Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - HTC HD2 *

2913 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC HD2 (Mobiltelefoner) 6 8,42 (49) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 06 augusti 2010 - 07:57

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Bara några kommentarer på dessa "fördelar" - jag kommer att testa Android själv (när jag har ett större minneskort) men jag har svårt att få en bild av vad det egentligen erbjuder.

*Tweaks etc är charmen med WM enligt mig. Det går att få nallen att se ut som man själv vill ha den. Hur är moddmöjligheterna för Android?

Det beror lite på vad man vill modda, men att ändra utsende, byta teman, bakgrundsbild osv är inga större problem, många funktioner kan nås via widgets, det beror lite på skaparen av programmet/widgeten.

*Jag antar att du menar widgets till skrivbordet (väder, RSS etc). Android har bra uppbyggnad där, till WM 6.5.x kan man dock som alternativ startskärm köra med SecondToday och koppla på widgets som uppdaterar startskärmen den vägen.

Helt rätt, men klart enklare i android, har dock ingen stor erfarenhet av WM 6.5

*Android Market är naturligtvis smidigt men jag är ingen anhängare till att konceptet med en programbutik (endast en) där allt måste laddas ner i nallen skall vara allenarådande (vilket journalister m.m gärna trummar in).

Till android finns faktiskt flera markets även om en del bara länkar vidare till ordinarie markets det finns även ett antal installers som gör det enklare att söka och hitta appz, har dock bara testat appbrain vilket är suveränt.
Nackdelen med androidmarket är att betalappz inte är släppta i sverige men finns ett par sätt att gå runt det om man rootar luren så kan man installera en market enabler. Den andra vägen är att skaffa ett utländskt sim-kort från nått land där market är öppet och sen ladda hem via wifi, sen en tid tillbaka så uppdateras appzen automatiskt även om man har det svenska simkortet i senare.
Det finns även möjlighet att sidoinstallera program, antingen via datorn eller via en direkt nedladdningslänk som man slår in i lurens webbläsare.

*Ljudkvaliteten avgörs av musikspelaren - det går därmed inte att rakt av säga att det OSet eller det OSet har bättre ljud. Det beror mycket på vilken musikspelare man använder. Däremot är det mycket möjligt att HTC t.ex har en mer neutral ljudbild i sin Androidspelare än den diskanthöjda varianten som finns i Audio Manager.

Provar man olika musikspelare märker man snabbt att de skiljer sig åt i ljudkvalitet och därför är det värt att experimentera. Om man har bra lurar vill säga.

Helt sant det skiljer mycket mellan olika appz, tyvärr så har jag inte hittat nån jämförbar med htcs när det gäller hantering iom att man inte behöver låsa upp lockscreen för att byta låt, pausa osv.

Det finns dock ett par områden där jag anser att WM äger android totalt och det är dokumenthantering av alla slag, har inte hittat ens ett medelmåttligt officepaket, och jag letar fortfarande efter ett bildbehandlingsprogram som håller måttet vilket jag hade i min WM 6.1, inte heller har jag hittat nått QWERTY som kan mäta sig med spbs :(

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 06 augusti 2010 - 08:13.

Postad 06 augusti 2010 - 09:06

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
När det gäller musikspelare till nallen har jag efter mycket sökande fallit för en: 40th Street iPlay. Dock är den mycket speciell (skärmdumpar finns i denna tråd) och är väl egentligen inget som jag rakt av kan rekommendera.

Anledningen till att jag valt den är av det enkla skälet att den har audiofil ljudkvalitet. Av de spelare jag tröskat igenom låter den helt klart bäst och faktum är att även mina Grado RS2 kan drivas till välljud med den. Just nu lyssnar jag i dessa ihop med iPlay på X1 (håller på att batterikalibrera den efter en flash).

Däremot är iPlay ganska svår att få tag på och gränsnittet är allt annat än fingervänligt. Dock flyter det på rätt bra på HD2 men det har inte ens fullskärm på en WVGA-lur.

Det finns en nyare version, PhantasmMP, men den kan enbart köpas med amerikanska kreditkort och har visserligen ett snyggare UI än iPlay men saknar mycket funktionalitet.

