Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
9738 svar till detta ämne
Postad 05 March 2013 - 16:39
kenta2
-
kenta2
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
Ni kan bemöta det genom att säga vad det är som återstår innan vi får tillgång till det. Gärna vad det var som tog tid med C More Play överhuvudtaget. Då menar jag mer detaljerat än "Tekniska problem", jag är nyfiken på vad det är för problem isåfall. Skulle tro att det är fler som är intresserade av det.
Troligaste scenario: C More vill ha betalt av CD för att tillhandahålla tjänsten. CD tycker det är för dyrt. Inget avtal ingås. CDs nya reklambyrå ihop med ledningen klantar sig rejält och lovar i nationell kampanj i alla media att man får C More Play med 1.000-tals filmer som separat produkt vid sidan av Canal Digital Go. Det blir rejält vilseledande marknadsföring. CD har då två val, dra tillbaka/justera hela kampanjen (tex voice overs till TV-reklam) eller gå till C More och lösa knutarna. Slutligen valde CD det senare för att inte hamna i Plus. I och med att kampanjen nämnde bara filmutbudet så fick det bli det som släpptes på. Antagligen vill C More ha ytterligare betalt avseende sportbiten som gör ont i CDs kassa. CD har kämpat med att få till en acceptabel lönsamhet trots vikande abonemangssiffror. Alternativt är abonnemangsuppgifter inte specificerade på rätt sätt avseende vilket C More abonemang man har från CD, så C More får svårt att skilja ut vem som skall få se vad. Men som sagt, så länge ingen redovisar verkligheten så är det gissningar.
Redigerat av kenta2, 05 March 2013 - 16:40.
Postad 05 March 2013 - 16:43
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
C More Play tillhandahålls av C More / TV4 Gruppen och inte av CD och ingår i C More abbonemanget.
Handlar isf om abbonemangsuppgifterna som spökar.
Redigerat av Leatherface, 05 March 2013 - 16:44.
Postad 05 March 2013 - 17:01
sjostrand
-
sjostrand
-
Användare
-
-
188 inlägg
Det gick snabbt att fixa i alla fall för nu är det igång enligt CDs Facebook.
Redigerat av sjostrand, 05 March 2013 - 17:01.
Postad 05 March 2013 - 17:09
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Hej allihop
Här kan ni läsa lite om utvecklingen
http://www.canaldigi...pa-C-More-play/
Med vänliga hälsningar
Pauline
Postad 05 March 2013 - 17:26
joakim99
-
joakim99
-
Mästare
-
-
3433 inlägg
Den sidan fungerar dåligt för mig. Det står att jag har kommit fel eller att sidan är borttagen.
Postad 05 March 2013 - 17:32
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Den sidan fungerar dåligt för mig. Det står att jag har kommit fel eller att sidan är borttagen.
Hej joakim99 Det fungerar bra för oss i både explorer och firefox. Du kan testa att gå in på: http://www.canaldigi...se/kundservice/ och kolla under fliken kundservice informerar. Vänligen Pauline
Redigerat av Allente Sverige, 05 March 2013 - 17:34.
Postad 05 March 2013 - 17:39
kenta2
-
kenta2
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
C More Play tillhandahålls av C More / TV4 Gruppen och inte av CD och ingår i C More abbonemanget. Handlar isf om abbonemangsuppgifterna som spökar.
Javisst hanteras C More Play av C More Entertainment AB ingående i TV4-Gruppen. CD handhar sin egen on demand-tjänst Canal Digital Go där extrakt av C More Play utbudet finns. Det är CD som fört fram en stor kampanj där C More Film samt C More Play erbjudits tillsammans med Familjepaketet.
Postad 05 March 2013 - 17:42
DennisA
-
DennisA
-
Forumräv
-
-
789 inlägg
Laddade ner appen till ipad och ser att airplay inte finns tillgängligt!?!? När kommer vi få tillgång till airplay i appen?
Postad 05 March 2013 - 20:30
Mazak
-
Mazak
-
Användare
-
-
196 inlägg
Härligt, sporten är igång med
Postad 05 March 2013 - 20:36
Mazak
-
Mazak
-
Användare
-
-
196 inlägg
Jag kan trösta dej med att det inte funkar så bra i iPad heller, appen är nog inte riktigt klar än 
Det är väl C more som ska ha detta, vi kan inte skylla allt på Canal Digital .
Fick ett svar om detta när jag ringde C more. Det fungerar inte med en Jailbreakad iPad.
