NHL 08 (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(7)
|
Inga priser |
Postad 05 August 2008 - 17:19
Postad 05 August 2008 - 17:53
Kan man inte slåss? Eller måste man trycka nån superkrånglig/hemlig kombination på dosan för att de ska slänga handskarna?
JA!!
Postad 05 August 2008 - 19:08
Postad 05 August 2008 - 20:12
Postad 05 August 2008 - 20:39
Postad 05 August 2008 - 20:54
Grattis Topper.
Ska sammanfatta serien.
Kan börja med att säga att jag är extremt tävlingsinriktad och en dålig förlorare. Men topper är en kille som uppträtt galant och verkar vara en trevlig kille. Ser fram imot att lira mot dig nästa liga.
Men ush vilken dålig bismak jag har av att losa denna serie. Att förlora 4 matcher med uddamålet och 2 av dem i sudden är ingen rolig sak.
Match 1 och 2 som jag båda losar i sudden skulle jag direkt tillskrivit mig själv om vinnare i om marginalerna i matcherna hade varit jämnt fördelande. Likväl så handlar det om att göra mål.
Match 3 och 4 ikväll spelar toppar bätte tycker jag och match 3 kunde nog slutat hur som helst medans match 4 så spelade han för första gången i serien bättre än mig över hela banan och vinner helt rättvist. Dock ska sägas att domaren var ju helt galen i match 4 och med alla PP imot mig så gick det inte hålla stången ut. Topper kvitterar med 2 minuter kvar och gör segermålet med 40 sekunder kvar.
Topper kan väl verkigen liknas med Devils under slutet av 90 talet. Extremt framgångsrikt med sjukt tråkigt att se och i mitt fal spela mot. Men är det slutspel så är det. Jag försökte köra lite mera aggro hockey men det höll inte i ett tight slutspel. Men han kör sin superdefensiv och kommer in i zon och siktar mot krysset. Det är hans grej. Och den funkade mot mig. hade ingen lösning på att stoppa den.
Men jag lovar dig topper. Jag lovar att jag kommer jaga dig nästa säsong. Jag skulle med flit losa nog många matcher enbart för att få dig i slutspel nästa år igen.
Jag vet faktiskt inte hur jag ska kunna vänta över 1 månad innan nhl09 släpps. Jag vill börja NU
Nej nu är jag skitförbannad och vill bara slå sönder en till dosa. Möjligt jag inkomme med en djupare analys senare.Ni som tycker jag är hård eller på nått sätt verkar bittar så kan ni ju prova hur det känns att losa 4 cp tighta matcher och gå på semester. Det är svårt jubla..
Postad 05 August 2008 - 21:02
Jag köpte en skitfin tjockteve på myrorna för 270:- med bredbild och döm om min förvåning när jag spelade och märkte att fler medspelare syndes i bild än på min gamla 28¨. Så det kanske kan förklara varför jag har haft så svårt med mina uppspel så se upp för mig inför nästa säsong...
marcuspresident
PS. grattis topperharley nu vinner du...!!!
Postad 05 August 2008 - 21:32
Match 3 och 4 som spelades ikväll va tajta och jämna båda två, även om match 4 var något chansig (åt båda håll)
Inför match 3 var jag lite skakig märkte jag men intalade mig att jag hittills haft marginalerna på min sida och att det bara var att lira lugnt och stadigt.
I match 4 uppfattar inte jag det som att jag spelar bättre, snarare Dallas som tok-kör och raggar puck över hela banan.
Till följd får jag en handfull PP'n samt att jag inte spelar med den skärpa som krävs.
Det blir uppenbart när Dallas smäller in 2-2 och 2-3 efter att i första perioden sett desperata ut.
Skärpan saknas och Bella spelar betydligt lugnare.
Men i PP kvitterar Hossa och helt i stil med hur kvartsfinalen sett ut så hänger jag turligt 4-3 också.
Sen om jag spelar defensivt vet jag inte, tycker liknelsen med Devils på 90-talet är hård.
Men visst, hemjobbet är viktigt, det lär man sig efter att torska tvåsiffrigt mot PES och Bratten
Jag förstår faktiskt hur du känner dig även om jag inte är riktigt lika tävlingsinriktad.
Åkte ut så det visslade i slutspelet säsong ett efter att spelat av kvartsfinalen på ett par timmar med en lånad 360 som skulle tillbaka samma kväll och med en sambo från ****t hemma.
Det efter att slutat 2a i grundserien.
Nu ser jag fram emot fler svar på utskicken så att vi kan presentera Swedleague v2.0 säsong 3 snart!
