Nintendo Wii U Basic 2012
(Spelkonsoler)
|
7
|
(15)
|
Inga priser | |
Nintendo Wii U Premium 2012 32GB
(Spelkonsoler)
|
5
|
(68)
|
Inga priser | |
Nintendo Wii U Premium (inkl. ZombiU)
(Spelkonsoler)
|
4
|
(1)
|
11 122:- | |
Nintendo Wii U Premium (inkl. The Legend of Zelda: Wind Waker) 2013 32GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(7)
|
Inga priser | |
Nintendo Wii U Premium (inkl. Super Mario + Luigi Bros. U) 2012 32GB
(Spelkonsoler)
|
1
|
(5)
|
Inga priser | |
Nintendo Wii U Premium (inkl. Mario Kart 8) 2014 32GB
(Spelkonsoler)
|
5
|
(23)
|
Inga priser | |
Nintendo Wii U Basic (inkl. Super Smash Bros.) 2015
(Spelkonsoler)
|
5
|
(1)
|
Inga priser |
Spelkonsollstips (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Wii U, Var köpa? Priser. Erbjudanden. Leveranser. (30 inlägg)
|
13 år sedan |
Wii 2 (166 inlägg)
|
14 år sedan |
Postad 12 August 2013 - 14:55
Postad 12 August 2013 - 14:59
Är den svenska priskillnaden representativ för resten av världen?Iwata om priset:
Redigerat av Unregisterede32cf070, 12 August 2013 - 15:01.
Postad 12 August 2013 - 15:04
Tror det bara är 50 dollar dyrare i t.ex. USA. Ni har det bra som kunde köpa den så billigt =P. Annars tror jag den gått åt som smör om den bara kostat exempelvis 150 USD.Är den svenska priskillnaden representativ för resten av världen?
Edit: Dvs, Basic kostar väl runt 300 USD i USA och Premium 350?
Redigerat av Zoiler, 12 August 2013 - 15:06.
Postad 12 August 2013 - 15:06
Postad 12 August 2013 - 15:23
Men hade dom sänkt priset med 1000:- på Premium, så ska han nog se att dom kommer att sälja betydligt fler maskiner.
Seriöst, Iwata måste bort, och sätt dit nån som har koll på läget. Nån som kanske fattar att dom MÅSTE satsa stenhårt på reklam och verkligen visa upp att Wii U inte är en gamepad till gamla Wii, för de flesta verkar fortfarande tro just detta.
Postad 12 August 2013 - 15:25
Misstänkte det. I så fall är prisskillnaden försumbar eftersom det ingår mer jox i Premium. Fast som Radiozo nämnde så tror jag också att bristen på spel är en mycket större faktor än priset.Tror det bara är 50 dollar dyrare i t.ex. USA. Ni har det bra som kunde köpa den så billigt =P. Annars tror jag den gått åt som smör om den bara kostat exempelvis 150 USD.
Edit: Dvs, Basic kostar väl runt 300 USD i USA och Premium 350?
Jag kände mig först lite lurad när jag köpte WiiU innan jag kom på att den är bakåtkompatibel...
Postad 12 August 2013 - 15:33
Nintendoland, intresserar mig inte
Gamepaddocka (?), en sladd ingår till basic
Större minne, behöver ändå en extern HDD
Färgen svart, irrelevant
Ingick en pro controller också eller? Det är väl den i så fall man missar, men jag kan inte säga att jag saknat den hittills direkt.
Men vilka Wii U-spel har du spelat hittills?Jag kände mig först lite lurad när jag köpte WiiU innan jag kom på att den är bakåtkompatibel...
Postad 12 August 2013 - 15:37
Bara New Super Mario Bros. U. Pikmin 3 och Wonderful 101 (eller vad det nu heter) ser intressant ut, men jag avvaktar med de. "Råkade" köpa Skyward Sword, Metroid Prime trilogy, Other M, Xenoblade Chronicles och Punch Out. Kände att jag behövde en fysisk backlogMen vilka Wii U-spel har du spelat hittills?
Postad 12 August 2013 - 15:49
Sen kan du slå till på Fire Emblem till Wii också
Postad 12 August 2013 - 15:50
Iwata verkar inte ha fattat att Premium säljer bättre pga större minne, tillbehören, inkl spel m.m. som folk vill ha.
Men hade dom sänkt priset med 1000:- på Premium, så ska han nog se att dom kommer att sälja betydligt fler maskiner.