Postad 06 March 2013 - 07:11
Gundeho
-
Gundeho
-
Lärjunge
-
-
287 inlägg
Försöker leta & leta.. Kan inte hitta någonstans vart det nämnts vilken adapter man skulle köpa till denna box hos Kjell &co. vet inte om jag är blind, men kan helt enkelt inte hitta.
Snälla, kan inte nån hjälpa mig med vilket art. Nr det är?
Postad 06 March 2013 - 07:58
sjostrand
-
sjostrand
-
Användare
-
-
188 inlägg
Hej joakim99
Det fungerar bra för oss i både explorer och firefox. Du kan testa att gå in på: http://www.canaldigi...se/kundservice/ och kolla under fliken kundservice informerar.
Vänligen Pauline
Senaste nyheten som visas där är från 27e februari. Länken i det tidigare inlägget ger en 404.
Postad 06 March 2013 - 09:07
Mazak
-
Mazak
-
Användare
-
-
196 inlägg
När jag kollar så ser jag 5 mars som senaste nyhet
Postad 06 March 2013 - 09:15
Forsyth
-
Forsyth
-
Veteran
-
-
1649 inlägg
När jag kollar så ser jag 5 mars som senaste nyhet
Även jag får bara upp den 27 Feb som senaste nyhet. Detta från 2 olika datorer från olika nätverk med olika ISP:er. Det blir en 404:a om jag trycker på länken nu, men jag tryckte på den igår direkt den publicerades här och då funkade den faktiskt. Det stod att om man får felmeddelande om att man inte har rättigheter att se sporten så skulle man ändå trycka på länken för sporten så skulle de funka i iaf (på ett ungefär, inte exakt ordalydelse). /Micke
Postad 06 March 2013 - 09:27
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1954 inlägg
Till och från har senaste nyheten var den jag klistrat in nedan. Av någon anledning försvinner den ibland. /Fredrik Elitserien på C More play Publicerad: den 5 mars 2013Nu testlanserar vi sporten på C More play.Från och med i kväll kommer alla ni som abonnerar på C Mores sportkanaler att få tillgång till den sport som ingår i ert abonnemang via play tjänsten på C Mores hemsida och via er iPad. Eftersom det är en testlansering så kan vissa fel förekomma. Exempelvis kan du som abonnerar på enbart sportutbudet få upp ett felmeddelande i samband med inloggning som säger att du inte har tillgång till detta material, klicka då på rubriken sport så ska det fungera.
Redigerat av porch123, 06 March 2013 - 09:28.
Postad 06 March 2013 - 13:15
Unregisteredd622b994
-
Unregisteredd622b994
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Hej allihop
Här kan ni läsa lite om utvecklingen
http://www.canaldigi...pa-C-More-play/
Med vänliga hälsningar Pauline
Vad bra, ÄNTLIGEN !! Nu kan man kolla Sporten när man jobbar kvällar...
Postad 08 March 2013 - 22:17
RoggaBoy
-
RoggaBoy
-
Lärjunge
-
-
291 inlägg
 Vad menas med detta då Canal Digital kabel-tv AB INTE levererar denna tjänst till oss? Ny hemsida lanserade man, trodde den då skulle vara uppdaterad och AKTUELL men icke de!
Postad 09 March 2013 - 16:18
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2530 inlägg
Vad bra, ÄNTLIGEN !! Nu kan man kolla Sporten när man jobbar kvällar... 
Denna lördag är räddad. Arbetsdagen går så mycket fortare med lite sport på TV.
Postad 10 March 2013 - 20:23
Gundeho
-
Gundeho
-
Lärjunge
-
-
287 inlägg
Hej CD.
Vilken CA modul ska man köpa för att kunna nyttja även hd kanaletna i sin tv? Den tv jag tänkte klämma in en ca modul i är Pioneer pdp 5090H. kuro. Vore tacksam för svar om ca moduler som går att köpa på marknaden idag.
Postad 10 March 2013 - 20:32
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Hej CD. Vilken CA modul ska man köpa för att kunna nyttja även hd kanaletna i sin tv? Den tv jag tänkte klämma in en ca modul i är Pioneer pdp 5090H. kuro. Vore tacksam för svar om ca moduler som går att köpa på marknaden idag.
jag tror CD säljer rätt modul, kolla deras hemsida.
Postad 11 March 2013 - 08:30
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg

Vad menas med detta då Canal Digital kabel-tv AB INTE levererar denna tjänst till oss? Ny hemsida lanserade man, trodde den då skulle vara uppdaterad och AKTUELL men icke de!
