom kanske kunde byta ut boxen mot en One Place som enligt dom själva ska fungera bra till att streama TV tänkte jag? Eller skicka med en Apple-TV som förlängningsrabatt då den ju går använda för TV-tittandet
Svaren man får är att man inte har något erbjudande för gamla kunder, jo man hade som black fridayerbjudande men...
Och dom rekommenderar mig att INTE använda en One-Placebox utan min parabol!!! Samma parabol jag tidigare i maildialogerna förklarat INTE fungerat bra.
Hur bra är den boxen när kundtjänst rekommenderar att inte använda den, utan min parabol som dom vet man i bland inte ens man kan få en vettig bild från?
Nåväl fick ändå ett erbjudande att köpa den enligt CD tydligen usla boxen för 1761:- samma pris som på CD:s hemsida eller en Apple TV för 1872:- Den sistnämnda dyrare än vad alla stora kedjor nu säljer den för.
Man kan ställa sig några frågor:
Är One Place boxen lika dålig som CD:s support påstår?
Får man alltid detta bemötande från CD som gammal kund? Som ny kund kände man sig väldigt önskad...
Egentligen märkligt att jag varit en så pass nöjd kund som inte klagat, utan bara betalat in mina pengar för stora paketet och Cmore premium varje månad för en smärre förmögenhet, då det inte fungerat smärtfritt men jag är helt enkelt en sådan person som inte klagar utan nöjer med mig det jag får.
Tills nu.
Blev en uppsägning i retur på det sista mailet, för jag har sällan känt mig så oönskad som kund som hos Canal Digital!
Kanske fel tråd, men tacksam för tips på alternativ till en relik som ännu kollar på tablå-Tv.. 
Red. Om detta inlägg skulle hamnat i Canal Digital tråden får admin avgöra och ev flytta dit, slog mig nu att den kanske?? skulle legat i den tråden?
Hej
Vi borde självklart ha förklarat bättre för dig varför vi inte rekommenderar att man kör OnePlace endast över internet. Här är några funktioner som försvinner när man kör boxen endast över internet.
- Sämre bildkvalitet
- Textning saknas på ca 10 kanaler
- Ingen möjlighet till inspelning
- Ingen text-tv
- Inget dolby
- TV4 Film, Viasat UHD och SVTs lokala kanaler saknas
Det fanns inget annat alternativ kring din installation? Maströr, skorstensfäste etc? Bara att skicka ett PM om du är intresserad av att stanna kvar så ska jag göra det jag kan för att hjälpa dig.
Mvh
Niklas
Postad 03 december 2019 - 11:03
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
SVT's regionala nyheter går att se med SVT appen då det gäller SVT åtminstone.
Det andra beror lite på var man kör boxen då det duger för sovrummet t.ex.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Bio front med duk på plats
Globe
2025-05-22 08:43:45
-
Screen Research FSD på väggen
Globe
2025-05-22 08:22:42
-
Screen Research FSD ram
Globe
2025-05-22 08:19:07
-
Montering av ram
Globe
2025-05-22 08:14:32
-
JBL 708i Surround + Surround Back
Anton
2025-05-21 19:42:26
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|