Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HTC Desire - Prata beställningar, abbonemang och annat

2978 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 April 2010 - 22:05

Seriouz
  • Seriouz
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0

Mycket att tillgå? Det var väl inget nytt alls? Att det ryktas om divx i uppdatering vet jag ju redan och det skrev jag. Däremot vad min fråga NÄR denna uppdatering kommer i så fall. Fast jag kanske missade något i dina länkar?

:)

Sorry måste ha missuppfattat vad du ville... Men vad jag vet finns inget bekräftat datum..

Postad 12 April 2010 - 22:09

Seriouz
  • Seriouz
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0

Jo det ska räcka, jag laddar min X1'a via USB, dock så laddar den snabbare om jag stänger av skärmen(och sånt som drar ström)..

Sålde X1'an idag och nu blir det antingen en Desire eller HD2.. Någon som kan säga lite för/nackdelar lite enkelt mellan dessa 2?(jo jag vet HD2 har WinMo men HTC har ju gömt det bakom Sense UI't så man till 99% inte behöver ha med WinMo att göra)...

-SkärmStorlek/skärmtyp
-OS

Är väl de främsta skillnaderna, dock innebär OS skillnaderna en del konsekvenser (apps, stöd etc)
Mindre skärm på desiren (3,7 tum vs 4,3 i hd2), AMOLED i desire medan det är LCD/TFT i HD2.
Kommer inte på mkt mer... :)

Får man fråga vad du fick för x1an?

Redigerat av Seriouz, 12 April 2010 - 22:14.

Postad 12 April 2010 - 22:11

Unregistered0c0b3eec
  • Unregistered0c0b3eec
  • Forumräv

• 527 inlägg
  • 0

-Storlek
-OS

Är väl de främsta skillnaderna, dock innebär OS skillnaderna en del konsekvenser (apps, stöd etc)

Du glömde även att Desire har OLED-skärm, det är också en skapligt stor skillnad :)

Postad 12 April 2010 - 22:15

Seriouz
  • Seriouz
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0

Du glömde även att Desire har OLED-skärm, det är också en skapligt stor skillnad :)

Gjorde det vid edit.. ;)

Postad 12 April 2010 - 22:25

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

• 1201 inlägg
  • 0
Fan vad skönt att första exemplaret levererats till thurner, tråden har nu gått in i en ny fas där längtan efter Desire övergår till användande av Desire! :)

Thurner - blev du imponerad av AMOLEDskärmen?

Postad 12 April 2010 - 22:36

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Tips till studenter som behöver en eller 2 extra microUSB kablar.
1m microUSB kabel för 11kr på Dustinhome, finns även 2m för 14kr! Dessutom gratis frakt!
Kan inte bli billigare. Själv beställde jag en varje, det är alltid bra att ha. :)

Jag köpte en sådan kabel från Dustin för en tid sedan och den var tyvärr värdelös. Glappig i kontakten och det gick inte att ladda med den. Gick i soparna direkt.

Postad 12 April 2010 - 22:43

igelkotten
  • igelkotten
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Nu blev jag sjukt osäker på om jag ska vänta och se om HTC Incredible är något att ha..

http://androidforums...-evergreen.html

Verkar ju snäppet vassare än Desire med kameran, wifi'n.

Jag tror inte att den kommer till Europa.
Inte så mycket som skiljer jämfört med Desire heller.

Tänker man så där kan man aldrig köpt någon telefon, det kommer ju hela tiden nyare modeller. HTC kommer säkert komma med fler nya prestandamodeller redan i år. T.ex. någon europeisk motsvarighet till Evo 4G.

Redigerat av igelkotten, 12 April 2010 - 22:55.

Postad 12 April 2010 - 22:44

thurner
  • thurner
  • Lärjunge

• 293 inlägg
  • 0

Fan vad skönt att första exemplaret levererats till thurner, tråden har nu gått in i en ny fas där längtan efter Desire övergår till användande av Desire! :)

Thurner - blev du imponerad av AMOLEDskärmen?