En sak är i.a.f klar och det är att en nalle kan driva ett par Grado SR225i eller RS2 på ett överraskande bra sätt och inte minst HD2an låter enligt mig långt bättre än förväntat, inte minst med iPlay.

Men som sagt, iPlay är en så speciell spelare att jag inte rakt av rekommenderar den. Det är enbart för maximal ljudkvalitet i riktigt bra lurar som den är bra.

Annars är Nitrogen ett utmärkt val. Den låter klart bättre än Audio Manager enligt min uppfattning (registren mer i balans, inte så diskantförskjuten) och kan fås med snygga gränsnitt. Fingervänlig m.m.

Ytterligare en variant är PocketPlayer som har ett mycket bra gränsnitt för musikbiblioteket men tyvärr strejkar den i WM 6.5.x. Ljudkvaliteten har jag inte testat på lång tid i det fallet men den förlorade mot Nitrogen vill jag minnas.

Iövrigt tackar jag för en bra beskrivning av Android. Det ger mig helt klart "vatten på min kvarn" att WM vinner för mina användningsområden. Just Office och bildhantering m.m är högt prioriterade av mig.

Men det skall bli intressant att köra Android på HD2 och se hur det fungerar.

Postad 06 augusti 2010 - 10:04

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Iövrigt tackar jag för en bra beskrivning av Android. Det ger mig helt klart "vatten på min kvarn" att WM vinner för mina användningsområden. Just Office och bildhantering m.m är högt prioriterade av mig.

Jag anser nog efter att ha använt de 3 stora systemen, WM, android och iphone att android har mer likheter med iphone än med wm. Den största skillnaden mellan iphone och android är friheten, både när det gäller systemet som sådant och design. (nu får jag väl skit från både androidfolket och iphonekillarna :( men det får man ta) Jag skulle dock vilja ta mig en närmare titt på wm 6.5, får väl se om xda har nån build till touch cruise bara för att testa :D

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 06 augusti 2010 - 10:08.

Postad 06 augusti 2010 - 12:07

BMR
  • BMR
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

1.Se till att mobilen är synkroniserad via Active Sync i windows
2.Installerad HardSPL
3.Installera ROM eller RADIO

När det kommer till rom så finns det ju så olika, men jag själv kör på Omega XT 4.1 fungerar och gör det jag vill

Du kan inte skriva en förklaring på svenska hur man ska göra och var man får tag i rätt HardSPL och Omega XT 4.1

Har SPL-1.66.0000, hur får jag 1.42.0000?

Redigerat av BMR, 06 augusti 2010 - 12:10.

Postad 06 augusti 2010 - 12:53

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1 862 inlägg
  • 0

Du kan inte skriva en förklaring på svenska hur man ska göra och var man får tag i rätt HardSPL och Omega XT 4.1

Har SPL-1.66.0000, hur får jag 1.42.0000?

HardSPL finns i tråden, bara att ladda ner

Omega XT 4.1 finns i samma subforum, klicka bara på ROM development så ska Omega komma fram

Postad 06 augusti 2010 - 14:55

BMR
  • BMR
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Kan man få ett svenskt XT9 till Omega XT 4.1?

Postad 06 augusti 2010 - 16:42

Unregisteredfc9b156f
  • Unregisteredfc9b156f
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Hej!dem som vill ha en bra mediaspelare,den nya Slide2Play är superb!!finns att köpa på marketplace på engelska,kostar 30kr,väldigt bra meny,skak-kontroll,m.m,bugs free,jå kör den på en pår veckor sedan och ska inte länge använda HTCs Audiomanager! :(
http://s2p.ac-s2.com/

Postad 06 augusti 2010 - 16:46

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1 862 inlägg
  • 0

Kan man få ett svenskt XT9 till Omega XT 4.1?

Ja, finns ett insticksprogram som löser det.

http://forum.xda-dev...wedish keyboard

Redigerat av Unregisteredbae06969, 06 augusti 2010 - 16:50.

Postad 06 augusti 2010 - 17:32

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Jag förstår inte varför man skall använda gammal HardSPL. Lägg in HardSPL3/2.08.HSPL som är den senaste.

När det gäller mediaspelare är S2P trevlig men jag måste säga att Nitrogen är ett bra alternativ dock. S2P använder enligt vad jag förstår Windows Media Player för avspelning medan t.ex Nitrogen och iPlay sköter allt sådant på egen hand, med egen dekodning av t.ex MP3.