(tack för hejaropen Marcus men i semin tar mitt och Pittsburghs äventyr slut för den här gången)
Postad 05 August 2008 - 21:45
Här är lite material för dina mardrömmar, såhär kommer det att se ut.....

Här har ni alla heta möten mellan Whillis & Wade
[email protected] Jul 22, 2008 EA SPORTS™ – Whillis 6 at DarkoWade 7
[email protected] Jul 15, 2008 EA SPORTS™ – Whillis 3 at DarkoWade 1
[email protected] Jul 14, 2008 EA SPORTS™ – DarkoWade 2 at Whillis 3
[email protected] Jul 14, 2008 EA SPORTS™ – Whillis 2 at DarkoWade 7
[email protected] Jul 14, 2008 EA SPORTS™ – DarkoWade 5 at Whillis 2
[email protected] Jul 14, 2008 EA SPORTS™ – DarkoWade 2 at Whillis 1
[email protected] Jul 2, 2008 EA SPORTS™ – Whillis 5 at DarkoWade 4
[email protected] Jul 2, 2008 EA SPORTS™ – DarkoWade 7 at Whillis 3
[email protected] Jun 18, 2008 EA SPORTS™ – Whillis 8 at DarkoWade 5
[email protected] Jun 18, 2008 EA SPORTS™ – Whillis 2 at DarkoWade 1
[email protected] Jun 15, 2008 EA SPORTS™ – Whillis 3 at DarkoWade 4 (ligamatch)
[email protected] Jun 15, 2008 EA SPORTS™ – DarkoWade 1 at Whillis 5 (ligamatch)
[email protected] Jun 3, 2008 EA SPORTS™ – Whillis 1 at DarkoWade 2
[email protected] May 14, 2008 EA SPORTS™ – DarkoWade 7 at Whillis 1
[email protected] May 14, 2008 EA SPORTS™ – DarkoWade 3 at Whillis 4
[email protected] May 14, 2008 EA SPORTS™ – DarkoWade 5 at Whillis 2
[email protected] May 7, 2008 EA SPORTS™ – DarkoWade 3 at Whillis 2
[email protected] May 7, 2008 EA SPORTS™ – Whillis 2 at DarkoWade 6
[email protected] May 7, 2008 EA SPORTS™ – Whillis 3 at DarkoWade 6
[email protected] May 3, 2008 EA SPORTS™ – Whillis 1 at DarkoWade 8
[email protected] May 3, 2008 EA SPORTS™ – DarkoWade 2 at Whillis 4
[email protected] May 3, 2008 EA SPORTS™ – DarkoWade 2 at Whillis 1
[email protected] Mar 25, 2008 EA SPORTS™ – DarkoWade 4 at Whillis 0
[email protected] Mar 25, 2008 EA SPORTS™ – Whillis 3 at DarkoWade 6
[email protected] Mar 23, 2008 EA SPORTS™ – DarkoWade 2 at Whillis 0
Wade 17 Vinster
Whillis 9 Vinster
Redigerat av Unregistered24038, 06 August 2008 - 07:41.
Postad 05 August 2008 - 22:03
Hur kan man kolla upp alla gammla resultaten wade ?
Det är från min mail dit EA skickar resultaten, jag sökte på whillis och fick fram alla matcher med honom.
Redigerat av Unregistered24038, 05 August 2008 - 22:04.
Postad 06 August 2008 - 07:21
Först till kvarn känns ju lite sådär efter förutsättningarna
Ska man göra så att de sämst placerade välljer först? Eller hur går tänket
Postad 06 August 2008 - 07:51
Postad 06 August 2008 - 09:15
Hur är upplägget för att välja lag för nästa säsong.
Först till kvarn känns ju lite sådär efter förutsättningarna
Ska man göra så att de sämst placerade välljer först? Eller hur går tänket
Jag tycker att vi kör som vi gjorde denna säsong. Alla får välja det lag som man vill ha. Och är det fler spelare på samma lag så spelas det om laget.
Postad 06 August 2008 - 09:21
Shit, nu är det bara jag och Whillis kvar att mötas....
Här är lite material för dina mardrömmar, såhär kommer det att se ut.....![]()
Här har ni alla heta möten mellan Whillis & Wade
[email protected] Jul 22, 2008 EA SPORTS™ – Whillis 6 at DarkoWade 7
[email protected] Jul 15, 2008 EA SPORTS™ – Whillis 3 at DarkoWade 1
[email protected] Jul 14, 2008 EA SPORTS™ – DarkoWade 2 at Whillis 3
[email protected] Jul 14, 2008 EA SPORTS™ – Whillis 2 at DarkoWade 7
[email protected] Jul 14, 2008 EA SPORTS™ – DarkoWade 5 at Whillis 2
[email protected] Jul 14, 2008 EA SPORTS™ – DarkoWade 2 at Whillis 1
[email protected] Jul 2, 2008 EA SPORTS™ – Whillis 5 at DarkoWade 4
[email protected] Jul 2, 2008 EA SPORTS™ – DarkoWade 7 at Whillis 3
[email protected] Jun 18, 2008 EA SPORTS™ – Whillis 8 at DarkoWade 5
[email protected] Jun 18, 2008 EA SPORTS™ – Whillis 2 at DarkoWade 1
[email protected] Jun 15, 2008 EA SPORTS™ – Whillis 3 at DarkoWade 4 (ligamatch)
[email protected] Jun 15, 2008 EA SPORTS™ – DarkoWade 1 at Whillis 5 (ligamatch)
[email protected] Jun 3, 2008 EA SPORTS™ – Whillis 1 at DarkoWade 2
[email protected] May 14, 2008 EA SPORTS™ – DarkoWade 7 at Whillis 1
[email protected] May 14, 2008 EA SPORTS™ – DarkoWade 3 at Whillis 4
[email protected] May 14, 2008 EA SPORTS™ – DarkoWade 5 at Whillis 2
[email protected] May 7, 2008 EA SPORTS™ – DarkoWade 3 at Whillis 2
[email protected] May 7, 2008 EA SPORTS™ – Whillis 2 at DarkoWade 6
[email protected] May 7, 2008 EA SPORTS™ – Whillis 3 at DarkoWade 6
[email protected] May 3, 2008 EA SPORTS™ – Whillis 1 at DarkoWade 8
[email protected] May 3, 2008 EA SPORTS™ – DarkoWade 2 at Whillis 4
[email protected] May 3, 2008 EA SPORTS™ – DarkoWade 2 at Whillis 1
[email protected] Mar 25, 2008 EA SPORTS™ – DarkoWade 4 at Whillis 0
[email protected] Mar 25, 2008 EA SPORTS™ – Whillis 3 at DarkoWade 6
[email protected] Mar 23, 2008 EA SPORTS™ – DarkoWade 2 at Whillis 0
Wade 17 Vinster
Whillis 9 Vinster
He he. Alla mina vinster då vi inte kört vi live är inte med räknade. Lite missvisande.
Tror nog att den här synen är det vi kommer uppleva oftast ikväll
Postad 06 August 2008 - 09:27
Har väl pratat om de där, då är det så att bratten/pes och ni andra som hör hör till toppen får sämre lagen vilket inte är så omtyckt, vilket jag förstår. Så tycker jag att man ska göra, men det är för att jag hör till de sämre lagen och kan välja något hyffsat lag iaf, hjälper dock föga :-) Vi får väl se vad som hittas på.
Håller med NorrlandsGuld här och menar också att vi som är sämre borde få bättre lag (lag med hög overall). Ska vi sen ha fasta lag som man spelar med tio säsonger och vinner sisådär 2 matcher per säsong med, typ NY islanders som inte är så bra, då kan det bli kämpigt att hålla moralen uppe att spela matcher.
Nu kommer jag att svära i kyrkan: Det bästa vore att slumpa ett lag till alla så får man lära känna det laget vare sig man vill eller inte...
marcuspresident
Postad 06 August 2008 - 09:31
Spela om lagen känns som den bästa lösningen.
Postad 06 August 2008 - 09:37
marcuspresident
Postad 06 August 2008 - 09:49
De har väl alltid varit fritt fram för vem som helst att spela med vilket lag som helst i träningsmatcher, jag har aldrig upplevt att det dramatiskt förändrat något.
EDIT: Skulle lätt kunna tänka mig att vi får ha samma lag för att råda bot på sådana villfarelser, men det är inte lika kul i längden.
Redigerat av RealDaBratt, 06 August 2008 - 09:53.
Postad 06 August 2008 - 10:18
Postad 06 August 2008 - 10:38
PS. jag vill inte ha något käbbel jag bara säger vad jag tycker och upplever...
marcuspresident
Postad 06 August 2008 - 11:01
Postad 06 August 2008 - 11:07
Sedan kanske du inte ska sätta en långsam back i friläges situationer exempelvis? Förringar inte att laget spelar roll, naturligtvis inverkar det. Men inte i den mån som du verkar göra gällande då ditt inlägg kan tolkas som att det är allt det beror på.
Att få optimal prestanda med sitt lag, ja självklart. Du måste vara dum för att inte göra det ärligt talat såvida du inte är nöjd med dem. Sedan förstår jag att man hugger vilt omkring sig efter Femtielfte förlusten i behov av något att skylla på.
Redigerat av RealDaBratt, 06 August 2008 - 11:20.
Postad 06 August 2008 - 11:20
610x.jpg 73.4K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av Unregistered24038, 06 August 2008 - 11:20.
Postad 06 August 2008 - 11:31
Att jag skulle tänkas få möta Toppers Pens var väl ingen omöjlighet direkt. Men att möta dem efter att de slagit Bellas Dallas i 4 raka är en överraskning. Tror på tuffa möten. Tyckte Topper visade i vår senaste ligamatch att han spelade bra Def, sedan är det alltid farligt med en sådan offensiv han förfogar över.
Blir kul att dra igång showen i Ankdammen Topper, tror på många tuffa matcher
Redigerat av RealDaBratt, 06 August 2008 - 11:32.
Postad 06 August 2008 - 12:12
Så du kan få dina spelare att båga som du vill. Sedan vore det fint om man kunde ändra taktiken online som man offline i 09. Men skulle tro att så är fallet.
jag är förresten redo för träningsmatcher om någon vill köra.
Postad 06 August 2008 - 12:22
Inte för att jag har någon eller bättre chans mot Pes men Fernandez möter jag hellre än Giguere alla dar i veckan.
Angående val av lag till nästa säsong så har jag inte funderat så mycket på det ännu.
Tänkte att jag skulle fundera lite på det.
Men spontant känns det som att oavsett hur många vi blir i ligan till nästkommande säsong så kommer några bli lite besvikna över att dom inte får det laget dom tänkt sig från början.
Om vi bli 14 st så tror inte jag att det finns 14 attraktiva lag.
Baksidan med att spela om lagen som fler vill ha är att Pes och Bratt får dom lag dom vill ha (vilket inte är fel på något sätt så eftersom dom uppenbarligen är bättre
Men vi lär återkomma i ärendet
Redigerat av Topper Harley 77, 06 August 2008 - 12:23.
Postad 06 August 2008 - 12:39
Ska vi spela om lagen, eller ska lägst rankad få välja först?
Postad 06 August 2008 - 12:53
Jag hoppas att Wade vinner sin kvart, så att jag slipper möta dig i semin Bratt
Inte för att jag har någon eller bättre chans mot Pes men Fernandez möter jag hellre än Giguere alla dar i veckan.
Jag förstår inte..
Här är slutspelsträdet från regelsidan
Postad 06 August 2008 - 13:37
Bratt, here i come !
Postad 06 August 2008 - 13:50
Ändrar min åsikt ang val av lag nästa säsong. Vi har omröstning om det mesta i ligan nu. Då kan vi väl lika gärna ha en liten omröstning om hur vi ska välja våra lag oxå.
Ska vi spela om lagen, eller ska lägst rankad få välja först?
Tycker vi ska köra att dom som är lägst rankad ska välja först. Blir roligare och det blir nog en jämnare liga.
Boston kanske väljs bland dom första lagen till nästa säsong t.o.m
Redigerat av PES86, 06 August 2008 - 13:50.
Postad 06 August 2008 - 14:16
Ok, hade uppfattningen av att det skulle ändras till som det är i verkligheten.
Bratt, here i come !
När du är klar med din undersökning om spelare och format för den beryktade säsong 3 så får vi alla noga se över regler och skriva bestämelser för allt så vi slipper tveksamheter.
Tycker vi har ett väldigt bra läge här med att styra upp ligan för kommande säsong då vi har ett naturligt avbrott tills nhl09 kommer ut. Vi vet inte hur ligafunktionerna kommer se ut på 09:an men jag tycker vi skall fortsätta ha vår hemsida. Så alla får gärna komma med förslag på förbättringar och förändringar. Tycker sidan utvecklades fin mellan S1 och S2 och hoppas på en likvärdig förvandling till S3.
Redigerat av Unregistered24038, 06 August 2008 - 14:21.
Postad 06 August 2008 - 14:44
Bra sätt att få folk att spela sina matcher? Alla vill desperat förlora för att få välja först nästa säsong. Herregud vad kul. Se till att inte vinna, för då blir du straffad!
Topper, Ja du får möta mig vare sig du vill eller inte hehe.
EDIT: Om NHL09 nu erbjuder en hel del nytt finns inga garantier att samma spelare kommer dominera som gjort det denna säsongen.
Redigerat av RealDaBratt, 06 August 2008 - 15:06.
Postad 06 August 2008 - 15:26
Hade detta stått klart tidigare skulle Morge svävat på moln nu.