Hej RoggaBoy Vi har skickat vidare detta och informationen ska justeras så det blir korrekt. Vad gällar själva CmorePlay tjänsten för Kabel tv så är det den gamla Canal+select som nu har bytt namn till Cmore Play i boxen. Med vänliga hälsningar Pauline
Postad 11 March 2013 - 08:38
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Hej CD. Vilken CA modul ska man köpa för att kunna nyttja även hd kanaletna i sin tv? Den tv jag tänkte klämma in en ca modul i är Pioneer pdp 5090H. kuro. Vore tacksam för svar om ca moduler som går att köpa på marknaden idag.
Hej Gundeho Ca Modulen för HD kan du köpa från vår Kundservice, dock hittar jag inte din tv modell på vår lista över godkända modeller. Min rekomendation för att du ska vara helt säker är att, om du har möjlighet, testa hos en återförsäljare om det funkar hos dem innan du investerar i en modul. Med vänliga hälsningar Pauline
Postad 12 March 2013 - 11:15
Ruthger66
-
Ruthger66
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Hej Canal Digital, har ett litet problem som jag vill ha hjälp med om det går. Det gäller C more Play kanalerna via datorn, alla kanaler UTOM KIDZ fungerar, lite konstigt eller...det kommer upp en ruta när man väljer Kidz kanalen: Du har ej behörighet till denna kanal, men du kan uppdatera till denna kanal om du vill. Jag har pratat med både C D, och C more play, och tyvärr skyller dom på varandra: Problemet ligger hos den andra parten typ..Det kan väll inte va så svårt och fixa, när det gäller en kanal, säkert någon som missat att sätta ett x i någon ruta, så Häpp biild..Jag har Familje pkt + C more Film pkt..
Tack på förhand..
Postad 12 March 2013 - 11:54
DennisA
-
DennisA
-
Forumräv
-
-
789 inlägg
Ställer frågan en gång till:
Laddade ner appen till ipad och ser att airplay inte finns tillgängligt!?!? När kommer vi få tillgång till airplay i appen?
Postad 12 March 2013 - 12:30
kenta2
-
kenta2
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
Ställer frågan en gång till: Laddade ner appen till ipad och ser att airplay inte finns tillgängligt!?!? När kommer vi få tillgång till airplay i appen?
Under tiden kan du ju alltid köra med en HDMI-adapter från Kjell & Co för ca 300 kr. Funkar fint. Tror det är en bättre strategi än att vänta ut C More avseende airplay.
Postad 12 March 2013 - 14:33
DmD
-
DmD
-
Forumräv
-
-
525 inlägg
Hej Canal Digital,
Jag har varit kund hos er i över 8 år. Första åren på kabel tv sidan, men sen majoriteten av tiden på IPTV sidan.
Sa upp mitt abbonemang hos er nyligen, här är lite feedback.
- IPTV ÄR framtiden i ett land som Sverige där bredbands penetrationen är så pass hög som den är. Hur kommer det sig att teknik och programutbudet stått helt still hos er?
- En ny bättre box har det snackats om en jäkla lång tid, men inget har skett. Bara en sådan sak att ni INTE kan åtgärda att ALLA kanaler per default dyker upp i programlistan, vilket i sin tur gör det fantastiskt jobbigt att bläddra fram till den kanalen man faktiskt vill kolla på och som man har i sitt utbud är under all kritik.. HALLÅ DET ÄR ÅR 2013..
- En månadsfaktura på drygt 500 kr där INTE Canal plus kanalerna eller viasat kanalerna (som ni inte ens har i ert utbud) ingår är på tok för mycket. Fantastiskt att ni kan få ihop nästan drygt 100 kr på sk "avgifter" som korthyra, pappersfaktura och boxhyra.
- Ni måste inse att gratis alternativen på nätet till ex live sport sändningar eller event nu nått en så pass bra kvalitet, stabilitet och enkelhet att ni behöver paketera om ert utbud om ni ska ta marknadsandelar i detta segment.
Folk vill inte bli blåsta längre, göra dåliga dealer, eller för den delen BETALA för MEDIOKRA tjänster..
Internet är en fantastisk kanal för detta, man kan ventilera och sprida sitt missnöje eller för den delen sin glädje. Och starta en snöboll som växer ganska fort via diverse sociala nätverk. Ni behöver ledare som är hungriga och på alerten, samt bryr sig om sina kunder och VISAR det.
