* Officiell tråd iPhone 4 *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
6 år sedan |
![]() |
9 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
Postad 30 juli 2010 - 07:05

Postad 30 juli 2010 - 07:23
Bekräftat i norsk/svensk test: inga problem med mottagningen i iphone 4
http://www.idg.se/2....ngen-i-iphone-4
LOL, bekräftat?!... lol
Postad 30 juli 2010 - 07:31
vem f*n knyter sig så länge

Postad 30 juli 2010 - 07:43
Postad 30 juli 2010 - 07:46
Kontantpriserna är:
# iPhone 4, 16 GB; 6395 kr
# iPhone 4, 32 GB; 7495 kr
säljs endast i butik
Skulle inte 16gb kosta 5995kr

Postad 30 juli 2010 - 07:56
Telia
Kontantpriserna är:
säljs endast i butik
Det var väl Apple riktpris, men Telia passar väl på att öka sina marginaler nu när luren är så haussad.
Postad 30 juli 2010 - 08:12
Hoppas luren finns till kontantpris här i stan nurrå... Pallar inte stå i kön bara med en 1.5åring vid sidan om

Postad 30 juli 2010 - 08:17
Jo, strutsmentalitet funkar medJa? Det är det ju? Jag skulle lika gärna kunna säg att det är bekräftat av mig själv också, men jag är ju ingen officiell källa. Var det pinsamt för dig nu när du raljerat så hårt för ett "problem" som inte finns?

Postad 30 juli 2010 - 08:30
Telia
Kontantpriserna är:
säljs endast i butik
Fruktansvärt högt pris, ändå kommer 90% av gymnasie-ungarna i Sthlm ha en, magiken med avbetalning!
Postad 30 juli 2010 - 08:31
Dom borde inte insett att media skulle försöka sänka telefonen pga detta.Lol, alla vet väl att problemet är i storleken fjäder av en höna. Dock så är det ju lite B av Apple att man kan tappa 3 ploppar i mottagning (1 efter ios4.0.1?) om man håller för bägge antennerna. Dom borde ju insett att ngn skulle komma på detta o försöka sänka luren genom media!
Hoppas luren finns till kontantpris här i stan nurrå... Pallar inte stå i kön bara med en 1.5åring vid sidan om
Dom borde ha sett till att man kan hålla telefonen hursom utan att tappa täckning.
Vad media skriver och gör har Apple ingen kontroll över (än iaf)...
Det enda dom kan kontrollera är att deras produkter är felfria...
Redigerat av mrNoodles, 30 juli 2010 - 08:31.
Postad 30 juli 2010 - 08:42
Är invisible shield från zagg något att ha t.ex?
Postad 30 juli 2010 - 08:56
Ska man ha skydd på luren? Någon som har tips på något skärmskydd som inte sänker upplevelsen så mycket?
Zagg skulle jag inte rekommendera, bara jobbigt och fult. Kör med artwizz istället. Riktigt nice, lätt att sätta på och dessutom får man 3st i paketet. Eller 4 kanske... kommer inte ihåg riktigt.
Lite info hade inte varit fel, har något fått sin redan? Kan man köpa den kontant någonstans?
Postad 30 juli 2010 - 08:58
Jo, strutsmentalitet funkar med
Du är helt otrolig

Du är så bitter, du sitter där med din Galaxy S eller vad du nu har för Ändråjd-lur, du sitter och suckar samtidigt som du sneglar på operatörernas iPhone 4-abonnemang och lämnar dina sura fotspår i denna tråden.
Du kan också köpa det bästa, ta steget om du vill

Pratade nyss med telia, och de trodde att de bara kommer erbjuda 24 månaders abonemang åtminstone till och med årsskiftet. Tungt att vänta tills dess, så jäkla knäckt över det.
vem f*n knyter sig så länge
Jag är nyligen hemkommen från en Telia-butik. Jag sitter här med en sprillans ny iPhone 4 32 GB, tecknat 12 månaders Halebop-abonnemang (100 kr förhöjd månadsavgift) och gav 4800 för telefonen. En kanonaffär, helt enkelt

Postad 30 juli 2010 - 09:09
Du, jag har klämt, kramat, vridit och trixat med iPhone4, jag har inte lyckats återskapa problemet hur jag än gör. Jag har lyckats sänka mottagningen med 1 pinne, men det är allt. Lägg ner nu, du gör bara bort dig ännu mer med sådana löjliga kommentarer som "strutsmentalitet".
Nu vill jag inte förstöra för er men det räckte att jag tog tag i min iPhone och den tappade täckningen rejält direkt.
Samma sak händer med min SE mini pro. Det kanske är jag som är radioaktiv eler något