Postad 06 augusti 2010 - 18:03

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1 862 inlägg
  • 0
Personligen använder jag HTC´s mediaspelare till musik och sen TCPMP när det kommer till filmer, helt nöjd än så länge

Postad 06 augusti 2010 - 18:53

AudioSmurf
  • AudioSmurf
  • Lärjunge

• 323 inlägg
  • 0

Men det skall bli intressant att köra Android på HD2 och se hur det fungerar.

Ja, du borde faktiskt ta och testa Android... jag var väldigt skeptisk innan jag testade men blev positivt överraskad. Jag gillar också att tweaka WM men att lägga in Android är ju en kul grej och ett tillfälle att tweaka ännu mer :(

För att testa lägg in denna builden på ett nyformatterat minneskort (skapa en mapp med namn Android och lägg alla filer där.

För att på enklast möjliga sättt starta Android kan jag rekommendera denna loadern som ger dig fina ikoner som du kan klicka på för att starta Android.

Som sagt... testa på ett tomt extrakort du har liggandes så sabbar du ingenting av din nuvarande installation av WM. När du lekt färdigt är det bara att stoppa tillbaks ditt vanliga minneskort så är allt som vanligt igen.

Jag har mkt skoj med Android på min HD2... har t.o.m. köpt ett par appar på Market som jag gillade.

Mvh... /AudioSmurf

Postad 06 augusti 2010 - 19:02

Unregisteredfc9b156f
  • Unregisteredfc9b156f
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

När det gäller mediaspelare är S2P trevlig men jag måste säga att Nitrogen är ett bra alternativ dock. S2P använder enligt vad jag förstår Windows Media Player för avspelning medan t.ex Nitrogen och iPlay sköter allt sådant på egen hand, med egen dekodning av t.ex MP3.

Jag här inte testad iPlay,men Nitrogen 1.1 här inte varit uppdaterad på ett år,det är en alpha version,jag använd den på min xperia x1 och fungerar bra,men på min hd2 crashar,finns ganska många media player för windows ,jag här testad den flesta,men tvär inte många är stabila!

Postad 06 augusti 2010 - 19:20

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Jag har Nitrogen 1.2a4 på min HD2 och den är stabil. Jag använder den dock på ett speciellt sätt: nämligen för att hålla igång musikspelningen hos iPlay då nallen går i viloläge. iPlay har den egenheten att den släcks ned annars (trots att jag ändrat i registret:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Contro l\Power\State\Unattended]
"wav1:"=dword:00000000

Därför har jag alltid Nitrogen igång (utan att spela musik via den) då den gör att iPlay inte stoppar musiken vid viloläge.

På stabilitetsfronten är det annars så att vissa spelare är dåligt optimerade för WM 6.5.x.

Edit: iPlay är mycket stabil och har inte strejkat en enda gång hos mig. Men som sagt, den är speciell och jag kan inte rakt av rekommendera den såvida man inte kräver det absolut yppersta inom ljudkvalitet. Den ger mycket bra ljud men gränsnittet är som sagt mycket gammalt och absolut inte fingeroptimerat heller, dock klarar jag att styra den problemfritt med fingrarna tack vare skärmstorleken på HD2.

Redigerat av Unregistered43b822d3, 06 augusti 2010 - 19:22.

Postad 06 augusti 2010 - 23:13

Givemeabreak
  • Givemeabreak
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
Vill bara tipsa om att senaste mattc releasen (1.5) fungerar sjukt bra det lilla jag hunnit testa. Har inga lagg kvar alls, allting bara flyter :) Nu är även videokameran fixad, dock inte med 720p ännu.
edit: Vi snackar android nu alltså, hehe

Redigerat av Givemeabreak, 06 augusti 2010 - 23:14.

Postad 07 augusti 2010 - 08:12

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Det låter intressant. Får testa när jag kan (minneskortet som sagt). Jag försökte faktiskt köpa ett minneskort för några dagar sedan men det var Class 2 och det har jag redan avskrivit p.g.a tidigare problem.

En sak jag noterat är att HD2 generellt blivit en "kultmodell" på XDA. Det är en sällan skådad aktivitet när det gäller ROM-utveckling och Android-utveckling.

