Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *

9082 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 March 2010 - 17:06

NiklasLundis
  • NiklasLundis
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
vad innebär avsaknad av bluetoothprofiler... Förstår inte riktigt det?

Postad 02 March 2010 - 17:28

lungberg
  • lungberg
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Du kan ju köpa mobilen kontant hos tre. Kanske inte lika billigt som hos katshing eller någon annan webbutik men vill man ha en glassig mobil så.... Själv ska jag ha en svart. Vitt är för kärringar och iphone ägare i min bok :rolleyes: (vilket i princip är samma sak).

Nja 3 Kontant telefon lä jag inte köpa, då blir det ju garanterat en ful logga på ut sidan av telefonen och den vill man ju inte ha då man vill ha en telefon som är snygg, Men annars så utan den hade det ju inte varit några problem utan en bra idé.

Det som är lite surt är att jag stog i kö på en svart först med kö plats 97 på den svarta, sen var det så att jag ångra färg och har nu 24 i kö plats på den vita efter flera månader känns det som... och nu helt plötsligt så kommer detta besked, då är det inge skoj lägre att vänta!

Vitt för kärringar, nej skulle hellre vilja säga stilren...men svarta är helt okej med, ångrar djupt nu att jag bytte färg...Men återstår att se vecka 13 om det kommer någon vit x10:a med posten annars struntar jag i denna telefon.

Iphone för kärringar, ja...för i deras värd finns det ingen annan telefon utan spelar ingen roll vilka eller vilken naktdel telefonen har så är den ändå bäst enligt dom...haft en 3gs och enda jag gilla var zoom:en i webb och bilder...annars inget för mig, är f*n x1:an jag har nu bättre om den varit snabbare.

När det gäller x10:an blir man lite rädd när det gäller uppdatteringar, Haft p800, p900,p990 och x1:an när det gäller dessa sonyericsson:s telefoner som ska vara av samalags typ av telefon och till dom så har inte själva grund (os) programvaran uppdaterats någongång utan bara uppdateringar som kommer från sonyericsson....Som exempel x1:an nu så laggt in 6.5 själv Och det är lite trök om det skulle bli så, för blir nästan aldrig bra utan laggar om man lägger in ett rom själv...Plus att garantin försvinner.
Bara hoppas att de håller de det sagt om 2,1 osv...och att de inte bara släpper sina egna uppdateringar, Men har stora förhoppningar på denna telefon...Bara inte 3 har ställt till detta nu.

Postad 02 March 2010 - 18:00

Fredde S
  • Fredde S
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Nja 3 Kontant telefon lä jag inte köpa, då blir det ju garanterat en ful logga på ut sidan av telefonen och den vill man ju inte ha då man vill ha en telefon som är snygg, Men annars så utan den hade det ju inte varit några problem utan en bra idé.

Det som är lite surt är att jag stog i kö på en svart först med kö plats 97 på den svarta, sen var det så att jag ångra färg och har nu 24 i kö plats på den vita efter flera månader känns det som... och nu helt plötsligt så kommer detta besked, då är det inge skoj lägre att vänta!

Vitt för kärringar, nej skulle hellre vilja säga stilren...men svarta är helt okej med, ångrar djupt nu att jag bytte färg...Men återstår att se vecka 13 om det kommer någon vit x10:a med posten annars struntar jag i denna telefon.

Iphone för kärringar, ja...för i deras värd finns det ingen annan telefon utan spelar ingen roll vilka eller vilken naktdel telefonen har så är den ändå bäst enligt dom...haft en 3gs och enda jag gilla var zoom:en i webb och bilder...annars inget för mig, är f*n x1:an jag har nu bättre om den varit snabbare.