Postad 30 juli 2010 - 09:26
Går det inte att köpa den utan abbonemang nu? skandal ju!
Japp helt kass. Snackade med Telenor innan och den går att köpa utan abb om KANSKE en månad eller så enligt en väldigt osäker tjej. Yeah right.
Redigerat av Unregisteredca490738, 30 juli 2010 - 09:26.
Postad 30 juli 2010 - 09:43
Postad 30 juli 2010 - 09:44
I så fall vilket är det allra billigaste abonnemanget? Jag ringer knappt något, tar mest emot samtal, sms'ar några enstaka gånger i veckan och surfer heller inte så mycket. Vilket abonnemang ska man välja i så fall?
Postad 30 juli 2010 - 09:45
Går det att köpa den utan abb i Telia-butik?
Nej, det går inte. Du måste teckna Telia abb, förlänga Telia abb eller redan ha ett låst Telia abb.
Postad 30 juli 2010 - 09:46
Du har ju t.om en eller 2 i denna tråden som bekräftat problemet? Men det låter bra om VG inte lyckats skapa problemet.Bekräftat i norsk/svensk test: inga problem med mottagningen i iphone 4
http://www.idg.se/2....ngen-i-iphone-4
Ontopic: Nu vill vi höra lite utförliga recensioner från er som köpt - vad slår er direkt vid första anblicken? Vad kunde gjorts ännu bättre osv. Väntar på en vit IP4
Postad 30 juli 2010 - 09:46
Nej, det går inte. Du måste teckna Telia abb, förlänga Telia abb eller redan ha ett låst Telia abb.
Eller köpa med kontantkort, då dock låst till telia
men det går väll att fixa ?
Postad 30 juli 2010 - 09:47
Du är helt otrolig
Du är så bitter, du sitter där med din Galaxy S eller vad du nu har för Ändråjd-lur, du sitter och suckar samtidigt som du sneglar på operatörernas iPhone 4-abonnemang och lämnar dina sura fotspår i denna tråden.
Du kan också köpa det bästa, ta steget om du villI vilket fall som helst så behöver du inte vara bitter i denna tråden.
Jag är nyligen hemkommen från en Telia-butik. Jag sitter här med en sprillans ny iPhone 4 32 GB, tecknat 12 månaders Halebop-abonnemang (100 kr förhöjd månadsavgift) och gav 4800 för telefonen. En kanonaffär, helt enkelt
Ziined, vi vet att du är ett apple fan...
Postad 30 juli 2010 - 09:51
shit vilken produkt alltså =) jag är kär i min nya iphone =)
Postad 30 juli 2010 - 09:53
Du, jag har klämt, kramat, vridit och trixat med iPhone4, jag har inte lyckats återskapa problemet hur jag än gör. Jag har lyckats sänka mottagningen med 1 pinne, men det är allt. Lägg ner nu, du gör bara bort dig ännu mer med sådana löjliga kommentarer som "strutsmentalitet".
Du har antagligen torra händer. Håll dödsgreppet (det som täcker skarven mellan antennerna) en stund, ungefär som när du pratar i telefonen, vanligtvis med vänsterhanden. Efter någon minut när din hand börjar perspirera så kommer mottagningen på din lura att försämras betänkligt. I värsta fall tappas förbindelsen.
Lurar utan exponerade antenner påverkas som regel inte av handsvett.
Postad 30 juli 2010 - 10:01
Svårt o kalla det en release när man bara får 27 st o sälja skitdåligt.
Postad 30 juli 2010 - 10:18
Teliabutiken i Kalmar fick ynka 27 st köat en timme fick ingen surt sa räven.
Svårt o kalla det en release när man bara får 27 st o sälja skitdåligt.
Likadant här i östersund, butiken fick 25 st och när jag kom innanför dörrarna 10.02 så fick jag köplats 147

Postad 30 juli 2010 - 10:19
Vill ha en nu...
Postad 30 juli 2010 - 10:34
stör mig som fan på att de inte hade några bumpers hos Telia....
Vill ha en nu...
Strular den så mycket med antennen att du känner behovet av en bumper?
Postad 30 juli 2010 - 10:36
Strular den så mycket med antennen att du känner behovet av en bumper?
nopp strular inte, men vill ha bumpern för att skydda telefonen.
dock har jag dålig mottagning just nu med iphone 4, vet inte vad det beror på, då jag alltid hatt full mottagning här med min gamla 3g.
tycker även det var lite tråkigt att min iphone hade ios 4.0 och inte 4.0.1

Postad 30 juli 2010 - 10:42
Ziined, vi vet att du är ett apple fan...
Sure, och vi vet att du inte är det

Frågan kvarstår, vad gör du kvar i tråden då? Har bitterheten ett så stort grepp om dig?