Uppenbarligen verkar det som att HD2 är den enda "icke officiella" Android-modellen som med stor framgång kan erbjuda båda Android och WM utan att man behöver kompromissa med det ena eller det andra.

Postad 07 augusti 2010 - 09:13

Givemeabreak
  • Givemeabreak
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
Jag tror ärligt talat att om jag satte mig ner med en Desire och jämförde så skulle jag inte märka någon skillnad, helt otroligt! Och det laddat från sd kortet :)
Från att ha gått och funderat på om jag ska byta ut min HD2 mot en galaxy till att vara nykär igen :(

Postad 07 augusti 2010 - 09:15

AudioSmurf
  • AudioSmurf
  • Lärjunge

• 323 inlägg
  • 0

Det låter intressant. Får testa när jag kan (minneskortet som sagt). Jag försökte faktiskt köpa ett minneskort för några dagar sedan men det var Class 2 och det har jag redan avskrivit p.g.a tidigare problem.

Helt rätt... och med Android är det ÄNNU viktigare att ha ett snabbt minneskort då hela OS:et körs just direkt från minneskort. Det är en stor skillnad mellan Class 2 och Class 6 t.ex. som jag testat.

Postad 07 augusti 2010 - 12:15

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0

Ja, du borde faktiskt ta och testa Android... jag var väldigt skeptisk innan jag testade men blev positivt överraskad. Jag gillar också att tweaka WM men att lägga in Android är ju en kul grej och ett tillfälle att tweaka ännu mer :)

För att testa lägg in denna builden på ett nyformatterat minneskort (skapa en mapp med namn Android och lägg alla filer där.

För att på enklast möjliga sättt starta Android kan jag rekommendera denna loadern som ger dig fina ikoner som du kan klicka på för att starta Android.

Som sagt... testa på ett tomt extrakort du har liggandes så sabbar du ingenting av din nuvarande installation av WM. När du lekt färdigt är det bara att stoppa tillbaks ditt vanliga minneskort så är allt som vanligt igen.

Jag har mkt skoj med Android på min HD2... har t.o.m. köpt ett par appar på Market som jag gillade.

Mvh... /AudioSmurf

Jag testade lägga in detta oxå men kan inte få Android att boota.
Jag har använt original SD kortet och följt alla instruktioner (vad jag vet).

Vad som händer i mitt fall är att efter "Linux installationen" blev skärmen vit (HTC logga kom upp) och sedan vibrerade telefonen ytterst lite och skärmen blir svart (verkar ha stängt av sig).
Efter en liten stund fick jag ta av batteriet för att kunna starta telefonen igen.
Vad har jag missat?

Postad 07 augusti 2010 - 12:44

AudioSmurf
  • AudioSmurf
  • Lärjunge

• 323 inlägg
  • 0

Jag testade lägga in detta oxå men kan inte få Android att boota.
Jag har använt original SD kortet och följt alla instruktioner (vad jag vet).

Vad som händer i mitt fall är att efter "Linux installationen" blev skärmen vit (HTC logga kom upp) och sedan vibrerade telefonen ytterst lite och skärmen blir svart (verkar ha stängt av sig).
Efter en liten stund fick jag ta av batteriet för att kunna starta telefonen igen.
Vad har jag missat?

Du har lagt in HSPL på telefonen va? Jag kör stock ROM 1.66 och radio 2.12.50.02_2 och för mig fungerar det.

Du kan testa att dels starta Android inifrån WM eller att välja reboot and load Android.

Postad 07 augusti 2010 - 13:32

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0

Du har lagt in HSPL på telefonen va? Jag kör stock ROM 1.66 och radio 2.12.50.02_2 och för mig fungerar det.

Du kan testa att dels starta Android inifrån WM eller att välja reboot and load Android.

Tack, fick det att funka efter en ominstallation av loadern.

Postad 07 augusti 2010 - 13:49

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0
Har någon fått HTC sync att fungera med Android och Outlook på HD2?

Postad 07 augusti 2010 - 14:48

Unregistered4f471b27
  • Unregistered4f471b27
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
Hur stort minneskort bör man han för att testa android? Räcker det med ett 512mb vilket jag har liggandes eller blir det för litet?