Ja, alltså den är väldigt väldigt fin. Hela telefonen och skärmen gör ju inte rättvisa på bilder. Allting ser betydligt mycket bättre ut. Får se hur den fungerar i dagsljus i morgon (om det är sol). Men skärmen är suverän. Responsen ser jag inga problem med. Och den där multi-touch problematiken som N1 verkar ska ha (förstår som inte i vilka situationer för mig det ska vara ett problem) har jag då inte märkt av. Varje gång jag har syftat att trycka på någonting så har det alltid varit respons.

Däremot så tycker jag inte att ljudet är speciellt bra i den. Eller det ljud jag har upplevt hittills. Burkigt. Då har jag suttit i långa samtal med iPhone och HTC Legend i andra änden. Det är inte otydligt men jag har hört betydligt bättre känns det som. Eller så är det först nu man har kanske lyssnat efter lite mer än tidigare.

Postad 12 April 2010 - 22:48

Sarvik
  • Sarvik
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Ja, alltså den är väldigt väldigt fin. Hela telefonen och skärmen gör ju inte rättvisa på bilder. Allting ser betydligt mycket bättre ut. Får se hur den fungerar i dagsljus i morgon (om det är sol). Men skärmen är suverän. Responsen ser jag inga problem med. Och den där multi-touch problematiken som N1 verkar ska ha (förstår som inte i vilka situationer för mig det ska vara ett problem) har jag då inte märkt av. Varje gång jag har syftat att trycka på någonting så har det alltid varit respons.

Däremot så tycker jag inte att ljudet är speciellt bra i den. Eller det ljud jag har upplevt hittills. Burkigt. Då har jag suttit i långa samtal med iPhone och HTC Legend i andra änden. Det är inte otydligt men jag har hört betydligt bättre känns det som. Eller så är det först nu man har kanske lyssnat efter lite mer än tidigare.

Hur är den att surfa med? Är det tillräckligt stor skärm för att ligga och slösurfa i soffan?

Postad 12 April 2010 - 23:03

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

• 1201 inlägg
  • 0

Du menar samtalsljud vid ett telefonsamtal utan headset? Hur är musikljudet? Vad använder du för kringutrustning?

Postad 12 April 2010 - 23:12

thurner
  • thurner
  • Lärjunge

• 293 inlägg
  • 0

Hur är den att surfa med? Är det tillräckligt stor skärm för att ligga och slösurfa i soffan?

Har faktiskt surfat väldigt lite. Så jag kan inte ge så bra input där. De få gånger som jag har gjort det däremot har det gått bra. Sitter på wlan så renderingen går fort. Manövreringen går bra. Men eftersom jag sitter och slöar nu med telefonen i Android Market och har laptopen bredvid mig är själva surfandet inte prioriterat för tillfället.

Du menar samtalsljud vid ett telefonsamtal utan headset? Hur är musikljudet? Vad använder du för kringutrustning?

Precis, samtal direkt i telefonen. Inte testat med headset. Lite för sent att ringa till någon nu. Musik har jag inte testat mer än SR appen. Ingen superhöjdare, inte i iPhone klass.

Postad 12 April 2010 - 23:14

Calliii90
  • Calliii90
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Eftersom du fick den först är det din "förbannade skyldighet" att testa telefonen hela natten så imorgon när man vaknar finns en klockren recension i tråden om allt man behöver (och inte behöver) veta. :)

Nej men ärligt talat. Stort tack att du tar dig tid och berättar om dina första intryck av allt under den närmaste dagens lopp. Även om man nästan kan telefonen utantill redan och hört/sett tonvis av engelska recensioner så är det ändå något speciellt med en svensk konsument som ger sitt omdöme. Det tror jag alla instämmer i!

Postad 12 April 2010 - 23:19

thurner
  • thurner
  • Lärjunge

• 293 inlägg
  • 0

Eftersom du fick den först är det din "förbannade skyldighet" att testa telefonen hela natten så imorgon när man vaknar finns en klockren recension i tråden om allt man behöver (och inte behöver) veta. ;)

Nej men ärligt talat. Stort tack att du tar dig tid och berättar om dina första intryck av allt under den närmaste dagens lopp. Även om man nästan kan telefonen utantill redan och hört/sett tonvis av engelska recensioner så är det ändå något speciellt med en svensk konsument som ger sitt omdöme. Det tror jag alla instämmer i!

Haha, helt klart att det är krav som gemene man kan och ska kräva! :)

Däremot, shiiit. Kör video på den nu, bara youtube dock. Trots komprimeringsartefakter så ser det fruktansvärt fint ut på AMOLED-skärmen. Svarta partier är svarta, vita är vita, gula är gula, etc.

Måste leta upp något med native 800x480 och se hur det blir :P

Postad 12 April 2010 - 23:39

Preed
  • Preed
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0

Däremot, shiiit. Kör video på den nu, bara youtube dock. Trots komprimeringsartefakter så ser det fruktansvärt fint ut på AMOLED-skärmen. Svarta partier är svarta, vita är vita, gula är gula, etc.

Jag läste nåt om att Desiren "fuskar" med upplösningen på nåt sätt, men har inte orkat gå in i detaljerna då jag inte är raketforskare.. ;) Något som du märkt av? Läste även någonstans att Desire skärmen inte skulle vara bra i solljus, men vilken LCD är egentligen det? Det som lockar mig mest mot HD2 är den feta 4,3" skärmen, att det inte är AMOLED är jag inte så brydd om, den enda OLED skärm jag egentligen vill ha är Samsungs Super AMOLED.. Tänk er en sån på en HTC HD2 4,3" :D

Postad 12 April 2010 - 23:41

Calliii90
  • Calliii90
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Frågan är vilkas krav man värdesätter högst, biobrödernas begär (någon författarmedlem borde skriva en berättelse baserad på denna hype/release/telefon med just den titeln!) eller de anhörigas skönhetssömn, haha..

Ja det är ju just det.. Längtan efter känslan att se skärmen IRL, den är nästan värst! Ja gör det. Du har ju precis fått möjligheten att uppfylla dina manliga behov och det missunnar vi ingen. Dock längtar vi oss galna efter att uppfylla våra egna behov. ;)

På vilket sätt känns den här telefonen rätt för just dig? Vad var det som skapade ha-begäret och vad är det den här telefonen har som ingen annan telefon har enligt dig?

Du är ju som sagt den förste här som fått chansen att jämföra tidigare telefoner med Desiren på RIKTIGT och inte behöva dra slutsatser efter texter/videos..

Postad 12 April 2010 - 23:53

pege_amp
  • pege_amp
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

och, hur är själva volymen på den yttre högtalaren, alltså ringsignalsvolym
(och om du testat med någon mp3 eller wav, kvalitén) på telefonen?

Postad 13 April 2010 - 00:38

Unregistered731b1cef
  • Unregistered731b1cef
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Jag undrar när M3 kommer med sin recension

Postad 13 April 2010 - 06:09

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0
Fick precis mail ifrån Katshing om att min Desire nu var leveransklar. Bara att betala så skickar dom.
Jag har dock köpt en annan lur så min får gå till någon annan.

Postad 13 April 2010 - 06:20

bautaberit
  • bautaberit
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Det ska bli spännande att se (no offence) vilka som dragit nitlotten i förbokningsdjungeln. Några stackars själar kommer ju sitta här och, med missnöje, se när alla andra får sina telefoner.
Själv har jag inte förbokat, så det kan lika gärna vara jag som sitter sist utan en.

