- benkke är inte här i regniga umeå...
Postad 25 February 2015 - 20:59
+ sol i Stockholm idag
+ fick min försenad julklapp idag av flickvännen, besök på Hallwylska museet och middag efteråt.
- just idag, ingenting.
Postad 25 February 2015 - 22:04
- solen bländade mot fasaden på andra sidan gatan och vi har inga persienner på jobbet
Postad 25 February 2015 - 23:15
- regn i Umeå
- Cykel hem från jobbet i hällregnet.
- batterierna till cykellyset var hemma på laddning
+ fick skjuts hem eftersom batterierna till cykellyset var hemma på laddning.
Postad 26 February 2015 - 03:54
Postad 26 February 2015 - 18:01
- känns lite nervöst att komma hem igen.
Postad 26 February 2015 - 19:11
+ blir utskriven från vuxenpsyk imorgon,men jag tror jag skall klara det.
Lycka till nu!
Postad 26 February 2015 - 19:31
- bilfan går fortfarande inte låsa.
- måste byta olja och filter på den andra bilen, som inte heller går att låsa...
+ sol och vårkänslor idag, gör toppen!
-/+ bokat tid hos psykolog nästa vecka...inget allvarligt men vissa saker måste jag prata ut om och få hjälp med. Känns både bra och lite nervöst...
Postad 26 February 2015 - 19:37
+ blir utskriven från vuxenpsyk imorgon,men jag tror jag skall klara det.
Håller tummarna för dig.
Postad 26 February 2015 - 19:39
Postad 26 February 2015 - 19:51
Starkt av dig att ta tag i dina problem spokk! Hoppas att det löser sig för dig också
Ja, som sagt, inga allvarliga problem men det är lika bra att ta tjuren vid hornet / smida medans järnet är varmt så att säga. Ångest kan väl sammanfatta det hela rätt mycket.
Postad 26 February 2015 - 22:55
Det kanske ligger något i låten i(it takes a fool to remain sain)
Postad 27 February 2015 - 23:55
När man läser det du skriver blir man både förskräckt och hoppfull. Förskräckt för att man inser hur sköra vi människor är. Hoppfull för att människor som du lär oss förstå och ständigt bli bättre på att respektera varandra och våra olikheter.+ blir utskriven från vuxenpsyk imorgon,men jag tror jag skall klara det.
Din öppenhet är en styrka.
Postad 28 February 2015 - 00:04
+ Väldigt väkommen helg
Postad 28 February 2015 - 08:17
- mår skit idag, men vägrar vara sängliggande.
+ lördag!
Postad 28 February 2015 - 14:45
+AW/Avtackning av kollega igår, riktigt trevligt och god mat & dryck ![]()
-Jobb idag lördag..
+Kvalificerad övertid betyder bra lön nästa månad ![]()
Postad 01 March 2015 - 09:37
+ fortfarande snö kvar
- Lyckats köra bort en viktig mutter till skotern,självklart är det en fingängad tum mutter,jäklar jänkare!.
Postad 01 March 2015 - 15:34
+ haft visning på lägenheten
+ fått bud redan, en bra bit över vad jag har som acceptpris
- missat stora delar av 5-milen
- städat som fan
- fått varit ute i kylan väldigt länge
Postad 01 March 2015 - 23:22
- vräkte i mig både chips, dip, Coca Cola och godis, mår skit av det. I-landsproblem av rang...hehe
Postad 02 March 2015 - 08:53
- separerat och får bara ha barnen växelvis
+ fick ny lägenhet utan uppsägningstid och mina föräldrar hjälpte mig att:
1. flytta möbler och packa upp
2. bekosta mastondkomplettering på Ikea samt fyllda upp min kyl/frys och skafferi på sin bekostnad (vid "normal" flytt tar man ju med skafferivarorna).
3. farsan älskar att borra i både betong och gips så nu är allt från tv till handdukshängare uppe på väggen!
(ett litet - är dock att jag måste hänga av TVn igen när hyresvärden får tummen ur och förser mig med väggfärg, men det tar jag
)
Postad 02 March 2015 - 10:22
+ köpte prylar till nya lägenheten
- fortfarande 7 veckor kvar innan jag får flytta
+ påbörjat arbetet att fylla i alla blanketter inför flytten
+ sol ute!
Postad 02 March 2015 - 11:50
- Kostade lite mer än jag planerat
- Glömde ha koll på aktierna för mitt pensionsspar, sumpade 250.000kr på ett par dagar
+ Har en stund kvar innan pensionen
Postad 02 March 2015 - 13:17
+ Ledigvecka
+ Hittat "felet" på min Tivo-box
- Inringd för övertid på Torsdag och Fredag
+ Goa pengar med övertid
Postad 02 March 2015 - 13:53
- separerat och får bara ha barnen växelvis
+ fick ny lägenhet utan uppsägningstid och mina föräldrar hjälpte mig att:
1. flytta möbler och packa upp
2. bekosta mastondkomplettering på Ikea samt fyllda upp min kyl/frys och skafferi på sin bekostnad (vid "normal" flytt tar man ju med skafferivarorna).
3. farsan älskar att borra i både betong och gips så nu är allt från tv till handdukshängare uppe på väggen!
(ett litet - är dock att jag måste hänga av TVn igen när hyresvärden får tummen ur och förser mig med väggfärg, men det tar jag
)
Tufft det här med separation,hoppas att din går bättre än min,jag tappade ju jobbet också.
Känns som det är mycket separationer nu.
Postad 02 March 2015 - 16:09
Tufft det här med separation,hoppas att din går bättre än min,jag tappade ju jobbet också.
Känns som det är mycket separationer nu.
För mig är det snarare tvärtom. Mitt förhållande var väldigt destruktivt och så fort jag fick lägenheten blev det genast bättre. Annars var jag väldigt nära väggen...
Postad 03 March 2015 - 12:24
- Ordna med tider för husvärdering och bodelning.... ![]()
- Mitt ex var otroligt grisig igår......inte en gnutta av respekt efter 26 år.... ![]()
Postad 03 March 2015 - 12:25
- Ordna med tider för husvärdering och bodelning....
- Mitt ex var otroligt grisig igår......inte en gnutta av respekt efter 26 år....
Ursh..
Lycka till med allt!
Postad 03 March 2015 - 12:44
+ ser fram emot vilka fantastiska byggen cobra nu kan hitta på med ännu mer fritid!
Postad 03 March 2015 - 13:25
- Mitt ex var otroligt grisig igår......inte en gnutta av respekt efter 26 år....
Det där är märkligt! Vi har visserligen bara 5 år bakom oss men trots att det var hon som ansåg att vi skulle dela på oss på ett snyggt sätt så är det hon som har flippat och gapat på mig (inför barnen) så snart jag visade mig under de dagar som jag flyttade. Bland annat läste hon mina mess och meddelande till släkt och vänner som var av privat natur. Min tonårsdotter som har en annan mamma tex, hon tog väldigt illa vid sig när hon fick veta det.
Hon har alltså lyckats med bedriften att på ett par veckor bränna alla band till min släkt, familj och vänner (även tidigare gemensamma) genom att flippa ur med osakligt skit både mot mig och dem. ![]()
Postad 03 March 2015 - 14:12
Det där är märkligt! Vi har visserligen bara 5 år bakom oss men trots att det var hon som ansåg att vi skulle dela på oss på ett snyggt sätt så är det hon som har flippat och gapat på mig (inför barnen) så snart jag visade mig under de dagar som jag flyttade. Bland annat läste hon mina mess och meddelande till släkt och vänner som var av privat natur. Min tonårsdotter som har en annan mamma tex, hon tog väldigt illa vid sig när hon fick veta det.
Hon har alltså lyckats med bedriften att på ett par veckor bränna alla band till min släkt, familj och vänner (även tidigare gemensamma) genom att flippa ur med osakligt skit både mot mig och dem.
Sådant gör ont i hjärtat att läsa, jävligt tråkigt och jag lider med er. Hemma har vi haft våra bråk och både upp och ner men vi har jobbat på att minimera dem, att inte dra in barnen och att försöka hålla saker och ting civiliserat. Det känns bra att separera för att man vet att man kommer kunna någon slags relation/vänskap igång vilket jag tror är bra för barnen.
Jag lider verkligen med er!
Postad 03 March 2015 - 16:14
Tack!
För dom vänliga orden.....jag är lite i chock och även omgivningen ingen känner igen hur mitt ex beter sig.
Postad 03 March 2015 - 17:45
vad tråkigt cobra, hoppas att allt kommer att lösa sig till det bästa
det samma gäller för dig agpath
var med om separation med fru för 4 år sen, jobbigt då men lättad att det hände nu, så kämpa och kasta inte in handduken ännu, det kommer att kännas bättre
Postad 03 March 2015 - 20:55
Det blir väl efter så många år att man lever i ett mönster och när det bryts blir
images.jpg 2.95K
0 Antal nerladdningar omställning så pass stor.Att man blir vilsen/orolig vad ska jag nu göra med vem?
Men som ni skriver finns det så många olika sätt att gå vidare och nu behöver jag
inte kompromissa vilket jag gjort väldigt mycket i mitt tidigare liv...
![]()
Postad 03 March 2015 - 21:21
+ helt galna bud på lägenheten
- inget är klart innan kontrakt är skrivet
Postad 03 March 2015 - 21:36
Ligger det någon sanning i att det blir bättre så småningom och kanske till och med bra.
Postad 03 March 2015 - 22:10
Hur bär ni er åt för att gå vidare,vi hade inte det bästa umgänget dom sista tre åren men det känns ändå fruktansvärt tungt och jag vet innerst inne att jag måste släppa det annars kommer jag aldrig vidare.
Ligger det någon sanning i att det blir bättre så småningom och kanske till och med bra.
Jag vet inte om det fungerar för alla men jag hade det tungt ett tag men skilsmässan, att bryta upp och inte kunna gå vidare. Men så tänkte på allting jobbigt och negativt som varit de sista åren, alla bråk och småsaker man undvikt för det blir tjafs etc. Och så inser jag att både mitt och hennes liv blir mycket bättre när vi inte träter på varandra längre. Att anledningen till att vi skiljer oss är att summan av det dåliga övervägde i slutändan det bra och att jag nu kommer kunna leva mitt liv utan att hela tiden ta hänsyn till henne och att det faktiskt gör att jag mår bättre.
Postad 03 March 2015 - 22:16
Pratade inte med mitt ex på en månad utan isolerade mig. Det var inte förens jag hörde min son fråga sin mamma varför jag var arg på dem, det var ju inte hans fel!
När vi väl separerade så satte jag mig och tittade tillbaka på det jag haft och konstaterade snabbt vad jag INTE ville ha i livet. Knappt sex månader senare träffade jag min nuvarande fru och vi har ett gemensamt barn och jag skulle aldrig byta bort detta för något i hela världen.
Så släpp hörnflaggan, rannsaka dig själv och konstatera om du trivs ensam eller vill träffa ny partner. Det blir inte bättre av att låsa in sig och älta eller tycka synd om sig själv.
Postad 04 March 2015 - 07:55
Hur bär ni er åt för att gå vidare,vi hade inte det bästa umgänget dom sista tre åren men det känns ändå fruktansvärt tungt och jag vet innerst inne att jag måste släppa det annars kommer jag aldrig vidare.
Hitta på något helt nytt. Försök komma ut och träffa nytt folk som inte har haft att göra med någon av er förut. Då slipper du det jobbiga med att behöva förklara sig för gamla vänner. Gamla gemensamma vänner är förstås extra tufft. Jag säger inte att man ska släppa dem helt men man behöver lite nytt blod i sitt liv som man kan börja på 0 med när sådana här saker händer.
Själv har jag suttit timtal i telefon med gamla vänner som har stått mig nära. Det är tufft men jag pratar bara med de som så att säga "står på min sida". Kritik är ju det sista man behöver när man har fått nog av det från sitt ex.
Nya bekantskaper vet ju inget så de kan man ju välja att säga vad man vill till och går det längre så tar man det vartefter.
Redigerat av agpath, 04 March 2015 - 07:55.
Postad 04 March 2015 - 08:52
Hitta på något helt nytt. Försök komma ut och träffa nytt folk som inte har haft att göra med någon av er förut. Då slipper du det jobbiga med att behöva förklara sig för gamla vänner. Gamla gemensamma vänner är förstås extra tufft. Jag säger inte att man ska släppa dem helt men man behöver lite nytt blod i sitt liv som man kan börja på 0 med när sådana här saker händer.
Bra råd, jag gick faktiskt till en dejtingsajt, inte för att träffa någon ny utan för att bara komma ut och träffa någon. Sitta ner ta en kopp kaffe och prata lite. En av de tjejerna jag träffade hade ett lika stort filmintresse som mig och vi har umgåtts regelbundet sedan dess, pratat om film, gått på bio etc. Kan vara ett bra sätt att komma vidare.
Postad 04 March 2015 - 11:01
Bra råd, jag gick faktiskt till en dejtingsajt, inte för att träffa någon ny utan för att bara komma ut och träffa någon. Sitta ner ta en kopp kaffe och prata lite. En av de tjejerna jag träffade hade ett lika stort filmintresse som mig och vi har umgåtts regelbundet sedan dess, pratat om film, gått på bio etc. Kan vara ett bra sätt att komma vidare.
Dejtingsajter kan absolut funka. Jag träffade en av mina bästa tjej-vänner så för ett antal år sedan. Det blev inget efter första dejten men vi kom så bra överens att vi kan tala om allt och nu är hon ett stort stöd vid min nya separation.
Som småbarnsförälder är det förstås lite knepigare, men man träffar alltid nya människor genom barnen och deras aktiviteter. Kanske någon av deras kompisar har en singelförälder? Då har man direkt något gemensamt. ![]()
Postad 04 March 2015 - 18:21
Ja, som sagt, inga allvarliga problem men det är lika bra att ta tjuren vid hornet / smida medans järnet är varmt så att säga. Ångest kan väl sammanfatta det hela rätt mycket.
+ träffade psykolog idag och pratade ut i 50 minuter. Första träffen.
+/- ska träffas igen på tisdag
- så sjukt j*vla trist att inte kunna vara glad när man har det så bra. Hoppas detta kommer till nån hjälp.
+ mycket nöjd med att prata med nån i alla fall, men det känns så skumt...
Denna tråd har blivit en stötta varandra-tråd. Kanske borde ha en egen tråd?
Postad 04 March 2015 - 18:38
- Dottern lyckades med att förstöra 2 par skor på samma dag.
- /+Våren är redan här uppe i norr....
Postad 04 March 2015 - 19:25
+ min lägenhet är såld
+ fick mycket mer än vad jag räknat med
+ flyttar till en 3:a om 1 månad :-D
- kommer att sakna min lilla lya
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Detta ämne är stängt
3 bilder