Tack!
/ Anders

Postad 07 augusti 2010 - 14:55

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0

Hur stort minneskort bör man han för att testa android? Räcker det med ett 512mb vilket jag har liggandes eller blir det för litet?

Tack!
/ Anders

512mb kommer att bli för litet, har du ett rent kort kanske det räcker med ett 1GB.
Android lägger nämligen upp ett filträd på ca 512mb när det bootas första gången.

Postad 07 augusti 2010 - 15:08

Unregistered4f471b27
  • Unregistered4f471b27
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

512mb kommer att bli för litet, har du ett rent kort kanske det räcker med ett 1GB.
Android lägger nämligen upp ett filträd på ca 512mb när det bootas första gången.

Satana perkele, ja då får jag kika vidare.. Vore kul att testa och som vanligt så vill jag testa NU.. :)
Får vänta till på måndag eller nåt och fråga nån på jobbet.

Tack för svaret!
/ Anders

Postad 08 augusti 2010 - 11:34

ainatar
  • ainatar
  • Lärjunge

• 367 inlägg
  • 0
Jäklar va snabb senaste Android Leo 1.5 är. Nu är nog prestandan liknande den hos en Desire. Inte dåligt för en telefon som inte är gjord för Android. Jag kör Android på heltid nu förutom om det är nåt program som jag behöver som bara finns på WM, som igo8 tex. Tycker inte det finns lika bra gps-program i Android.

Postad 08 augusti 2010 - 12:15

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1 862 inlägg
  • 0
Nu har man släppt Omega 5.0, ska nog ta och prova ;)

EDIT. 5.0 är inlagt, det som jag blev mest förvånad och lycklig över är att de har intregrerat TCPMP direkt i rom:en

Redigerat av Unregisteredbae06969, 08 augusti 2010 - 16:11.

Postad 08 augusti 2010 - 12:35

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Jäklar va snabb senaste Android Leo 1.5 är. Nu är nog prestandan liknande den hos en Desire. Inte dåligt för en telefon som inte är gjord för Android. Jag kör Android på heltid nu förutom om det är nåt program som jag behöver som bara finns på WM, som igo8 tex. Tycker inte det finns lika bra gps-program i Android.

Ladda precis hem navigons gps-program, 30 dagars testversion finns på market, sen kan man betala inifrån appen om man tycker det är bra. Vet dock inte om den funkar på leo. En del appz försvinner från market iom uppdateringar som gör att de inte fungerar på äldre system ;) bla msn droid som numera inte funkar på enheter under 2.0

Postad 08 augusti 2010 - 16:36

Givemeabreak
  • Givemeabreak
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

Ladda precis hem navigons gps-program, 30 dagars testversion finns på market, sen kan man betala inifrån appen om man tycker det är bra. Vet dock inte om den funkar på leo. En del appz försvinner från market iom uppdateringar som gör att de inte fungerar på äldre system ;) bla msn droid som numera inte funkar på enheter under 2.0

Navigon fungerar utmärkt ;)

Postad 08 augusti 2010 - 16:56

Givemeabreak
  • Givemeabreak
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
Gillade OmegaXT, undrar om version 5 lirar bättre med Android..? ;)
edit:
Äh, kan inte mer än gå åt h-vete, jag provar ;)
Edit nr 2:
Funkar inte...

Redigerat av Givemeabreak, 08 augusti 2010 - 18:36.

Postad 08 augusti 2010 - 18:37

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Jag laddar ner Omega XT 5.0 nu. Blir intressant.....

Postad 08 augusti 2010 - 18:49

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1 862 inlägg
  • 0
Vet inte om jag gör något galet eller om jag hittat en bugg. Har lagt in 5.0 och det svenska tagentbordet på det, Dock envisas telefonen med att det är det amerikanska samt T9 ska vara aktiverat.

Redigerat av Unregisteredbae06969, 08 augusti 2010 - 18:49.

Postad 08 augusti 2010 - 18:52

Unregistered4f471b27
  • Unregistered4f471b27
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
Har fått in android nu och gillar verkligen att det fungerar så snabbt..
Men har en fundering, hur gör jag för att få kontakterna från sim-kortet in på telefonen?

Tack!

EDIT: Mitt misstag, hade inte kontakterna inlagda på som-kortet ännu.. Då blir det lite svårt att hitta dom (:

Redigerat av Unregistered4f471b27, 08 augusti 2010 - 19:02.