Postad 13 April 2010 - 06:38

lastsummer
  • lastsummer
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Härligt att den verkar dyka upp nu !!
själv så har jag förhandsbokat för säkert mer än 1månad sedan =)

Men tycker dock att dom är ganska tråkiga i Telia butiken det var dom iallafal sist jag ringde.
Det blir telefonkön igen för jag litar inte på att dom ska ringa när den kommit in av gamla erfarenheter =))

tråkigt att ljudet verkar dåligt då.. =) jag lyckas alltid köpa telefoner med dåligt ljud i.. kan iofs vara jag som talar otydligt och hör dåligt ;D

Postad 13 April 2010 - 06:56

Nikandros
  • Nikandros
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Är ljudet bättre än min gamla slitna Sony Ericsson w660i ? Menar att en ny superlur bör ha bättre ljud.
Och hur är musikkvaliteten jämfört med iPod/iPhone? Så grymt ljud har ändå inte iPod...

Är ljudet bättre än min gamla slitna Sony Ericsson w660i ? Menar att en ny superlur bör ha bättre ljud.
Och hur är musikkvaliteten jämfört med iPod/iPhone? Så grymt ljud har ändå inte iPod...

Postad 13 April 2010 - 06:57

Master_Daniel
  • Master_Daniel
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Jag undrar när M3 kommer med sin recension

Är den verkligen något att läsa?
Man kan ju aldrig veta om det är en "betald" recension.
Betyget kan ju i M3s fall vara lite missvisande.

Hur som helst kommer telefonen att vara grym. Finns ju massor av länkar
till recensioner här på forumet. Tror inte alla kan ha fel.

Pratade med en kille på Teknikmagasinet i Borås och de kommer få in
HTC Desire under denna veckan. Troligen Torsdag.
Känns bäst att köpa över disk tycker jag.

Postad 13 April 2010 - 07:01

bautaberit
  • bautaberit
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Jag tror och hoppas att ljudet slår flertalet SE-modeller. Föga imponerad av ljudet i min nuvarande "musikmobil" från nämnda tillverkare.

Postad 13 April 2010 - 07:09

Mange30
  • Mange30
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Skulle ljudet va dåligt, är det ju bara att reklamera den!

Postad 13 April 2010 - 07:12

Nikandros
  • Nikandros
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Jag tror och hoppas att ljudet slår flertalet SE-modeller. Föga imponerad av ljudet i min nuvarande "musikmobil" från nämnda tillverkare.

Jag tänkte använda min som mp3 spelare också eftersom min iPod Touch börjar ge sig, men den duger bra till detta eller?

Postad 13 April 2010 - 07:16

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Finns en app ( Fast Bright) som du kanske redan vet, med ett knapptryck 100% ljusstyrka. Använder den själv till min Spica, en del N1 ägare säger att den då funkar lika bra som LCD i starkt ljus. Direkt solljus tror jag dock ingen skärm funkar BRA i, inte ens superamoled.

Tänkte på det här med att du upplever ljudet som inte så bra, säger lite emot alla resentioner man läst.
Där man ofta säger bra el. tom. mycket bra samtalsljud i båda ändar. Men kan vara att man upplever det olika, el. kan det tom. vara fel på just din enhet.

Redigerat av ffodil, 13 April 2010 - 08:02.

Postad 13 April 2010 - 07:20

bautaberit
  • bautaberit
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Jag tänkte använda min som mp3 spelare också eftersom min iPod Touch börjar ge sig, men den duger bra till detta eller?

Jag kan bara spekulera eftersom jag fortfarande är fast med min SE, men jag antar att den inte gör bort sig som speldosa. Batteritiden lär väl inte bli den bästa däremot.

Postad 13 April 2010 - 08:02

Unregistered0c0b3eec
  • Unregistered0c0b3eec
  • Forumräv

• 527 inlägg
  • 0
Fan, nu har CDON ändrat till 19:e... Aja, är väl bara att glömma att man får den den här veckan iaf.

Postad 13 April 2010 - 08:10

pege_amp
  • pege_amp
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Nu står det följande på Dustin.se

Lagerstatus 1-2 dagar [Stod tidigare "Ej i lager"]
Beräknad leverans 2010-04-22

Nytt hopp har tänts! :)

[EDIT:]
nu har de ändrat igen...
Lagerstatus Ej i lager
Beräknad leverans 2010-04-14

Redigerat av pege_amp, 13 April 2010 - 09:23.

Postad 13 April 2010 - 08:12

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Fan, nu har CDON ändrat till 19:e... Aja, är väl bara att glömma att man får den den här veckan iaf.

Börjar faktiskt också undra om CDON, vad man har för ordning där. Beställde min där redan 1/3, men står status ej levererad. Många fick igår status ändrad till packas som beställt mycket senare, i slutet på Mars ? Får skicka ett mail idag.

Redigerat av ffodil, 13 April 2010 - 08:13.

Postad 13 April 2010 - 08:31

Unregistereda4086a90
  • Unregistereda4086a90
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Hej på er,

Verkar ju skitjobbigt att förboka en lur o sen sitta o se på när datum flyttas fram.

Därför har jag pengar i en hög hemma och springer o köper den på första bästa ställe som får in den.

Teknikmagasinet i Vällingby (stockholm) får garanterat in den imorgon men de tar ju 5300 :)

En får se, hoppas på att Elgiganten får in den också, med tanke på närhet om något händer osv.

Hade htc hero förut oh det absolut enda som jag störde mig på var kameran, (avsaknad av lampa).

Annars var den grym.... Sedan har de ju förbättrat en massa andra saker också så jag tvekar inte att köpa en
HTC.

Android och liknande är framtiden. Iphone är snygg och snabb, men Android är mer flexibel så är det bara..

Lycka till med era lurar mina vänner.....

Postad 13 April 2010 - 08:33

_dawson_
  • _dawson_
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
även teknikmagasinet i farsta kommer ha desire att sälja direkt vid öppning imorgon!

Postad 13 April 2010 - 08:39

_green_
  • _green_
  • Lärjunge

• 443 inlägg
  • 0

Finns en app ( Fast Bright) som du kanske redan vet, med ett knapptryck 100% ljusstyrka. Använder den själv till min Spica, en del N1 ägare säger att den då funkar lika bra som LCD i starkt ljus. Direkt solljus tror jag dock ingen skärm funkar BRA i, inte ens superamoled.

Tänkte på det här med att du upplever ljudet som inte så bra, säger lite emot alla resentioner man läst.
Där man ofta säger bra el. tom. mycket bra samtalsljud i båda ändar. Men kan vara att man upplever det olika, el. kan det tom. vara fel på just din enhet.

Jag noterar att han skriver att han talade med iPhone i andra änden. De jag känner som har iPhone hörs alltid dåligt, så jag skulle tro att det är iPhonen som ger dåligt samtalsljud. Den brukar alltid ge mig dåligt samtalsljud. Detta är ett av de skäl som gör att jag inte kommer köpa en iPhone av dagens generationer. Hoppas bara att Desire inte har liknande problem med samtalskvaliteten!
Det skulle vara intressant å få veta hur samtalskvaliteten är mot normala lurar som ex.vis fasta nätet.

Postad 13 April 2010 - 08:41

wolf67
  • wolf67
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Jag har förbokat/beställt på cdon och status nu är att varorna packas, har min imorgon då. Det blir nice!!!

Postad 13 April 2010 - 08:43

U-Nas
  • U-Nas
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Börjar faktiskt också undra om CDON, vad man har för ordning där. Beställde min där redan 1/3, men står status ej levererad. Många fick igår status ändrad till packas som beställt mycket senare, i slutet på Mars ? Får skicka ett mail idag.