Seriöst, Iwata måste bort, och sätt dit nån som har koll på läget. Nån som kanske fattar att dom MÅSTE satsa stenhårt på reklam och verkligen visa upp att Wii U inte är en gamepad till gamla Wii, för de flesta verkar fortfarande tro just detta.
Om man tror det är ett tillbehör till Wii så måste man vara otroligt efterbliven. Iwata gör ett bra jobb tycker jag.
Redigerat av Unregistereddc471864, 12 August 2013 - 15:51.
Postad 12 August 2013 - 15:57
Du kan ju inte på fullt allvar tro att folk är helt efterblivna för att de inte vet vad en Wii U är? Det finns asmånga föräldrar eller icke-spelnördar som inte sitter på spelforum hela dagarna och som inte vet vad Wii U är. De är inte efterblivna för det, de är oinsatta. Vi vet mycket ja, det betyder inte att alla de hundra miljoner+ som köpte Wii är lika insatta.Om man tror det är ett tillbehör till Wii så måste man vara otroligt efterbliven.
Att Iwata gör ett bra jobb håller jag däremot med om.
Postad 12 August 2013 - 16:05
Glöm inte Ninja Gaiden 3, det var väl därför du köpte Wii U:n?
Sen kan du slå till på Fire Emblem till Wii också
"Ninja Gaiden 3" kändes så oresponsivt till PS3 så jag skippade det. Tror nog jag inväntar Bayonetta 2 istället om det inte känns bättre till Wii U. Kan kolla demot och se hur det känns.
Fire Emblem hade jag glömt. Kollade precis priset och 600+ kr...
Det är ingen av mina vänner än så länge som varit hem till oss som fattat att vår Wii U inte är en Wii...Om man tror det är ett tillbehör till Wii så måste man vara otroligt efterbliven. Iwata gör ett bra jobb tycker jag.
Redigerat av Unregisterede32cf070, 12 August 2013 - 16:05.
Postad 12 August 2013 - 16:25
Det finns helt klart utrymme att sälja många fler Wii U när de får ut Zelda, Mario Kart och liknande stora spelserier. Men jag tror att de inte kommer sälja speciellt många under dess livstid, kanske runt 30 miljoner. Är helt enkelt inte något nytt att spela med en tablet och när sen 3rd parts tillverkarna inte verkar utveckla så kommer de få ännu mindre marknad.
Postad 12 August 2013 - 17:06
Fast det är ju inte samma spel, det är det som är grejen. De förbättrade typ allt som var dåligt i Wii U-versionen. Läs min recension pls.[size=4]
"Ninja Gaiden 3" kändes så oresponsivt till PS3 så jag skippade det.
Så med tanke på din avatar borde du åtminstone testa det, jag tyckte det var helt OK.
Postad 12 August 2013 - 18:17
Jag var helt säker på att jag provade demot till Razor's Edge, men det kanske var originalet. I så fall ska jag kolla in det igen.Fast det är ju inte samma spel, det är det som är grejen. De förbättrade typ allt som var dåligt i Wii U-versionen. Läs min recension pls.
Så med tanke på din avatar borde du åtminstone testa det, jag tyckte det var helt OK.
Postad 12 August 2013 - 19:17
Men i så fall tycker jag det är konstigt att du klagar på responsen iom att det ÄR bra respons (det är något mätbart), du måste vara blixtsnabb när du blockar eftersom du ständigt blir attackerad. Däremot fanns andra problem. Men ja det är väl inte direkt något måste-spel, en svag sjua typ, men tänkte iom att du gillar serien.
Postad 12 August 2013 - 19:34
Du kan ju inte på fullt allvar tro att folk är helt efterblivna för att de inte vet vad en Wii U är? Det finns asmånga föräldrar eller icke-spelnördar som inte sitter på spelforum hela dagarna och som inte vet vad Wii U är. De är inte efterblivna för det, de är oinsatta. Vi vet mycket ja, det betyder inte att alla de hundra miljoner+ som köpte Wii är lika insatta.
Att Iwata gör ett bra jobb håller jag däremot med om.
Ja det är ju jättesvårt att göra en sökning på google på Wii U så får man reda på vad det är.
Att folk inte är intresserad är en annan sak men att förväxla de två tycker jag är mycket märkligt.