Postad 30 juli 2010 - 10:44
Bitterhet får stå för dig. men vissa har ju makalösa skygglappar.Sure, och vi vet att du inte är det
Frågan kvarstår, vad gör du kvar i tråden då? Har bitterheten ett så stort grepp om dig?
Kära ner sig i hypen så att man helt tappar sinne för lite normal kristk granskning.
Postad 30 juli 2010 - 10:49
Bitterhet får stå för dig. men vissa har ju makalösa skygglappar.
Kära ner sig i hypen så att man helt tappar sinne för lite normal kristk granskning.
Well, jag tillsammans med många andra är störtnöjd med nya telefonen och det duger för oss

Se så, back to Ändråjd-trådarna nu...ni kanske har nån ny hemkokad ROM ni kan installera, eller ni kanske t o m kan köpa appar på Market nu? Who knows, jag kommer kanske se dig i backspegeln ett tag till

See ya'!
Postad 30 juli 2010 - 10:51
Det handlar ju om val i slutändan, och jag har ännu inte sett ngra bevis för att antennproblemet är så illa att den är oanvändbar.
På dig låter det som om hela telefonen dör om du ens tittar på problemområdet...
Postad 30 juli 2010 - 10:54
Finns väl ingen anledning för dig att vara i denna tråden om du hatar produkten.Bitterhet får stå för dig. men vissa har ju makalösa skygglappar.
Jag har en Samsung Galaxy S Android och är väl inte direkt nöjd med den så jag beställde en iPhone 4 precis så får vi se vilken jag behåller och vilken som säljs!
Jag tycker inte man skall döma förrän man använt båda varianterna under en längre tid, det finns för och nackdelar med allt.
Postad 30 juli 2010 - 11:06
Så säljarna verkar ju inte ha speciellt bra koll utan dom bara säljer på och struntar i om dom kommer kunna leverera telefonerna. Kan ju bara hoppas att det inte är många som fått besked om att dom finns i lager när dom i verkligheten är slut.
Postad 30 juli 2010 - 11:09
Finns väl ingen anledning för dig att vara i denna tråden om du hatar produkten.
Jag har en Samsung Galaxy S Android och är väl inte direkt nöjd med den så jag beställde en iPhone 4 precis så får vi se vilken jag behåller och vilken som säljs!
Jag tycker inte man skall döma förrän man använt båda varianterna under en längre tid, det finns för och nackdelar med allt.
Så J---a Sant.
Postad 30 juli 2010 - 11:26

Tele 2 snackis sweet!
Förstår inte alla som står i kö och sen när det är deras tur vet dom inte vilket abb eller vad det kostar. "-Oj vad dyrt" "-Får jag inte köpa den cash?!"
Känns som ett grymt bra inköp för min del då jag hållt ut med min Iphone 2G.
Postad 30 juli 2010 - 11:37

jag plockade dock sista efter ett par timmars köande, så jag är nöjd.
Postad 30 juli 2010 - 11:46
Postad 30 juli 2010 - 12:07
Är det bara jag som upplever dålig mottagning? Jag bor ca 300 meter ifrån masten, med min iphone 3G har jag alltid hatt full mottagning. Med min nya iphone 4 har jag 2bars....
The deathgrip!
Postad 30 juli 2010 - 12:09
Postad 30 juli 2010 - 12:10
Satt precis på mitt Artwizz, bra glid trots att jag är svettig om händerna. 1 dags frakt från macoteketSka man ha skydd på luren? Någon som har tips på något skärmskydd som inte sänker upplevelsen så mycket?
Postad 30 juli 2010 - 12:11
Det kan du om du synkar den med iTunes.
jag har synkat men det händer inget

Postad 30 juli 2010 - 12:36

Nu är uppdateringen klar så nu åker vi...
Postad 30 juli 2010 - 12:37
Postad 30 juli 2010 - 12:38
jag har synkat men det händer inget
Hade likadant med min ipod touch. Allt var markerat men när jag tryckte för att synka så fördes inte musiken över.
Vad jag gjorde var att synka den med en annan dator och tog bort allt på den där, sen synkade jag den igen med datorn jag använder och synkade om allting med musik och så gick det.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar