* Officiell Tråd - HTC Hero *
HTC Hero 512MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
6
|
(166)
|
Inga priser |
åäö i e-postmeddelanden (2 inlägg)
|
16 år sedan |
IPhone eller HTC Hero (7 inlägg)
|
16 år sedan |
iPhone 3GS vs. HTC Hero (189 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 01 March 2010 - 18:35
Postad 01 March 2010 - 18:36
Hade en Nokia N97 förut, den skall ju vara en sk top of the line mobil, men den är ljusår efter Heron!
N97 är ju inte direkt gammal.
Och du jämför med Hero, som är ljusår efter Desire och Nexus
Postad 01 March 2010 - 19:37
Hur gör jag för att installera appar från pc´n till mobilen?
Postad 01 March 2010 - 20:28
Detta problem gäller alla Hero när man skriver på den & har den liggandes på ett bord, den kräver jordning i metallen för att fungera bra. Nu kanske det dock inte är det som orsakar ditt problem...
Nej jag har den alltid i handen när jag skriver. Får väl skicka in den på service. Riktigt besviken...
Postad 04 March 2010 - 14:35
Nej jag har den alltid i handen när jag skriver. Får väl skicka in den på service. Riktigt besviken...
Och här är nummer två som får skärmstrul i telefonen. Nedre delen av skärmen (Ring upp osv) svarar knappt alls på mina tryckningar. När jag får upp tangentbordet blir mellanslag och de flesta av yttertangenterna endast möjliga att nå genom att börja på knappen innanför sedan dra ut fingret. Så irriterande!
Jag har mailat Teknikmagasinets serviceavdelning ang problemet om det räknas som garanti eller inte, vilket antagligen kommer resultera i att min telefon kommer vara inlämnad ett bra tag och den är inte ens sex månader gammal. Yey.
Uppdatering: Fick svar ganska omgående från Teknikmagasinet, om skärmen inte är spräckt eller klämd (hur nu det avgörs vet jag inte) borde det vara garanti. Så lite positiva vibbar i mitt mörker iaf.
Redigerat av oubee1, 04 March 2010 - 14:50.
Postad 05 March 2010 - 16:34
Och här är nummer två som får skärmstrul i telefonen. Nedre delen av skärmen (Ring upp osv) svarar knappt alls på mina tryckningar. När jag får upp tangentbordet blir mellanslag och de flesta av yttertangenterna endast möjliga att nå genom att börja på knappen innanför sedan dra ut fingret. Så irriterande!
Jag har mailat Teknikmagasinets serviceavdelning ang problemet om det räknas som garanti eller inte, vilket antagligen kommer resultera i att min telefon kommer vara inlämnad ett bra tag och den är inte ens sex månader gammal. Yey.
Uppdatering: Fick svar ganska omgående från Teknikmagasinet, om skärmen inte är spräckt eller klämd (hur nu det avgörs vet jag inte) borde det vara garanti. Så lite positiva vibbar i mitt mörker iaf.
Även jad fick problemet i veckan, hela nedre centimetern av skärmen slutade att fungera, jag flashade om firmwaren, resetade factory settings osv men inget hjälpte..
På väg tillbaka med den i butiken började den fungera helt plötsligt, detta medans jag stod ute i minus 8 grader, så jag vet inte om kylan påverkade den positivt, men så fort det blev rumstemperatur igen så slutade knapparna att fungera.. Får se när man får tillbaka den, låter ju som att det börjar bli ett känt fenomen för Heron.
Postad 06 March 2010 - 11:22
Nu är det kanske jag som är nyvaken och inte fattar bättre, men hur exakt jordar man metallen på den när hela baksidan är av plast?Kör du wifi? I så fall prova mobilt...
Detta problem gäller alla Hero när man skriver på den & har den liggandes på ett bord, den kräver jordning i metallen för att fungera bra. Nu kanske det dock inte är det som orsakar ditt problem...
Och varför behöver den jordning får att fungera bra?
Postad 06 March 2010 - 12:53
Nu är det kanske jag som är nyvaken och inte fattar bättre, men hur exakt jordar man metallen på den när hela baksidan är av plast?
Och varför behöver den jordning får att fungera bra?
sidan är inte av plast. och den kapacitiva skärmen reagerar av dina elektriska pulser i fingrarna skulle man kunna säga.
typ
Postad 06 March 2010 - 13:01
Att skärmen är ledande vet jag, men det leder ju till att mobilen blir jordad per automatik när man använder den? Såvida man inte bara ligger i en säng hela tiden när man använder mobilen då.sidan är inte av plast. och den kapacitiva skärmen reagerar av dina elektriska pulser i fingrarna skulle man kunna säga.
typ
Och att det finns en metalldetalj på mobilen är sant, men jag brukar själv inte lägga mobilen på högkant eller med skärmen neråt...
Postad 06 March 2010 - 13:38
Att skärmen är ledande vet jag, men det leder ju till att mobilen blir jordad per automatik när man använder den? Såvida man inte bara ligger i en säng hela tiden när man använder mobilen då.
Och att det finns en metalldetalj på mobilen är sant, men jag brukar själv inte lägga mobilen på högkant eller med skärmen neråt...
så du kommer inte åt metalldelarna när du håller i den för att surfa? Jag tror inte jag ens kan hålla utan att komma åt delarna
Postad 06 March 2010 - 13:43
My point exactly.så du kommer inte åt metalldelarna när du håller i den för att surfa? Jag tror inte jag ens kan hålla utan att komma åt delarna
Eller tja, jag ser nu hur mitt första inlägg var lite tvetydig där, men huvudfrågan var varför den behöver jordas.
Postad 07 March 2010 - 23:41
Tänkte införskaffa mig en HTC Hero och ville ha svar på några frågor..
- Fungerar Hotmail lika bra som Gmail på telefonen ? Hur gjorde ni ?
- Är det svenskt språk på alla svenskt köpta telefoner oavsett firmwire ?
- Är det någon skillnad på materialet på "Absolute White" & "Urban Brown" rent fysiskt på baklucka etc ?
- Finns det något man behöver förbereda innan köp utav telefonen ? Tex Twitter account etc etc..
Hoppas någon har tid & ork att läsa igenom och svara på frågorna !
Mvh
Daniel
Postad 08 March 2010 - 19:33
Hej!
Tänkte införskaffa mig en HTC Hero och ville ha svar på några frågor..
- Fungerar Hotmail lika bra som Gmail på telefonen ? Hur gjorde ni ?
- Är det svenskt språk på alla svenskt köpta telefoner oavsett firmwire ?
- Är det någon skillnad på materialet på "Absolute White" & "Urban Brown" rent fysiskt på baklucka etc ?
- Finns det något man behöver förbereda innan köp utav telefonen ? Tex Twitter account etc etc..
Hoppas någon har tid & ork att läsa igenom och svara på frågorna !
Mvh
Daniel
-Ja, hotmail fungerar i htc:s inbygda mail. Guide finns på swedroid.se och deras wiki. står exakt hur du ska göra
-Ja tror alla nya leveras med senaste firmwire vilket betyder att svenska finns, annars laddar man ner på htc:s hemsida
-Vad jag har hört ska den vita ha någon teflon lucka.
-Beror väl på vad du vill göra med den, men facebook, twitter o flickr har ju "inbyggda" funktioner. annars finns väl apps till de flesta. Kika igenom denna tråden samt www.swedroid.se så vet du allt sen!
Postad 09 March 2010 - 10:26
-Vad jag har hört ska den vita ha någon teflon lucka.
Ja, alla vita delar är behandlade med teflon för att minska chansen att få svarta streck osv. Det gör ju iofs att den då blir lite halare att hålla i än den bruna men har inte varit något problem för mig iaf.
Postad 09 March 2010 - 15:27
Har för första gången upptäckt en negativ sak. Vet inte om det är min Hero eller ett allmänt fel, men när jag ska använda tangentbordet så är vissa knappar nästan helt omöjliga att trycka på. Speciellt A, N, M, punkt och "back/sudda". Ibland så funkar de perfekt, medans nästa gång så måste man verkligen träffa 100% rätt på skärmen. Verkligen skumt! Någon som har samma problem?
Du kan kalibrera skärmen till Hero.
Postad 09 March 2010 - 17:18
Postad 10 March 2010 - 19:13
Postad 10 March 2010 - 20:13
Har precis fått hem min lilla Hero. Den var mindre än jag trodde och utböjningen var inte alls så farlig som jag fruktade! Allting är verkligen nytt för mig, men det blir till att trycka runt och läsa i den här tråden så ska det nog gå bra!
Lycka till med allt
Postad 12 March 2010 - 00:01
De bytte fronten samt glaset. Nu fungerar den perfekt igen! :-)
Postad 13 March 2010 - 09:36
Postad 13 March 2010 - 14:51
Har ingen teknisk förklaring på det hela men har läst att så är fallet & det märks även tydligt om man lägger ned den & skriver, dålig känslighet i kanterna på skärmen. Lägger man då ett finger mot metallen så blir det genast bättre. Enligt de foruminlägg jag läst så verkar det även vara lite olika mellan exemplaren hur känsliga dom är för detta.My point exactly.
Eller tja, jag ser nu hur mitt första inlägg var lite tvetydig där, men huvudfrågan var varför den behöver jordas.
Nu har jag dock märkt att det på min varierar från fall till fall, har ingen aning om varför om underlaget kanske kan påverka?
Postad 13 March 2010 - 16:22
Har ingen teknisk förklaring på det hela men har läst att så är fallet & det märks även tydligt om man lägger ned den & skriver, dålig känslighet i kanterna på skärmen. Lägger man då ett finger mot metallen så blir det genast bättre. Enligt de foruminlägg jag läst så verkar det även vara lite olika mellan exemplaren hur känsliga dom är för detta.
Nu har jag dock märkt att det på min varierar från fall till fall, har ingen aning om varför om underlaget kanske kan påverka?
jag har iaf svårt att göra något vettigt om jag inte håller i den. Det går, men man får ######s en del. PIN-kod t.ex är inte så smart att slå in utan "jordning"
Postad 15 March 2010 - 14:04
Jag provade med min och mycket riktigt, har jag den liggandes på mitt glasbord och bara rör skärmen så reagerar den väldigt dåligt på tex backspace när jag ska skriva SMS, lägger jag dock ett finger mot metallramen så funkar det prima.Har ingen teknisk förklaring på det hela men har läst att så är fallet & det märks även tydligt om man lägger ned den & skriver, dålig känslighet i kanterna på skärmen. Lägger man då ett finger mot metallen så blir det genast bättre. Enligt de foruminlägg jag läst så verkar det även vara lite olika mellan exemplaren hur känsliga dom är för detta.
Håller jag dock mobilen i handen, utan att beröra metallramen, och gör samma test så fuinkar det däremot felfritt...
Förstår mig inte på detta :S
Postad 15 March 2010 - 20:29
Ny uppdatering snart? Fick du ny skärm/glas? Hoppas det gick lika smidigt för dig som för mig.
Postad 16 March 2010 - 12:40
Hur skall man kunna spela upp video inspelad med Hero på en Vista PC? Det fungerar faktiskt på min jobb laptop via WMP men det fungerar inte på min kollegas. Vi har två identiska datorer. Jag som är admin på min dator har installerad en hel del under resans gång. Då fick man något med som löser nämligen problemet. Men jag kan inte lista ut vad det är för något. Måste vara codec ju.
Några tipps?
Postad 16 March 2010 - 21:07
Postad 23 March 2010 - 09:27
Jag provade med min och mycket riktigt, har jag den liggandes på mitt glasbord och bara rör skärmen så reagerar den väldigt dåligt på tex backspace när jag ska skriva SMS, lägger jag dock ett finger mot metallramen så funkar det prima.
Håller jag dock mobilen i handen, utan att beröra metallramen, och gör samma test så fuinkar det däremot felfritt...
Förstår mig inte på detta :S
Skulle bara tipsa er som har svårt att använda bokstäverna längst till höger och vänster på skärmen. Jag hade garanti kvar och lämnade in den hos Anovo (fd Engströms) i Sickla och de bytte displayen och nu fungerar den perfekt.
Postad 23 March 2010 - 20:53
Vad telefonen håller på med är oklart men det har nåt med uppkopplingen att göra då pilarna för upp- och nedladdning lyser och blinkar. Om jag stänger av uppkopplingen så slutar den, men startar omedelbart igen så fort jag startar. Inte heller inträffar det då jag är online via trådlöst nätverk. Reboot av telefonen gör ingen skillnad.
Jag har tele2 snackis, abonnemang, och 200 MB/mån om det nu spelar någon roll. 3G-uppkopplingen har jag oftast avstängd.
Någon som har samma bekymmer eller kanske en lösning?
Postad 24 March 2010 - 20:33
Min hero har en störig egenhet som jag undrar om det är fler som har stött på. Exempel: jag öppnar webbläsaren och så markeras alla länkar som finns på sidan, en i taget tills man är längst ner i högra hörnet på sidan. Den öppnar inga länkar utan hoppar liksom bara mellan dem. Likadant om man skriver mail eller sms, rätt som det är är inte meddelanderutan markerad längre utan skickaknappen, fruktansvärt störigt. Och om man nu bara ska titta på en annan startsidan (av de sju som hero har) så rullar den iväg längst till höger.
Hade lite utav det problemet jag också. Det är nästan garanterat skärmen på din med.
Jag fick glaset/fronten utbytt på garantin, och nu fungerar mobilen helt perfekt igen.
Postad 25 March 2010 - 23:57
Fuck, ska man bhöva skicka in den på garantin bara för det?
Nån som har erfarenhet av hur expansys är med sina garantiärenden? haha
Postad 26 March 2010 - 10:26
Hade lite utav det problemet jag också. Det är nästan garanterat skärmen på din med.
Jag fick glaset/fronten utbytt på garantin, och nu fungerar mobilen helt perfekt igen.
Jaha, där ser man. Men jag tycker det är konstigt om det är skärmen det är fel på då problemet försvinner när mobila nätverket stängs av.
Ska kontakta Dustin och/eller HTC och se vad som händer.
Postad 28 March 2010 - 19:43
Jag har haft samma problem ibland, att den rullar till höger av sig själv. Jag har främst märkt detta på startsidorna, då den helt plötsligt rullar till höger och hamnar på sista sidan till slut. För min del har det räckt med att torka av skärmen ordentligt så har detta upphört. Jag har antagit att det är något på skärmen som "fastnat" och gör att den tror att jag försöker gå till höger genom att dra med fingret, men det kanske är något annat som är fel? Hursomhelst så klagar jag inte så länge det räcker för mig att bara torka av den.Min hero har en störig egenhet som jag undrar om det är fler som har stött på. Exempel: jag öppnar webbläsaren och så markeras alla länkar som finns på sidan, en i taget tills man är längst ner i högra hörnet på sidan. Den öppnar inga länkar utan hoppar liksom bara mellan dem. Likadant om man skriver mail eller sms, rätt som det är är inte meddelanderutan markerad längre utan skickaknappen, fruktansvärt störigt. Och om man nu bara ska titta på en annan startsidan (av de sju som hero har) så rullar den iväg längst till höger.
...
Postad 01 April 2010 - 17:54
Postad 02 April 2010 - 23:01
eller ska jag försöka få tag på en begagnad hero? någon här som vill sälja en hero för runt 2000? pm mig...
Postad 29 April 2010 - 08:37
Postad 15 May 2010 - 09:37
Postad 14 June 2010 - 21:46
Jag är helt såld på Hero'n, men ska jag istället vänta på en ny HTC?
Vänta? Den heter väll Legend och går att köpa utan problem. Wildfire är ett annat alternativ som kommer att dyka upp snart. Desire är den ultimata mobilen just nu. Leker med tjejens lur hela tiden. SÅ GYRM!
Postad 18 June 2010 - 22:33
/vilden
Redigerat av vilden, 18 June 2010 - 22:48.
Postad 19 June 2010 - 09:45
Ang den nya rommen så fixar den nog inte så mycket, det är 1 av 2 uppdateringar som ska förbereda 2.1 när den kommer slutet av juni.
Postad 20 June 2010 - 13:54
Först tankade jag ner och packade upp den här filen: http://liveimage.htc...upagwzkrpms.zip och tittade på installationsskriptet i katalogen META-INF/com/google/android/update-script . Det först testar och sedan patchar drygt 200 filer i katalogerna /system/app/ och /system/framework/ plus några till så det verkar ju som den gör något i alla fall. MEN...
För skojs skull drog jag därefter också ner den fulla rommen så jag kunde jämföra 2.73.405.5 och 2.73.405.6_r mer i detalj och efter att ha packat upp apk- och jar-arkiv och jämfört filer under någon timmes tid kan jag med rätt stor säkerhet säga att den mest betydande förändringen förutom versionsnumret är att CERT.RSA i /app/HtcContacts.apk har uppdaterats.
Om det innebär att de förbereder telefonerna för 2.1 eller inte låter jag vara osagt. En möjlighet är att de kommer säkra upp telefonen rejält mot hackande i och med uppdateringen och försöker se till att så många som möjligt har gått tillbaka till originalrommen innan dess.
Redigerat av BrokenDreams, 20 June 2010 - 13:56.
Postad 28 June 2010 - 09:12
Hur får jag fram den rutan igen eller hur startar man uppdateringen manuellt?
Postad 28 June 2010 - 10:02
För det första verkar det bara vara en förberedande uppdatering inför 2.1
För att få fram uppdateringen igen kan man ställa fram datumet ett år. När man gjort det ploppar uppdateringsfrågan upp igen.
Postad 28 June 2010 - 21:07
För att få ner den gå till Inställningar>Om telefonen>Systemuppdateringar>Sök nu.
Postad 28 June 2010 - 23:31
äntligen
Postad 28 June 2010 - 23:34
Alla program och password var kvar efter uppdateringen.
Länkar och vidgets som fanns på "desktopen" var borta men gick lätt att återställa.
Postad 28 June 2010 - 23:44
Postad 30 June 2010 - 18:42
Är det bara jag eller...? Går till Inställningar>Om telefonen men där finns ingen "systemuppdateringar". De som är valbara heter Status, Juridisk information och Systemets självstudie. Inget händer när jag trycker på menu. Vad är det jag har missat?För att få ner den gå till Inställningar>Om telefonen>Systemuppdateringar>Sök nu.
Sen undrar jag också lite om den första packen. Klickar på versionsnumret på htc:s supportsida och hamnar då på en sida där det bl a står "release date 2009-09-11". Är inte detta uppdateringen som kom i höstas? Vart hittar jag den nya?
Har inte fått någon uppdateringsinformation än men hoppas på det innan helgen då jag kommer att vara utan wifi ett par dagar! Telefonen är i alla fall noggrannt backupad vid det här laget :-)
Postad 30 June 2010 - 19:41
Är det bara jag eller...? Går till Inställningar>Om telefonen men där finns ingen "systemuppdateringar". De som är valbara heter Status, Juridisk information och Systemets självstudie. Inget händer när jag trycker på menu. Vad är det jag har missat?
Sen undrar jag också lite om den första packen. Klickar på versionsnumret på htc:s supportsida och hamnar då på en sida där det bl a står "release date 2009-09-11". Är inte detta uppdateringen som kom i höstas? Vart hittar jag den nya?
Har inte fått någon uppdateringsinformation än men hoppas på det innan helgen då jag kommer att vara utan wifi ett par dagar! Telefonen är i alla fall noggrannt backupad vid det här laget :-)
du behöver installera den uppdateringen först (om du inte redan har den). Därefter kommer du att kunna få de nya uppdateringarna. En förberedande och slutligen 2.1
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6
åäö i e-postmeddelanden
18 filmer
43 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?