När det gäller x10:an blir man lite rädd när det gäller uppdatteringar, Haft p800, p900,p990 och x1:an när det gäller dessa sonyericsson:s telefoner som ska vara av samalags typ av telefon och till dom så har inte själva grund (os) programvaran uppdaterats någongång utan bara uppdateringar som kommer från sonyericsson....Som exempel x1:an nu så laggt in 6.5 själv Och det är lite trök om det skulle bli så, för blir nästan aldrig bra utan laggar om man lägger in ett rom själv...Plus att garantin försvinner.
Bara hoppas att de håller de det sagt om 2,1 osv...och att de inte bara släpper sina egna uppdateringar, Men har stora förhoppningar på denna telefon...Bara inte 3 har ställt till detta nu.

Köp en vit parallell importerad nalle. 3 lär inte ha världsmonopol på vita X-10:or. Det finns ett antal tyska sajter som folk har köpt telefoner från och som verkar bra. Kolla forumen på www.swedroid.se

Postad 02 March 2010 - 18:02

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0

Heh, ja det låter ju som att du ligger i X10ans målgrupp då :rolleyes:
Om jag utgår från mig själv och vad jag vant mig vid på Milestonen så:

- Kommer jag sakna live wallpapers.
- Multitouch kommer jag sakna något enormt (redan det en deal breaker egentligen)
- Voice search använder jag faktiskt en hel del och det fungerar fruktansvärt bra (inte att jämföra med ngn taskig Nokia-implementation :lol:
- Home++ har jag testat och det, precis som alla andra Home replacements jag testat, är fortfarande för buggigt, ostabilt och slött.
- Högre färgrymd = finare bilder (mindre banding)
Ang. BT-profiler så gäller det profiler för att koppla nallen till bilen (det kan jag både ha och mista).

Hehe, jag är nog rätt anpassningsbar... i vanliga fall inte, men just nu är jag väl det då jag att det inte är saker vi kommer vara utan, kanske bara vänta lite på.

Så du kommer ju få Live Wallpapers, multitouch, voice search, mer färger och allt detta kommer nog inte dröja så värst länge... vem vet, kanske har SE satsat ordentligt på detta och...

Tycker SE borde gå ut med att de ska stödja uppdateringa av OS på X10 i säg... 12 månader, men det är väl kanske för mycket begärt? Dock gjorde de ju något liknande nydligen på X2 så det finns ju lite hopp om det iaf.

Postad 02 March 2010 - 18:25

mikrokiwi
  • mikrokiwi
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Tycker SE borde gå ut med att de ska stödja uppdateringa av OS på X10 i säg... 12 månader, men det är väl kanske för mycket begärt? Dock gjorde de ju något liknande nydligen på X2 så det finns ju lite hopp om det iaf.

Postad bild
7:57PM "All of the Xperia products that you see today will have an upgrade path." We've heard this message before with the X10 -- it's an important point for SE to be making here.

SE verkar satsa ganska så hårt på sin egna implementation av Android, de vill att den ska bli bra och verkar dessutom vilja att den ska utvecklas för att bli ännu bättre (tänker på creations t.ex). Kanske försöka locka över lite av folket som köper iPhones tror jag.
Angående just uppdateringarna verkar de ha lärt sig av sina misstag :rolleyes:

Postad 02 March 2010 - 18:30

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0

http://www.engadget....ess-conference/
SE verkar satsa ganska så hårt på sin egna implementation av Android, de vill att den ska bli bra och verkar dessutom vilja att den ska utvecklas för att bli ännu bättre (tänker på creations t.ex). Kanske försöka locka över lite av folket som köper iPhones tror jag.
Angående just uppdateringarna verkar de ha lärt sig av sina misstag :rolleyes:

Ja, det får vi hoppas... låter kanon iaf :lol:

Finns en ny film på bloggen nu om att lägga upp filmer på youtube.

http://blogs.sonyeri...ith-xperia-x10/

Första gången jag såg att de körde svenska tecken på X10...

Funkade filmen för er på den länken? Testa här annars
http://www.youtube.c...player_embedded

Redigerat av zippiz, 02 March 2010 - 18:35.

Postad 02 March 2010 - 19:48

sefors
  • sefors
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Detta verkar kult

http://creations.sonyericsson.com/

http://www.youtube.c...h?v=AF_qQSNOiM0

Ja det där var faktiskt riktigt coolt.