Postad 08 augusti 2010 - 19:22

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0

Vet inte om jag gör något galet eller om jag hittat en bugg. Har lagt in 5.0 och det svenska tagentbordet på det, Dock envisas telefonen med att det är det amerikanska samt T9 ska vara aktiverat.

Man måste normalt avaktivera XT9 för att installera svenskt tangentbord. Görs inte det utan installationen utförs med XT9 aktivt kommer tangentbordet att bli ledset och kinkigt för att uttrycka det milt.

Postad 08 augusti 2010 - 19:29

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1 862 inlägg
  • 0

Man måste normalt avaktivera XT9 för att installera svenskt tangentbord. Görs inte det utan installationen utförs med XT9 aktivt kommer tangentbordet att bli ledset och kinkigt för att uttrycka det milt.

Provade att installera om, dock med samma resultat. provade även att installera om omega. dock med samma resultat. men prova gärna och se om du får till det, annars får vi väl höra av oss till indie.

att välja mellan XT9 och ABC finns inte längre kvar.

Postad 08 augusti 2010 - 19:44

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Jag har flashat nu och kommer att testa. Krånglar det byter jag helt enkelt ut tangentbordet mot Swype eller dylikt.

Edit: Jag har nu flashat och installerat min vanliga tangentbordscab. Den är på 244 KB och heter Touch-IT Swedish Keyboard och den fungerar som den skall. Däremot har jag ingen XT9 med den men det har den aldrig haft.

Så för min del är tangentbordet som det skall och jag börjar nu konfigurera nallen.

Redigerat av Unregistered43b822d3, 08 augusti 2010 - 19:53.

Postad 08 augusti 2010 - 20:37

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1 862 inlägg
  • 0
Ja heter mitt också, men nej det fungerade inte någon utav gångerna, så gick tillbaka till 4.1

men om du har en länk till vart det kan laddas ner så ska jag kolla upp det.

Redigerat av Unregisteredbae06969, 08 augusti 2010 - 20:38.

Postad 08 augusti 2010 - 20:55

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Min cab heter Swedish_Keyboard.cab och den har jag laddat ner från XDA. Jag har även haft en annan cab för svenskt tangentbord men den gav dåligt resultat och skrotades därför av mig.

Vid behov kan jag maila över den om du skickar ett PM.

Edit: Jag är på god väg att få ordning på Omega XT 5.0 och det fungerar helt klart bra hittills. En bra ROM verkar ha blivit bättre.

Redigerat av Unregistered43b822d3, 08 augusti 2010 - 21:00.

Postad 08 augusti 2010 - 21:12

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1 862 inlägg
  • 0
Jo det är samma cab vi kör på, men jag får inte redigt till det. Det som är skönt med 5.0 är att de har lagt in TCPMP i rom:en

Postad 08 augusti 2010 - 21:34

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Flasha om den i.s.f. Kör FlashOHolic RUU och låt den köra Task29 först. Om det inte är gjort kan det vara skräp kvar från förr som stör tangentbordet.

Postad 08 augusti 2010 - 22:24

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1 862 inlägg
  • 0

Flasha om den i.s.f. Kör FlashOHolic RUU och låt den köra Task29 först. Om det inte är gjort kan det vara skräp kvar från förr som stör tangentbordet.

kör alltid task29 före en flashning samt hardreset efter varje moment. får väl prova imorgon igen

Postad 09 augusti 2010 - 15:56

Pace4ever
  • Pace4ever
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Hej!

Har problem med att få Android att fungera. Varje gång "bootar" det igång, räknar ner installtionsfilerna och efter ett tag blir skärmen svart.

Nån som vet vad problemet är?

Postad 09 augusti 2010 - 16:18

Givemeabreak
  • Givemeabreak
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

Hej!

Har problem med att få Android att fungera. Varje gång "bootar" det igång, räknar ner installtionsfilerna och efter ett tag blir skärmen svart.

Nån som vet vad problemet är?

Jättesvårt att säga utan att veta hur din telefon är uppsatt.
Vlken Win ROM? Vilken Radio? Vilken Android Build? Var på SD kortet har du lagt releasen?
Jag skulle rekommendera dig att följa den officiella "howto" tråden, följer du den punkt till pricka så bör du få igång Android på din lur.