Postad 12 August 2013 - 20:22
Jag ska kolla demot igen. Jag utgick ifrån att moves fortfarande satt i muskelminnet (varvat Black, Sigma och 2), men allt kändes bara fel när jag testade. Typ 500ms fördröjning på block och attack. Helt ospelbart. :/Aha, okej du skrev att du testade NG3 så jag trodde inte du menade RE. Det finns ju annars på PS3 också så det kan indeed ha varit det du testade.
Men i så fall tycker jag det är konstigt att du klagar på responsen iom att det ÄR bra respons (det är något mätbart), du måste vara blixtsnabb när du blockar eftersom du ständigt blir attackerad. Däremot fanns andra problem. Men ja det är väl inte direkt något måste-spel, en svag sjua typ, men tänkte iom att du gillar serien.
Postad 12 August 2013 - 22:55
Varför? Det går ju hand i hand. De som är intresserade fattar såklart vad det är, det är de som inte är intresserade ännu som inte vet vad det är och de har uppenbarligen inte kommit så långt i intresset att det är värt att kolla upp det ännu. Hade det stått Wii 2 så hade de fattat direkt och kanske blivit mer intresserade. Vem som helst kan väl kolla upp det, men man måste bli medveten om det först.Att folk inte är intresserad är en annan sak men att förväxla de två tycker jag är mycket märkligt.
Så nej, de är självklart inte dumma, de är oinformerade pga ett otydligt namn och marknadsföring.
Postad 12 August 2013 - 23:53
“The Wii U GPU is several generations ahead of the current gen. It allows many things that were not possible on consoles before. If you develop for Wii U you have to take advantage of these possibilities, otherwise your performance is of course limited. Also your engine layout needs to be different. You need to take advantage of the large shared memory of the Wii U, the huge and very fast EDRAM section and the big CPU caches in the cores. Especially the workings of the CPU caches are very important to master. Otherwise you can lose a magnitude of power for cache relevant parts of your code. In the end the Wii U specs fit perfectly together and make a very efficient console when used right.”
“For instance, all of our shaders used in ‘Nano Assault Neo’ are not really optimized (Meaning there was room for performance improvement). We just used the first iteration of them because they were already fast enough. We looked later through the shaders dis-assembly and noticed we can make them 30-40% faster by better pipeline usage or better hints for the shader compiler.
As ‘Nano Assault Neo’ never had a problem running at 60fps (including a 2nd screen rendering at 60fps on the GamePad) we didn’t have to do that kind of optimizations back then. For CPU usage ‘Nano Assault Neo’ only used the main CPU core. The two other cores were almost idle, beside a few percent used for our audio thread.”
http://gaminrealm.co...n-wii-u-engine/
Postad 13 August 2013 - 13:00
1. Om jag förstår det rätt så fungerar Wiimote från Wii på Wii U, har man användning för dom förutom i Wii spel?
2. Är enda skillnaden mellan Wii U Basic och Wii U Premium laddarställ och mer minne?
Annars verkar det som priset för Wii U Basic är rätt så ok (även om man får den i vitt) eller finns det rykten redan nu om "nya" billigare paket?
Tackar på förhand!
Postad 13 August 2013 - 13:08
Funderar på att uppgradera mitt Wii som används sporadiskt till ett Wii U och ser om ni kan hjälpa mig med följande frågor:
1. Om jag förstår det rätt så fungerar Wiimote från Wii på Wii U, har man användning för dom förutom i Wii spel?
2. Är enda skillnaden mellan Wii U Basic och Wii U Premium laddarställ och mer minne?
Annars verkar det som priset för Wii U Basic är rätt så ok (även om man får den i vitt) eller finns det rykten redan nu om "nya" billigare paket?
Tackar på förhand!
1. Ja. De flesta Wii U spel stödjer wiimotes.
2. Premium innehåller sensorbar och NIntendoland, mer lagringsminne och den är svart.
http://www.webhallen...remium-basenhet
Redigerat av Unregistereddc471864, 13 August 2013 - 13:09.
Postad 13 August 2013 - 14:34
http://www.elgigante...k-gamepad-svart
Bra pris på elgiganten, men gör en beställning via nätet och hämtar upp i butiken 2 timmar senare.
Funderar på att uppgradera mitt Wii som används sporadiskt till ett Wii U och ser om ni kan hjälpa mig med följande frågor:
Tackar på förhand!
Postad 13 August 2013 - 15:06
1. Ja. De flesta Wii U spel stödjer wiimotes.
2. Premium innehåller sensorbar och NIntendoland, mer lagringsminne och den är svart.
http://www.webhallen...remium-basenhet
Plus game pad charging stand (typ en docka som du kan ha gamepaden stående i medan den laddas), Wii U upright stand (ett ställ så du kan ha konsolen stående på sidan så den inte ligger ner och tar mer plats), och en gamepad stand som du kan ha kontrollen stående i när den inte används. Men allt detta kan köpas separat också.
Postad 13 August 2013 - 17:43
Redigerat av altair4, 13 August 2013 - 17:43.
Postad 13 August 2013 - 19:13
Går det spela Wii virtual console games direkt på gamepaden och är det låg input lag i så fall?
Nej det går inte. Du kan bara spela Wii U virtual console spel på gamepaden.
Postad 13 August 2013 - 19:57
Nej det går inte. Du kan bara spela Wii U virtual console spel på gamepaden.
Ok, var dem jag egentligen menade.
Bah läser just nu att speciellt om man spelar på gamepaden direkt blir det mycket lag...
Redigerat av altair4, 13 August 2013 - 19:59.
Postad 14 August 2013 - 08:03
Postad 14 August 2013 - 09:17
Postad 14 August 2013 - 09:42
Jag har bara provat med Super Metroid och där kände jag inte av något lag.Ja det är inte så konstigt då allt strömmas från konsollen till handkontrollen. Borde bli lite lag då. Har inte märkt av det själv dock. Tycker det fungerar förvånansvärt bra.
Postad 14 August 2013 - 20:05
Postad 15 August 2013 - 08:34
Om man köper ett Premium som har 32GB minne inbyggt, räcker det att köpa ett minneskort på ytterligare 32GB eller fyller man upp det fort och borde satsa på en extern hårddisk direkt? Om jag inte ändrar beteende helt från Wii/PS3 så är det främst sparfiler och gamla Virtual Console klassiker som jag kommer spara, nedladdningsbara titlar som Luigi köper jag hellre i fysiskt format.
Postad 15 August 2013 - 09:09
32 Gb räcker långt om du låter bli de tunga titlarna. Håller du dig till VC så är det lugnt.Finner det besvärligt att nästan alla butiker har slut Wii U i sitt lager när jag äntligen beslutat att det är dags att inhandla ett, vill kunna gå in och spontanköpa i en riktigt butik.
Om man köper ett Premium som har 32GB minne inbyggt, räcker det att köpa ett minneskort på ytterligare 32GB eller fyller man upp det fort och borde satsa på en extern hårddisk direkt? Om jag inte ändrar beteende helt från Wii/PS3 så är det främst sparfiler och gamla Virtual Console klassiker som jag kommer spara, nedladdningsbara titlar som Luigi köper jag hellre i fysiskt format.
Postad 15 August 2013 - 11:18
Sen är det enkelt att koppla in vilken hårddisk som helst eller usbminne om man behöver mer utrymme.
Postad 15 August 2013 - 21:34
Postad 16 August 2013 - 20:33
Det framgick inte på hemsidan att enheten är importerad, har Engelsk stickpropp och en rese adapter som saknar CE märkning, även märk "Temporary use only".
Elsäkerhetsverket har förelagt Webhallen med försäljningsförbud 13EV567 beslutat 2013-08-04 pga liknande omständigheter. Är det fler som fått adaptrar? Surt, undrar om de låter konsumenterna byta AC adapter
Postad 16 August 2013 - 20:39
Postad 16 August 2013 - 22:41
Jag köpte 2013-08-11 ett Wii U Basic Pack på Siba i Västerås.
Det framgick inte på hemsidan att enheten är importerad, har Engelsk stickpropp och en rese adapter som saknar CE märkning, även märk "Temporary use only".
Elsäkerhetsverket har förelagt Webhallen med försäljningsförbud 13EV567 beslutat 2013-08-04 pga liknande omständigheter. Är det fler som fått adaptrar? Surt, undrar om de låter konsumenterna byta AC adapter
Mycket dåligt. Du borde kunna byta ut adaptern mot en som är CE märkt tycker jag. Har du kontaktat siba?
Kan man starta wiiun och komma till wii mode utan att första använda gamepaden? Vore skönt att bara kunna sätta sig i soffan med wiimote och köra.
Tror inte det. Har inte lyckats iaf
Postad 19 August 2013 - 10:47
Kan man starta wiiun och komma till wii mode utan att första använda gamepaden? Vore skönt att bara kunna sätta sig i soffan med wiimote och köra.
Såvitt jag vet så finns det inget sätt utan att helt slippa använda gamepaden, däremot kan du direkt boota in i Wii-mode genom att hålla inne B-knappen när du startar upp konsolen, men det kanske du redan känner till. Men det sparar i alla fall en del tid och knapptryckande.
Redigerat av Balunan, 19 August 2013 - 10:49.
Postad 19 August 2013 - 11:41
Japp, det vissta jag. Det är lite märkligt att det inte går enbart med Wiimote. Jag kan starta med Wiimote, men dess B-knapp biter inte. :-(Såvitt jag vet så finns det inget sätt utan att helt slippa använda gamepaden, däremot kan du direkt boota in i Wii-mode genom att hålla inne B-knappen när du startar upp konsolen, men det kanske du redan känner till. Men det sparar i alla fall en del tid och knapptryckande.
Postad 19 August 2013 - 21:20
Jag köpte en importerad från webhallen. Följde med två adaptrar och båda är CE märkta.
Jag fick bara med en adapter till mitt basic från Siba. Ska kolla om den är CE märkt.
Postad 20 August 2013 - 17:43
Postad 20 August 2013 - 17:46
Finns ett nytt rykte som kommer väldigt nära iafÄr fortfarande ganska tyst kring Wii U, ingen rush till hyllorna direkt. Tror ni att det kan vara nån ny version på gång? Inte ny hårdvara men kanske lite design, färg etc. Möjligen större minne, eller uppdaterade kontroller? Skulle vart ballt med en grön(som Links kläder) WiiU/ Windwaker bundle.
Destructoid has learned of Nintendo's upcoming plans to release a new Wii U bundle and new 3DS XL bundles. The information was revealed to us by a source at Target, a major North American retailer, where they were able to show us a firsthand account of their store's inventory tracking system.
The Wii U bundle will contain the 32GB Deluxe version of the console, and come packed with The Legend of Zelda: The Wind Waker HD. This will retail for $349.99.
Additionally, our source revealed two new 3DS XL bundles for Pokemon X and Y. They'll come in two colors, red and blue, with the color choices presumably being a nod to the original two Pokemon games that were released in America. The inventory listing didn't specifically state which version of the games will be included with the different colored handhelds, but we can expect the bundles to retail for $199.99.
No release date was listed for either of the bundles, but we can assume they'll be out this October as Pokemon X/Y will be out on October 12 release, while Wind Waker HD has an October window.
We reached out to Nintendo for a statement regarding this, to which they replied with "Nintendo does not comment on rumors and speculation." Not an unexpected answer. We can probably expect an official reveal in the next month or so, most likely through a Nintendo Direct.
Postad 20 August 2013 - 22:05
Är fortfarande ganska tyst kring Wii U, ingen rush till hyllorna direkt. Tror ni att det kan vara nån ny version på gång? Inte ny hårdvara men kanske lite design, färg etc. Möjligen större minne, eller uppdaterade kontroller? Skulle vart ballt med en grön(som Links kläder) WiiU/ Windwaker bundle.
Eller en i guld med triforce-loggan
Postad 24 August 2013 - 16:35
Är fortfarande ganska tyst kring Wii U, ingen rush till hyllorna direkt. Tror ni att det kan vara nån ny version på gång? Inte ny hårdvara men kanske lite design, färg etc. Möjligen större minne, eller uppdaterade kontroller? Skulle vart ballt med en grön(som Links kläder) WiiU/ Windwaker bundle.
Officiellt! (fast de tog bort det)
Postad 24 August 2013 - 16:49
http://www.youtube.c...h?v=gwOJyKxPt1s
Jag förutspår redan nu att det kommer bli helt hilarious att försöka klara av ställena i 3D Land med blocken som vänder sig varje gång du hoppar (syns i filmen).... i coop
Redigerat av Zoiler, 24 August 2013 - 16:50.
Postad 24 August 2013 - 23:05
Postad 26 August 2013 - 08:53
Mario Kart ser vansinnigt bra ut. Mycket bra framerate också
Vad är status på blå skal, viktade powerups och gummibandshastigheter?
Ser läckert ut. Frågan är om jag kommer att vara Zeldamätt en tid framöver efter Ocarina of Time 3D och Skyward Sword?Officiellt! (fast de tog bort det)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7
Spelkonsollstips
38 bilder
152 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?