Ta å lugna ner dej , ja sa hur ja ville ha d så bedriv ingen häxjakt mot mej nu. Hur vi än vrider på allt så är d någon som inte är nöjd. För mej kvitta d i slutändan då ja aldrig kan vinna ändå. Att spela om d lag man väljer är väl mest logiskt?
Postad 06 August 2008 - 15:33
Ta å lugna ner dej , ja sa hur ja ville ha d så bedriv ingen häxjakt mot mej nu. Hur vi än vrider på allt så är d någon som inte är nöjd. För mej kvitta d i slutändan då ja aldrig kan vinna ändå. Att spela om d lag man väljer är väl mest logiskt?
Är jag inte lugn? Angående häxjakt, vem driver det mot vem egentligen? Jag riktade inte ens mitt svar mot dig utan hänvisade till att du kunde varit i semi om systemet med först väljer sist skulle vara praxis.
Spela om laget är mest logiskt ja.
Postad 06 August 2008 - 15:34
Är jag inte lugn? Angående häxjakt, vem driver det mot vem egentligen? Jag riktade inte ens mitt svar mot dig utan hänvisade till att du kunde varit i semi om systemet med först väljer sist skulle vara praxis.
Tror du verkligen att folk lägger sig i slutspelet för att få välja före?
Sen så är det grundserien det baseras på om det nu skulle bli så
Redigerat av Whillis, 06 August 2008 - 15:37.
Postad 06 August 2008 - 15:38
Tror du verkligen att folk lägger sig i slutspelet för att få välja före?
Är nog bara bratten som skulle få för sig att göra något sådant
men vi tar snacket om nhl 09 ligan efter slutspelet. Sen får alla säga vad dom tycker man ska göra. Man kan ju lotta vilken ordning man får välja lagen, men som sagt så bör vi ta hand om detta efter slutspelet.
Postad 06 August 2008 - 15:39
Min häxjakt mot dej har varit i all välmening vill jag tilläga. Visst är man bitter just efter en förlust i vanlig ordning , men håller inte alltför högt förakt till dej ändå
Ber om ursäkt att jag uppfattade d som häxjakt mot mej.
Även om du skulle bli tvingad att spela med ett sämre lag så tror ja du vinner mot dom flesta.
Nej jag säger d än en gång. Spela om laget om d är fler intressenter.
Redigerat av Unregisteredc00b10ee, 06 August 2008 - 15:40.
Postad 06 August 2008 - 15:46
Morge, OK inga problem.
Whillis, Ja det tror jag faktiskt.
PES, Ja du har rätt. Jag är kapabel till det mesta.
Postad 06 August 2008 - 15:49
Whillis, Ja det tror jag faktiskt.
Oki. Men ifall vissa deltagare vill lägga sig säsong efter säsong för att få ha ett bra lag och inte spela slutspel så är det ju deras problem.
Men eftersom detta är en demokratisk liga så tycker jag att vi lägger ner diskusionen nu och har en enkel omröstning. Sen får vi helt enkelt acceptera beslutet utan en massa diskusioner.
Redigerat av Whillis, 06 August 2008 - 15:50.
Postad 06 August 2008 - 15:51
Sen att du är en inbiten motståndare till utjämningsprincipen som finns i amerikat respekterar jag.
(Den är lite överdriven här och var tycker jag)
Och visst kan det bli skillnad i 09 jämfört med 08 men inte direkt avgörande för lagvalen (tror jag)
Däremot så kommer spelare att byta klubbar där borta och det kommer att avgöra en del (tror jag)
Och iom att det tradeas ganska friskt där bort emellanåt (mer och mer nu när dom börjar lära sig och hitta vägarna i och runt CBA't) så jämnar det ut sig i långa loppet.
Men om vi ska ha någon sorts omröstning av lagvals grejen nu så väljer jag inget alls eftersom jag vill veta om det blir "fasta" lag eller inte först.
Saknar fortfarande en del svar (Morge, Bratt, Aengus, Berra) men när jag fått in dom så meddelar jag resultatet.
Redigerat av Topper Harley 77, 06 August 2008 - 15:57.
Postad 06 August 2008 - 15:52
Postad 06 August 2008 - 16:26
Whillis, Tänkte mer hypotesen: Jag vinner en säsong. Får välja lag sist. Lägger mig, får nästa säsong välja först. Blir alltså varannan säsongs teorin.
Namil, Nej du kan aldrig få veta den nakna sanningen om vad som försigår bakom kulisserna. Du är allt för ung och din hjärna allt för oskuldsfullt analyserande. Vi vill bevara det så!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
9 bilder
3 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?