Jag bokade på Katshing den 29/3 och kunde betala ordern redan igårkväll. Nu när jag loggar in och tittar så har den lämnar lagret. Snacka röta på den! :)

Postad 13 April 2010 - 08:43

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Jag noterar att han skriver att han talade med iPhone i andra änden. De jag känner som har iPhone hörs alltid dåligt, så jag skulle tro att det är iPhonen som ger dåligt samtalsljud. Den brukar alltid ge mig dåligt samtalsljud. Detta är ett av de skäl som gör att jag inte kommer köpa en iPhone av dagens generationer. Hoppas bara att Desire inte har liknande problem med samtalskvaliteten!
Det skulle vara intressant å få veta hur samtalskvaliteten är mot normala lurar som ex.vis fasta nätet.

Du har helt rätt, nu när du säger det, pratar jag ofta med min son som har IPhone där ljudet blir dåligt och lite burkit, som han säger.

Redigerat av ffodil, 13 April 2010 - 08:44.

Postad 13 April 2010 - 08:59

ghetuz
  • ghetuz
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Jag mailade Webhallen och har fått följande svar:

"Hej!

Tyvärr kan vi ej utlova leverans ännu då vi ej vet hur många vi blir tilldelade vid första leveransen. Vi har enormt många bokningar på denna, en bit över 400 just nu och självklart så går de första telefonerna till dem som bokade först.

Även när nästa leverans kan ske är oklart för tillfället.

Datumet baseras på när Desire har säljstart, vi kommer dock inte få in dem förens tidigast den 14e."

Edit: Tog bort allt som hade att göra med hur länge jag väntat på telefonen eller var jag beställt den, enligt moderatorns önskemål.

Redigerat av ghetuz, 13 April 2010 - 09:08.

Postad 13 April 2010 - 09:03

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0

Hejsan!

Har inte bara fått ett, utan MÅNGA klagomål på den här tråden.

Den ska handla om telefonen och inte var man beställt den och hur länge man har väntat.

Var snälla och ha det i åtanke.

Tack för mig :)

Rensning kommer senare.

Leveranssnacket skulle lämnas därhän, se ovan.

Postad 13 April 2010 - 09:06

thurner
  • thurner
  • Lärjunge

• 293 inlägg
  • 0
It takes two to tango.

Som sagt så upplevde jag burkigheten vid samtal med en iPhone. Även med en HTC Legend, men efter lite efterforskningar så var samtalet med Legend utfört med head-set. Den kan också varit boven i dramat.

När jag syftade att ljudet inte var i iPhone-klass menade jag att musikljudet har jag hört andra mobiltelefoner som jag tycker låter bättre. Förmodligen förstärkaren och dacen som nog kan vara mer påkostade i andra "musiktelefoner". Den är ju inte dålig på musik, men stoppar jag i hörlurar med lite högre motstånd (Beyerdynamic BT770 80ohm) så går det tungt. Att den ska prestera med sådana hörlurar var iofs ingen jag förväntade mig.

Anledningen till att jag köpte Desire från första början var att var inne på att köpa Hero i december. Sen när ryktet kom om nya telefoner så avvaktade jag bara.

Tycker helt ärligt att det är många på det här forumet som förtjänar att få sin telefon före mig. De som har väntat och väntat och forskat och forskat.

Postad 13 April 2010 - 09:25

pege_amp
  • pege_amp
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
@thurner

du såg inte min fråga inatt?

hur upplevs ringvolym och kvalitén på den yttre högtalaren?

Postad 13 April 2010 - 09:31

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0
Har gett upp min Katshing-bokning (hade plats 11 i kön), de är ju så jäkla mycket dyrare än om man köper från Telenor direkt.
Och apropå Telenor... kan man snacka sig till lite bättre pris/fria månader om man ringer och vill beställa över telefon?
Har varit kund där i många år men är lite lockad att gå över till 3, om nu inte Telenor kan locka mig att stanna.

Postad 13 April 2010 - 09:37

thurner
  • thurner
  • Lärjunge

• 293 inlägg
  • 0

@thurner

du såg inte min fråga inatt?

hur upplevs ringvolym och kvalitén på den yttre högtalaren?