Ska jag avsluta med något positivt får det bli att jag inte satt inlåst i ett 24 månaders abonemang när jag väl sa upp mig som kund hos er. 3 månaders uppsägningstid förtjänar en guldstjärna i denna bransch.
Redigerat av DmD, 12 March 2013 - 14:34.
Postad 12 March 2013 - 15:02
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Hej Canal Digital, har ett litet problem som jag vill ha hjälp med om det går. Det gäller C more Play kanalerna via datorn, alla kanaler UTOM KIDZ fungerar, lite konstigt eller...det kommer upp en ruta när man väljer Kidz kanalen: Du har ej behörighet till denna kanal, men du kan uppdatera till denna kanal om du vill. Jag har pratat med både C D, och C more play, och tyvärr skyller dom på varandra: Problemet ligger hos den andra parten typ..Det kan väll inte va så svårt och fixa, när det gäller en kanal, säkert någon som missat att sätta ett x i någon ruta, så Häpp biild..Jag har Familje pkt + C more Film pkt..
Tack på förhand..
Hej Ruther66. Vi kommer att ta kontakt med CMore för att tillsammans lösa problemet och så fort detta är ordnat så kommer vi meddela er det. Vänligen Therese
Postad 12 March 2013 - 16:52
Ruthger66
-
Ruthger66
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Hej Ruther66.
Vi kommer att ta kontakt med CMore för att tillsammans lösa problemet och så fort detta är ordnat så kommer vi meddela er det.
Vänligen Therese
Kanon, Tack så mycket Therese...
Postad 13 March 2013 - 14:31
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Hej Canal Digital,
Jag har varit kund hos er i över 8 år. Första åren på kabel tv sidan, men sen majoriteten av tiden på IPTV sidan.
Sa upp mitt abbonemang hos er nyligen, här är lite feedback.....
Hej DmD och tack för dina synpunkter, Vi som administrerar/svarar här tillhör Parabol sidan hos Canal Digital. Vi ser till så dina förslag och synpunkter skickas vidare till våra kollegor på Kabel/IPTV sidan. Vänligen Micke
Postad 26 March 2013 - 13:14
Melmac
-
Melmac
-
Mästare
-
-
3271 inlägg
Alltså nu får ni ge er på Canal Digital!
Varför i h****e har ni kvar skitkanalen MTV? VI VILL HA EN RIKTIG MUSIK-KANAL! Kl 03.20 sänds musikvideos, resten av dagen är bara en massa skit doku-såpor som jag är högst tveksam till om någon tittar på.
Ge oss MTV Rocks, MTV Hits eller VH1 och MTVHD igen.
Postad 26 March 2013 - 14:23
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Varför i h****e har ni kvar skitkanalen MTV? VI VILL HA EN RIKTIG MUSIK-KANAL! Kl 03.20 sänds musikvideos, resten av dagen är bara en massa skit doku-såpor som jag är högst tveksam till om någon tittar på.
Hej Melmac och tack för dina synpunkter. Marknadsavdelningen ser ständigt över utbudet samt möjligheterna för olika kanaler. Vi ser till så de tar del av era förslag. Vänligen Micke
Postad 26 March 2013 - 17:41
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1867 inlägg
MTV Hits kommer snart hos Viasat
Postad 27 March 2013 - 11:35
DennisA
-
DennisA
-
Forumräv
-
-
789 inlägg
Ställer frågan för tredje gången:
Postad 27 March 2013 - 13:54
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Ställer frågan för tredje gången: Laddade ner appen till ipad och ser att airplay inte finns tillgängligt!?!? När kommer vi få tillgång till airplay i appen?
Hej DennisA. Vi har inga besked att ge gällande airplay i dagsläget men när vi får någon ny information återkommer vi till er. Vi ser kontinuerligt över våra tekniska förutsättningar och jobbar på att bli så bra som möjligt. Med vänliga hälsningar Therese
Postad 27 March 2013 - 17:14
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Mailade Cmore's support angående det minst sagt taskiga filmutbudet, är inte lite trött på de ruggigt usla beckfilmerna som återkommer gång efter annan och som dessutom sänds 50 ggr i veckan. Det är inte riktigt vad jag vill se för 700 pix/mån. Dvd:rna säljs ju för 10 spänn styck! Snart kommer väl Henrikssons dåliga Wallander och (ve och fasa) Irene Huss att återsändas nån miljon ggr också. Har vid något tidigare tillfällen även mejlat TV4-gruppen men men man kan lika gärna mejla till nån diktatorisk bananrepublik ,så intresserade är de att svara. Bad dessutom Cmore att själva skapa en tråd här så de stackarna på CD slipper ta smällar som rätteligen Cmore eller TV4 borde hantera. Vi får väl se hur det blir med den saken.
Postad 28 March 2013 - 09:21
kenta2
-
kenta2
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
Mailade Cmore's support angående det minst sagt taskiga filmutbudet, är inte lite trött på de ruggigt usla beckfilmerna som återkommer gång efter annan och som dessutom sänds 50 ggr i veckan. Det är inte riktigt vad jag vill se för 700 pix/mån. Dvd:rna säljs ju för 10 spänn styck! Snart kommer väl Henrikssons dåliga Wallander och (ve och fasa) Irene Huss att återsändas nån miljon ggr också. Har vid något tidigare tillfällen även mejlat TV4-gruppen men men man kan lika gärna mejla till nån diktatorisk bananrepublik ,så intresserade är de att svara. Bad dessutom Cmore att själva skapa en tråd här så de stackarna på CD slipper ta smällar som rätteligen Cmore eller TV4 borde hantera. Vi får väl se hur det blir med den saken. 
+1 Vi kanske skulle skapa tråden själva. Med nära 300 miljoner i förslust senaste året så är C More ett svart får hos TV4-gruppen (och dåligt för Telenor (CDs ägare) som är partner till 35%). De ser nog inte att de har tid och råd att lägga resurser på oss (att inte lyssna kommer dock att sänka dem). Det ryktas i nyheterna nu (googla) att TV4 har gett upp och vill sälja sina 65% nu när man halat in Elitserien till 2018. Vem vill köpa förlustmaskineriet med en diger samling Beckfilmer? Telenors syfte med sina 35% är att säkra att det hela inte hamnar i MTGs händer/utanför CDs plattform, för då är även CDs dagar över. Gissar att om TV4 lyckas bli av med C More så är det med rabatt. Telenor blir nog tvingade att kliva in, vare sig de vill det eller inte, åtminstone till mer än 35% - vild tanke, kanske i partnerskap med HBO som ju har expansionsplaner.
Postad 28 March 2013 - 10:52
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
+1
Vi kanske skulle skapa tråden själva. Med nära 300 miljoner i förslust senaste året så är C More ett svart får hos TV4-gruppen (och dåligt för Telenor (CDs ägare) som är partner till 35%). De ser nog inte att de har tid och råd att lägga resurser på oss (att inte lyssna kommer dock att sänka dem).
Det ryktas i nyheterna nu (googla) att TV4 har gett upp och vill sälja sina 65% nu när man halat in Elitserien till 2018. Vem vill köpa förlustmaskineriet med en diger samling Beckfilmer? Telenors syfte med sina 35% är att säkra att det hela inte hamnar i MTGs händer/utanför CDs plattform, för då är även CDs dagar över.
Gissar att om TV4 lyckas bli av med C More så är det med rabatt. Telenor blir nog tvingade att kliva in, vare sig de vill det eller inte, åtminstone till mer än 35% - vild tanke, kanske i partnerskap med HBO som ju har expansionsplaner.
Jag är inte så insatt i hur ägarförhållandena ser ut,men är det Cmore eller TV4 som gör upphandlingarna med de olika film och tvbolagen samt sporten? Vilka det nu än är så verkar de inte hajat iden med premiumTV. BBC vore kanske en trevlig partner ,eller SKY.
Postad 28 March 2013 - 13:28
kenta2
-
kenta2
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
Bonnierägda Expressen om tillika Bonnierägda TV4-Gruppens planer på att sälja C More... http://www.expressen...ttyngda-c-more/
Postad 04 April 2013 - 14:40
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1867 inlägg
30 april kommer Eurosport 2 HD att dyka upp hos CD
Postad 04 April 2013 - 18:31
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
På tiden. Det är alldeles för lite HD kanaler. Varför är inte alla filmkanaler HD kan man undra. HD material finns nog så det skulle inte vara något problem. Är inte nästan allt i HD i UK och USA på premiumtv?
Postad 05 April 2013 - 08:13
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Ja det stämmer  Mera information kommer inom kort. Vi länkar även till vår hemsida då informationen lagts upp där. Med vänlig hälsning Micke
Postad 05 April 2013 - 17:46
Unregistered1a738db5
-
Unregistered1a738db5
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
30 april kommer Eurosport 2 HD att dyka upp hos CD.Om ni bara kunde öppna plånboken och skaffa TV 10, då skulle det bli riktigt bra. Tv4 sport i HD, och alla tv4 kanaler i HD är ju oxå önskvärt.
Postad 06 April 2013 - 10:38
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1711 inlägg
Jag mätte bitraten på C More Series HD
Den låg konstant på ca 2.8 Mbit
Det är ju rean KATASTROFEN
Att visa Game of Thrones med denna urusla kvalité är ju rena skandalen
2.8 mbit duger inte ens åt en SD kanal
Är det detta ni tar så förbannat mycket betalt för ?
En HD kanal skall ligga på minst 8-10 mbit och gärna över det
Postad 06 April 2013 - 11:47
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
malcolm X. du har mätt. Har du även tittat?
Okej, det låter lågt, mycket lågt, men hur var bilden?
Postad 06 April 2013 - 17:04
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1711 inlägg
malcolm X. du har mätt. Har du även tittat? Okej, det låter lågt, mycket lågt, men hur var bilden?
Jag mätte eftersom att jag tyckte att bilden var kass och det säger sig själv att en HD sändning som ligger under lägstanivå med så pass mycket är helt kass. Man kan inte kalla en kanal för HD kanal med den bitraten Ursäkta mig, men hur kan du ställa en sådan fråga, om du har kunskapen om vad som krävs för att få upp en 1080i på en 65" eller större skärm, med någorlunda kvalité? Om det skulle räcka med 2.8 mibit så kan ni kasta alla era BD skivor och ladda ner xvid filer från PB
Redigerat av MalcomX, 06 April 2013 - 17:06.
Postad 06 April 2013 - 17:14
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1954 inlägg
Tycker det varierar oerhört mycket på Series HD. Men såg Heroes för ett tag sen och då såg det ut som vilken annan HD kanal som helst hos CD.
Vet inte hur du mäter och hur du gjorde. Men prova gärna att mäta vid flera tillfällen och vid olika program (om du inte redan gjort det). Lite konstigt att skrika rakt ut OM du bara gjort en mätning, som gjordes när du som du skriver tyckte "bilden var kass"
Ser på 60 tums tv för övrigt.
/Fredrik
Men är ju oerhört dåligt om det endast är 2,8 Mbit som du skriver. Men Canal Digital kan nog bekräfta det framöver.
Redigerat av porch123, 06 April 2013 - 17:33.
Postad 06 April 2013 - 17:56
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1867 inlägg
Under de senaste 3 dygnen så snittar kanalen på 3 Mbit/sÖvriga kanaler på samma TPCmore Sport HD 8,9 Mbit/sCmore First HD 7,1 Mbit/sCanal 9 HD 8,4 Mbit/sTV4 HD 7,5 Mbit/sCmore Hits HD 6.8 Mbit/s
Postad 06 April 2013 - 18:23
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1954 inlägg
Jämförde precis (kl 1915) bilden på series HD med First HD och då var det en oerhörd skillnad till First HDs fördel. Vissa serier ser helt enkelt bedrövliga ut för att vara HD på series HD. Som jag skrev ovan Heroes såg riktigt bra ut. /Fredrik OT: Varför skriver du lindo med detta typsnitt? Gäller varenda tråd du skriver i.
Redigerat av porch123, 06 April 2013 - 18:24.
Postad 06 April 2013 - 18:44
Unregistered33aea5f7
-
Unregistered33aea5f7
-
Veteran
-
-
1610 inlägg
Jag mätte när jag hade SkyHD och de låg kring 13 Mbit/s...
Dåligt, CD.
Postad 06 April 2013 - 20:09
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
Jag mätte eftersom att jag tyckte att bilden var kass och det säger sig själv att en HD sändning som ligger under lägstanivå med så pass mycket är helt kass. Man kan inte kalla en kanal för HD kanal med den bitraten
Ursäkta mig, men hur kan du ställa en sådan fråga, om du har kunskapen om vad som krävs för att få upp en 1080i på en 65" eller större skärm, med någorlunda kvalité?
Om det skulle räcka med 2.8 mibit så kan ni kasta alla era BD skivor och ladda ner xvid filer från PB
Oh, sorry om jag uttryckte mig galet. 3 Mbit/s är på tok för lågt, det vet jag. Visserligen kan effektiva codec trycka ned datatakten en hel del men så lågt går inte med bibehållen kvalité. Tänkte inte på det på GoT(därav min undran) och har inte tittat mycket på kanalen på ett tag i övrigt.
4 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 4 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|