Postad 09 augusti 2010 - 17:23

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1 862 inlägg
  • 0
Något blir galet i min telefon när jag försöker installera omega 5.0, för hur jag än gör så envisas den med att XT9 och amerikanskt tgb-layout ska användas.

Postad 09 augusti 2010 - 21:06

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0

Något blir galet i min telefon när jag försöker installera omega 5.0, för hur jag än gör så envisas den med att XT9 och amerikanskt tgb-layout ska användas.

Jag förstår inte var problemet ligger, kanske det är något galet med din cab-fil eller något sådant. Det fungerar felfritt hos mig.

Jag kan vid behov skicka över mitt exemplar av caben, PMa i.s.f.

Min nalle är helt konfigurerad med Omega 5.0 XT och den har hittills skött sig bra. Jag uppfattar ROMen som något trimmad mot tidigare.

Postad 10 augusti 2010 - 16:40

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1 862 inlägg
  • 0
NU är alla problem lösta, får köra på XT9, å nu fick jag fram Å,Ä,Ö också..slutet gått allting gott

Redigerat av Unregisteredbae06969, 10 augusti 2010 - 20:09.

Postad 10 augusti 2010 - 19:12

boltis
  • boltis
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0
Jahaja, detta var ju kul. Min telefon nollställde sig tidigare ikväll helt på egen hand.

Kört med samma rom i månader utan problem (artemis 7.0) men idag fick telefonen fnatt tydligen. Började i e.m med att alla mina mail och sms försvann. Konstigt tänkte jag. Sedan följde alla kontakterna efter...puts väck ! Provade i min enfald att starta om telefonen ett par ggr men med samma resultat. 3 gången jag startade om (med typ en timmes mellanrum) möttes jag av bilden som talade om att telefonen förbereddes för att användas första gången. KUL! Och nej, har inte kört någon hardreset eller liknande och telefonen har förvarats i min ficka hela dagen...

Postad 10 augusti 2010 - 19:52

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0

Jahaja, detta var ju kul. Min telefon nollställde sig tidigare ikväll helt på egen hand.

Kört med samma rom i månader utan problem (artemis 7.0) men idag fick telefonen fnatt tydligen. Började i e.m med att alla mina mail och sms försvann. Konstigt tänkte jag. Sedan följde alla kontakterna efter...puts väck ! Provade i min enfald att starta om telefonen ett par ggr men med samma resultat. 3 gången jag startade om (med typ en timmes mellanrum) möttes jag av bilden som talade om att telefonen förbereddes för att användas första gången. KUL! Och nej, har inte kört någon hardreset eller liknande och telefonen har förvarats i min ficka hela dagen...

Du har råkat ut för "automatisk hardreset"-buggen. Jag har själv haft den med vissa ROMar. Tyvärr är det så att vissa ROMar har den, det kan även vara kritiska versioner av vissa program som ställer till det. Exakt det du beskriver hände mig med ROMen TPC 7 på Touch Pro 2. Exakt samma sak med kontakter som försvann m.m.

Postad 10 augusti 2010 - 20:05

boltis
  • boltis
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0
Tycker bara det är konstigt att det händer efter så många månader. Nåväl, fick jag ju en anledning till att uppdatera till en nyare version..Tänkte nästan gjort det nästa vecka oavsett. Semestern börjar då så då har man ju tid att pilla lite...

Postad 15 augusti 2010 - 10:14

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Jag flashade Omega XT 6.0 igår men tydligen kommer 7.0 redan idag. Så det blir väl till att flasha om nallen igen. ;)

Jag var lite skeptisk mot 7.0 först eftersom den kör Sense 2018 från HTC Oboe (enkelt uttryckt HD2 för den kinesiska marknaden). Men Indie skriver att 7.0 är den bästa Omegan till dags dato så det lutar åt en flash. Sense 2018 sägs ha en del förbättringar och nya funktioner men jag har inte riktigt förstått vad nyheterna består av än.

Postad 15 augusti 2010 - 12:33

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1 862 inlägg
  • 0
Se så mycket som händer, bara för att man inte kollat in på XDA på några dagar, dags att lägga in 6.0 med andra ord

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.