Ringvolymen är okej, vaknade i natt av ett sms, brukar jag inte göra annars. Men vill man använda högtalaren där bak som högtalartelefon eller som högtalare för film/musik så sticker den inte ut. Det är burkigt, men inte mer burkigt än något annat.

Postad 13 April 2010 - 09:39

davvie
  • davvie
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Jag har följt den här tråden med stort intresse ca två månader och fått svar på dom flesta av mina funderingar. Är nu mitt uppe i valet av abbonemang och undrar ifall någon har koll på hur mycket data som går åt när man streamar musik från Spotify.

Om jag t.ex streamar en låt i kvalitet 320kb/s, och låten är tre minuter lång. Betyder det att mängden data som går åt blir 320kb * 180sek = 57 600kb = 57,6 mb? Hoppas jag tänker fel, för annars går det ju åt extrema mängder data vid musiklyssning.

Någon som har koll på detta?

Postad 13 April 2010 - 09:43

pege_amp
  • pege_amp
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Om jag t.ex streamar en låt i kvalitet 320kb/s, och låten är tre minuter lång. Betyder det att mängden data som går åt blir 320kb * 180sek = 57 600kb = 57,6 mb? Hoppas jag tänker fel, för annars går det ju åt extrema mängder data vid musiklyssning.

7.2megabyte blir det cirka

320kilobit/s är inte 320kilobyte/s

dela dina 57.6megabyte med 8 så blir det rätt (ungefär)

Postad 13 April 2010 - 09:52

Unregisteredf6418a4f
  • Unregisteredf6418a4f
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Har gett upp min Katshing-bokning (hade plats 11 i kön), de är ju så jäkla mycket dyrare än om man köper från Telenor direkt.
Och apropå Telenor... kan man snacka sig till lite bättre pris/fria månader om man ringer och vill beställa över telefon?
Har varit kund där i många år men är lite lockad att gå över till 3, om nu inte Telenor kan locka mig att stanna.

Kan inte svara för telenor, det är ju bara o ringa o testa..... Pratade bort startavgifter hos tre iallafall och kan tänka mig att sålänge du pratar med en säljare så kan de nog göra nåt på priserna!

Postad 13 April 2010 - 10:01

mmange
  • mmange
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

Jag har följt den här tråden med stort intresse ca två månader och fått svar på dom flesta av mina funderingar. Är nu mitt uppe i valet av abbonemang och undrar ifall någon har koll på hur mycket data som går åt när man streamar musik från Spotify.

Med Spotify Premium (tror det kostar 99 kr/mån) så kan du göra dina spellistor tillgängliga offline när du har tillgång till t.ex. WLAN och då slipper du belasta din datatrafikpott.

Postad 13 April 2010 - 10:05

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1363 inlägg
  • 0

Med Spotify Premium (tror det kostar 99 kr/mån) så kan du göra dina spellistor tillgängliga offline när du har tillgång till t.ex. WLAN och då slipper du belasta din datatrafikpott.

Och jag har förstått det som att man måste ha premium för att kunna ha spotify i mobilen? Eller finns det appar som tillgängliggör körande av gratisversionen i android?

Postad 13 April 2010 - 10:05

Trelkovsky
  • Trelkovsky
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Mobilklienten streamar 160kbit/s.

Postad 13 April 2010 - 10:15

pege_amp
  • pege_amp
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Mobilklienten streamar 160kbit/s.

och då klarar man nästan hastighetsstrypningen som inträffar efter en viss mängd data på vissa abonnemang...

(har med mobilen/apps att göra trots syftning till abb)

Redigerat av pege_amp, 13 April 2010 - 10:23.

Postad 13 April 2010 - 10:19

mmange
  • mmange
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

Och jag har förstått det som att man måste ha premium för att kunna ha spotify i mobilen? Eller finns det appar som tillgängliggör körande av gratisversionen i android?

Har faktiskt ingen aning tyvärr men vad jag har förstått så krävs Premium för att kunna lyssna "offline". Kanske inte ens finns en gratisversion för mobilen.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.