Postad 02 March 2010 - 20:11

Fredde S
  • Fredde S
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Heh, ja det låter ju som att du ligger i X10ans målgrupp då :rolleyes:
Om jag utgår från mig själv och vad jag vant mig vid på Milestonen så:

- Kommer jag sakna live wallpapers.
- Multitouch kommer jag sakna något enormt (redan det en deal breaker egentligen)
- Voice search använder jag faktiskt en hel del och det fungerar fruktansvärt bra (inte att jämföra med ngn taskig Nokia-implementation :D
- Home++ har jag testat och det, precis som alla andra Home replacements jag testat, är fortfarande för buggigt, ostabilt och slött.
- Högre färgrymd = finare bilder (mindre banding)
Ang. BT-profiler så gäller det profiler för att koppla nallen till bilen (det kan jag både ha och mista).

Alla problemen som du räknar upp kommer säkert lösa sig ganska omgående tror jag, iallafall om x-10 (som det verkar nu) bir en försäljning succé. Då kommer säkert massor med rootkits som man kan köra om man inte orkar vänta på 2.x uppdateringen. Själv tycker jag att jag kommer få fira julafton två ggr eller rättare sagt tre ggr i år. En om några veckor när luren släppts, när sedan den första uppståndelsen har lagt sig kommer uppdateringarna. Sist men inte minst har vi dagen då tomten kommer, om man varit snäll vill säga ( vilket dessvärre inte inbegriper undertecknad). :lol:

Postad 02 March 2010 - 20:14

Unregistered42102
  • Unregistered42102
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0
http://blogs.sonyeri..._campaign=blogs

Anderson King says:
March 2, 2010 at 4:25 pm
Hi Thomas,
The current version of Creatouch™ only allows you to personalize your wallpapers. Unfortunately “Themes” and Themes creator are not yet supported on the Android platform.
We plan to steadily improve Creatouch™ and the functionality contained in the app and we are currently investigating the newest releases of Android (FroYo and Gingerbread) to see what we can achieve there.
//Anderson

Postad 02 March 2010 - 20:39

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0
Kanske lite OT här inne, men en del här kanske även berör oss... multi touch bland annat... :rolleyes:
Apple stämmer HTC

Postad 02 March 2010 - 20:44

deezel
  • deezel
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0

Kanske lite OT här inne, men en del här kanske även berör oss... multi touch bland annat... :rolleyes:
Apple stämmer HTC

Man kan ju inte låta bli att ta sig för pannan när man läser detta citat:

We think competition is healthy, but competitors should create their own original technology, not steal ours.

Postad 02 March 2010 - 20:44

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Kanske lite OT här inne, men en del här kanske även berör oss... multi touch bland annat... :lol:
Apple stämmer HTC

hmm...de här stäminingarna ska man nog ta med en nypa salt. Var ju bara någon månad sedan nokia stämde apple för något liknande. Om det ligger sanning i det gör de nog bara upp ekonomiskt. Men vi får väl se. :rolleyes:

http://www.idg.se/2....pple-for-iphone

Redigerat av theclone, 02 March 2010 - 20:47.

Postad 02 March 2010 - 21:02

mikrokiwi
  • mikrokiwi
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Man kan ju inte låta bli att ta sig för pannan när man läser detta citat:

We think competition is healthy, but competitors should create their own original technology, not steal ours.

speciellt när man ser denna:
http://www.youtube.c...h?v=CW0DUg63lqU
:rolleyes:

Redigerat av mikrokiwi, 02 March 2010 - 22:19.

Postad 02 March 2010 - 21:31

kyuugi
  • kyuugi
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
kanske redan postat http://www.esato.com...cle.php/id=1862

Postad 03 March 2010 - 07:45

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Apple stämmer HTC

Det som det där bråket bottnar i är väl att HTC inte betalat några licenspengar till apple för att låna några av deras patent.
Eller är jag helt ute och cyklar?
För bara man betalar licensen är det väl fritt fram?

Postad 03 March 2010 - 08:24

silverkillen
  • silverkillen
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Var en fågel som kvittrade i mitt öra, har vi ett släpp datum nu eller ?

Postad 03 March 2010 - 09:19

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Det som det där bråket bottnar i är väl att HTC inte betalat några licenspengar till apple för att låna några av deras patent.
Eller är jag helt ute och cyklar?
För bara man betalar licensen är det väl fritt fram?

Det är nog betydligt mer mångbottnat än så. Detta ska nog snarare ses som en krigsförklaring på Android (by proxy) från Apples sida.
Engadget har en intressant post där de går in och ger en översiktlig förklaring på alla 20 potentiella "patentintrång"...

http://www.engadget....tent-breakdown/

...och de skulle vara applicerbara på vilken smartphonetillverkare som helst. Att de valt HTC är sannolikt för att de är den största tillverkaren av Androider. Nu råkar det ju dock vara så att HTC varit i smartphonesvängen betydligt längre än Applse så de lär nog sitta på en hög IP dem med...
Game on.

Postad 03 March 2010 - 09:51

NiklasLundis
  • NiklasLundis
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

Nu blev jag nyfiken..vad är detta.!?

Postad 03 March 2010 - 10:11

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Jajemensan, CDON har satt datum på svart X10 nu:

Beräknad i lager 2031-12-31

Give or take ett decennie :rolleyes:

Postad 03 March 2010 - 10:16

NiklasLundis
  • NiklasLundis
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

Jajemensan, CDON har satt datum på svart X10 nu:

Beräknad i lager 2031-12-31

Give or take ett decennie :rolleyes:

haha.. Fan då blir jag nog tvungen att ta en annan lur :lol:

Postad 03 March 2010 - 14:12

kyuugi
  • kyuugi
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Ok, har fått MW-600 nu.. första intrycket är att det är ett riktigt nice headset, ska testa lite med X1:an och rapportera tillbaks om några timmar. Första reslutaten är dock att i en lägenhet på 100 kvm så kan man inte komma tillräckligt långt från telefonen för att förlora ljud eller mic under ett samtal ;)

Postad 03 March 2010 - 14:43

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0
Låter lovande!
Håll oss gärna uppdaterade ;)

Postad 03 March 2010 - 15:28

kyuugi
  • kyuugi
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
UPDATE: Har kopplat headsettet till två olika datorer, dock hittar ingen av datorerna drivrutiner. Däremot pairas headsettet, men inget ljud so far. Musik från telefonen strömmas bra, dock är det inte lika bra range på musik, efter ca 7m med väggar emellan så börjar musiken brytas upp om man rör på sig. Står man däremot still så märks ingen skillnad i kvalité. Känslan i volym-scrollen är bra, förstår inte varför recensionerna ger den dåligt betyg. Att paira går skitlätt samt att byta mellan olika devices. Har inte fått något track-id än,däremot står det nummer samt namn när någon ringer.

edit: Nu kan jag gå runt hela lägenheten utan att musiken försvinner, vet inte vad som hände förra gången.

Redigerat av kyuugi, 03 March 2010 - 15:30.

Postad 03 March 2010 - 15:31

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0
Liten videosnutt inspelad med X10
http://www.youtube.c...h?v=juC9ZxlIYsQ

Postad 03 March 2010 - 17:13

silverkillen
  • silverkillen
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Liten videosnutt inspelad med X10
http://www.youtube.c...h?v=juC9ZxlIYsQ

Den kvaliten duger ju för att ladda upp till youtube

Postad 03 March 2010 - 20:16

Seriouz
  • Seriouz
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
Jag vill ändå ha ett definitivt svar av SE om när de kommer möjliggöra uppdatering till Android 2.0 innan jag köper x10an, det är ngt många vänner till mig håller med om också.

Redigerat av Seriouz, 03 March 2010 - 20:17.

Postad 03 March 2010 - 20:18

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Jag vill ändå ha ett definitivt svar av SE om när de kommer möjliggöra uppdatering till Android 2.0 innan jag köper x10an, det är ngt många vänner till mig håller med om också.

Då är det bara att vänta...ta ett glas rött så länge... ;)

Postad 03 March 2010 - 20:24

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

2.0 lär det väl inte bli, utan 2.1 eller 2.5?
Men när lär dom nog inte kunna svara på innan releasen gissar jag på, iom att dom inte gått ut med mer än v13 än. ;)

Postad 03 March 2010 - 20:25

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Då är det bara att vänta...ta ett glas rött så länge... ;)

det är väl så, sitt inte uppe gott folk, det här drar nog ut på tiden!.. ;)

Postad 03 March 2010 - 20:49

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0
Personligen tror jag vi kommer få information från SE om vilken uppdatering och ungefär när den kommer innan X10 släpps...

Händer ju inte så mycket just nu så...ni som sitter här, vad använder ni för telefoner idag?

Själv köra jag (tyvärr) med tre stycken.
* Nokia 5800 med Symbian, min privata telefon som jag använder som surf, musik, och podcast-lur. Den som används mest med andra ord.
* SE 530i, en gammal stackare som fungerat utmärkt men används 99% bara till samtal, ibland lite opera mini. Arbetstelefon.
* HTC Cruise, Windows mobile. Telefon som jag använder för att avrapportera mina jobb... önskar det var en webbaserad lösning så man kunde använda sin X10 till det här istället. Tyvärr måste vi använda ett sim-kort som går via Tyskland... så endast till avrapport, inga samtal eller surf.

Hoppas på att ersätta de två översta med min X10, hade också velat bli av med min Cruise så får väl börja tjata på chefen om att vi måste ha Android som plattform, eller varför inte webbaserat som sagt ;)

En sak till, bara jag som tyckte kvaliteten på youtube-filmerna från X10 var i rätt dålig kvalitet. Hoppas det går få bättre än så där. Eller har man bara blivit bortskämd med de filmer som lagts upp från Vivaz?

Postad 03 March 2010 - 21:04

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Personligen tror jag vi kommer få information från SE om vilken uppdatering och ungefär när den kommer innan X10 släpps...

Händer ju inte så mycket just nu så...ni som sitter här, vad använder ni för telefoner idag?

Själv köra jag (tyvärr) med tre stycken.
* Nokia 5800 med Symbian, min privata telefon som jag använder som surf, musik, och podcast-lur. Den som används mest med andra ord.
* SE 530i, en gammal stackare som fungerat utmärkt men används 99% bara till samtal, ibland lite opera mini. Arbetstelefon.
* HTC Cruise, Windows mobile. Telefon som jag använder för att avrapportera mina jobb... önskar det var en webbaserad lösning så man kunde använda sin X10 till det här istället. Tyvärr måste vi använda ett sim-kort som går via Tyskland... så endast till avrapport, inga samtal eller surf.

Hoppas på att ersätta de två översta med min X10, hade också velat bli av med min Cruise så får väl börja tjata på chefen om att vi måste ha Android som plattform, eller varför inte webbaserat som sagt ;)

En sak till, bara jag som tyckte kvaliteten på youtube-filmerna från X10 var i rätt dålig kvalitet. Hoppas det går få bättre än så där. Eller har man bara blivit bortskämd med de filmer som lagts upp från Vivaz?

Nej det är nog en rimlig gissning, men som jag förespråkat innan, den funkar precis lika bra ändå ;)

Själv har jag en C905 privat och en Nokia 5500 sport, tror den heter så iaf.. :P
Men sen blir det X10 privat och C905 som jobb, bara för att jag älskar kameran och (inte att skjuta under stolen) hatar nokian..

Postad 03 March 2010 - 22:12

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
iphone och en n900. väntar på x10 mini och en upgrade till 2,x...såvida det inte dyker upp en mindre telle. eller att x10:an skulle visa sig vara uber grym. kanske man måste ha en sådanisåfalll...vi får se. borde få rabatt om man köpte en stor och en liten x10:a. men sådana dealar finns sällan ;)

Redigerat av theclone, 03 March 2010 - 22:14.

Postad 03 March 2010 - 23:33

Unregistered42102
  • Unregistered42102
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0
New firmware released for X10 today R1EA006...

från Esato

Postad 04 March 2010 - 02:17

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0
Använder en W995 nu, hade min gamla W810i ett par månader efter reklamationen av X1an som höll på att driva mig vansinnig delvis pga kass mottagning.

Postad 04 March 2010 - 02:56

W0lfie_91
  • W0lfie_91
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
kör med en k850i nu å den verkar ha gjort sitt, så nu sitter man å väntar på denna mobil som jag är grymt sugen på :)

Postad 04 March 2010 - 08:34

Vis6
  • Vis6
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

kör med en k850i nu å den verkar ha gjort sitt, så nu sitter man å väntar på denna mobil som jag är grymt sugen på :)

Sitter på samma telefon, har krånglat en del men har ändå vart min trogne vapendragare ett jäkla tag nu =)

Redigerat av Vis6, 04 March 2010 - 08:34.

Postad 04 March 2010 - 08:34

Unregisteredf89c404c
  • Unregisteredf89c404c
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0
Här sitter man på en w715 förvärvad genom jobbet, tyvärr ska jag byta jobb annars hade jag sannolikt kunnat fått en X10 genom jobbet. Nu lade jag dock en pre-order på en vit X10 så har man lite tid på sig att klämma och känna på den svarta innan man tar det slutgiltiga beslutet.

Jag funderar på att gå över från Telia till Telenors Surf-abonnemang, är det någon som har några kommentarer kring det? jag jämförde lite igår och upptäckte att med min samtalsprofil så skiljer det endast någon hundralapp sett på 24-månader mellan de olika abonnemang jag kikade på(Telia, Halebop och Telenor med minst 3GB surf). Finns det någon anledning till att INTE gå över till Telenor? Anledningen till att jag ska gå över är att jag inte vet om det räcker med 3GB/5GB som Halebop/Telia har i synnerhet inte om man får för sig att kika lite fotbolls-VM eller nåt annat på telefonen i sommar, dessutom så borde jag kunna använda telefonen som 3G-modem till datorn om jag skulle vilja. Det jag är osäker på är Telenors utrustning och täckning i Sverige.

För övrigt om någon funderar varför jag väljer att teckna ett 24-månaders abonnemang så jämförde jag med att teckna ett 12-månaders abonnemang och det skiljer inte många hundralappar där om man räknar ihop totalkostnaden (abonnemang+telefon+samtalskostnad för hela bindningstiden) så då tänkte jag att om jag ångrar mig efter 12 månader så kan jag väl lösa ut mig från abonnemanget då...

Detta blir min första smartphone/touchpryl. Spännande. Behöver man verkligen ha ett skärmskydd? förlorar man något på det? tex känslighet.

//D

Redigerat av Unregisteredf89c404c, 04 March 2010 - 08:37.

Postad 04 March 2010 - 08:37

tartkennet
  • tartkennet
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Ja här är ytterligare en som sitter med en K850i. Har fungerat prickfritt för mig dock under de två åren jag haft den. Men det känns verkligen som det är dags att byta upp sig nu! :)

Postad 04 March 2010 - 08:42

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

New firmware released for X10 today R1EA006...

från Esato

Japp och jag hoppas jag skall kunna pröva den fw till helgen :)

Postad 04 March 2010 - 10:30

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Här sitter man på en w715 förvärvad genom jobbet, tyvärr ska jag byta jobb annars hade jag sannolikt kunnat fått en X10 genom jobbet. Nu lade jag dock en pre-order på en vit X10 så har man lite tid på sig att klämma och känna på den svarta innan man tar det slutgiltiga beslutet.

Jag funderar på att gå över från Telia till Telenors Surf-abonnemang, är det någon som har några kommentarer kring det? jag jämförde lite igår och upptäckte att med min samtalsprofil så skiljer det endast någon hundralapp sett på 24-månader mellan de olika abonnemang jag kikade på(Telia, Halebop och Telenor med minst 3GB surf). Finns det någon anledning till att INTE gå över till Telenor? Anledningen till att jag ska gå över är att jag inte vet om det räcker med 3GB/5GB som Halebop/Telia har i synnerhet inte om man får för sig att kika lite fotbolls-VM eller nåt annat på telefonen i sommar, dessutom så borde jag kunna använda telefonen som 3G-modem till datorn om jag skulle vilja. Det jag är osäker på är Telenors utrustning och täckning i Sverige.

För övrigt om någon funderar varför jag väljer att teckna ett 24-månaders abonnemang så jämförde jag med att teckna ett 12-månaders abonnemang och det skiljer inte många hundralappar där om man räknar ihop totalkostnaden (abonnemang+telefon+samtalskostnad för hela bindningstiden) så då tänkte jag att om jag ångrar mig efter 12 månader så kan jag väl lösa ut mig från abonnemanget då...

Detta blir min första smartphone/touchpryl. Spännande. Behöver man verkligen ha ett skärmskydd? förlorar man något på det? tex känslighet.

//D

Tjena!
Om du vet ungefär hur mycket du ringer för så ta inget Telenor Surf Abonnemang! På surfabbonemanget så betalar du 199:- för något du kan köpa som tilläggstjänst till dom andra abonnemangern för 119:-...

Postad 04 March 2010 - 10:48

Unregisteredf89c404c
  • Unregisteredf89c404c
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0

Tjena!
Om du vet ungefär hur mycket du ringer för så ta inget Telenor Surf Abonnemang! På surfabbonemanget så betalar du 199:- för något du kan köpa som tilläggstjänst till dom andra abonnemangern för 119:-...

Ja, du kanske har rätt. Jag pratar ganska lite och räknade med 100st samtal á 1 minut, men blir det lite mer så blir det billigare med tex. Telenor 199kr.

Jag ska överväga saken, tack.

Postad 04 March 2010 - 11:19

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Ja, du kanske har rätt. Jag pratar ganska lite och räknade med 100st samtal á 1 minut, men blir det lite mer så blir det billigare med tex. Telenor 199kr.

Jag ska överväga saken, tack.

Lugnt:) För i dom 199 som man betalar så får man BARA surfen. Man får alltså betala extra för alla samtal, sms och mms. Inget av det går att dra av på dom 199. Förstår inte hur Telenor har tänkt, och det visste inte snubben på deras kundtjänst iheller..

Postad 04 March 2010 - 12:40

Unregistered38c95f32
  • Unregistered38c95f32
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0
Telenor har fruktansvärt dålig täckning i hela Norrland. Men håller du dig mest i storstäderna så är det väl ett bra val. Jag är lite osäker på hur det är mellan städerna i södra Sverige.

Jag ska skaffa ett abonnemang hos Halebop med något av surfpaketen. Väldigt smidigt att man kan byta mellan de olika paketen månad för månad(uppsägningstid 30 dagar på båda). Jag får studentdrabbat på deras vänner abonnemang så jag betalar bara 29kr / månad för det så då kommer jag ganska billigt undan.

Jag sitter just nu med en SE P1i som jag haft i 3 år nu. Jag tycker den är riktigt bra för att ringa och smsa(har en väldigt bra app för det) med men man känner sig lite begränsad när man ska göra annat smartphone-grejer. Jag surfar ibland också men Opera Mobile och det funkar okej, men det är ju långt ifrån smidigt. Lite seg är den också.
Har funderat ganska länge på att köpa en ny telefon. jag var väldigt nära på att köpa en HTC Hero i slutet av sommaren men sedan fick jag nys om nästa genereations Androidmobiler med 1GHz CPUer så då kände jag att jag ville vänta. Jag blev genast intresserad av X10 främst på grund av den riktigt snygga designen.

Postad 04 March 2010 - 12:50

SimonZ
  • SimonZ
  • Forumräv

• 574 inlägg
  • 0

Lugnt:) För i dom 199 som man betalar så får man BARA surfen. Man får alltså betala extra för alla samtal, sms och mms. Inget av det går att dra av på dom 199. Förstår inte hur Telenor har tänkt, och det visste inte snubben på deras kundtjänst iheller..

Man får ju ringa för de 199 man betalar, eller hur menar du?

Postad 04 March 2010 - 12:56

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Man får ju ringa för de 199 man betalar, eller hur menar du?

Nope, inte om du tar surfabbonemanget, de 199:- det abonnemanget kostar kan du bara använda till surfning. Men tar du ett Telenor 199 så får du 199:- att ringa,smsa och mmsa för + att du kan lägga till fri surf i HSDPA hastighet för 119:- i månaden.
Eller om du bara ringer för 99:- och lägger till 119:- för fri surf, då landar du på 218:- i månaden där du får ringa,smsa och mmsa för 99:- samtidigt som du får fri surf i turbo-3g:) Ja du/ni fattar matematiken:)
Edit_
Dom har lagt till lite info sen jag var på Telenors sida sist, Surf abonnemanget är tydligen ett abonnemang riktat till Iphone, men någon får ändå förklara för mig hur man kan tjäna på att ta ett Surfabbonemang?

Redigerat av Unregisteredc83518bd, 04 March 2010 - 13:01.

Postad 04 March 2010 - 13:04

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0
https://shop.netcom....sson/x10i-white
"Forhåndsbestill! Forventes inn 17.03."

Postad 04 March 2010 - 13:10

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

https://shop.netcom....sson/x10i-white
"Forhåndsbestill! Forventes inn 17.03."

På den vita tom..
Antingen gör dom en 'Komplett/InWarehouse' eller så.. :)

Det börjar gå undan mot Q1´s slut, sol, takdropp, längre dagar, X10 release...?

Postad 04 March 2010 - 13:52

sm6rrp
  • sm6rrp
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

//D

Nu är det så att du kan välja Telenor 99 kr i månaden som du kan ringa sms mmsa eller 149 kr samma sak där, och lägger till mobilsurf för 149 kr i månaden och det är obegränsat med data och inte som dom andra som sänker din hastighet efter ett visst antal MB, när det gäller täckningen så spelar det inte roll igentligen vilken operartör du väljer när det gäller täckningen, efter som det inte FINNS någon operatör som kan lova dej täckning över allt för dom ljuger dom säger jag, Telia är bäst norrland, men bor du söder ut så spelar det ingen större roll vad du väljer, har kört med samtliga opertörer så jag vet vad jag pratar om, har dessutom jobbat på Dialect
mvh Crister

Postad 04 March 2010 - 14:46

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0

Nu är det så att du kan välja Telenor 99 kr i månaden som du kan ringa sms mmsa eller 149 kr samma sak där, och lägger till mobilsurf för 149 kr i månaden och det är obegränsat med data och inte som dom andra som sänker din hastighet efter ett visst antal MB, när det gäller täckningen så spelar det inte roll igentligen vilken operartör du väljer när det gäller täckningen, efter som det inte FINNS någon operatör som kan lova dej täckning över allt för dom ljuger dom säger jag, Telia är bäst norrland, men bor du söder ut så spelar det ingen större roll vad du väljer, har kört med samtliga opertörer så jag vet vad jag pratar om, har dessutom jobbat på Dialect
mvh Crister

Eftersom jag bor längs norra kusten så har jag riktat in mig på Telia eller Halebop (går i samma nät) och deras surf abonnemang för 59 resp 69 kr. (0.5 Gb tak, vilket känns lite snålt, de kunde åtminstone ge 1-2 GB fri per månad för den summan kan man tycka), eller låta iptv ingå i denna (så man fick se hur mycket som helst utan att det räknar bytes)

Postad 04 March 2010 - 15:16

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0
Nån som vet riktigt vilka olika alternativ man har hos telia?
Bor även jag längs norrlandskusten, surrar säkert 3-4timmar om dagen i telefon om dagen men har till vänner tjänsten.
Och är väl inte jättesugen att byta från telia.
Så vad har man för alternativ då?
Hur mycket får man surfa hos telia?
Har dom nån tjänst utan limit?

Redigerat av Pjuklarven, 04 March 2010 - 16:41.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.